abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159037236
Wat,wie is FNC?
pi_159037259
Ik denk dat Funding Circle wordt bedoeld.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:05:11 #53
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_159037368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Daar had best wat meer onderbouwing bij mogen zitten. Gewoon een foutje, nu al betalingsissues of een fout bij KOM? Gezien de recente ontwikkelingen heb ik direct wat alarmbellen die afgaan..
Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
pi_159037424
idd...FNC = Fundingcircle
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:07:58 #55
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159037427
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:05 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
Ik heb er een mail aan gewaagd.
pi_159037596
Thanx guys voor het antwoord. Fundingcircle is FNC. Dat is dus nu de officiële afkorting. Misschien kan iemand dat ook in de OP toevoegen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:34:36 #57
450556 MArcieeeeeee
Investeer in uw regio
pi_159037960
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht.
Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.

[..]

Dat is inderdaad een van de punten waardoor ik nog twijfel. Maar ik ben sowieso nog even aan het afwachten aangezien er maar niet bijgestort de laatste dagen, dus denk dat het niet eens vol komt omdat het nog maar op 3% staat. Je moet namelijk meteen met iDeal betalen en zit niet echt te wachten om mijn geld voor de meer dan een maand oid op hun rekening te stallen.

[/quote]
Crowdfunding is de toekomst
pi_159039787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht.
Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 12-01-2016 14:33:32 ]
Pecunia non olet
pi_159040131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.
Ik zou zeggen 8 en bij voorkeur 5 jaar. En natuurlijk staan er ook nog een aantal andere verbeterpunten op onze wensenlijst met betrekking tot de algemene voorwaarden en de positie van ene heer Chiu in de organisatie.
pi_159040237
Hoi naregendezon.
Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
pi_159042180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:
Hoi naregendezon.
Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
De ratio’s heeft obli bekeken.

Het algemene beeld.
BikkelBikes is geen fietsenwinkel zoals FC stelt maar een Fietsen fabrikant.

Fietsenmarkt is zeer competitief met veel toetreders. Als ik de geleverde modellen zie zijn het gewone huis tuin en keuken (E-)Bikes. Vermoedelijk erg belangrijk om deze fietsen via een vertrouwde dealer te verkopen die een goed verhaal en goede marge heeft.

Zo ik kan zien is Bikkel Bikes het enige merk elektrische fietsen die de groothandel op dit moment voert. Bikkel Bikes willen minder afhankelijk worden van de groothandel Louis Verwimp B.V., het zou ook zo maar eens kunnen zijn dat de groothandel minder afhankelijk wil zijn van Bikkel Bikes en bijvoorbeeld overweegt een nieuw merk erbij te nemen. De omzet stijgt al 3 jaar niet in Bikkel Bikes terwijl het aantal verkochte elektrische fietsen jaarlijks met zo’n 15% toeneemt.

Ik zie bij Bikkel Bikes geen direct sales via een webshop of iets dergelijks. Wat ik dus vermoed is dat Bikkel Bikes in zeer grote mate zo niet geheel afhankelijk is van Verwimp B.V. voor Sales. Het dealer net van BikelBikes is het Verwimp dealernetwerk.

Kortom geen gezonde situatie en ik zie een relatief klein bedrijf dit niet snel omdraaien in een traditionele fietsen markt die gedomineerd wordt door grote merken als Gazelle, Batavus, Giant etc.. Bikkel Bikes verkoopt zijn fietsen bij de gratie van de groothandel Verwimp B.V.

Wil ik hier in investeren dan zou ik een echt goed plan willen zien hoe ze onafhankelijk willen worden van Verwimp. Maar ja als ze dat al hebben zullen ze dat niet in de openbaarheid delen. Want dan dondert Verwimp ze misschien gelijk buiten de deur.

Kortom naar mijn idee zeer risicovol.
pi_159042262
thnx
pi_159042309
In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
pi_159042451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef bleyenburg het volgende:
In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
Natuurlijk kan dat. maar ik vermoed dat als zo'n kleine jongen dat gaat doen de groothandel hem eruit gooit. Dag 3 miljoen omzet. Zie dat maar eens een twee drie op te vangen met je nieuw op te bouwen verkoopkana(a)l (en). Dat kan je vergeten.
pi_159043268
Daar denk ik iets anders over. Afhankelijk van de capaciteiten van de mensen en het product, kan zoiets wel degelijk kans van slagen hebben.
pi_159043516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:17 schreef bleyenburg het volgende:
Daar denk ik iets anders over.
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. :)
Ze bieden een mooie rente en als ze behoedzaam opereren zodat ze en de groothandel met zijn dealers niet voor het hoofd stoten en toch ook nieuwe kanalen weten aan te boren, zou het kunnnen. Doch dat vergt heel veel tact. Ik vraag me dan wel af waarom ze dat dan nog niet eerder gedaan hebben.
pi_159043829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. :)
Ze bieden een mooie rente............
De hoogte van de rente doet vermoeden dat het water ze tot aan de lippen staat, ze geen andere financieringsmogelijkheden (meer) hebben en dat ze alleen nog bij de crowd of bij de maffia terecht kunnen...... :)

Op zich ziet de current ratio er goed uit maar wat is de samenstelling van de vlottende activa vraag ik me af. Misschien veel incourante voorraad en/of een flinke r/c vordering op de directie.

Daarnaast zie ik twee jaren achtereen omzetdaling. 3 ton in 2015. Gaat niet echt soepel daar.
Pecunia non olet
pi_159046579
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel benieuwd naar de "zekerheden" de voorraad van +- ¤50.000,- zou zijn verpand. Hier wordt in het bericht van KoM helemaal niets over gezegd.

https://www.kapitaalopmaa(...)l-Vinovat#zekerheden

[ Bericht 4% gewijzigd door Baklapper op 12-01-2016 18:25:24 ]
pi_159047055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:17 schreef Baklapper het volgende:
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KoM maakt zich er hier wat mij betreft wel erg makkelijk vanaf. Ik lees inderdaad bijvoorbeeld helemaal niets over de voorraad en inventaris (circa ¤ 50.000,- huidig niveau) welke verpand is. De vraag is natuurlijk wat daar ook van waar geweest is en wat er nu nog van over is maar helemaal nul zou het niet kunnen zijn.
Ik zit zelf niet in dit project maar anders zou ik hierover zeker vragen gaan stellen.
Dan even over Sparkholder. Ik weet niet he het bij jullie is maar sinds dit is ingevoerd medio vorig jaar zou het bij mij op 8 projecten moeten werken terwijl als ik hier nu naar kijk het bij mij op maar een project echt zichtbaar is. Tot op heden heb je hier dus ook helemaal niets aan. Hoe is dit bij jullie?
pi_159047315
Over de voorraad en inventaris heb ik al vragen gesteld aan KoM. Het is nog even wachten op een reactie. Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
pi_159047533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:47 schreef Baklapper het volgende:
Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
Ik heb dit eerder aan KoM gevraagd. Bij veel projecten valt het niet mee op de administratie aan te sluiten op Sparkholder. Er zijn veel minder projecten aangesloten dan mag worden verwacht. Ongeveer een half jaar geleden is sparkholder verplicht voor projecten van KoM. Ik heb ook eerder gevraagd of er een legenda kan komen bij de cirkel. Hier heb ik nooit antwoord op gehad
pi_159048168
Ik heb een account aangemaakt op Sparkholder. Vervolgens wordt er blijkbaar verwacht dat ik bij de onderneming, een verzoek om te mogen volgen, indien?
Pecunia non olet
pi_159048527
Mijn dank aan de reageerders op mijn eerdere default bericht, was ff druk met andere zaken.
SPOILER
Beeld faillissementsverslag is idd. schokkend. Begint ook wel een terugkerend patroon te worden, verliesfinanciering waar zogenaamd om groeikapitaal enzo wordt gevraagd, en dan een of meer bv's die al snel omvallen... Waar o waar is het crowdgeld dan telkens zo snel gebleven? Zie nu weer Vinovat. Mijn gve-defaultschema is gebaseerd op >100 projecten, start begin 2012. Ik mag - huidige aantal defaults omgerekend naar nog af te lossen resterende deel - inmiddels blij zijn als ik onder de 20% defaults blijf.

Ik zie aantal trends die ik zorgwekkend vind:
-steeds snellere defaults, ref. bv. de kabellegger
-stapelfinanciering, waarbij de bank voor haar uitleenaandeel zekerheden regelt, en de rest mag de crowd 'ongedekt' ophoesten. Gewoonweg bizar dat de AFM dat toestaat
-leenstapelaars, die binnen relatief korte tijd voor 2e of 3e keer geld bij de crowd ophalen. Ter financiering van de terugbetalingen? dat zijn dan uitgestelde defaults...
-en belangrijkste eigenlijk, geen aansluiting van de sites bij 'reguliere' mkb-bedrijven, het blijft veel te veel bij startups en hiervoor genoemde junk leningen

Ik heb dit aan de AFM voorgelegd, ben benieuwd naar hun respons...
pi_159049482

[ Bericht 100% gewijzigd door rockenfeller op 12-01-2016 20:50:28 ]
pi_159049995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:55 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand al gegoogled op de naam van de wijnhandel ondernemer? Iets met een evenementenbureau, een afgelast oktoberfest en terugbetalen van kaartjes alsmede flinke verliezen.

SPOILER
BTW volgens kvk is dit dezelfde ondernemer
Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest.
Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen.
Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Pecunia non olet
pi_159051544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest.
Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen.
Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Ok. Wist ik niet. Dan haal ik het weg. Heeft verder geen nut
pi_159052998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:49 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ok. Wist ik niet. Dan haal ik het weg. Heeft verder geen nut
Wel interessant om even terug te lezen.
pi_159053086
Stukje uit DFT van vanavond:

"Makkelijker krediet voor kleiner bedrijf

door Ruud Mikkers

Den Haag - De kredietverlening voor het midden- en kleinbedrijf komt steeds beter op gang.

De kans van slagen voor bedrijven die een lening willen, is in de tweede helft van vorig jaar toegenomen tot 79% van de aanvragen. In de eerste helft van 2015 slaagde nog 71% hier volledig in. Vergeleken met de eerste helft van 2014 is het verschil helemaal opvallend. Toen slaagde slechts 54% van de kredietaanvragen volledig.

Dit blijkt uit de Financieringsmonitor die minister Kamp (Economische Zaken) woensdag naar de Tweede Kamer stuurt.

Vooral voor middelgrote bedrijven is de kans dat een aanvraag voor financiering slaagt fors toegenomen. In de eerste helft van 2015 lag dit percentage nog op 64%, maar in de tweede helft van het jaar trok dit aan tot 89%.

Het kleinbedrijf blijft wat achter maar zit wel in de lift met 57% tegenover 51% in de eerste helft van het jaar. Het percentage bedrijven dat helemaal geen financiering nodig heeft steeg van 72% in de eerste helft van 2014 tot 82% aan het eind van 2015.

Kamp toont zich tevreden nu het tij langzaamaan lijkt te keren. „Het gaat de goede kant op. Bij een derde van de mkb-bedrijven stijgt de winst. Steeds meer ondernemers kunnen financiering krijgen. Ze worden minder vaak afgewezen door de bank en ze kunnen ook bij andere geldverstrekkers terecht”, aldus de VVD-bewindsman.

„Maar we zijn er nog niet. Kleine ondernemers kunnen te vaak nog moeilijk aan financiering komen. Voor hen is van belang dat vorige week ¤100 miljoen extra beschikbaar is gekomen voor microkredieten via kredietverstrekker Qredits.”

Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven steeds vaker buiten banken om mogelijkheden vinden voor het financieren van hun activiteiten. In 2014 zocht 25% deels zijn financiering buiten de banken, in de tweede helft van vorig jaar trok dat percentage aan tot 41%.

Sinds de kredietcrisis uitbrak zijn nieuwe initiatieven ontplooid omdat banken de geldkraan steeds vaker dichtdraaiden. Het gaat dan bijvoorbeeld om crowdfunding en kredietunies.

Om dat mogelijk te maken heeft het kabinet nieuwe wetgeving gemaakt. Zo is op 1 januari de Wet Toezicht Kredietunies in werking getreden.

Per 1 april worden nieuwe regels voor crowdfunding van kracht die de professionaliteit van crowdfundingplatforms en de bescherming van investeerders moet verhogen."
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:02:45 #79
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159054589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:07 schreef Coelho het volgende:

Ik heb er een mail aan gewaagd.
SPOILER
Mijn interpretatie: Alle begin is moeilijk :)
pi_159056676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef dbrmnn het volgende:
Hier ook inderdaad een betaling van GVE project 8080 binnen gekregen, zonder verdere communicatie. Dat vind ik toch wel wat vreemd, want er liggen nog genoeg voor de hand liggende vragen op tafel: worden de achterstallige termijnen nog ingehaald of schuift het hele project gewoon op? Hoe staat het verder met de onderneming? Is de belangrijkste reden voor het eerdere in gebreke blijven nu uit beeld en draait de toko weer normaal? Zou hier graag wat meer over weten.
Ik heb een mailtje richting GVE gestuurd. Zodra ik iets meer weet laat ik het in dit forum weten.

PS Je bedoelt project 8800.
pi_159061849
Liesker Legal

quote:
’Iedereen kans om z’n recht te krijgen’
Inmiddels hebben vader en dochter vijftien man in dienst, allen voormalige rechters en advocaten. Het gaat goed met Liesker Procesfinanciering, zo goed zelfs dat er meer kapitaal nodig was om het oplopende aantal aanvragen te kunnen bekostigen. Via een crowdfundingcampagne haalden ze in oktober binnen een halve dag ¤600.000 op voor verdere groei.
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_te_krijgen___.html

quote:
VVD-coryfee Hans Wiegel heeft een forse veeg uit de pan gekregen van de rechtbank uit Leeuwarden. Als voorzitter van aan een vastgoedfonds gelieerde stichting heeft de oud-politicus 'cruciale' informatie achtergehouden voor beleggers.

De bestuurders verwijten de oud-politicus dat hij een bancaire volmacht heeft gegeven aan vastgoedbeheerder Jonald Bouwhuis. Die gebruikte een deel van het geld dat hij in beheer had, voor andere doeleinden dan vastgoedinvesteringen. Nadat Bouwhuis in 2009 in de financiële problemen was geraakt, kregen de 120 gedupeerde obligatiehouders van Bouw State V onder meer geen rente meer uitbetaald.

Liesker Legal financiert de rechtszaak voor Bouw State. Liesker probeert al jaren aan te tonen dat Wiegel gefaald heeft als bestuurder en bereidt een miljoenclaim voor voor de bestuurders van Bouw State.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_van_rechter__.html
http://www.bndestem.nl/re(...)zorgvuldig-1.5573895

Deze rechtszaak zal ongetwijfeld ook veel publiciteit oproepen wat qua naamsbekendheid weer goed is voor Liesker Legal.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 13-01-2016 08:31:49 ]
pi_159062353
Update KoM project Villa Quasada
Vandaag zijn wij door de ondernemers geïnformeerd dat zij de financiering van hun project Villa Quasada uit eigen middelen kunnen gaan financieren. Volgende week wordt er gestart met de bouw in Spanje en er is al veel animo voor de aankoop van de villa's. Men verwacht dat de 14 villa's uit de 1e bouwfase binnen 2-3 maanden zijn verkocht. De ondernemers begrijpen ook dat crowdfunding wellicht een stap te ver was. Desondanks zijn zij zeer tevreden over het verloop van de campagne. Concreet betekent dit dat wij het project Villa Quasada hebben beëindigd. Mede namens de ondernemers bedankt voor het vertrouwen en wellicht tot een volgend project.
pi_159064038
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13201

Nieuwe op GvE

James Autoservice
Project:13201 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:0,70
Creditsafe score:67
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 120.000
Geinvesteerd:¤ 16.100
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_159064175
laag risico?
pi_159064285
Waarvoor heb ik de lening nodig.
Ik heb de lening nodig om de aanpassing van het verdienmodel mogelijk te maken. De gelden worden geïnvesteerd in aanpassingen aan het pand, garage equipment, acquisitie en reclames, opleiding monteurs, aanstelling APK monteur en werkkapitaal gedurende de ombouw periode. In totaal heb ik ¤ 113.000,- benodigd hetgeen met ¤ 120.000,- financiering via Geldvoorelkaar.nl gerealiseerd kan worden.

113k nodig en 120k willen lenen? Ik had toch wel graag een splitsing gezien in die 113k
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159064501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:17 schreef bleyenburg het volgende:
laag risico?
Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet.
De draagkracht van de holding is onduidelijk al staat daar een hele grote voorziening op de balans (pensioen eigen beheer?) die eventueel als garantievermogen kan dienen.

Investering in dit bedrijf past niet in mijn goede voornemens van 2016 O-)
Pecunia non olet
pi_159064826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet.
De draagkracht van de holding is onduidelijk al staat daar een hele grote voorziening op de balans (pensioen eigen beheer?) die eventueel als garantievermogen kan dienen.

Investering in dit bedrijf past niet in mijn goede voornemens van 2016 O-)
Die gedachte kreeg ik ook al bij het lezen van de pitch. Er wordt ook ontzettend weinig financiële informatie gegeven en het geheel gaf mij het gevoel dat het er bijster slecht voor staat. Het is best mogelijk dat die groei met deze overeenkomst zal lukken, maar het is ook best mogelijk dat ze omvallen. Dus ik laat hem lekker gaan.
pi_159064869
Ik begin een beetje te balen van pitches als deze (James autoservice).

Hoe kán dit nou zonder enige toelichting.
En dan de "laag risico" classificatie.

Volgens mij worden ook de kosten van de financiering meegefinancierd.
Dat zou het verschil tussen de 113K en 120K kunnen verklaren.
pi_159065016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
Ik begin een beetje te balen van pitches als deze (James autoservice).

Hoe kán dit nou zonder enige toelichting.
En dan de "laag risico" classificatie.

Laag risico volgens BKR. Dat zegt alleen iets over het betaalgedrag. Dat het geen laag risico is blijkt wel uit de classificatie 5. :)
pi_159065346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
Dat zou idd op 7200 uitkomen, gangbare verklaring. als ze dat er nou gewoon bij schrijven....
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159065565
man man man....
torenhoog risico.
8% rente slechts
minus 1,5% fee.
wat een drama
pi_159066029
Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de beste man kwijt gaat zijn aan franchise fees en hoeveel de crowd hiervan meefinanciert, want JAMES is gewoon een franchiseketen. Bovendien: een omzetverdubbeling in vijf jaar vind ik nogal ambitieus, zeker in die sector. 80% mag dan wel via JAMES komen, maar die club zal hiervan ongetwijfeld een niet gering deel van de omzet meepikken.
pi_159067556
De balanscijfers van Bikkel Bikes zijn nog stukken beter en die biedt bijna 14% rente 8-)
Pecunia non olet
pi_159067973
ik zit dus serieus naar die Bikkel te kijken.
Misschien bel ik ze even.
pi_159067995
indien hier iemand met vragen voor Bikkel, meldt maar.
dan neem ik die desgewenst voor je mee als ik ze bel
pi_159068167
250(!) mensen op de lijst van GVE! *G*
జ్ఞ‌ా
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:16:27 #97
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_159068548
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:01 schreef µ het volgende:
250(!) mensen op de lijst van GVE! *G*
nice :)
pi_159068971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:55 schreef bleyenburg het volgende:
indien hier iemand met vragen voor Bikkel, meldt maar.
dan neem ik die desgewenst voor je mee als ik ze bel
Je zou kunnen vragen of die aflossing aan de groothandel, verplicht of op vrijwillige basis geschiedt?
Pecunia non olet
pi_159069222
goeie Obli, die neem ik mee
pi_159069428
Zelf heb ik staan:
1. Zijn er contracten m.b.t. de distributie of anderszins vastliggende afspraken?
2. Ligt er al een plan of basis voor online strategie?
3. Verklaring lang- en kortlopende schulden (wie, wat, waar)
4. Verklaring omzetdaling (in groeimarkt)
5. Wat zijn de genoemde "andere omzetkanalen (vermoedelijk afzetkanalen)
6. Mogelijkheden tot verpanding en hoofdelijke aansprakelijkheid.
7. Gesteld wordt dat er geen bancair krediet is. Bij welke kredietinstelling loopt dan de LS ter grootte van ¤163.080?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')