Uit de openingspost:quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef mccrowd het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist?
Wat voor lijst?
quote:Op zondag 10 januari 2016 20:30 schreef obligataire het volgende:
Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Ik heb hierover gisterochtend ook een mail naar GvE gestuurd, maar tot nu toe geen reactie. Dus ik hoor het graag als jij wel een reactie krijgt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:58 schreef gve74 het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje richting GVE gestuurd. Zodra ik iets meer weet laat ik het in dit forum weten.
PS Je bedoelt project 8800.
Ik neem hem meequote:Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.
Renovatie bijgebouw/wagenschuur
Project:12905 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:1
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
120 maanden
Rente per jaar:7,0%
Ziet er goed uit. Ook leuk dat ze via een website de voorgang van de verbouwing etc. bijhouden. Hier draait crowdfunding om! Alleen 10 jaar is me net iets te langquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.
Renovatie bijgebouw/wagenschuur
Project:12905 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:1
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
120 maanden
Rente per jaar:7,0%
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:07 schreef bleyenburg het volgende:
daar ga ik even serieus naar kijken.
klein bedrag....
Ik begrijp dat ook niet. Een omzet van 48K is mooi maar er gaat al 14K af voor de crowd. Als een opdrachtgever een keer wat later betaalt of de vorst blijft wat langer hangen dan ben je mi wegquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:41 schreef djh77 het volgende:
[..]
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
Inderdaad..quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:41 schreef djh77 het volgende:
[..]
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:27 schreef k_man het volgende:
Ook een nieuwe op GvE. Lijkt me wel een vrij risicoloze investering (particulieren, verbouwing, beiden een goed inkomen), maar met een periode van 10 jaar!
Ik heb de laatse 100,- net gedaan!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef AQuila360 het volgende:
Net een mailtje dat er weer een bedrijf vervroegd alles ineens gaat aflossen, moest nog 15 termijnen van de 36 maar dat nu dus ineens. Dat zijn de leuke berichten weer.
Gaat trouwens om:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:04 schreef Murene het volgende:
Mijn hart sloeg alweer over. Had een mail gehad inzake project 6176.
Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet
*dubbel zie ik nu*
ze betalen ook alle nog verschuldigde rente over de rest van de oorspronkelijke looptijdquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef MT10 het volgende:
[..]
[..]
Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..
Ooh.. Wel gek dat je dat als ondernemer dan doet, maar dan is het als investeerder wel lekker ja!quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef komrad het volgende:
[..]
ze betalen ook alle nog verschuldigde rente over de rest van de oorspronkelijke looptijd
Natuurlijk is dat geen basis. Voor het daadwerkelijk correct uitoefenen van een uitzendbureau is veel kennis van de branche noodzakelijk. De overheadkosten (o.a. de verloningssoftware, sectorpremies, lidmaatschap ABU etc.) zijn er hoog en met deze omzet moeilijk terug te verdienen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:53 schreef MT10 het volgende:
[..]Ik zie ook niet wat 25 jaar betonwagenchauffeur zijn als basis geeft voor het runnen van een uitzendbureau. Tuurlijk hij zal wel wat mensen kennen hier en daar in de bouw, maar hij heeft 0 ervaring met het runnen van een bedrijf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:27 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ooh.. Wel gek dat je dat als ondernemer dan doet, maar dan is het als investeerder wel lekker ja!
Hoofdelijke aansprakelijkheid stelt niet zoveel voor. Hij leent nu 30.000. Maar zijn schulden kunnen natuurlijk veel groter worden dan 30.000.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende:
vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen.
Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario.
Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand.
Ik over weeg 'm toch.
Hij rekent maar E 25 per uur. Dat is echt heel weinig. Geen geld voor arbeidsongeschiktheidsverzekering. Geen recht op ww. Weinig tot niks zal overblijven om te sparen. Als het misgaat is er echt nauwelijks wat te halen. 30k is voor deze man echt heel veel geld. Het is alleen onduidelijk of zijn vrouw inkomen heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende:
vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen.
Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario.
Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand.
Ik over weeg 'm toch.
Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:04 schreef Murene het volgende:
Mijn hart sloeg alweer over. Had een mail gehad inzake project 6176.
Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking met NS is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten."
[ Bericht 10% gewijzigd door Rottie99 op 14-01-2016 06:21:14 ]
bedankt voor de updatequote:Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.
Tot binnenkort.
Fish Point team,"
Snap ik ook niet helemaal. Plus dat je het in 30 jaar mag aflossen ipv dat je het in 10 jaar doet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?
Maar ik zie tijdens het typen dat ik me hier al niet meer zorgen over hoef te maken omdat deze ook in noterm al weer vol geknalt is..
Was ook eerst enthousiast over het concept. Heb mij teruggetrokken op basis van het team dat er achter staat. Blijkt nu een goede keuze te zijn geweest dus.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:35 schreef cofox het volgende:
[..]
bedankt voor de update
Verbaas mij ook niks de zaken van fish point liepen ook voor geen meter en dan weer dat duurzaam gelul verhaal erbij. Op het moment dat men over duurzaam begint moet je er gewoon zo voor mogelijk vandaan blijven
Wat voor rendement heb je gehaald dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:59 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....
Doe mij er nog maar een paar die vervroegd aflossen!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?
Maar ik zie tijdens het typen dat ik me hier al niet meer zorgen over hoef te maken omdat deze ook in noterm al weer vol geknalt is..
Waarschijnlijk hebben ze geen extra hypotheekruimtequote:Wat is uw woonsituatie?
Sinds 2014 zijn wij in het bezit van een koopwoning.
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.
"Beste investeerders,
Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.
Tot binnenkort.
Fish Point team,"
Ja zijn inderdaad dezelfde mensen zonder enige trackrecord meteen meerdere zaken openenquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef gve74 het volgende:
[..]
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Ja helaas dezelfde als die van GvE, dus binnenkort weer een mail van GvE met de gevreesde onderwerpregel: 'Bericht inzake project xxxx'quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef gve74 het volgende:
[..]
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Ja, wat dat betreft gaat het lekker! Dit is mijn derde vervroegde volledig aflossing in drie maanden 😊👍. Leuk ook om te lezen dat het goed gaat met het bedrijf en dat ze de crowd op deze manier extra willen bedanken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.
En het stukje er bij was van de strekking ''jullie hebben ons geholpen toen we het nodig hadden en nu doen we weer wat extra terug''
Mn 2de al! Die zie ik liever dan een default mailtje in elk geval
Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef Klokov het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk hebben ze geen extra hypotheekruimte
Dat is dezelfdequote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef gve74 het volgende:
[..]
Mag ik aannemen dat dit dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Kan ook zijn dat ze met de nieuwe normen niet uitkomen, maximaal 102% financieren. De totale investering van verbouw die niet terug komt in de marktwaarde na verbouw. Banken geven aan dat je dan maar eigen geld moet inbrengen..,,,quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:48 schreef MT10 het volgende:
[..]
Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..
Maar ach, het zit toch al vol..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |