Zat net nog wat te googlen op de Sandwitchclub en zie dat de kopers van zijn zaak gefinancierd hebben via KOM.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Arbeidsverleden
2005-2015: eigenaar van De Sandwich Club te Eindhoven:
In 2005 een bestaand lunchrestaurant overgenomen. Deze zaak opgestart met een nieuw, verfrissend concept en een nieuwe naam. De B2C-tak uitgebouwd d.m.v. consistente producten, een betrouwbaar imago en heel veel drive en enthousiasme. B2B (o.a. catering aan middelgrote en grote profit en non-profit organisaties) opgestart en uitgebouwd naar een omzetaandeel van meer dan 50%. De Sandwich Club in mei 2015 met succes overgedragen.
Als je met succes je bedrijf overdraagt dan hou je daar toh wel wat geld aan over en hoef je toch niet 17.5K bij de crowd op te halen om n.b. een HR search bedrijf te starten!
Dit snap ik echt niet.
misschien een sabbatical gehad voor die 36kquote:Op donderdag 14 januari 2016 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zat net nog wat te googlen op de Sandwitchclub en zie dat de kopers van zijn zaak gefinancierd hebben via KOM.
Uit de KOM pitch:
Overname inventaris en goodwill: 36.000 Euro.
Dus hij heeft 36K voor zijn zaak gevangen en dan toch 17.5k lenen om als eenpitter in de hr search branche te starten?
Afijn vol, maar ik snap de cases nog steeds niet.
Let wel op:quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:04 schreef KMW1976 het volgende:
Mooie
[..]
Eindelijk een site met cijfers van de onderneming, ik ga me inlezen in het project Lifeguard
IvM, AGD en KoM geven toch ook veel financiële gegevens?!quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:04 schreef KMW1976 het volgende:
Mooie
[..]
Eindelijk een site met cijfers van de onderneming, ik ga me inlezen in het project Lifeguard
Doet buckaroo (ook) geen ideal aanbieden aan webwinkels?quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef namliam het volgende:
een 0,5% per jaar aan kosten van je geinvesteerde bedrag (1000 euro = 5 euro per jaar)
+ 25 eurocent per transactie (* 12 = 3 euro per jaar)
totale kosten 0,8% per jaar, iets lager als je meer investeerd
Ze gebruiken een derde rekening...
Stichting Derdengelden Buckaroo
Buckaroo op een of andere manier klinkt bekend?
Minimale lening 250.000 euro en het bedrijf moet minimaal 2 jaar bestaan, geen "echte" starters op dit platform dus
Standaard dienst van die toko:quote:Ze gebruiken een derde rekening...
Vind het juist een hele mooie site. Vooral in het memorandum bij het project is volgens mij veel energie in gestoken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:15 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Let wel op:
Voordegroei hanteert een minimaal investeringsbedrag van ¤ 1.000, - per investering.
Overigens erger ik me mateloos aan die onscherpe foto's op de frontpage, sla ik over.
Omdat die 0,5% over het geīnvesteerde bedrag is en de lening periodiek afgelost wordt (en je dus gemiddeld maar over de helft van het geīnvesteerde bedrag rente ontvangt) zijn de kosten dus zo'n 1 procentpunt van je rendement.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef namliam het volgende:
een 0,5% per jaar aan kosten van je geinvesteerde bedrag (1000 euro = 5 euro per jaar)
+ 25 eurocent per transactie (* 12 = 3 euro per jaar)
totale kosten 0,8% per jaar, iets lager als je meer investeerd
Ze gebruiken een derde rekening...
Minimale lening 250.000 euro en het bedrijf moet minimaal 2 jaar bestaan, geen "echte" starters op dit platform dus
Dat vind ik ook. De update geeft echter nog weinig uitsluitsel. Dat had ik ook niet zo snel verwacht ook trouwens.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:19 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Er is een update op aygodutch, ik moet zeggen dat het me wel goed bevalt om nu na 2 weken weer wat te horen over de default.
Het platform opzich lijkt me wel iets, heb nu alleen GVE en wil er misschien toch wel eentje naast.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:00 schreef obligataire het volgende:
Lifeguard:
Voorwaarden
• Aflossing: volledig aan einde looptijd • Vervroegd aflossen is mogelijk • Aflossingsbonus voor investeerder is 3 maanden rentebetaling • Fee: 1,5% eenmalig bij plaatsing
4 redenen om niet mee te doen![]()
Ik ben het volkomen eens met obligataire. Bij de projecten van Voordegroei zijn de nadelen voor de investeerders en de voordelen voor de leners.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het platform opzich lijkt me wel iets, heb nu alleen GVE en wil er misschien toch wel eentje naast.
Aflossing aan het einde bij dit project is wat mij betreft ook niet erg. Alhoewel wel aflossen ook voordelen heeft merk ik dat ik vaak het vrijgekomen geld z.s.m weer in wil leggen om de ''trein'' gaande te houden. Nu heb je gewoon een project wat 3 jaar lang rente geeft over het hele bedrag.
De kosten zijn wel een nadeel ja.
Of KoM. Zitten af en toe ook best aardige tussen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:51 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen eens met obligataire. Bij de projecten van Voordegroei zijn de nadelen voor de investeerders en de voordelen voor de leners.
Wanneer je op zoek bent naar een ander platform naast GvE, is Investormatch (IVM) een aanrader. Het enige probleem bij IVM is het gebrek aan projecten.
vond het al zo rustig op projecten vrijdagquote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:06 schreef namliam het volgende:
Nieuwe op Collin
Stadskombuis Harboury Overnamefinanciering
¤75.000 | 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 18 | Reacties: 1
Horeca in Tilburg
Ik laat hem ook aan mij voorbij gaan. Ook ik heb nog geen CCF account en daarnaast zie ik horeca, een hoge overname som van 85k en ze denken als prognose gelijk maar 50% meer omzet te draaien als het huidige restaurant.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:06 schreef namliam het volgende:
Nieuwe op Collin
Stadskombuis Harboury Overnamefinanciering
¤75.000 | 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 18 | Reacties: 1
Horeca in Tilburg
Nou is die opmerking op zich niet onjuist. Het kan maar duidelijk zijn en je krijgt geen discussies of er bijvoorbeeld nog een huis is met overwaarden of andere bezittingen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:31 schreef rockenfeller het volgende:
De tekstschrijver van CCF verstaat zijn vak.
Edit: Ook een leuke. Zekerheden: vanwege de vof structuur zijn de vennoten hoofdelijk aansprakelijk. Paar regels verder: in privé zijn geen noemenswaardige vermogensbestanddelen aanwezig ;-)
Heb je helemaal gelijk in. Het kan maar duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nou is die opmerking op zich niet onjuist. Het kan maar duidelijk zijn en je krijgt geen discussies of er bijvoorbeeld nog een huis is met overwaarden of andere bezittingen.
Hij is overigens al weer vol.
Vanochtend stukje over Voordegroei op sprout:quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:51 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen eens met obligataire. Bij de projecten van Voordegroei zijn de nadelen voor de investeerders en de voordelen voor de leners.
Wanneer je op zoek bent naar een ander platform naast GvE, is Investormatch (IVM) een aanrader. Het enige probleem bij IVM is het gebrek aan projecten.
Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:54 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op HCN: http://www.horecacrowdfun(...)lokaal-bregje-leiden
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:05 schreef MT10 het volgende:
Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?
Ik ga hier zeker niet instappen.
Klopt.. Maar wat anderen doen interesseert me bar weinig, hier wordt er nog wel redelijk serieus gekeken naar de meeste dingen, maar als je andere fora leest daar is crowdfunding echt de heilige graal en is het elke keer weer bizar dat een project ook default kan gaan..quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.
Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
je moet ook durven, begin 20 en dan zo'n enorme lening aangaanquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.
Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
Leeftijd doet me weinig.. Maar ik vind het gewoon erg hoog voor een startende horecazaak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:37 schreef komrad het volgende:
[..]
je moet ook durven, begin 20 en dan zo'n enorme lening aangaan
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE
Beethoven Eten & Drinken
Project:13176 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5
G-PD percentage:0,49
Creditsafe score:70
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 75.000
Geinvesteerd:¤ 3.700
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:8,0%
Voor mij is het heel simpel: geen cijfers, dan ook geen investering.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:55 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid.
Helaas geen actuele cijfers van de prestaties in 2014 en 2015, alleen een verwachte omzetgroei van 300k voor hun nieuwste uitbreiding.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:59 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel: geen cijfers, dan ook geen investering.
Het project is nog niet geannuleerd toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:06 schreef bleyenburg het volgende:
hoezo "al eerder bewezen"????
er zijn 24 van de 60 termijnen betaald.
u bent nogal gauw tevreden
Ook niet afgerond toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:08 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Het project is nog niet geannuleerd toch?
Klopt maar ze gaan dus vanwege succes uitbreiden. Ik heb een niet al te hoog bedrag geinvesteerd maar toch.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
Cornflakes stelde: "ze hebben zich al eerder bewezen".
Ik vind dat als van een eerder project 24 van de 60 maanden zijn voldaan, het wat voorbarig is om van "bewezen" te spreken.
Ze zijn nog niet halverwege....
We zijn nu zowat een werkweek verder en Ik zie het project niet meer terug. Blijkbaar was er ondanks dat het twee verschillende personen waren misschien toch iets aan de hand en hebben ze inderdaad opgelucht adem gehaald. Ben benieuwd of het project terug komt. Ik vermoed van niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar toch: als ze hun dossier echt op orde hadden gehad dan had deze vraag ze niet verrast. En hadden ze er meteen op kunnen antwoorden. Ik krijg nu even de indruk dat ze opgelucht adem haalden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit ter info voor de overige investeerders in dit project.
Heb de laatste maanden weinig meer geinvesteerd. Gezien de defaults die hier voorbij kwamen eerst maar eens wat terug ontvangen en beetje afbouwen. De pareltjes die langskomen pak ik nog wel mee, maar die zijn spaarzaam laatste tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |