abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157287165
Geen R&R hier. Tnt 2 defaults bij GvE op 100 projecten
pi_157287242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:23 schreef bleyenburg het volgende:
and by the way: ik zit ook in R&R
Bleyenburg zou jij deze vraag van mij van gisteren nog willen beantwoorden? Eventueel per PM.

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb tijdens mijn vakantie de mededeling gekregen over project 6070 van 36 maanden die in de problemen zit. Gelukkig is die al bijna op de helft met aflossen. Is ook een boom van B.V.'s wat ik zo even vluchtig heb gezien.
Bleyenburg jij zat ook in 6070 heb ik gelezen. Heb jij nog uitgezocht hoe het zit bij deze Jongens die inde Pitch gemeld hebben dat met de al afgesloten contracten al aan de verplichtingen van de lening voldaan kon worden?
pi_157287894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:17 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat wat jij beschrijft heb ik ook exact hetzelfde. Ik heb ook een stop op de investeringen, en ben aan het spreiden naar een deel deposito en een deel ETF.

Binnen mijn deel ETF's heb ik ook weer spreiding, naar zowel wereldwijde fondsen als obligaties.

Daarbij vond ik deze quote van een belegger wel een hele mooie:

[..]

Mee eens, heb een stop op crowdfunding, dat is mijn spits denk ik dan :) . Nu hopen dat hij wel blijft scoren en niet qua rendement gelijk of lager uikomt dan mijn keeper (cash) :P

Kijk nu net als jij meer naar Dividendbeleggingsfondsen en ETF's (verdediging) en deel vastgoedinvesteringen (middenveld)
pi_157288212
De Sjenkels had toen destijds geen hoofdelijke aansprakelijkeheid en geen verpanding.
Dat was voor mij de rede om niet mee te doen.

Nu is er wel HA en verpanding en is er een terugkoopgarantie van Sjenkels.

Ik zou met deze vooral willen doen vanwege de terugkoopgarantie als extra zekerheid.
Maar ja, dat is dezelfde partij die toen geen HA bood.
Dus wat is die terugkoopgarantie waard.

Ik zit (eigenlijk voor het eerst) ernstig in twijfel.
Meestal heb ik snel JA of NEE.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157288241
waar zitten jullie met je beleggingen?
Gewoon eigen bank of meesman/ degiro..

ik heb nu alleen maar passieve (index)fondsen, waarvan ik een deel van mijn maandelijkse crowdfund ontvangst in investeer.
pi_157288252
Wat is er aan de hand met Lendico?

Ik heb 8x minimale inleg bij Lendico, 1 project is na 3 maanden volledig terug zonder extra info en 3 projecten zijn "te laat", 1 project na 3 van de 12 maanden en 2 projecten in de eerste maand!!

Geeft mij niet echt een goed gevoel...
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:23:04 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_157288263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 00:17 schreef leolinedance het volgende:
69 projecten bij GvE
3 projecten bij KoM
1 project bij AGD

Tot nu toe 1 default (QB) en 2 uitbetaalde projecten. Volgende maand het 3e project afgerond, TW Techniek.

Daarnaast ziet het er erg goed uit bij de Rotterdamsche Kookpot en Churchill Spirits, die zouden over 3 maanden uitbetaald moeten zijn dus zou gek zijn als dat nog mis gaat zou je zeggen.
Bij mij:

19 projecten GVE
3 volledig uitbetaald
0 defaults
1 project op 75%
8 projecten tussen 40%-60%

Totaal terugbetaald, 52%

Gaat tot nog toe prima, maar desondanks heb ik toch besloten het voorlopig even hierbij te laten. Alles wat terugkomt gaat richting indexbeleggen.
pi_157288330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:22 schreef PvN1 het volgende:
Wat is er aan de hand met Lendico?

Ik heb 8x minimale inleg bij Lendico, 1 project is na 3 maanden volledig terug zonder extra info en 3 projecten zijn "te laat", 1 project na 3 van de 12 maanden en 2 projecten in de eerste maand!!

Geeft mij niet echt een goed gevoel...
Ja bij mij ook weer 2 die niet betalen :) Drama daar. Heb er zo rond de 1400 eur openstaan en hoop er het beste van. Geeft wel dat beetje extra spanning, net roulette elke maand :)
pi_157288414
Sjenkels mag even de cijfers overleggen.
Ook dat verhaal van "met terugwerkende kracht" kopen mogen ze even toelichten.
pi_157288804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij mij:

19 projecten GVE
3 volledig uitbetaald
0 defaults
1 project op 75%
8 projecten tussen 40%-60%

Totaal terugbetaald, 52%

Gaat tot nog toe prima, maar desondanks heb ik toch besloten het voorlopig even hierbij te laten. Alles wat terugkomt gaat richting indexbeleggen.
Goede cijfers :o

Hier 44 GVE en 2 AGD

0 volledig uitbetaald
0 defaults
1 op 75%+
8 tussen de 35 en 75
5 moeten er nog beginnen met betalen
32 dus op <35%

Totaal terugontvangen termijnen 16,30%. Hier is de rem er ook op. Er gaat niet meer nieuw geld in, hooguit een herinvestering als er een leuk project langs schiet. Eerst maar eens naar 25%.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157288876
quote:
ik heb nu alleen maar passieve (index)fondsen
Ik ook, maar als ik naar dat rendement kijk heb ik zowel dit jaar (to date) als vorig jaar dubbele cijfers gemaakt..!. (Met CF doe ik het dus heel rustig aan, 12 projecten bij GVE, 6 bij KOM, 2 bij AGD, 2 bij symbid en 1 bij IM, er zit zelfs 1 project bij met maar 5% rendement)
pi_157289470

Kapitaal Op Maat 2-11-2015 15:15

Beste investeerders, de antwoorden op deze 2 vragen bent u ons nog verschuldigd!

Moet niet gekker worden _O-
Pecunia non olet
pi_157289547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:22 schreef Gijsbertus het volgende:
waar zitten jullie met je beleggingen?
Gewoon eigen bank of meesman/ degiro..

ik heb nu alleen maar passieve (index)fondsen, waarvan ik een deel van mijn maandelijkse crowdfund ontvangst in investeer.
Ik zit bij Meesman. DeGiro hoorde ik goede verhalen over, maar recentelijk toch negatief in het nieuws geweest. En Meesman is wel heerlijk laagdrempelig. Maandelijkse incasso, af en toe eens kijken hoe het ervoor staat en verder niets aan doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:07 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Mee eens, heb een stop op crowdfunding, dat is mijn spits denk ik dan :) . Nu hopen dat hij wel blijft scoren en niet qua rendement gelijk of lager uikomt dan mijn keeper (cash) :P

Kijk nu net als jij meer naar Dividendbeleggingsfondsen en ETF's (verdediging) en deel vastgoedinvesteringen (middenveld)
Hier eigenlijk hetzelfde. Nog wel een mailabootje, maar eigenlijk kijk ik er niet meer naar. Jaartje actief geļnvesteerd maar de risico's worden me te groot. Kan zelf het kaf wel beter van het koren scheiden dan een tijdje terug, maar wat ook steeds meer duidelijk wordt is dat cijfermatige onderbouwingen lang niet altijd kloppen en investeringen soms een complete gok zijn, dat zoek ik niet. Daarom gaat er bij mij meer richting ETF's voor de lange termijn en hoop ik dat m'n CF-projecten overeind blijven (of in elk geval het eindrendement hoger is dan op een spaarrekening).
Schip ahoy!
pi_157289695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

de risico's worden me te groot. Kan zelf het kaf wel beter van het koren scheiden dan een tijdje terug, maar wat ook steeds meer duidelijk wordt is dat cijfermatige onderbouwingen lang niet altijd kloppen en investeringen soms een complete gok zijn, dat zoek ik niet.
jammer dat het erop lijkt dat (een aantal) platforms door hun laksheid of gemakzucht hun eigen markt om zeep helpen.

Ik hoop van harte dat ze de komende jaren een grote slag naar volwassenheid maken...
pi_157289874
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:58 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Een bericht is inderdaad wel prettig, maar ik heb toch ook mijn twijfels. Als je een webshop hebt en je doet er 3 maanden over om 91 potjes kruiden te verzenden?
Wat heeft voorrang denk je? Klanten die nodig zijn om de lening af te betalen, zorgen dat die apparaten gekocht en in gebruik worden genomen of pakketjes verzenden aan de mensen die je die lening hebben gegeven. Ik weet dat ik het waarschijnlijk te rooskleurig zie, maar ik begrijp het wel.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:57:42 #141
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157290080
Met al die stoppers zou er zomaar voor GVE een boober-scenario kunnen opdoemen... Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn. Nu het circus draait moet het ook draaiend gehouden worden.
Mijn lijstje:
40 GVE (1 afgerond, 1 moet nog gaan lopen)
9 KOM
3 AGD (1 [VNE] moet nog gaan lopen)
2 INV
5 FC (vh ZEN) (1 moet nog gaan lopen)
8 Lendico (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg)
8 BON (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg)
78 LAH (13 afgerond)
Gemiddeld jaarrendement: 6, 67% (uiteraard vanwege inleg in LAH). In totaal nu 25,25% van de verwachte betalingen retour (=28% van de inleg). De crisis zal dus binnenkort kunnen beginnen... ;(
pi_157290470
Ik zit nu op iets meer dan 20% van mijn inleg terug bij GvE, KoM en IM (samen). Moet dus nog fors wat krijgen en heb de rente niet meegerekend. Van CAN en LAH heb ik nog geen terugbetalingen, dus staat alles nog open. Komende jaren moet dat gaan 'renderen' en gaat een deel naar de spaarrekening en een deel richting ETF. Ik ga in elk geval voorlopig even niet zo fanatiek investeren als ik afgelopen jaar heb gedaan. Hooguit LAH nog, maar vooral voor de gunfactor en de vlotte return.
Schip ahoy!
pi_157290505
Ik zit gelukkig niet in R&R. Heb zelf al 9 defaults op een 100 projecten, dus weet wel wat het is. Ik stop nog niet met CF. Het risico is groot, maar ik ben van mening dat je pas echt een oordeel kan geven als er meerdere projecten voltooid zijn. Ik ga dus nog even door met projecten met een wat lager risico en lagere bedragen en kijk over een jaar of 2 (wanneer mijn eerste 5 jarige projecten aflopen) of het daadwerkelijk meer kost dan het opleverd. Verder afgelopen jaar nog wel wat risico projecten meegedaan, dus ik ben voor komend jaar nog wel bang voor de nodige defaults (helaas)
pi_157290806
Kwam dit topic tegen bij een google-search na het bericht over R&R op GVE.
Ik zit daar ook in, met nog 99 andere projecten. (100 is, nog, het maximum).

Ik investeer al 2,5 jaar in projecten via GVE. Tot een half jaar geleden nog geen enkele default.
R&R is nu mijn 3e default in een half jaar tijd.Op 100 projecten is dat nog prima, maar drie stuks in korte tijd beginnen me enigszins zorgen te baren. Bovendien, als ik van de drie defaults niets meer terug zie, drukt dat mijn totale rendement met 3,8%.
&lt;a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt; InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.&lt;/a&gt;
pi_157290951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:32 schreef tsagld het volgende:
Kwam dit topic tegen bij een google-search na het bericht over R&R op GVE.
Ik zit daar ook in, met nog 99 andere projecten. (100 is, nog, het maximum).

Ik investeer al 2,5 jaar in projecten via GVE. Tot een half jaar geleden nog geen enkele default.
R&R is nu mijn 3e default in een half jaar tijd.Op 100 projecten is dat nog prima, maar drie stuks in korte tijd beginnen me enigszins zorgen te baren. Bovendien, als ik van de drie defaults niets meer terug zie, drukt dat mijn totale rendement met 3,8%.
Welkom op het forum. 100 is nog wel een max, maar wordt niet zodanig gehandhaafd is de ervaring. Heb je nog meer platformen waar leningen uitstaan. En heb je nog defaults die niet in de OP staan?
pi_157291793
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:38 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Welkom op het forum. 100 is nog wel een max, maar wordt niet zodanig gehandhaafd is de ervaring. Heb je nog meer platformen waar leningen uitstaan. En heb je nog defaults die niet in de OP staan?
Bij GVE staat het system simpelweg niet toe om in een 101ste project te investeren. Heb wel van ze begrepen dat deze grens, evenals de ¤ 40.000 grens voor particulieren, per 1-1-16 wordt opgeheven.

Ik investeer alleen via GVE (in het verleden ook via Boober, maar dat was geen succes, zoals meerderen hier ongetwijfeld weten).

Heb het topic niet helemaal doorgenomen, maar mijn twee andere defaults zijn Traffic ID Projects (6070) en QuickBoats (5754).
&lt;a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt; InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.&lt;/a&gt;
pi_157291907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:14 schreef tsagld het volgende:

[..]

Bij GVE staat het system simpelweg niet toe om in een 101ste project te investeren. Heb wel van ze begrepen dat deze grens, evenals de ¤ 40.000 grens voor particulieren, per 1-1-16 wordt opgeheven.
Vreemd... je bent de eerste die ik hoor die niet meer dan 100 projecten kan doen... ik heb er zelf ook al meer dan 100...
pi_157292444
జ్ఞ‌ా
pi_157292536
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:19 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Vreemd... je bent de eerste die ik hoor die niet meer dan 100 projecten kan doen... ik heb er zelf ook al meer dan 100...
Volgens mij heb je daarvoor wel even een mailtje moeten sturen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157292620
quote:
Ik sla hem over, maar fijn dat er weer een nieuw project is om over te discussiėren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')