abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159129887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:00 schreef flexion het volgende:
Lees ook al een tijdje mee en heb bij diverse platformen investeringen gedaan. GVE, KOM, IVM, Aygodutch en FC.
Bedragen wisselen een beetje afhankelijke van het project.
Mijn langst lopende project is nu 25 maanden bezig en heb 1 afgelost project. Tot op heden nog 0 defaults, maar dat is meer geluk dan wijsheid als ik hier zo lees de laatste tijd.

Heb er nu 1 bij KOM die te laat was met betalen. Heb daar vandaag over gemaild met Pim vd Velde en de volgende reactie gekregen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ter info voor de overige investeerders in dit project.
Heb de laatste maanden weinig meer geinvesteerd. Gezien de defaults die hier voorbij kwamen eerst maar eens wat terug ontvangen en beetje afbouwen. De pareltjes die langskomen pak ik nog wel mee, maar die zijn spaarzaam laatste tijd.

Iedereen kreeg deze mail, hij is niet direct aan jou gericht als het goed is (je staat in de bcc). Het is wel al de tweede keer bij dit project.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_159130183
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:29 schreef papernote het volgende:

[..]

Iedereen kreeg deze mail, hij is niet direct aan jou gericht als het goed is (je staat in de bcc). Het is wel al de tweede keer bij dit project.
Ah inderdaad. Excuses. :) . De vorige keer was de betaling enkele dagen te laat kan ik me heugen. Nou hopen dat het hierbij blijft :)
pi_159137633
Krijg sterk het gevoel dat investeerders in het project van Vinovat zijn opgelicht.

Nieuwe reactie van KoM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt er eigenlijk op neer dat er niets meer te halen valt voor de investeerders. Aangezien er ook nog een schuld is bij de fiscus en bank. KoM reageert trouwens niet op de vragen m.b.t. tot de verpanding van de voorraden en inventaris. Zal wel niet goed zijn geregeld.

Spreekt eigenlijk ook wel boekdelen dat er "schuldsanering is aangevraagd". Normaal gesproken moet je eerst proberen met de schuldeisers eruit te komen. De beste man laat gewoon niets van zich horen en verwacht dat schuldsanering dan mogelijk is. Hopelijk wordt het afgewezen en mag hij met een betalingsregeling voorstel komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Baklapper op 15-01-2016 23:36:49 ]
pi_159138335
Dat gevoel van oplichting heb ik ook. Hoe kan je met de pitch en de financiële bijlage binnen 6 maanden 125 K schuld opbouwen.
Als er oplichting is mag er ook geen schuldsanering komen. Overigens vind ik dat KoM veels te snel stelt er is niets te halen dus laat maar zitten.
Ik vind: het heeft nu toch geld gekost dus als we opgelicht zijn die 2000 euro met de investeerders
voor de incasso moeten dokken.
Niet reageren vind ik een vrij brief voor potentiële fraudeurs.

Op dit laatste moet KoM toch ook komen????
pi_159138400
Die 125k is exclusief de fiscus en de bank.
pi_159138713
Daar heb je gelijk in. Maar er was ook nog een eigenvermogen van 40K.

[ Bericht 51% gewijzigd door bambricks op 16-01-2016 00:02:11 ]
pi_159142905
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:18 schreef djh77 het volgende:
4e Dierservice zit ook alweer vol
Tja, en zo komen ook steeds sneller vol.
pi_159142913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:36 schreef MT10 het volgende:

[..]

Klopt.. Maar wat anderen doen interesseert me bar weinig, hier wordt er nog wel redelijk serieus gekeken naar de meeste dingen, maar als je andere fora leest daar is crowdfunding echt de heilige graal en is het elke keer weer bizar dat een project ook default kan gaan.. :)
Welke andere fora lees jij nog meer en zit er nog een interessante tussen?
pi_159142935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:21 schreef Baklapper het volgende:
Krijg sterk het gevoel dat investeerders in het project van Vinovat zijn opgelicht.

