abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159037236
Wat,wie is FNC?
pi_159037259
Ik denk dat Funding Circle wordt bedoeld.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:05:11 #53
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_159037368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Daar had best wat meer onderbouwing bij mogen zitten. Gewoon een foutje, nu al betalingsissues of een fout bij KOM? Gezien de recente ontwikkelingen heb ik direct wat alarmbellen die afgaan..
Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
pi_159037424
idd...FNC = Fundingcircle
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:07:58 #55
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159037427
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:05 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
Ik heb er een mail aan gewaagd.
pi_159037596
Thanx guys voor het antwoord. Fundingcircle is FNC. Dat is dus nu de officiële afkorting. Misschien kan iemand dat ook in de OP toevoegen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:34:36 #57
450556 MArcieeeeeee
Investeer in uw regio
pi_159037960
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht.
Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.

[..]

Dat is inderdaad een van de punten waardoor ik nog twijfel. Maar ik ben sowieso nog even aan het afwachten aangezien er maar niet bijgestort de laatste dagen, dus denk dat het niet eens vol komt omdat het nog maar op 3% staat. Je moet namelijk meteen met iDeal betalen en zit niet echt te wachten om mijn geld voor de meer dan een maand oid op hun rekening te stallen.

[/quote]
Crowdfunding is de toekomst
pi_159039787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht.
Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 12-01-2016 14:33:32 ]
Pecunia non olet
pi_159040131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.
Ik zou zeggen 8 en bij voorkeur 5 jaar. En natuurlijk staan er ook nog een aantal andere verbeterpunten op onze wensenlijst met betrekking tot de algemene voorwaarden en de positie van ene heer Chiu in de organisatie.
pi_159040237
Hoi naregendezon.
Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
pi_159042180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:
Hoi naregendezon.
Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
De ratio’s heeft obli bekeken.

Het algemene beeld.
BikkelBikes is geen fietsenwinkel zoals FC stelt maar een Fietsen fabrikant.

Fietsenmarkt is zeer competitief met veel toetreders. Als ik de geleverde modellen zie zijn het gewone huis tuin en keuken (E-)Bikes. Vermoedelijk erg belangrijk om deze fietsen via een vertrouwde dealer te verkopen die een goed verhaal en goede marge heeft.

Zo ik kan zien is Bikkel Bikes het enige merk elektrische fietsen die de groothandel op dit moment voert. Bikkel Bikes willen minder afhankelijk worden van de groothandel Louis Verwimp B.V., het zou ook zo maar eens kunnen zijn dat de groothandel minder afhankelijk wil zijn van Bikkel Bikes en bijvoorbeeld overweegt een nieuw merk erbij te nemen. De omzet stijgt al 3 jaar niet in Bikkel Bikes terwijl het aantal verkochte elektrische fietsen jaarlijks met zo’n 15% toeneemt.

Ik zie bij Bikkel Bikes geen direct sales via een webshop of iets dergelijks. Wat ik dus vermoed is dat Bikkel Bikes in zeer grote mate zo niet geheel afhankelijk is van Verwimp B.V. voor Sales. Het dealer net van BikelBikes is het Verwimp dealernetwerk.

Kortom geen gezonde situatie en ik zie een relatief klein bedrijf dit niet snel omdraaien in een traditionele fietsen markt die gedomineerd wordt door grote merken als Gazelle, Batavus, Giant etc.. Bikkel Bikes verkoopt zijn fietsen bij de gratie van de groothandel Verwimp B.V.

Wil ik hier in investeren dan zou ik een echt goed plan willen zien hoe ze onafhankelijk willen worden van Verwimp. Maar ja als ze dat al hebben zullen ze dat niet in de openbaarheid delen. Want dan dondert Verwimp ze misschien gelijk buiten de deur.

Kortom naar mijn idee zeer risicovol.
pi_159042262
thnx
pi_159042309
In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
pi_159042451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef bleyenburg het volgende:
In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
Natuurlijk kan dat. maar ik vermoed dat als zo'n kleine jongen dat gaat doen de groothandel hem eruit gooit. Dag 3 miljoen omzet. Zie dat maar eens een twee drie op te vangen met je nieuw op te bouwen verkoopkana(a)l (en). Dat kan je vergeten.
pi_159043268
Daar denk ik iets anders over. Afhankelijk van de capaciteiten van de mensen en het product, kan zoiets wel degelijk kans van slagen hebben.
pi_159043516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:17 schreef bleyenburg het volgende:
Daar denk ik iets anders over.
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. :)
Ze bieden een mooie rente en als ze behoedzaam opereren zodat ze en de groothandel met zijn dealers niet voor het hoofd stoten en toch ook nieuwe kanalen weten aan te boren, zou het kunnnen. Doch dat vergt heel veel tact. Ik vraag me dan wel af waarom ze dat dan nog niet eerder gedaan hebben.
pi_159043829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol. :)
Ze bieden een mooie rente............
De hoogte van de rente doet vermoeden dat het water ze tot aan de lippen staat, ze geen andere financieringsmogelijkheden (meer) hebben en dat ze alleen nog bij de crowd of bij de maffia terecht kunnen...... :)

Op zich ziet de current ratio er goed uit maar wat is de samenstelling van de vlottende activa vraag ik me af. Misschien veel incourante voorraad en/of een flinke r/c vordering op de directie.

Daarnaast zie ik twee jaren achtereen omzetdaling. 3 ton in 2015. Gaat niet echt soepel daar.
Pecunia non olet
pi_159046579
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel benieuwd naar de "zekerheden" de voorraad van +- ¤50.000,- zou zijn verpand. Hier wordt in het bericht van KoM helemaal niets over gezegd.

https://www.kapitaalopmaa(...)l-Vinovat#zekerheden

[ Bericht 4% gewijzigd door Baklapper op 12-01-2016 18:25:24 ]
pi_159047055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:17 schreef Baklapper het volgende:
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KoM maakt zich er hier wat mij betreft wel erg makkelijk vanaf. Ik lees inderdaad bijvoorbeeld helemaal niets over de voorraad en inventaris (circa ¤ 50.000,- huidig niveau) welke verpand is. De vraag is natuurlijk wat daar ook van waar geweest is en wat er nu nog van over is maar helemaal nul zou het niet kunnen zijn.
Ik zit zelf niet in dit project maar anders zou ik hierover zeker vragen gaan stellen.
Dan even over Sparkholder. Ik weet niet he het bij jullie is maar sinds dit is ingevoerd medio vorig jaar zou het bij mij op 8 projecten moeten werken terwijl als ik hier nu naar kijk het bij mij op maar een project echt zichtbaar is. Tot op heden heb je hier dus ook helemaal niets aan. Hoe is dit bij jullie?
pi_159047315
Over de voorraad en inventaris heb ik al vragen gesteld aan KoM. Het is nog even wachten op een reactie. Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
pi_159047533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:47 schreef Baklapper het volgende:
Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
Ik heb dit eerder aan KoM gevraagd. Bij veel projecten valt het niet mee op de administratie aan te sluiten op Sparkholder. Er zijn veel minder projecten aangesloten dan mag worden verwacht. Ongeveer een half jaar geleden is sparkholder verplicht voor projecten van KoM. Ik heb ook eerder gevraagd of er een legenda kan komen bij de cirkel. Hier heb ik nooit antwoord op gehad
pi_159048168
Ik heb een account aangemaakt op Sparkholder. Vervolgens wordt er blijkbaar verwacht dat ik bij de onderneming, een verzoek om te mogen volgen, indien?
Pecunia non olet
pi_159048527
Mijn dank aan de reageerders op mijn eerdere default bericht, was ff druk met andere zaken.
SPOILER
Beeld faillissementsverslag is idd. schokkend. Begint ook wel een terugkerend patroon te worden, verliesfinanciering waar zogenaamd om groeikapitaal enzo wordt gevraagd, en dan een of meer bv's die al snel omvallen... Waar o waar is het crowdgeld dan telkens zo snel gebleven? Zie nu weer Vinovat. Mijn gve-defaultschema is gebaseerd op >100 projecten, start begin 2012. Ik mag - huidige aantal defaults omgerekend naar nog af te lossen resterende deel - inmiddels blij zijn als ik onder de 20% defaults blijf.

Ik zie aantal trends die ik zorgwekkend vind:
-steeds snellere defaults, ref. bv. de kabellegger
-stapelfinanciering, waarbij de bank voor haar uitleenaandeel zekerheden regelt, en de rest mag de crowd 'ongedekt' ophoesten. Gewoonweg bizar dat de AFM dat toestaat
-leenstapelaars, die binnen relatief korte tijd voor 2e of 3e keer geld bij de crowd ophalen. Ter financiering van de terugbetalingen? dat zijn dan uitgestelde defaults...
-en belangrijkste eigenlijk, geen aansluiting van de sites bij 'reguliere' mkb-bedrijven, het blijft veel te veel bij startups en hiervoor genoemde junk leningen

Ik heb dit aan de AFM voorgelegd, ben benieuwd naar hun respons...
pi_159049482

[ Bericht 100% gewijzigd door rockenfeller op 12-01-2016 20:50:28 ]
pi_159049995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:55 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand al gegoogled op de naam van de wijnhandel ondernemer? Iets met een evenementenbureau, een afgelast oktoberfest en terugbetalen van kaartjes alsmede flinke verliezen.

SPOILER
BTW volgens kvk is dit dezelfde ondernemer
Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest.
Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen.
Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')