abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157354342

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieėn met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 06-11-2015 10:39:37 ]
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:58:19 #2
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157354525
Meneer de kalverboer, een enthousiast man die nog nieuwe dingen wil onderzoeken. Tip voor hem: als incentive een lammetje op het Offerfeest? Met Pasen mag ook. :)
Ziet er goed uit. "Heb mijn investering gedaan".
pi_157354538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:58 schreef crowd-fundi het volgende:
Meneer de kalverboer, een enthousiast man die nog nieuwe dingen wil onderzoeken. Tip voor hem: als incentive een lammetje op het Offerfeest? Met Pasen mag ook. :)
Voor een mooi stukje kalfsvlees doe ik het ook hoor :)
pi_157354546
Uit het vorige deel mogen de volgende projecten met default aan de OP worden toegevoegd:
SPOILER
[edit]
Ik hoop dat de schapenfokker mijn vraag nog kan beantwoorden voordat de lening volledig is verstrekt. Hij loopt lekker snel vol.
[/edit]

[ Bericht 13% gewijzigd door Groepfunder op 06-11-2015 10:06:38 ]
pi_157354594
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:00 schreef Groepfunder het volgende:
Uit het vorige deel mogen de volgende projecten met default aan de OP worden toegevoegd:
SPOILER
Bedankt, anders had ik vanavond alles langs moeten gaan om het bij te kunnen werken.
pi_157354669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:58 schreef crowd-fundi het volgende:
ik ben ook positief over dit project en met een financiering van 50k in totaal lijkt het risico mij erg klein
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157354725
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:06 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Bedankt, anders had ik vanavond alles langs moeten gaan om het bij te kunnen werken.
Graag de start van Rock & Royal aanpassen van Feb 2013 naar Feb 2015. Alvast bedankt.
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:25:38 #8
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157354902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:12 schreef komrad het volgende:

[..]

ik ben ook positief over dit project en met een financiering van 50k in totaal lijkt het risico mij erg klein
Het blijft handel in levende dieren, dus risico. Dat die woning onbelast is en als onderpand geldt geeft voor mij de doorslag.
pi_157354948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:25 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het blijft handel in levende dieren, dus risico. Dat die woning onbelast is en als onderpand geldt geeft voor mij de doorslag.
dat bedoelde ik eigenlijk ook, de waarde van de woning tov de financiering geeft mij een comfortabel gevoel. En bij een ´beperkte´ investering van 50k is er bij een default sowieso meer kans dat er nog iets terugkomt tov investeringen van 500k of zo.
En ik vind 36 maanden ook wel prettig ivm spreiding over looptijden.
pi_157355111
Ik pak hem mee.
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:40:06 #11
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_157355114
Ook even meegepakt. Helder verhaal, en weer geheel iets anders dan dat ik op gve heb.
Eerste cf op kom voor mij.
pi_157355159
Ik twijfel nog omdat ik al bij 4 platformen iets heb en ik niet weet of ik kom de 5e wil maken of het gewoon bij deze 4 laat.
pi_157355175
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:40 schreef Sjowhan het volgende:
Ook even meegepakt. Helder verhaal, en weer geheel iets anders dan dat ik op gve heb.
Eerste cf op kom voor mij.
Ik pak hem ook mee. Voor mij de 2e op kom. Mooie test projecten voor het spreiden over de platforms. Nu hopen dat AgD ook nog met een leuk project komt.
pi_157355446
En alweer zo goed als vol :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:03:22 #15
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_157355501
nieuw project op GVE;
SPOILER
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:05:36 #16
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_157355534
Nieuw op Crowdaboutnow: https://www.crowdaboutnow.nl/moriaan
Restaurant de Moriaan, van Frank van Enter, topkok die Michelinster verdiende in restaurant Merlet. Wil nu zijn eigen toko starten.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_157355553
Het is weer projectvrijdag :) Sportscholen sla ik standaard over.
pi_157355662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:05 schreef darktower het volgende:
Nieuw op Crowdaboutnow: https://www.crowdaboutnow.nl/moriaan
Restaurant de Moriaan, van Frank van Enter, topkok die Michelinster verdiende in restaurant Merlet. Wil nu zijn eigen toko starten.
Ik zie geen financiėle informatie of kijk ik iets over het hoofd ?
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:14:09 #19
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_157355692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:06 schreef crowdiefunder het volgende:
Het is weer projectvrijdag :) Sportscholen sla ik standaard over.
Lijkt van wel, ccf heeft er ook weer 1, maar da's zeker niet naast de deur;
https://www.collincrowdfu(...)2F6zbOcDpAcnUJ-15685
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:17:37 #20
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_157355771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:12 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

mja, incentives zijn wel leuk, maar financiėle informatie is wel cruciaal..
pi_157355806
Het heeft ook weinig zin om vragen te stellen bij dat project van Collin, voordat je antwoord hebt is ie toch al vol.
pi_157356036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Het heeft ook weinig zin om vragen te stellen bij dat project van Collin, voordat je antwoord hebt is ie toch al vol.
De snelheid van volopen valt bij deze Bounz wel mee. Vind het ook een van de mindere projecten op Collin en natuurlijk ook weer zeer beperkte financiele info over de zekerheden naast geen eigen gelderlijke inbreng van de ondernemers. Ik steek hier geen geld in.
pi_157356129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De snelheid van volopen valt bij deze Bounz wel mee. Vind het ook een van de mindere projecten op Collin en natuurlijk ook weer zeer beperkte financiele info over de zekerheden naast geen eigen gelderlijke inbreng van de ondernemers. Ik steek hier geen geld in.
Ik was ook op zoek naar zekerheden. Zie weinig terug hiervan. Staat ook nergens of ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. Ik pas ook.
pi_157356307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:35 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik was ook op zoek naar zekerheden. Zie weinig terug hiervan. Staat ook nergens of ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. Ik pas ook.
Ze stellen zich beide aansprakelijk voor de gehele hoofdsom dus dan tekenen ze beiden en dan maakt het niet uit of ze in gemeenschap getrouwd zijn.
Aan de andere kant kan je je afvragen of er wat te halen is als het mis gaat. Leeftijdverschil tussen man en vrouw 18 jaar dus de man zal wel een verleden met een allimentatie verplichting hebben. Bovendien denk ik dan altijd maar als er wel zekerheden zijn dan worden die wel genoemd om de investeerders te paaien.
pi_157356325
Goed punt betreft het beide tekenen :) Maar ik neem hem alsnog niet mee, ik vind 500 dan weer net teveel.
pi_157356541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:14 schreef RavigotteSaus het volgende:
@NaRegenDEZon
Een facebookpagin alleen voor facebookgebruikers want ik krijg hem niet te zien.
Verder geen website met adres.

Ik weet iemand die polshoogte wil nemen. Heb jij een adres? Op het in de pitch genoemde adres zit een uitzendbureau. Mogelijk op facebook een beter adres.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik ben NaRegenDeZon niet, maar op Facebook staat: Zuivelstraat 1, Bergen op Zoom.
Adres is inderdaad Zuivelstraat 1, Als er poolshoogte is genomen horen we hier graag wat de bevindingen zijn. Ben benieuwd!
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:00:06 #27
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_157356606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:12 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

het lijkt erop alsof enkel de financiering plaats vind (in dit geval een donatie), en dat je in plaats daarvan een incentive krijgt.
Bij een ander project wat ik gevonden heb op can is deze tekst namelijk wel aanwezig.
pi_157356695
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

het lijkt erop alsof enkel de financiering plaats vind (in dit geval een donatie), en dat je in plaats daarvan een incentive krijgt.
Bij een ander project wat ik gevonden heb op can is deze tekst namelijk wel aanwezig.
Zag het idd al. Je krijgt een tegoedbon voor het bedrag wat je doneert. Het is geen investering
pi_157356724
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

DʼMoriaan Warmenhuizen.
Ik denk dat je het zo moet zien: Je koopt tegoedbonnen en als je ze inwisseld krijg je iets extra's. Hoemeer tegoed bonnen je koopt des te meer extratjes. Voor financiering van je eigen restaurantbezoek.
pi_157358835
Indien je ERVARING hebt met crowdfunding, deel dit s.v.p. voor mijn master scriptie onderzoek. En maak kans op 2x 25 euro.

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn master afstudeerscriptie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ik wil onderzoeken in hoeverre een (positieve of negatieve) crowdfunding ervaring invloed heeft op toekomstige intentie om te participeren in crowdfunding projecten. Het betreft reward-based crowdfunding, waarbij de consument een bedrag doneert en als beloning het gecrowdfunde product ontvangt. Vooral met het oog op de steeds meer toenemende negatieve berichten over crowdfunding en zijn risico's voor backers van projecten lijkt het me interessant om te onderzoeken in hoeverre mensen problemen hebben gehad met crowdfunding (bv: late levertijd van producten, projecten die gecanceld werden etc.) en wat dit voor invloed heeft op de toekomstige intentie om te participeren in crowdfunding projecten. Hiervoor heb ik een pre-test, welke 2 minuten van uw tijd in beslag neemt. Het zou mij enorm helpen als u de vragenlijst zou willen invullen:

https://q.mwm2.nl/VYrYXB2HD0aHsSIypEdbdA

[ Bericht 7% gewijzigd door damirwijdenes op 06-11-2015 14:19:15 ]
pi_157359298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef damirwijdenes het volgende:
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn master afstudeerscriptie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Je bent al de zoveelste die daar hiervoor komt. Meestal wordt dit niet echt op prijs gesteld, al helemaal niet als daarvoor de tekst in hoofdletters wordt gezet.
pi_157359378
Het zou geweldig helpen bij het wetenschappelijk onderzoek van crowdfunding. De ervaringen van de investeerders zijn namelijk nog niet goed bestudeerd. Als je het prettiger vind zal ik de tekst aanpassen.
pi_157359413
Daarbij is je onderwerp van je scriptie niet echt relevant aan het onderwerp van dit forum...
pi_157359458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef damirwijdenes het volgende:
WIE HEEFT ERVARING MET CROWDFUNDING? DEEL A.U.B JE ERVARING VOOR MIJN SCRIPTIE (2 MIN) EN MAAK KANS OP 25 EURO

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn master afstudeerscriptie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ik wil onderzoeken in hoeverre een (positieve of negatieve) crowdfunding ervaring invloed heeft op toekomstige intentie om te participeren in crowdfunding projecten. Het betreft reward-based crowdfunding, waarbij de consument een bedrag doneert en als beloning het gecrowdfunde product ontvangt. Vooral met het oog op de steeds meer toenemende negatieve berichten over crowdfunding en zijn risico's voor backers van projecten lijkt het me interessant om te onderzoeken in hoeverre mensen problemen hebben gehad met crowdfunding (bv: late levertijd van producten, projecten die gecanceld werden etc.) en wat dit voor invloed heeft op de toekomstige intentie om te participeren in crowdfunding projecten. Hiervoor heb ik een pre-test, welke 2 minuten van uw tijd in beslag neemt. Het zou mij enorm helpen als u de vragenlijst zou willen invullen:

https://q.mwm2.nl/VYrYXB2HD0aHsSIypEdbdA
Als je meegelezen hebt in dit topic kan jij zien dat wij niet aan de door jou onderzochte manier van crowdfunden doen. Daar zijn anderere topics van. Bijvoorbeeld het kickstarter topic. Veel succes.
pi_157359776
Toch ook een pareltje bij Lendico die jullie niet moeten missen:

Categorie: Overig
Titel: Geen krediettitel
Omschrijving: Er is geen kredietomschrijving gegeven door de kredietnemer.

Ik wilde mijn bijdrage geven, maar het systeem accepteerde hem niet!
Signature
pi_157360036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:34 schreef Jackthe het volgende:
Toch ook een pareltje bij Lendico die jullie niet moeten missen:

Categorie: Overig
Titel: Geen krediettitel
Omschrijving: Er is geen kredietomschrijving gegeven door de kredietnemer.

Ik wilde mijn bijdrage geven, maar het systeem accepteerde hem niet!
Heb je ook zijn huurprijs gezien. Waar woont die man voor dat geld? In een kippenhoek?
pi_157360148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:45 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Heb je ook zijn huurprijs gezien. Waar woont die man voor dat geld? In een kippenhoek?
De netto maandlasten voor huur kunnen in Nederland makkelijk zo laag zijn: 30 jaar in dezelfde sociale huurwoning zitten en huursubsidie krijgen. Ik weet nog dat mijn grootouders 15 jaar geleden voor 230 gulden/mnd in Amsterdam (einde Ceintuurbaan) een woning van 60m2 hadden..
Als je wilt schrikken moet je deze link eens openen...
Signature
pi_157360808
Top 10 van week 45:
pi_157361196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:18 schreef djh77 het volgende:
Top 10 van week 45:

Knap van de mensen rond het ziekenhuis om zoveel geld te verrzamelen. Leuk om de achtergrond te lezen. van de eigenaar van roompot vakanties b.v die speciaal voor deze actie dit CF platform heeft opgericht. Hij zal wel een goed netwerk hebben! :7
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:06:13 #40
132191 -jos-
Money=Power
pi_157361918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:06 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Project 6070 kan uit de lijst, die gaat weer betalen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_157361957
Helaas is het Kickstarter forum niet meer actief.. iemand nog een tip voor een forum waar ik investeerders van crowdfunding projecten kan aanspreken?
pi_157362471
Mail gehad van KoM over de wijnhandel. Ziet er niet goed uit zoals ik al vermoedde. Mijn gevoel zegt dat dit een hele vroege default gaat worden.

SPOILER
Na 4 maanden al meerdere keren niet op tijd kunnen betalen. Dat voor een B+ project. Lullig voor de mensen die er duizenden euro's in hebben gestoken. Die zijn in een keer klaar met crowdfunding.

[ Bericht 48% gewijzigd door Baklapper op 06-11-2015 16:40:10 ]
pi_157362485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:08 schreef damirwijdenes het volgende:
Helaas is het Kickstarter forum niet meer actief.. iemand nog een tip voor een forum waar ik investeerders van crowdfunding projecten kan aanspreken?
Dat komt omdat Kickstarter in NL helemaal niet zo relevant is.

Maar probeer het eens op bijv.

- https://www.reddit.com/r/kickstarter/

- verder zijn boardgames op Kickstarter echt een ding, en veel wisselende resultaten: https://boardgamegeek.com(...)-kickstarter/general
pi_157362766
Maar 4 maanden bij vinovat? Dat zou echt schandalig zijn. Ging ook om een behoorlijk bedrag, dus hopelijk is er nog ergens wat te halen.
pi_157362836
En ook rond de wijnhandel had de crowd al de nodige bedenkingen.

zie: NaRegenDeZon woensdag 27 mei 2015 @ 14:40 tot ca 18:00u
en de comments bij de pitch

Ik denk dat dit forum steeds waardevoller wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door RavigotteSaus op 06-11-2015 16:57:56 ]
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157362878
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:48 schreef crowdiefunder het volgende:
Maar 4 maanden bij vinovat? Dat zou echt schandalig zijn. Ging ook om een behoorlijk bedrag, dus hopelijk is er nog ergens wat te halen.
26 personen met E 1000 of meer...
SPOILER
Ben benieuwd wat de zekerheden (50k voorraad, 13k eigen vemogen) gaat opleveren.
  vrijdag 6 november 2015 @ 17:02:42 #47
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157363049
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef Baklapper het volgende:
Mail gehad van KoM over de wijnhandel. Ziet er niet goed uit zoals ik al vermoedde. Mijn gevoel zegt dat dit een hele vroege default gaat worden.

SPOILER
Na 4 maanden al meerdere keren niet op tijd kunnen betalen. Dat voor een B+ project. Lullig voor de mensen die er duizenden euro's in hebben gestoken. Die zijn in een keer klaar met crowdfunding.
Die bedragen zijn ook van de zotte om in te leggen. Heb zelf in het begin 2x 1000,- gedaan maar dat zou ik nu ook nooit meer doen. Kom zelfs nog maar zelden aan de 500 per project.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157363215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die bedragen zijn ook van de zotte om in te leggen. Heb zelf in het begin 2x 1000,- gedaan maar dat zou ik nu ook nooit meer doen. Kom zelfs nog maar zelden aan de 500 per project.
Dat is altijd relatief he. multimilionairs vinden het met kleine bedragen niet opschieten.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157363235
Ik had ik begin ook 2x 1500 en 1 van 1000, nu idd standaard 200, 100 bij hoger risico en max 500 voor de betere pitches.
pi_157363596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik had ik begin ook 2x 1500 en 1 van 1000, nu idd standaard 200, 100 bij hoger risico en max 500 voor de betere pitches.
mijn meeste investeringen zijn ook ¤200 en een paar van ¤300 en ¤400
pi_157363657
quote:
Ik hou het zelf op 100 euro per jaar looptijd. Dus 500 heb ik regelmatig.

Heb tot nu tot 4 keer 1000 ingelegd. Dit was bij:

HIN verzekeringen: buitenkansje, zoals we weten ook zeer goed uitgepakt
Hollands glorie: gunfactor, nederland promoten is nooit verkeerd
Tropicana: helaas niet doorgegaan, maar zag er zeker potentie in, ook gunfactor
Ski appartement kaprun: Solide project

maar heb me nu ook maar voorgenomen om tot 500 te gaan. Want als zo een project omvalt is toch wel zuur
  vrijdag 6 november 2015 @ 17:42:17 #52
132191 -jos-
Money=Power
pi_157363755
Heeft HIN nu ook alles al vroegtijdig uitbetaald dan of loopt dat nog?
pi_157363896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:42 schreef -jos- het volgende:
Heeft HIN nu ook alles al vroegtijdig uitbetaald dan of loopt dat nog?
Ja, die is helemaal afgelost. Toch bijna 18% rendement opgehaald in een dik jaar. Verwacht ik niet meer te halen
pi_157364301
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef Baklapper het volgende:

SPOILER
We gaan nu zien wat KoM gaat doen met de incassokosten e.d. Een project wat slechts een paar maanden loopt en nu al in de problemen…… Ook bij KoM (overigens net zoals bijvoorbeeld GvE) zou het goed zijn als in de toekomst de fee per jaar zou worden voldaan en niet zoals nu, in een keer. Overigens heel goed dat ze wel gelijk communiceren met de investeerders. Ook ben ik heel benieuwd hoe goed de contracten in elkaar steken, en dan vooral met betrekking tot de zekerheden/onderpanden. Voorlopig is KoM pas 1,5 jaar actief met in die periode nog geen 100 gefinancierde projecten en dit is, voor zover wij weten, al het tweede project in de problemen. We gaan het allemaal meemaken :7
pi_157364759
Als omvalt wordt mijn rendement op KOM in 1 keer max 1% over 4 jaar maar dan mag er verder niets verkeerd gaan. Hopen dat ze toch nog herstellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dwarsindeweg op 06-11-2015 19:25:31 ]
pi_157364959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:29 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Als ....... omvalt wordt mijn rendement op KOM in 1 keer max 1% over 4 jaar maar dan mag er verder niets verkeerd gaan. Hopen dat ze toch nog herstellen.
Als je wil dat het nog een beetje goed gaat zou ik beginnen met de naam op zijn minst in een spoiler te zetten :X
pi_157365598
quote:
Als Vinovat omvalt wordt mijn rendement op KOM in 1 keer max 1% over 4 jaar maar dan mag er verder niets verkeerd gaan. Hopen dat ze toch nog herstellen.
Balen. Ik ga niet eens meer van een positief rendement uit. Spreiden helpt natuurlijk, maar ik krijg langzamerhand het gevoel dat een positief rendement halen met crowdfunding afhankelijk is van geluk.

Als ik mensen op dit forum zie met een default percentage van 10%. Dan mag ik hopen dat ik geluk heb gehad met het uitkiezen van projecten.
pi_157365655
Een KOM project van 4 maanden al een mogelijke default. Als ondernemer kan het altijd tegen zitten, maar een default zo snel (als dat überhaupt zo is), dat ruikt gewoon naar oplichting. Dan wist men van te voren al dat het niet goed zou komen met terug betalen.
Zuur voor diegene die erin zitten, maar ik kan me echt bijna niet voorstellen dat het na 4 maanden voorbij kan zijn.

Ik ben gemiddeld gezien wel een grotere investeerde in CF land, bij mij is een paar honderd een uitzondering, duizend of meer standaard, en 5K en daarboven 'zo nu en dan'. Op dit moment 1 a 1,5 jaar zonder default. Wie weet wat komen gaat, maar er staat nog geen stop op aan deze zijde.
Wel lukt het mij de laatste tijd steeds minder goed om geschikte projecten te vinden. Ik heb helaas erg weinig kunnen doen afgelopen periode, terwijl ik de meeste pitches wel heb doorgenomen.
pi_157365660
quote:
Als xxx omvalt wordt mijn rendement op KOM in 1 keer max 1% over 4 jaar maar dan mag er verder niets verkeerd gaan. Hopen dat ze toch nog herstellen.
pi_157366754
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de zekerheden (50k voorraad, 13k eigen vemogen) gaat opleveren.
Als dit niet goed geregeld is (juridisch) helemaal niets!
pi_157367786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:13 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als dit niet goed geregeld is (juridisch) helemaal niets!
Die 'plus' is toch een aanduiding dat er veel zekerheid is?
Pecunia non olet
pi_157368133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die 'plus' is toch een aanduiding dat er veel zekerheid is?
Wat bedoel je?
pi_157368525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:02 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
De kwalificatie is b+ bij de wijnboer.
Pecunia non olet
pi_157368731
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

De kwalificatie is b+ bij de wijnboer.
Er kunnen genoeg zekerheden zijn maar als juridisch niet geregeld is dat deze voor de investeerders zijn is de kans om wat uit de opbrengsten te krijgen vrijwel nihil. De investeerders zijn dan concurrente crediteuren. De belastingdienst, uwv, officiele pandhouders en curator gaan dan voor. Mocht er nog wat overblijven dan wordt dit verdeeld onder de concurrente crediteuren. Dit zijn dan de investeerders en alle andere crediteuren.
pi_157368923
b+ zegt niks over zekerheden.
b+ is gewoon beter dan b.

net als een 7 en een 7+ op school.
pi_157369323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
b+ zegt niks over zekerheden.
b+ is gewoon beter dan b.

net als een 7 en een 7+ op school.
Onjuist. KOM heeft dit onlangs duidelijk toegelicht bij de q&a bij de laatste hype kapper.

De letter is de PD,plus of min zegt iets over de zekerheden.

Zie:30 okt 12:35.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 06-11-2015 21:46:46 ]
Pecunia non olet
pi_157369960
ai, nooit zo begrepen. Was me ook niet echt opgevallen.
Als ik bevoorbeeld naar de kalverboer kijk, die heeft geen + en toch aardige zekerheden.
pi_157369995
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Onjuist. KOM heeft dit onlangs duidelijk toegelicht bij de q&a bij de laatste hype kapper.

Dat ze dat niet eerder kenbaar maken. Dus met andere woorden als een c+ kapot gaat heb je met kans dat je iets terug krijgt dan bij een a-
pi_157371024
quote:

[..]

Volgens mij hebben jullie beiden gelijk:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lenen/Risicoklassen
pi_157371091
Ik krijg die Q+A niet geopend. Kan het dus nu ff niet lezen
pi_157371341
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:48 schreef Murene het volgende:

[..]

Dat ze dat niet eerder kenbaar maken. Dus met andere woorden als een c+ kapot gaat heb je met kans dat je iets terug krijgt dan bij een a-
dan zouden we dus eigenlijk voor c+ moeten gaan.
hoge renteven grote kans dat je je centen terug ziet.
dat het project slaagt is eigenlijk geen belang voor investeerder. (zolang er afgelost wordt)

En ik moet eerlijk zeggen, ik kijk altijd erg naar de zekerheden en ik heb inderdaad 70% projecten met een +, 30% zonder teken en geen projecten met een - (zelfs geen A-).

Dus het zou inderdaad kunnen kloppen dat + projecten iets meer zekerheden bieden.

[ Bericht 15% gewijzigd door RavigotteSaus op 06-11-2015 22:30:45 ]
pi_157375185
Woont er niet iemand in Bergen op Zoom, eens bij die toko binnenlopen, kijken hoe 't er bij staat.
pi_157376203
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 01:22 schreef redbull666 het volgende:
Woont er niet iemand in Bergen op Zoom, eens bij die toko binnenlopen, kijken hoe 't er bij staat.
Volgens is de (web)winkel nooit (her)opend. Er zijn voorraden twv 50k verpand. Ik verwacht dat er helemaal geen voorraden zijn. Het geld kan zomaar in een zwart gat beland zijn.
pi_157376208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

En ik moet eerlijk zeggen, ik kijk altijd erg naar de zekerheden en ik heb inderdaad 70% projecten met een +, 30% zonder teken en geen projecten met een - (zelfs geen A-).
Er zijn bij KoM maar 3 projecten met een - (2xA-, 1xB-):
https://www.kapitaalopmaat.nl/Flexipol-Composites#zekerheden
https://www.kapitaalopmaat.nl/LED-lampen-van-Econled#zekerheden
https://www.kapitaalopmaa(...)n-de-stad#zekerheden
pi_157377940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:02 schreef AQuila360 het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:10 schreef RavigotteSaus het volgende:
Dat is altijd relatief he. multimilionairs vinden het met kleine bedragen niet opschieten.
quote:
De vraag is als ik 20.000 euro wil beleggen in cf in een jaar, wat is beter:
10 *2000 euro
20*1000 euro
40*500 euro
Of 200* 100
Deze vraag staat of valt bij wat is je mogelijkheid om de beste projecten te selecteren. Op het moment dat die mogelijkheid niet goed is kan je beter 200 maal 100 euro investeren. Op het moment dat je zeer zeker van je selecties bent kan je beter 20 maal 1000 of als je een zeer goede kijk hebt op of een project succesvol is kan je misschien beter 10 maal 2000 euro inleggen.
Met de huidige slechte (niet betrouwbare) informatie voorziening van de platformen over projecten neig ik steeds meer naar de 40*500 dan wel de 200*100 variant. Terwijl ik een jaar geleden dacht dat ik de extra goede projecten er wel uit zou kunnen filteren en daar dan een hoger bedrag in kon stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-11-2015 11:18:37 ]
pi_157378097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 10:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
10 *2000 euro
20*1000 euro
40*500 euro
Of 200* 100
Het is niet perse beter om in veel kleine projecten te zitten. Vooral de laatste tijd zijn er maar magere projecten voorbij gekomen. Dan kun je weer beter wat meer steken in de enkele betere projecten of besluiten om dat jaar toch maar minder te investeren in crowdfunding.
Daarnaast is er nog een verschil in zakelijk of particulier investeren: particulieren hoeven niet te betalen voor de maandelijkse bijschrijvingen op de bankrekening, zakelijke investeerders moeten dat wel. Zakelijk kun je dan beter niet investeren (of dus gelijk met een hoger bedrag investeren) in plaats van kleine bedragen te investeren omdat de bijschrijvingskosten dan weer zwaar je rendement drukken.
pi_157378383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Het is niet perse beter om in veel kleine projecten te zitten. Vooral de laatste tijd zijn er maar magere projecten voorbij gekomen. Dan kun je weer beter wat meer steken in de enkele betere projecten of besluiten om dat jaar toch maar minder te investeren in crowdfunding.
Daarnaast is er nog een verschil in zakelijk of particulier investeren: particulieren hoeven niet te betalen voor de maandelijkse bijschrijvingen op de bankrekening, zakelijke investeerders moeten dat wel. Zakelijk kun je dan beter niet investeren (of dus gelijk met een hoger bedrag investeren) in plaats van kleine bedragen te investeren omdat de bijschrijvingskosten dan weer zwaar je rendement drukken.
Mee eens. Maar als ik terug kijk naar de projecten die omgevallen zijn en de pitch nalees dan is toch zeker in 30% van de pitches van de omgevallen bedrijven geen voorteken te zien. Dus het blijft lastig om de goede projecten te selecteren!
Op zich ben ik zelf nog niet ontevreden over mijn eigen selecties. Tot nu toe 1 bedrijf echt omgevallen (Talamini) en een ander in de problemen maar die zal zoals hier besproken als het goed is op korte termijn weer gaan betalen. Maar bijvoorbeeld Talamini als je de pitch leest is daar niets mis mee en zou ik in theorie weer instappen.

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-11-2015 11:37:42 ]
  zaterdag 7 november 2015 @ 11:35:01 #78
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157378413
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens. Maar als ik terug kijk naar de projecten die omgevallen zijn en de pitch nalees dan is toch zeker in 30% van de pitches van de omgevallen bedrijven geen voorteken te zien. Dus het blijft lastig om de goede projecten te selecteren!
Ik pas de volgende regels toe:

- Geen beginnend bedrijf
- Geen horeca
- Geen kledingbedrijven

Uiteindelijk zal er wel één doorheen glippen maar hiermee denk ik (persoonlijk!) dat de meeste defaults wel ontweken zijn.
pi_157378685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

- Geen beginnend bedrijf
- Geen horeca
- Geen kledingbedrijven

Uiteindelijk zal er wel één doorheen glippen maar hiermee denk ik (persoonlijk!) dat de meeste defaults wel ontweken zijn.
Ik heb net het lijstje bedrijven in de problemen met deze uitsluiting doorgenomen en denk inderdaad dat je dan meer dan 90% van de defaults uitsluit. m.a.w. zo'n 90% van de defaults zit in die categorien.
pi_157379318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

- Geen beginnend bedrijf
- Geen horeca
- Geen kledingbedrijven

Geen horeca en geen kleding doe ik nu inderdaad ook.

Een beginnend bedrijf wil ik zo nu en dan nog wel eens mee pakken. Maar dan moet het wel een erg goed verhaal zijn wat mij zelf ook aanspreekt. En geloofwaardige cijfers etc.
En het moet in mijn ogen terug te betalen zijn. Als ze 300.000 lenen dan is de kans klein dat het ooit terug komt bij een default. Willen ze 25.000 dan is dat (meestal) best terug te betalen.
pi_157379910
quote:
Ik neig naar die 40 x 500. Dat is voldoende spreiding. Bagger moet je sowieso nooit nemen en zelfs bij twijfel niets doen dus ook geen 100 euro(!).
Pecunia non olet
pi_157380227
Bestaan er ook constructies dat je de eerste 5 jaar niet hoeft af te lossen en ook geen rente hoeft te betalen? Nee zeker :P
pi_157380471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:39 schreef xaban06 het volgende:
Bestaan er ook constructies dat je de eerste 5 jaar niet hoeft af te lossen en ook geen rente hoeft te betalen? Nee zeker :P
Waarom wil je dat weten? Wil je je geld 5 jaar lang voor niets uitlenen?
pi_157380601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:52 schreef MSR het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten? Wil je je geld 5 jaar lang voor niets uitlenen?
Nee, ik wil het lenen, maar begint pas na 5 jaar te renderen :)
pi_157380677
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, ik wil het lenen, maar begint pas na 5 jaar te renderen :)
Ik denk niet dat een investeerder zijn/haar geld 5 jaar lang gratis uit gaat lenen. Misschien kun je een nieuwe auto kopen, ik heb gehoord dat sommige dealers de eerste paar jaar tegen 0% financieren.

Ik denk overigens dat aandelen uitgeven een betere optie is voor je als er zo'n lange aanloopperiode nodig is, alhoewel dat ook helemaal afhangt van je project natuurlijk.
pi_157380732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:03 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iemand zijn/haar geld 5 jaar lang gratis uit gaat lenen. Misschien kun je een nieuwe auto kopen, ik heb gehoord dat sommige dealers de eerste paar jaar tegen 0% financieren.
Dat denk ik ook, maar misschien zit ik er naast en bestaan er weldegelijk constructies :)
pi_157380747
quote:
Jazeker, dat heet Equity crowdfunding. Als je echt een goed idee hebt, dan kan je hiervoor terecht op Symbid en Leapfunder.
pi_157380797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:07 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Jazeker, dat heet Equity crowdfunding. Als je echt een goed idee hebt, dan kan je hiervoor terecht op Symbid en Leapfunder.
Heel goed idee, nee, bestaat al :) Maar rendement is (zeer) hoog en heeft onderpand.

Thanks, zal er eens over lezen.
pi_157380873
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:10 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Heel goed idee, nee, bestaat al :) Maar rendement is (zeer) hoog en heeft onderpand.

Wat wil je nu precies? Het geld lenen of aandelen uitgeven? Je leek in eerste instantie te sturen op geld lenen.
pi_157381113
quote:
Waarschijnlijk bedoel je dat de lener je de volledige aflossing + rente op rente verschuldigd is na bijvoorbeeld 5 jaar? Ik ben dat in ieder geval nog niet tegen gekomen.

Als je je geld een tijdje kunt missen kan je ook langere projecten meepakken. Zo heb ik één project met een looptijd van wel 15 jaar, waarbij elk jaar éénmaal wordt uitbetaald. Dat is rente + aflossing.

Zelf zal ik altijd wel vermogen hebben wat moet renderen. Dus een paar K via die weg investeren is prima voor mij.
Dergelijke projecten zijn dus ook mogelijk.
pi_157381473
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:14 schreef MSR het volgende:

[..]

Wat wil je nu precies? Het geld lenen of aandelen uitgeven? Je leek in eerste instantie te sturen op geld lenen.
Excuses voor de onduidelijkheid :)

Ik wil nu geld lenen. Pas over 5 jaar beginnen met terug betalen.
pi_157381544
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Excuses voor de onduidelijkheid :)

Ik wil nu geld lenen. Pas over 5 jaar beginnen met terug betalen.
Bij CrowdAboutNow kun je wel terugbetalen (met rente) na afloop van de termijn. Dat komt in de buurt van wat je wilt.
pi_157382567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:10 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En als het toch niet blijkt te renderen??

Je spreekt over een zogenaamde bulletlening. Gedurende de looptijd betaal je alleen rente om aan het eind in 1 keer alles af te lossen. Je zult begrijpen dat de rente aanzienlijk hoger zal zijn
  zaterdag 7 november 2015 @ 15:57:02 #94
132191 -jos-
Money=Power
pi_157382606
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 10:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

[..]

10 *2000 euro
20*1000 euro
40*500 euro
Of 200* 100
Deze vraag staat of valt bij wat is je mogelijkheid om de beste projecten te selecteren. Op het moment dat die mogelijkheid niet goed is kan je beter 200 maal 100 euro investeren. Op het moment dat je zeer zeker van je selecties bent kan je beter 20 maal 1000 of als je een zeer goede kijk hebt op of een project succesvol is kan je misschien beter 10 maal 2000 euro inleggen.
Met de huidige slechte (niet betrouwbare) informatie voorziening van de platformen over projecten neig ik steeds meer naar de 40*500 dan wel de 200*100 variant. Terwijl ik een jaar geleden dacht dat ik de extra goede projecten er wel uit zou kunnen filteren en daar dan een hoger bedrag in kon stoppen.
Ik zou altijd voor zo veel mogelijk projecten kiezen, dus 200*100. Bij deze optie is het risico echt een stuk lager dan bij de anderen. Maak voor de grap maar eens een staafdiagram van cumulatieve kansen op uitkomsten voor een gegeven defaultpercentage. Dan zul je zien dat de kans op een negatief rendement bij deze optie veel en veel kleiner is.
pi_157384404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:57 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik zou altijd voor zo veel mogelijk projecten kiezen, dus 200*100. Bij deze optie is het risico echt een stuk lager dan bij de anderen. Maak voor de grap maar eens een staafdiagram van cumulatieve kansen op uitkomsten voor een gegeven defaultpercentage. Dan zul je zien dat de kans op een negatief rendement bij deze optie veel en veel kleiner is.
Sorry Jos maar hier geloof ik helemaal niets van ☺ spreiding is uiteraard OK en ik geloof evenzeer in de wet van de grote getallen.
Maar als je dubieuze projecten weglaat dan komt dat het gemiddelde rendement ten goede. Dat kan gewoon niet anders.
Pecunia non olet
pi_157384673
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Sorry Jos maar hier geloof ik helemaal niets van ☺ spreiding is uiteraard OK en ik geloof evenzeer in de wet van de grote getallen.
Maar als je dubieuze projecten weglaat dan komt dat het gemiddelde rendement ten goede. Dat kan gewoon niet anders.
Je kunt ook de dubieuze weglaten en maximaal spreiden. Daarmee verklein je de kans op een tegenvaller en als die toch plaatsvindt, heb je de kans op een groot verlies ook maximaal beperkt. De consequentie van die aanpak is natuurlijk wel dat je veel goede projecten nodig hebt als je een paar duizend euro wilt investeren.
  zaterdag 7 november 2015 @ 17:50:10 #97
132191 -jos-
Money=Power
pi_157384844
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dubieze projecten weglaten zou inderdaad goed kunnen zijn voor het rendement. Maar wie zegt dat je met 200 projecten dat ook niet doet? Als jij maar 20 of 40 projecten hebt noem ik dat niet dubieuze projecten weglaten maar selectief projecten selecteren. Dat kan natuurlijk ook maar verhoogt de risico's aanzienlijk.
pi_157384989
quote:

[..]

KOM stelt dat er een kwantitatieve en een kwalitatieve meting is: de letter is de kwantitative beoordeling; de plus of min is de kwalitatieve beoordeling; de zekerheden hebben geen invloed op de rating
pi_157385035
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:59 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

KOM stelt dat er een kwantitatieve en een kwalitatieve meting is: de letter is de kwantitative beoordeling; de plus of min is de kwalitatieve beoordeling; de zekerheden hebben geen invloed op de rating
Dan mogen ze de informatie op hun website weleens updaten, want dat wordt hier niet erg duidelijk uitgelegd.
pi_157389828
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 18:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dan mogen ze de informatie op hun website weleens updaten, want dat wordt hier niet erg duidelijk uitgelegd.
ik geef het door
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:36:01 #101
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_157389860
Eigenlijk stellen die rentes van 8% natuurlijk geen klap voor als het telkens om projecten van 48 of 60 maanden gaat. De rente is niet per jaar immers, maar voor het hele project. Per saldo is het dus al snel maar 2% rente. Met alle risico van dien.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:50:54 #102
132191 -jos-
Money=Power
pi_157390357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:36 schreef darktower het volgende:
Eigenlijk stellen die rentes van 8% natuurlijk geen klap voor als het telkens om projecten van 48 of 60 maanden gaat. De rente is niet per jaar immers, maar voor het hele project. Per saldo is het dus al snel maar 2% rente. Met alle risico van dien.
Erm, de rente is wel per jaar...
pi_157390709
quote:
nonsens, rente is per jaar, maar wel over uitstaand bedrag
pi_157390734
quote:
Hoe kom je daar nu bij????
pi_157391143
Levensteken van de wijnboer.
Voor mijn neus twee flessen wijn uit de Zuivelstraat 1.

Vraag me geen details, ik ben er zelf niet geweest.
pi_157392250
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

Is een mooi begin. Zat er ook rente en aflossing bij?
pi_157392436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

Alvast je investering in natura laten terughalen? :)
pi_157393011
ik zit niet in de wijnboer, daarom twee flessen wijn.
als ik er in zat had ik een greep uit de kas genomen.
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:51:49 #109
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157393074
quote:
:O
pi_157395781
quote:
Je 'annual return on investment'- sorry voor het engels - ligt inderdaad een stuk lager dan die 8%. Bij platforms waarbij ook tussentijds rente en aflossing wordt betaald - en dat zijn de meeste platforms die wij hier bespreken - kun je het ontvangen geld wel weer herinvesteren. Uiteindelijk groeit je vermogen daardoor wel sneller dan wanneer het op een spaarrekening had gestaan met een rente gelijk aan de annual return on investment.
pi_157395789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:54 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En als het toch niet blijkt te renderen??

Je spreekt over een zogenaamde bulletlening. Gedurende de looptijd betaal je alleen rente om aan het eind in 1 keer alles af te lossen. Je zult begrijpen dat de rente aanzienlijk hoger zal zijn
kleine kans, maar stel er is geen rendement, verkoop ik de onderpand en de rest los ik prive af. Gaat om een bedrag van ~30.000 euro.
  zondag 8 november 2015 @ 10:35:15 #112
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157396630
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je 'annual return on investment'- sorry voor het engels - ligt inderdaad een stuk lager dan die 8%. Bij platforms waarbij ook tussentijds rente en aflossing wordt betaald - en dat zijn de meeste platforms die wij hier bespreken - kun je het ontvangen geld wel weer herinvesteren. Uiteindelijk groeit je vermogen daardoor wel sneller dan wanneer het op een spaarrekening had gestaan met een rente gelijk aan de annual return on investment.
Die 8% is toch gewoon 8 procent, alleen het saldo waarover je dat krijgt zakt elke maand iets.
pi_157397009
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die 8% is toch gewoon 8 procent, alleen het saldo waarover je dat krijgt zakt elke maand iets.
Precies, en daarom is je annual return on investment, gerekend per investering, véél lager. Als je bij KOM ¤200,- investeert tegen 8% terug te betalen in 60 maanden, dan ontvang je in totaal ¤241,52 terug. Ik heb rekening gehouden met de 0,9% administrateifee. Dat geeft een totaal ROI van ¤41,52 oftewel 20,76%. De AROI is dan 4,15%.

Return on investment (= ROI) wordt gebruikt om te bekijken of een investering loont. Oftewel: zodra je een spaarrekening vindt die 4,15% geeft, loont de bovengenoemde investering niet meer. Uiteraard: ceteris paribus. In de praktijk zullen veel crowdfunders het geld dat zij terugkrijgen (deels) gebruiken voor een nieuwe investering. Dat verhoogt het rendement. Darktower ziet het wat mij betreft te somber, maar iedereen die afgaat op het netto-rendement dat de crowdfundingsites tonen ziet het volgens mij iets te rooskleurig.
pi_157397441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

DʼMoriaan Warmenhuizen.
Ik denk dat je het zo moet zien: Je koopt tegoedbonnen en als je ze inwisseld krijg je iets extra's. Hoemeer tegoed bonnen je koopt des te meer extratjes. Voor financiering van je eigen restaurantbezoek.
Ow scherp. Dat had ik er niet in de eerste oogopslag uitgehaald.
Beetje verwarrend dat ze in de tekst het dan over 'investeren' hebben.

Nog iets wat ik niet snap. Waar staat het restaurant eigenlijk?
Ze hebben het over Wormerveer maar ook dat het restaurant gevonden is in West-Friesland.
Weet iemand het adres?
pi_157397507
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Investeer je zakelijk dat dit moet voor de jaarrekening ofzo?
Nee, gewoon privé voor de jaarlijkse IB.
Ik heb er echter een hekel aan om heffingsrente te moeten betalen. Dus ik zorg dat ik voor de jaarwisseling een voorlopige aangifte doe. Meestal moet ik een paar duizend euro bij betalen. Door deze nog voor de jaarwisseling te betalen is het toch al snel een paar tientjes aan rente wat dit scheelt. En daarnaast ook een lager bedrag in Box 3, omdat je dit alvast betaald hebt.
pi_157397651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ze hebben het over Wormerveer maar ook dat het restaurant gevonden is in West-Friesland.
Weet iemand het adres?
West-Friesland is niet het westen van Friesland, maar een regio in Noord-Holland.
pi_157397695
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Wormerveer ligt in West friesland. Het is een gebied in Noord Holland, niet te verwarren met de provincie Friesland
pi_157397734
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wormerveer ligt in West friesland. Het is een gebied in Noord Holland, niet te verwarren met de provincie Friesland
Grappig dat wist ik niet, weer wat geleerd.
pi_157397821
Om nog even terug te komen op het spreiden van risico.
Er stond deze week een bericht hierover in de media.

http://www.emerce.nl/nieuws/crowdfunding-breekt-door-consumenten

Ik haal hieruit:
60% investeert in slechts 1 project.
20% in maximaal twee.

Oftewel het aantal mensen dat aan spreiding doet (en echt aan het investeren is) is beperkt.

Ook las ik nog ergens anders een reactie van een van de eigenaren van een crowdfunding site. Zij zeiden dat van hun Gouden 100 investeerders (investeerders met meer dan 100 projecten), niemand een verlies geleden heeft. Dankzij de spreiding worden defaults opgevangen.
Deze reactie kan ik helaas niet meer terug vinden.
pi_157397945
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:04 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even terug te komen op het spreiden van risico.
Er stond deze week een bericht hierover in de media.

http://www.emerce.nl/nieuws/crowdfunding-breekt-door-consumenten

Ik haal hieruit:
60% investeert in slechts 1 project.
20% in maximaal twee.

Oftewel het aantal mensen dat aan spreiding doet (en echt aan het investeren is) is beperkt.
Je moet dat soort cijfers wil in perspectief zien. Er staat ook: "Deelname aan crowdfunding is voor consumenten nog met name gericht op doneren of sponsoren van de initiatiefnemers. Slechts een op de vijf deelnemers investeert in crowdfunding projecten om het geļnvesteerde bedrag (met of zonder rente) terug te krijgen of om te delen in de winst." Oftewel: 80% deed een donatie. Geen wonder dat die niet spreiden.
pi_157398101
Ik kreeg deze week trouwens nog deze email.

quote:
Beste investeerder,

Gor wil u graag bedanken voor uw investering in Crown Beauty Centre.
[..]
Onze vraag: mogen we uw e-mailadres aan Crown Beauty Centre verstrekken?
Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.
Ik ben een beetje verbaasd dat het al niet standaard gebeurd om de contactgegevens te delen.
Ik zou verwachten dat de ondernemer in staat moet zijn om met de investeerders te communiceren. Waarom zou je het niet standaard mogelijk maken dat de ondernemer met de investeerders kan communiceren?
  zondag 8 november 2015 @ 12:31:15 #122
132191 -jos-
Money=Power
pi_157398175
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:27 schreef dyna18 het volgende:
Ik kreeg deze week trouwens nog deze email.

[..]

Ik ben een beetje verbaasd dat het al niet standaard gebeurd om de contactgegevens te delen.
Ik zou verwachten dat de ondernemer in staat moet zijn om met de investeerders te communiceren. Waarom zou je het niet standaard mogelijk maken dat de ondernemer met de investeerders kan communiceren?
Dat mag niet zomaar volgens de wet persoonsgegevens. Ik zit er ook niet op te wachten om van tientallen ondernemers mailtjes te krijgen.
pi_157398452
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:31 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat mag niet zomaar volgens de wet persoonsgegevens. Ik zit er ook niet op te wachten om van tientallen ondernemers mailtjes te krijgen.
Nou ben ik nog redelijk nieuw in het crowd funding wereldje.
Ik vroeg me af of je niet periodiek een status update krijgt? Zou leuk zijn als je niet alleen maar elk jaar een financieel overzicht krijgt, maar ook een update over hoe het met de ondernemer gaat.

Dat versterkt ook de betrokkenheid van de investeerder wat vaak ook een onderdeel is van crowd funding.
pi_157398967
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:46 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of je niet periodiek een status update krijgt? Zou leuk zijn als je niet alleen maar elk jaar een financieel overzicht krijgt, maar ook een update over hoe het met de ondernemer gaat.
De jaarrekening die je van het investeringsplatform (GVE, KOM, AGD enz) krijgt, geeft alleen aan hoeveel geld je op 1 januari van jaar X hebt uitgeleend. Handig voor je belastingaangifte. Het zegt niks over hoe de ondernemer er financieel voor staat. Als het investeringsplatform van iedere ondernemer ook een update zou moeten geven, dan zou dat heel veel kosten met zich meebrengen. Bovendien kan ik er als investeerder weinig mee. Gaat het goed? "Mooi, doorgaan zo!" Gaat het moeizaam? "Uhm, ik hoop dat de overeenkomst wel nagekomen wordt." Oftewel: het wordt één grote goednieuwsshow. Inmiddels heb ik bijna 60 projecten: ik zit echt niet te wachten op 60 berichten hoe geweldig het gaat. Af en toe een periodieke update vind ik leuk. Graag via het platform.
pi_157399089
Ik lees trouwens op KOM:
quote:
Nadat een project online gaat wordt de mail naar hen standaard 2 uur later verstuurd.
Bron: Nieuws van 6 november 2015.
Waarom zouden ze dat doen? Je wilt toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk potentieel geļnteresseerden over een nieuwe investeringskans informeren?
pi_157399598
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 13:19 schreef Groepfunder het volgende:
Ik lees trouwens op KOM:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Je wilt toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk potentieel geļnteresseerden over een nieuwe investeringskans informeren?
De mail van de veehouder van de week kwam pas een paar uur nadat deze vol was :)

Gooien wij (lezers uit dit topic en leden van de mailer) hem dan vol? Of hebben ze nog andere manieren?

[ Bericht 6% gewijzigd door crowdiefunder op 08-11-2015 13:51:44 ]
  zondag 8 november 2015 @ 14:03:06 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157400113
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:44 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee, gewoon privé voor de jaarlijkse IB.
Ik heb er echter een hekel aan om heffingsrente te moeten betalen. Dus ik zorg dat ik voor de jaarwisseling een voorlopige aangifte doe. Meestal moet ik een paar duizend euro bij betalen. Door deze nog voor de jaarwisseling te betalen is het toch al snel een paar tientjes aan rente wat dit scheelt. En daarnaast ook een lager bedrag in Box 3, omdat je dit alvast betaald hebt.
Oke, begrijpelijk.Wel een uitzonderlijke situatie volgens mij! Ik regel het pas wanneer de brief op de mat valt, en betaal helemaal niets extra. Maar dan gaat het over een paar honderd euro, niet duizenden zoals bij jou. Was dat maar zo, aangezien de werkgever de loonheffing automatisch regelt houdt dat in dat er een flink bedrag in box 3 zit :P
pi_157405166
als ik elk project op gve en kom wat voorbij komt meepak voor 100 euro en uitga van een gemiddelde rente van 8% ,en gemiddelde fee van 1.2% ,default percentage van 4% en alle inkomsten direct in nieuwe projecten steek.
dan kan ik toch concluderen dat ik een netto rendement heb van 2.8%?
of is dit te kort door te bocht?
Hopelijk willen jullie hier op reageren
pi_157405192
Als je in plaats van alles zomaar meepakken ook nog een beetje kijkt wat wel/niet levensvatbaar is, zou het percentage hopelijk nog wat hoger kunnen liggen :)
pi_157405223
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:07 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Precies, en daarom is je annual return on investment, gerekend per investering, véél lager. Als je bij KOM ¤200,- investeert tegen 8% terug te betalen in 60 maanden, dan ontvang je in totaal ¤241,52 terug. Ik heb rekening gehouden met de 0,9% administrateifee. Dat geeft een totaal ROI van ¤41,52 oftewel 20,76%. De AROI is dan 4,15%.

Return on investment (= ROI) wordt gebruikt om te bekijken of een investering loont. Oftewel: zodra je een spaarrekening vindt die 4,15% geeft, loont de bovengenoemde investering niet meer. Uiteraard: ceteris paribus. In de praktijk zullen veel crowdfunders het geld dat zij terugkrijgen (deels) gebruiken voor een nieuwe investering. Dat verhoogt het rendement. Darktower ziet het wat mij betreft te somber, maar iedereen die afgaat op het netto-rendement dat de crowdfundingsites tonen ziet het volgens mij iets te rooskleurig.
moet dan wel een spaarrekening met vaste rente zijn, anders hetzelfde probleem
pi_157405361
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:55 schreef crowdiefunder het volgende:
Als je in plaats van alles zomaar meepakken ook nog een beetje kijkt wat wel/niet levensvatbaar is, zou het percentage hopelijk nog wat hoger kunnen liggen :)
maar blijft het niet een beetje gokken er gaan projecten met clasficatie 2 mis
pi_157405576
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:03 schreef samlood het volgende:

[..]

maar blijft het niet een beetje gokken er gaan projecten met clasficatie 2 mis
Zeker, maar als het goed is gaan op lange termijn minder 2's failliet dan 5s, dat is althans wel de bedoeling van risico classificatie. En daar is ongetwijfeld nog wat aan te verbeteren voor de platformen.

Zie ook grafiekje in OP met defaults naar categorie.
pi_157405837
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 17:11 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Zeker, maar als het goed is gaan op lange termijn minder 2's failliet dan 5s, dat is althans wel de bedoeling van risico classificatie. En daar is ongetwijfeld nog wat aan te verbeteren voor de platformen.

Zie ook grafiekje in OP met defaults naar categorie.
als de platformen wat aan de tweejes gaan doen zou je zeggen dat de5s ook beter moet gaan
pi_157407739
Die 2 is ook pas in een veel later stadium default gegaan dus dat scheelt ook in de schade 😅
Pecunia non olet
  zondag 8 november 2015 @ 19:11:59 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157407995
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:57 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

moet dan wel een spaarrekening met vaste rente zijn, anders hetzelfde probleem
Ik ben het ook niet eens met wat hij zegt, de rente die ze vermelden is gewoon de rente die krijgt over je openstaande saldo. Dus dat is oneerlijk om te vergelijken met een spaarrekening.
pi_157408344
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:54 schreef samlood het volgende:
als ik elk project op gve en kom wat voorbij komt meepak voor 100 euro en uitga van een gemiddelde rente van 8% ,en gemiddelde fee van 1.2% ,default percentage van 4% en alle inkomsten direct in nieuwe projecten steek.
Je rekent dus het percentage default mee in je rendement. Dat klopt volgens mij niet. Verder ga je ervan uit dat een default direct vanaf maand 1 is. En je vergeet de rente op rente.

Ik reken voor het gemak als volgt:
Bij een netto rendement en voortdurend herinvesteren is mijn ingelegd vermogen na 10 jaar verdubbeld. (zonder default).
pi_157409907
Bij een default ben je ook je inleg kwijt. Het alleen van de rente aftrekken is dus onjuist

Als een project op dag 1 in default gaat ben je 100% inleg kwijt en heb je 0.00 rente ontvangen. Los daarvan kan een project in default raken maar je toch je geld terugkrijgt omdat de onderpanden worden aangesproken.

Ik denk dat er met de bekende gevens geen formule te bedenken is.
pi_157419212
GvE lijkt down te zijn?

quote:
This page (https://geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspx) is currently offline. However, because the site uses CloudFlare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version.
pi_157419324
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:35 schreef namliam het volgende:
GvE lijkt down te zijn?

[..]

Is (weer) online bereikbaar.
pi_157419398
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Je rekent dus het percentage default mee in je rendement. Dat klopt volgens mij niet. Verder ga je ervan uit dat een default direct vanaf maand 1 is. En je vergeet de rente op rente.

Ik reken voor het gemak als volgt:
Bij een netto rendement en voortdurend herinvesteren is mijn ingelegd vermogen na 10 jaar verdubbeld. (zonder default).
Ik ga inderdaad van een zeer negatief senario uit met 4% default. dan nog is beter dan op een spaarrekening
pi_157419760
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:35 schreef namliam het volgende:
GvE lijkt down te zijn?

[..]

Klinkt als problemen ja.
జ్ఞ‌ా
pi_157419875
Herfstdepressie? :P

Hoe dan ook, hier kon ik de projectenpagina gewoon laden.
Schip ahoy!
pi_157420733
Bij mij werkt alles ook normaal, ook na het inloggen.
pi_157420872
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:54 schreef samlood het volgende:
Dit is verre van correct... je kan niet simpel weg zeggen 8 - 1,2% fee - 4% default = 2,8% rendement

Stel 1,2% fee
Stel 100 projecten ad 100 euro elk ad 8% rente looptijd 48 maanden
Stel dat 4% (= 4 projecten) na 66% default gaat
Kom je uit op een rendement van 3,45%.... Dit is echter zonder rekening te houden met her belegging.
Bij 3,45% staat je geld 4 jaar vast en krijg je na elk jaar 345 euro beschikbaar aan rente
10000 + 345 * 4 = 11.380 euro
Bij linieare terugbetaling van CF heb je na 1 jaar alweer 3088,33 euro terug in de pocket (incl rente) die je kan herbeleggen, na 4 jaar heb je total 11.372,44 ontvangen

P.S. GvE werkt ook bij mij weer normaal
pi_157421570
Nwe op Collin http://www.collincrowdfund.nl/

Ik hem hem meegepakt.

Overigens Collin is KoM inmiddels voorbij qua projecten en financiering.
pi_157421614
Voor de geļnteresseerden staat hier een interview met de directeur van Colin Crowdfund.
https://www.collincrowdfu(...)Express-for-ASUS.png
pi_157422129
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:51 schreef namliam het volgende:

[..]

Dit is verre van correct... je kan niet simpel weg zeggen 8 - 1,2% fee - 4% default = 2,8% rendement

Stel 1,2% fee
Stel 100 projecten ad 100 euro elk ad 8% rente looptijd 48 maanden
Stel dat 4% (= 4 projecten) na 66% default gaat
Kom je uit op een rendement van 3,45%.... Dit is echter zonder rekening te houden met her belegging.
Bij 3,45% staat je geld 4 jaar vast en krijg je na elk jaar 345 euro beschikbaar aan rente
10000 + 345 * 4 = 11.380 euro
Veel assumtions ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157422999
Heeft iemand een idee waarom GvE twee verschillende benamingen gebruikt voor de derdenrekening:
SPOILER
pi_157423450
Dat is mij ook al eerder opgevallen... heel irritant...
pi_157423477
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:13 schreef najra1990 het volgende:
Dat is mij ook al eerder opgevallen... heel irritant...
hebben de afschriften met de verschillende naam het zelfde rekeningnummer?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-11-2015 13:21:04 ]
pi_157423817
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:33 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op Collin http://www.collincrowdfund.nl/

Ik hem hem meegepakt.

Overigens Collin is KoM inmiddels voorbij qua projecten en financiering.
Ik ben enigszins verbaasd(?), je bent doorgaans vrij sceptisch over Collin, en dan dan pak je een Collin project mee met een beoordeling (krap) 'voldoende', een starter.

Persoonlijk vind ik dit project nogal uitblinken in ronkende teksten, bijvoorbeeld: "flexibiliteit, efficiency, klant- en marktgerichtheid, waarbij duurzaamheid altijd het uitgangspunt blijft. Maatschappelijke betrokkenheid en MVO gaan hier hand in hand"
Dan haak ik al af bij al dat gezwam...... O-)
Pecunia non olet
pi_157423938
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

hebben de afschriften met de verschillende naam het zelfde rekeningnummer?
Ja
pi_157423973
Verschillende betaalpassen gebruikt bij de autorisatie?
Pecunia non olet
pi_157423989
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben enigszins verbaasd(?), je bent doorgaans vrij sceptisch over Collin, en dan dan pak je een Collin project mee met een beoordeling (krap) 'voldoende', een starter.

Persoonlijk vind ik dit project nogal uitblinken in ronkende teksten, bijvoorbeeld: "flexibiliteit, efficiency, klant- en marktgerichtheid, waarbij duurzaamheid altijd het uitgangspunt blijft. Maatschappelijke betrokkenheid en MVO gaan hier hand in hand"
Dan haak ik al af bij al dat gezwam...... O-)
Je hebt gelijk, ben idd vrij sceptisch over Collin maar ook over de andere platforms hoor. Het funden gaat ze allemaal goed af maar verder.....

Wat dit project betreft: er staat een hele degelijke partij achter.... die zullen niet te boek willen staan als wanbetaler
pi_157424174
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:37 schreef obligataire het volgende:
Verschillende betaalpassen gebruikt bij de autorisatie?
Waarom zou dat een andere tenaamstelling van de bank veroorzaken? :?
pi_157424292
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:38 schreef Justme7005 het volgende:

[..]Wat dit project betreft: er staat een hele degelijke partij achter.... die zullen niet te boek willen staan als wanbetaler
Hoe sterk de holding is kan ik niet zo goed inschatten (maar misschien heb ik niet goed gelezen).
Pecunia non olet
pi_157424296
quote:
99s.gif Op maandag 9 november 2015 13:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja
Ik heb net ook even gekeken. de laatste maand alleen klantgelden dus zonder en gezien.Met reknummer eidigend op 016.

Bij de start van het derderekening verhaal heb ik klantgelden en klantengelden gezien met rekeningnr eindigend op 884 het oude geldvoorelkaar,nl nr. Ik vermoed dat het te maken heeft met de opstartfase van de derdengeld rekening toen men nog het idee had dat de oude rekening van GVE een op een overgezet kon worden op de stichting.

Zijn het bij jullie ook oude betalingen op het 884 nummer?
pi_157424647
Het zijn ook steeds maar 4 of 5 projecten... en vaak nog eens dezelfde aflossingen van een bepaald project
pi_157424840
betaling van de wijnboer is toch binnen, naar eigen zeggen het gevolg van "logistiek" bij hun bank. Geen paniek dus (vooralsnog)

SPOILER
pi_157424843
Nog 16K voor Manbijthond: http://redmanbijthond.nl/
pi_157424854
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef _okmer het volgende:
betaling van de wijnboer is toch binnen, naar eigen zeggen het gevolg van "logistiek" bij hun bank. Geen paniek dus (vooralsnog)

SPOILER
Het zou ook flink zuur zijn als dat na 4 maanden al default ging.
pi_157424865
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net ook even gekeken. de laatste maand alleen klantgelden dus zonder en gezien.Met reknummer eidigend op 016.

Bij de start van het derderekening verhaal heb ik klantgelden en klantengelden gezien met rekeningnr eindigend op 884 het oude geldvoorelkaar,nl nr. Ik vermoed dat het te maken heeft met de opstartfase van de derdengeld rekening toen men nog het idee had dat de oude rekening van GVE een op een overgezet kon worden op de stichting.

Zijn het bij jullie ook oude betalingen op het 884 nummer?
4-9-2015 heb ik de laatste van de 884 ontvangen. Daarna alleen nog maar van de 016
pi_157425009
quote:
99s.gif Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef CaLeX het volgende:
4-9-2015 heb ik de laatste van de 884 ontvangen. Daarna alleen nog maar van de 016
Na 4-9-2015 de 016 met eensluidende naam klantgelden zonder en zoals ik ook geconstateerd heb?
pi_157425030
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Na 4-9-2015 de 016 met eensluidende naam klantgelden zonder en zoals ik ook geconstateerd heb?
neen vandaag nog met en zonder en binnen gekregen
pi_157425047
quote:
99s.gif Op maandag 9 november 2015 14:25 schreef CaLeX het volgende:

[..]

neen vandaag nog met en zonder en binnen gekregen
Dat is vreemd. Misschien moet je het eens navragen bij GvE hoe het zit met die verschillende namen met een nummer.
  maandag 9 november 2015 @ 14:27:43 #166
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157425067
Dierservice is terug
pi_157425353
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:27 schreef crowd-fundi het volgende:
Dierservice is terug
Ik heb het doorgelezen, van mij geen investering.
pi_157425403
Al zou het een goede pitch zijn, gezien het feit dat hier allerlei dingen verborgen zijn gehouden de vorige keer stop ik er per definitie niets in.
pi_157425510
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:42 schreef crowdiefunder het volgende:
Al zou het een goede pitch zijn, gezien het feit dat hier allerlei dingen verborgen zijn gehouden de vorige keer stop ik er per definitie niets in.
Geheel mee eens. Zal ook als het goed is een mission impossible zijn om die 75000 euro op te halen. Er heeft al een investeerder een pittige vraag gesteld!
pi_157425689
Ik pas ook. Voor mij is de geloofwaardigheid weg.
pi_157425762
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb het doorgelezen, van mij geen investering.
Ik ga het niet eens lezen...

Wel lef om gewoon opnieuw te komen met een pitch. En dan ook nog je pa in de kantlijn benoemen.
  maandag 9 november 2015 @ 15:21:26 #172
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157426154
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:42 schreef crowdiefunder het volgende:
What happened?
pi_157426188
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:27 schreef crowd-fundi het volgende:
Dierservice is terug
Is het zelfde bedrijf als een paar weken geleden of was dit bedrijf gevestigd op het zelfde adres. Laten we het nog een keer proberen lol

Deze sla ik toch maar even over -:)
pi_157426352
Ik twijfel behoorlijk. Niet volledig voorlichten is een zware min, maar de ondernemer is nog jong en bevlogen. Op die leeftijd (en nog steeds) maakte ik ook fouten waar ik van leer. Hij heeft wel concreet zaken aangepakt om alle verwarring uit de wereld te helpen. Ik wacht dus nog even het antwoord uit de q&a af en ga dan denk ik voor een klein bedrag mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door najra1990 op 09-11-2015 15:56:54 ]
pi_157426689
Bambricks/

Minimaal 5% defaults zien we bij schijnbaar goed ogende bedrijven.
Ik ga bij twijfel niet meer investeren. Dus ook niet bij dierservice. Wellicht jong en ...
maar moet ik die gok dan nemen? Laat ik aan een ander over deze keer..
pi_157426690
onbevlogen??
pi_157426735
Dat hele kliekje rond Dierservice heeft wat mij betreft een te grote geur van List & Bedrog om zich heen hangen.
Teveel kwalijke dingetjes uit het verleden.
Ook een hoog poeha gehalte,
Een wirwar van BV'tjes.
Voor mij duidelijk genoeg: afblijven.
pi_157427251
Bley,
Je haalt de woorden uit mijn mond. Echt heel mooi gesproken.
pi_157427354
Er is reactie van de lener... ik skip m ook
pi_157427372
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:19 schreef najra1990 het volgende:
Er is reactie van de lener... ik skip m ook
quote:
0s.gif Lener op KOM schreef het volgende:
Mijn vader werkt voor mij als verkoopleider. Ik maak gebruik van zijn kennis en ervaring
Die kennis en ervaring, dat is nou net waarom ik niet mee doe.
pi_157427445
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:48 schreef bambricks het volgende:
maar moet ik die gok dan nemen?
Gokken doe je in het casino.
Pecunia non olet
  maandag 9 november 2015 @ 17:13:23 #182
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157428524
Intussen is de spammer bij IVM verdwenen. Of is die door een Angel meegenomen?
pi_157429963
daar gaan we weer

quote:
In 2015 verwachten we uit te komen op een omzet van: ¤ 395.000,-.
In 2016 zal dit uitgroeien naar: ¤ 965.000,-.
In 2017 naar: ¤ 1.525.000,- én in 2018 naar: ¤ 2.000.000,-.
En 2014 niet eens vermelden..................
pi_157430018
Het bloemen/planten project van AGD zit opeens vol
pi_157430108
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:40 schreef djh77 het volgende:
Dat is vreemd vanmiddag moest er nog ongeveer 18000 euro in.
Of een Grapje van een nep investeerder of misschien een bevriende investeerder die hem vol heeft gestort.
Harm wat is er aan de hand?
pi_157430584
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:40 schreef djh77 het volgende:
Bah. Had nog wel mee willen doen als er ergens deze maand weer salaris binnenkomt :-)
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_157430975
was deze al voorbij gekomen, voor wat betreft dierservice

Misschien zijn de reacties het meest zeggend
Niet storen ben al gestoord genoeg
pi_157431250
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:21 schreef 2bier1cola het volgende:

Waren al langs gekomen, incl. de faillisementsverslagen..
Daar komen inderdaad deze reacties van want de verslagen waren ook niet al te vrolijk. (onbehoorlijk bestuur/ Melding FIOD e.d.)

hier wat om je in te lezen:

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door RavigotteSaus op 09-11-2015 19:38:34 ]
pi_157431804
Ik begrijp ook niet zo goed waarom KoM dit zichzelf aandoet, krijgen alleen maar weer gezeur hiervan.
pi_157432273
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:21 schreef 2bier1cola het volgende:

Welkom hier. Ik geloof dat je hier nieuw ben. Heb je ervaring met Crowdfunding?
pi_157432775
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:51 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom KoM dit zichzelf aandoet, krijgen alleen maar weer gezeur hiervan.
Ik begrjp het best. KoM heeft een ander doel als de inversteerder.
KoM wil vooral leningen verkopen en verdient aan de aantallen en het het advies er om heen.

Ook als een project voortijdig klapt krijg KoM zijn centjes en heeft daar best wat gezeur voor over.
De pitch is verantwoordelijkheid van de ondernemer.
pi_157432884
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:27 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik begrjp het best. KoM heeft een ander doel als de inversteerder.
KoM wil vooral leningen verkopen en verdient aan de aantallen en het het advies er om heen.

Ook als een project voortijdig klapt krijg KoM zijn centjes en heeft daar best wat gezeur voor over.
De pitch is verantwoordelijkheid van de ondernemer.
KOM heeft net zoveel verantwoordelijk naar de investeerder; de AFM trekt zo de ontheffing in
  maandag 9 november 2015 @ 21:36:46 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157435298
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:31 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

KOM heeft net zoveel verantwoordelijk naar de investeerder; de AFM trekt zo de ontheffing in
Een platform heeft ook geen baat bij slechte projecten want dat breekt je later dan wel op, GVE laat ook maar 5%(?) toe ofzo de rest komt er allemaal niet doorheen.
pi_157435608
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is vreemd vanmiddag moest er nog ongeveer 18000 euro in.
Of een Grapje van een nep investeerder of misschien een bevriende investeerder die hem vol heeft gestort.
Harm wat is er aan de hand?
Gents,

Twee grote investeerders vandaag. Laatste deel volgestort door zakelijke investeerder. Vandaar dat ie in 1 klap vol zat ;)

En yup. Ik zit m'n collega's al achter de broek voor nieuwe projecten. Mooie pijplijn, maar duurt allemaal langer dan gewenst voordat alles go-live klaar is.

Grtz, Harm
  maandag 9 november 2015 @ 22:02:41 #195
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_157436299
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:00 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

nonsens, rente is per jaar, maar wel over uitstaand bedrag
Ja, maar omdat dat uitstaande bedrag elk jaar afneemt, ben je per saldo na aflopen van een 4- of 5-jaarse termijn gemiddeld per jaar maar 2 a 3% opgeschoten. Merk het nu bij Collin: bijv. 3500 investeren tegen dik 7% voor 4 a 5 jaar levert na afloop van die termijn in totaal 'netto' per jaar rond de 3% rente op op het startbedrag. Dat valt toch wel tegen.
pi_157436502
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:02 schreef darktower het volgende:

[..]

Ja, maar omdat dat uitstaande bedrag elk jaar afneemt, ben je per saldo na aflopen van een 4- of 5-jaarse termijn gemiddeld per jaar maar 2 a 3% opgeschoten. Merk het nu bij Collin: bijv. 3500 investeren tegen dik 7% voor 4 a 5 jaar levert na afloop van die termijn in totaal 'netto' per jaar rond de 3% rente op op het startbedrag. Dat valt toch wel tegen.
Je moet de rente rekenen over het uitstaande bedrag. Omdat er maandelijks afgelost wordt neemt de rente in absolute bedragen af maar het percentage blijft gelijk
  maandag 9 november 2015 @ 22:11:45 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_157436682
quote:

[..]

De meeste mensen laten dat geld natuurlijk niet vervolgens gewoon op de betaalrekening staan. Zelfs al zou je het gewoon op een spaarrekening zetten komt er sowieso al 1% netto bovenop.
pi_157439038
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een platform heeft ook geen baat bij slechte projecten want dat breekt je later dan wel op, GVE laat ook maar 5%(?) toe ofzo de rest komt er allemaal niet doorheen.
GVE heeft sinds 2011 12.587 aanvragen ontvangen.
Daarvan zijn circa 871 projecten online gepubliceerd.
Van de gepubliceerde projecten zijn er 845 gefund.
GVE laat dus ongeveer 6,9% door.
Bron

Overigens eens met je stelling. Ieder crowdfundingplatform heeft er belang bij dat investeerders niet teleurgesteld weglopen.
pi_157441981
quote:

[..]

wat doet u dan met vrijkomende bedrag, in een oude sok?
pi_157442025
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 21:44 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Gents,

Twee grote investeerders vandaag. Laatste deel volgestort door zakelijke investeerder. Vandaar dat ie in 1 klap vol zat ;)

En yup. Ik zit m'n collega's al achter de broek voor nieuwe projecten. Mooie pijplijn, maar duurt allemaal langer dan gewenst voordat alles go-live klaar is.

Grtz, Harm
waar kan ik bij u het betaalschema vinden voor project Emmen dierentuin en waar zie ik de betaalde coupons en uitstaande saldo?
pi_157442163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:54 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

waar kan ik bij u het betaalschema vinden voor project Emmen dierentuin en waar zie ik de betaalde coupons en uitstaande saldo?
Je hebt een mail gehad met de betaaldata
pi_157442173
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:31 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

Het komt niet betrouwbaar over om opnieuw met een ondernemer in zee te gaan die het platform (en belangrijker de investeerders) heeft proberen te misleiden.
pi_157442184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je hebt een mail gehad met de betaaldata
een mail? ik hoop het niet, dit hoort in beschermde omgeving te staan, even de AFM mailen
pi_157442196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:26 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

een mail? ik hoop het niet, dit hoort in beschermde omgeving te staan, even de AFM mailen
Kan je niet zorgen dat KoM zijn zaakjes op orde heeft voordat je andere platforms gaan "aangeven"
pi_157442203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan je niet zorgen dat KoM zijn zaakjes op orde heeft voordat je andere platforms gaan "aangeven"
noem eens wat
pi_157442214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:28 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

noem eens wat
Die diervoederzaak dat naar slecht nieuws riekt.
pi_157442223
Ik denk dat er vandaag voldoende punten langs gaan komen O-)
pi_157442224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:30 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Die diervoederzaak dat naar slecht nieuws riekt.
ik heb geen enkel probleem met dat project; dat moet ieder voor zichzelf bekijken, u dient uw eigen kredietanalyse te doen
pi_157442239
Trouwens het AFM mailen op het moment dat de betaalschema niet in een vertrouwde omgeving staat. Je hebt nog geen antwoord gehad van Harm. Ik vraag me echt af wat je doel dan is, foutjes zoeken in hun platform om concurrenten uit te schakelen?
pi_157442258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:32 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Trouwens het AFM mailen op het moment dat de betaalschema niet in een vertrouwde omgeving staat. Je hebt nog geen antwoord gehad van Harm. Ik vraag me echt af wat je doel dan is, foutjes zoeken in hun platform om concurrenten uit te schakelen?
dat laatste altijd
pi_157442264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:31 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

ik heb geen enkel probleem met dat project; dat moet ieder voor zichzelf bekijken, u dient uw eigen kredietanalyse te doen
Haha, leuk. In deze topic-reeks zijn volgens mij links gegeven naar de oude topics waar over dit project gediscussieerd is. In deze topic is zelfs vermeld dat de meeste hier geen cent in dat project stoppen.
pi_157442278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:34 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

dat laatste altijd
Als KOM dat nodig zou hebben, dan is er niet alleen met enige regelmaat iets mis met de kwaliteit van de cijfers die op het platform worden gepresenteerd, maar met de hele interne cultuur. Ik hoop dat je een grapje maakt. oO/
pi_157442512
Waarom moeten betaaldata beveiligd staan?
జ్ఞ‌ా
pi_157442531
Aangezien je (Peter) bij een platform betrokken bent zou het je sieren als je hier komt om inhoudelijk te reageren ipv commentaar geven op andere platformen en een beetje opruiende stukjes te plaatsen. Dit helpt niet echt in het vertrouwen in KoM.

Ontopic: Eens zien of er vandaag nog leuke projecten voorbij komen.
pi_157442565
quote:

[..]

dat laatste altijd
Winnen van je concurenten doe je door beter te zijn en die credits te verdienen... Niet door de ander zwart te maken. Zulke Amerikaanse praktijken worden in NL niet gewaardeerd.
pi_157442602
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:04 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Winnen van je concurenten doe je door beter te zijn en die credits te verdienen... Niet door de ander zwart te maken. Zulke Amerikaanse praktijken worden in NL niet gewaardeerd.
^O^ Top reactie.
pi_157443259
quote:

[..]

dat laatste altijd
:r

Ruim eerst je eigen tuin eens op voor je naar de buren gaat wijzen.
pi_157443586
Welke platforms doet Verhaar dan?

[ Bericht 25% gewijzigd door µ op 10-11-2015 10:30:11 ]
జ్ఞ‌ా
pi_157443640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:31 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt de crowd Kapitaal op Maat met de Krediet Analyse!

Dierenservice:
Uit het faillissemensverslag van Heidehof Diervoeders BV de voorloper van dierservice bestuurt door de vader van de huidige aanvrager , die in dienst is bij de huidige aanvrager.

*Het bedrijfspand aan de Slaadijk 18a was eigendom van Heidehof Holding B.V. Dit bedrijfspand is op 15 mei 2012 door de hypotheekhouder geveild. De opbrengst was ¤ 1.500 000. De schuld aan de hypotheekhouder overtreft dat bedrag verre.

*In het eerste en tweede verslag heb ik reeds vermeld dat er niet voldaan is aan de boekhoudplicht en dat er vanaf 2007 geen jaarstukken meer zijn voltooid. De accountant heeft de werkzaamheden beėindigd in verband met niet-betaling door gefailleerde. 4 In het tweede verslag heb ik vermeld dat de rapportage van de FIOD, gemaakt in opdracht van de Belastingdienst, ter beoordeling ligt bij het Parket van de Officier van Justitie. Hoewel er mijns inziens voldoende argumenten zijn om de heer G D.H. Rensink in rechte te betrekken in verband met de genoemde onregelmatigheden wordt daarvan afgezien, zulks met goedkeuring van de Rechter-Commissaris d.d. 13 juni 2012. De heer Rensink biedt geen verhaal. Zijn privé-woning is in opdracht van de hypotheekhouder geveild en hij is op 24 juli 2012 in staat van faillissement verklaard. Het strafrechtelijke aspect ligt ter beoordeling bij de Officier van Justitie.

*8.2 Preferente vordering van de fiscus ¤ 238.141,00. 8.3 Preferente vordering van het UWV ¤ 42.963,24. 8.4 Andere preferente crediteuren ¤ 4.756,04 8.5 Aantal concurrente crediteuren 118. 8.6 Bedrag concurrente crediteuren ¤ 2.283.595,62. 8.7 Verwachte wijze van afwikkeling Opheffing bij gebrek aan baten.

*Zoals gemeld is op 24 juli 2012 de heer Rensink privé in staat van faillissement verklaard.

Uit de pitch:
*Mijn naam is Mark Rensink, ik ben 22 jaar. Samen met mijn ouders (Vader 49 jaar en Moeder 51 jaar) heb ik Dierservice Nederland B.V. op kunnen richten en daarin mijn eenmanszaak laten overnemen.

* Overigens helpen mijn ouders ook mee binnen mijn bedrijven, mijn vader helpt binnen de bedrijven als verkoopleider. Hij heeft veel (internationale) ervaring in de Diervoeder branche. Mijn moeder doet de administratieve verwerking en mijn zus ondersteunt met marketing activiteiten.

*Mijn groothandel is gevestigd aan de Slaadijk 18 te Aalten, de bedrijfsgebouwen huur ik van mijn ouders.

**Nadat mijn eerste project tijdelijk offline was gehaald, vanwege onduidelijkheid over mijn Holding die ook nog in een andere firma aandelen had, heb ik in overleg met Kapitaal Op Maat besloten om alle aandelen over te nemen, zodat ik nu 100% eigenaar ben van zowel mijn Holding als mijn Werkmaatschappijen. Ik heb mijn aandelen verkocht die ik via mijn Holding had in een andere werkmaatschappij (EUpet BV). Hierdoor is er geen enkele verstrengeling meer tussen de verschillende bedrijven.

Hoezo? Het pand dat met verlies is verkocht door hypotheekhouder en dus vermoedelijk weer door de ouders is terug gekocht met welk geld ? De vader is persoonlijk failliet verklaard, Hij laat een failliet bedrijf achter met meer dan 2 miljoen schuld.

Van wie koopt de zoon /lening nemer de groothandel die in het pand van zijn ouders gevestigd is? Van een 65 jarige stroman van zijn vader die de groothandel na faillissement heeft voortgezet?

De structuur van de B.V.'s die de zoon nu opricht lijkt verdacht veel op de structuur van de boom b.v.'s die de vader falliet heeft laten gaan ten koste van zijn schuldeisers. We missen bij de zoon alleen nog enige b.v's in Duitsland. Wie gellooft in deze context dat de verstrengeling met EUPET B.V. er niet meer is? Op papier nu misschien wel maar.........................

Beste heer Verhaar dit stinkt aan alle kanten. Dit moet Kapitaal op Maat waar u in de raad van advies zit ook zien. Wil Kapitaal op Maat geloofwaardig blijven overkomen naar zijn investeerders dan zou ik vanuit uw functie in de raad van advies de directie van Kapitaal op Maat adviseren dit project offline te halen. De crowd adviseert dit in ieder geval wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-11-2015 11:57:47 ]
pi_157444191
Er is toch niemand (hoop ik) die serieus meent dat de gebruiker 'peterverhaar' dezelfde Peter Verhaar is die in de Raad van Advies van Kaptiaal op Maat zit?
pi_157444263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:04 schreef gongoozle het volgende:
Er is toch niemand (hoop ik) die serieus meent dat de gebruiker 'peterverhaar' dezelfde Peter Verhaar is die in de Raad van Advies van Kaptiaal op Maat zit?
Hij heeft anders hetzelfde toontje als op Twitter :P
pi_157444900
Uitstekend verhaal NaRegenDeZon. Ik kan het me niet voorstellen dat er nog iemand in zal investeren. Ik kan het me ook niet voorstellen dat KOM dit project wil houden, maar toch ben ik er bang voor dat dit gebeurt.
Ik ben benieuwd hoeveel % van de projecten bij KOM door de keuring komt. Als dat net als bij GVE 6% is, dan vraag ik me af hoe slecht de afgewezen projecten zijn. Bij dit project moeten toch echt alle alarmbellen gaan rinkelen.
pi_157445206
quote:
Natuurlijk helpt de crowd Kapitaal op Maat met de Krediet Analyse!
_O_ *O* o|O
pi_157445327
quote:
Ik denk het wel, want hij reageert alleen als er iets negatiefs over KoM wordt gezegd.
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:26:05 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157445780
quote:

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Of stop je het vrijgekomen geld enkel in een oude sok thuis? Dan wel ja.
pi_157445832
quote:
Ja hoor, ik ga er zeker vanuit dat het de "enige echte" Peter Verhaar is. Afgelopen week is er ook een discussie geweest op twitter m.b.t. Sparkholder, waarbij hij er op gewezen is dat er op dit forum al vaker over dit onderwerp gediscussieerd is. Ik denk dat hij, naar aanleiding hiervan, hier toch maar even is komen kijken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:37:27 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157446018
Er waren de laatste tijd al vele twijfels over Kapitaal op Maat, en meneer Peter Verhaar (lid Raad van Advies van Kapitaal op Maat) doet er nog een schepje bovenop.

Ik investeer daar voorlopig niet meer :{

Of deze gebruiker probeert de echte Peter Verhaar zwart te maken. Eigenlijk hoop ik dat dat het geval is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:09 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Hij heeft anders hetzelfde toontje als op Twitter :P
Dat klopt, heb ik mij in het verleden al aan gestoord. Denk toch dat hij het echt is :{
pi_157446261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:37 schreef leolinedance het volgende:
Er waren de laatste tijd al vele twijfels over Kapitaal op Maat, en meneer Peter Verhaar (lid Raad van Advies van Kapitaal op Maat) doet er nog een schepje bovenop.

Ik investeer daar voorlopig niet meer :{

Of deze gebruiker probeert de echte Peter Verhaar zwart te maken. Eigenlijk hoop ik dat dat het geval is.

Ik sluit mij hier bij aan. Komt overigens mooi uit met mijn besluit om even rustig aan te doen met crowdfunding. Ik wijk voorlopig wel uit naar alternatieven.
pi_157446343
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ga er zeker vanuit dat het de "enige echte" Peter Verhaar is. Afgelopen week is er ook een discussie geweest op twitter m.b.t. Sparkholder, waarbij hij er op gewezen is dat er op dit forum al vaker over dit onderwerp gediscussieerd is. Ik denk dat hij, naar aanleiding hiervan, hier toch maar even is komen kijken.
Geen idee of dit de echte Peter Verhaar is. Maar het zou goed zijn dat KOM zich gaat melden op dit forum om zich te distantiėren van de manier waarop "peterverhaar" communiceert.

Overigens heeft "peterverhaar" wel een punt wat betreft AGD. De website is bepaald niet goed en moet echt snel naar een hoger niveau worden getild.
pi_157446981
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:54 schreef iw84t het volgende:
Overigens heeft "peterverhaar" wel een punt wat betreft AGD. De website is bepaald niet goed en moet echt snel naar een hoger niveau worden getild.
Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn. Maar het versturen van een betaalschema per email lijkt me nou niet een echt groot probleem. Daar zal AFM zich niet mee bemoeien.

Overigens doet lendahand dat ook per email.
pi_157447066
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:54 schreef iw84t het volgende:
Website is niet zo heel slecht. Er zou wel wat meer aandacht aan de/een dashboard gegeven mogen worden, meer is er ook niet nodig.

De site zelf is niet veel slechter dan die van GVE/KOM. Zeker als je rekening houdt met de verhoudingen aan (geslaagde) projecten (6 tegenover 92).
pi_157447547
Klopt.

En eerlijk gezegt:
• als ze me met rooksignalen zouden melden dat er een nieuw project is,
• ik dan per postduif de pitch krijg toegstuurd,
• ik met kraaltjes moet betalen,
• ik aan de stand van de maan moet aflezen wanneer er betaald word,

Als het project verder deugd en AGD financieel goed in elkaar steekt vind ik dat allemaal prima.
pi_157447558
Het mailen doen er wel meer. KoM zelf ook. De meeste platforms hebben inderdaad een dashboard in een beveiligde omgeving met betaaldata, restschuld ed. AGD heeft dat (nog) niet.
pi_157448103
Ieder zijn mening. Maar ik verwacht een professionele website bij een professionele onderneming. De hele site van AGD doet nogal amateuristisch aan. Ik gun Harm dat zijn onderneming een succes wordt. Dus gun ik hem ook dat potentiėle investeerders niet worden afgeschrikt door de website.
pi_157448477
Ben benieuwd of R&R Karting Experience Venray op GvE vol komt. Heb er zelf ook in geļnvesteerd. Vind het opzich wel een degelijk project. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_157448487
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:53 schreef djh77 het volgende:
Heeft iemand een idee waarom GvE twee verschillende benamingen gebruikt voor de derdenrekening:
SPOILER
Ik heb een reactie ontvangen van GvE. "De bank heeft een fout gemaakt in de tenaamstelling van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar." De ING zal dit op korte termijn oplossen.
pi_157448829
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ach of het nu de echte Peter Verhaar is of niet doet er eigenlijk niet toe. We hebben kunnen toelichten dat dit niet het juiste project is voor een site die zich zelf profileert als een betrouwbaar alternatief voor de banken.

Kapitaal op Maat die leest hier mee en doet er goed aan haar knopen te tellen. Wat is belangrijker de inkomsten van 4 projecten met een gezamenlijke opbrengst voor KOM van ongeveer 12k euro of de geloofwaardigheid naar (een deel) van haar investeerders.

Ik weet niet wat KOM per jaar aan marketing kosten uitgeeft maar ik vermoed dat het doorgaan van onderhavig project meer schade doet dan de 12000 euro die het oplevert.

Meneer Pim van de Velde denk even aan de wijnhandel uit Bergen op Zoom die u en uw investeerders al 3 van de 6 maanden problemen geeft en waar de research op dit forum ook een dubieuze achtergrond had blootgelegd.

Ik ben benieuwd of u dit keer voor het korte of het lange termijn gewin kiest. Ons advies kent u!
pi_157450012
Indien die meneer Verhaar werkelijk aan KOM gelieerd is, vind ik zijn opmerking: "ik heb geen enkel probleem met dat project; dat moet ieder voor zichzelf bekijken, u dient uw eigen kredietanalyse te doen", op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.Het vetgedrukte deel is ronduit schandalig.
pi_157450055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:18 schreef iw84t het volgende:
Ieder zijn mening. Maar ik verwacht een professionele website bij een professionele onderneming. De hele site van AGD doet nogal amateuristisch aan. Ik gun Harm dat zijn onderneming een succes wordt. Dus gun ik hem ook dat potentiėle investeerders niet worden afgeschrikt door de website.
Het allerbelangrijkste is de kwaliteit van de aangeboden projecten. Het waren er nog weinig maar die lijken prima, dus vooralsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Mocht het over bepaalde tijd nog steeds niet zijn verbeterd dan zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben. Hoe dan ook is het een investering die zichzelf makkelijk gaat terugverdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 10-11-2015 16:21:19 ]
Pecunia non olet
pi_157450805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:18 schreef iw84t het volgende:
Hi iw84t,

Kun je aangeven wat je allemaal 'amateuristisch' vindt, dan zet ik dat op onze verbeterlijst. (Geen garantie dat we het allemaal aanpakken, maar wel als het binnen de mogelijkheden ligt en als we het er mee eens zijn ;) )

Grtz, Harm
pi_157450878
Harm,

Vandaag mijn eerste AgD project dat volgeschreven is, maar mis de info over het geld overmaken. Krijgen we een verzoek per mail?
Misschien dit ook bij de informatie over een projectverloop zetten?
pi_157451010
Harm,

Ik mis info op het dashboard als ik ben ingelogd. Ik zie alleen in welke projecten ik welk bedrag ik heb geļnvesteerd. Ik zou graag zien hoeveel er is afgelost en/of hoeveel er nog als lening uit staat. Wat de betaalde rente is, eventueel er nog te ontvangen is. Wanneer wordt een termijn uitbetaald en waar bestaat deze dan uit (bedrag aflossing en bedrag rente).

Sommige info wordt gemaild, maar de meeste info kan ik niet terugvinden.

Aan de voorkant mis ik een stuk minder en vind ik het er wel professioneel uitzien.
pi_157451298
Voorpagina van Aygo kan nog wel wat strakker, dingen netjes uitlijnen etc. Dit staat slordig:

http://i.imgur.com/Mucwi8D.png
pi_157451329
HI Harm, moet je heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet in meer AGD projecten investeer uitsluitend omdat er nauwelijks informatie beschikbaar is voor investeerders van lopende projecten. Vooral het feit dat ik niet op de website kan zien of de projecten al betaald hebben vind ik niet ideaal. Bij alle andere websites zie ik precies of er een betaling is gedaan en is er een dashboard met informatie zoals mijn risico profiel, geinvesteerd kapitaal, ontvangen bedragen etc.
pi_157451481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:38 schreef najra1990 het volgende:
Harm,

Vandaag mijn eerste AgD project dat volgeschreven is, maar mis de info over het geld overmaken. Krijgen we een verzoek per mail?
Misschien dit ook bij de informatie over een projectverloop zetten?
Hi narja1990,

Het betaalverzoek ontvang je snel per mail nadat we de schuldbekentenis afgerond hebben.

Info over projectverloop: goed punt. Zit in de afspraken met de ondenemers, maar gaan we wat strakker opzitten.

Grtz, Harm
pi_157451520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:44 schreef beekumd het volgende:
Harm,

Ik mis info op het dashboard als ik ben ingelogd. Ik zie alleen in welke projecten ik welk bedrag ik heb geļnvesteerd. Ik zou graag zien hoeveel er is afgelost en/of hoeveel er nog als lening uit staat. Wat de betaalde rente is, eventueel er nog te ontvangen is. Wanneer wordt een termijn uitbetaald en waar bestaat deze dan uit (bedrag aflossing en bedrag rente).

Sommige info wordt gemaild, maar de meeste info kan ik niet terugvinden.

Aan de voorkant mis ik een stuk minder en vind ik het er wel professioneel uitzien.
Hi beekumd,

Het dashboard, met betaalschema's, staat hoogste prio op ontwikkellijst. M'n collega's hijgen in m'n nek. Heeft wat voeten in aarde.

Dank voor je feedback

Grtz, Harm
pi_157451526
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:01 schreef redbull666 het volgende:
Voorpagina van Aygo kan nog wel wat strakker, dingen netjes uitlijnen etc. Dit staat slordig:

http://i.imgur.com/Mucwi8D.png
Dank voor je feedback. Ga er naar kijken.

Grtz, Harm
pi_157451545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:02 schreef MB1982 het volgende:
HI Harm, moet je heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet in meer AGD projecten investeer uitsluitend omdat er nauwelijks informatie beschikbaar is voor investeerders van lopende projecten. Vooral het feit dat ik niet op de website kan zien of de projecten al betaald hebben vind ik niet ideaal. Bij alle andere websites zie ik precies of er een betaling is gedaan en is er een dashboard met informatie zoals mijn risico profiel, geinvesteerd kapitaal, ontvangen bedragen etc.
Hi MB19..,

Dank voor je feedback.

Het dashboard, met betaalschema's, staat hoogste prio op ontwikkellijst. M'n collega's hijgen in m'n nek. Heeft wat voeten in aarde.

Hoop je daarna weer terug te zien!

Grtz, Harm
pi_157451554
quote:
Het dashboard, met betaalschema's, staat hoogste prio op ontwikkellijst.
Fijn!
pi_157451713
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:12 schreef HarmAygodutch het volgende:
Het dashboard, met betaalschema's, staat hoogste prio op ontwikkellijst
Top. Fijn om te horen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:14:00 #251
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157453900
quote:

[..]

Klopt geen hout van wat je zegt!
pi_157455461
Ongebruikelijk: Ik had van GvE vandaag nog drie betalingen verwacht, deze staan nog niet bij mij op de rekening...
pi_157456112
@Harm

Hallo Harm.
Allereerst complimenten voor de prettige en snelle manier waarop jij communiceert. Daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen.

Wat betreft de website:
Als ik "Mijn Aygodutch" aanklik dan heb ik o.a. de optie "Log in / Log uit",dat is een dubbele functie.Ik wil niet uitloggen ik ben immers niet nog niet ingelogt. Voor mij zou dus alleen "log in" zichtbaar moeten zijn.
Op de inlogpagina zie vervolgens 2 enorm lange invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord. Daar kan ik een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren dat zelfs langer is dan het toch al heel erg grote invoerveld. Maar als ik een nieuw account registreer dan is de gebruikersnaam gelimiteerd tot 70 posities evenals het wachtwoord.
Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld op het imlogscherm kom ik op het volgende scherm terecht waarop o.a staat "wachtwoord vergeten" dat slaat natuurlijk nergens op want ik heb net met mijn wachtwoord ingelogt.
Vervolgens zie ik in mijn account (dashboard) geen nuttige informatie. Projecten staan aangeven met een nummer. Prima voor een database maar niet gebruikersvriendelijk.
De naam van het project erbij is overzichtelijker. Kopje datum: datum van wat? Status: er staat voltooid. Wat is voltooid? (de inschrijving, de betaling, de tot standkoming van het project, het project). Zoom ik in met "Bekijk" dan zie ik staan: "je betaald zodra het project is volgelopen" Dit suggereert: dat ik nog niet betaald heb, dat het project nog niet is volgelopen en dat het project nog niet tot stand is gekomen. Terwijl de projecten al lopen.
En natuurlijk wil kunnen zien wat het betaalschema is wat ik aan kosten betaal etc etc gewoon alle noodzakelijke informatie.

Om uit te loggen moet weer naar "Log in/Log uit", kom vervolgens weer op het scherm terecht dat zegt dat ik ingelogt ben als -naam- en moet vervolgens nog een keer klikken op uitloggen. Op een uitlogscherm hoort ook geen tekst te staan als "wachtwoord vergeten".

Hopelijk kun je er iets mee.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:05:46 #254
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157456728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
Indien die meneer Verhaar werkelijk aan KOM gelieerd is, vind ik zijn opmerking: "ik heb geen enkel probleem met dat project; dat moet ieder voor zichzelf bekijken, u dient uw eigen kredietanalyse te doen", op zijn zachtst gezegd opmerkelijk.Het vetgedrukte deel is ronduit schandalig.
Ik ben bij deze opmerking in combinatie met het wankele verhaal en de geschiedenis van bv de dierenwinkel en de wijnwinkel die hier uitgebreid besproken zijn, benieuwd in hoeverre je een crowdfunding site ook aansprakelijk zou kunnen stellen als een partij al zeer snel niet meer betaalt.

In hoeverre mag je van een site verwachten dat ze alle relevante info boven tafel halen, zeker omdat je zelf geen toegang hebt tot die gegevens en je moet baseren op hetgeen zij verstrekken. Er zal vast wat in de algemene voorwaarden staan, maar als een project binnen een jaar collapst en het op voorhand duidelijk had kunnen zijn, dan is er ook nog zoiets als nalatigheid of zelfs misleiding, lijkt me.

Dan kan er hier boven heel gemakkelijk op eigen verantwoordelijkheid/kredietanalyse gewezen worden, maar een site heeft zijn winstmodel gebouwd op participatie van de crowd en in mijn ogen is er dan op z'n minst gedeelde verantwoordelijkheid waar het gaat om het verstrekken en beoordelen van de juiste informatie. Anders is het misleiding.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:07:36 #255
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157456773
dubbel
pi_157458123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef iw84t het volgende:
@Harm

Hallo Harm.
Allereerst complimenten voor de prettige en snelle manier waarop jij communiceert. Daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen.

Wat betreft de website:
Als ik "Mijn Aygodutch" aanklik dan heb ik o.a. de optie "Log in / Log uit",dat is een dubbele functie.Ik wil niet uitloggen ik ben immers niet nog niet ingelogt. Voor mij zou dus alleen "log in" zichtbaar moeten zijn.
Op de inlogpagina zie vervolgens 2 enorm lange invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord. Daar kan ik een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren dat zelfs langer is dan het toch al heel erg grote invoerveld. Maar als ik een nieuw account registreer dan is de gebruikersnaam gelimiteerd tot 70 posities evenals het wachtwoord.
Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld op het imlogscherm kom ik op het volgende scherm terecht waarop o.a staat "wachtwoord vergeten" dat slaat natuurlijk nergens op want ik heb net met mijn wachtwoord ingelogt.
Vervolgens zie ik in mijn account (dashboard) geen nuttige informatie. Projecten staan aangeven met een nummer. Prima voor een database maar niet gebruikersvriendelijk.
De naam van het project erbij is overzichtelijker. Kopje datum: datum van wat? Status: er staat voltooid. Wat is voltooid? (de inschrijving, de betaling, de tot standkoming van het project, het project). Zoom ik in met "Bekijk" dan zie ik staan: "je betaald zodra het project is volgelopen" Dit suggereert: dat ik nog niet betaald heb, dat het project nog niet is volgelopen en dat het project nog niet tot stand is gekomen. Terwijl de projecten al lopen.
En natuurlijk wil kunnen zien wat het betaalschema is wat ik aan kosten betaal etc etc gewoon alle noodzakelijke informatie.

Om uit te loggen moet weer naar "Log in/Log uit", kom vervolgens weer op het scherm terecht dat zegt dat ik ingelogt ben als -naam- en moet vervolgens nog een keer klikken op uitloggen. Op een uitlogscherm hoort ook geen tekst te staan als "wachtwoord vergeten".

Een usability expert! Mooi onderbouwd en ook ik herken hier een aantal punten in. Echter hebben andere platformen ook al geleerd van dergelijke fouten, dus ik denk dat AgD nu in deze verbeterfase is gekomen.
De reacties vanuit AgD waardeer ik erg! Keep up the good work en succes.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:56:47 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157460004
De nieuwsbrief van KOM biedt interessante dingen. Een brief vol "wist-u-datjes". O.a.:
quote:
* wij 3/4 van alle aanvragen helaas moeten afwijzen omdat deze niet passen in ons acceptatiebeleid? Dit geeft u als investeerder een zo laag mogelijk investeringsrisico.
het zeer verstandig is een verantwoord gedeelte van uw vermogen in veel verschillende projecten te investeren?
* wij binnenkort aankondigingen van nieuwe projecten op hetzelfde moment naar alle investeerders gaan mailen?
* geld uitlenen aan ondernemers een risico is? Maar dat dit voor een deel is afgedekt door de grondige check van elke financieringsaanvraag en de zekerheden die een ondernemer biedt?
* wij partner zijn van het televisieprogramma De Pitch waarin ondernemers kunnen pitchen voor kapitaal? Uitzendingen vanaf januari 2016.
Zo, dat staat er dan toch maar: maar liefst 25% van alle aanvragen wordt gehonoreerd. Nu denk ik te snappen waarom de diervoederman er weer op komt. Die heeft natuurlijk ook een zo laag mogelijk investeringsrisico. Dat komt uiteraard door de grondige check van elke en dus ook deze financieringsaanvraag en de geboden zekerheden. |:(
pi_157460465
Sorry peter maar mijn vertrouwen had je al verloren en middels je communicatie hier wordt het nogmaals bevestigd. De projecten van kom komen steeds moeilijker vol en je wordt door colin links en rechts ingebaald. Er zal heel wat moeten gebeuren om mijn vertrouwen terug te winnen, ten eerste een 100% scheiding van agium en kom. Vinovat is een regelrechte aanfluiting waarbij je gewoon nog even aan net lijntje wordt gehouden.
pi_157462945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:56 schreef crowd-fundi het volgende:
De nieuwsbrief van KOM biedt interessante dingen. Een brief vol "wist-u-datjes". O.a.:

[..]

Zo, dat staat er dan toch maar: maar liefst 25% van alle aanvragen wordt gehonoreerd. Nu denk ik te snappen waarom de diervoederman er weer op komt. Die heeft natuurlijk ook een zo laag mogelijk investeringsrisico. Dat komt uiteraard door de grondige check van elke en dus ook deze financieringsaanvraag en de geboden zekerheden. |:(
Als de diervoederman er door komt vraag ik me toch af wat die andere 75% voor projecten zijn.
pi_157463407
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:54 schreef najra1990 het volgende:
Een usability expert! Mooi onderbouwd en ook ik herken hier een aantal punten in. Echter hebben andere platformen ook al geleerd van dergelijke fouten, dus ik denk dat AgD nu in deze verbeterfase is gekomen.
De reacties vanuit AgD waardeer ik erg! Keep up the good work en succes.
@Harm: mijn gebruikersnaam is niet te wijzigen. Ik heb hier al een keer een mail over verstuurd of jullie deze voor mij kunnen wijzigen, maar geen reactie op gehad. Voorkeur gaat uit dat de investeerder deze zelf kan aanpassen.
pi_157464199
Zo, ik heb alles (op 2 leningen die in default zijn) bij bondora verkocht en terug overgemaakt. Totale schade, 1% negatief na 5 a 6 maanden :) Als die defaults nog terugkomen, nog kans op een kleine plus. Ik hou het wel even bij de Nederlandse platforms.
  woensdag 11 november 2015 @ 08:47:13 #262
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157464288
Vandaag weer een "ouderwetse" betaling gehad van GVE. De betaling was gistermorgen al verwerkt in mijngeldvoorelkaar, vandaag pas bijgeschreven. Jawel, van de eigen rekening van GVE en niet van de klantengeldenrekening.......
pi_157464575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag weer een "ouderwetse" betaling gehad van GVE. De betaling was gistermorgen al verwerkt in mijngeldvoorelkaar, vandaag pas bijgeschreven. Jawel, van de eigen rekening van GVE en niet van de klantengeldenrekening.......
Van de 'begin-van-de-maand' betalingen mis ik op dit moment alleen nog die van 8800, Serigas International. Die is niet eerder zo laat geweest.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_157464740
Weet iemand wat er precies gebeurd is met het project Verbouwing Restaurant Saloniki van Funding Circle?
pi_157464974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef iw84t het volgende:
@Harm

Hallo Harm.

Wat betreft de website:

Ik neem je opmerkingen mee. Dankje

Grtz, Harm
pi_157465002
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 04:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

@Harm: mijn gebruikersnaam is niet te wijzigen. Ik heb hier al een keer een mail over verstuurd of jullie deze voor mij kunnen wijzigen, maar geen reactie op gehad. Voorkeur gaat uit dat de investeerder deze zelf kan aanpassen.
Hi djh77,

Herinner ik me. Moest ik in database aanpassen. Ik zet hem op het to do lijstje. Even uitzoeken of en hoe het kan.

Grtz, Harm
  woensdag 11 november 2015 @ 10:34:06 #267
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_157465674
Gister even voor 80 euro op Symbid geļnvesteerd om een snuffelbox te ontvangen.

https://www.symbid.nl/ideas/7252-snuffelbox-maakt-honden-blij
pi_157465697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Dat is raar en overigens bij mij ook zo. Ik heb GvE om uitleg gevraagd. Als ik een reactie heb zal ik deze hier delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 11-11-2015 11:17:25 ]
pi_157466830
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:06 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als de diervoederman er door komt vraag ik me toch af wat die andere 75% voor projecten zijn.
Motorbendes, coffeeshops en nachtclubs?
Pecunia non olet
pi_157467339
Weinig projecten op het moment, dus ik wijk even uit naar Funding Circle/Zencap.

Van de projecten met kwalificatie B lijken mij Van Dijk en Yalin nog het meest interessant. Die twee lijken voldoende liquiditeit en winstgevendheid te hebben.

Die andere twee (Easypower en Tok), daar zie ik dalende resultaten en slechte liquiditeit dus dat gaat hem bij ome obli niet worden :)

Hoe denken jullie?
Pecunia non olet
pi_157467419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

nachtclubs?
Ach met de juiste incentives kan het toch interessant worden.
pi_157467468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:12 schreef obligataire het volgende:
Weinig projecten op het moment, dus ik wijk even uit naar Funding Circle/Zencap.

Van de projecten met kwalificatie B lijken mij Van Dijk en Yalin nog het meest interessant. Die twee lijken voldoende liquiditeit en winstgevendheid te hebben.

Die andere twee (Easypower en Tok), daar zie ik dalende resultaten en slechte liquiditeit dus dat gaat hem bij ome obli niet worden

Hoe denken jullie?
Kan je niet helpen, geen zin om me bij nog een platform aan te melden. Ik investeer al bij 6 verschillende platformen. Trouwens wel vreemd dat je de pitch niet kan zien zonder aangemeld te zijn. Dan missen ze mij in ieder geval als klant. Als ik kon kijken was ik misschien wel verder over de streep getrokken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-11-2015 12:32:15 ]
pi_157468071
Die sla ik maar weer over :) Ik neem geen sportscholen en gerelateerde projecten mee.

Ik ook een betaling vanaf geldvoorelkaar ipv klantgelden vanmorgen, gaat lekker daar :)

edit: en vanmiddag weer een betaling vanaf klantgelden.
pi_157468753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:02 schreef crowdiefunder het volgende:
Die sla ik maar weer over :) Ik neem geen sportscholen en gerelateerde projecten mee.

Ik ook een betaling vanaf geldvoorelkaar ipv klantgelden vanmorgen, gaat lekker daar :)

edit: en vanmiddag weer een betaling vanaf klantgelden.
Jep 3x klantgelden
En 2x gve
Hmm volgens mij ontbreekt hier een stukje communicatie .
pi_157468985
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:43 schreef patrick109 het volgende:
Jep 3x klantgelden
En 2x gve
Hmm volgens mij ontbreekt hier een stukje communicatie .
Heb net een berichtje terug gehad van GvE dat per abuis enige termijnen op de oude manier betaald zijn van de oude rekening. Met excuses en de mededeling dat het verder geen gevolgen heeft voor de investeerders.
Dat laatste begrijp ik wel, het is binnen. Wel jammer dat er nog steeds fouten sluipen in het betalingsproces sinds de overgang naar de derden rekening. Gelukkig komt het allemaal wel op tijd binnen.
pi_157469180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb net een berichtje terug gehad van GvE dat per abuis enige termijnen op de oude manier betaald zijn van de oude rekening. Met excuses en de mededeling dat het verder geen gevolgen heeft voor de investeerders.
Dat laatste begrijp ik wel, het is binnen. Wel jammer dat er nog steeds fouten sluipen in het betalingsproces sinds de overgang naar de derden rekening. Gelukkig komt het allemaal wel op tijd binnen.
Klopt ook niet met de melding dat ze dagelijks geld overstorten van rekening GvE naar de derdenrekening. Het geld kan niet op dezelfde dag én binnengekomen zijn én doorgestort zijn naar de investeerders.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 11-11-2015 14:13:29 ]
pi_157469263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt ook niet met de melding dat ze dagelijks geld overstorten van rekening GvE naar de derdenrekening. Het geld is niet dezelfde dag binnengekomen en doorgestort naar de investeerders. GvE hanteert een termijn van 10 dgn ivm stornering incasso.
Begrijpelijk ook wel John van der Veld heeft het te druk met zijn eigen berichten te liken op facebook
pi_157469401
Zie je wel meteen welke projecten (nog steeds) op de oude manier binnen komen (via de GvE rekening) en welke echt direct via de derden rekening lopen.
pi_157469497
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:18 schreef namliam het volgende:
Zie je wel meteen welke projecten (nog steeds) op de oude manier binnen komen (via de GvE rekening) en welke echt direct via de derden rekening lopen.
Hier hebben we het eerder over gehad. Denk dat dit beter is.

Als het soms alleen maar wordt doorgestort en geen "bescherming" heeft van de derdenrekening, laat het dan maar transparant en op deze manier zien wat mij betreft.
జ్ఞ‌ా
pi_157469533
Is het mogelijk om funding circle ook via de mailserver te laten lopen ivm de vele a projecten met korte looptijd?
Ik heb het idee dat deze vrij snel vol zitten.....
pi_157469878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:26 schreef patrick109 het volgende:
Is het mogelijk om funding circle ook via de mailserver te laten lopen ivm de vele a projecten met korte looptijd?
Ziet er uit als haalbaar. Weet niet of er voldoende interesse is, ga niet voor 3 man alles programmeren ;).
జ్ఞ‌ా
  woensdag 11 november 2015 @ 14:46:41 #283
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157469898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:26 schreef patrick109 het volgende:
Nou ja, korte looptijd. 28 van de nu gepubliceerde 80 hebben een looptijd van vijf jaar.
En dat ze snel vol zitten proberen ze je daar wijs te maken. Als een project na 20 dagen nog niet vol zit plakken ze er gewoon nog eens 20 dagen aan vast. En dat gebeurt zeer regelmatig.
pi_157469949
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:45 schreef µ het volgende:

[..]

Ziet er uit als haalbaar. Weet niet of er voldoende interesse is, ga niet voor 3 man alles programmeren ;).
Ik zou het wel prettig vinden, ik heb er al een dozijn projecten lopen.
Nu lopen ze nog langzaam vol, maar dat kan zomaar veranderen als de massa FC ontdekt.
Pecunia non olet
pi_157470033
Even zwaar off-topic:

Doet iemand van jullie mee met de emissie ABN Amro?
Pecunia non olet
pi_157470126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:54 schreef obligataire het volgende:
Even zwaar off-topic:

Doet iemand van jullie mee met de emissie ABN Amro?
Denk erover. Ik vermoed dat als je wil mee doen dat je het beste met de eerste trans het aandeel kan oppikken. Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
pi_157470202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
of daling.

Ik doe zelf eigenlijk niets in aandelen.

Betaal aan een pensieonfonds, belegginsfonds NLaandelen, en heb wat verzekeringen met winstuitkering. Dus indirect ben ik al genoeg afhankelijk van de grillen op de beurs. Ik probeer juist op wat alternatieve manieren nog wat te verdienen.

Eigenlijk zitten we allemaal in de aandelen van ABN-Amro, want ze zijn allemaal participant van BVNederland die grootaandelhouder is.

[ Bericht 14% gewijzigd door RavigotteSaus op 11-11-2015 15:10:19 ]
pi_157470422
quote:

[..]

Denk erover. Ik vermoed dat als je wil mee doen dat je het beste met de eerste trans het aandeel kan oppikken. Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
Inschrijven kan nog wel, maar er zijn al genoeg aanmeldingen: http://www.telegraaf.nl/d(...)d_op_ABN_Amro__.html
pi_157470521
quote:

[..]

Dat dacht ik ook, en het zou een echt stabiel dividend aandeel gaan worden, dat is altijd prettig. Ik koop er wat denk ik.
Pecunia non olet
pi_157470840
Ooit ben ik volgelopen met ABN (bij de verkoop, met dank aan R. Groenink)
Ik zat hélemaal vol met calls indertijd.
Ik ga het noodlot niet tarten en blijf er nu vanaf :)
pi_157470870
Zal Verhaar nog een keer terugkomen? Wel lekker rustig zo :W
pi_157470917
Ik kijk wel naar aandelen, maar vooralsnog blijft het bij kijken.
ik verwacht nog een klap naar beneden binnen een jaar.
Aandelen die op mijn radar staan zijn alle staalfondsen, Delta Lloyd, Aegon, KPN, TNT, PostNL.
Mogelijk vallen er wat van mijn lijstje af voordat ik weer begin met kopen.
Op dit moment is mijn mix: Vastgoed, crowdfund, cash positie (bank).
De bedoeling is dat een deel cash gaat verhuizen naar aandelen en crowdfund.
pi_157470932
Als die meneer Verhaar idd gelieerd is aan KOM zal ie wel een tik op z'n vingers hebben gehad (terecht)
pi_157471156
quote:
3s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:45 schreef µ het volgende:

[..]

Ik heb zeker interesse! Een kwart van mijn projecten lopen ondertussen bij Funding Circle. Ze hebben vaker projecten met kortere looptijd (1-3 jaar).

Overigens heb ik stiekem ook aardig wat projecten bij Lendico lopen, dus als die ook op het wensenlijstje mag :)
Signature
pi_157471353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:49 schreef bleyenburg het volgende:
Als die meneer Verhaar idd gelieerd is aan KOM zal ie wel een tik op z'n vingers hebben gehad (terecht)
een tik op zijn kin met een koekenpan is meer op zijn plaats ~O>

Wiebke is druk bezig trouwens, vanmiddag iemand langs zien lopen met wat kerstspulletjes :o
pi_157471437
Ik denk dat ik vrijdag even bij ons Wiebke ga neuzen.
Ik neem aan dat ze inmiddels wel open is toch?
pi_157471483
Doe haar de groeten namens ons! Ondanks dat ik niet meedoe heb ik een zwak voor haar *;
Pecunia non olet
pi_157471512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:19 schreef obligataire het volgende:
Ondanks dat ik niet meedoe heb ik een zwak voor haar
voor mij hetzelfde, hebben we het vorige week al over gehad volgens mij.

Als ze in deze ronde slaagt doe ik de volgende ronde denk ik wel mee.
Achteraf blijkt ze toch wel een bikkel te zijn.

(Die hartjes moet je zelf maar overdragen.)
pi_157471694
ze heeft 2 belangrijke pluspunten.
pi_157471863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende:
ze heeft 2 belangrijke pluspunten.
1) ze is een doorzetter
2) ze lijkt me altijd positief.
pi_157472102
Zojuist 80 euro gedaan in de honden snuffelbox op Symbid! Levert meteen een bladcadeau bon op van 15 euro, toch leuk :-) (of een snuffelbox maar ik heb geen hond)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')