SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door YUR op 09-01-2016 07:58:10 ]F means you're fucked![]()
Het is niet echt een kwestie van eventueel kunnen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nu deze naam valt, kan ik mooi de vraag stellen die ik al een tijdje heb:
Waarom doet niemand van hier eigenlijk mee met de Jan Knippenberg Memorial op 25 en 26 maart 2016? Ik hoor er niemand over... Er zijn een aantal mensen die dat zouden kunnen toch? Het is de laatste keer dat ie wordt gehouden!
[..]quote:Toelatingseisen hele JKM
De bekende toelatingseisen voor de hele JKM blijven gehandhaafd, met dien verstande dat de organisatie wat ruimer met wildcards zal werken dan bij De 120 van Texel gebruikelijk is. Lopers die menen op grond van bepaalde prestaties in aanmerking te komen voor zo’n wildcard, worden vriendelijk gevraagd in contact te treden met Martien en Henri (martien.baars <at> nioz.nl en thun007 <at> home.nl).
Lopers die de afgelopen 6 jaren (2008-2013) voldaan hebben aan één van de volgende criteria zijn sowieso gerechtigd om in te schrijven voor de hele JKM:
a) een officiële 100 km wedstrijd binnen de 9.30
b) een officiële 12-uurswedstrijd met 120 km of meer;
c) een officiële 24-uurswedstrijd met 200 km of meer;
d) een finish op de Spartathlon
e) een finish binnen de tijdslimiet op De 120 van Texel van 2009 of 2011 of 2013
f) een finish binnen de tijdslimiet op de hele JKM van 2008 of 2010 of 2012![]()
Ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gaaf zeg! Zijn er ook hardloopclubs of zo?Er is in ieder geval de Doha Bay Running Club. En ik zag dat er voor kinderen ook verschillende clubs zijn, die ook voor volwassenen trainingen hebben, dus ik ga binnenkort een keer ergens aanhaken denk ik. Ik woon nu ook vlakbij een complex met atletiekbaan, misschien dat ze daar ook wel trainen of dat ik er sowieso kan lopen ook, ga wel eens rondkijken. Al heeft het de afgelopen weken niet echt prio gehad, alles eerst beetje op de rails krijgen qua wonen en werken.
Veel scholen zijn ook internationaal en hebben ook sportcomplexen erbij hier, maar dat is dus vooral voor jongeren. En zowel wat serieuzer trainen als nieuwe mensen leren kennen lijkt mij wel een goed idee, dus ga wel een club opzoeken denk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nice. Ik heb een stuk gemist denk ik. Heb je daar werk ofzo? Waarom ben je daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...![]()
Even totaal off topic en on-hardloopgerelateerd nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
![]()
Guppy
Ok, ik ga de stoute (hardloop)schoenen maar onderbinden voor een kort rondje. Genoeg gelummeld
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Even totaal off topic en on-hardloopgerelateerd nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Wat fijn! Lijkt mij ook vervelend om thuis te zitten, achteraf is het makkelijk praten en wil iedereen misschien wel 1.5 maand niks te doen hebben, maar het vervelende is de onzekerheid, dat je niet weet of het misschien wel een jaar wordt..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:50 schreef Guppyfriend het volgende:
ndag ga ik beginnen (en dat heb ik afgelopen woensdag te horen gekregen) en ik heb er superveel zin in! Zal wel weer even wennen zijn om de balans te vinden tussen werk, privé, sport en dat soort dingen, maar dat gaat vast goed komen. M'n reis-afstand wordt 20km korter enkele reis, en 30min korter enkele reis, dus dat belooft al veel goeds.
Weer hardloopgerelateerd: wat een prachtig weer om buiten te lopen! Helaas kruip ik vanmiddag de benauwde fitness in.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou ja, weet je wat het vooral is? Het is leuk als je weet dat het eindig is. Die laatste twee dagen geniet ik intens, maar daarvoor vond ik er maar weinig aan. Wat dat betreft is het bijna jammer dat ik maandag al beginquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat fijn! Lijkt mij ook vervelend om thuis te zitten, achteraf is het makkelijk praten en wil iedereen misschien wel 1.5 maand niks te doen hebben, maar het vervelende is de onzekerheid, dat je niet weet of het misschien wel een jaar wordt..
Weer hardloopgerelateerd: wat een prachtig weer om buiten te lopen! Helaas kruip ik vanmiddag de benauwde fitness in.maar nee hoor, ik heb er echt heel veel zin in!
Het is dat ik zo naar de tandarts moet, anders ging ik ook nog even een rondje. Maar ik heb al gefietst vandaag, dus ik ben al lekker bezig geweest. Ga ik morgen wel weer rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja dat is ook precies wat ik bedoelde te zeggen! Idd jammer dat je er nog maar even van mag genieten, maarja nu worden je weekenden ook weer specialer I guessquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, weet je wat het vooral is? Het is leuk als je weet dat het eindig is. Die laatste twee dagen geniet ik intens, maar daarvoor vond ik er maar weinig aan. Wat dat betreft is het bijna jammer dat ik maandag al beginmaar nee hoor, ik heb er echt heel veel zin in!
Het is dat ik zo naar de tandarts moet, anders ging ik ook nog even een rondje. Maar ik heb al gefietst vandaag, dus ik ben al lekker bezig geweest. Ga ik morgen wel weer rennen
Hmm tandartssterkte
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Even totaal off topic en on-hardloopgerelateerd nieuws:GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Even totaal off topic en on-hardloopgerelateerd nieuws:Gefeliciteerd! Veel plezierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mentira! Ik vond het helemaal niet leukquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is ook niet nodig, je gaat het onderweg vast wel leuk vindenHup, gaan!
En ik kon me ook niet voorstellen dat ik een half jaar geleden 10EM liep en al helemáál niet dat ik in mei 21k moet gaan lopen
Moet er gewoon weer even inkomen, komt wel weer goedIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Je moet nu je regelmaat weer pakken, dan ben je binnen no-time terug op je niveau. Daarna kun je weer bouwenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mentira! Ik vond het helemaal niet leukEn ik kon me ook niet voorstellen dat ik een half jaar geleden 10EM liep en al helemáál niet dat ik in mei 21k moet gaan lopen
Moet er gewoon weer even inkomen, komt wel weer goed
F means you're fucked![]()
8km weer heerlijk gelopen. Temperatuur was goed te doen. Ik ben blij dat de ijzel weg is.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Speaking of which, ik las hier dat (volgens mij) Swets iedere dag heeft gelopen ihkv een decemberchallenge ofzo en dat dat enorm had geholpen voor zijn conditie. Zou het helpen als ik mijn gewone 5-10km schema aanhoud, maar dan de tussenliggende dagen een rondje extra ga lopen? Km of 3 ofzo?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:33 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet nu je regelmaat weer pakken, dan ben je binnen no-time terug op je niveau. Daarna kun je weer bouwenIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Nee. Wat een 10k-schema is intensief op bepaalde momenten. ZO'n challenge doe je op je dooie akkertje.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speaking of which, ik las hier dat (volgens mij) Swets iedere dag heeft gelopen ihkv een decemberchallenge ofzo en dat dat enorm had geholpen voor zijn conditie. Zou het helpen als ik mijn gewone 5-10km schema aanhoud, maar dan de tussenliggende dagen een rondje extra ga lopen? Km of 3 ofzo?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar die 3km dan ook op mijn dooie akkertje he. Zou leuker zijn voor de hond, want 5 of 6 rondjes van 500m rennen hierachter is nog wel te doen, maar zodra mijn afstanden weer wat groter worden ga ik weer langs de weg lopen en dan kan de hond niet meer mee (wegens te veel loslopende honden en weinig ruimte langs de weg op sommige stukken).quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nee. Wat een 10k-schema is intensief op bepaalde momenten. ZO'n challenge doe je op je dooie akkertje.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Een opbouwschema houdt in principe wel rekening met rustdagen. Op het moment dat je die rustdagen eruit haalt, haal je volgens mij de hele achterliggende gedachte van je opbouwschema onderuit.
Maar aan de andere kant: Als je het leuk vindt om te doen, moet je het vooral doen. Oftewel: Als je maar lol hebt
En mits je niet jezelf compleet over de kop loopt dan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:43 schreef YUR het volgende:
Een opbouwschema houdt in principe wel rekening met rustdagen. Op het moment dat je die rustdagen eruit haalt, haal je volgens mij de hele achterliggende gedachte van je opbouwschema onderuit.
Maar aan de andere kant: Als je het leuk vindt om te doen, moet je het vooral doen. Oftewel: Als je maar lol hebt* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ik kijk wel of ik morgen zin heb
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ik vind: als je nu al last hebt van 'weer in het ritme komen', kom dan eerst weer eens gewoon aan 3x in de week structureel trainen. Het is wel weer een grote stap naar elke dag lopen. Zo'n challenge zou ik lekker doen als je toch even geen doel hebt. Maarja, my 2 cents. Maak het jezelf niet te moeilijk gewoonMijn ervaring is dat gewoon weer terugkomen in je routine na twee weken vanzelf weer vruchten af gaat werpen.
![]()
Gefeliciteerd Guppy!![]()
@Flipsen goed dat je bent geweest! Ik zou idd ook gewoon het schema aanhouden. Mss als je gewoon een keer zin heb en alles voelt goed kun je alsnog gaan toch?
Ik heb gisteravond ook weer getraind. Moest wel echt in zone 1/2 blijven. Nou dat is gelukt. We deden 5x5 minuten zone 1/laag 2. En toen nog 2x2 minuten techniektraining. Mijn knie vond ondanks de erg rustige training het toch niet fijn. Daarom besloten om even 1 á 2 weken echt niet te gaan trainen. Ik hoop dat dat een beetje zal helpen..
Een vraagje, je conditie gaat niet echt achteruit toch? Of zou ik dan beter kunnen gaan zwemmen ofzo? (Fietsen heb ik een hekel aan)
![]()
Als je tussentijds kunt zwemmen zou ik dat idd gewoon doen, des te minder gaat jouw conditie erop achter uit en kun je het lopen snel weer oppikken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:29 schreef xMissi het volgende:
Gefeliciteerd Guppy!![]()
@Flipsen goed dat je bent geweest! Ik zou idd ook gewoon het schema aanhouden. Mss als je gewoon een keer zin heb en alles voelt goed kun je alsnog gaan toch?
Ik heb gisteravond ook weer getraind. Moest wel echt in zone 1/2 blijven. Nou dat is gelukt. We deden 5x5 minuten zone 1/laag 2. En toen nog 2x2 minuten techniektraining. Mijn knie vond ondanks de erg rustige training het toch niet fijn. Daarom besloten om even 1 á 2 weken echt niet te gaan trainen. Ik hoop dat dat een beetje zal helpen..
Een vraagje, je conditie gaat niet echt achteruit toch? Of zou ik dan beter kunnen gaan zwemmen ofzo? (Fietsen heb ik een hekel aan)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Dan zou ik eerder op die dagen gaan fietsen ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speaking of which, ik las hier dat (volgens mij) Swets iedere dag heeft gelopen ihkv een decemberchallenge ofzo en dat dat enorm had geholpen voor zijn conditie. Zou het helpen als ik mijn gewone 5-10km schema aanhoud, maar dan de tussenliggende dagen een rondje extra ga lopen? Km of 3 ofzo?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Cowboy, wat Jan Knippenberg wel nodig had was voedingsstoffen....en toen zaten dir nog in bijv. Een boterham met jam maar tegenwoordig dus in poedervorm.....wie het gemak niet zoekt is lui.
Ik gebruikte het als 'basis' en vulde verder aan met vooral pizza en pumpkin soup.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Training van gisteren ingehaald, ging lekker. Hopelijk kan ik de stijgende lijn vasthouden de komende tijd
Morgen een krachttraining en zondag lekker rustig aan duurlopen. Prima weekend :p![]()
Leverworst en chocomel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Cowboy, wat Jan Knippenberg wel nodig had was voedingsstoffen....en toen zaten dir nog in bijv. Een boterham met jam maar tegenwoordig dus in poedervorm.....wie het gemak niet zoekt is lui.
Ik gebruikte het als 'basis' en vulde verder aan met vooral pizza en pumpkin soup.![]()
![]()
Ik ben nog nooit zo blij geweest met het uitstellen van een training! Gisteren had ik écht geen zin vanwege het slechte weer en vandaag liep ik heerlijk met een zonnebril op m'n snufferd.![]()
Guppy gefeliciteerd!![]()
Zag er vandaag buiten wel goed uit inderdaad, hopen dat het morgen nog zo lekker is! Vanavond weer te laat thuis van het werk, dus extra rustdagje gepakt. Morgen weer, zin in!![]()
Lekker weertje inderdaad!
Helaas ging ik na een kleine 2 km richting huis, en bleef ik de rest van de dag in bed. Geloof dat alle stress en het virus wat ronddwaald me te pakken heeft... enorme spierpijn overal bah bah![]()
Weer een leuke anekdote uit de Basic Fit. 2 jongens van een jaar of 18 al hijgend en puffend op de loopband, elkaar aanmoedigend: "je moet volhouden man, als je volhoudt krijg je spiereeeen!"
Ik heb ze maar niet vertelt dat er nog nooit iemand grotere spieren heeft gekregen van rennen op een loopband
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Fietsenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:20 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder op die dagen gaan fietsen ofzo.En al helemaal niet hier in de bergen natuurlijk
Guppy: gefeliciteerd!
