abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157339967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:41 schreef dyna18 het volgende:
Ik moet voor het jaareinde nog even een voorlopige belastingaanslag indienen (om zo niet tegen heffingsrente aan te lopen). En daarom een vraagje over de crowdfunding projecten.
Hoe dien je daarmee om te gaan op de belastingaanslag?

Opgeven onder box 3?
En dan volgens mij je openstaande nominale investeringen per 1 jan 2015.
pi_157341000
quote:
Ik moet voor het jaareinde nog even een voorlopige belastingaanslag indienen (om zo niet tegen heffingsrente aan te lopen). En daarom een vraagje over de crowdfunding projecten.

Opgeven onder box 3?
Gewoon even in de OP kijken :X
  donderdag 5 november 2015 @ 19:08:24 #278
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157341775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:58 schreef Murene het volgende:

[..]

Ik heb ze ook op mijn rekening. Dus ze houden zich er netjes aan
Dat is mooi. Bij mij nog niet aangekomen. KOM heeft een Raborekening, ik gebruik een INGrekening. Scheelt waarschijnlijk ook weer. Is trouwens bij mij ook nog niet verwerkt in het overzicht.
pi_157342978
Geld van KoM is hier ook gewoon binnen, no problemo :)
Schip ahoy!
pi_157343219
Is dit een project via GvE, KoM of andere hier bekende geweest?

http://www.nu.nl/eten-en-(...)orslaand-succes.html
  donderdag 5 november 2015 @ 19:59:02 #281
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157343363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:54 schreef didi80 het volgende:
Is dit een project via GvE, KoM of andere hier bekende geweest?

http://www.nu.nl/eten-en-(...)orslaand-succes.html
Nee, dat was er een van Doorgaan.
pi_157343441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:59 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, dat was er een van Doorgaan.
Scheelt waarschijnlijk weer een project in de OP dan.
pi_157344700
Op de wijnhandel na heb ik alle betalingen van KoM binnen. Misschien komt de wijnhandel morgen binnen. Maar als ik kijk hoe de betalingen (nog maar 4) van dat project verlopen en de sparkholder diagram zal het mij niet verbazen als die een keer failliet gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Baklapper op 05-11-2015 20:51:46 ]
pi_157346490
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:39 schreef Baklapper het volgende:
Op de wijnhandel na heb ik alle betalingen van KoM binnen. Misschien komt de wijnhandel morgen binnen. Maar als ik kijk hoe de betalingen (nog maar 4) van dat project verlopen en de sparkholder diagram zal het mij niet verbazen als die een keer failliet gaan.
1 dagje wachten is misschien wel beter dan hier voorsorteren op problemen denk ik. Ze hadden even problemen maar hebben ook geen enorme lening.
pi_157349621
google is op die wijnhandel..
volgens mij heeft ie nog altijd geen winkel. hij weet hem in elk geval goed geheim te houden op het internet.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157353234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:55 schreef RavigotteSaus het volgende:
google is op die wijnhandel..
volgens mij heeft ie nog altijd geen winkel. hij weet hem in elk geval goed geheim te houden op het internet.
Ik zit niet in project vinovat maar even googlen geeft wel een facebookpagina met recente activiteiten en adres in Bergen op Zoom. Zelfs met eigen Baxbier in het assortiment.

https://www.facebook.com/drankenhuisvinovat/?pnref=story

Dus er is vermoedelijk wel wat tastbaars met de opgehaalde 60.000 euros gedaan. Hoop dat dit de investeerders met onderbuik klachten wat helpt. :)
Wil je meer weten ga een flesje bokbier halen en vraag langs je neus weg eens hoe de zaken gaan! ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-11-2015 08:27:01 ]
  vrijdag 6 november 2015 @ 08:27:22 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157353457
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:27 schreef komrad het volgende:
KOM heeft een tijdje geleden ook een positievere aanpassing gedaan : fee betaal je 2x per jaar wat betekent gemiddeld 3 maanden na tot stand komen van een project ipv direct na sluiting. Dat scheelt administratie en geeft ook nog eens een iets beter rendement.
Voor wie scheelt dat administratie? Ik mag toch aannemen dat dat bij KOM allemaal geautomatiseerd is. En mocht je het zelf bijhouden vraag ik het mij ook af. Je moet je tabel toch aanvullen als je in een nieuw project investeert.
  vrijdag 6 november 2015 @ 08:31:40 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157353493
quote:

Opgeven onder box 3?
Ja.

Investeer je zakelijk dat dit moet voor de jaarrekening ofzo?
pi_157353616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:08 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dat is mooi. Bij mij nog niet aangekomen. KOM heeft een Raborekening, ik gebruik een INGrekening. Scheelt waarschijnlijk ook weer. Is trouwens bij mij ook nog niet verwerkt in het overzicht.
Bij mij ook nog niet aangekomen, wel al overgemaakt volgens het KoM schema. Zal vandaag wel binnenkomen ivm verschillende banken.
Dat zou wel duiden op een late bankoverschrijving gisteren. Namiddag/avond zou dan inderdaad kloppen.
pi_157353739
Dan hebben ze het na 13.00 overgemaakt, komt vandaag :)

https://www.rabobank.nl/p(...)rkingstijd-betaling/
pi_157353770
Hehe. Roy energy is ook tot stand gekomen, werd tijd. Geld is 12 okt overgemaakt.
pi_157353826
Zo, ook nog een mooi verhaal over funding circle: http://www.sprout.nl/arti(...)rd-jaar-wil-uitlenen

Nu eens zien of er nog leuke projecten voorbij komen vandaag :)
pi_157353931
@NaRegenDEZon
Een facebookpagin alleen voor facebookgebruikers want ik krijg hem niet te zien.
Verder geen website met adres.

Ik weet iemand die polshoogte wil nemen. Heb jij een adres? Op het in de pitch genoemde adres zit een uitzendbureau. Mogelijk op facebook een beter adres.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157354102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:05 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo, ook nog een mooi verhaal over funding circle: http://www.sprout.nl/arti(...)rd-jaar-wil-uitlenen

Nu eens zien of er nog leuke projecten voorbij komen vandaag :)
Leuk artikel! Ik denk dat ik me binnenkort ook maar eens hierin ga verdiepen.
pi_157354104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:14 schreef RavigotteSaus het volgende:
@NaRegenDEZon
Ik weet iemand die polshoogte wil nemen. Heb jij een adres? Op het in de pitch genoemde adres zit een uitzendbureau. Mogelijk op facebook een beter adres.
Ik ben NaRegenDeZon niet, maar op Facebook staat: Zuivelstraat 1, Bergen op Zoom.
pi_157354140
quote:
Het is een schapenfokkerij waar kalveren worden gefokt? Ik dacht dat kalveren jonge koeien waren en dat jonge schapen lammetjes heetten. Nog maar even verder lezen ...
pi_157354215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:38 schreef dyna18 het volgende:
In het begin van dit topic werd een opmerking over Boober gemaakt.
Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen? Hebben de investeerders nog hun geld terug gekregen of zijn ze alles kwijt geraakt?
Dit loopt nog. De investeerders van Boober, waar ik er één van was, hebben zich nog voor het faillisement van Boober verenigd middels de Peer-to-peer Investeerders Vereniging Nederland (PIVN). De PIVN.
De PIVN doet prima werk om de nog openstaande schulden te innen bij de Booberleners. Dat loopt vrij goed, hoewel natuurlijk lang niet alles geind kan worden. Maar met kleine beetjes komt er steeds wat binnen.
Meer info op forum.pivn.nl
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_157354216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:28 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het is een schapenfokkerij waar kalveren worden gefokt? Ik dacht dat kalveren jonge koeien waren en dat jonge schapen lammetjes heetten. Nog maar even verder lezen ...

Het was een vreselijk experiment met stieren en te kleine schapen maar het is wel gelukt.
pi_157354272
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:33 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het was een vreselijk experiment met stieren en te kleine schapen maar het is wel gelukt.
Gelukkig zien de beesten er op de foto's bij het project normaler uit. :) Ik ben er eerlijk gezegd vooralsnog wel enthousaist over. Het valt mij wel op dat de omzet in verhouding sneller stijgt dan de winst. Verder wordt de lening aangegaan door de vader (eenmanszaak), maar wordt het werk vooral gedaan door de zoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')