Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:54 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op HCN: http://www.horecacrowdfun(...)lokaal-bregje-leiden
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:05 schreef MT10 het volgende:
Pfft.. In totaal 392K nodig, 80K zelf en 312K via allemaal verschillende vormen van financiering. Pand wordt niet eens gekocht maar verhuurd, vraag me of dit ooit terug te betalen is met een horecazaak.. Heb je ook echt wel zoveel nodig? Is het niet verstandig net even een tikkeltje rustiger te starten?
Ik ga hier zeker niet instappen.
Klopt.. Maar wat anderen doen interesseert me bar weinig, hier wordt er nog wel redelijk serieus gekeken naar de meeste dingen, maar als je andere fora leest daar is crowdfunding echt de heilige graal en is het elke keer weer bizar dat een project ook default kan gaan..quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.
Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
je moet ook durven, begin 20 en dan zo'n enorme lening aangaanquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Anderen wel. Er stopt iemand 20K in! Zal wel snel vol zitten met deze grote investeringen.
Ik doe ook niet mee in dit horeca avontuur..
Leeftijd doet me weinig.. Maar ik vind het gewoon erg hoog voor een startende horecazaak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:37 schreef komrad het volgende:
[..]
je moet ook durven, begin 20 en dan zo'n enorme lening aangaan
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE
Beethoven Eten & Drinken
Project:13176 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5
G-PD percentage:0,49
Creditsafe score:70
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 75.000
Geinvesteerd:¤ 3.700
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:8,0%
Voor mij is het heel simpel: geen cijfers, dan ook geen investering.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:55 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
In 2014 hadden ze al een keer meegedaan op GVE (188k) , 24 van de 60 maanden daarvan voltooid.
Helaas geen actuele cijfers van de prestaties in 2014 en 2015, alleen een verwachte omzetgroei van 300k voor hun nieuwste uitbreiding.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:59 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel: geen cijfers, dan ook geen investering.
Het project is nog niet geannuleerd toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:06 schreef bleyenburg het volgende:
hoezo "al eerder bewezen"????
er zijn 24 van de 60 termijnen betaald.
u bent nogal gauw tevreden
Ook niet afgerond toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:08 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Het project is nog niet geannuleerd toch?
Klopt maar ze gaan dus vanwege succes uitbreiden. Ik heb een niet al te hoog bedrag geinvesteerd maar toch.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
Cornflakes stelde: "ze hebben zich al eerder bewezen".
Ik vind dat als van een eerder project 24 van de 60 maanden zijn voldaan, het wat voorbarig is om van "bewezen" te spreken.
Ze zijn nog niet halverwege....
We zijn nu zowat een werkweek verder en Ik zie het project niet meer terug. Blijkbaar was er ondanks dat het twee verschillende personen waren misschien toch iets aan de hand en hebben ze inderdaad opgelucht adem gehaald. Ben benieuwd of het project terug komt. Ik vermoed van niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar toch: als ze hun dossier echt op orde hadden gehad dan had deze vraag ze niet verrast. En hadden ze er meteen op kunnen antwoorden. Ik krijg nu even de indruk dat ze opgelucht adem haalden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit ter info voor de overige investeerders in dit project.
Heb de laatste maanden weinig meer geinvesteerd. Gezien de defaults die hier voorbij kwamen eerst maar eens wat terug ontvangen en beetje afbouwen. De pareltjes die langskomen pak ik nog wel mee, maar die zijn spaarzaam laatste tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |