abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157390709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:36 schreef darktower het volgende:
Eigenlijk stellen die rentes van 8% natuurlijk geen klap voor als het telkens om projecten van 48 of 60 maanden gaat. De rente is niet per jaar immers, maar voor het hele project. Per saldo is het dus al snel maar 2% rente. Met alle risico van dien.
nonsens, rente is per jaar, maar wel over uitstaand bedrag
pi_157390734
quote:
Eigenlijk stellen die rentes van 8% natuurlijk geen klap voor als het telkens om projecten van 48 of 60 maanden gaat. De rente is niet per jaar immers, maar voor het hele project. Per saldo is het dus al snel maar 2% rente. Met alle risico van dien.
Hoe kom je daar nu bij????
pi_157391143
Levensteken van de wijnboer.
Voor mijn neus twee flessen wijn uit de Zuivelstraat 1.

Vraag me geen details, ik ben er zelf niet geweest.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157392250
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

Is een mooi begin. Zat er ook rente en aflossing bij?
pi_157392436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

Alvast je investering in natura laten terughalen? :)
pi_157393011
ik zit niet in de wijnboer, daarom twee flessen wijn.
als ik er in zat had ik een greep uit de kas genomen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:51:49 #109
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157393074
quote:
:O
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157395781
quote:
Je 'annual return on investment'- sorry voor het engels - ligt inderdaad een stuk lager dan die 8%. Bij platforms waarbij ook tussentijds rente en aflossing wordt betaald - en dat zijn de meeste platforms die wij hier bespreken - kun je het ontvangen geld wel weer herinvesteren. Uiteindelijk groeit je vermogen daardoor wel sneller dan wanneer het op een spaarrekening had gestaan met een rente gelijk aan de annual return on investment.
pi_157395789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:54 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En als het toch niet blijkt te renderen??

Je spreekt over een zogenaamde bulletlening. Gedurende de looptijd betaal je alleen rente om aan het eind in 1 keer alles af te lossen. Je zult begrijpen dat de rente aanzienlijk hoger zal zijn
kleine kans, maar stel er is geen rendement, verkoop ik de onderpand en de rest los ik prive af. Gaat om een bedrag van ~30.000 euro.
  zondag 8 november 2015 @ 10:35:15 #112
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157396630
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je 'annual return on investment'- sorry voor het engels - ligt inderdaad een stuk lager dan die 8%. Bij platforms waarbij ook tussentijds rente en aflossing wordt betaald - en dat zijn de meeste platforms die wij hier bespreken - kun je het ontvangen geld wel weer herinvesteren. Uiteindelijk groeit je vermogen daardoor wel sneller dan wanneer het op een spaarrekening had gestaan met een rente gelijk aan de annual return on investment.
Die 8% is toch gewoon 8 procent, alleen het saldo waarover je dat krijgt zakt elke maand iets.
pi_157397009
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die 8% is toch gewoon 8 procent, alleen het saldo waarover je dat krijgt zakt elke maand iets.
Precies, en daarom is je annual return on investment, gerekend per investering, véél lager. Als je bij KOM ¤200,- investeert tegen 8% terug te betalen in 60 maanden, dan ontvang je in totaal ¤241,52 terug. Ik heb rekening gehouden met de 0,9% administrateifee. Dat geeft een totaal ROI van ¤41,52 oftewel 20,76%. De AROI is dan 4,15%.

Return on investment (= ROI) wordt gebruikt om te bekijken of een investering loont. Oftewel: zodra je een spaarrekening vindt die 4,15% geeft, loont de bovengenoemde investering niet meer. Uiteraard: ceteris paribus. In de praktijk zullen veel crowdfunders het geld dat zij terugkrijgen (deels) gebruiken voor een nieuwe investering. Dat verhoogt het rendement. Darktower ziet het wat mij betreft te somber, maar iedereen die afgaat op het netto-rendement dat de crowdfundingsites tonen ziet het volgens mij iets te rooskleurig.
pi_157397441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

DʼMoriaan Warmenhuizen.
Ik denk dat je het zo moet zien: Je koopt tegoedbonnen en als je ze inwisseld krijg je iets extra's. Hoemeer tegoed bonnen je koopt des te meer extratjes. Voor financiering van je eigen restaurantbezoek.
Ow scherp. Dat had ik er niet in de eerste oogopslag uitgehaald.
Beetje verwarrend dat ze in de tekst het dan over 'investeren' hebben.

Nog iets wat ik niet snap. Waar staat het restaurant eigenlijk?
Ze hebben het over Wormerveer maar ook dat het restaurant gevonden is in West-Friesland.
Weet iemand het adres?
pi_157397507
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Investeer je zakelijk dat dit moet voor de jaarrekening ofzo?
Nee, gewoon privé voor de jaarlijkse IB.
Ik heb er echter een hekel aan om heffingsrente te moeten betalen. Dus ik zorg dat ik voor de jaarwisseling een voorlopige aangifte doe. Meestal moet ik een paar duizend euro bij betalen. Door deze nog voor de jaarwisseling te betalen is het toch al snel een paar tientjes aan rente wat dit scheelt. En daarnaast ook een lager bedrag in Box 3, omdat je dit alvast betaald hebt.
pi_157397651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ze hebben het over Wormerveer maar ook dat het restaurant gevonden is in West-Friesland.
Weet iemand het adres?
West-Friesland is niet het westen van Friesland, maar een regio in Noord-Holland.
pi_157397695
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Wormerveer ligt in West friesland. Het is een gebied in Noord Holland, niet te verwarren met de provincie Friesland
pi_157397734
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 11:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wormerveer ligt in West friesland. Het is een gebied in Noord Holland, niet te verwarren met de provincie Friesland
Grappig dat wist ik niet, weer wat geleerd.
pi_157397821
Om nog even terug te komen op het spreiden van risico.
Er stond deze week een bericht hierover in de media.

http://www.emerce.nl/nieuws/crowdfunding-breekt-door-consumenten

Ik haal hieruit:
60% investeert in slechts 1 project.
20% in maximaal twee.

Oftewel het aantal mensen dat aan spreiding doet (en echt aan het investeren is) is beperkt.

Ook las ik nog ergens anders een reactie van een van de eigenaren van een crowdfunding site. Zij zeiden dat van hun Gouden 100 investeerders (investeerders met meer dan 100 projecten), niemand een verlies geleden heeft. Dankzij de spreiding worden defaults opgevangen.
Deze reactie kan ik helaas niet meer terug vinden.
pi_157397945
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:04 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even terug te komen op het spreiden van risico.
Er stond deze week een bericht hierover in de media.

http://www.emerce.nl/nieuws/crowdfunding-breekt-door-consumenten

Ik haal hieruit:
60% investeert in slechts 1 project.
20% in maximaal twee.

Oftewel het aantal mensen dat aan spreiding doet (en echt aan het investeren is) is beperkt.
Je moet dat soort cijfers wil in perspectief zien. Er staat ook: "Deelname aan crowdfunding is voor consumenten nog met name gericht op doneren of sponsoren van de initiatiefnemers. Slechts een op de vijf deelnemers investeert in crowdfunding projecten om het geïnvesteerde bedrag (met of zonder rente) terug te krijgen of om te delen in de winst." Oftewel: 80% deed een donatie. Geen wonder dat die niet spreiden.
pi_157398101
Ik kreeg deze week trouwens nog deze email.

quote:
Beste investeerder,

Gor wil u graag bedanken voor uw investering in Crown Beauty Centre.
[..]
Onze vraag: mogen we uw e-mailadres aan Crown Beauty Centre verstrekken?
Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.
Ik ben een beetje verbaasd dat het al niet standaard gebeurd om de contactgegevens te delen.
Ik zou verwachten dat de ondernemer in staat moet zijn om met de investeerders te communiceren. Waarom zou je het niet standaard mogelijk maken dat de ondernemer met de investeerders kan communiceren?
  zondag 8 november 2015 @ 12:31:15 #122
132191 -jos-
Money=Power
pi_157398175
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:27 schreef dyna18 het volgende:
Ik kreeg deze week trouwens nog deze email.

[..]

