Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:27 schreef Coelho het volgende:
[..]
Daar had best wat meer onderbouwing bij mogen zitten. Gewoon een foutje, nu al betalingsissues of een fout bij KOM? Gezien de recente ontwikkelingen heb ik direct wat alarmbellen die afgaan..
Ik heb er een mail aan gewaagd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:05 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ik hoop dat het een foutje is vanuit het project; als iemand er tijd voor heeft graag, ben zelf (te) druk op werk om hier goed aandacht aan te besteden (sowieso tot 18u)
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:34 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Ja het vastgoed project loopt helaas nog niet zo voorspoedig als verwacht.
Vwb het beheer van de stichting derdengelden (bij RF > Stichting Investeerders Regiofund); bij een faillissement van de exploitant blijven de overeenkmsten van de stichtingen e.d. van kracht. De maandelijkse vergoeding van de geldvragers/debiteuren dienen de kosten voor de stichtingen cq. het betalingsverkeer te dekken.
Ik zou zeggen 8 en bij voorkeur 5 jaar. En natuurlijk staan er ook nog een aantal andere verbeterpunten op onze wensenlijst met betrekking tot de algemene voorwaarden en de positie van ene heer Chiu in de organisatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kan de duur niet terug naar 10 jaar of bij voorkeur zelfs 8 jaar? Zo'n wereldbedrag is het nu ook weer niet.
De ratio’s heeft obli bekeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:
Hoi naregendezon.
Heb jij vanmiddag eventueel even de tijd om jouw gewaardeerde licht te laten schijnen over Bikkle Bike op FNC?
Natuurlijk kan dat. maar ik vermoed dat als zo'n kleine jongen dat gaat doen de groothandel hem eruit gooit. Dag 3 miljoen omzet. Zie dat maar eens een twee drie op te vangen met je nieuw op te bouwen verkoopkana(a)l (en). Dat kan je vergeten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef bleyenburg het volgende:
In principe kan het wel, 'n schakel overslaan. Maar idd, ik heb geen idee of er online plannen zijn e.d.
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol.quote:
De hoogte van de rente doet vermoeden dat het water ze tot aan de lippen staat, ze geen andere financieringsmogelijkheden (meer) hebben en dat ze alleen nog bij de crowd of bij de maffia terecht kunnen......quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Anders komen sommige projecten nooit vol.![]()
Ze bieden een mooie rente............
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben wel benieuwd naar de "zekerheden" de voorraad van +- ¤50.000,- zou zijn verpand. Hier wordt in het bericht van KoM helemaal niets over gezegd.
https://www.kapitaalopmaa(...)l-Vinovat#zekerheden
[ Bericht 4% gewijzigd door Baklapper op 12-01-2016 18:25:24 ]
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:17 schreef Baklapper het volgende:
Nieuw bericht van KoM over het faillissement van Vinovat.KoM maakt zich er hier wat mij betreft wel erg makkelijk vanaf. Ik lees inderdaad bijvoorbeeld helemaal niets over de voorraad en inventaris (circa ¤ 50.000,- huidig niveau) welke verpand is. De vraag is natuurlijk wat daar ook van waar geweest is en wat er nu nog van over is maar helemaal nul zou het niet kunnen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit zelf niet in dit project maar anders zou ik hierover zeker vragen gaan stellen.
Dan even over Sparkholder. Ik weet niet he het bij jullie is maar sinds dit is ingevoerd medio vorig jaar zou het bij mij op 8 projecten moeten werken terwijl als ik hier nu naar kijk het bij mij op maar een project echt zichtbaar is. Tot op heden heb je hier dus ook helemaal niets aan. Hoe is dit bij jullie?
Ik heb dit eerder aan KoM gevraagd. Bij veel projecten valt het niet mee op de administratie aan te sluiten op Sparkholder. Er zijn veel minder projecten aangesloten dan mag worden verwacht. Ongeveer een half jaar geleden is sparkholder verplicht voor projecten van KoM. Ik heb ook eerder gevraagd of er een legenda kan komen bij de cirkel. Hier heb ik nooit antwoord op gehadquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:47 schreef Baklapper het volgende:
Dan over Sparkholder. Het project van Vinovat heeft het. Alleen heb ik geen idee wat wij, de investeerders, er aan hebben. Ik zie alleen maar een ronde cirkel welke ten tijde van het project niet is veranderd. Daarnaast zijn bij de investeerders helemaal niet de voorwaarden van zo'n cirkel bekend. Wat maakt het vlak werkkapitaal groen en de quick ratio geel? Daarnaast weet ik ook niet of de 'cirkel' op basis van actuele cijfers is gevuld, of op basis van een paar maand geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beeld faillissementsverslag is idd. schokkend. Begint ook wel een terugkerend patroon te worden, verliesfinanciering waar zogenaamd om groeikapitaal enzo wordt gevraagd, en dan een of meer bv's die al snel omvallen... Waar o waar is het crowdgeld dan telkens zo snel gebleven? Zie nu weer Vinovat. Mijn gve-defaultschema is gebaseerd op >100 projecten, start begin 2012. Ik mag - huidige aantal defaults omgerekend naar nog af te lossen resterende deel - inmiddels blij zijn als ik onder de 20% defaults blijf.
Ik zie aantal trends die ik zorgwekkend vind:
-steeds snellere defaults, ref. bv. de kabellegger
-stapelfinanciering, waarbij de bank voor haar uitleenaandeel zekerheden regelt, en de rest mag de crowd 'ongedekt' ophoesten. Gewoonweg bizar dat de AFM dat toestaat
-leenstapelaars, die binnen relatief korte tijd voor 2e of 3e keer geld bij de crowd ophalen. Ter financiering van de terugbetalingen? dat zijn dan uitgestelde defaults...
-en belangrijkste eigenlijk, geen aansluiting van de sites bij 'reguliere' mkb-bedrijven, het blijft veel te veel bij startups en hiervoor genoemde junk leningen
Ik heb dit aan de AFM voorgelegd, ben benieuwd naar hun respons...
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:55 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand al gegoogled op de naam van de wijnhandel ondernemer? Iets met een evenementenbureau, een afgelast oktoberfest en terugbetalen van kaartjes alsmede flinke verliezen.Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BTW volgens kvk is dit dezelfde ondernemer
Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen.
Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.Pecunia non olet
Ok. Wist ik niet. Dan haal ik het weg. Heeft verder geen nutquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit verhaal is tijdens het uitbrengen van de pitch ook aan de orde geweest.
Eén van de redenen om aan dit sjacheraartje geen geld te lenen.
Als je 1.400 euro al niet kunt ophoesten, wat moet je dan nog.
Wel interessant om even terug te lezen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:49 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ok. Wist ik niet. Dan haal ik het weg. Heeft verder geen nut
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn interpretatie: Alle begin is moeilijk![]()
Ik heb een mailtje richting GVE gestuurd. Zodra ik iets meer weet laat ik het in dit forum weten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef dbrmnn het volgende:
Hier ook inderdaad een betaling van GVE project 8080 binnen gekregen, zonder verdere communicatie. Dat vind ik toch wel wat vreemd, want er liggen nog genoeg voor de hand liggende vragen op tafel: worden de achterstallige termijnen nog ingehaald of schuift het hele project gewoon op? Hoe staat het verder met de onderneming? Is de belangrijkste reden voor het eerdere in gebreke blijven nu uit beeld en draait de toko weer normaal? Zou hier graag wat meer over weten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_te_krijgen___.htmlquote:’Iedereen kans om z’n recht te krijgen’
Inmiddels hebben vader en dochter vijftien man in dienst, allen voormalige rechters en advocaten. Het gaat goed met Liesker Procesfinanciering, zo goed zelfs dat er meer kapitaal nodig was om het oplopende aantal aanvragen te kunnen bekostigen. Via een crowdfundingcampagne haalden ze in oktober binnen een halve dag ¤600.000 op voor verdere groei.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_van_rechter__.htmlquote:VVD-coryfee Hans Wiegel heeft een forse veeg uit de pan gekregen van de rechtbank uit Leeuwarden. Als voorzitter van aan een vastgoedfonds gelieerde stichting heeft de oud-politicus 'cruciale' informatie achtergehouden voor beleggers.
De bestuurders verwijten de oud-politicus dat hij een bancaire volmacht heeft gegeven aan vastgoedbeheerder Jonald Bouwhuis. Die gebruikte een deel van het geld dat hij in beheer had, voor andere doeleinden dan vastgoedinvesteringen. Nadat Bouwhuis in 2009 in de financiële problemen was geraakt, kregen de 120 gedupeerde obligatiehouders van Bouw State V onder meer geen rente meer uitbetaald.
Liesker Legal financiert de rechtszaak voor Bouw State. Liesker probeert al jaren aan te tonen dat Wiegel gefaald heeft als bestuurder en bereidt een miljoenclaim voor voor de bestuurders van Bouw State.
Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet.quote:
Die gedachte kreeg ik ook al bij het lezen van de pitch. Er wordt ook ontzettend weinig financiële informatie gegeven en het geheel gaf mij het gevoel dat het er bijster slecht voor staat. Het is best mogelijk dat die groei met deze overeenkomst zal lukken, maar het is ook best mogelijk dat ze omvallen. Dus ik laat hem lekker gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die werkmij (gas). heeft een zwaar negatief E.V. Is technisch zo goed als failliet.
De draagkracht van de holding is onduidelijk al staat daar een hele grote voorziening op de balans (pensioen eigen beheer?) die eventueel als garantievermogen kan dienen.
Investering in dit bedrijf past niet in mijn goede voornemens van 2016
Laag risico volgens BKR. Dat zegt alleen iets over het betaalgedrag. Dat het geen laag risico is blijkt wel uit de classificatie 5.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
Ik begin een beetje te balen van pitches als deze (James autoservice).
Hoe kán dit nou zonder enige toelichting.
En dan de "laag risico" classificatie.
Volgens mij worden ook de kosten van de financiering meegefinancierd.
Dat zou het verschil tussen de 113K en 120K kunnen verklaren.
Dat zou idd op 7200 uitkomen, gangbare verklaring. als ze dat er nou gewoon bij schrijven....quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef bleyenburg het volgende:
Volgens mij worden ook de kosten van de financiering meegefinancierd.
Dat zou het verschil tussen de 113K en 120K kunnen verklaren.
Je zou kunnen vragen of die aflossing aan de groothandel, verplicht of op vrijwillige basis geschiedt?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:55 schreef bleyenburg het volgende:
indien hier iemand met vragen voor Bikkel, meldt maar.
dan neem ik die desgewenst voor je mee als ik ze bel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |