Een usability expert! Mooi onderbouwd en ook ik herken hier een aantal punten in. Echter hebben andere platformen ook al geleerd van dergelijke fouten, dus ik denk dat AgD nu in deze verbeterfase is gekomen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef iw84t het volgende:
@Harm
Hallo Harm.
Allereerst complimenten voor de prettige en snelle manier waarop jij communiceert. Daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen.
Wat betreft de website:
Als ik "Mijn Aygodutch" aanklik dan heb ik o.a. de optie "Log in / Log uit",dat is een dubbele functie.Ik wil niet uitloggen ik ben immers niet nog niet ingelogt. Voor mij zou dus alleen "log in" zichtbaar moeten zijn.
Op de inlogpagina zie vervolgens 2 enorm lange invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord. Daar kan ik een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren dat zelfs langer is dan het toch al heel erg grote invoerveld. Maar als ik een nieuw account registreer dan is de gebruikersnaam gelimiteerd tot 70 posities evenals het wachtwoord.
Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld op het imlogscherm kom ik op het volgende scherm terecht waarop o.a staat "wachtwoord vergeten" dat slaat natuurlijk nergens op want ik heb net met mijn wachtwoord ingelogt.
Vervolgens zie ik in mijn account (dashboard) geen nuttige informatie. Projecten staan aangeven met een nummer. Prima voor een database maar niet gebruikersvriendelijk.
De naam van het project erbij is overzichtelijker. Kopje datum: datum van wat? Status: er staat voltooid. Wat is voltooid? (de inschrijving, de betaling, de tot standkoming van het project, het project). Zoom ik in met "Bekijk" dan zie ik staan: "je betaald zodra het project is volgelopen" Dit suggereert: dat ik nog niet betaald heb, dat het project nog niet is volgelopen en dat het project nog niet tot stand is gekomen. Terwijl de projecten al lopen.
En natuurlijk wil kunnen zien wat het betaalschema is wat ik aan kosten betaal etc etc gewoon alle noodzakelijke informatie.
Om uit te loggen moet weer naar "Log in/Log uit", kom vervolgens weer op het scherm terecht dat zegt dat ik ingelogt ben als -naam- en moet vervolgens nog een keer klikken op uitloggen. Op een uitlogscherm hoort ook geen tekst te staan als "wachtwoord vergeten".
Hopelijk kun je er iets mee.
Zo, dat staat er dan toch maar: maar liefst 25% van alle aanvragen wordt gehonoreerd. Nu denk ik te snappen waarom de diervoederman er weer op komt. Die heeft natuurlijk ook een zo laag mogelijk investeringsrisico. Dat komt uiteraard door de grondige check van elke en dus ook deze financieringsaanvraag en de geboden zekerheden.quote:* wij 3/4 van alle aanvragen helaas moeten afwijzen omdat deze niet passen in ons acceptatiebeleid? Dit geeft u als investeerder een zo laag mogelijk investeringsrisico.
het zeer verstandig is een verantwoord gedeelte van uw vermogen in veel verschillende projecten te investeren?
* wij binnenkort aankondigingen van nieuwe projecten op hetzelfde moment naar alle investeerders gaan mailen?
* geld uitlenen aan ondernemers een risico is? Maar dat dit voor een deel is afgedekt door de grondige check van elke financieringsaanvraag en de zekerheden die een ondernemer biedt?
* wij partner zijn van het televisieprogramma De Pitch waarin ondernemers kunnen pitchen voor kapitaal? Uitzendingen vanaf januari 2016.
Als de diervoederman er door komt vraag ik me toch af wat die andere 75% voor projecten zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:56 schreef crowd-fundi het volgende:
De nieuwsbrief van KOM biedt interessante dingen. Een brief vol "wist-u-datjes". O.a.:
[..]
Zo, dat staat er dan toch maar: maar liefst 25% van alle aanvragen wordt gehonoreerd. Nu denk ik te snappen waarom de diervoederman er weer op komt. Die heeft natuurlijk ook een zo laag mogelijk investeringsrisico. Dat komt uiteraard door de grondige check van elke en dus ook deze financieringsaanvraag en de geboden zekerheden.
@Harm: mijn gebruikersnaam is niet te wijzigen. Ik heb hier al een keer een mail over verstuurd of jullie deze voor mij kunnen wijzigen, maar geen reactie op gehad. Voorkeur gaat uit dat de investeerder deze zelf kan aanpassen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:54 schreef najra1990 het volgende:
Een usability expert! Mooi onderbouwd en ook ik herken hier een aantal punten in. Echter hebben andere platformen ook al geleerd van dergelijke fouten, dus ik denk dat AgD nu in deze verbeterfase is gekomen.
De reacties vanuit AgD waardeer ik erg! Keep up the good work en succes.
Van de 'begin-van-de-maand' betalingen mis ik op dit moment alleen nog die van 8800, Serigas International. Die is niet eerder zo laat geweest.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag weer een "ouderwetse" betaling gehad van GVE. De betaling was gistermorgen al verwerkt in mijngeldvoorelkaar, vandaag pas bijgeschreven. Jawel, van de eigen rekening van GVE en niet van de klantengeldenrekening.......
Ik neem je opmerkingen mee. Dankjequote:Op dinsdag 10 november 2015 20:44 schreef iw84t het volgende:
@Harm
Hallo Harm.
Allereerst complimenten voor de prettige en snelle manier waarop jij communiceert. Daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen.
Wat betreft de website:
Als ik "Mijn Aygodutch" aanklik dan heb ik o.a. de optie "Log in / Log uit",dat is een dubbele functie.Ik wil niet uitloggen ik ben immers niet nog niet ingelogt. Voor mij zou dus alleen "log in" zichtbaar moeten zijn.
Op de inlogpagina zie vervolgens 2 enorm lange invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord. Daar kan ik een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren dat zelfs langer is dan het toch al heel erg grote invoerveld. Maar als ik een nieuw account registreer dan is de gebruikersnaam gelimiteerd tot 70 posities evenals het wachtwoord.
Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld op het imlogscherm kom ik op het volgende scherm terecht waarop o.a staat "wachtwoord vergeten" dat slaat natuurlijk nergens op want ik heb net met mijn wachtwoord ingelogt.
Vervolgens zie ik in mijn account (dashboard) geen nuttige informatie. Projecten staan aangeven met een nummer. Prima voor een database maar niet gebruikersvriendelijk.
De naam van het project erbij is overzichtelijker. Kopje datum: datum van wat? Status: er staat voltooid. Wat is voltooid? (de inschrijving, de betaling, de tot standkoming van het project, het project). Zoom ik in met "Bekijk" dan zie ik staan: "je betaald zodra het project is volgelopen" Dit suggereert: dat ik nog niet betaald heb, dat het project nog niet is volgelopen en dat het project nog niet tot stand is gekomen. Terwijl de projecten al lopen.
En natuurlijk wil kunnen zien wat het betaalschema is wat ik aan kosten betaal etc etc gewoon alle noodzakelijke informatie.
Om uit te loggen moet weer naar "Log in/Log uit", kom vervolgens weer op het scherm terecht dat zegt dat ik ingelogt ben als -naam- en moet vervolgens nog een keer klikken op uitloggen. Op een uitlogscherm hoort ook geen tekst te staan als "wachtwoord vergeten".
Hopelijk kun je er iets mee.
Hi djh77,quote:Op woensdag 11 november 2015 04:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
@Harm: mijn gebruikersnaam is niet te wijzigen. Ik heb hier al een keer een mail over verstuurd of jullie deze voor mij kunnen wijzigen, maar geen reactie op gehad. Voorkeur gaat uit dat de investeerder deze zelf kan aanpassen.
Dat is raar en overigens bij mij ook zo. Ik heb GvE om uitleg gevraagd. Als ik een reactie heb zal ik deze hier delen.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag weer een "ouderwetse" betaling gehad van GVE. De betaling was gistermorgen al verwerkt in mijngeldvoorelkaar, vandaag pas bijgeschreven. Jawel, van de eigen rekening van GVE en niet van de klantengeldenrekening.......
Motorbendes, coffeeshops en nachtclubs?quote:Op woensdag 11 november 2015 02:06 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Als de diervoederman er door komt vraag ik me toch af wat die andere 75% voor projecten zijn.
Ach met de juiste incentives kan het toch interessant worden.quote:
Kan je niet helpen, geen zin om me bij nog een platform aan te melden. Ik investeer al bij 6 verschillende platformen. Trouwens wel vreemd dat je de pitch niet kan zien zonder aangemeld te zijn. Dan missen ze mij in ieder geval als klant. Als ik kon kijken was ik misschien wel verder over de streep getrokken.quote:Op woensdag 11 november 2015 12:12 schreef obligataire het volgende:
Weinig projecten op het moment, dus ik wijk even uit naar Funding Circle/Zencap.
Van de projecten met kwalificatie B lijken mij Van Dijk en Yalin nog het meest interessant. Die twee lijken voldoende liquiditeit en winstgevendheid te hebben.
Die andere twee (Easypower en Tok), daar zie ik dalende resultaten en slechte liquiditeit dus dat gaat hem bij ome obli niet worden
Hoe denken jullie?
Jep 3x klantgeldenquote:Op woensdag 11 november 2015 13:02 schreef crowdiefunder het volgende:
Die sla ik maar weer overIk neem geen sportscholen en gerelateerde projecten mee.
Ik ook een betaling vanaf geldvoorelkaar ipv klantgelden vanmorgen, gaat lekker daar
edit: en vanmiddag weer een betaling vanaf klantgelden.
Heb net een berichtje terug gehad van GvE dat per abuis enige termijnen op de oude manier betaald zijn van de oude rekening. Met excuses en de mededeling dat het verder geen gevolgen heeft voor de investeerders.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:43 schreef patrick109 het volgende:
Jep 3x klantgelden
En 2x gve
Hmm volgens mij ontbreekt hier een stukje communicatie .
Klopt ook niet met de melding dat ze dagelijks geld overstorten van rekening GvE naar de derdenrekening. Het geld kan niet op dezelfde dag én binnengekomen zijn én doorgestort zijn naar de investeerders.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Heb net een berichtje terug gehad van GvE dat per abuis enige termijnen op de oude manier betaald zijn van de oude rekening. Met excuses en de mededeling dat het verder geen gevolgen heeft voor de investeerders.
Dat laatste begrijp ik wel, het is binnen. Wel jammer dat er nog steeds fouten sluipen in het betalingsproces sinds de overgang naar de derden rekening. Gelukkig komt het allemaal wel op tijd binnen.
Begrijpelijk ook wel John van der Veld heeft het te druk met zijn eigen berichten te liken op facebookquote:Op woensdag 11 november 2015 14:04 schreef djh77 het volgende:
[..]
Klopt ook niet met de melding dat ze dagelijks geld overstorten van rekening GvE naar de derdenrekening. Het geld is niet dezelfde dag binnengekomen en doorgestort naar de investeerders. GvE hanteert een termijn van 10 dgn ivm stornering incasso.
Hier hebben we het eerder over gehad. Denk dat dit beter is.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:18 schreef namliam het volgende:
Zie je wel meteen welke projecten (nog steeds) op de oude manier binnen komen (via de GvE rekening) en welke echt direct via de derden rekening lopen.
Ziet er uit als haalbaar. Weet niet of er voldoende interesse is, ga niet voor 3 man alles programmerenquote:Op woensdag 11 november 2015 14:26 schreef patrick109 het volgende:
Is het mogelijk om funding circle ook via de mailserver te laten lopen ivm de vele a projecten met korte looptijd?
Ik heb het idee dat deze vrij snel vol zitten.....
Nou ja, korte looptijd. 28 van de nu gepubliceerde 80 hebben een looptijd van vijf jaar.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:26 schreef patrick109 het volgende:
Is het mogelijk om funding circle ook via de mailserver te laten lopen ivm de vele a projecten met korte looptijd?
Ik heb het idee dat deze vrij snel vol zitten.....
Ik zou het wel prettig vinden, ik heb er al een dozijn projecten lopen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:45 schreef µ het volgende:
[..]
Ziet er uit als haalbaar. Weet niet of er voldoende interesse is, ga niet voor 3 man alles programmeren.
Denk erover. Ik vermoed dat als je wil mee doen dat je het beste met de eerste trans het aandeel kan oppikken. Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:54 schreef obligataire het volgende:
Even zwaar off-topic:
Doet iemand van jullie mee met de emissie ABN Amro?
of daling.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
Inschrijven kan nog wel, maar er zijn al genoeg aanmeldingen: http://www.telegraaf.nl/d(...)d_op_ABN_Amro__.htmlquote:Op woensdag 11 november 2015 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Denk erover. Ik vermoed dat als je wil mee doen dat je het beste met de eerste trans het aandeel kan oppikken. Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
Dat dacht ik ook, en het zou een echt stabiel dividend aandeel gaan worden, dat is altijd prettig. Ik koop er wat denk ik.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Denk erover. Ik vermoed dat als je wil mee doen dat je het beste met de eerste trans het aandeel kan oppikken. Heb je mogelijkerwijs nog wat kans op koersstijging.
Ik heb zeker interesse! Een kwart van mijn projecten lopen ondertussen bij Funding Circle. Ze hebben vaker projecten met kortere looptijd (1-3 jaar).quote:Op woensdag 11 november 2015 14:45 schreef µ het volgende:
[..]
Ziet er uit als haalbaar. Weet niet of er voldoende interesse is, ga niet voor 3 man alles programmeren.
een tik op zijn kin met een koekenpan is meer op zijn plaatsquote:Op woensdag 11 november 2015 15:49 schreef bleyenburg het volgende:
Als die meneer Verhaar idd gelieerd is aan KOM zal ie wel een tik op z'n vingers hebben gehad (terecht)
voor mij hetzelfde, hebben we het vorige week al over gehad volgens mij.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:19 schreef obligataire het volgende:
Ondanks dat ik niet meedoe heb ik een zwak voor haar
1) ze is een doorzetterquote:Op woensdag 11 november 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende:
ze heeft 2 belangrijke pluspunten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |