Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente) • Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente) • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik zet KoM voorlopig op hold, gezien het aantal fouten dat opduikt in VRIJWEL ELK project..... vertrouwen en goodwill zijn verspeeld en er zal tijd nodig zijn om dat terug te winnen...
Ik kap ook met KoM voorlopig. Ik kan geen touw aan de cijfers knopen. Daarnaast spreekt de tekst het cijfermateriaal tegen. In de tekst:
quote:
Zoals in de jaarrekening van 2014 te zien valt, is er qua rendement break-even gedraaid en is het ondernemersvermogen opgelopen naar ¤ -39.000
quote:
Het negatieve EV bedraagt ¤ 39K per 31 december 2015
quote:
“Hype Kappers beschikt over een werkkapitaal van ruim ¤21K in 2015 en 2016.
Gelezen op KOM: De risicorating staat los van de geboden zekerheden. En ik maar denken dat deze een weerspiegeling is van het totale plaatje inclusief haalbaarheid van het bedrijf EN de zekerheden........
Zozo, inderdaad. Waar is de risicorating dan op gebaseerd?
Kapitaal Op Maat heeft gelijk. Het risico is de kans dat een bepaald project in default gaat (dus verlies oplevert). Zekerheden en de alsdan uitstaande hoofdsom bepalen vervolgens de hoogte van het verlies. Google maar eens op Expected Loss = PD*EAD*LGD
Het is dus mogelijk dat je een project hebt met een zeer hoog risico dat toch acceptabel is vanwege de zekerheden maar ook dat je bij een laag risico project als dat eenmaal omvalt al je geld kwijt bent. NB: Daarom is voor mij zekerheden niet het eerste waar ik naar kijk. Vertrouwen in het business model is één, mooie zekerheden is vervolgens leuk meegenomen.
NB: Daarom is voor mij zekerheden niet het eerste waar ik naar kijk. Vertrouwen in het business model is één, mooie zekerheden is vervolgens leuk meegenomen.
Bij mij een tikje anders. Vertrouwen in het businessmodel EN goede zekerheden
Op vrijdag 30 oktober 2015 15:50 schreef AapNootMuis het volgende: [..] Ik zet KoM voorlopig op hold, gezien het aantal fouten dat opduikt in VRIJWEL ELK project..... vertrouwen en goodwill zijn verspeeld en er zal tijd nodig zijn om dat terug te winnen...
Ik heb via KOM om dezelfde reden de afgelopen maanden ook al niets meer geïnvesteerd.
Restaurant De Parlevinker op GVE heeft op zichzelf wel een goede creditsafe score. En de hobby van beide dames komt goed van pas. Ik vraag mij wel af waarom de huurder van een pand 150.000 euro aan achterstallig onderhoud uitgeeft. Is dat niet iets voor de verhuurder? Het negatief eigen vermogen is vervelend. Daar staat tegenover dat de oorzaak van dit negatieve eigen vermogen - een activiteit in de paardenhandel - is stopgezet en dat het restaurant zelf winst maakt (en die is stijgend). Op zichzelf lijkt het mij eerlijk gezegd geen onaantrekkelijk project. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12158 Maar ook GVE staat bij mij in beginsel 'on hold''.
Ik heb via KOM om dezelfde reden de afgelopen maanden ook al niets meer geïnvesteerd.
Restaurant De Parlevinker op GVE heeft op zichzelf wel een goede creditsafe score. En de hobby van beide dames komt goed van pas. Ik vraag mij wel af waarom de huurder van een pand 150.000 euro aan achterstallig onderhoud uitgeeft. Is dat niet iets voor de verhuurder? Het negatief eigen vermogen is vervelend. Daar staat tegenover dat de oorzaak van dit negatieve eigen vermogen - een activiteit in de paardenhandel - is stopgezet en dat het restaurant zelf winst maakt (en die is stijgend). Op zichzelf lijkt het mij eerlijk gezegd geen onaantrekkelijk project. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12158 Maar ook GVE staat bij mij in beginsel 'on hold''.
Eens!
En ze bestaan ook al lang dat is wel een groot verschil een startende horeca.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Zijn hier nog mensen die in chocolate makers (oneplanetcrowd) die vrijdag naar de fabriek/borrel gaan? Of zijn er geen anderen die in dat project zijn gestapt?
De parlevinker toch maar meegepakt. Ziet er aardig uit en zeeland wordt toch steeds drukker. Tevens zijn de facebook recensies zeer positief over het restaurant. Tevens een leuke kleine incentive waarvoor ik alleen 150 km moet rijden.
Op vrijdag 30 oktober 2015 21:39 schreef rob746 het volgende: De parlevinker toch maar meegepakt. Ziet er aardig uit en zeeland wordt toch steeds drukker. Tevens zijn de facebook recensies zeer positief over het restaurant. Tevens een leuke kleine incentive waarvoor ik alleen 150 km moet rijden.
Het negatief eigen vermogen is vervelend. Daar staat tegenover dat de oorzaak van dit negatieve eigen vermogen - een activiteit in de paardenhandel - is stopgezet en dat het restaurant zelf winst maakt (en die is stijgend). Op zichzelf lijkt het mij eerlijk gezegd geen onaantrekkelijk project. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12158 Maar ook GVE staat bij mij in beginsel 'on hold''.
Je bent m.i. te mild. Een negatief eigen vermogen van 287K is véél meer dan vervelend, het is een waar drama. Een voetbalwedstrijd waarin je begint met een 0-3 achterstand De schulden zijn 3 ton hoger dan de bezittingen. Eén briesje tegenwind en de tent dondert in elkaar. Absolute no go.
Hoe gaat kom om met hun eerste default? Zit zelf niet,in dit project en kan het dus niet volgen. Enige informaite, stappenplan van hun zijde? Het is het eerste geval waar we de achterzijde van kom kunnen beoordelen.
Op vrijdag 30 oktober 2015 07:47 schreef najra1990 het volgende: Klinkt goed! Dat is zeker nog uit de tijd dat er voornamelijk 2 en 3 jarige leningen waren? Of doe je al veel langer mee? En in al die tijd veel defaults gehad?
Uitbetaalde projecten zijn idd met maximale looptijd van 36 maanden. Ik heb twee defaults die hier al ter sprake zijn gekomen.
Je bent m.i. te mild. Een negatief eigen vermogen van 287K is véél meer dan vervelend, het is een waar drama. Een voetbalwedstrijd waarin je begint met een 0-3 achterstand De schulden zijn 3 ton hoger dan de bezittingen. Eén briesje tegenwind en de tent dondert in elkaar. Absolute no go.
Ik weet het niet, dat kwam door die te hoge priveopnames volgens de pitch en daar gaan ze nu mee stoppen en het loopt wel goed verder en bestaat al een hele tijd.
Doe er gewoon 100,- in en dan zien we het wel?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
[..] dat kwam door die te hoge priveopnames volgens de pitch en daar gaan ze nu mee stoppen en het loopt wel goed verder.............
Dat is wat ze zeggen, ja.
[..] ........een negatief eigen vermogen van ¤ 287.000,-. Een activiteit in de paardenhandel heeft gedurende een aantal jaren tot te hoge prive-opnamen geleid. ...........en van de drie dure privé auto’s zijn er twee verkocht. [/quote]
En dit is het bewezen wanbeleid., als dit nog niet genoeg alarmklokken zijn
Ik weet het niet, dat kwam door die te hoge priveopnames volgens de pitch en daar gaan ze nu mee stoppen en het loopt wel goed verder en bestaat al een hele tijd.
Doe er gewoon 100,- in en dan zien we het wel?
Uiteraard moet iedereen zelf weten waar ze investeren. Ik vind dit wel een beetje datgene waar Collin en GvE op draaien; we investeren maar en we zien verder wel.
Mensen die een negatief ev creëren als gevolg van een te dure levensstijl (dure auto's en teveel privé opnames) en onder curatele gezet moeten worden zijn geen goede ondernemers! Dergelijk gedrag verander je ook niet zo maar. Geld verloren met paardenhandel wordt gepresenteerd als een onderneming maar ik denk dat het gewoon een hobby is.
[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 31-10-2015 11:14:03 ]
Ik vind het een beetje te makkelijk om zo maar met geld te gaan strooien.
Toch doe je met CF niet veel anders helaas....
Maargoed soms is het ook een gok ja. Zou er ook geen 1000,- instoppen.
Mensen die een negatief ev creëren als gevolg van een te dure levensstijl (dure auto's en teveel privé opnames) en onder curatele gezet moeten worden zijn geen goede ondernemers! Dergelijk gedrag verander je ook niet zo maar. Geld verloren met paardenhandel wordt gepresenteerd als een onderneming maar ik denk dat het gewoon een hobby is.
Wel of geen goeie ondernemer weet ik niet, ze doen het wel aardig opzich alleen idd die hoge prive opnames voor een hobby is niet goed. En ik ken er meer die bakken met geld verdienen maar het alleen ook met bakken uitgeven en dat zijn niet perse slechte ondernemers natuurlijk.
Maar het feit dat ze aangeven dat dat nu in goed overleg met de rest van de familie zijn gestopt en er ook wat luxe auto's zijn weg gedaan zegt me dat ze nu beter willen gaan doen. Als er geen uitleg en verbetering bij stond had dat min bedrag me wel tegengehouden.
En ik heb nog geen enkele horeca (wel hotels) en dan heb ik liever een bedrijf wat lang bestaat dan een starter.
En mijn regel is bij twijfel 100,- er in dus daar blijft het nu ook bij. Dat gokje kun je wel nemen wat mij betreft.
Wel of geen goeie ondernemer weet ik niet, ze doen het wel aardig opzich alleen idd die hoge prive opnames voor een hobby is niet goed. En ik ken er meer die bakken met geld verdienen maar het alleen ook met bakken uitgeven en dat zijn niet perse slechte ondernemers natuurlijk.
Maar het feit dat ze aangeven dat dat nu in goed overleg met de rest van de familie zijn gestopt en er ook wat luxe auto's zijn weg gedaan zegt me dat ze nu beter willen gaan doen. Als er geen uitleg en verbetering bij stond had dat min bedrag me wel tegengehouden.
En ik heb nog geen enkele horeca (wel hotels) en dan heb ik liever een bedrijf wat lang bestaat dan een starter.
En mijn regel is bij twijfel 100,- er in dus daar blijft het nu ook bij. Dat gokje kun je wel nemen wat mij betreft.
Helemaal mee eens. Bedrijf bestaat toch al even. De recensies op verschillende websites zijn ook oke. Dus ik geef ze de voordeel van de twijfel met een minimale inleg.
Volgens eerdere afspraak is er vanaf woensdag pas echt reden om te klagen over te late betaling. Ik constateer nu alleen maar dat Funding Circle de doelstelling van Zencap voor oktober niet heeft kunnen waarmaken.
Ik ben net een maand lid van dit forum en alle topics een beetje doorgelezen! Er wordt behoorlijke interessante informatie gedeeld waarmee iedereen een betere beslissing kan maken om ergens te investeren. Dat is een goede samenwerking van de "crowd"
Ik hoop ook een bijdrage te kunnen leveren aan de "crowd"
Voor nu allemaal een fijn weekend!!!!
PS De schade voor mij vanaf eind 2011 is tot nu toe 1 default(deurwaarder 0,8-0,9 van de looptijd) 5 afbetaalde projecten.
Ik ben net een maand lid van dit forum en alle topics een beetje doorgelezen! Er wordt behoorlijke interessante informatie gedeeld waarmee iedereen een betere beslissing kan maken om ergens te investeren. Dat is een goede samenwerking van de "crowd"
PS De schade voor mij vanaf eind 2011 is tot nu toe 1 default(deurwaarder 0,8-0,9 van de looptijd) 5 afbetaalde projecten.
Inderdaad welkom! Hoeveel lopende projecten heb je en bij welke platformen?
Ik heb momenteel geen enkel project van GvE open staan om te storten. Dat is wel eens anders geweest. Er is weinig echt interessants voorbij gekomen afgelopen maand..... Alleen Zinn meen ik.
[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 01-11-2015 17:48:44 ]
Op zondag 1 november 2015 15:52 schreef obligataire het volgende: Ik heb momenteel geen enkel project van GvE open staan om te storten. Dat is wel eens anders geweest. Er is weinig echt interessants voorbij gekomen afgelopen maand..... Alleen Zinn meen ik.
Hetzelfde hier. Ik wil wel meer investeren maar zie weinig langskomen op gve, kom en agd.
Op maandag 2 november 2015 08:50 schreef darktower het volgende: Ik hoor dat Zencap/Funding Circle inmiddels 18 dagen achterstand heeft op ALLE betalingen. Wat is er aan de hand?
Vorige maand is de betaling van eind september gestort op 5 oktober, deze keer viel de 31ste op een zaterdag, dus op zijn vroegst zal het vanmiddag erop staan als ze het daadwerkelijk op de 31ste hebben overgemaakt. Ik ga me pas een e-mail sturen als het er aan het einde van de week nog niet is En daar krijg je toch geen reactie op overigens...
Op maandag 2 november 2015 09:40 schreef Murene het volgende: Update van Gelmo gekregen. Communicatie bij KOM is in mijn ogen toch een stuk beter dan bij GvE.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 2 november 2015 09:40 schreef Murene het volgende: Update van Gelmo gekregen. Communicatie bij KOM is in mijn ogen toch een stuk beter dan bij GvE.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede zaak dat ze hierover zo helder communiceren ! Na alle slechte berichten over het bedroevende cijfermateriaal van de afgelopen periode waren we ook wel aan wat “positief” nieuws toe m.b.t. KoM. Als er nu ook nog een regeling gaat komen dat de investeerders netjes hun centjes gaan krijgen is helemaal iedereen blij.
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 02-11-2015 10:34:52 ]
Dacht ik de haze in Maleisie achter me gelaten te hebben, stap ik vanmorgen na een vlucht van ruim 11 uur hier in de Nederlandse mist. Gelukkig is de mist weer opgetrokken en zie ik nu weer de Zon!
Zal de komende paar dagen eens lezen of ik ik nog wat spectacualirs gemist heb tijdens mijn vakantie, naast natuurlijk de Trustbody ondergang die ik van afstand gevolgd heb.
Onlangs ben ik begonnen met investeren via crowdfunding. Op dit moment een aantal kleine bedragen in GVE (leningen) en Symbid (aandelen). Bij Collin vis ik vaak achter het net.... Met veel aandacht lees ik jullie opmerkingen en ik merk dat ik daar veel aan heb in de keuzes die ik maak.....
ik wil mij dan ook graag aansluiten bij dit forum...
Hehe, nee meestal blijven opa en oma thuis, mijn dochter vindt het wel geweldig. Ze heeft dan ook nu een abonnement voor iets van 60 euro per jaar (staat niet op de tarieflijst van de ballenbak Rotterdam, dus wellicht niet meer mogelijk). Je mag nu eigen eten/drinken meenemen, iets wat bij de Ballenbak ook niet mag. Ik denk dat hier wel wat mensen uit de omgeving problemen mee hebben.
In Spijkenisse (nog geen 10km verderop) zit een grote concurrent (Monkey Town). De voorkeur van veel mensen is nu nog Brielle omdat je hier dus zelf eten/drinken mag meenemen + de ouders gratis zijn (is bij allebei) en de toegang voor kids lager is.
[ Bericht 2% gewijzigd door crowdiefunder op 02-11-2015 12:12:58 ]
Onlangs ben ik begonnen met investeren via crowdfunding. Op dit moment een aantal kleine bedragen in GVE (leningen) en Symbid (aandelen). Bij Collin vis ik vaak achter het net.... Met veel aandacht lees ik jullie opmerkingen en ik merk dat ik daar veel aan heb in de keuzes die ik maak.....
ik wil mij dan ook graag aansluiten bij dit forum...
Het vorige project van de ondernemer was in 2 dagen vol. Deze lijkt een stuk trager te gaan
Die vorige Ballebak (# 8774) heb ik destijds ook meegenomen. Dat was op 20 november 2014 dus krap een jaar geleden. Het zijn ambitieuze mensen en dat is prima, je vraagt je alleen af of ze niet teveel in te korte tijd willen. Je kunt ook te hard groeien. De Holding staat garant voor de nieuwe lening en dat zorgt daar voor een verwatering van de bestaande zekerheden.
Lees ik trouwens goed dat het Eigen vermogen van de Holding is gedaald van 30% eind vorig jaar naar nu 20 tot 30%. Dat zou kunnen duiden op verlies dit jaar? In ieder geval was het fijner geweest om te lezen dat deze was toegenomen i.p.v. gedaald.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 02-11-2015 14:24:32 ]
Die vorige Ballebak (# 8774) heb ik destijds ook meegenomen. Dat was op 20 november 2014 dus krap een jaar geleden. Het zijn ambitieuze mensen en dat is prima, je vraagt je alleen af of ze niet teveel in te korte tijd willen. Je kunt ook te hard groeien. De Holding staat garant voor de nieuwe lening en dat zorgt daar voor een verwatering van de bestaande zekerheden.
Lees ik trouwens goed dat het Eigen vermogen van de Holding is gedaald van 30% eind vorig jaar naar nu 20 tot 30%. Dat zou kunnen duiden op verlies dit jaar?
Was dat outdoor speelparadijs in omgeving Den Haag ook niet van hem?
Cups & Leafs is nu toch bijna vol echter R&R Kart Experience heeft nog 20 dgn om 96k op te halen, in het tempo waarin het nu gaat. gaat hem dat niet lukken.
Symbid is echt niet vooruit te branden de laatste weken. Veel nieuwe projecten, maar niets dat echt lekker loopt.
Het is echt een probleem dat je vooruit moet betalen en er geen enkele motivatie is om vroeg in te stappen, iedereen kijkt de kat uit de boom, gevolg, niks komt vol. Nul projecten boven de 53% momenteel!
Op maandag 2 november 2015 17:23 schreef nikao het volgende: Net bericht over problemen met project Rock & Royal BarNi Holding b.v., leningnummer: 009002
geen betalingen meer tot deurwaarders geld los krijgen (de korte samenvatting van een lange mail )
SPOILER
[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 03-11-2015 05:27:41 ]
Op maandag 2 november 2015 17:23 schreef nikao het volgende: Net bericht over problemen met project Rock & Royal BarNi Holding b.v., leningnummer: 009002
geen betalingen meer tot deurwaarders geld los krijgen (de korte samenvatting van een lange mail )
Wordt mijn eerste default. En dat binnen een jaar! En helaas zit ik vrij fors in deze. Dat wordt een behoorlijke hap uit mijn verwachte rendement. 😒 Was er al een beetje bang voor, want incentive nooit ontvangen en op mailtjes reageerden ze ook niet. Erg triest hoor...en dat binnen een jaar. Maar 9 van de 36 termijnen ontvangen. Had trouwens een Graydon-rating van AA. Die rating zegt dus ook weinig.
[ Bericht 1% gewijzigd door gve74 op 02-11-2015 19:11:32 ]
Wordt mijn eerste default. En dat binnen een jaar! En helaas zit ik vrij fors in deze. Dat wordt een behoorlijke hap uit mijn verwachte rendement. 😒 Was er al een beetje bang voor, want incentive nooit ontvangen en op mailtjes reageerden ze ook niet. Erg triest hoor...en dat binnen een jaar. Maar 9 van de 36 termijnen ontvangen. Had trouwens een Graydon-rating van AA. Die rating zegt dus ook helemaal niets.
Obligataire meldde in juni nog dat hij binnenkort de incentive zou ontvangen. Hij vond ze heel aardig en heel persoonlijk. Hadden ze zeker hun pokerface opgezet. Website is nog gewoon open. De OAmkb'er was indertijd ook erg enthousiast.
Ik sluit bij de club aan voor mijn eerste default. Was er al een beetje bang voor, met de kennis van nu had ik 'm waarschijnlijk laten lopen. AA zegt dus niets. En net 1/4 van de looptijd gehad, knap waardeloos dus. Nog niet zo erg als Gelmo, maar ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt als je het jaar ervoor 520k hebt omgezet en je productie hebt verdubbeld. Dan heb je ergens dus flinke steken laten vallen als je het eerste jaar niet eens overleeft...
Op maandag 2 november 2015 19:20 schreef Piet__Piraat het volgende: Ik sluit bij de club aan voor mijn eerste default. Was er al een beetje bang voor, met de kennis van nu had ik 'm waarschijnlijk laten lopen. AA zegt dus niets. En net 1/4 van de looptijd gehad, knap waardeloos dus. Nog niet zo erg als Gelmo, maar ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt als je het jaar ervoor 520k hebt omgezet en je productie hebt verdubbeld. Dan heb je ergens dus flinke steken laten vallen als je het eerste jaar niet eens overleeft...
Heb niet veel verstand van BV-structuren, maar als ik zoek op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zie ik op hetzelfde adres een faillissement van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. per 6 oktober. Staat dat het autobranche betreft, maar diezelfde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zit ook in textiel. Beetje wazig.
[ Bericht 10% gewijzigd door gve74 op 02-11-2015 22:29:03 (spoiler toegevoegd) ]
Mail gehad over kattenburg, ook die gaan een X bedrag per maand aflossen,
Dus van mn 3 defaults gaan er 2 in elk geval wel prive aflossen en dat duurt lang maar goed beter dan niets, hopelijk gaat dit ook voor nummer 3 gebeuren.
Maar vooralsnog is een default nog niet het einde van de wereld, alhoewel je nu wel jaren en jaren bezig bent om alles terug te krijgen.
Dacht even dat ik die ook had maar die naam was toch net even wat anders.
Dus van mn 3 defaults gaan er 2 in elk geval wel prive aflossen en dat duurt lang maar goed beter dan niets, hopelijk gaat dit ook voor nummer 3 gebeuren.
Maar vooralsnog is een default nog niet het einde van de wereld, alhoewel je nu wel jaren en jaren bezig bent om alles terug te krijgen.
Toch fijn om te weten dat je over een x aantal jaar nog steeds een paar euro in de maand krijgt als aanvulling op je pensioen
Obligataire meldde in juni nog dat hij binnenkort de incentive zou ontvangen. Hij vond ze heel aardig en heel persoonlijk. Hadden ze zeker hun pokerface opgezet. Website is nog gewoon open. De OAmkb'er was indertijd ook erg enthousiast.
Dat was het laatste wat ik van ze gehoord of gelezen heb..........
Voor mij de eerste default. Ik wist dat het een keer komen zou, maar zo snel toch ook weer niet. Ik zou hem nu ook niet meer nemen. Het zijn een paar fantasten die de wereld zouden veroveren, dat had ik moeten zien........
Toch fijn om te weten dat je over een x aantal jaar nog steeds een paar euro in de maand krijgt als aanvulling op je pensioen
Ik snap je punt
Maar bij een default schrijf ik meteen het hele bedrag af en ga ik er in eerste instantie van uit dat ik niets terug krijg dus dan is alles mooi meegenomen. En deze gaat wel een stuk sneller omdat het totaalbedrag lager was en hij iets meer aflost dan QB en wie weet kan het bedrag nog omhoog in de toekomst.
Dus altijd beter dan niets lijkt me
[..] Voor mij de eerste default. Ik wist dat het een keer komen zou, maar zo snel toch ook weer niet.
Same here. Lijken relatief veel Fok-kers hiermee hun 1e default te hebben! Is absurd snel op de fles gegaan, zeker als GvE nog één of meerdere termijnen heeft doorbetaald. Mag ik overigens nogmaals mensen reminden aan het gebruik van spoilers bij dit soort berichtgeving?
Al met al wel triest dat na zo'n korte tijd 1/4 van de looptijd de handoek in de ring gegooid wordt Er ligt volgens mij een vloek op leningen met 36 maanden. Er zijn er niet zo veel van maar dit is wel al de 7 de lening van 36 maanden die in de problemen is!.
Heb niet veel verstand van BV-structuren, maar als ik zoek op Barni holding zie ik op hetzelfde adres een faillissement van Nibatex BV per 6 oktober. Staat dat het autobranche betreft, maar diezelfde Nibatex zit ook in textiel. Beetje wazig.
Ik denk dat er vaak van die constructies zijn. BV's binnen of onder BV's die op de één of andere manier met elkaar verweven zijn. Maar als de ene ploft, is de boel zo gescheiden dat de ander nergens last van heeft. Zou hier ook best kunnen zijn.
Op maandag 2 november 2015 19:50 schreef obligataire het volgende: Voor mij de eerste default. Ik wist dat het een keer komen zou, maar zo snel toch ook weer niet. Ik zou hem nu ook niet meer nemen. Het zijn een paar fantasten die de wereld zouden veroveren, dat had ik moeten zien........
Als ik nu dat artikel op trendytwente ook lees, dat ze van 520k in 2014 naar 4,3 miljoen in 2017 wilden... daar zou ik nu niet meer intrappen. Ach ja, we zien het maar als leergeld. Ik heb 'm ook al afgeboekt. Heb er overigens nog wel minimaal eentje die ik nu niet meer zou nemen.
Maar bij een default schrijf ik meteen het hele bedrag af en ga ik er in eerste instantie van uit dat ik niets terug krijg dus dan is alles mooi meegenomen. En deze gaat wel een stuk sneller omdat het totaalbedrag lager was en hij iets meer aflost dan QB en wie weet kan het bedrag nog omhoog in de toekomst.
Dus altijd beter dan niets lijkt me
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb er ook eentje die het op die manier doet. Liever over 10 jaar pas mijn geld terug, dan helemaal niets terug. Ik ben alleen benieuwd hoef het gaat met rente. Stel dat je 100 in een project stopt, dan krijg je normaal iets van 20 aan rente. Als dit project er nou 10 jaar langer over doet krijg je dan ook extra rente? Volgens mij is dat altijd wel de insteek van het incassobureau toch?
Heb er overigens nog wel minimaal eentje die ik nu niet meer zou nemen.
Ik ook ja, en ook nog een paar waar ik veel te hoog heb ingelegd vergeleken met wat ik nu doe.. Nouja elke maand zakt het weer iets
Als ik nu dat artikel op trendytwente ook lees, dat ze van 520k in 2014 naar 4,3 miljoen in 2017 wilden... daar zou ik nu niet meer intrappen. Ach ja, we zien het maar als leergeld. Ik heb 'm ook al afgeboekt. Heb er overigens nog wel minimaal eentje die ik nu niet meer zou nemen.
Het pand waar ze in zaten staat al meer dan 6 maanden te koop op funda. Misschien dat dat bij verkoop nog iets oplevert. Maar misschien is het ook wel een teken dat ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Mjah... dat hoefden ze natuurlijk bij lange na niet te halen om de lening terug te betalen, dus dat boeide me al niet zoveel
Ik denk dat er vaak van die constructies zijn. BV's binnen of onder BV's die op de één of andere manier met elkaar verweven zijn. Maar als de ene ploft, is de boel zo gescheiden dat de ander nergens last van heeft. Zou hier ook best kunnen zijn.
Dit vind ik over de bv's misschien kan je er wat mee. Ik zit zelf niet in het project.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tijdens mijn vakantie de mededeling gekregen over project 6070 van 36 maanden die in de problemen zit. Gelukkig is die al bijna op de helft met aflossen. Is ook een boom van B.V.'s wat ik zo even vluchtig heb gezien. Bleyenburg jij zat ook in 6070 heb ik gelezen. Heb jij nog uitgezocht hoe het zit bij deze Jongens die inde Pitch gemeld hebben dat met de al afgesloten contracten al aan de verplichtingen van de lening voldaan kon worden?
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-11-2015 20:39:16 ]
Dit vind ik over de bv's misschien kan je er wat mee. Ik zit zelf niet in het project.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NaRegenDeZon...bedankt voor het opzoeken van de BV-structuur.
Wordt mijn eerste default. En dat binnen een jaar! En helaas zit ik vrij fors in deze. Dat wordt een behoorlijke hap uit mijn verwachte rendement. 😒 Was er al een beetje bang voor, want incentive nooit ontvangen en op mailtjes reageerden ze ook niet. Erg triest hoor...en dat binnen een jaar. Maar 9 van de 36 termijnen ontvangen. Had trouwens een Graydon-rating van AA. Die rating zegt dus ook weinig.
Het is voor mij default nr. 4 op een totaal van 33 projecten bij GVE. Gelet op de relatief korte looptijd (36 mnd), de rente (8%) en de rating (AA) zat ik er ook voor een behoorlijk bedrag in. Vooralsnog is bij geen van mijn defaults een betalingsregeling getroffen.
Het pand waar ze in zaten staat al meer dan 6 maanden te koop op funda. Misschien dat dat bij verkoop nog iets oplevert. Maar misschien is het ook wel een teken dat ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Het zou zomaar kunnen. Dat is dan wel een bewijs van hoe makkelijk de boel te flessen is. Doordat CF zo populair wordt en de platforms als paddenstoelen uit de grond schieten, wordt het voor sommigen ook wel erg aantrekkelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tijdens mijn vakantie de mededeling gekregen over project 6070 van 36 maanden die in de problemen zit. Gelukkig is die al bijna op de helft met aflossen. Is ook een boom van B.V.'s wat ik zo even vluchtig heb gezien. Bleyenburg jij zat ook in 6070 heb ik gelezen. Heb jij nog uitgezocht hoe het zit bij deze Jongens die inde Pitch gemeld hebben dat met de al afgesloten contracten al aan de verplichtingen van de lening voldaan kon worden?
Thanks voor het uitzoeken! Zegt dus weinig, alles op hetzelfde adres betekent in praktijk weinig zekerheden, want allemaal weer aan elkaar gelieerd met dezelfde 'eindpersonen'. Wel opvallend dat zoveel 36mnd-projecten omvallen inderdaad. Zou het zijn dat de maandlasten dan te hoog zijn en daardoor problemen veroorzaken?
Same here. Lijken relatief veel Fok-kers hiermee hun 1e default te hebben! Is absurd snel op de fles gegaan, zeker als GvE nog één of meerdere termijnen heeft doorbetaald. Mag ik overigens nogmaals mensen reminden aan het gebruik van spoilers bij dit soort berichtgeving?
Ook ik moet mij helaas 😔 aansluiten bij de club van mensen met hun eerste officiële default (bij mij zit er vermoedelijk nog een in de pijplijn). Ook ik zou willen adviseren om de herhaaldelijk genoemde bedrijfsnaam even in een spoiler te zetten. Vermoedelijk maakt het in dit geval niet veel meer uit maar met het noemen van het bedrijf vergroot je de kans dat je nog iets van je geld terug ziet zeker niet.
Wel opvallend dat zoveel 36mnd-projecten omvallen inderdaad.
De zwartkijker in mij denkt: langerlopende projecten houden het misschien in de tijd ook langer uit, en dus komen die defaults misschien later nog. ...wish not...
Met 24 projecten ben ik gelukkig nog default-vrij, maar ik begin h'm aardig te knijpen zo langzamerhand. Ben ook nog pas een half jaartje actief. En heb, net als iedereen, zo lees ik, in het begin investeringen gedaan die ik, in ieder geval in omvang, nu niet meer zou doen.
Had iemand hier overigens de update over de incentive van CFS al opgemerkt (28-10), of heb ik daar overheen gelezen? Fijn dat er bericht is, al overtuigt de strekking ervan me nog niet helemaal...
Het is voor mij default nr. 4 op een totaal van 33 projecten bij GVE. Gelet op de relatief korte looptijd (36 mnd), de rente (8%) en de rating (AA) zat ik er ook voor een behoorlijk bedrag in. Vooralsnog is bij geen van mijn defaults een betalingsregeling getroffen.
4 op de 33 vind ik al best wel veel. Heb jij dan toevallig domme pech of worden dit de default-percentages waar iedereen minimaal rekening mee moet gaan houden? Zoals al eerder gezegd...vandaag dus mijn 1e van de 39 projecten. Maar ik ben pas 10 maanden bezig. Heb nog een lange weg te gaan dus en hoop dat het aan het eind van de rit nog wel iets gaat opleveren. De default van vandaag is echter een flinke domper. (met name omdat de default al na 9 maanden plaatsvindt)
4 op de 33 vind ik al best wel veel. Heb jij dan toevallig domme pech of worden dit de default-percentages waar iedereen minimaal rekening mee moet gaan houden?
Ik ben nu twee jaar bezig met crowdfunden en zit nu wel in de hoek waar de klappen vallen ja. Ik geloof dat anderen wat minder pech hebben. Dat hoop ik althans.
Het blijft een gok natuurlijk. Iedereen probeert zo goed mogelijk te gokken, maar tricky is het nog steeds, en dat begint steeds duidelijker te worden. Ook wordt dus steeds duidelijker waarom investeerders niet zomaar akkoord moeten gaan met die schrale rentepercentages die soms geboden worden.
Het valt me wel op dat bijna alle defaults bij gve voorkomen, toevallig 1 bij kom, maar bij Collin en zencap nog niets. Toeval? Of gewoon de meeste projecten bij gve?
Op dinsdag 3 november 2015 00:01 schreef crowdiefunder het volgende: Het valt me wel op dat bijna alle defaults bij gve voorkomen, toevallig 1 bij kom, maar bij Collin en zencap nog niets. Toeval? Of gewoon de meeste projecten bij gve?
Bij GVE staat wel een paar miljoen meer uit dan bij de anderen. GVE is zo'n beetje de eerste crowdfunder die het wat langer volhoudt. Kom is, net als Zencap NL, nog geen twee jaar bezig.
69 projecten bij GvE 3 projecten bij KoM 1 project bij AGD
Tot nu toe 1 default (QB) en 2 uitbetaalde projecten. Volgende maand het 3e project afgerond, TW Techniek.
Daarnaast ziet het er erg goed uit bij de Rotterdamsche Kookpot en Churchill Spirits, die zouden over 3 maanden uitbetaald moeten zijn dus zou gek zijn als dat nog mis gaat zou je zeggen.
Bij mij: GvE 6 defaults op 101 projecten. 2 volledig afgelost, 3 moeten nog starten. Ik zit ook ik R&R, au!. Ik kruip zo richting de gevreeste 10% defaults waarbij het steeds meer de vraag is of los van de fun ik het op een deposito had kunnen zetten. Bij de andere platformen is het een kwestie van tijd: 12 KoM projecten, waarvan er een bungelt. De oudste heeft pas 12 aflossingen gedaan. Voor mijn vriendin heb ik ook 6 defaults op GvE 107 projecten, deels andere portfolio. Zij is niet geraakt door R&R. Bij haar moet er een nog starten en zijn er ook 2 die de eindstreep hebben gehaald. Bij haar 32 KoM, met hetzelfde bungelgeval. 5 KoM projecten moeten nog starten met de eerste terugbetaling, 0 aan de eindstreep.
Op dinsdag 3 november 2015 00:01 schreef crowdiefunder het volgende: Het valt me wel op dat bijna alle defaults bij gve voorkomen, toevallig 1 bij kom, maar bij Collin en zencap nog niets. Toeval? Of gewoon de meeste projecten bij gve?
GvE heeft veel open staan natuurlijk en is al een tijdje de grootste speler in de markt. Andere initiatieven zijn pas korter succesvol, dus minder projecten en projecten die korter lopen, dus minder defaults.
quote:
Op maandag 2 november 2015 23:59 schreef Mijnenveger het volgende: Als een project na zo'n korte termijn al op zwart gaat, vraag ik me af of het niet bij de beoordeling al fout is gegaan
Ik moet bekennen dat dat ook al in me op is gekomen. Dat er ergens veel te rooskleurige cijfers zijn gepresenteerd en er een paar mensen lachend aan de andere kant van de lijn zitten.
Zit kern van waarheid in denk ik. Maar de het zal ook met de relatief korte looptijden (3-5 jaar) te maken hebben denk ik. Hierdoor is de aflossingsverplichting en annuïteit hoog en komt een bedrijf eerder in liquiditeitsproblemen.
Overigens zelf vanaf juni 2014 bezig: 41 GVE 5 KOM
Nog geen defaults gelukkig. Als ik de laatste maanden hier volg is dat vrij uitzonderlijk. Verwacht er nog wel een aantal eerlijk gezegd. Zitten paar projecten bij die ik nu niet meer mee zou pakken, sowieso nieuwe investeringen op 0 gezet en afgemeld voor cf-mailer (om verleiding te voorkomen). Eerst even het komende jaar afwachten wat er aan defaults voorbij komen en hoe crowdfund platforms zich ontwikkelen naar volwassenheid, vind dat er nog erg veel te leren / te verbeteren is voor platforms.
Ik moet bekennen dat dat ook al in me op is gekomen. Dat er ergens veel te rooskleurige cijfers zijn gepresenteerd en er een paar mensen lachend aan de andere kant van de lijn zitten.
Daarom zijn waarden als werkkapitaal en current ratio zo belangrijk. Als een bedrijf veel kortlopende schulden heeft wordt zo'n lening vooral gebruikt om oude crediteuren en belastingen af te betalen lijkt me. Maar als er niets wezenlijks verandert in de bedrijfsvoering en/of de royale wijze van leven, lopen die schulden net zo makkelijk weer op.
Die jongens van #9002 moesten iedere maand 7K betalen, dat is heftig zeker als de modecollectie niet zo aanslaat als zij dachten. Voor mij dus niets meer in deze branche....
Zit kern van waarheid in denk ik. Maar de het zal ook met de relatief korte looptijden (3-5 jaar) te maken hebben denk ik. Hierdoor is de aflossingsverplichting en annuïteit hoog en komt een bedrijf eerder in liquiditeitsproblemen.
Overigens zelf vanaf juni 2014 bezig: 41 GVE 5 KOM
Nog geen defaults gelukkig. Als ik de laatste maanden hier volg is dat vrij uitzonderlijk. Verwacht er nog wel een aantal eerlijk gezegd. Zitten paar projecten bij die ik nu niet meer mee zou pakken, sowieso nieuwe investeringen op 0 gezet en afgemeld voor cf-mailer (om verleiding te voorkomen). Eerst even het komende jaar afwachten wat er aan defaults voorbij komen en hoe crowdfund platforms zich ontwikkelen naar volwassenheid, vind dat er nog erg veel te leren / te verbeteren is voor platforms.
Dat wat jij beschrijft heb ik ook exact hetzelfde. Ik heb ook een stop op de investeringen, en ben aan het spreiden naar een deel deposito en een deel ETF.
Binnen mijn deel ETF's heb ik ook weer spreiding, naar zowel wereldwijde fondsen als obligaties.
Daarbij vond ik deze quote van een belegger wel een hele mooie:
quote:
"Eigenlijk kijk ik naar mijn portefeuille zoals een voetbalcoach naar zijn team kijkt. Als hij zijn elftal samenstelt kiest hij niet tien keepers en één spits. Het moet gebalanceerd zijn. Dat geldt bij beleggen net zo. Gaat het fout met je ene belegging, dan heb je altijd de andere nog. Dus: cash op de bank, een achterhoede met relatief veilige obligaties, een middenveld met ETF's en aandelen en - eventueel - een voorhoede met opties en turbo's, als je dat zou willen."
De zwartkijker in mij denkt: langerlopende projecten houden het misschien in de tijd ook langer uit, en dus komen die defaults misschien later nog. ...wish not...
Met 24 projecten ben ik gelukkig nog default-vrij, maar ik begin h'm aardig te knijpen zo langzamerhand. Ben ook nog pas een half jaartje actief. En heb, net als iedereen, zo lees ik, in het begin investeringen gedaan die ik, in ieder geval in omvang, nu niet meer zou doen.
Had iemand hier overigens de update over de incentive van CFS al opgemerkt (28-10), of heb ik daar overheen gelezen? Fijn dat er bericht is, al overtuigt de strekking ervan me nog niet helemaal...
Ik heb de update van CFS gelezen en ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind om af een toe een update te krijgen over het project. Hij is schijnbaar druk en de incentive komt later, ik heb liever zo'n bericht dan helemaal niks.
Ik heb de update van CFS gelezen en ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind om af een toe een update te krijgen over het project. Hij is schijnbaar druk en de incentive komt later, ik heb liever zo'n bericht dan helemaal niks.
Een bericht is inderdaad wel prettig, maar ik heb toch ook mijn twijfels. Als je een webshop hebt en je doet er 3 maanden over om 91 potjes kruiden te verzenden?
Op dinsdag 3 november 2015 06:09 schreef crowdinvesteerder het volgende: Bij mij: GvE 6 defaults op 101 projecten. 2 volledig afgelost, 3 moeten nog starten. Ik zit ook ik R&R, au!. Ik kruip zo richting de gevreeste 10% defaults waarbij het steeds meer de vraag is of los van de fun ik het op een deposito had kunnen zetten. Bij de andere platformen is het een kwestie van tijd: 12 KoM projecten, waarvan er een bungelt. De oudste heeft pas 12 aflossingen gedaan. Voor mijn vriendin heb ik ook 6 defaults op GvE 107 projecten, deels andere portfolio. Zij is niet geraakt door R&R. Bij haar moet er een nog starten en zijn er ook 2 die de eindstreep hebben gehaald. Bij haar 32 KoM, met hetzelfde bungelgeval. 5 KoM projecten moeten nog starten met de eerste terugbetaling, 0 aan de eindstreep.
Dat zijn wel heel veel projecten samen! Tenzij je overal voor het laagst mogelijke bedrag in zit is het toch een hoop geld.
Bleyenburg zou jij deze vraag van mij van gisteren nog willen beantwoorden? Eventueel per PM.
quote:
Op maandag 2 november 2015 20:26 schreef NaRegenDeZon het volgende: Ik heb tijdens mijn vakantie de mededeling gekregen over project 6070 van 36 maanden die in de problemen zit. Gelukkig is die al bijna op de helft met aflossen. Is ook een boom van B.V.'s wat ik zo even vluchtig heb gezien. Bleyenburg jij zat ook in 6070 heb ik gelezen. Heb jij nog uitgezocht hoe het zit bij deze Jongens die inde Pitch gemeld hebben dat met de al afgesloten contracten al aan de verplichtingen van de lening voldaan kon worden?
Dat wat jij beschrijft heb ik ook exact hetzelfde. Ik heb ook een stop op de investeringen, en ben aan het spreiden naar een deel deposito en een deel ETF.
Binnen mijn deel ETF's heb ik ook weer spreiding, naar zowel wereldwijde fondsen als obligaties.
Daarbij vond ik deze quote van een belegger wel een hele mooie:
[..]
Mee eens, heb een stop op crowdfunding, dat is mijn spits denk ik dan . Nu hopen dat hij wel blijft scoren en niet qua rendement gelijk of lager uikomt dan mijn keeper (cash)
Kijk nu net als jij meer naar Dividendbeleggingsfondsen en ETF's (verdediging) en deel vastgoedinvesteringen (middenveld)
De Sjenkels had toen destijds geen hoofdelijke aansprakelijkeheid en geen verpanding. Dat was voor mij de rede om niet mee te doen.
Nu is er wel HA en verpanding en is er een terugkoopgarantie van Sjenkels.
Ik zou met deze vooral willen doen vanwege de terugkoopgarantie als extra zekerheid. Maar ja, dat is dezelfde partij die toen geen HA bood. Dus wat is die terugkoopgarantie waard.
Ik zit (eigenlijk voor het eerst) ernstig in twijfel. Meestal heb ik snel JA of NEE.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Ik heb 8x minimale inleg bij Lendico, 1 project is na 3 maanden volledig terug zonder extra info en 3 projecten zijn "te laat", 1 project na 3 van de 12 maanden en 2 projecten in de eerste maand!!
Tot nu toe 1 default (QB) en 2 uitbetaalde projecten. Volgende maand het 3e project afgerond, TW Techniek.
Daarnaast ziet het er erg goed uit bij de Rotterdamsche Kookpot en Churchill Spirits, die zouden over 3 maanden uitbetaald moeten zijn dus zou gek zijn als dat nog mis gaat zou je zeggen.
Bij mij:
19 projecten GVE 3 volledig uitbetaald 0 defaults 1 project op 75% 8 projecten tussen 40%-60%
Totaal terugbetaald, 52%
Gaat tot nog toe prima, maar desondanks heb ik toch besloten het voorlopig even hierbij te laten. Alles wat terugkomt gaat richting indexbeleggen.
Ik heb 8x minimale inleg bij Lendico, 1 project is na 3 maanden volledig terug zonder extra info en 3 projecten zijn "te laat", 1 project na 3 van de 12 maanden en 2 projecten in de eerste maand!!
Geeft mij niet echt een goed gevoel...
Ja bij mij ook weer 2 die niet betalen Drama daar. Heb er zo rond de 1400 eur openstaan en hoop er het beste van. Geeft wel dat beetje extra spanning, net roulette elke maand
19 projecten GVE 3 volledig uitbetaald 0 defaults 1 project op 75% 8 projecten tussen 40%-60%
Totaal terugbetaald, 52%
Gaat tot nog toe prima, maar desondanks heb ik toch besloten het voorlopig even hierbij te laten. Alles wat terugkomt gaat richting indexbeleggen.
Goede cijfers
Hier 44 GVE en 2 AGD
0 volledig uitbetaald 0 defaults 1 op 75%+ 8 tussen de 35 en 75 5 moeten er nog beginnen met betalen 32 dus op <35%
Totaal terugontvangen termijnen 16,30%. Hier is de rem er ook op. Er gaat niet meer nieuw geld in, hooguit een herinvestering als er een leuk project langs schiet. Eerst maar eens naar 25%.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik ook, maar als ik naar dat rendement kijk heb ik zowel dit jaar (to date) als vorig jaar dubbele cijfers gemaakt..!. (Met CF doe ik het dus heel rustig aan, 12 projecten bij GVE, 6 bij KOM, 2 bij AGD, 2 bij symbid en 1 bij IM, er zit zelfs 1 project bij met maar 5% rendement)
ik heb nu alleen maar passieve (index)fondsen, waarvan ik een deel van mijn maandelijkse crowdfund ontvangst in investeer.
Ik zit bij Meesman. DeGiro hoorde ik goede verhalen over, maar recentelijk toch negatief in het nieuws geweest. En Meesman is wel heerlijk laagdrempelig. Maandelijkse incasso, af en toe eens kijken hoe het ervoor staat en verder niets aan doen.
Mee eens, heb een stop op crowdfunding, dat is mijn spits denk ik dan . Nu hopen dat hij wel blijft scoren en niet qua rendement gelijk of lager uikomt dan mijn keeper (cash)
Kijk nu net als jij meer naar Dividendbeleggingsfondsen en ETF's (verdediging) en deel vastgoedinvesteringen (middenveld)
Hier eigenlijk hetzelfde. Nog wel een mailabootje, maar eigenlijk kijk ik er niet meer naar. Jaartje actief geïnvesteerd maar de risico's worden me te groot. Kan zelf het kaf wel beter van het koren scheiden dan een tijdje terug, maar wat ook steeds meer duidelijk wordt is dat cijfermatige onderbouwingen lang niet altijd kloppen en investeringen soms een complete gok zijn, dat zoek ik niet. Daarom gaat er bij mij meer richting ETF's voor de lange termijn en hoop ik dat m'n CF-projecten overeind blijven (of in elk geval het eindrendement hoger is dan op een spaarrekening).
de risico's worden me te groot. Kan zelf het kaf wel beter van het koren scheiden dan een tijdje terug, maar wat ook steeds meer duidelijk wordt is dat cijfermatige onderbouwingen lang niet altijd kloppen en investeringen soms een complete gok zijn, dat zoek ik niet.
jammer dat het erop lijkt dat (een aantal) platforms door hun laksheid of gemakzucht hun eigen markt om zeep helpen.
Ik hoop van harte dat ze de komende jaren een grote slag naar volwassenheid maken...
Een bericht is inderdaad wel prettig, maar ik heb toch ook mijn twijfels. Als je een webshop hebt en je doet er 3 maanden over om 91 potjes kruiden te verzenden?
Wat heeft voorrang denk je? Klanten die nodig zijn om de lening af te betalen, zorgen dat die apparaten gekocht en in gebruik worden genomen of pakketjes verzenden aan de mensen die je die lening hebben gegeven. Ik weet dat ik het waarschijnlijk te rooskleurig zie, maar ik begrijp het wel.
Met al die stoppers zou er zomaar voor GVE een boober-scenario kunnen opdoemen... Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn. Nu het circus draait moet het ook draaiend gehouden worden. Mijn lijstje: 40 GVE (1 afgerond, 1 moet nog gaan lopen) 9 KOM 3 AGD (1 [VNE] moet nog gaan lopen) 2 INV 5 FC (vh ZEN) (1 moet nog gaan lopen) 8 Lendico (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg) 8 BON (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg) 78 LAH (13 afgerond) Gemiddeld jaarrendement: 6, 67% (uiteraard vanwege inleg in LAH). In totaal nu 25,25% van de verwachte betalingen retour (=28% van de inleg). De crisis zal dus binnenkort kunnen beginnen...
Ik zit nu op iets meer dan 20% van mijn inleg terug bij GvE, KoM en IM (samen). Moet dus nog fors wat krijgen en heb de rente niet meegerekend. Van CAN en LAH heb ik nog geen terugbetalingen, dus staat alles nog open. Komende jaren moet dat gaan 'renderen' en gaat een deel naar de spaarrekening en een deel richting ETF. Ik ga in elk geval voorlopig even niet zo fanatiek investeren als ik afgelopen jaar heb gedaan. Hooguit LAH nog, maar vooral voor de gunfactor en de vlotte return.
Ik zit gelukkig niet in R&R. Heb zelf al 9 defaults op een 100 projecten, dus weet wel wat het is. Ik stop nog niet met CF. Het risico is groot, maar ik ben van mening dat je pas echt een oordeel kan geven als er meerdere projecten voltooid zijn. Ik ga dus nog even door met projecten met een wat lager risico en lagere bedragen en kijk over een jaar of 2 (wanneer mijn eerste 5 jarige projecten aflopen) of het daadwerkelijk meer kost dan het opleverd. Verder afgelopen jaar nog wel wat risico projecten meegedaan, dus ik ben voor komend jaar nog wel bang voor de nodige defaults (helaas)
Kwam dit topic tegen bij een google-search na het bericht over R&R op GVE. Ik zit daar ook in, met nog 99 andere projecten. (100 is, nog, het maximum).
Ik investeer al 2,5 jaar in projecten via GVE. Tot een half jaar geleden nog geen enkele default. R&R is nu mijn 3e default in een half jaar tijd.Op 100 projecten is dat nog prima, maar drie stuks in korte tijd beginnen me enigszins zorgen te baren. Bovendien, als ik van de drie defaults niets meer terug zie, drukt dat mijn totale rendement met 3,8%.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
Op dinsdag 3 november 2015 13:32 schreef tsagld het volgende: Kwam dit topic tegen bij een google-search na het bericht over R&R op GVE. Ik zit daar ook in, met nog 99 andere projecten. (100 is, nog, het maximum).
Ik investeer al 2,5 jaar in projecten via GVE. Tot een half jaar geleden nog geen enkele default. R&R is nu mijn 3e default in een half jaar tijd.Op 100 projecten is dat nog prima, maar drie stuks in korte tijd beginnen me enigszins zorgen te baren. Bovendien, als ik van de drie defaults niets meer terug zie, drukt dat mijn totale rendement met 3,8%.
Welkom op het forum. 100 is nog wel een max, maar wordt niet zodanig gehandhaafd is de ervaring. Heb je nog meer platformen waar leningen uitstaan. En heb je nog defaults die niet in de OP staan?
Welkom op het forum. 100 is nog wel een max, maar wordt niet zodanig gehandhaafd is de ervaring. Heb je nog meer platformen waar leningen uitstaan. En heb je nog defaults die niet in de OP staan?
Bij GVE staat het system simpelweg niet toe om in een 101ste project te investeren. Heb wel van ze begrepen dat deze grens, evenals de ¤ 40.000 grens voor particulieren, per 1-1-16 wordt opgeheven.
Ik investeer alleen via GVE (in het verleden ook via Boober, maar dat was geen succes, zoals meerderen hier ongetwijfeld weten).
Heb het topic niet helemaal doorgenomen, maar mijn twee andere defaults zijn Traffic ID Projects (6070) en QuickBoats (5754).
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
Bij GVE staat het system simpelweg niet toe om in een 101ste project te investeren. Heb wel van ze begrepen dat deze grens, evenals de ¤ 40.000 grens voor particulieren, per 1-1-16 wordt opgeheven.
Vreemd... je bent de eerste die ik hoor die niet meer dan 100 projecten kan doen... ik heb er zelf ook al meer dan 100...
heb nu 26 projechten waar er van 22 nu lopen ongeveer een jaar bezig en nog 0 default
totaal 8700 euro inversteerd wil nog ongeveer 3300 euro investeren tot 12000 euro en daarna is het wel genoeg geweest kan niet al te veel geld hierin stoppen omdat ik ok flink aan het aflossen op mijn hypotheek 10 % elke jaar
Ik heb nog een volledig aflossingsvrije hypotheek, ga dit jaar een leuk bedrag aflossen waardoor ik onder de 75% geleend bedrag uit kom tov de woning waarde. Door de daling in rente op het nog openstaande bedrag maak ik op het afgeloste bedrag een erg leuk rendement dat erg in de buurt komt van menig CF project maar dan met absolute 0% risico.
Niet veel mensen zijn zich bewust van de toeslagen die banken heffen .... is zeker wel iets om naar te kijken cq in de gaten te houden. Nog meer als je aflossing vrij zit. Als je spaar hypotheek hebt kan het aardig zijn om je geld daarin te verstoppen, al is dat dat met name om het weg te houden van de VRH
As all loans are protected by the BuyBack Guarantee, we are essentially taking default risk management on our side, instead of leaving it to investors. This is a deliberate decision, as we believe Finabay, as an international financial group is better positioned for this task than most of the investors.
Bericht van rocks & lilies: Ruim een half jaar geleden heb ik mijn crowdfunding voor Rocks and Lilies gelanceerd. De aanvraag kwam op vrijdag om 17.30 u online en op zaterdag was om 14 u het hele bedrag bij elkaar. Wat was dat een geweldige dag! Het was heel motiverend om te merken dat er zoveel mensen zijn die vertrouwen hebben in mijn project.Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er heel veel gebeurd en heb ik nog veel meer geleerd. In de boeken voor starters wordt vaak geschreven dat een onderneming opstarten heel veel tijd kost en dat je automatisch een rits beginnersfouten maakt. Hier was ik het van tevoren natuurlijk niet mee eens. Ik had het zo goed overdacht en gepland, er kon bijna niks misgaan. En beginnersfouten, nee dat was niet aan mij besteed. Maar de praktijk heeft mijn theorie ingehaald. Ook ik liep tegen allerlei problemen aan en heb inderdaad (misschien wel bijna alle) beginnersfouten gemaakt. Gelukkig bezit ik over een goede portie doorzettingsvermogen en nu is dan eindelijk toch die collectie ontworpen, geproduceerd, gefotografeerd en online gezet. Wat uw investering tot nu toe heeft bewerkstelligd kunt u zien op www.rocksandlilies.nl. Aangezien het nu absoluut niet het badpakken-seizoen is, is de uitdaging om te verkopen nog groter.Ondertussen ben ik al bezig met het ontwerpen van de tweede collectie. Dit wordt een aanvulling op de eerste.Dus het zijn nog steeds spannende tijden.Via deze mail wil ik u nogmaals hartelijk bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. Vindt u het leuk om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen rondom Rocks and Lilies dan kunt u het volgen op: https://www.facebook.com/rockslilies. En als u nou toevallig tegen een dame aanloopt met een cupmaatje meer, verwijs haar dan naar Rocks and Lilies!
Op dinsdag 3 november 2015 16:48 schreef djh77 het volgende: Bericht van rocks & lilies: Ruim een half jaar geleden heb ik mijn crowdfunding voor Rocks and Lilies gelanceerd. De aanvraag kwam op vrijdag om 17.30 u online en op zaterdag was om 14 u het hele bedrag bij elkaar. Wat was dat een geweldige dag! Het was heel motiverend om te merken dat er zoveel mensen zijn die vertrouwen hebben in mijn project.Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er heel veel gebeurd en heb ik nog veel meer geleerd. In de boeken voor starters wordt vaak geschreven dat een onderneming opstarten heel veel tijd kost en dat je automatisch een rits beginnersfouten maakt. Hier was ik het van tevoren natuurlijk niet mee eens. Ik had het zo goed overdacht en gepland, er kon bijna niks misgaan. En beginnersfouten, nee dat was niet aan mij besteed. Maar de praktijk heeft mijn theorie ingehaald. Ook ik liep tegen allerlei problemen aan en heb inderdaad (misschien wel bijna alle) beginnersfouten gemaakt. Gelukkig bezit ik over een goede portie doorzettingsvermogen en nu is dan eindelijk toch die collectie ontworpen, geproduceerd, gefotografeerd en online gezet. Wat uw investering tot nu toe heeft bewerkstelligd kunt u zien op www.rocksandlilies.nl. Aangezien het nu absoluut niet het badpakken-seizoen is, is de uitdaging om te verkopen nog groter.Ondertussen ben ik al bezig met het ontwerpen van de tweede collectie. Dit wordt een aanvulling op de eerste.Dus het zijn nog steeds spannende tijden.Via deze mail wil ik u nogmaals hartelijk bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. Vindt u het leuk om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen rondom Rocks and Lilies dan kunt u het volgen op: https://www.facebook.com/rockslilies. En als u nou toevallig tegen een dame aanloopt met een cupmaatje meer, verwijs haar dan naar Rocks and Lilies!
Ik opende mn mail en ik zag Rock & Lillies en ik dacht het zal toch NIET! (dat dat Rock gejinxt is) maar het was idd (enigszins) goed nieuws
Misschien is dit niet het juiste topic of misschien juist ook wel.
We zijn een onderneming in de sector biotechnologie / life sciences. Het afgelopen jaar hebben wij met een eigen investering van 125000 euro van een concept op papier een werkende dienst gemaakt en hebben wij naast een handvol particulieren een eerste commerciele klant. Er is geen sprake van vreemd vermogen en / of leningen en er is een positief eigen vermogen.
Echter merken wij in de praktijk dat sales tijd nodig heeft en een groter budget. En met die reden overwegen wij crowdfunding. Het gaat om een onderneming die een IP holding heeft opgezet met daaronder een aantal werkmaatschappijen voor de explotatie per klant groep / type. Boven de IP holding zitten 5 aandeelhouders met eigen bedrijven of personal holdings.
Wij overwegen door middel van crowdfunding 150 tot 250K op te halen om het sales traject verder op te zetten maar daarnaast ook het product te verbeteren en breeder inzetbaar te maken.
Graag jullie ideen. Wat is gezien de geringe omschrijving die is gegeven naar jullie mening het beste platform. Overigens zijn er meerdere vormen mogelijk waaronder ook aandelen participatie.
[ Bericht 1% gewijzigd door eenondernemermeldzich op 04-11-2015 11:53:02 ]
Op dinsdag 3 november 2015 12:57 schreef crowd-fundi het volgende: Met al die stoppers zou er zomaar voor GVE een boober-scenario kunnen opdoemen... Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn. Nu het circus draait moet het ook draaiend gehouden worden. Mijn lijstje: 40 GVE (1 afgerond, 1 moet nog gaan lopen) 9 KOM 3 AGD (1 [VNE] moet nog gaan lopen) 2 INV 5 FC (vh ZEN) (1 moet nog gaan lopen) 8 Lendico (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg) 8 BON (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg) 78 LAH (13 afgerond) Gemiddeld jaarrendement: 6, 67% (uiteraard vanwege inleg in LAH). In totaal nu 25,25% van de verwachte betalingen retour (=28% van de inleg). De crisis zal dus binnenkort kunnen beginnen...
Ook ik ben sinds een tijdje gestopt met investeren in nieuwe projecten. Laatste die ik mee heb gepikt betrof Mondygo. Heb voorlopig wel even genoeg in de projecten zitten. Eerst maar eens afwachten of het überhaupt iets op gaat leveren. 39 projecten...1 default (sinds gisteren) en de langste projecten lopen een klein jaar. Vanaf nu gaat mijn geld bij voorkeur naar het aflossen van de hypotheek.
Dat was precies mijn twijfel. Zou toch een kleine moeite moeten zijn. En de postadressen van de investeerders zijn, voor zover ik weet, ook nog niet opgevraagd. Of stuurt AGD die, anders dan GVE, zomaar door naar derden (en mag dat)? Bij mij knaagt het toch een beetje. Het roept in ieder geval de vraag op of je degenen die vertrouwen in je bedrijf hebben getoond serieus neemt, als je ze aan het lijntje houdt. Voor mij dus even: eerst zien, dan geloven dat het zo goed gaat met CFS. Tot die tijd ook AGD ook maar even 'on hold'. Maar misschien zie ik spoken. Wil ook geen onnodige onrust stoken. Mijn gevoel zegt weinig over de feiten. De tijd zal het leren... Je doet er ook weinig maar aan, als je er eenmaal in zit
Het zou overigens ook mijn PostNL-trauma van vandaag kunnen zijn. Ook een soort van semi-default, toch? En ja, in Volkswagen zat ik ook al - daar inmiddels weer op winst gelukkig. Maar dat allemaal off-topic.
Helaas heb ik met 9002 mijn derde default te pakken op een totaal van 25 projecten, en in alle drie had ik relatief veel geïnvesteerd, dus een uitvalpercentage van rond de 20% als hier niets meer van terugkomt. De lol van crowdfunding is er bij mij op dit moment echt wel af en ik investeer al enkele maanden niets meer.
Maar.... Uit betrouwbare bron weet ik te meiden dat een van deze drie defaults die ook in de OP lijst staat weer zal gaan betalen en dus uit de lijst mag, vermoedelijk binnen enkele dagen.
Dus niet meteen getreurd, er is altijd nog hoop dat er toch een regeling getroffen kan worden :-)
Op dinsdag 3 november 2015 20:14 schreef Rottie99 het volgende: Helaas heb ik met 9002 mijn derde default te pakken op een totaal van 25 projecten, en in alle drie had ik relatief veel geïnvesteerd, dus een uitvalpercentage van rond de 20% als hier niets meer van terugkomt. De lol van crowdfunding is er bij mij op dit moment echt wel af en ik investeer al enkele maanden niets meer.
Maar.... Uit betrouwbare bron weet ik te meiden dat een van deze drie defaults die ook in de OP lijst staat weer zal gaan betalen en dus uit de lijst mag, vermoedelijk binnen enkele dagen.
Dus niet meteen getreurd, er is altijd nog hoop dat er toch een regeling getroffen kan worden :-)
Gaan ze dan weer het normale bedrag per maand betalen, of is er een nieuw regeling getroffen, met een nieuw maandbedrag?
Ze gaan dan weer het normale bedrag betalen conform contract....
Ik ben wel benieuwd hoe het verder afgehandeld zal worden. Ze hebben toch een aantal maanden gemist, dus de investeerder moet langer op het geld wachten. Benieuwd of daar nog een compensatie o.i.d. voor komt?
Ik ben wel benieuwd hoe het verder afgehandeld zal worden. Ze hebben toch een aantal maanden gemist, dus de investeerder moet langer op het geld wachten. Benieuwd of daar nog een compensatie o.i.d. voor komt?
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Als het goed is krijgen alle investeerders vandaag of morgen bericht van GVE, dus hou je mailbox in de gaten.
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Als het goed is krijgen alle investeerders vandaag of morgen bericht van GVE, dus hou je mailbox in de gaten.
Ik weet niet welk project het is, en ik weet dus ook niet of het een project is waar ik in zit. Maar ik hou mijn mailbox in de gaten. En hoop op het beste....
[ Bericht 0% gewijzigd door didi80 op 03-11-2015 20:39:53 ]
We zijn een onderneming in de sector biotechnologie / life sciences. Het afgelopen jaar hebben wij met een eigen investering van 125000 euro van een concept op papier een werkende dienst gemaakt en hebben wij naast een handvol particulieren een eerste commerciele klant. Er is geen sprake van vreemd vermogen en / of leningen en er is een positief eigen vermogen.
Echter merken wij in de praktijk dat sales tijd nodig heeft en een groter budget. En met die reden overwegen wij crowdfunding. Het gaat om een onderneming die een IP holding heeft opgezet met daaronder een aantal werkmaatschappijen voor de explotatie per klant groep / type. Boven de IP holding zitten 5 aandeelhouders met eigen bedrijven of personal holdings waaronder o.a. developers *kuch* nl
Wij overwegen door middel van crowdfunding 150 tot 250K op te halen om het sales traject verder op te zetten maar daarnaast ook het product te verbeteren en breeder inzetbaar te maken.
Graag jullie ideen. Wat is gezien de geringe omschrijving die is gegeven naar jullie mening het beste platform. Overigens zijn er meerdere vormen mogelijk waaronder ook aandelen participatie.
Het klinkt inderdaad als een kandidaat voor aandelen participatie.
Ik zou zeggen kijk eens naar Symbid en Leapfunder. Persoonlijk vind ik Leapfunder een professioneler ogend platform met een betere constructie (convertable notes). Ik heb geen idee van de kosten structuur.
Lijkt mij wel interessant. Product is al ontwikkeld en 1200 verkocht. Patenten aanwezig. Kan niet geheel overzien wat de risico's zijn op de USA markt met hun rigide rechtssysteem. Als er een hond zijn vacht een keer vast zit heb je gelijkeen mega claim aan je broek.
Misschien ook wel te gebruiken op andere dieren? Horseman werkt zo iets ook om paarden te borstelen?
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-11-2015 12:59:10 ]
Wat ik niet begrijp, in de eerste zin van de introductie geven ze aan dat ze een wereldwijd patent bezitten. In de specificatie waar het geld naar toe gaat geven ze aan 25k nodig hebben voor een wereldwijd octrooi. Zit er verschil tussen? Weet iemand dat?
Zelf ben ik overigens geen hondenfan, maar die hondengekkies hebben vaak veel over voor hun beestjes
Wat ik niet begrijp, in de eerste zin van de introductie geven ze aan dat ze een wereldwijd patent bezitten. In de specificatie waar het geld naar toe gaat geven ze aan 25k nodig hebben voor een wereldwijd octrooi. Zit er verschil tussen? Weet iemand dat?
Zelf ben ik overigens geen hondenfan, maar die hondengekkies hebben vaak veel over voor hun beestjes
Zover ik weet is een octrooi hetzelfde als een patent.
Als ik google op 'Automatic Dog Brush' vind ik heel verschillende elektrische hondenborstels. Ze claimen allemaal dat ze de enige goede zijn.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
De honden die ze met deze borstel borstelen zijn vooral honden met wat langere haren. De vacht van een paard is weliswaar in de winter een stuk dikker maar, als ze gezond zijn, niet zo dik dat ik denk dat dit gaat werken. Als de vacht te dik is scheren ze een paard dan meestal. Daarnaast zullen veel paarden de combinatie van een stofzuiger en een elektrische borstel, die beide geluid maken, niet zo leuk vinden. Maar wie weet, als ze hem kunnen aanpassen voor een minder dikke vacht…..
Ik kom ook maar eens hallo zeggen. Ik lees al geruime tijd mee en vind het altijd erg interessant om te lezen wat ieders afwegingen zijn om ergens wel of niet in te stappen.
Op dit moment heb ik 20 projecten lopen bij GVE, waarbij er voor 1 een incassotraject loopt, gelukkig zat hier niet heel veel in, dus ik verwacht zo'n ¤ 100 verlies. Ben deze hier overigens nog niet tegengekomen.
Van de overige 19 heb ik net berekend hoeveel maandaflossingen ik nog moet ontvangen tot break even. Dat is nog best wel lang, 19 maanden voor mijn oudste projecten. Voor de laatste zelfs 39 maanden. Degene met incasso was juist mijn kortste, 36 maanden.
Ik heb een pauze ingebouwd bij GVE. Het is me allemaal te grootschalig geworden, de kritische blik lijkt daar weg te zijn. Ik ben nu wat vaker te vinden bij Lendahand. Niet helemaal vergelijkbaar, maar een aardig rendement en het geeft wel een goed gevoel.
Op woensdag 4 november 2015 12:58 schreef Whenpigsfly het volgende: Ik kom ook maar eens hallo zeggen. Ik lees al geruime tijd mee en vind het altijd erg interessant om te lezen wat ieders afwegingen zijn om ergens wel of niet in te stappen.
Op dit moment heb ik 20 projecten lopen bij GVE, waarbij er voor 1 een incassotraject loopt, gelukkig zat hier niet heel veel in, dus ik verwacht zo'n ¤ 100 verlies. Ben deze hier overigens nog niet tegengekomen.
Van de overige 19 heb ik net berekend hoeveel maandaflossingen ik nog moet ontvangen tot break even. Dat is nog best wel lang, 19 maanden voor mijn oudste projecten. Voor de laatste zelfs 39 maanden. Degene met incasso was juist mijn kortste, 36 maanden.
Ik heb een pauze ingebouwd bij GVE. Het is me allemaal te grootschalig geworden, de kritische blik lijkt daar weg te zijn. Ik ben nu wat vaker te vinden bij Lendahand. Niet helemaal vergelijkbaar, maar een aardig rendement en het geeft wel een goed gevoel.
Op woensdag 4 november 2015 12:58 schreef Whenpigsfly het volgende: Ik kom ook maar eens hallo zeggen. Ik lees al geruime tijd mee en vind het altijd erg interessant om te lezen wat ieders afwegingen zijn om ergens wel of niet in te stappen.
Hallo welkom hier! Bedankt vooor je info. Mogen we het project nummer van je default waarvan je denkt dat het hier nog niet besproken is. Je mag het ook in een spoiler zetten. Kunnen we even kijken of het daadwerkelijk niet bekend is.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(excuus, weet niet hoe de spoiler werkt. vind het geen punt als ik de info zo weer moet verwijderen) edit.... dank voor de uitleg
[ Bericht 45% gewijzigd door Whenpigsfly op 04-11-2015 13:47:19 (spoiler) ]
Met een G-PD percentage van 2,18% en een creditsafe score van 12 (op een schaal van 100). Een zeer hoog risico dus. Daar lusten de honden geen brood van.
Op woensdag 4 november 2015 13:33 schreef Whenpigsfly het volgende: (excuus, weet niet hoe de spoiler werkt. vind het geen punt als ik de info zo weer moet verwijderen)
Spoiler maak je op dezelfde manier als quote, alleen vervang je het woord quote door spoiler.
Voor in de OP:
SPOILER
Het zwarte balkje precies boven het tekstinvoerveld. Een paar icoontjes naar rechts vanaf de knop voor vetgedrukte letters, schuingedrukte letters etc.
Het zwarte balkje precies boven het tekstinvoerveld. Een paar icoontjes naar rechts vanaf de knop voor vetgedrukte letters, schuingedrukte letters etc.
Thanks! Ik dacht altijd dat je met die knop een horizontale balk in je post kon plaatsen; het equivalent van <hr /> in xhtml. Weer wat bijgeleerd.
Als de openingspost te lang geleden is aangemaakt, dan kan dat op een gegeven moment niet meer. We zullen moeten onthouden dat er twee projecten bijgevoegd moeten worden.
Op woensdag 4 november 2015 13:58 schreef Groepfunder het volgende: Als de openingspost te lang geleden is aangemaakt, dan kan dat op een gegeven moment niet meer. We zullen moeten onthouden dat er twee projecten bijgevoegd moeten worden.
Of gewoon sneller een topic voltikken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(excuus, weet niet hoe de spoiler werkt. vind het geen punt als ik de info zo weer moet verwijderen) edit.... dank voor de uitleg
Dit nummer kennen we inderdaad nog niet. Kan je de naam van het bedrijf, hoogte bedrag lening, rente percentage, looptijd , datum totstandkomen en aantal termijnen betaald ook even doorgeven ? In een spoiler maar het mag oop via dm (direct mail). Voor dm vind je een knop bovenaan de pagina in de blauwe balk. Je moet wel dan meer dan 10 keer gepost hebben op het forum wil het werken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. stond er reeds in bij mij maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is wel een project dat voor het eerst opduikt als default. Bedankt!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is wel een project dat voor het eerst opduikt als default. Bedankt!
Deze heb ik ook als default. Niet op t forum neergezet, juist omdat het lijkt alsof de zaak zelf nog open is. Zo heb ik nog een default die niet besproken is, maar omdat hier verder nog teken van leven is in het bedrijf wachten we dat nog even af.
Op woensdag 4 november 2015 14:32 schreef najra1990 het volgende: [..] Deze heb ik ook als default. Niet op t forum neergezet, juist omdat het lijkt alsof de zaak zelf nog open is. Zo heb ik nog een default die niet besproken is, maar omdat hier verder nog teken van leven is in het bedrijf wachten we dat nog even af.
Om die reden heb ik hem niet eerder gemeld. We zijn inmiddels echter ruim 3 maanden verder en van GVE hoor je nul komma niks. Als je op de website onder 'contact' kijkt - onderaan de pagina -, dan zie je dat de winkel wel van eigenaar is gewisseld. De nieuwe eigenaar is een BV, terwijl de lening is aangegaan door een vennootschap onder firma.
Om die reden heb ik hem niet eerder gemeld. We zijn inmiddels echter ruim 3 maanden verder en van GVE hoor je nul komma niks. Als je op de website onder 'contact' kijkt - onderaan de pagina -, dan zie je dat de winkel wel van eigenaar is gewisseld. De nieuwe eigenaar is een BV, terwijl de lening is aangegaan door een vennootschap onder firma.
Eens! Vage constructie. Heb gister GvE gemaild met het verzoek updates te geven over defaults. Ben benieuwd naar hun reactie.
Deze heb ik ook als default. Niet op t forum neergezet, juist omdat het lijkt alsof de zaak zelf nog open is. Zo heb ik nog een default die niet besproken is, maar omdat hier verder nog teken van leven is in het bedrijf wachten we dat nog even af.
Maar je hebt al een mail of iets van GVE daarover gehad? of hoe weet je van die default af?
Op hun FB pagina worden ook te pas en te onpas de slingers opgehangen omdat er zo- en zoveel is gefund. Ik heb ze daar vriendelijk verzocht pas met confetti te gaan strooien als een project volledig netjes is terugbetaald. Het gaat (bij mij in ieder geval) een beetje schuren......
Op woensdag 4 november 2015 15:59 schreef crowd-fundi het volgende: Wel een blog schrijven dat je de 70 miljoen gepasseerd bent, een rijtje cijfers er bij, maar geen defaults melden.
Dat klopt toch? Zodra het project geslaagd is vind de verdere afhandeling plaats bij de stichting. Het platform is geen partij in de defaults. (eigenlijk zou de stichting dus een website moeten hebben)
Op woensdag 4 november 2015 15:59 schreef crowd-fundi het volgende: Wel een blog schrijven dat je de 70 miljoen gepasseerd bent, een rijtje cijfers er bij, maar geen defaults melden.
Nou inderdaad, je zou toch zeggen dat ze nu onderhand wel enig inzicht hebben in het default percentage. Maar ja, dat staat natuurlijk niet leuk in dat rijtje feitjes.
Nou inderdaad, je zou toch zeggen dat ze nu onderhand wel enig inzicht hebben in het default percentage. Maar ja, dat staat natuurlijk niet leuk in dat rijtje feitjes.
fundingcircle noemt wel netjes het defaultpercentage
@ ravigotte: Ik neem aan dat je een grapje maakt. GVE blijft verantwoordelijk. Ze hebben zorgplicht t.a.v. een deugdelijke pitch. Defaults kunnen ze echt niet ff zomaar van zich af schuiven. Het wachten is op een case waarbij de zorgplicht aangekaart zal gaan worden.
ik heb de hondenborstel nog maar eens gelezen maar ik vind het geen goed verhaal. En ook een verhaal met (weer) een zeer optimistische omzet stijging.
Ik vind het meer iets voor een aandelenparticipatie. Als het produkt dan echt aanslaat deelt de aandeelhouder mee in de winst. Nu blijft de winst gelimiteerd tot de rente, terwijl het risico toch echt wel groot is.
Op woensdag 4 november 2015 16:45 schreef obligataire het volgende: Ik vind het meer iets voor een aandelenparticipatie. Als het produkt dan echt aanslaat deelt de aandeelhouder mee in de winst. Nu blijft de winst gelimiteerd tot de rente, terwijl het risico toch echt wel groot is.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Ik ben nooit zo voor aandelen omdat de uitkomst ongewis is. Maar in dit geval is dat wel het meest eerlijk.
Ik weet niet of dat helpt / vaker gebeurt eigenlijk?
Als je bij GVE of FC/Zen terecht komt heb je nauwelijks een andere keus. KoM, CCF, Symbid bijv. bieden zelf de mogelijkheid om vragen te stellen. En ja, er zijn ondernemers die heel actief hier reageren op vragen en dat bijzonder prettig vonden. Lees bijv. de posts vanaf hier nog eens door.
Ik zie bij die hondenborstel vele investeringen van 1000,2500 en nog ietsje hoger. Opmerkelijk voor een 5s met een creditsafe van 12. Ik begrijp niet waarom mensen daar hun geld in dumpen ipv een ballenbak met 4 en creditsafe 23. Het is wel 1% verschil, maarja, dat is niet voor niets zou je zeggen.
Op woensdag 4 november 2015 17:28 schreef crowdiefunder het volgende: Ik zie bij die hondenborstel vele investeringen van 1000,2500 en nog ietsje hoger. Opmerkelijk voor een 5s met een creditsafe van 12. Ik begrijp niet waarom mensen daar hun geld in dumpen ipv een ballenbak met 4 en creditsafe 23. Het is wel 1% verschil, maarja, dat is niet voor niets zou je zeggen.
Ik heb/stop in geen van beide niets overigens.
Wel al volgeschreven.
Kosten vervaardigen 1000 stuks ¤ 87.125,-
Wut? Zijn die dingen zo duur dan? Ookal gun ik de ondernemers het, zie ik hier toch een default in. 9%, 48 maanden. ruim ¤3000 per maand.
En daar is het heuglijk bericht wat ik gisteren al aankondigde: project 6070 mag van de GVE default OP lijst af, ze gaan vanaf nu weer betalen en ook de twee maanden achterstand gaat een regeling voor getroffen worden!!!
Op woensdag 4 november 2015 17:33 schreef Rottie99 het volgende: En daar is het heuglijk bericht wat ik gisteren al aankondigde: project 6070 mag van de GVE default OP lijst af, ze gaan vanaf nu weer betalen en ook de twee maanden achterstand gaat een regeling voor getroffen worden!!!
Ze hebben toegezegd vanaf december weer te gaan betalen. Eerst maar eens afwachten of dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Op woensdag 4 november 2015 17:28 schreef crowdiefunder het volgende: Ik zie bij die hondenborstel vele investeringen van 1000,2500 en nog ietsje hoger. Opmerkelijk voor een 5s met een creditsafe van 12. Ik begrijp niet waarom mensen daar hun geld in dumpen ipv een ballenbak met 4 en creditsafe 23. Het is wel 1% verschil, maarja, dat is niet voor niets zou je zeggen.
Ik heb/stop in geen van beide niets overigens.
ik blijf ook bij allebei weg en ook ben ik erg terughoudend met GvE inmiddels agv de toenemende lijst in de OP
Op woensdag 4 november 2015 17:33 schreef Rottie99 het volgende: En daar is het heuglijk bericht wat ik gisteren al aankondigde: project 6070 mag van de GVE default OP lijst af, ze gaan vanaf nu weer betalen en ook de twee maanden achterstand gaat een regeling voor getroffen worden!!!
Vorige maand is op KOM het MEDevent van start gegaan. Nu staat de Sparkholder helemaal op rood, op 1 taartpunt na. Moet ik me nu zorgen gaan maken??
Hetzelfde is met A-project van de LED-verlichting. 2 groente punten en een score van 3.3
Wees blij. Zo gelukkig wordt ik niet van die rode circels.
Beetje voorzichtig met bedrijfsinformatie graag. Je weet boot hoe het geïnterpreteerd wordt en het bedrijf kan schaden
Moet je het vooral flink quoten!
Dank! Nog 8 termijnen dan had die de eindstreep gehaald! Jammer dat het mis gaat zo kort voor de finish!
Zo dat is zeker balen! Als mijn projecten minder dan 10 termijnen moeten begin ik toch wel het gevoel te krijgen dat het project een succes is. Dan valt zo'n bericht toch tegen.
Vandaag de administratie van Oktober gedaan. Alles wat binnen moest komen weer keurig binnen. Volgens mij heeft GvE de achterstand ingelopen. Betalingen komen weer op tijd.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-11-2015 21:12:03 ]
Geeft mij niet echt een goed gevoel...
Waarom ben je überhaupt begonnen bij Lendico? Dat kon je natuurlijk wel een beetje verwachten hè..die projecten slaan over het algemeen nergens op daar.
Op woensdag 4 november 2015 21:04 schreef NaRegenDeZon het volgende: Vandaag de administratie van Oktober gedaan. Alles wat binnen moest komen weer keurig binnen. Volgens mij heeft GvE de achterstand ingelopen. Betalingen komen weer op tijd.
Ik heb het toevallig ook gecontroleerd vandaag. Per 31 oktober was alles wat in oktober binnen moest komen ook binnen, keurig!
Deze was al een aantal maanden bekend, staat in de OP en in mijn schaduw lijstje. Wel weer zo'n relatief kort project. Volgens mijn info heeft deze 19 van de 24 maanden betaald zodat het verlies voor de investeerder niet groot is. Hopelijk komt er nog wat uit het incasso traject dat volgens mijn info vanaf mei dit jaar loopt.
Op woensdag 4 november 2015 19:50 schreef NaRegenDeZon het volgende: Dank! Nog 8 termijnen dan had die de eindstreep gehaald! Jammer dat het mis gaat zo kort voor de finish!
Inderdaad jammer ja. Maar beter dat dan een default halverwege of ergens in het begin.
Volgens het lijstje defaults in de OP is dit trouwens het eerste klasse 2 project wat over de kop gaat, zover bekend.
Op donderdag 5 november 2015 10:04 schreef MB1982 het volgende: Hi, ben nieuw hier en redelijk nieuw met crowdfunding, lees het forum nu voor een paar dagen en vindt het leerzaam, bedankt.
Vroeg me af waar ik de lijst met defaults in de OP kan vinden?
Welkom ! In dit topic pagina 1 aankiezen en vervolgens de spoiler van 'mislukte projecten'.
Dank! Nog 8 termijnen dan had die de eindstreep gehaald! Jammer dat het mis gaat zo kort voor de finish!
Zo'n #789, daar schrik ik toch wel een beetje van. Leuk bedrijfje, classificatie 2, laag bedrag van 25K, die zal zo vol gezeten hebben. Als je startende horeca 'sponsort' dan weet je dat je risico loopt, maar als dit soort jongens ook al omvallen dan weet ik het even niet goed meer.
Zo'n #789, daar schrik ik toch wel een beetje van. Leuk bedrijfje, classificatie 2, laag bedrag van 25K, die zal zo vol gezeten hebben. Als je startende horeca 'sponsort' dan weet je dat je risico loopt, maar als dit soort jongens ook al omvallen dan weet ik het even niet goed meer.
Jawel, maar dit zal nog wel terug komen lijkt me.
quote:
Op donderdag 5 november 2015 10:21 schreef MB1982 het volgende: Bedankt! Heb nu 2 projecten bij GVE en 1 bij FC. Heb het gevoel dat FC iets professioneler is, dus ben van plan me daar meer op te richten.
GVE is ook een goeie hoor dus die zou ik er ook bijhouden.
Dat was het vandaag, maar ze hebben het een beetje geheim gehouden. Als je de pdf met transacties opent staat er in elk geval 5-11
Dat was het vandaag, maar ze hebben het een beetje geheim gehouden. Als je de pdf met transacties opent staat er in elk geval 5-11
Ach ja, bij KOM heeft een dag 24 uur. Vandaar dat ze er de (in mijn ogen: slechte) gewoonte van gemaakt hebben, dat ze pas in de avond de bedragen overmaken.
KOM heeft een tijdje geleden ook een positievere aanpassing gedaan : fee betaal je 2x per jaar wat betekent gemiddeld 3 maanden na tot stand komen van een project ipv direct na sluiting. Dat scheelt administratie en geeft ook nog eens een iets beter rendement.
In het begin van dit topic werd een opmerking over Boober gemaakt. Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen? Hebben de investeerders nog hun geld terug gekregen of zijn ze alles kwijt geraakt?
Ik moet voor het jaareinde nog even een voorlopige belastingaanslag indienen (om zo niet tegen heffingsrente aan te lopen). En daarom een vraagje over de crowdfunding projecten. Hoe dien je daarmee om te gaan op de belastingaanslag?
Ach ja, bij KOM heeft een dag 24 uur. Vandaar dat ze er de (in mijn ogen: slechte) gewoonte van gemaakt hebben, dat ze pas in de avond de bedragen overmaken.
Ik heb ze ook op mijn rekening. Dus ze houden zich er netjes aan
Op donderdag 5 november 2015 17:41 schreef dyna18 het volgende: Ik moet voor het jaareinde nog even een voorlopige belastingaanslag indienen (om zo niet tegen heffingsrente aan te lopen). En daarom een vraagje over de crowdfunding projecten. Hoe dien je daarmee om te gaan op de belastingaanslag?
Opgeven onder box 3?
En dan volgens mij je openstaande nominale investeringen per 1 jan 2015.
Op donderdag 5 november 2015 17:41 schreef dyna18 het volgende: Ik moet voor het jaareinde nog even een voorlopige belastingaanslag indienen (om zo niet tegen heffingsrente aan te lopen). En daarom een vraagje over de crowdfunding projecten. Hoe dien je daarmee om te gaan op de belastingaanslag?
Ik heb ze ook op mijn rekening. Dus ze houden zich er netjes aan
Dat is mooi. Bij mij nog niet aangekomen. KOM heeft een Raborekening, ik gebruik een INGrekening. Scheelt waarschijnlijk ook weer. Is trouwens bij mij ook nog niet verwerkt in het overzicht.
Op de wijnhandel na heb ik alle betalingen van KoM binnen. Misschien komt de wijnhandel morgen binnen. Maar als ik kijk hoe de betalingen (nog maar 4) van dat project verlopen en de sparkholder diagram zal het mij niet verbazen als die een keer failliet gaan.
[ Bericht 14% gewijzigd door Baklapper op 05-11-2015 20:51:46 ]
Op donderdag 5 november 2015 20:39 schreef Baklapper het volgende: Op de wijnhandel na heb ik alle betalingen van KoM binnen. Misschien komt de wijnhandel morgen binnen. Maar als ik kijk hoe de betalingen (nog maar 4) van dat project verlopen en de sparkholder diagram zal het mij niet verbazen als die een keer failliet gaan.
1 dagje wachten is misschien wel beter dan hier voorsorteren op problemen denk ik. Ze hadden even problemen maar hebben ook geen enorme lening.
google is op die wijnhandel.. volgens mij heeft ie nog altijd geen winkel. hij weet hem in elk geval goed geheim te houden op het internet.
Op donderdag 5 november 2015 22:55 schreef RavigotteSaus het volgende: google is op die wijnhandel.. volgens mij heeft ie nog altijd geen winkel. hij weet hem in elk geval goed geheim te houden op het internet.
Ik zit niet in project vinovat maar even googlen geeft wel een facebookpagina met recente activiteiten en adres in Bergen op Zoom. Zelfs met eigen Baxbier in het assortiment.
Dus er is vermoedelijk wel wat tastbaars met de opgehaalde 60.000 euros gedaan. Hoop dat dit de investeerders met onderbuik klachten wat helpt. Wil je meer weten ga een flesje bokbier halen en vraag langs je neus weg eens hoe de zaken gaan!
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-11-2015 08:27:01 ]
Op donderdag 5 november 2015 17:27 schreef komrad het volgende: KOM heeft een tijdje geleden ook een positievere aanpassing gedaan : fee betaal je 2x per jaar wat betekent gemiddeld 3 maanden na tot stand komen van een project ipv direct na sluiting. Dat scheelt administratie en geeft ook nog eens een iets beter rendement.
Voor wie scheelt dat administratie? Ik mag toch aannemen dat dat bij KOM allemaal geautomatiseerd is. En mocht je het zelf bijhouden vraag ik het mij ook af. Je moet je tabel toch aanvullen als je in een nieuw project investeert.
Opgeven onder box 3?
Ja.
Investeer je zakelijk dat dit moet voor de jaarrekening ofzo?
Dat is mooi. Bij mij nog niet aangekomen. KOM heeft een Raborekening, ik gebruik een INGrekening. Scheelt waarschijnlijk ook weer. Is trouwens bij mij ook nog niet verwerkt in het overzicht.
Bij mij ook nog niet aangekomen, wel al overgemaakt volgens het KoM schema. Zal vandaag wel binnenkomen ivm verschillende banken. Dat zou wel duiden op een late bankoverschrijving gisteren. Namiddag/avond zou dan inderdaad kloppen.
@NaRegenDEZon Een facebookpagin alleen voor facebookgebruikers want ik krijg hem niet te zien. Verder geen website met adres.
Ik weet iemand die polshoogte wil nemen. Heb jij een adres? Op het in de pitch genoemde adres zit een uitzendbureau. Mogelijk op facebook een beter adres.
Op vrijdag 6 november 2015 09:14 schreef RavigotteSaus het volgende: @NaRegenDEZon Ik weet iemand die polshoogte wil nemen. Heb jij een adres? Op het in de pitch genoemde adres zit een uitzendbureau. Mogelijk op facebook een beter adres.
Ik ben NaRegenDeZon niet, maar op Facebook staat: Zuivelstraat 1, Bergen op Zoom.
Het is een schapenfokkerij waar kalveren worden gefokt? Ik dacht dat kalveren jonge koeien waren en dat jonge schapen lammetjes heetten. Nog maar even verder lezen ...
Op donderdag 5 november 2015 17:38 schreef dyna18 het volgende: In het begin van dit topic werd een opmerking over Boober gemaakt. Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen? Hebben de investeerders nog hun geld terug gekregen of zijn ze alles kwijt geraakt?
Dit loopt nog. De investeerders van Boober, waar ik er één van was, hebben zich nog voor het faillisement van Boober verenigd middels de Peer-to-peer Investeerders Vereniging Nederland (PIVN). De PIVN. De PIVN doet prima werk om de nog openstaande schulden te innen bij de Booberleners. Dat loopt vrij goed, hoewel natuurlijk lang niet alles geind kan worden. Maar met kleine beetjes komt er steeds wat binnen. Meer info op forum.pivn.nl
Het is een schapenfokkerij waar kalveren worden gefokt? Ik dacht dat kalveren jonge koeien waren en dat jonge schapen lammetjes heetten. Nog maar even verder lezen ...
Het was een vreselijk experiment met stieren en te kleine schapen maar het is wel gelukt.
Het was een vreselijk experiment met stieren en te kleine schapen maar het is wel gelukt.
Gelukkig zien de beesten er op de foto's bij het project normaler uit. Ik ben er eerlijk gezegd vooralsnog wel enthousaist over. Het valt mij wel op dat de omzet in verhouding sneller stijgt dan de winst. Verder wordt de lening aangegaan door de vader (eenmanszaak), maar wordt het werk vooral gedaan door de zoon.
Gelukkig zien de beesten er op de foto's bij het project normaler uit. Ik ben er eerlijk gezegd vooralsnog wel enthousaist over. Het valt mij wel op dat de omzet in verhouding sneller stijgt dan de winst. Verder wordt de lening aangegaan door de vader (eenmanszaak), maar wordt het werk vooral gedaan door de zoon.