abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157292650
heb nu 26 projechten waar er van 22 nu lopen ongeveer een jaar bezig en nog 0 default

totaal 8700 euro inversteerd wil nog ongeveer 3300 euro investeren tot 12000 euro en daarna is het wel genoeg geweest ;) kan niet al te veel geld hierin stoppen omdat ik ok flink aan het aflossen op mijn hypotheek 10 % elke jaar
pi_157293233
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:55 schreef amp25 het volgende:aan het aflossen op mijn hypotheek 10 % elke jaar
Ik heb nog een volledig aflossingsvrije hypotheek, ga dit jaar een leuk bedrag aflossen waardoor ik onder de 75% geleend bedrag uit kom tov de woning waarde.
Door de daling in rente op het nog openstaande bedrag maak ik op het afgeloste bedrag een erg leuk rendement dat erg in de buurt komt van menig CF project maar dan met absolute 0% risico.

Niet veel mensen zijn zich bewust van de toeslagen die banken heffen .... is zeker wel iets om naar te kijken cq in de gaten te houden. Nog meer als je aflossing vrij zit.
Als je spaar hypotheek hebt kan het aardig zijn om je geld daarin te verstoppen, al is dat dat met name om het weg te houden van de VRH
pi_157293638
Interessant interview met de CEO van Twino (tot voor kort trouwens werkzaam bij Bondora):

https://isepankur.wordpre(...)tee-is-here-to-stay/

Bijv. over de Buyback garantie:

quote:
As all loans are protected by the BuyBack Guarantee, we are essentially taking default risk management on our side, instead of leaving it to investors. This is a deliberate decision, as we believe Finabay, as an international financial group is better positioned for this task than most of the investors.
pi_157294405
Ik heb 100 euro gestort op Twino, eens kijken hoe het gaat!
pi_157294810
Bericht van rocks & lilies:
Ruim een half jaar geleden heb ik mijn crowdfunding voor Rocks and Lilies gelanceerd. De aanvraag kwam op vrijdag om 17.30 u online en op zaterdag was om 14 u het hele bedrag bij elkaar. Wat was dat een geweldige dag! Het was heel motiverend om te merken dat er zoveel mensen zijn die vertrouwen hebben in mijn project.Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er heel veel gebeurd en heb ik nog veel meer geleerd. In de boeken voor starters wordt vaak geschreven dat een onderneming opstarten heel veel tijd kost en dat je automatisch een rits beginnersfouten maakt. Hier was ik het van tevoren natuurlijk niet mee eens. Ik had het zo goed overdacht en gepland, er kon bijna niks misgaan. En beginnersfouten, nee dat was niet aan mij besteed. Maar de praktijk heeft mijn theorie ingehaald. Ook ik liep tegen allerlei problemen aan en heb inderdaad (misschien wel bijna alle) beginnersfouten gemaakt. Gelukkig bezit ik over een goede portie doorzettingsvermogen en nu is dan eindelijk toch die collectie ontworpen, geproduceerd, gefotografeerd en online gezet. Wat uw investering tot nu toe heeft bewerkstelligd kunt u zien op www.rocksandlilies.nl. Aangezien het nu absoluut niet het badpakken-seizoen is, is de uitdaging om te verkopen nog groter.Ondertussen ben ik al bezig met het ontwerpen van de tweede collectie. Dit wordt een aanvulling op de eerste.Dus het zijn nog steeds spannende tijden.Via deze mail wil ik u nogmaals hartelijk bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. Vindt u het leuk om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen rondom Rocks and Lilies dan kunt u het volgen op: https://www.facebook.com/rockslilies. En als u nou toevallig tegen een dame aanloopt met een cupmaatje meer, verwijs haar dan naar Rocks and Lilies!
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:24:02 #156
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157295420
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:48 schreef djh77 het volgende:
Bericht van rocks & lilies:
Ruim een half jaar geleden heb ik mijn crowdfunding voor Rocks and Lilies gelanceerd. De aanvraag kwam op vrijdag om 17.30 u online en op zaterdag was om 14 u het hele bedrag bij elkaar. Wat was dat een geweldige dag! Het was heel motiverend om te merken dat er zoveel mensen zijn die vertrouwen hebben in mijn project.Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er heel veel gebeurd en heb ik nog veel meer geleerd. In de boeken voor starters wordt vaak geschreven dat een onderneming opstarten heel veel tijd kost en dat je automatisch een rits beginnersfouten maakt. Hier was ik het van tevoren natuurlijk niet mee eens. Ik had het zo goed overdacht en gepland, er kon bijna niks misgaan. En beginnersfouten, nee dat was niet aan mij besteed. Maar de praktijk heeft mijn theorie ingehaald. Ook ik liep tegen allerlei problemen aan en heb inderdaad (misschien wel bijna alle) beginnersfouten gemaakt. Gelukkig bezit ik over een goede portie doorzettingsvermogen en nu is dan eindelijk toch die collectie ontworpen, geproduceerd, gefotografeerd en online gezet. Wat uw investering tot nu toe heeft bewerkstelligd kunt u zien op www.rocksandlilies.nl. Aangezien het nu absoluut niet het badpakken-seizoen is, is de uitdaging om te verkopen nog groter.Ondertussen ben ik al bezig met het ontwerpen van de tweede collectie. Dit wordt een aanvulling op de eerste.Dus het zijn nog steeds spannende tijden.Via deze mail wil ik u nogmaals hartelijk bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen. Vindt u het leuk om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen rondom Rocks and Lilies dan kunt u het volgen op: https://www.facebook.com/rockslilies. En als u nou toevallig tegen een dame aanloopt met een cupmaatje meer, verwijs haar dan naar Rocks and Lilies!
Ik opende mn mail en ik zag Rock & Lillies en ik dacht het zal toch NIET! (dat dat Rock gejinxt is) maar het was idd (enigszins) goed nieuws :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157295632
Misschien is dit niet het juiste topic of misschien juist ook wel.

We zijn een onderneming in de sector biotechnologie / life sciences. Het afgelopen jaar hebben wij met een eigen investering van 125000 euro van een concept op papier een werkende dienst gemaakt en hebben wij naast een handvol particulieren een eerste commerciele klant. Er is geen sprake van vreemd vermogen en / of leningen en er is een positief eigen vermogen.

Echter merken wij in de praktijk dat sales tijd nodig heeft en een groter budget. En met die reden overwegen wij crowdfunding. Het gaat om een onderneming die een IP holding heeft opgezet met daaronder een aantal werkmaatschappijen voor de explotatie per klant groep / type. Boven de IP holding zitten 5 aandeelhouders met eigen bedrijven of personal holdings.

Wij overwegen door middel van crowdfunding 150 tot 250K op te halen om het sales traject verder op te zetten maar daarnaast ook het product te verbeteren en breeder inzetbaar te maken.

Graag jullie ideen. Wat is gezien de geringe omschrijving die is gegeven naar jullie mening het beste platform. Overigens zijn er meerdere vormen mogelijk waaronder ook aandelen participatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door eenondernemermeldzich op 04-11-2015 11:53:02 ]
basta
pi_157297501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:57 schreef crowd-fundi het volgende:
Met al die stoppers zou er zomaar voor GVE een boober-scenario kunnen opdoemen... Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn. Nu het circus draait moet het ook draaiend gehouden worden.
Mijn lijstje:
40 GVE (1 afgerond, 1 moet nog gaan lopen)
9 KOM
3 AGD (1 [VNE] moet nog gaan lopen)
2 INV
5 FC (vh ZEN) (1 moet nog gaan lopen)
8 Lendico (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg)
8 BON (1 afgerond, 1 default) (alles minimale inleg)
78 LAH (13 afgerond)
Gemiddeld jaarrendement: 6, 67% (uiteraard vanwege inleg in LAH). In totaal nu 25,25% van de verwachte betalingen retour (=28% van de inleg). De crisis zal dus binnenkort kunnen beginnen... ;(
Ook ik ben sinds een tijdje gestopt met investeren in nieuwe projecten. Laatste die ik mee heb gepikt betrof Mondygo. Heb voorlopig wel even genoeg in de projecten zitten. Eerst maar eens afwachten of het überhaupt iets op gaat leveren. 39 projecten...1 default (sinds gisteren) en de langste projecten lopen een klein jaar. Vanaf nu gaat mijn geld bij voorkeur naar het aflossen van de hypotheek.
pi_157297579
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:58 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Een bericht is inderdaad wel prettig, maar ik heb toch ook mijn twijfels. Als je een webshop hebt en je doet er 3 maanden over om 91 potjes kruiden te verzenden?
Dat was precies mijn twijfel. Zou toch een kleine moeite moeten zijn. En de postadressen van de investeerders zijn, voor zover ik weet, ook nog niet opgevraagd. Of stuurt AGD die, anders dan GVE, zomaar door naar derden (en mag dat)? Bij mij knaagt het toch een beetje. Het roept in ieder geval de vraag op of je degenen die vertrouwen in je bedrijf hebben getoond serieus neemt, als je ze aan het lijntje houdt. Voor mij dus even: eerst zien, dan geloven dat het zo goed gaat met CFS. Tot die tijd ook AGD ook maar even 'on hold'. Maar misschien zie ik spoken. Wil ook geen onnodige onrust stoken. Mijn gevoel zegt weinig over de feiten. De tijd zal het leren... Je doet er ook weinig maar aan, als je er eenmaal in zit ;)
pi_157297818
Het zou overigens ook mijn PostNL-trauma van vandaag kunnen zijn. Ook een soort van semi-default, toch? ;) En ja, in Volkswagen zat ik ook al - daar inmiddels weer op winst gelukkig. Maar dat allemaal off-topic.
pi_157298959
Helaas heb ik met 9002 mijn derde default te pakken op een totaal van 25 projecten, en in alle drie had ik relatief veel geïnvesteerd, dus een uitvalpercentage van rond de 20% als hier niets meer van terugkomt. De lol van crowdfunding is er bij mij op dit moment echt wel af en ik investeer al enkele maanden niets meer.

Maar.... Uit betrouwbare bron weet ik te meiden dat een van deze drie defaults die ook in de OP lijst staat weer zal gaan betalen en dus uit de lijst mag, vermoedelijk binnen enkele dagen.

Dus niet meteen getreurd, er is altijd nog hoop dat er toch een regeling getroffen kan worden :-)
pi_157299023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:14 schreef Rottie99 het volgende:
Helaas heb ik met 9002 mijn derde default te pakken op een totaal van 25 projecten, en in alle drie had ik relatief veel geïnvesteerd, dus een uitvalpercentage van rond de 20% als hier niets meer van terugkomt. De lol van crowdfunding is er bij mij op dit moment echt wel af en ik investeer al enkele maanden niets meer.

Maar.... Uit betrouwbare bron weet ik te meiden dat een van deze drie defaults die ook in de OP lijst staat weer zal gaan betalen en dus uit de lijst mag, vermoedelijk binnen enkele dagen.

Dus niet meteen getreurd, er is altijd nog hoop dat er toch een regeling getroffen kan worden :-)
Gaan ze dan weer het normale bedrag per maand betalen, of is er een nieuw regeling getroffen, met een nieuw maandbedrag?
pi_157299061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:16 schreef didi80 het volgende:

[..]

Gaan ze dan weer het normale bedrag per maand betalen, of is er een nieuw regeling getroffen, met een nieuw maandbedrag?
Ze gaan dan weer het normale bedrag betalen conform contract....
pi_157299150
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:18 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Ze gaan dan weer het normale bedrag betalen conform contract....
Ik ben wel benieuwd hoe het verder afgehandeld zal worden. Ze hebben toch een aantal maanden gemist, dus de investeerder moet langer op het geld wachten. Benieuwd of daar nog een compensatie o.i.d. voor komt?
pi_157299219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:21 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe het verder afgehandeld zal worden. Ze hebben toch een aantal maanden gemist, dus de investeerder moet langer op het geld wachten. Benieuwd of daar nog een compensatie o.i.d. voor komt?
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Als het goed is krijgen alle investeerders vandaag of morgen bericht van GVE, dus hou je mailbox in de gaten.
pi_157299384
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:24 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Als het goed is krijgen alle investeerders vandaag of morgen bericht van GVE, dus hou je mailbox in de gaten.
Ik weet niet welk project het is, en ik weet dus ook niet of het een project is waar ik in zit. Maar ik hou mijn mailbox in de gaten. En hoop op het beste....

[ Bericht 0% gewijzigd door didi80 op 03-11-2015 20:39:53 ]
pi_157307609
Ik ben heel benieuwd! T zou leuk zijn als er weer iets gaat betalen.
pi_157308149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:36 schreef eenondernemermeldzich het volgende:
Misschien is dit niet het juiste topic of misschien juist ook wel.

We zijn een onderneming in de sector biotechnologie / life sciences. Het afgelopen jaar hebben wij met een eigen investering van 125000 euro van een concept op papier een werkende dienst gemaakt en hebben wij naast een handvol particulieren een eerste commerciele klant. Er is geen sprake van vreemd vermogen en / of leningen en er is een positief eigen vermogen.

Echter merken wij in de praktijk dat sales tijd nodig heeft en een groter budget. En met die reden overwegen wij crowdfunding. Het gaat om een onderneming die een IP holding heeft opgezet met daaronder een aantal werkmaatschappijen voor de explotatie per klant groep / type. Boven de IP holding zitten 5 aandeelhouders met eigen bedrijven of personal holdings waaronder o.a. developers *kuch* nl

Wij overwegen door middel van crowdfunding 150 tot 250K op te halen om het sales traject verder op te zetten maar daarnaast ook het product te verbeteren en breeder inzetbaar te maken.

Graag jullie ideen. Wat is gezien de geringe omschrijving die is gegeven naar jullie mening het beste platform. Overigens zijn er meerdere vormen mogelijk waaronder ook aandelen participatie.
Het klinkt inderdaad als een kandidaat voor aandelen participatie.

Ik zou zeggen kijk eens naar Symbid en Leapfunder. Persoonlijk vind ik Leapfunder een professioneler ogend platform met een betere constructie (convertable notes). Ik heb geen idee van de kosten structuur.
  woensdag 4 november 2015 @ 10:17:00 #169
417254 BumBunny
huppelend het leven in
pi_157309131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:24 schreef impact9 het volgende:
Ik heb 100 euro gestort op Twino, eens kijken hoe het gaat!
Kan jij me een beetje uitleggen wat Twino precies doet en wat het inhoud?
pi_157309726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:17 schreef BumBunny het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees eens het interview dat ik linkte een paar posts omhoog, vrij inzichtelijk.
pi_157309973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:17 schreef BumBunny het volgende:

[..]

Zie idd dat artikel.
De 100 euro staat nu al op mijn account en heb alles al geinvesteerd. Eens kijken hoe het gaat;)!
pi_157310573
Producten en of diensten: Automatische Hondenborstel

No thanks :)
pi_157310606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:55 schreef crowdiefunder het volgende:
Producten en of diensten: Automatische Hondenborstel

No thanks :)
Voor E 2500 krijg je er 1 cadeau :W
pi_157311094
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:50 schreef het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11937

hondendingen .
Lijkt mij wel interessant. Product is al ontwikkeld en 1200 verkocht. Patenten aanwezig. Kan niet geheel overzien wat de risico's zijn op de USA markt met hun rigide rechtssysteem. Als er een hond zijn vacht een keer vast zit heb je gelijkeen mega claim aan je broek.

Misschien ook wel te gebruiken op andere dieren?
Horseman werkt zo iets ook om paarden te borstelen? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-11-2015 12:59:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')