Ik ben een beetje verbaasd dat het al niet standaard gebeurd om de contactgegevens te delen.
Ik zou verwachten dat de ondernemer in staat moet zijn om met de investeerders te communiceren. Waarom zou je het niet standaard mogelijk maken dat de ondernemer met de investeerders kan communiceren?
Dat mag niet zomaar volgens de wet persoonsgegevens. Ik zit er ook niet op te wachten om van tientallen ondernemers mailtjes te krijgen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_157398452
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:31 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat mag niet zomaar volgens de wet persoonsgegevens. Ik zit er ook niet op te wachten om van tientallen ondernemers mailtjes te krijgen.
Nou ben ik nog redelijk nieuw in het crowd funding wereldje.
Ik vroeg me af of je niet periodiek een status update krijgt? Zou leuk zijn als je niet alleen maar elk jaar een financieel overzicht krijgt, maar ook een update over hoe het met de ondernemer gaat.

Dat versterkt ook de betrokkenheid van de investeerder wat vaak ook een onderdeel is van crowd funding.
pi_157398967
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:46 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of je niet periodiek een status update krijgt? Zou leuk zijn als je niet alleen maar elk jaar een financieel overzicht krijgt, maar ook een update over hoe het met de ondernemer gaat.
De jaarrekening die je van het investeringsplatform (GVE, KOM, AGD enz) krijgt, geeft alleen aan hoeveel geld je op 1 januari van jaar X hebt uitgeleend. Handig voor je belastingaangifte. Het zegt niks over hoe de ondernemer er financieel voor staat. Als het investeringsplatform van iedere ondernemer ook een update zou moeten geven, dan zou dat heel veel kosten met zich meebrengen. Bovendien kan ik er als investeerder weinig mee. Gaat het goed? "Mooi, doorgaan zo!" Gaat het moeizaam? "Uhm, ik hoop dat de overeenkomst wel nagekomen wordt." Oftewel: het wordt één grote goednieuwsshow. Inmiddels heb ik bijna 60 projecten: ik zit echt niet te wachten op 60 berichten hoe geweldig het gaat. Af en toe een periodieke update vind ik leuk. Graag via het platform.
pi_157399089
Ik lees trouwens op KOM:
quote:
Nadat een project online gaat wordt de mail naar hen standaard 2 uur later verstuurd.
Bron: Nieuws van 6 november 2015.
Waarom zouden ze dat doen? Je wilt toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk potentieel geïnteresseerden over een nieuwe investeringskans informeren?
pi_157399598
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 13:19 schreef Groepfunder het volgende:
Ik lees trouwens op KOM:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Je wilt toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk potentieel geïnteresseerden over een nieuwe investeringskans informeren?
De mail van de veehouder van de week kwam pas een paar uur nadat deze vol was :)

Gooien wij (lezers uit dit topic en leden van de mailer) hem dan vol? Of hebben ze nog andere manieren?

[ Bericht 6% gewijzigd door crowdiefunder op 08-11-2015 13:51:44 ]
  zondag 8 november 2015 @ 14:03:06 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157400113
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:44 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee, gewoon privé voor de jaarlijkse IB.
Ik heb er echter een hekel aan om heffingsrente te moeten betalen. Dus ik zorg dat ik voor de jaarwisseling een voorlopige aangifte doe. Meestal moet ik een paar duizend euro bij betalen. Door deze nog voor de jaarwisseling te betalen is het toch al snel een paar tientjes aan rente wat dit scheelt. En daarnaast ook een lager bedrag in Box 3, omdat je dit alvast betaald hebt.
Oke, begrijpelijk.Wel een uitzonderlijke situatie volgens mij! Ik regel het pas wanneer de brief op de mat valt, en betaal helemaal niets extra. Maar dan gaat het over een paar honderd euro, niet duizenden zoals bij jou. Was dat maar zo, aangezien de werkgever de loonheffing automatisch regelt houdt dat in dat er een flink bedrag in box 3 zit :P
pi_157405166
als ik elk project op gve en kom wat voorbij komt meepak voor 100 euro en uitga van een gemiddelde rente van 8% ,en gemiddelde fee van 1.2% ,default percentage van 4% en alle inkomsten direct in nieuwe projecten steek.
dan kan ik toch concluderen dat ik een netto rendement heb van 2.8%?
of is dit te kort door te bocht?
Hopelijk willen jullie hier op reageren
pi_157405192
Als je in plaats van alles zomaar meepakken ook nog een beetje kijkt wat wel/niet levensvatbaar is, zou het percentage hopelijk nog wat hoger kunnen liggen :)
pi_157405223
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:07 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Precies, en daarom is je annual return on investment, gerekend per investering, véél lager. Als je bij KOM ¤200,- investeert tegen 8% terug te betalen in 60 maanden, dan ontvang je in totaal ¤241,52 terug. Ik heb rekening gehouden met de 0,9% administrateifee. Dat geeft een totaal ROI van ¤41,52 oftewel 20,76%. De AROI is dan 4,15%.

Return on investment (= ROI) wordt gebruikt om te bekijken of een investering loont. Oftewel: zodra je een spaarrekening vindt die 4,15% geeft, loont de bovengenoemde investering niet meer. Uiteraard: ceteris paribus. In de praktijk zullen veel crowdfunders het geld dat zij terugkrijgen (deels) gebruiken voor een nieuwe investering. Dat verhoogt het rendement. Darktower ziet het wat mij betreft te somber, maar iedereen die afgaat op het netto-rendement dat de crowdfundingsites tonen ziet het volgens mij iets te rooskleurig.
moet dan wel een spaarrekening met vaste rente zijn, anders hetzelfde probleem
pi_157405361
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:55 schreef crowdiefunder het volgende:
Als je in plaats van alles zomaar meepakken ook nog een beetje kijkt wat wel/niet levensvatbaar is, zou het percentage hopelijk nog wat hoger kunnen liggen :)
maar blijft het niet een beetje gokken er gaan projecten met clasficatie 2 mis
pi_157405576
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:03 schreef samlood het volgende:

[..]

maar blijft het niet een beetje gokken er gaan projecten met clasficatie 2 mis
Zeker, maar als het goed is gaan op lange termijn minder 2's failliet dan 5s, dat is althans wel de bedoeling van risico classificatie. En daar is ongetwijfeld nog wat aan te verbeteren voor de platformen.

Zie ook grafiekje in OP met defaults naar categorie.
pi_157405837
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 17:11 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Zeker, maar als het goed is gaan op lange termijn minder 2's failliet dan 5s, dat is althans wel de bedoeling van risico classificatie. En daar is ongetwijfeld nog wat aan te verbeteren voor de platformen.

Zie ook grafiekje in OP met defaults naar categorie.
als de platformen wat aan de tweejes gaan doen zou je zeggen dat de5s ook beter moet gaan
pi_157407739
Die 2 is ook pas in een veel later stadium default gegaan dus dat scheelt ook in de schade 😅
Pecunia non olet
  zondag 8 november 2015 @ 19:11:59 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157407995
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:57 schreef peterverhaar het volgende:

[..]

moet dan wel een spaarrekening met vaste rente zijn, anders hetzelfde probleem
Ik ben het ook niet eens met wat hij zegt, de rente die ze vermelden is gewoon de rente die krijgt over je openstaande saldo. Dus dat is oneerlijk om te vergelijken met een spaarrekening.
pi_157408344
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:54 schreef samlood het volgende:
als ik elk project op gve en kom wat voorbij komt meepak voor 100 euro en uitga van een gemiddelde rente van 8% ,en gemiddelde fee van 1.2% ,default percentage van 4% en alle inkomsten direct in nieuwe projecten steek.
Je rekent dus het percentage default mee in je rendement. Dat klopt volgens mij niet. Verder ga je ervan uit dat een default direct vanaf maand 1 is. En je vergeet de rente op rente.

Ik reken voor het gemak als volgt:
Bij een netto rendement en voortdurend herinvesteren is mijn ingelegd vermogen na 10 jaar verdubbeld. (zonder default).
pi_157409907
Bij een default ben je ook je inleg kwijt. Het alleen van de rente aftrekken is dus onjuist

Als een project op dag 1 in default gaat ben je 100% inleg kwijt en heb je 0.00 rente ontvangen. Los daarvan kan een project in default raken maar je toch je geld terugkrijgt omdat de onderpanden worden aangesproken.

Ik denk dat er met de bekende gevens geen formule te bedenken is.
pi_157419212
GvE lijkt down te zijn?

quote:
This page (https://geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspx) is currently offline. However, because the site uses CloudFlare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version.
pi_157419324
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:35 schreef namliam het volgende:
GvE lijkt down te zijn?

[..]

Is (weer) online bereikbaar.
pi_157419398
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Je rekent dus het percentage default mee in je rendement. Dat klopt volgens mij niet. Verder ga je ervan uit dat een default direct vanaf maand 1 is. En je vergeet de rente op rente.

Ik reken voor het gemak als volgt:
Bij een netto rendement en voortdurend herinvesteren is mijn ingelegd vermogen na 10 jaar verdubbeld. (zonder default).
Ik ga inderdaad van een zeer negatief senario uit met 4% default. dan nog is beter dan op een spaarrekening
pi_157419760
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:35 schreef namliam het volgende:
GvE lijkt down te zijn?

[..]

Klinkt als problemen ja.
జ్ఞ‌ా
pi_157419875
Herfstdepressie? :P

Hoe dan ook, hier kon ik de projectenpagina gewoon laden.
Schip ahoy!
pi_157420733
Bij mij werkt alles ook normaal, ook na het inloggen.
pi_157420872
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:54 schreef samlood het volgende:
Dit is verre van correct... je kan niet simpel weg zeggen 8 - 1,2% fee - 4% default = 2,8% rendement

Stel 1,2% fee
Stel 100 projecten ad 100 euro elk ad 8% rente looptijd 48 maanden
Stel dat 4% (= 4 projecten) na 66% default gaat
Kom je uit op een rendement van 3,45%.... Dit is echter zonder rekening te houden met her belegging.
Bij 3,45% staat je geld 4 jaar vast en krijg je na elk jaar 345 euro beschikbaar aan rente
10000 + 345 * 4 = 11.380 euro
Bij linieare terugbetaling van CF heb je na 1 jaar alweer 3088,33 euro terug in de pocket (incl rente) die je kan herbeleggen, na 4 jaar heb je total 11.372,44 ontvangen

P.S. GvE werkt ook bij mij weer normaal
pi_157421570
Nwe op Collin http://www.collincrowdfund.nl/

Ik hem hem meegepakt.

Overigens Collin is KoM inmiddels voorbij qua projecten en financiering.
pi_157421614
Voor de geïnteresseerden staat hier een interview met de directeur van Colin Crowdfund.
https://www.collincrowdfu(...)Express-for-ASUS.png
pi_157422129
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:51 schreef namliam het volgende:

[..]

Dit is verre van correct... je kan niet simpel weg zeggen 8 - 1,2% fee - 4% default = 2,8% rendement

Stel 1,2% fee
Stel 100 projecten ad 100 euro elk ad 8% rente looptijd 48 maanden
Stel dat 4% (= 4 projecten) na 66% default gaat
Kom je uit op een rendement van 3,45%.... Dit is echter zonder rekening te houden met her belegging.
Bij 3,45% staat je geld 4 jaar vast en krijg je na elk jaar 345 euro beschikbaar aan rente
10000 + 345 * 4 = 11.380 euro
Veel assumtions ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157422999
Heeft iemand een idee waarom GvE twee verschillende benamingen gebruikt voor de derdenrekening:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157423450
Dat is mij ook al eerder opgevallen... heel irritant...
pi_157423477
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:13 schreef najra1990 het volgende:
Dat is mij ook al eerder opgevallen... heel irritant...
hebben de afschriften met de verschillende naam het zelfde rekeningnummer?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-11-2015 13:21:04 ]
pi_157423817
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:33 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op Collin http://www.collincrowdfund.nl/

Ik hem hem meegepakt.

Overigens Collin is KoM inmiddels voorbij qua projecten en financiering.
Ik ben enigszins verbaasd(?), je bent doorgaans vrij sceptisch over Collin, en dan dan pak je een Collin project mee met een beoordeling (krap) 'voldoende', een starter.

Persoonlijk vind ik dit project nogal uitblinken in ronkende teksten, bijvoorbeeld: "flexibiliteit, efficiency, klant- en marktgerichtheid, waarbij duurzaamheid altijd het uitgangspunt blijft. Maatschappelijke betrokkenheid en MVO gaan hier hand in hand"
Dan haak ik al af bij al dat gezwam...... O-)
Pecunia non olet
pi_157423938
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

hebben de afschriften met de verschillende naam het zelfde rekeningnummer?
Ja
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157423973
Verschillende betaalpassen gebruikt bij de autorisatie?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')