Nieuwe reactie van KoM

SPOILER
Komt er eigenlijk op neer dat er niets meer te halen valt voor de investeerders. Aangezien er ook nog een schuld is bij de fiscus en bank. KoM reageert trouwens niet op de vragen m.b.t. tot de verpanding van de voorraden en inventaris. Zal wel niet goed zijn geregeld.

Spreekt eigenlijk ook wel boekdelen dat er "schuldsanering is aangevraagd". Normaal gesproken moet je eerst proberen met de schuldeisers eruit te komen. De beste man laat gewoon niets van zich horen en verwacht dat schuldsanering dan mogelijk is. Hopelijk wordt het afgewezen en mag hij met een betalingsregeling voorstel komen.
Mijn vermoeden is inderdaad dat het m.b.t. de verpanding van de voorraden en inventaris niet goed is geregeld. Ik denk ook dat jullie onder andere op dit punt moeten doorvragen bij KoM. Ik vrees namelijk dat de overeenkomst die KoM hiervoor gebruikt niet toereikend is. Niet voor dit project maar, en dat is veel erger, voor geen enkel project. Daarom is het ook erg belangrijk om te weten waarom de uitwinning van de verpanding niet lukt.
pi_159142950
Update Decoussemacker (KoM)
SPOILER
pi_159142952
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 05:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is inderdaad dat het m.b.t. de verpanding van de voorraden en inventaris niet goed is geregeld. Ik denk ook dat jullie onder andere op dit punt moeten doorvragen bij KoM. Ik vrees namelijk dat de overeenkomst die KoM hiervoor gebruikt niet toereikend is. Niet voor dit project maar, en dat is veel erger, voor geen enkel project. Daarom is het ook erg belangrijk om te weten waarom de uitwinning van de verpanding niet lukt.
We hebben volgens mij nooit geconstateerd dat de wijnzaak daadwerkelijk is gestart. De vraag is dus op of wel voorraad en inventaris aanwezig is geweest. Ik zit zelf niet in dit project, maar ik zou het op prijs stellen als enkele investeerders inderdaad bij KoM waarom ze het niet hebben over de verpanding en wat dit betekent voor alle andere contracten met ondernemers.
pi_159143603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 05:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

We hebben volgens mij nooit geconstateerd dat de wijnzaak daadwerkelijk is gestart. De vraag is dus op of wel voorraad en inventaris aanwezig is geweest. Ik zit zelf niet in dit project, maar ik zou het op prijs stellen als enkele investeerders inderdaad bij KoM waarom ze het niet hebben over de verpanding en wat dit betekent voor alle andere contracten met ondernemers.
Ik ga hier zeker op door. Ik vind überhaupt de reactie van KoM veels te lauw.
Ben hier ook niet van plan om mee akkoord te gaan.
pi_159144434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 05:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij is een van hier in de winkel geweest om zijn icentive af te halen als ik me goed herinner van de posts uit het verleden. Dus de winkel zou er uiteindelijk wel gekomen moeten zijn.
pi_159145006
In de oude of nieuwe winkel? Ik hoop de nieuwe in dat geval kunnen we door pushen waarom de uitwinning van de voorraad en inventaris niet kan worden gerealiseerd.
pi_159146038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:21 schreef bambricks het volgende:
In de oude of nieuwe winkel? Ik hoop de nieuwe in dat geval kunnen we door pushen waarom de uitwinning van de voorraad en inventaris niet kan worden gerealiseerd.
Ik heb het even voor je terug gezocht, misschien heb je er wat aan zie de quotes hieeronder:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Levensteken van de wijnboer.
Voor mijn neus twee flessen wijn uit de Zuivelstraat 1.

Vraag me geen details, ik ben er zelf niet geweest.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:10 schreef _okmer het volgende:

[..]

Is een mooi begin. Zat er ook rente en aflossing bij?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:48 schreef RavigotteSaus het volgende:
ik zit niet in de wijnboer, daarom twee flessen wijn.
als ik er in zat had ik een greep uit de kas genomen.
pi_159147558
Ze zaten al voor de crowdfunding campagne in het pand aan de Zuivelstraat.Toen als outlet.
Zou ook nog een "grootse opening" komen en een internetsite.
pi_159148175
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 05:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 05:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Welke andere fora lees jij nog meer en zit er nog een interessante tussen?
Soms google ik wel eens rond en dan kom ik er tegen waar er over gesproken wordt, maar geen enkele waar ik serieuze analyses voorbij zag komen. Meer in de trant van.. Ooh 8-9% laten we dat doen, lekker rendement. En dan een paar maanden later: 'Waarom heb ik zoveel defaults?' ;)
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:37:20 #268
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159156283
Ook ik kan bevestigen dat de winkel er heeft gezeten.
Ik heb er wat biertjes vandaan.
Tot nooit .......
pi_159157011
Heeft iemand het Agium rapportje van Vinovat opgeslagen op de computer? Ik zit zelf niet in dat project maar zou het graag nog eens bekijken in verband met het failissement. Misschien zijn daar conclusies uit te trekken die zinvol zijn voor de toekomst.
Pecunia non olet
pi_159162043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:01 schreef obligataire het volgende:
Heeft iemand het Agium rapportje van Vinovat opgeslagen op de computer? Ik zit zelf niet in dat project maar zou het graag nog eens bekijken in verband met het failissement. Misschien zijn daar conclusies uit te trekken die zinvol zijn voor de toekomst.
dat is nog te vinden: google op vinovat en kapitaal op maat en als je dan inlogt vind je het rapportje. B met een plus.
pi_159162559
Obli
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:01 schreef obligataire het volgende:
WE starten met een eigen vermogen van 40K en het bedrijf wordt al 5 jaar door hun uitgebaat.
Ik vind het nog steeds knap dat je in 6maanden dit weet te bereiken of het uitgangspunt klopt. niet!!
pi_159162850
De winkel heeft ook een paar maanden stil gelegen......tussen sluiting van de oude en opening van de nieuwe zat minstens twee maanden.....dat is funest, vaste lasten en privé opnamen lopen door, het kapitaal verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Het stinkt aan alle kanten, die lening KOM was een laatste noodgreep om een vroegtijdig faillissement af te wenden, in zoverre hebben ze m.i. inderdaad de boel belazerd c.q. een foute voorstelling van zaken gegeven. Het kan niet anders dan dat met het geld van de lening wat (crediteuren)brandjes zijn geblust maar dat er weinig in de verbouwing is gestoken.
Pecunia non olet
pi_159167770
Wat ik vreemd vind is het adres: zuivelstraat 1. Hier zou al jaar en dag een uitzendbureau gevestigd zijn: http://www.uitzendbureau.nl/werk/16283/tence-bergen-op-zoom

http://www.tence.nl/File.(...)6a-944c-00b84195d868
pi_159169572
Heeft één van jullie misschien een mening over "Expansie 2016" op FC?
pi_159170217
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:41 schreef marc020 het volgende:
Heeft één van jullie misschien een mening over "Expansie 2016" op FC?
Interessant bedrijf wat kan profiteren van de aantrekkende bouwsector. Hun resultaten fluctueren nogal. 2013 Klein verliesje, 2014 hele goede winst, 2015 minder maar nog steeds aardige winst. Het is een B.V. dus directiesalaris is er al af. Die langlopende lening daar moet zo te zien jaarlijks 50K op worden afgelost althans in 2014 was dat nog wel zo. Dat kan druk op de liquiditeit geven. Eigenlijk zou wat meer info heel welkom zijn. Wat is bijvoorbeeld de achtergrond van de langlopende lening nu het bedrijf blijkbaar geen vaste activa heeft?
Ik heb er wel wat ingestopt :)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')