En flipsen: volgens mij kan het best om wat aanvullende rustige 3kms erbij te lopen. Ik zou het gewoon proberen, als je daar zin in hebt.![]()
Primeurtje uit het Losse Veter magazine; Erben Wennemars wil best meedoen aan de Marathon des Sables of Spartathlon
Leuk interview inderdaad !quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Primeurtje uit het Losse Veter magazine; Erben Wennemars wil best meedoen aan de Marathon des Sables of Spartathlon
Gefeliciteerd Guppyfriend![]()
![]()
Lekker belangrijk!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Niet in the grand scheme of things nee, maar dingen mogen toch ook best gemeld worden omdat ze vermakelijk zijnquote:
Omdat jij er naar vroeg, maar zeker ook voor eventuele andere geïnteresseerden:quote:
Er is een planning voor de UHT (Utrechtse Heuvelrug Trail). Verzamelen in Driebergen-Zeist om 10.23 uur (vertrektijd trein naar Rhenen) of in Rhenen om 10.51 uur.
Voor alle duidelijkheid, we lopen dan dus van Rhenen naar Driebergen-Zeist.
Ik kan niets beloven, maar er zijn ook een aantal duo's (mensen die deels fietsen en deels lopen). Misschien kan er nog een duo gevormd worden voor degenen die de volledige afstand te ver vinden...![]()
Ha Gup, gefeliciteerd!
Herstel verloopt voorspoedig. Ik kan iig 3 km lopen, op een voor mijn doen bevredigend tempo zonder een spoortje aan kniepijn. Nu is het zaak om dit langzaam uit te bouwen naar 5. Het is de duur van het lopen waar ik altijd last van kreeg, dus ben ik nu wel voorzichtiger met afstanden. Voordeel is dat mw. Vork met een 0-5 km schema is begonnen, dus loop ik daar nu de komende tijd ook een paar keer mee om niet iedere keer maar weer stiekem toch met iets te ver te lopen.
Voor de Arnhemmers hier nog een leuke tip. Ze zijn in Sonsbeek Park dit jaar met Parklopen gestart. Iedere eerste zondag vd maand een parcourje van voorlopig een km of 3 door het park, compleet met tijdregistratie en alles. Je mag het rennen, lopen dat maakt verder niet uit. Deelname is gratis, wel van tevoren opgeven: http://www.parklopen.nl![]()
@YUR: Kan je mij bij de CPC zetten voor de 10km? Ben dan net 3 weekjes in NL, dus pakken we deze mooi mee
Parkruns! Leuk hoor!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:21 schreef Vork het volgende:
Ha Gup, gefeliciteerd!
Herstel verloopt voorspoedig. Ik kan iig 3 km lopen, op een voor mijn doen bevredigend tempo zonder een spoortje aan kniepijn. Nu is het zaak om dit langzaam uit te bouwen naar 5. Het is de duur van het lopen waar ik altijd last van kreeg, dus ben ik nu wel voorzichtiger met afstanden. Voordeel is dat mw. Vork met een 0-5 km schema is begonnen, dus loop ik daar nu de komende tijd ook een paar keer mee om niet iedere keer maar weer stiekem toch met iets te ver te lopen.
Voor de Arnhemmers hier nog een leuke tip. Ze zijn in Sonsbeek Park dit jaar met Parklopen gestart. Iedere eerste zondag vd maand een parcourje van voorlopig een km of 3 door het park, compleet met tijdregistratie en alles. Je mag het rennen, lopen dat maakt verder niet uit. Deelname is gratis, wel van tevoren opgeven: http://www.parklopen.nlSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hee, wat leuk! Ik heb je toegevoegdquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:18 schreef flipsen het volgende:
@YUR: Kan je mij bij de CPC zetten voor de 10km? Ben dan net 3 weekjes in NL, dus pakken we deze mooi mee
Oh, dat klinkt wel heel leuk, en lekker laagdrempeligquote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:21 schreef Vork het volgende:
Ha Gup, gefeliciteerd!
Voor de Arnhemmers hier nog een leuke tip. Ze zijn in Sonsbeek Park dit jaar met Parklopen gestart. Iedere eerste zondag vd maand een parcourje van voorlopig een km of 3 door het park, compleet met tijdregistratie en alles. Je mag het rennen, lopen dat maakt verder niet uit. Deelname is gratis, wel van tevoren opgeven: http://www.parklopen.nlga ik eens serieus naar kijken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hou de eerstvolgende aflevering van Holland Sport in de gaten. Dan is er een uitgebreide special over Sifan HassanTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Welke datum ook alweer?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
Omdat jij er naar vroeg, maar zeker ook voor eventuele andere geïnteresseerden:
Er is een planning voor de UHT (Utrechtse Heuvelrug Trail). Verzamelen in Driebergen-Zeist om 10.23 uur (vertrektijd trein naar Rhenen) of in Rhenen om 10.51 uur.
Ik kan niets beloven, maar er zijn ook een aantal duo's (mensen die deels fietsen en deels lopen). Misschien kan er nog een duo gevormd worden voor degenen die de volledige afstand te ver vinden...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vandaag promotie gemaakt!
Naar maat 48...![]()
En nu kijken of de nagels wél aan mijn tenen vast willen blijven zitten.
Morgen 24km testen in BeltrumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:23 schreef Cynic het volgende:
Naar maat 48...![]()
Morgen 24km testen in BeltrumMeteen 24km op nog niet ingelopen schoenen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had ook vernomen dat het leuk was. Ik loop de eerstvolgende keer ook mee.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, dat klinkt wel heel leuk, en lekker laagdrempeligga ik eens serieus naar kijken!
![]()
Ja he dan klopt de route niet in mijn klokje.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik kan niets beloven, maar er zijn ook een aantal duo's (mensen die deels fietsen en deels lopen). Misschien kan er nog een duo gevormd worden voor degenen die de volledige afstand te ver vinden...![]()
![]()
Inlopen is voor hardlopers!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Meteen 24km op nog niet ingelopen schoenen?
Komt bij, het is vrij veel zo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben meer benieuwd of ik er een beetje mee kan klimmen want we hebben ook nog een stuk of 75 hindernissen.It has to mean something
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inlopen is voor hardlopers!
Komt bij, het is vrij veel zo:Ja ik dacht al zoiets. Maar goed, alsnog! Veel plezier en succes morgen! Lijkt me best koud..maar je hebt iig goed drijfvermogen in de modder met maat 48SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben meer benieuwd of ik er een beetje mee kan klimmen want we hebben ook nog een stuk of 75 hindernissen.
In een maat 48 past ook veel modderquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik dacht al zoiets. Maar goed, alsnog! Veel plezier en succes morgen! Lijkt me best koud..maar je hebt iig goed drijfvermogen in de modder met maat 48
Hoop dat het weer een beetje blijft zoals vandaag, er zit ook wat water in dus nat word ik toch wel.
Beltrum is de enige hele run die ik in het jaar loop, soort traditie. Telt niet mee voor mijn klassement (want topklasse) maar is wel erg leuk. En zwaar genoeg voor mij. Winnende tijd zal zo rond 2:20 liggen, en ik denk dat ik het niet binnen 4 uur ga redden.It has to mean something
Goed, ik ga even nieuwe koffie zettenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
maar je hebt iig goed drijfvermogen in de modder met maat 48
Ik weet niet wat ik vandaag ga doen qua lopen. Vandaag een duurloop van 15-20km, of morgen. Of vandaag een korter rondje, maar wat dan, fartlek of langere tempoblokken of weet ik veelIk ben duidelijk weer toe aan een schema!
Ik kom ook wel meehobbelen als TWC ook meegaat, was toch al van plan om hem dit jaar weer een keer te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik kan niets beloven, maar er zijn ook een aantal duo's (mensen die deels fietsen en deels lopen). Misschien kan er nog een duo gevormd worden voor degenen die de volledige afstand te ver vinden...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Naar maat 48...![]()
Morgen 24km testen in BeltrumMooie patta's!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Naar maat 48...![]()
Morgen 24km testen in BeltrumGeen inov-8 meer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salamons zijn over het algemeen smaller aan de voorvoet...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Meeste modellen gaan maar tot 47.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Geen inov-8 meer?
Salamons zijn over het algemeen smaller aan de voorvoet...
En aangezien 47 kennelijk aan maatinflatie onderhevig is, eerst deze maar eens proberen. Winkels hier in de buurt verkopen geen Inov-8 en ik durf ze dus ook niet meer blind via internet te bestellen.It has to mean something
Ik heb echt zin in de eerste wedstrijd sinds de marathon van New York. Het gaat alleen wel een veredelde duurloop worden, want ik heb nog geen lange afstanden op wedstrijdtempo gelopen. Ik zou er bij de halve marathon nog wat tempoblokken in kunnen gooien maar niets moet. Heerlijk als je even geen marathonplannen in het voorjaar hebt
.
![]()
Zolang ze maar niet te hard lopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik kom ook wel meehobbelen als TWC ook meegaat, was toch al van plan om hem dit jaar weer een keer te doen.![]()
Lekker op het gemakje toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet te hard lopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heeft er trouwens nog iemand die foamroller bij de Lidl gekocht? Hoe bevalt hij?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga eens een weekje uitrusten. Zondag (de 17e) een hm en mijn benen zijn echt super gaar.
Vandaag rustig 12 km gelopen, tot 14 uur vanmiddag en ik ben nu nóg moe
Enniewee, dinsdag en donderdag maar niet naar de AV maar gewoon een rustig rondje en dan maar afwachten of het PR-dag wordt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
@Cynic: Dat zal vast gaan schelen qua blauwe tenen
Dat is al snel! Dan moet je maar snel een beetje gaan taperenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:54 schreef Murmeli het volgende:
Ik ga eens een weekje uitrusten. Zondag (de 17e) een hm en mijn benen zijn echt super gaar.
Vandaag rustig 12 km gelopen, tot 14 uur vanmiddag en ik ben nu nóg moe
Enniewee, dinsdag en donderdag maar niet naar de AV maar gewoon een rustig rondje en dan maar afwachten of het PR-dag wordt![]()
@YUR: Als ik je niet meer zie/spreek, veel succes morgen!! Hoelaat start je?![]()
Thanks! Ik start om 10 uur. Heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben, maar het is maar een veredelde training/testrun...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:56 schreef Quoi het volgende:
@Cynic: Dat zal vast gaan schelen qua blauwe tenen
[..]
Dat is al snel! Dan moet je maar snel een beetje gaan taperen![]()
@YUR: Als ik je niet meer zie/spreek, veel succes morgen!! Hoelaat start je?F means you're fucked![]()
Hey Ja, succes morgenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Thanks! Ik start om 10 uur. Heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben, maar het is maar een veredelde training/testrun...en veel plezier.
@Quoi, ik heb me pas deze week ingeschreven, hij stond al wel een tijd met potlood in de agenda. We gaan wel zien wat t wordt. Uitlopen zal wel lukken denk ik
Ik heb hem vandaag in handen gehad, mijn zus heeft hem gekocht voor me, voornamelijk voor de stick die erbij zit (we hadden namelijk zo'n stick op de expo in Vegas geprobeerd).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft er trouwens nog iemand die foamroller bij de Lidl gekocht? Hoe bevalt hij?
Mijn nichtje van 12 voelt het iig goed, als ze de foamroller gebruikt
Ikzelf heb al een foamroller dus pa mag deze hebben
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat was toch een duo-UHT, met de fietser?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik hoop het wel.Maar als ze met voor fietsers gaan werken heb ik er een hard hoofd in.
Ik denk niet dat ze op een Jero-tempo gaan lopen of zo.
En dan nog, jij hebt zo'n kek klokkie met navigatie? Dan lopen we hem samen lekker rustig, als de rest zo'n haast heeft
Daar staat hij andersom in.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat was toch een duo-UHT, met de fietser?
En dan nog, jij hebt zo'n kek klokkie met navigatie? Dan lopen we hem samen lekker rustig, als de rest zo'n haast heeftDus dan moeten we hem maar achteruitlopend gaan doen.
![]()
![]()
Oh ja. Bij mij doet zo'n gladde foamroller helemaal niks, ik moet wel zo'n grid hebben. Maar twijfel nu ook om weer The Stick te kopen, want daarmee kun je toch wat specifieker vervelende plekken aanpakkenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag in handen gehad, mijn zus heeft hem gekocht voor me, voornamelijk voor de stick die erbij zit (we hadden namelijk zo'n stick op de expo in Vegas geprobeerd).
Mijn nichtje van 12 voelt het iig goed, als ze de foamroller gebruikt
Ikzelf heb al een foamroller dus pa mag deze hebben
Achteruit lopend, dat is een "rustig aan garantie"quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar staat hij andersom in.Dus dan moeten we hem maar achteruitlopend gaan doen.
Er zitten 2 foamrollers in het pakket, een gladde met een harde kern, en eentje met "relief", maar die heeft geen harde kern, dus dat lijkt me sub-optimaal. En een stick erbij dusquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ja. Bij mij doet zo'n gladde foamroller helemaal niks, ik moet wel zo'n grid hebben. Maar twijfel nu ook om weer The Stick te kopen, want daarmee kun je toch wat specifieker vervelende plekken aanpakken
Schoenen inlopen is nergens voor nodig. Als je goeie schoenen hebt, kun je er zo een marathon op lopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Meteen 24km op nog niet ingelopen schoenen?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat maakt niet uit. Lijntje kan je gewoon volgen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar staat hij andersom in.Dus dan moeten we hem maar achteruitlopend gaan doen.
Maar dat weet je pas onderwegquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Schoenen inlopen is nergens voor nodig. Als je goeie schoenen hebt, kun je er zo een marathon op lopen.kan altijd zo zijn dat er onderweg iets gaat schuren. Maar ja tijdens een wedstrijd loop je dan toch wel door dus ach.
