abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159069619
Bikel:

....... maar wat is de samenstelling van de vlottende activa vraag ik me af. Misschien veel incourante voorraad en/of een flinke r/c vordering op de directie.
Pecunia non olet
pi_159069768
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:01 schreef µ het volgende:
250(!) mensen op de lijst van GVE! *G*
Heb ik wat gemist?
Wat voor lijst?
pi_159069877
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist?
Wat voor lijst?
Uit de openingspost:
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:30 schreef obligataire het volgende:
Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
జ్ఞ‌ా
pi_159070056
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:04 schreef µ het volgende:

[..]

Uit de openingspost:

[..]

251
pi_159070524
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Nice-Jobs

Een betonwagen chauffeur die een uitzendbureau is begonnen
pi_159072643
daar ga ik even serieus naar kijken.
klein bedrag....
pi_159073027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:58 schreef gve74 het volgende:

[..]

Ik heb een mailtje richting GVE gestuurd. Zodra ik iets meer weet laat ik het in dit forum weten.

PS Je bedoelt project 8800.
Ik heb hierover gisterochtend ook een mail naar GvE gestuurd, maar tot nu toe geen reactie. Dus ik hoor het graag als jij wel een reactie krijgt.
pi_159073095
Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.

Renovatie bijgebouw/wagenschuur
Project:12905 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:1
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
120 maanden
Rente per jaar:7,0%
pi_159073113
Ook een nieuwe op GvE. Lijkt me wel een vrij risicoloze investering (particulieren, verbouwing, beiden een goed inkomen), maar met een periode van 10 jaar! :o
pi_159073214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE, ik vind 10 jaar veel te lang en heb hem daarom verder niet helemaal doorgelezen.

Product:
Lening
Looptijd:
120 maanden
Ik neem hem mee :)
pi_159074647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Ernie58 het volgende:

Product:
Lening
Looptijd:
120 maanden
Ziet er goed uit. Ook leuk dat ze via een website de voorgang van de verbouwing etc. bijhouden. Hier draait crowdfunding om! Alleen 10 jaar is me net iets te lang :P
pi_159074715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:07 schreef bleyenburg het volgende:
daar ga ik even serieus naar kijken.
klein bedrag....
Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
pi_159074934
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Meen je dat? Een uitzendbureau beginnen lijkt me erg risicovol voor iemand die nooit personeel in dienst heeft gehad. Ook qua sociale zekerheid is uitzendbranch erg risico. Veel kosten voir ziektewet en wga-uitkeringen.
Ik begrijp dat ook niet. Een omzet van 48K is mooi maar er gaat al 14K af voor de crowd. Als een opdrachtgever een keer wat later betaalt of de vorst blijft wat langer hangen dan ben je mi weg
pi_159075076
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Inderdaad..

Ik heb er nog niet in detail naar gekeken, maar heb het gevoel dat ook cijfermatig dit aan alle kanten rommelt.

25.600 Euro omzet door wat hij uitleent. Zelf rekent hij 800E/week. STEL dat hij 52 weken per jaar werkt (wat onmogelijk is omdat hij aangeeft personeel in te werken en hij uiteraard ook gewoon zijn uitzendbureau moet runnen. En dan vergeet ik even dat het ook best gezond is om ergens een vakantietje te nemen.) dan brengt hij 41600 Euro binnen. Het totaal wordt dan 67.800 euro. Dan vraag ik me af of 48K winst al mogelijk is als je denkt aan alle kosten die een uitzenbureau moet maken. En zoals eerder gezegd, dat is niet eens een realistische omzet.

Bovendien heeft hij geld nodig om debiteuren voor te financieren. Maar hij rekent alleen de marge als omzet in het verhaal. Maar de omzet is natuurlijk het volledige uurloon en hij moet die mensen uitbetalen. Ik vind het toch wel schandalig als je 30K komt vragen om een onderneming te beginnen dat je dat soort termen niet fatsoenlijk gebruikt.

Ik zie ook niet wat 25 jaar betonwagenchauffeur zijn als basis geeft voor het runnen van een uitzendbureau. Tuurlijk hij zal wel wat mensen kennen hier en daar in de bouw, maar hij heeft 0 ervaring met het runnen van een bedrijf.
pi_159075142
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:27 schreef k_man het volgende:
Ook een nieuwe op GvE. Lijkt me wel een vrij risicoloze investering (particulieren, verbouwing, beiden een goed inkomen), maar met een periode van 10 jaar! :o
Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?

Maar ik zie tijdens het typen dat ik me hier al niet meer zorgen over hoef te maken omdat deze ook in noterm al weer vol geknalt is..
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:59:36 #116
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_159075295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:33 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik neem hem mee :)
Ik heb de laatse 100,- net gedaan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:01:40 #117
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_159075370
Net een mailtje dat er weer een bedrijf vervroegd alles ineens gaat aflossen, moest nog 15 termijnen van de 36 maar dat nu dus ineens. Dat zijn de leuke berichten weer.

Gaat trouwens om:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159075500
Mijn hart sloeg alweer over. Had een mail gehad inzake project 6176.

Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet

*dubbel zie ik nu*
pi_159076410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:01 schreef AQuila360 het volgende:
Net een mailtje dat er weer een bedrijf vervroegd alles ineens gaat aflossen, moest nog 15 termijnen van de 36 maar dat nu dus ineens. Dat zijn de leuke berichten weer.

Gaat trouwens om:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:04 schreef Murene het volgende:

Maar bleek goed nieuws te zijn. Eureka Caterware gaat al zijn termijnen in een keer uitbetalen. Na HIN verzekeringen is dit mijn tweede die dat doet

*dubbel zie ik nu*
Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..
pi_159076425
Idd goed nieuws van Eureka Caterware nu maar weer op zoek naar een mooi project om in te herinvesteren. Dit maakt iets goed van een paar eerdere defaults.
pi_159076563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef MT10 het volgende:

[..]

[..]

Zien jullie dat als positief? Heb namelijk zelfs het liefst dat de goede projecten gewoon de hele looptijd doorlopen en je er rente op blijft vangen.. Op deze manier heb je namelijk een lager default percentage nodig om een leuk rendement over te houden..
ze betalen ook alle nog verschuldigde rente over de rest van de oorspronkelijke looptijd ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_159076630
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef komrad het volgende:

[..]

ze betalen ook alle nog verschuldigde rente over de rest van de oorspronkelijke looptijd ;)
Ooh.. Wel gek dat je dat als ondernemer dan doet, maar dan is het als investeerder wel lekker ja! :)
pi_159076739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:53 schreef MT10 het volgende:

[..]Ik zie ook niet wat 25 jaar betonwagenchauffeur zijn als basis geeft voor het runnen van een uitzendbureau. Tuurlijk hij zal wel wat mensen kennen hier en daar in de bouw, maar hij heeft 0 ervaring met het runnen van een bedrijf.
Natuurlijk is dat geen basis. Voor het daadwerkelijk correct uitoefenen van een uitzendbureau is veel kennis van de branche noodzakelijk. De overheadkosten (o.a. de verloningssoftware, sectorpremies, lidmaatschap ABU etc.) zijn er hoog en met deze omzet moeilijk terug te verdienen.
SPOILER
Pecunia non olet
pi_159076741
Financieringsvraag Gym Fitness (KoM) is door opmerkingen van de crowd gehalveerd van 100k naar50k

In samenspraak met de ondernemers van Gym Fitness Rotterdam hebben moeten constateren dat de financieringsvraag niet duidelijk is. Met name de aflossing van 50K aan de Holding was onduidelijk. Deze is nu komen te vervallen. De ondernemers zullen gaan aflossen aan de Holding als er voldoende liquide middelen zijn gegenereerd. De vernieuwde aanvraag van 50K komt nu ten goede aan de ontwikkeling van het sport-zorgprogramma voor de hartrevalidatie patiënten van het Ikazia ziekenhuis. Deze samenwerking is in een stroomversnelling gekomen. Dit betekent een voortdurende stroom van nieuwe klanten voor Gym Fitness Rotterdam B.V. Later dit jaar zal er nog een aanvraag van 50k bij Kapitaal Op Maat worden ingediend om de verwachtte stroom van nieuwe klanten aan te kunnen. Het Ikazia ziekenhuis verwacht in 2016 1200 hartrevalidatie patiënten te behandelen. Concreet betekent dit dat wij het doelbedrag van het project Gym Fitness zullen aanpassen van 100k naar 50k. Tevens zal de projecttekst worden aangepast. De voorwaarden & zekerheden voor deze aanvraag en de vervolgaanvraag van 50K later dit jaar blijven gehandhaafd. Voor de toetsing blijven wij uitgaan van een aanvraag van 100k. Graag vermelden wij dat wij vanuit Kapitaal Op Maat volledig achter dit besluit staan en wensen Gym Fitness alle succes toe met het vervolg van hun crowdfunding campagne.
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:34:45 #125
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_159076909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:27 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ooh.. Wel gek dat je dat als ondernemer dan doet, maar dan is het als investeerder wel lekker ja! :)
Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.

En het stukje er bij was van de strekking ''jullie hebben ons geholpen toen we het nodig hadden en nu doen we weer wat extra terug''

Mn 2de al! Die zie ik liever dan een default mailtje in elk geval :')
pi_159077698
vwb Nice jobs bedoelde ik klein bedrag te lenen.
Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario.
Alleen tegen eventuele fraude is niks bestand.
Ik over weeg 'm toch.
pi_159077944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende:
Met hoofdelijke aansprakelijkheid meot zoiets altijd terug kunnen komen. zelfs in donker scenario.
Ik over weeg 'm toch.
Hoofdelijke aansprakelijkheid stelt niet zoveel voor. Hij leent nu 30.000. Maar zijn schulden kunnen natuurlijk veel groter worden dan 30.000.
pi_159077956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef bleyenburg het volgende:
Ik over weeg 'm toch.
Hij rekent maar E 25 per uur. Dat is echt heel weinig. Geen geld voor arbeidsongeschiktheidsverzekering. Geen recht op ww. Weinig tot niks zal overblijven om te sparen. Als het misgaat is er echt nauwelijks wat te halen. 30k is voor deze man echt heel veel geld. Het is alleen onduidelijk of zijn vrouw inkomen heeft.
pi_159079214
Heel veel vragen, maar 0 antwoorden bij Nice Jobs.
Het duiveltje in mij vermoedt dat er geadviseerd is ff niks te antwoorden als ie toch wel volloopt....
(disclaimer: Ik zeg met nadruk "vermoedt")
;)
pi_159079577
Ik ben schijnbaar niet de enige die dat vindt, getuige de laatste reactie in de Q&A
pi_159080740
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:04 schreef Murene het volgende:

Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....

Doe mij er nog maar een paar die vervroegd aflossen!
pi_159080824
Nou zag ik net een reclame van een goed doel met microkrediet met 1,55 procent rente. Het leek mij wel een leuk idee om dit te steunen, veel leuker dan gewoon maar ergens wat storten. Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_159081034
SPOILER
Ze hebben op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking met NS is opgezegd.

"Beste investeerders,

Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten."

[ Bericht 10% gewijzigd door Rottie99 op 14-01-2016 06:21:14 ]
pi_159081387
Leuk nieuw bierproject op Symbid, Brouwerij de Bierschuur. Heb deze meegepakt, loopt erg snel vol!
pi_159081479
ik denk dat er een bierbubble in de maak is ;)
pi_159082084
ah lekker bier moet genoeg bubbles bevatten.
pi_159082489
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.

"Beste investeerders,

Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.

Tot binnenkort.

Fish Point team,"
bedankt voor de update

Verbaas mij ook niks de zaken van fish point liepen ook voor geen meter en dan weer dat duurzaam gelul verhaal erbij. Op het moment dat men over duurzaam begint moet je er gewoon zo voor mogelijk vandaan blijven
pi_159082535
-

[ Bericht 100% gewijzigd door cofox op 13-01-2016 21:36:39 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:55:57 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_159083662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ik vertrouw deze niet. Particuliere hypotheek 10 jaar vast kun je tussen de 2-3% krijgen. Waarom 7% aan de crowd betalen?

Maar ik zie tijdens het typen dat ik me hier al niet meer zorgen over hoef te maken omdat deze ook in noterm al weer vol geknalt is..
Snap ik ook niet helemaal. Plus dat je het in 30 jaar mag aflossen ipv dat je het in 10 jaar doet.
pi_159084400
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:35 schreef cofox het volgende:

[..]

bedankt voor de update

Verbaas mij ook niks de zaken van fish point liepen ook voor geen meter en dan weer dat duurzaam gelul verhaal erbij. Op het moment dat men over duurzaam begint moet je er gewoon zo voor mogelijk vandaan blijven
Was ook eerst enthousiast over het concept. Heb mij teruggetrokken op basis van het team dat er achter staat. Blijkt nu een goede keuze te zijn geweest dus.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159084416
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:59 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Haha, dat had ik ook! Na 5 defaults is het lekker om eindelijk eens een positief bericht te ontvangen, had ik echt even nodig! Maakt het negatieve rendement dat ik momenteel heb op crowdfunding bij lange na nog niet goed, maar het helpt wel. En geeft in ieder geval aan dat het ook wel eens goed kan uitpakken.....

Doe mij er nog maar een paar die vervroegd aflossen!
Wat voor rendement heb je gehaald dan?

Zelf zit ik er ook aan te denken om het crowdfund geld iets af te bouwen, en in plaats daarvan over te gaan op hoge dividend bedrijfsobligaties.
pi_159084499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef MT10 het volgende:

[..]

quote:
Wat is uw woonsituatie?
Sinds 2014 zijn wij in het bezit van een koopwoning.
Waarschijnlijk hebben ze geen extra hypotheekruimte ;)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159084862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Fishpoint heeft op Symbid 11 dagen geleden het volgende bericht gepost, nadat ze eerder hebben aangegeven dat de samenwerking tussen NS en Fishpoint is opgezegd.

"Beste investeerders,

Binnenkort krijgt iedereen duidelijk antwoord over de afhandeling. We moeten nog even wachten tot alles concreet is. Men krijgt in ieder geval in januari duidelijk antwoord. Echter verzoeken we iedereen om nog even te wachten.

Tot binnenkort.

Fish Point team,"
Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
pi_159085152
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef gve74 het volgende:

[..]

Mag ik aannemen dat dit Fish Point team dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Ja zijn inderdaad dezelfde mensen zonder enige trackrecord meteen meerdere zaken openen :')
pi_159085504
quote:

[..]

Ja helaas dezelfde als die van GvE, dus binnenkort weer een mail van GvE met de gevreesde onderwerpregel: 'Bericht inzake project xxxx'

[ Bericht 0% gewijzigd door Ernie58 op 13-01-2016 22:59:07 ]
pi_159086087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja precies ik snap het ook nooit helemaal, maargoed wel leuk ja.

En het stukje er bij was van de strekking ''jullie hebben ons geholpen toen we het nodig hadden en nu doen we weer wat extra terug''

Mn 2de al! Die zie ik liever dan een default mailtje in elk geval :')
Ja, wat dat betreft gaat het lekker! Dit is mijn derde vervroegde volledig aflossing in drie maanden 😊👍. Leuk ook om te lezen dat het goed gaat met het bedrijf en dat ze de crowd op deze manier extra willen bedanken.
pi_159089375
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef Klokov het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk hebben ze geen extra hypotheekruimte ;)
Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..

Maar ach, het zit toch al vol.. ;)
pi_159090707
quote:

[..]

Mag ik aannemen dat dit dezelfde is als het project bij GVE? Want dan kunnen we daar waarschijnlijk binnenkort ook een mailtje van verwachten, toch?
Dat is dezelfde
pi_159091587
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:48 schreef MT10 het volgende:

[..]

Mja zelfs dan nog.. een 46-jarige ITer en een afdelingshoofd in een ziekenhuis zouden ook genoeg moeten verdienen om daar geen lening a 7% voor aan te gaan voor 10 jaar. Paar jaartjes zou meer dan zat moeten zijn... Dus dan heeft het wel een naar gevoel bij mij..

Maar ach, het zit toch al vol.. ;)
Kan ook zijn dat ze met de nieuwe normen niet uitkomen, maximaal 102% financieren. De totale investering van verbouw die niet terug komt in de marktwaarde na verbouw. Banken geven aan dat je dan maar eigen geld moet inbrengen..,,,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')