Morgen lekker Egmond lopen, heb er veel zin in. Prachtig dat je na afloop gewoon biertjes kan kopen in de omkleedtent. Zouden ze bij meer evenementen moeten doen.Life is what you make it.![]()
Morgen nieuwjaarsborrel van de AV. En 's ochtends m'n eigen rondje rennen.
Eerste jaar in m'n hardloopcarriere dat ik Egmond niet loop.![]()
Ja, zeker lekker om morgen te lopen. Ik heb het echt gemist om 's avonds spullen bij elkaar te zoeken. En dit gaat mijn eerste keer Egmond worden, want vorig jaar had ik een pijnlijke knie. Het jaar is dus nu al geslaagdquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Morgen lekker Egmond lopen, heb er veel zin in. Prachtig dat je na afloop gewoon biertjes kan kopen in de omkleedtent. Zouden ze bij meer evenementen moeten doen.. Ik neem morgen twee paar kleding en schoenen mee zodat ik na de kwart marathon lekker droog aan de halve marathon kan beginnen.
![]()
Ik herinner me een akkefietje met zooltjes tijdens de Berlijn marathonquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar dat weet je pas onderwegkan altijd zo zijn dat er onderweg iets gaat schuren. Maar ja tijdens een wedstrijd loop je dan toch wel door dus ach.
Veel succes/plezier (wedstrijd)lopers morgen!
Morgen voor mij ook eerste wedstrijd van 2016. Heb me ingeschreven voor wooldereslopen in Hengelo, waar ik dan (waarschijnlijk) 4 keer een 10km-wedstrijd ga lopen. Wil morgen onder de 50 minuten lopen en kijken hoe dicht ik bij de 45 minuten kan komen.![]()
Vandaag toch maar niet lopen. Niet omdat ik niet wil, maar ik heb zojuist de eerste 10m2 van onze tuin omgespit en ben gebroken. En dan heb ik nog zo´n 1190m2 te gaanProbleem is dat de bovenlaag echt KEIhard is, bijna geen doorkomen aan. Dus opschieten doet het niet en pijn wel. Misschien toch maar ergens proberen een ploeg op de kop te tikken... Morgen gegarandeerd spierpijn, lekker handig als ik 50´ moet rennen...
24 januari (staat ook in de OP).quote:De route wordt er niet anders van.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ja he dan klopt de route niet in mijn klokje.![]()
Ik begreep dat er sowieso 2 mensen meelopen met gps navigatie, dus dat moet ook andersom wel goedkomen.Gezelllig!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik kom ook wel meehobbelen als TWC ook meegaat, was toch al van plan om hem dit jaar weer een keer te doen.No worries. De langzaamste bepaalt het tempo en als ik jou zo inschat, ben je dat zeker niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet te hard lopen.
Sterker nog, de kans is vrij groot dat er 2 groepjes gevormd worden. Dus dan kun je na 5 km (die als complete groep wordt gelopen) beslissen welk tempo het best bij je past. Ter indicatie, waarschijnlijk kan ik met de snelle groep mee. En ik schat mezelf zeker niet sneller in dan jullie!Dat dus. Vorig jaar hebben we er 3.50 uur over gedaan, deze mensen lopen nu grotendeels of allemaal in de snellere groep.quote:Je moet het niet als voorfietsers zien. Er zou één persoon alleen fietsen, maar die is afgehaakt. Dan zijn er nog twee duo's die afwisselend lopen en fietsen en bij de langzamere groep blijven. Vorig jaar had de begeleidster op de fiets nog de mogelijkheid eten van de lopers mee te nemen, dit jaar worden de lopers geacht zelfvoorzienend te zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik hoop het wel.Maar als ze met voor fietsers gaan werken heb ik er een hard hoofd in.Helemaal correct. Er zitten geen Jero's in de groep (zover ik weet, er zijn een paar lopers die k niet ken). De rest heeft zeker geen haast, jullie hoeven je echt geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat was toch een duo-UHT, met de fietser?
En dan nog, jij hebt zo'n kek klokkie met navigatie? Dan lopen we hem samen lekker rustig, als de rest zo'n haast heeftDan zien we jullie ergens onderweg wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Inderdaad, iedereen succes morgen!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:23 schreef Voccar het volgende:
Veel succes/plezier (wedstrijd)lopers morgen!
Morgen voor mij ook eerste wedstrijd van 2016. Heb me ingeschreven voor wooldereslopen in Hengelo, waar ik dan (waarschijnlijk) 4 keer een 10km-wedstrijd ga lopen. Wil morgen onder de 50 minuten lopen en kijken hoe dicht ik bij de 45 minuten kan komen.
Wooldereslopen, die zijn wel leuk. Vooral omdat je eigenlijk vanaf de start het buitengebied inloopt. Ik heb ze jaren gelopen, regelmatig na een avond stappen. Destijds kon ik dat nog.
Vandaag ben ik maar keurig aan de cola gegaan tijdens een soort nieuwjaarsborrel bij één van de loopmaatjes. Ik wil morgen nog een ldl doen en alcohol leek me niet zo verstandig.![]()
Zo, een groot deel van de dag op pad geweest vanwege loopgerelateerde zaken.
Eerst de 10 km bosloop gedaan tijdens de Florijnwinterloop. Een vrijwel geheel onverhard parcours en dus geen PR parcours. Daarnaast wil ik morgen nog een ldl lopen en dus niet helemaal kapot gaan, anders wordt de ldl van morgen wel heel zwaar.
Er zou een groepje 50-55 minuten lopen. Dat leek me een prima tempo, dus ik ben bij ze aangesloten. Alleen gingen de eerste 3 km in circa 6.00/km. Dat was me toch net iets te langzaam, als de doelstelling gehaald moest worden betekende dat een flinke versnelling.
Ik heb daar de anderen achter me gelaten en ben iets sneller verder gelopen. Dat ging op zich prima, het lopen op heuvelachtig en modderig terrein is toch echt wel zwaarder dan op asfalt. Ik was dan ook blij op mijn nieuwe schoenen te lopen, omdat die zowel voor asfalt als trailen geschikt zijn. Op zo'n 7 km kwam er nog één van onze dames voorbij, maar ze ging te snel om aan te pikken. Maar het gat stabiliseerde en werd daarna langzaam weer kleiner. Op 9 km liep ik weer bij haar, na de finish bleek dat ze een steek in haar zij had. Du uiteindelijk finishte ik toch nog voor haar in 51.59. Keurig binnen de doelstelling, al kwam het groepje uiteindelijk ook maar een dikke minuut later over de finish. En niet helemaal kapot gegaan, dus ik kan morgen weer op pad.
Daarna even snel gedoucht en naar een loopmaatje gereden. Ze had iedereen uitgenodigd voor een nieuwjaarsborrel. We waren uiteindelijk met zo'n 10 lopers en nog wat aanhang. Wat gedronken en chinees gehaald. Erg leuk om de mensen van de loopgroep ook eens wat beter te leren kennen buiten het hardlopen.![]()
^^'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lopers succes!
Vooral in Egmond, heb goede herinneringen aan vorig jaar, bij een pittige storm over het strand beuken en toch nog zoveel overhebben dat ik totaal onverwacht een PR liep. Vergeet niet te genieten, lang lint hardlopers op een smal strookje strand zag er fantastisch uit.
Ik zal zo eens mijn bed uit rollen voor een ldl. Goed gezocht naar een zo 'nieuw' mogelijke route ivm Citystrides, valt nog niet mee. Toch voegt dat wel een leuke dimensie toe aan het lopen. Pijll nogmaals bedankt voor de tip!![]()
Veel plezier allemaal vandaag.
En mctwente, wat heb jij een mooie hardloop start van het jaar! Voor mijn gevoel loop jij nu echt heel lekker![]()
![]()
Ik mag inderdaad niet klagen. Ik loop lekker, maak voor mijn doen veel kilometers, herstel goed...quote:Op zondag 10 januari 2016 08:36 schreef steffelonio het volgende:
Veel plezier allemaal vandaag.
En mctwente, wat heb jij een mooie hardloop start van het jaar! Voor mijn gevoel loop jij nu echt heel lekker
Nu kijken watt er gebeurt als ik langere afstanden ga lopen.![]()
Pannenkoeken op, koffie ook, nu nog ontwaken en dan weer wat kilometers maken op het strand, zin in![]()
Succes iedereen vandaag !
En lekker gedaan MC Twente![]()
![]()
Zwabber gefeliciteerd!Weer een nieuwe categorie!
![]()
Alle lopers vandaag heel veel succes! Vooral YUR met zijn marathon. Goed knallen allemaal!
![]()
![]()
Geniet er van!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Have fun iedereen vandaag, ik kijk al uit naar de verslagen
Potjandorie, het slappe najaar heeft mijn conditie geen goed gedaan. Net 11 km door het bos gehobbeld in ruim een uur en dat viel niet mee. Maar goed, dit is de start van mijn schema, ik heb nog 21 weken.Vanaf nu weer in minstens drie keer per week opbouwen en dan moet alles goed komen.
![]()
Een duurloopje veel te snel beginnen is niet handig. Want dan ben je halverwege moe en moet je nog een paar kilometer. Maar goed, ook hier kwam een eind aan en uiteindelijk toch 8,8 kilometer gelopen..![]()
Zet hem op vandaag allemaal, het is heerlijk weerTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Wat een heerlijk weer om te lopen. Zelfs met kort-kort kreeg ik het al vrij snel warm. Tijd met vriend meegelopen die tot nu toe op korte afstand wel sneller was. Laatste kilometer nog wat aangezet, tot bijna 4:00/km met eindsprintje van bijna 3:00.
Was wel jammer dat het net geen 10km was, dus na finish toch maar even tot de 10 doorgelopenWeet finishtijd niet precies, maar zal iets van 45:30 zijn. Wilde richting de 45 min. lopen en dat is dus wel gelukt
![]()
![]()
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 14:39:05 ]![]()
Windkracht 7 tegen. Dat merk je wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?![]()
Ja heel veel tegenwind. Ging ook vet sloom volgens Abdi, 3'30/km ofzo. Maar niemand wou op kop.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?![]()
14,5 km gelopen in 1:37. Volgende week weer een stap zetten en mijn verst gelopen afstand uitbreiden van 15km naar 16km.Gaat lekker dus!
Ben vandaag net voor de 3e dame gefinished, in 2:43. Te hard van start (alweer...) waardoor ik op het eind niet veel meer over had.
Veel modder en korte pittige klimmetjes en super mooi weer. Organisatie en vrijwilligers zijn altijd top op de Poort naar het heuvelland. Onbekende trail, maar wel een pareltje.
Lekker loopdagje dus
Wie wil er nog meer 5k op snelheid (>15km/u) lopen?
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Dag 1: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 2: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 3: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 4: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 5: rust
Dag 6: duurloop, rustig, tussen de 5 en 10 km
Dag 7: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Recept voor succes of faal?![]()
![]()
He bah, een sub 20 lopen op de 5, dat wil ik niet hoor..
https://www.runnersweb.nl(...)dloper-te-worden.htmquote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Recept voor succes of faal?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Je bent inderdaad lekker bezig de laatste tijd DeLuna! Knappe prestatie Guard
Volgens de uitslagen 10km in 45:37 gelopen. Geen netto- en bruto tijd, netto tijd zal dus nog dichter bij 45 min. hebben gezeten![]()
![]()
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Recept voor succes of faal?
Ik zou wat intervallen van 4 x 1000m op 10km tempo proberen met 400m rustig joggen, of 10 x 400m op 5km tempo met 200m rustig joggen, dat soort dingen. Met 2km in- en uitlopen. Weet niet hoe snel je nu al bent op de 5km, maar als je al richting de 20 minuten komt kan het herstelloopje wel makkelijk op 10 tot 11km/uur en een stukje langer. Met 2km ben je net opgewarmd.
Ik ga voor nu voor lekker langzaam. Gisteren 6.8km gelopen in een uur.![]()
![]()
met 3 miljoenmiljard hoogtemetersquote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ging ook voor lekker langzaam! Als experiment, kijken of ik dan minder last had van pijntjes, want ik heb al een hele tijd een erge drang om weer een keer ver/lang te lopen.. Ik kon dan in ieder geval beter voelen wanneer iets een beetje stijf of moeizaam werd en dan een minuutje wandelen. Dus dat heb ik gedaan! Uiteindelijk 3x even gewandeld en een beetje gestrekt, en heb bijna 22km volgemaakt waarbij mijn enkel en knie steeds minder vervelend gingen doen.Bilspieren gingen wel vervelend doen de laatste 2km maar dat voelde echt als moeheid/goede soort pijn.
Was wel best koud op hartslag standje-halfdoodmaar gelukkig had ik handschoenen aan (heb weer 1 compleet paar en 2 linker teruggevonden).
En nu snel alles over Egmond opzoeken!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.
Ik zou wat intervallen van 4 x 1000m op 10km tempo proberen met 400m rustig joggen, of 10 x 400m op 5km tempo met 200m rustig joggen, dat soort dingen. Met 2km in- en uitlopen. Weet niet hoe snel je nu al bent op de 5km, maar als je al richting de 20 minuten komt kan het herstelloopje wel makkelijk op 10 tot 11km/uur en een stukje langer. Met 2km ben je net opgewarmd.
![]()
Ik liep altijd drie dagen in de week, dus ik moet nog even wennen tot ik iedere intervaldag met frisse benen opsta. Daarna opbouwen tot wat jij voorstelt.![]()
![]()
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging ook voor lekker langzaam! Als experiment, kijken of ik dan minder last had van pijntjes, want ik heb al een hele tijd een erge drang om weer een keer ver/lang te lopen.. Ik kon dan in ieder geval beter voelen wanneer iets een beetje stijf of moeizaam werd en dan een minuutje wandelen. Dus dat heb ik gedaan! Uiteindelijk 3x even gewandeld en een beetje gestrekt, en heb bijna 22km volgemaakt waarbij mijn enkel en knie steeds minder vervelend gingen doen.Bilspieren gingen wel vervelend doen de laatste 2km maar dat voelde echt als moeheid/goede soort pijn.
Was wel best koud op hartslag standje-halfdoodmaar gelukkig had ik handschoenen aan (heb weer 1 compleet paar en 2 linker teruggevonden).
En nu snel alles over Egmond opzoeken!
Had jij daar geen last van, dan je dan "anders" loopt?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik weet niet wat je normale rustig-loop tempo is, maar als je 5km in <20 minuten kunt/wilt afleggen, dan heb je bij 10 of 11km/u ook nog niet het gevoel dat je er iets van voeltquote:Op zondag 10 januari 2016 16:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.![]()
Ik liep altijd drie dagen in de week, dus ik moet nog even wennen tot ik iedere intervaldag met frisse benen opsta. Daarna opbouwen tot wat jij voorstelt.Als je 7.5km/u gaat lopen ga je denk ik op zo'n andere manier lopen dan je gewend bent dat het juist vervelend wordt. En ik ben het ook eens met Jero, ook als je voor een snelle 5km traint is het goed om flink wat kilometers te maken.
Ik ben voor mijn gevoel door alle veranderingen in mijn lichaam een beetje mijn 'normale' lopen kwijt, dus heb juist nu gebruik gemaakt van dit normale tempo om heel erg te voelen hoe ik mijn voeten neerzet, hoe ik loop en zo. Geprobeerd om nog wel zo licht/reactief mogelijk te lopen maar dan met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht. Volgens mij ging dat wel goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...
Had jij daar geen last van, dan je dan "anders" loopt?
Ik zou juist zeggen dat je als je langzamer loopt eerder onder je knie landt dan wanneer je sneller loopt, je maakt toch kleinere pasjes?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En ik heb voor de verandering lekker gekeken naar de meeuwen over het A-R kanaal en zelfs een roofvogel gespot, een buizerd denk ik? Dus ja, het was misschien niet 100% slim en pijnloos, maar ik vond het wel weer heel fijn om weer een echte LDL te doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga "lui" lopen dan, dwz dat ik niet meer echt op mijn techniek let, en in aanleg ben ik een haklander, maar dat vinden mijn IT-bandjes niet echt fijn..quote:Op zondag 10 januari 2016 16:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben voor mijn gevoel door alle veranderingen in mijn lichaam een beetje mijn 'normale' lopen kwijt, dus heb juist nu gebruik gemaakt van dit normale tempo om heel erg te voelen hoe ik mijn voeten neerzet, hoe ik loop en zo. Geprobeerd om nog wel zo licht/reactief mogelijk te lopen maar dan met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht. Volgens mij ging dat wel goed.
Ik zou juist zeggen dat je als je langzamer loopt eerder onder je knie landt dan wanneer je sneller loopt, je maakt toch kleinere pasjes?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Net terug van 50 minuten. Op het heetst van de dag (24 graden, volle zon), erg slim. Resulteerde in een nieuw PR wat niet echt de bedoeling was: een max HR van 189Maar ik voelde me eigenlijk prima, het is dat mijn Garmin begon te piepen dat ik boven de 180 zat, anders had ik wat minder ingehouden bergje op. Misschien toch maar eens een echte test doen om te zien wat mijn max HR is...
Voor wie nog een pittige heuveltraining had willen doen vandaag, die had hier moeten zijn. In het skigebied was een wedstrijdje van 1000m. Hoogtemeters wel te verstaan, in een parcours van minder dan 5km
Dat viel zwaar tegen, ja. Zeker de stukken waar ik alleen kwam te zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:41 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Windkracht 7 tegen. Dat merk je wel.![]()
Veel van groepje naar groepje gelopen. Na het strand alleen maar lopen inhalen. Al merkte ik wel dat ik nog trainingskilometers te kort kom. Laatste drie gingen, snel, maar moeizaam. Liep 2:00:49. Wat jammer is, want wilde sub 2 lopen.
Wel een verbetering van 26 minuten t.o.v. van mijn eerste keer Egmond, 17 jaar geleden,![]()
Toch maar gegaan. Natuurlijk in het enige buitje van de dag terecht gekomen... Wel blij dat ik weer een dagje meegepakt heb.
Egmond klinkt trouwens als een heftig loopje!![]()
Dat is het enige wat je te melden hebt over je marathon?quote:Op zondag 10 januari 2016 16:42 schreef YUR het volgende:
Zeg..die wind was best heftigEn die megabui er overheen was ook aangenaam
De rest volgt als ik weer een toetsenbord onder mijn vingers hebquote:Op zondag 10 januari 2016 19:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je te melden hebt over je marathon?
Ik ben vandag 25e geworden bij de mannen. Alle mannen, geen leeftijdsklassen
Hoewel ik niet de volle 100% tevreden ben over vandaag, best een mooie uitslag![]()
Doel was bij de eerste 50, dus dat is wel geluktMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik was 21ste manquote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef Guard het volgende:
Ik ben vandag 25e geworden bij de mannen. Alle mannen, geen leeftijdsklassen
Hoewel ik niet de volle 100% tevreden ben over vandaag, best een mooie uitslag![]()
Doel was bij de eerste 50, dus dat is wel gelukt
Ik zit even de uitslag van jouw "loopje" te bekijken, klein aantal deelnemers zegquote:Ik vond die 150 man op de 30km in Beek al weinig, maar dit spant wel de kroon
En volgens mij zijn er nog best wat uitgestaptquote:Op zondag 10 januari 2016 20:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zit even de uitslag van jouw "loopje" te bekijken, klein aantal deelnemers zegIk vond die 150 man op de 30km in Beek al weinig, maar dit spant wel de kroon
Zo zeg, wat was dat een gevecht op het strand. De kwart marathon heb ik te snel gelopen en daardoor kreeg ik de rekening bij de halve marathon gepresenteerd. In maart moet ik toch echt uit een ander vaatje tappen bij de CPC, want dan komt er ook nog de 5 kilometer bij. Nu moet ik wel zeggen dat de omstandigheden van vandaag zich eigenlijk niet lenen voor dit soort fratsen. Het was wel weer een mooi leermoment.
![]()
Lekker bezig met die wind luitjes!Ik heb nog even gekeken op tv naar Egmond, maar zag er uit als heerlijk bikkelen
. YUR natuurlijk ook lekker gedaan met weer even een marathon en Guard goed bezig op de heuvels!
![]()
Ik heb net een rustig duurloopje gedaan, plan was 10 tot 12km, maar het liep gewoon voor geen meter. Hoge hartslag bij een relatief laag tempo. Had ook niet veel anders verwacht na gisteren, maar toch balen. Dus maar 6.5km gelopen.Zat net even te denken, maar gisteren was net zo'n inspanning als de Dam tot Damloop, terwijl het ook nog eens belastender is voor je spieren.
![]()
De nummer laatst heeft volgens mij nog even bij de finish staan wachten tot ie een bijzondere tijd op de klok kon zetten.quote:![]()
Dit was me nogal een editie om er twee achter elkaar te doen! Is het je gelukt? Er is een kans dat ik al bij je heb gereageerd op Strava, maar ik heb niet helemaal helder wie nou bij welke nick hoort.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ja, zeker lekker om morgen te lopen. Ik heb het echt gemist om 's avonds spullen bij elkaar te zoeken. En dit gaat mijn eerste keer Egmond worden, want vorig jaar had ik een pijnlijke knie. Het jaar is dus nu al geslaagd. Ik neem morgen twee paar kleding en schoenen mee zodat ik na de kwart marathon lekker droog aan de halve marathon kan beginnen.
Ik heb ook echt lang lopen twijfelen over mijn kleding, uiteindelijk gewoon maar een knoop doorgehakt. Ik vond dit wel de zwaarste Egmond van de 4 edities die ik meegelopen heb. Ondanks dat en een ander fysiek ongemak heb ik wel mijn parcoursrecord gelopen, dus ik zit best voldaan op de bank nu.Life is what you make it.![]()
Ik zag je reactie. Dat ben ik dusquote:Op zondag 10 januari 2016 21:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit was me nogal een editie om er twee achter elkaar te doen! Is het je gelukt? Er is een kans dat ik al bij je heb gereageerd op Strava, maar ik heb niet helemaal helder wie nou bij welke nick hoort.
Ik heb ook echt lang lopen twijfelen over mijn kleding, uiteindelijk gewoon maar een knoop doorgehakt. Ik vond dit wel de zwaarste Egmond van de 4 edities die ik meegelopen heb. Ondanks dat en een ander fysiek ongemak heb ik wel mijn parcoursrecord gelopen, dus ik zit best voldaan op de bank nu.. Lekker dat je toch nog goed gelopen hebt. Ja, het is gelukt om ze beide te lopen maar ik heb mij volledig op de omstandigheden van het strand verkeken. Ik vond het gaaf om die waaiers van mensen op het strand te zien, al moet ik toegeven dat ik het strand de laatste kilometers wel kon vervloeken.
![]()
En ik lig voldaan in mijn eigen bed na een weekendje Egmond.
Wát een wind op het strand. In een groep kon ik het prima bijbenen, maar in mijn eentje tegen de wind im was echt verschrikkelijk.
Na de drankpost bleef het ook best mul. Niet bepaald mijn favoriete ondergrond. Ik had verwacht dat ik mijn kracht had verbruikt op het strand, maar ik liep daarna best goed. Laatste 5km iets vermoeid, maar de benen liepen als een geoliede machine. Zeer tevreden.![]()
![]()
Zweeeeeeef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 11 januari 2016 08:24 schreef Guard het volgende:
Zweeeeeeef
Sweeeeeeet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zweeeeeeef
Tooooff!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zweeeeeeef
Heul mooi!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik weet niet of de OP nog aangepast kan worden, maar zou deze er dan bij mogen?
1
2[b] 17 juli 2016 - [url=http://www.dolomiteskyrace.it/]Dolomites Skyrace (Canazei)[/url][/b]
[*] Devv - 22 km![]()
Ik ben op mijn werk, dus ik heb nu alle tijd voor een verslagje van mijn strandmarathon van gisteren.
De Den Haag strandmarathon heeft een relatief eenvoudig parcours. Je start bij het clubhuis van een loopclub, loopt een kilometer of 3 over wat fietspaden en dan draai je bij de Pier van Scheveningen rechtsaf het strand op, noordwaarts. Op het moment dat je onder de Pier bent, loop je ietsje hoger dan op de rest van het strand. Daar zag ik wat opvallends gebeuren....
Het was laagwater, en bij laagwater heb je op weleens van die "binnenwatertjes" op het strand. Die binnenwatertjes monden dan ook ergens uit in zee. Zo ook bij Scheveningen. En wat schetste mijn verbazing: blijkbaar heeft bijna niemand vooruit gekeken, want in de verte zag ik precies zo'n binnenwatertje, maar iedereen voor me (op 1 man na) liep direct naar de meest linkse waterlijn. Ik koos er voor om rechts van het binnenwatertje te blijven, en dat heeft me een meter of 15 door kuitdiep ijskoud water bespaard
Maar goed, eenmaal op het strand mochten we een kilometer of 18 naar het noorden, tot aan het keerpunt bij Noordwijk. Met windje mee, over een strand dat redelijk te doen was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen bij Katwijk moesten we heel eventjes van het strand af, om een watertje heen. Bij dat stukje was wel een van de meeste bijzondere supporters ooit aan het aanmoedigen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De heenweg ging probleemloos! Maarja...toen kwam de terugweg... 17 lange, eenzame kilometers met die wind recht tegen. Zo nu en dan een regenbui en ook nog een hagelbuitje om het af te maken. Wat was ik blij dat ik mn jasje toch in mn racevest had gedaan!. Vuurrode knieën van de kou, en soms stond je door de wind gewoon stil. Het strand werd er ook niet beter op. Geen rug in de buurt om achter te schuilen, maar dat is ook best logisch met zo'n klein startveld. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om zo nu en dan mijn “powerhike” te trainen…want die ga ik in Schotland nog wel nodig hebben, en dit was toch uiteindelijk ‘maar een trainingsloopje’ :’)
Het voordeel van dat slechte weer was wel dat het zicht zo slecht was, dat ik niet kon zien hoe langzaam Scheveningen naderde![]()
En toen kwam daar het hemelse moment dat ik eindelijk van het strand af mocht. Na eindeloos zwoegen stond daar een meneer in een reflecterend hesje te vertellen dat het zwaarste erop zat. Ik moest alleen die megatrap ff op…
De laatste paar kilometers kon ik het tempo weer een beetje oppakken. Een beetje uit de wind en over de fietspaden was het goed te doen. Zelfs het laatste viaductje 300 meter voor de finish ging prima! Maar…wat was ik blij toen ik GotC en mini bij de finish zag zegHet zat er weer op! Marathon(plus) nummer 8 is bijgeschreven!
Uitgeblust:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Routekaartje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: Heftig dagje geweest, maar wel een prima mentale training
En nu op naar de volgende halte, Trail by the Sea marathon
Je kiest ze wel uit? Trail by the sea is ook "best wel" pittig
Klopt, maar vorig jaar vond ik m geweldig! althans..vooral achterafquote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef Guard het volgende:
Je kiest ze wel uit? Trail by the sea is ook "best wel" pittig![]()
En dat hele gebied bij Westenschouwen is gewoon schitterend
Sorry man, ik mag m niet meer toevoegenquote:Op maandag 11 januari 2016 09:45 schreef Devv het volgende:
Ik weet niet of de OP nog aangepast kan worden, maar zou deze er dan bij mogen?
[ code verwijderd ]
ja het is wel mooi daar ja, zelfs de halve was achteraf genieten.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Klopt, maar vorig jaar vond ik m geweldig! althans..vooral achteraf![]()
En dat hele gebied bij Westenschouwen is gewoon schitterend
Dit jaar sla ik hem even over.
Hoe doen ze het nu bij de start, met een extra afstand? Zou mooi zijn als ze nu drie verschillende kanten oprennen
Top YUR!![]()
Ik deed gisteren een duurloop richting Hoek van Holland en ik was blij dat ik om kon keren en met de wind in de rug terug kon lopen. Moet er niet aan denken om net als jij de tweede helft tegen die wind in te moeten lopen![]()
De start en finish zijn op een hele andere locatie....en de parcoursen zijn ook aangepast. Maar nog steeds door hetzelfde gebiedquote:Op maandag 11 januari 2016 10:28 schreef Guard het volgende:
[..]
ja het is wel mooi daar ja, zelfs de halve was achteraf genieten.
Dit jaar sla ik hem even over.
Hoe doen ze het nu bij de start, met een extra afstand? Zou mooi zijn als ze nu drie verschillende kanten oprennen
quote:Op maandag 11 januari 2016 09:57 schreef YUR het volgende:
Ik ben op mijn werk, dus ik heb nu alle tijd voor een verslagje van mijn strandmarathon van gisteren.![]()
enmooie foto op het bankje.
Eens met Mr.B Ik liep een stukje door de duinen in zuidelijke richting en ging maar iets eerder naar links omdat ik geen zin meer had in die windTrek eens aan mijn vinger?
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja...ook alleen maar omdat ik niet zo hard hoefquote:Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!
True, maar het blijven toch weer 42 verre kilometersquote:Op maandag 11 januari 2016 11:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja...ook alleen maar omdat ik niet zo hard hoefMaarja, de vorige 7 hebben je ouder en wijzer en vertrouwder gemaakt waarschijnlijk
Daar dacht ik gisteren anders overquote:Op maandag 11 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
True, maar het blijven toch weer 42 verre kilometersMaarja, de vorige 7 hebben je ouder en wijzer en vertrouwder gemaakt waarschijnlijk
Vandaag precies een jaar geleden begon ik met hardlopen3.51km in 30 minuten. En nu loop ik gewoon 15km achter elkaar.
Zweeeeeeef
Goede foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed beziggg!quote:Op maandag 11 januari 2016 11:25 schreef DeLuna het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden begon ik met hardlopen3.51km in 30 minuten. En nu loop ik gewoon 15km achter elkaar.
Oja wij waren zowat tegelijk begonnen! Ik morgen 1 jaar geleden.. En 7,5 km verder. Maar vind ik niet erg..
@Yur wat een prestatie! Zeker met die wind ,echt respect!![]()
![]()
Ik heb misschien wel een voorsprong omdat ik eigenlijk mijn hele leven al veel gesport heb op redelijk niveau.. Dus ik denk niet dat dat te vergelijken is.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:38 schreef xMissi het volgende:
[..]
Goed beziggg!
Oja wij waren zowat tegelijk begonnen! Ik morgen 1 jaar geleden.. En 7,5 km verder. Maar vind ik niet erg..
@Yur wat een prestatie! Zeker met die wind ,echt respect!![]()
7,5km is toch ook goed? Beter dan niks
Mooi verslag Yur en leuke foto´s (ook die van Guard)
Stoer hoor YUR! Echt een mooie prestatie!!!
En Guard dat is wel een foto om in te lijsten, echt een trail foto
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja daaromquote:Op maandag 11 januari 2016 13:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb misschien wel een voorsprong omdat ik eigenlijk mijn hele leven al veel gesport heb op redelijk niveau.. Dus ik denk niet dat dat te vergelijken is.
7,5km is toch ook goed? Beter dan niks
En idd Guard toffe foto!![]()
Wat zonde, de Loop van Leidsche Rijn heeft zijn 21km afstand er volledig uitgegooid....Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Je kan in plaats daarvan meedoen met de Divarun!1!!!quote:Op maandag 11 januari 2016 16:42 schreef SEMTEX het volgende:
Wat zonde, de Loop van Leidsche Rijn heeft zijn 21km afstand er volledig uitgegooid....
Maar ja klopt ik vond het ook al stomAl is de 15 ook wel leuk.
Dat weekend is er ook de Vestingloop 15km en die route ken ik nog nietquote:Op maandag 11 januari 2016 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan in plaats daarvan meedoen met de Divarun!1!!!
Maar ja klopt ik vond het ook al stomAl is de 15 ook wel leuk.
.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oja, makkelijke keuze danquote:Op maandag 11 januari 2016 17:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat weekend is er ook de Vestingloop 15km en die route ken ik nog niet.
Ik vind de LvLR eigenlijk ook vooral chill omdat het een redelijk snel parcours is en lekker dichtbij, maar erg inspirerend is het zeker niet
Is ook een stuk fijner voor mijquote:Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!![]()
![]()
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar eerst Salland ffquote:Op maandag 11 januari 2016 19:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen
Top!quote:Op maandag 11 januari 2016 19:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen![]()
Ook nog! En dan een maand na de Tdf weer de strongmanrun. Ik wordt zowaar weer een sportman.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zondag voor het eerst in teamverband lopen, ben sinds enkele maanden echt veganist en ga met de Vegan Runners lopen in het Vondelpark. Heel veel zin in![]()
En daarna lekker eten met z'n allen![]()
![]()
Alsof jij het niet nog steeds spannend vindtquote:![]()
Ik ben zelf ook nog niet eerder zo blij geweest om het strand te verlaten als deze editie.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik zag je reactie. Dat ben ik dus. Lekker dat je toch nog goed gelopen hebt. Ja, het is gelukt om ze beide te lopen maar ik heb mij volledig op de omstandigheden van het strand verkeken. Ik vond het gaaf om die waaiers van mensen op het strand te zien, al moet ik toegeven dat ik het strand de laatste kilometers wel kon vervloeken.
Doordat niemand in de wind wou lopen ging het hele lint steeds verder naar de duinen, waardoor we in het mulle zand terecht kwamen. Zonde, want er lag meer dan voldoende hard zand. Die drie keer dat ik koppig dacht dat ik daar dan wel alleen zou gaan lopen volgde er niemand om mee te wisselen van kop en links zag ik dan het hele lint voorbijkomen met lopers die ik kort daarvoor nog ingehaald had. Het was bijzonder.Life is what you make it.![]()
Het strand gedeelte was bij de halve marathon wel veel zwaarder dan bij de kwart marathon. Je had daar veel minder waaiers waardoor je makkelijk aan de binnenkant langs de lange rij mensen kon lopen. Dat zie je ook wel een beetje terug aan het tempo. Ik kon de eerste keer over het strand vrij vlak rond de 5:00 min/km lopen zonder diep te gaan. De tweede keer kon ik wel huilen.
![]()
Voor jou zal het helemaal een hel geweest zijn. Was misschien fijner geweest als het andersom was.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:49 schreef YUR het volgende:
Het strand was wel lachen jaNouja...achteraf dan...
Life is what you make it.![]()
Dan was ie veul minder heroïsch geweestquote:Op maandag 11 januari 2016 20:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Voor jou zal het helemaal een hel geweest zijn. Was misschien fijner geweest als het andersom was.![]()
Er waren 41 finishende mannen, 6 finishende vrouwen en 9 finishende teams (duo's of kwartetten). Dus je kunt je voorstellen dat er vooral veel eenlingen over het strand liepen....ik heb van de 42 kilometer denk ik 37 kilometer in mn eentje gelopen
Ik had mijn muziek mee voor op zware momenten, maar mn oordopjes kwamen maar niet boven de wind uit. Dus die heb ik ook maar weer opgeborgen....
Wel mijn hoogste klassering ooit....21ste man![]()
Goed puntquote:Op maandag 11 januari 2016 20:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alsof jij het niet nog steeds spannend vindt![]()
![]()
Zo, net 7km gelopen. Ging lekkerNu nog een leuk schema vinden voor HM (in 2:20). Zijn zat schema's, neig naar een schema van Garmin zelf. Hmm.. Iemand nog tips?
![]()
Als je interesse hebt in het schema van trainer Kees, laat maar even wetenquote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed punt![]()
Zo, net 7km gelopen. Ging lekkerNu nog een leuk schema vinden voor HM (in 2:20). Zijn zat schema's, neig naar een schema van Garmin zelf. Hmm.. Iemand nog tips?
Zo leuk dat je naar de HM gaat trainen!
![]()
Ah, cool! Ik heb tijdens mijn laatste halve ook een heel stuk opgelopen met een Vegan Runner. Is het niet moeilijk om dan nog aan genoeg energie/de goede voedingsstoffen te komen voor het hardlopen?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:50 schreef thelaudprince het volgende:
Zondag voor het eerst in teamverband lopen, ben sinds enkele maanden echt veganist en ga met de Vegan Runners lopen in het Vondelpark. Heel veel zin in![]()
En daarna lekker eten met z'n allenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zelf maken, met hulp van manlief bijvoorbeeld of van mensen van hier. Die generieke schema's zijn maar zo-zo vind ik. Je weet zelf ondertussen na een aantal jaar hardlopen best prima waar jouw zwakke punten liggen en op welke trainingen je goed reageert.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed punt![]()
Ik had net nog even een gesprekje met de trainer over de komende tijd. Het blijft toch een beetje zoeken naar de grenzen, ik heb al maanden geen moeie bovenbenen gehad en heb echt het idee dat ik niet al mijn vermogen/conditie kwijt kan, maar het zijn de kleine spiertjes die het niet bij kunnen benen en dan krijg ik pijntjes. Hij suggereerde nog dingen over voeding maar ik neem al sinds een paar maanden extra eiwitten na zware trainingen, en extra voedingssupplementen dus volgens mij zit het hem daar niet in. Maar we gaan nog steeds voor de sub40 in Schoorl, door wat meer intervallen op dat tempo te lopen, maar niet met teveel druk erop. Als het in Schoorl nog niet lukt, dan daarna maar een keer. In het weekend mag ik wel duur doen maar alleen in wisseltempo en liever niet langer dan 45-60 minuten. En de trainer zei ook dat dat hij denkt dat een 38-er er sowieso ook in zit, wel fijn om dat te horen want meestal heeft hij gelijk![]()
Heb vandaag geen na-pijntjes van de zeer lange duurloop van gisteren dus dat is superfijn! Maar ik merkte tijdens de zaaltraining wel dat ik behoorlijk leeg was, maar het was dan ook een uitzonderlijk pittige..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind van niet, ik at al vegetarisch maar eigenlijk alleen nog eieren op het laatst en nu eet ik gewoon wat meer dingen als hummus/bonen/tofu om het te compenseren. M'n vrouw kan lekker kokenquote:Op maandag 11 januari 2016 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, cool! Ik heb tijdens mijn laatste halve ook een heel stuk opgelopen met een Vegan Runner. Is het niet moeilijk om dan nog aan genoeg energie/de goede voedingsstoffen te komen voor het hardlopen?Het enige wat je echt niet uit plantaardige voeding kunt halen is B12 dus dat slik ik bij.
![]()
Ja het is wel wat meer moeite gok ik, fijn dat je vrouw daar goed in is en tijd voor heeft! En vanuit welke overtuiging doe je het? Denk je dat het beter is voor je lichaam of voor de wereld?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:26 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik at al vegetarisch maar eigenlijk alleen nog eieren op het laatst en nu eet ik gewoon wat meer dingen als hummus/bonen/tofu om het te compenseren. M'n vrouw kan lekker kokenHet enige wat je echt niet uit plantaardige voeding kunt halen is B12 dus dat slik ik bij.
Wel goed dat je Egmond niet hebt gedaan, LT. Dat is toch best een aanslag op je lichaam. Hoewel ik de training vandaag best fanatiek en soepel heb kunnen doen, ben ik wel echt moe. Maar misschien komt dat meer door het hele weekend.
YUR, mafkees, masochist. Respect! Die foto spreekt wel boekdelen.![]()
![]()
Klopt, maar daar had ik het ook nog met mijn trainer over. Het is zo moeilijk als je ergens voor ingeschreven staat maar je weet dat het eigenlijk niet verstandig is om te gaan.. Of je negeert die signalen en gaat toch (dom), of je blijft thuis maar dan vind ik het ook heel moeilijk om te zien wie daar allemaal wel heeft gelopen. De trainer vertelde ook dat hij zo ooit voor een marathon getraind heeft, maar 2 maanden van tevoren geblesseerd raakte en helemaal niet kon lopen. Maar op de dag van de wedstrijd ging hij toch even naar de start om in te lopen en kijken of het ging! Gestoord eigenlijk. Terwijl, als je nergens voor ingeschreven staat, bekijk je gewoon per week; hee heb ik energie en zin in een wedstrijdje, zo ja dan ga je. Maar ja dat kan niet met alle wedstrijden natuurlijk en soms helpt het ook wel om naar een bepaald doel toe te werken.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef wyccie het volgende:
Wel goed dat je Egmond niet hebt gedaan, LT. Dat is toch best een aanslag op je lichaam. Hoewel ik de training vandaag best fanatiek en soepel heb kunnen doen, ben ik wel echt moe. Maar misschien komt dat meer door het hele weekend.
YUR, mafkees, masochist. Respect! Die foto spreekt wel boekdelen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het is vooral een kwestie van gewenning en keuzes. Je kunt prima vegan eten uit de supermarkt zo gauw je weet welke producten wel en niet kunnen. Mijn vrouw maakt veel zelf maar dat is omdat we dat lekkerder vinden.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het is wel wat meer moeite gok ik, fijn dat je vrouw daar goed in is en tijd voor heeft! En vanuit welke overtuiging doe je het? Denk je dat het beter is voor je lichaam of voor de wereld?
Qua overtuiging eigenlijk vooral omdat ik van dieren houd, ik at al geen vlees ( alhoewel ik af en toe buiten de deur wel zondigde en me daar steeds slechter bij ging voelen ) maar bv. voor de produktie van melk worden er net zo goed stierkalfjes gefokt (zodat moeder melk gaat geven) en doodgemaakt, en daar wil ik niet meer aan meewerken. Maar het milieu speelt ook zeker mee
[ Bericht 3% gewijzigd door thelaudprince op 11-01-2016 22:46:09 ]![]()
Het scheelt natuurlijk ook wel dat Schoorl je hoofddoel is, dan is het makkelijker om verstandig te zijn.
Voor mij was het ook even dubben, maar na meerdere testrondjes blijkt dat ik geen last heb van mijn knie. En aangezien ik toch weer richting de langere lopen ga, had ik besloten toch maar wel de halve te doen.
Heel blij met de beslissing. En ook nu geen probleem met de knie.![]()
Sub40, ook mijn doel de komende tijdquote:Op maandag 11 januari 2016 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had net nog even een gesprekje met de trainer over de komende tijd. Het blijft toch een beetje zoeken naar de grenzen, ik heb al maanden geen moeie bovenbenen gehad en heb echt het idee dat ik niet al mijn vermogen/conditie kwijt kan, maar het zijn de kleine spiertjes die het niet bij kunnen benen en dan krijg ik pijntjes. Hij suggereerde nog dingen over voeding maar ik neem al sinds een paar maanden extra eiwitten na zware trainingen, en extra voedingssupplementen dus volgens mij zit het hem daar niet in. Maar we gaan nog steeds voor de sub40 in Schoorl, door wat meer intervallen op dat tempo te lopen, maar niet met teveel druk erop. Als het in Schoorl nog niet lukt, dan daarna maar een keer. In het weekend mag ik wel duur doen maar alleen in wisseltempo en liever niet langer dan 45-60 minuten. En de trainer zei ook dat dat hij denkt dat een 38-er er sowieso ook in zit, wel fijn om dat te horen want meestal heeft hij gelijk![]()
Heb vandaag geen na-pijntjes van de zeer lange duurloop van gisteren dus dat is superfijn! Maar ik merkte tijdens de zaaltraining wel dat ik behoorlijk leeg was, maar het was dan ook een uitzonderlijk pittige..Hoop dat het gaat lukken voor je
![]()
![]()
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).quote:Op maandag 11 januari 2016 22:37 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Maar het milieu speelt ook zeker mee![]()
Nog slechter las ik.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gaat dat over veganistische vleesvervangers of over alle vleesvervangers, inclusief die met zuivel ?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).
Misschien kun je er meer over vertellen ?quote:http://www.milieucentraal.nl/voeding/vlees-vis-of-vega/
Een van de redenen dat vlees veel milieubelasting oplevert, is dat er voor 1 kilogram vlees gemiddeld 5 kilo plantaardig veevoer nodig is. Om dit veevoer te maken zijn veel grondstoffen, land, water en energie nodig. Een veelvoud van de hoeveelheid die nodig is voor dezelfde hoeveelheid eiwit in plantaardige producten.![]()
Verder weet ik er niets van af, hoor. Heb het kort van iemand gehoord die zelf vegetariër is. Het ging er met name om dat soja heel belastend voor de bouwgrond is en het helemaal uitput, terwijl granen veel minder vergen en je de grond vaker kunt gebruiken. Het gaat dus niet om de CO2-uitstoot, wat in jouw plaatje duidelijk veel lager is. Soja zal dan waarschijnlijk ook niet in de laagste klasse vallen omdat het van ver komt.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:28 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Gaat dat over veganistische vleesvervangers of over alle vleesvervangers, inclusief die met zuivel ?
Misschien kun je er meer over vertellen ?
[..]![]()
Dank je.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:13 schreef steffelonio het volgende:
En voor de rest ook, al heb ik niet alles nog gelezen.![]()
![]()
Als het om soja gaat, is vlees veel belastender. Veel veevoer hier in Nederland is op sojabasis, die soja waar ze Brazilië voor lopen te ontbossen. Voor 1 kilo vlees heb je veel meer soja nodig, dan wanneer je deze zelf zou nuttigen als je een vergelijkbare hoeveelheid voedingsstoffen binnen wil krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Verder weet ik er niets van af, hoor. Heb het kort van iemand gehoord die zelf vegetariër is. Het ging er met name om dat soja heel belastend voor de bouwgrond is en het helemaal uitput, terwijl granen veel minder vergen en je de grond vaker kunt gebruiken. Het gaat dus niet om de CO2-uitstoot, wat in jouw plaatje duidelijk veel lager is. Soja zal dan waarschijnlijk ook niet in de laagste klasse vallen omdat het van ver komt.
Als het vleesvervangers betreft dan is het wel zo dat de productie ervan, met name de technieken die worden gebruikt om het product z'n niet te geven weer veel meer energie kosten dan de verwerking van een stukje vlees. Het een weegt niet tegen het ander op, qua wereld vernietiging is vlees een stuk desastreuzer.
Laatst is er wel een onderzoek gepubliceerd naar de milieubelasting van diverse groenten (van begin tot eind) waar ook best verontrustende resultaten werden gemeld. Met name slasoorten zouden veel meer energie kosten dan vooraf ooit gedacht. Natuurlijk werden daar door de media tenenkrommende en compleet uit z'n verband gerukte conclusies uit getrokken, iets met vegetariërs die als grote vervuilers werden weggezet en dat je vooral vlees moet eten om de wereld te redden. Alsof de wereld enkel bestaat uit mensen die geen vlees eten en mensen die niets anders doen.
Maargoed, als vegetariër kun het prima aan de juiste voedingstoffen komen, zelfs als veganist kom je een heel eind. Het aantal fanatieke veganistische (duur)sporters stijgt naar mijn idee behoorlijk en dit zijn mensen die veel meer op hun eten letten dan de gemiddelde sporter. Maar je moet wel van bonen houden.![]()
![]()
Het ging me ook niet om de vergelijking tussen soja en vlees, maar als je als vegetariër aan de wereld wil denken, moet je dus niet vergeten dat soja ook slecht voor de aarde is. Het was gewoon een tip.![]()
YUR, je mag me uit de OP halen voor de Halve van Maassluis van komende zondag... dat gaat hem niet worden helaas...
O ja en Klaas gefeliciteerd, aangezien je hier toch meeleest als er duurloopmisverstand in je RSS feed naar voren komt
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik zou wel willen, maar ik mag de OP niet meer aanpassen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:03 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, je mag me uit de OP halen voor de Halve van Maassluis van komende zondag... dat gaat hem niet worden helaas...
O ja en Klaas gefeliciteerd, aangezien je hier toch meeleest als er duurloopmisverstand in je RSS feed naar voren komtF means you're fucked![]()
Mja het is altijd een beetje een lastige discussie, vegetariers die zich moeten verdedigen omdat ze soja eten, mogen ze dan ook geen auto's meer rijden?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:14 schreef wyccie het volgende:
Het ging me ook niet om de vergelijking tussen soja en vlees, maar als je als vegetariër aan de wereld wil denken, moet je dus niet vergeten dat soja ook slecht voor de aarde is. Het was gewoon een tip.Omdat je je qua één aspect meer om het mileu/de wereld bekommert wordt dan van je verwacht dat je dat op alle vlakken doet. Terwijl het vaak helemaal niet duidelijk is wat nou echt de beste optie is, bijvoorbeeld bij het plastic bekertjes vs. stenen mokken voor de koffieautomaat gebruiken.
Ik vind het in ieder geval altijd wel interessant om te zien hoe iedereen met voeding omgaat. Bij mij in de trainingsgroep zitten ook een paar vegetariers maar die moeten wel altijd goed op hun ijzer-niveaus letten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Af en toe soja eten als vegetariër (jawel,ik ben er ook een) lijkt me om meerdere redenen beter dan een veelvoud daarvan te gebruiken als veevoer. Ik vind het altijd raar dat er van vegetariërs meer verwacht wordt dan ze doen. Zo eet ik heel sporadisch (verantwoorde) vis, maar daarvoor moet ik me dan vaak verantwoorden. Onder het mom van: dan ben je geen echte, het is inconsequent en dan kun je net zo goed gewoon vlees eten. Datzelfde geldt voor bv leer, zuivel. Ach ja![]()
Volgens mij heb ik nooit last van tekorten of zo. Alles wat je nodig hebt, kun je prima uit een vegetarisch dieet halen. Omdat ik ook nauwelijks zuivel eet, zou ik wel vitamine B12 tekort kunnen komen. Ik neem daarom af en toe wel af en toe een vitaminepil. En mijn lijf doet het nog steeds, dus het werkt!![]()
Dat is ook wel een goed puntquote:Op maandag 11 januari 2016 22:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zelf maken, met hulp van manlief bijvoorbeeld of van mensen van hier. Die generieke schema's zijn maar zo-zo vind ik. Je weet zelf ondertussen na een aantal jaar hardlopen best prima waar jouw zwakke punten liggen en op welke trainingen je goed reageert.Hoopte op een kant en klaar schema
, maar idd, ik weet wel het beste wat kan
![]()
![]()
Nouja een schema van het internet kan natuurlijk goed als beginpunt dienen en dan kun je zelf dingen aanpassen. Maar ik vind dat er te vaak van die terugkerende trainingen in zitten die niks voor je doen "45 minuten draven in tempo xx" wat dan net harder is dan je duurlooptempo maar rustiger dan een tempoloop. Ik reageer zelf veel beter op duurtrainingen met wisseltempo's en intervallen. Verder vind ik het mentaal ook fijner als je in zo'n schema een lange tijd naar een doel toewerkt, dat er een beetje variatie in het soort trainingen zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goed puntHoopte op een kant en klaar schema
, maar idd, ik weet wel het beste wat kan
Maarja het kan op zich ook geen kwaad hoor. Voor mijn eerste HM heb ik deze gebruikt: http://www.runinfo.nl/schema21kmbeginnerrekenmachine.php
Er is ook een versie met 3x in de week trainen volgens mij.
En die ging toen ook prima en harder dan ik verwachtte
Gave verhalen weer, mensen. Een marathon lopen over een strand... Ik moet er niet aan denkenDiep respect.
Ben 2016 goed begonnen voor mijn gevoel. Het weer blijft extreem lekker om in te lopen vind ik, op de soms harde wind na. Heb er nu in 2016 69 km opzitten. 1x 22 km, 1x 17 km, 2x 11.5 km en 1x 7 km. Lange afstanden ga ik steeds leuker vindenGisteren heb ik de 17 gedaan, en loop dan op basis van mijn hartslag een duurlooptempo.
Mijn hartslag ligt over het algemeen vrij hoog volgens mij. Als ik stevig doorloop op korte afstanden haal ik makkelijk de 180. Een duurlooptempo zorgt bij mij meestal voor een hartslag van ~150/155. Nu had ik gisteren halverwege de 17 km wel iets raars. Ik kreeg opeens steken in mijn borstkast en het lopen werd ineens zwaar. Ondertussen zakte ook mijn hartslag naar de 140, terwijl het lopen voor mijn gevoel alleen maar moeilijker werd. Dit duurde misschien maar een halve minuut, maar ik krijg wel altijd de kriebels van dit soort dingen... Alsof mijn lichaam opeens in staking gaat... Iemand die dit ook soms heeft? Verder ging de rest van het lopen dan weer hartstikke lekker, en probeer ik de laatste stukken altijd nog wat te versnellen tot een hartslag van 165/170. Ook dit ging hartstikke goed. Maar alsnog vind ik het raar dat mijn hartslag kan dalen, terwijl het lopen alleen zwaarder wordt, in combinatie met steken in mijn borstkas...
Maar goed. Ik blijf hier af en toe eens meelezen! Mooie verhalen van iedereen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Doncamatic op 12-01-2016 11:49:18 ]![]()
Het kan ook zijn dat je hartslagmeter even wat minder contact maakt he.. Maar ja, als je je zorgen maakt over die steken is het misschien slim om een sportkeuring te doen met hartfilmpje. Je wilt ook een marathon gaan lopen toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Doncamatic het volgende:
Gave verhalen weer, mensen. Een marathon lopen over een strand... Ik moet er niet aan denkenDiep respect.
Ben 2016 goed begonnen voor mijn gevoel. Het weer blijft extreem lekker om in te lopen vind ik, op de soms harde wind na. Heb er nu in 2016 69 km opzitten. 1x 22 km, 1x 17 km, 2x 11.5 km en 1x 7 km. Lange afstanden ga ik steeds leuker vindenGisteren heb ik de 17 gedaan, en loop dan op basis van mijn hartslag een duurlooptempo.
Mijn hartslag ligt over het algemeen vrij hoog volgens mij. Als ik stevig doorloop op korte afstanden haal ik makkelijk de 180. Een duurlooptempo zorgt bij mij meestal voor een hartslag van ~150/155. Nu had ik gisteren halverwege de 17 km wel iets raars. Ik kreeg opeens in mijn borstkast en het lopen werd ineens zwaar. Ondertussen zakte ook mijn hartslag naar de 140, terwijl het lopen voor mijn gevoel alleen maar moeilijker werd. Dit duurde misschien maar een halve minuut, maar ik krijg wel altijd de kriebels van dit soort dingen... Alsof mijn lichaam opeens in staking gaat... Iemand die dit ook soms heeft? Verder ging de rest van het lopen dan weer hartstikke lekker, en probeer ik de laatste stukken altijd nog wat te versnellen tot een hartslag van 165/170. Ook dit ging hartstikke goed. Maar alsnog vind ik het raar dat mijn hartslag kan dalen, terwijl het lopen alleen zwaarder wordt, in combinatie met steken in mijn borstkas...
Maar goed. Ik blijf hier af en toe eens meelezen! Mooie verhalen van iedereen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
No problem...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik mag de OP niet meer aanpassen.
Fysio was weer duidelijk, mijn lijf is echt een hardlooplijf...
Alleen mijn Anterior Tibialis aan mijn linkerbeen is overbelast en ik mag mn rechterhamstring en die spier in de lies wat langer maken, om weer blessurevrij te kunnen gaan lopen...
Dus weer wat oefeningen in de pocket...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Holland Sport
Aflevering 2: Sifan Hassan - 14 januari 21.10 uur
Atlete Sifan Hassan vluchtte in 2008 uit Ethiopië om in Nederland een bestaan op te bouwen. Ze kreeg een paar hardloopschoenen en nu is ze de grote favoriet voor goud op de 1500 meter in Rio de Janeiro. Wilfried blijft een paar dagen dicht in de buurt bij Hassan. Hij ziet haar winnen en verliezen. Hassan traint in de Nederlandse bossen waar ze zo van houdt en luiert thuis op de bank. "Sifan Hassan is een roofdier dat afwacht en toeslaat op het goede moment."Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ja inderdaad, waarschijnlijk maak ik me ook te veel druk. Heb 1 1/2 jaar geleden nog een hartfilmpje gehad, waarop alles OK was.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je hartslagmeter even wat minder contact maakt he.. Maar ja, als je je zorgen maakt over die steken is het misschien slim om een sportkeuring te doen met hartfilmpje. Je wilt ook een marathon gaan lopen toch?
Wil inderdaad mijn tweede marathon lopen 10 april, RotterdamTijdens de eerste heb ik wat betreft cardiologische pijntjes nergens last van gehad, dus ik wacht het voor nu nog lekker af. Het zal vast niks zijn. Bedankt in ieder geval voor je reactie.
![]()
![]()
Oh, in dat geval zou ik me inderdaad niet teveel druk maken! Dood neervallen kunnen we allemaal maar daar hoef je niet minder om te gaan hardlopen als alles 1.5 jaar geleden nog oké wasquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:26 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Ja inderdaad, waarschijnlijk maak ik me ook te veel druk. Heb 1 1/2 jaar geleden nog een hartfilmpje gehad, waarop alles OK was.
Wil inderdaad mijn tweede marathon lopen 10 april, RotterdamTijdens de eerste heb ik wat betreft cardiologische pijntjes nergens last van gehad, dus ik wacht het voor nu nog lekker af. Het zal vast niks zijn. Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Vorig jaar heb ik de Sallandtrail 50 km gelopen, dit jaar wordt een marathon mijn belangrijkste doel. En wel een marathon in mijn eigen Friesland die slechts 1 keer in de 4 jaar wordt georganiseerd. 15.000 wandelaars en 2000 hardlopers. Zaterdag 4 juni en de starttijd is 6.30.![]()
www.slachtemarathon.frl![]()
Ja die is de schuldige dat www.mar-athon.com niet georganiseerd wordtquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:43 schreef Ayreon84 het volgende:
Vorig jaar heb ik de Sallandtrail 50 km gelopen, dit jaar wordt een marathon mijn belangrijkste doel. En wel een marathon in mijn eigen Friesland die slechts 1 keer in de 4 jaar wordt georganiseerd. 15.000 wandelaars en 2000 hardlopers. Zaterdag 4 juni en de starttijd is 6.30.![]()
www.slachtemarathon.frl![]()
Mooi loopje wel, jammer dat ze geen halve hebben (of duo's)Trek eens aan mijn vinger?
Komt overeen met mijn hartslag hoor. (Man van 29)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Doncamatic het volgende:
Mijn hartslag ligt over het algemeen vrij hoog volgens mij. Als ik stevig doorloop op korte afstanden haal ik makkelijk de 180. Een duurlooptempo zorgt bij mij meestal voor een hartslag van ~150/155. Nu had ik gisteren halverwege de 17 km wel iets raars. Ik kreeg opeens steken in mijn borstkast en het lopen werd ineens zwaar. Ondertussen zakte ook mijn hartslag naar de 140, terwijl het lopen voor mijn gevoel alleen maar moeilijker werd. Dit duurde misschien maar een halve minuut, maar ik krijg wel altijd de kriebels van dit soort dingen... Alsof mijn lichaam opeens in staking gaat... Iemand die dit ook soms heeft? Verder ging de rest van het lopen dan weer hartstikke lekker, en probeer ik de laatste stukken altijd nog wat te versnellen tot een hartslag van 165/170. Ook dit ging hartstikke goed. Maar alsnog vind ik het raar dat mijn hartslag kan dalen, terwijl het lopen alleen zwaarder wordt, in combinatie met steken in mijn borstkas...
Maar goed. Ik blijf hier af en toe eens meelezen! Mooie verhalen van iedereen.
Ik liep mn marathon drie uur lang hr169 en een hm al gauw 175 (duur is dan 1:23). Een 10 rond 180 en mn max is ca 197.
Rust is 46.
Die daljng bij je is vast een foutje. Meet ie op je pols? Dat gaat bij regelmatig fout namelijk.![]()
Dit dus. Als vegetariër kun je je lens eten aan tofu en andere sojaproducten en dan nog verbruik je indirect veel minder soja dan iemand die doorgaans een voor Nederlanders gemiddelde hoeveelheid vlees eet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:53 schreef Mr.B. het volgende:
Af en toe soja eten als vegetariër (jawel,ik ben er ook een) lijkt me om meerdere redenen beter dan een veelvoud daarvan te gebruiken als veevoer.![]()
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Komt overeen met mijn hartslag hoor. (Man van 29)
Ik liep mn marathon drie uur lang hr169 en een hm al gauw 175 (duur is dan 1:23). Een 10 rond 180 en mn max is ca 197.
Rust is 46.
Die daljng bij je is vast een foutje. Meet ie op je pols? Dat gaat bij regelmatig fout namelijk.Mijn max ligt onder de 190, denk zo'n 187 en ik loop hem ook op 180.
![]()
10km loop je in principe net rond/boven je anaerobe drempel, er zit tussen personen nog best wel wat verschil hoe dicht de AD bij de max HR ligt. Maar het goede nieuws is wel weer dat je die drempel goed kunt verhogen door trainingquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.Mijn max ligt onder de 190, denk zo'n 187 en ik loop hem ook op 180.
Heb jij trouwens die inspanningstest al gehad?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ohja, dat is ook weer zo. Ik kan die dus gewoon niet meer zo verhogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
10km loop je in principe net rond/boven je anaerobe drempel, er zit tussen personen nog best wel wat verschil hoe dicht de AD bij de max HR ligt. Maar het goede nieuws is wel weer dat je die drempel goed kunt verhogen door training
Heb jij trouwens die inspanningstest al gehad?![]()
Die test heb ik de 25e, ben benieuwd!![]()
Zo, weer een rondje van 45 minuten gelopen. Volgens mijn schema (van Runinfo) deze week nog 1 korte duurloop en een lange van ca 70 minuten. Vanaf komende week 6 weken met een interval per week.
Ben benieuwd wat het volgen van een schema mij verder kan brengen!![]()
Rustweek, dus lekker rustig gelopen. Zo weinig op mijn horloge gelet dat ik mijn loopje per ongeluk in 3-en heb gedeeld door op verkeerde momenten op knopjes te duwen of juist niet te duwen![]()
Daadwerkelijk op herstel hartslag gelopen, ik leer het nog wel eens, dat langzaam lopen
Langzaam lopen is relatief he?
Dit jaar schiet het bij mij niet echt op. Nu geen last meer van iets, maar weinig momenten waarop ik kan lopen. Teller staat dus nog op maar 4 loopjes/26km.![]()
Ik loop 2 weken niet zoals gezegd. Ik zou gaan zwemmen.. Blijkbaar is dat geen goed idee volgens fysio. Iets wat ik totaal niet snap. Het is niet echt belastend ofzo. Maar hij gaf als reactie dat bij mij de roterende bewegingen van mn knie het pijnst doen( dat is ook wel zo hoor maar toch) en dat doe je juist met zwemmen ofzoiets. Naja goed beetje vaag. Maar mag nu ipv hardlopen bij hun in de sportzaal trainen. Fietsen dus.. En heuvelop wandelen op de loopband en iets met krachttraining. Ik snap echt dat ze me in beweging willen houden en dat is ook fijn. Maar van dat niet mogen zwemmen ipv hardlopen snap ik niks van.
Oh en ik haat nu dus echt fietsen. Weet niet waar de conditie opeens wasMaarja ik
moest natuurlijk veel sneller fietsen dan als ik normaal fiets..
Beetje offtopic; Maar ik heb de sportmassage leermappen van de (andere) trainer gehad. Ben echt super nieuwsgierig. Ik ga hopelijk in September beginnen met de opleiding!
[ Bericht 1% gewijzigd door xMissi op 12-01-2016 19:24:41 ]![]()
Ik verwacht het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:53 schreef Mr.B. het volgende:
Ik vind het altijd raar dat er van vegetariërs meer verwacht wordt dan ze doen.
Zoals ik zei was het slechts een tip die ik wilde delen. Ik dacht dat er misschien mensen zouden zijn die zich daarmee bezig houden, het wel fijn zouden vinden om te weten. Voor mij was het totaal nieuw. (Niet dat ik nu daarom zo idealistisch ben om geen soja te eten.)
Mijn benen voelen eigenlijk best prima, nu dit vasthouden en daarbij heb ik een stok achter de deur nodig. Jammer dat ik Schoorl niet kan lopen, maar Apeldoorn was ook leuk. Ben benieuwd of het parcours zonder sneeuw ook zo mooi is.![]()
Mijn max (ooit gezien op horloge) was boven de 200, al denk ik dat dat een niet-fysiologische was aangezien ik toen bijna een zonnesteek aan het kweken was.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.Mijn max ligt onder de 190, denk zo'n 187 en ik loop hem ook op 180.
![]()
De max die ik tijdens normale loopjes meet is rond de 190, mijn snelste 10 heb ik gemiddeld 177 gelopen. Dus dat komt wel redelijk overeen. Weet jij wat jouw anaerobe drempel is, of wordt dat tijdens die test gemeten?![]()
Tot hoeveel km max hebben jullie getraind voor een HM?
Aangezien ik niet verwacht binnen 2:15 uur te finishen, zit ik er wel over na te denken om een 120 min duurloop te doen. Gekkenwerk of?![]()
Voor mijn eerste HM (waarover ik erg tevreden was), liep ik meerdere duurlopen zelfs >120 minutenAls je het maar goed opbouwt, lijkt me.
![]()
Ik kan je gedachtegang volgen maar 120min zou ik wel als bovengrens aanhouden en zeker niet langer.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:15 schreef GotC het volgende:
Aangezien ik niet verwacht binnen 2:15 uur te finishen, zit ik er wel over na te denken om een 120 min duurloop te doen. Gekkenwerk of?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Maar met een wat lager duurlooptempo en een afstand van rond de 18 km zit je automatisch al op de 120 minutenIk wel tenminste.
![]()
Ik verwacht idd wel ongeveer 18km in 120 minuten te lopen, dus in dat opzicht komt het wel redelijk uit. Verder dan dat wil ik niet lopen.
Het schema van Garmin wil dat ik volgende week en de week daarop 60 LDL-10 wandelen-60 LDL doe. Opzich wel aardig? Denk ik?
Ok, fuck it. Ik volg dat schema en klaar.
[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 12-01-2016 21:06:40 ]![]()
Dat wordt wel gemeten, maar ik denk rond de 178, wat ik gemiddeld had bij de Dam tot Damloop. Dus kijken wat er straks allemaal van klopt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mijn max (ooit gezien op horloge) was boven de 200, al denk ik dat dat een niet-fysiologische was aangezien ik toen bijna een zonnesteek aan het kweken was.![]()
De max die ik tijdens normale loopjes meet is rond de 190, mijn snelste 10 heb ik gemiddeld 177 gelopen. Dus dat komt wel redelijk overeen. Weet jij wat jouw anaerobe drempel is, of wordt dat tijdens die test gemeten?![]()
Fair enough, overcomplicating things is the mother of all fuck ups!!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:42 schreef GotC het volgende:
Ok, fuck it. Ik volg dat schema en klaar.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Precies.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Fair enough, overcomplicating things is the mother of all fuck ups!!![]()
![]()
Ik ben van plan om 18km als de max aan te houden, vanaf daar ga ik er van uit dat die laatste 3km ook wel lukken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:15 schreef GotC het volgende:
Aangezien ik niet verwacht binnen 2:15 uur te finishen, zit ik er wel over na te denken om een 120 min duurloop te doen. Gekkenwerk of?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Bleh, vandaag de training moeten inkorten omdat mijn enkel weer erg vervelend doet. Toch maar weer langs de fysio, zucht.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja preciesquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ben van plan om 18km als de max aan te houden, vanaf daar ga ik er van uit dat die laatste 3km ook wel lukken.Wat hoop je te lopen qua tijd?
Net een nieuwe sportbh besteld![]()
![]()
![]()
Die heb ik ook! Zit top!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja preciesWat hoop je te lopen qua tijd?
[ afbeelding ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor mijn eerste drie HM's heb ik tot 18k getraind. En dat ook maar een keer. Het kan zijn dat ik daar meer dan twee uur mee bezig ben geweest. Ik vind het dus geen gekkenwerk.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:15 schreef GotC het volgende:
Aangezien ik niet verwacht binnen 2:15 uur te finishen, zit ik er wel over na te denken om een 120 min duurloop te doen. Gekkenwerk of?![]()
Dat is een van de weinige dingen aan het hardlopen wat voor mij echt goedkoop is. Ik heb sportbeha's van de Primark, 5 euro. Blij met niks!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:01 schreef GotC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
2:10, maar geen idee of dat haalbaar is, het is natuurlijk alweer heel wat anders dan een 15km.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:01 schreef GotC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Lijkt me niet onrealistisch voor jequote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
2:10, maar geen idee of dat haalbaar is, het is natuurlijk alweer heel wat anders dan een 15km.Ben erg benieuwd!
Wyccie nog bedankt voor je ervaringenIk hou ook max 18 aan heb ik besloten. En soms zou 'niks' hebben wel makkelijker zijn haha
. Ach, nu voor ¤36 weer een 2e sportbh waar ik een jaar of 2 mee doe.
![]()
Ik geloof je meteen, maar de meeste van mn loopmaatjes hebben juist een relatief rustigere hartslag tijdens wedstrijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
In schoorl ga ik iig even proberen te knallen op de 10, benieuwd wat er dan uit komt qua hartslag.![]()
Oke, bedankt!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Komt overeen met mijn hartslag hoor. (Man van 29)
Rust is 46.
Die daljng bij je is vast een foutje. Meet ie op je pols? Dat gaat bij regelmatig fout namelijk.Dan valt het wel mee, hoe hoog ik zit. Mijn marathon bpm was over 4 uur en een beetje 173. En ik zie dat mijn HM ook op 173 zat
![]()
Ik wist alleen niet dat rust hartslag zo laag kon zijnDacht altijd dat 55 toch wel de norm was. Over het algemeen geldt toch hoe fitter des te lager je rust bpm? In dat gevoel, goed bezig :p
![]()
In Amerika, bij de hardloop speciaalzaak waar ik toen een hardloopclub had, adverteerden ze altijd met: never let your sportsbrah have a birthday. Houd ik me ook nooit aan hoor, die krengen zijn veel te duur. Ik was ze wel wat minder vaak om slijtage te voorkomen..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige dingen aan het hardlopen wat voor mij echt goedkoop is. Ik heb sportbeha's van de Primark, 5 euro. Blij met niks!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ga ik dat ook proberen GotC, 120 minuten als LDL voor eerste HM
Als ik bruggenloop aanhou dan moet voor mij ook 18 km in 120 mogelijk zijn.
Nu alleen nog kijken wanneer ik die ga doen... Tijdens de slaapjes van de kinderen inplannen![]()
![]()
Die Amerikanen ookquote:Op woensdag 13 januari 2016 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In Amerika, bij de hardloop speciaalzaak waar ik toen een hardloopclub had, adverteerden ze altijd met: never let your sportsbrah have a birthday. Houd ik me ook nooit aan hoor, die krengen zijn veel te duur. Ik was ze wel wat minder vaak om slijtage te voorkomen..![]()
Ik moet toegeven dat ik er een paar heb gekocht een paar jaar geleden en that's it. Gaan gewoon na elke keer lopen in de was. Ik heb al een paar verjaardagen met ze gevierd (en gezellig dat het was)
Gewoon een kookwekker naast hun bedjes zetten en op 120 minuten zettenquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:40 schreef dapluiz het volgende:
Ga ik dat ook proberen GotC, 120 minuten als LDL voor eerste HM
Als ik bruggenloop aanhou dan moet voor mij ook 18 km in 120 mogelijk zijn.
Nu alleen nog kijken wanneer ik die ga doen... Tijdens de slaapjes van de kinderen inplannen![]()
Jij gaat dus ook voor de CPC HM? Leuk!![]()
Wat dacht je van tot de finish. Easy peasyquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:57 schreef dapluiz het volgende:
Dat is het streven ja, kijken hoever we komen![]()
![]()
Ik heb geloof ik meer dan 2 uur gelopen voor mijn eerste hm. Vooral omdat ik er zin in had. En het Was een slecht idee.
Voor mijn komende hm (zondag) heb ik nauwelijks getraind, na de meijendelloop alleen de bruggenloop en nog wat trainingen van 12 km. goede test dus om te kijken of ik standaard in hm vorm ben dus nu.
Heb frisse tegenzin want de balijbrug van Zwabber zit erin.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:12 schreef Quoi het volgende:
Ik zou lopend gaan
Succes met trainen in ieder geval!beetje droge bui Quoi?
Ik ging even terugkijken en zag dat mijn langste duurloop voor de HM 2 uur en 14 minuten duurde. Dat werd ook mijn eindtijd. Maar dat zal wel niks met elkaar te maken hebben
Balijbrug! Ja, die moet ik toch ook echt een keer gaan bedwingen.![]()
Grappig, mijn langste duurloop voor de eerste HM was 17km in 1.53 en ik deed er 1.54 over op die HM. Nooit beseft dat dat zo overeenkwam. Of misschien ook wel toentertijd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Voor mijn eerste HM was de langste training 11.8km (anderhalve week van te voren, ook een keer 15km, maar dat was 3 maanden ervoor)
Voor de tweede 11.5km een maand voor de HM, daar ben ik wel redelijk stuk gegaan tijdens de hm (en deels ook door een vakantie tussen die training en de wedstrijd in)
Voor de volgende langere wedstrijd ga ik maar eens een aantal keer 15+ doen in de maanden er voor, dan haal ik het einde vast makkelijker.
edit; uberhaupt pas 6 keer verder dan 13km gelopen op mijn 197 logjes van de afgelopen 2 jaar![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door CaLeX op 13-01-2016 11:54:00 ]Trek eens aan mijn vinger?
Heerlijk!! Geniet ervan. Volgens mij Was je er wel aan toe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb vakantie tot 1 februari, dus mijn hersenen staan sinds gisteren op non-actief
Enne... Ik weet een loopje dat over de balijbrug gaat, doe je mee?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Je meent het niet? Vertel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heerlijk!! Geniet ervan. Volgens mij Was je er wel aan toe.
Enne... Ik weet een loopje dat over de balijbrug gaat, doe je mee?![]()
Nou.... Een leuke hm in, je raadt het misschien al,zoetermeer!quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ah, dat is jouw HM van komende zondag! Ik vrees dat ik na een aantal kilometer sneuvel. Hopelijk krijg je mentale support van onzer Zwab op de Balijbrug, dat moet haast welquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nou.... Een leuke hm in, je raadt het misschien al,zoetermeer!![]()
![]()
Wooldereslopen 2, 3 en 4.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:44 schreef Voccar het volgende:
Schiet inderdaad niet echt op dit topic, heb ook nog wat loopjes voor in de op.
Als het toevallig uitkomt, pak ik er misschien ook nog wel één mee.![]()
En nog een loopje in Apeldoornquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:47 schreef McTwente het volgende:
[..]
Wooldereslopen 2, 3 en 4.
Als het toevallig uitkomt, pak ik er misschien ook nog wel één mee.Ga daar met vriend lopen, die toch ook wel mee wilde.
![]()
Ik vind dit ook erg raar. Want juist met fietsen roteer je met jouw knieën.... Terwijl je dan niet de demping hebt van het water, ze doen niet voor niets revalidatie-oefeningen in het zwembadquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:12 schreef xMissi het volgende:
Ik loop 2 weken niet zoals gezegd. Ik zou gaan zwemmen.. Blijkbaar is dat geen goed idee volgens fysio. Iets wat ik totaal niet snap. Het is niet echt belastend ofzo. Maar hij gaf als reactie dat bij mij de roterende bewegingen van mn knie het pijnst doen( dat is ook wel zo hoor maar toch) en dat doe je juist met zwemmen ofzoiets. Naja goed beetje vaag. Maar mag nu ipv hardlopen bij hun in de sportzaal trainen. Fietsen dus.. En heuvelop wandelen op de loopband en iets met krachttraining. Ik snap echt dat ze me in beweging willen houden en dat is ook fijn. Maar van dat niet mogen zwemmen ipv hardlopen snap ik niks van.![]()
Bovendien kun je tijdens het zwemmen afwisselen qua slagen, bijv. schoolslag en crawl, hierdoor wordt jouw knie steeds op een andere manier belast.
Daarnaast kun je ook gewoon zwemmen terwijl je jouw beenslag niet/weinig gebruikt. En je kunt natuurlijk ook gewoon heel rustig zwemmen.
Kortom: ik vind het een raar advies van de fysio. Ik hoop dat het goed uitpakt als je het advies gaat volgen.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Tja, het valt ook niet mee door die weer en wind...quote:<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hmm en de balijbrug zit op 16 km, dus dat schiet niet opquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, dat is jouw HM van komende zondag! Ik vrees dat ik na een aantal kilometer sneuvel. Hopelijk krijg je mentale support van onzer Zwab op de Balijbrug, dat moet haast wel
Zwabbie loopt de 5 en die start 3 kwartier na de hm, en zou het kunnen halen als hij heel hard fietstik zal t eens vragen
Gisteren deel 2 van het parcours verkend voor mijn 1e HM eind februariBen blij dat ik dat gedaan heb, want nu weet ik zeker dat het gaat lukken.
En ik loop nu zeker de goede kant op, want bij een eerdere poging nam ik het verkeerde landweggetje en stond ik ineens weer bij het beginpunt terwijl ik dacht dat ik nog 3 km moest lopen.... Ik weet nu ook waar wanneer de wind vandaan komt en wanneer ik wat dat betreft een beetje kan bijkomen.
Ik gebruik trouwens een schema van Asics dat ik aanpas als ik dat nodig vindt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Controlfreak much?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gisteren deel 2 van het parcours verkend voor mijn 1e HM eind februariBen blij dat ik dat gedaan heb, want nu weet ik zeker dat het gaat lukken.
En ik loop nu zeker de goede kant op, want bij een eerdere poging nam ik het verkeerde landweggetje en stond ik ineens weer bij het beginpunt terwijl ik dacht dat ik nog 3 km moest lopen.... Ik weet nu ook waar wanneer de wind vandaan komt en wanneer ik wat dat betreft een beetje kan bijkomen.
Ik gebruik trouwens een schema van Asics dat ik aanpas als ik dat nodig vindt.
De wind kan ook ergens anders vandaan gaan komen lijkt me? En de route zal staan aangegeven dus daar zou ik me niet te druk om maken
CPC is wel laat met de automatische incasso, een maand na inschrijven pas afgeschreven![]()
Klinkt als een heftige loop Murmeli!![]()
Zag vanmorgen dat de aanbevolen hersteltijd die mijn Garmin aangaf nog steeds 18 uur te gaan had sinds de HM van afgelopen zondag. Zegt iets over hoe fucked up mijn zones waren. Vanmorgen bloed laten prikken, hopelijk krijg ik bevestiging over wat er nu mis is in mijn pols.
Toch even gelopen vanmorgen. Prima interval van 5x800 gelopen. En passant op een seconde na nog bijna een CR gepakt. Zo voelde het niet.
Naderhand stond mijn hersteltijd op 20 uur en ik voel me nu ook beter. Heb de aderen weer even goed doorgepompt kennelijk.Life is what you make it.![]()
Die hersteltijd hangt van meer factoren af dan de hoogte van je hartslag. Vaak genoeg een pittige training gedaan met hoge hartslagen en een korte hersteltijd en ook niet echt inspannende loopjes wat hartslag betreft maar wel weer met een lange hersteltijd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:33 schreef Schanulleke het volgende:
Zag vanmorgen dat de aanbevolen hersteltijd die mijn Garmin aangaf nog steeds 18 uur te gaan had sinds de HM van afgelopen zondag. Zegt iets over hoe fucked up mijn zones waren. Vanmorgen bloed laten prikken, hopelijk krijg ik bevestiging over wat er nu mis is in mijn pols.
Toch even gelopen vanmorgen. Prima interval van 5x800 gelopen. En passant op een seconde na nog bijna een CR gepakt. Zo voelde het niet.
Naderhand stond mijn hersteltijd op 20 uur en ik voel me nu ook beter. Heb de aderen weer even goed doorgepompt kennelijk.![]()
Enig idee wat voor factoren dan nog meer meegenomen worden? Variabiliteit van hartslag of zo?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Die hersteltijd hangt van meer factoren af dan de hoogte van je hartslag. Vaak genoeg een pittige training gedaan met hoge hartslagen en een korte hersteltijd en ook niet echt inspannende loopjes wat hartslag betreft maar wel weer met een lange hersteltijd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Buigen is niet roteren hè?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind dit ook erg raar. Want juist met fietsen roteer je met jouw knieën.... Terwijl je dan niet de demping hebt van het water, ze doen niet voor niets revalidatie-oefeningen in het zwembad![]()
Bovendien kun je tijdens het zwemmen afwisselen qua slagen, bijv. schoolslag en crawl, hierdoor wordt jouw knie steeds op een andere manier belast.
Daarnaast kun je ook gewoon zwemmen terwijl je jouw beenslag niet/weinig gebruikt. En je kunt natuurlijk ook gewoon heel rustig zwemmen.
Kortom: ik vind het een raar advies van de fysio. Ik hoop dat het goed uitpakt als je het advies gaat volgen.
http://www.sportzorg.nl/sporttakken/zwemmen
Zie ook het stukje bij blessures en knie.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: