Windkracht 7 tegen. Dat merk je wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?
Ja heel veel tegenwind. Ging ook vet sloom volgens Abdi, 3'30/km ofzo. Maar niemand wou op kop.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?
https://www.runnersweb.nl(...)dloper-te-worden.htmquote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Wie wil er nog meer 5k op snelheid (>15km/u) lopen?
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Dag 1: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 2: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 3: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 4: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 5: rust
Dag 6: duurloop, rustig, tussen de 5 en 10 km
Dag 7: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Recept voor succes of faal?
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Wie wil er nog meer 5k op snelheid (>15km/u) lopen?
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Dag 1: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 2: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 3: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 4: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 5: rust
Dag 6: duurloop, rustig, tussen de 5 en 10 km
Dag 7: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Recept voor succes of faal?
met 3 miljoenmiljard hoogtemetersquote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ga voor nu voor lekker langzaam. Gisteren 6.8km gelopen in een uur.![]()
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.
Ik zou wat intervallen van 4 x 1000m op 10km tempo proberen met 400m rustig joggen, of 10 x 400m op 5km tempo met 200m rustig joggen, dat soort dingen. Met 2km in- en uitlopen. Weet niet hoe snel je nu al bent op de 5km, maar als je al richting de 20 minuten komt kan het herstelloopje wel makkelijk op 10 tot 11km/uur en een stukje langer. Met 2km ben je net opgewarmd.
Ik ga voor nu voor lekker langzaam. Gisteren 6.8km gelopen in een uur.![]()
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging ook voor lekker langzaam! Als experiment, kijken of ik dan minder last had van pijntjes, want ik heb al een hele tijd een erge drang om weer een keer ver/lang te lopen.. Ik kon dan in ieder geval beter voelen wanneer iets een beetje stijf of moeizaam werd en dan een minuutje wandelen. Dus dat heb ik gedaan! Uiteindelijk 3x even gewandeld en een beetje gestrekt, en heb bijna 22km volgemaakt waarbij mijn enkel en knie steeds minder vervelend gingen doen.Bilspieren gingen wel vervelend doen de laatste 2km maar dat voelde echt als moeheid/goede soort pijn.
Was wel best koud op hartslag standje-halfdoodmaar gelukkig had ik handschoenen aan (heb weer 1 compleet paar en 2 linker teruggevonden).
En nu snel alles over Egmond opzoeken!
Ik weet niet wat je normale rustig-loop tempo is, maar als je 5km in <20 minuten kunt/wilt afleggen, dan heb je bij 10 of 11km/u ook nog niet het gevoel dat je er iets van voeltquote:Op zondag 10 januari 2016 16:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.![]()
Ik liep altijd drie dagen in de week, dus ik moet nog even wennen tot ik iedere intervaldag met frisse benen opsta. Daarna opbouwen tot wat jij voorstelt.
Ik ben voor mijn gevoel door alle veranderingen in mijn lichaam een beetje mijn 'normale' lopen kwijt, dus heb juist nu gebruik gemaakt van dit normale tempo om heel erg te voelen hoe ik mijn voeten neerzet, hoe ik loop en zo. Geprobeerd om nog wel zo licht/reactief mogelijk te lopen maar dan met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht. Volgens mij ging dat wel goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...
Had jij daar geen last van, dan je dan "anders" loopt?
Ik ga "lui" lopen dan, dwz dat ik niet meer echt op mijn techniek let, en in aanleg ben ik een haklander, maar dat vinden mijn IT-bandjes niet echt fijn..quote:Op zondag 10 januari 2016 16:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben voor mijn gevoel door alle veranderingen in mijn lichaam een beetje mijn 'normale' lopen kwijt, dus heb juist nu gebruik gemaakt van dit normale tempo om heel erg te voelen hoe ik mijn voeten neerzet, hoe ik loop en zo. Geprobeerd om nog wel zo licht/reactief mogelijk te lopen maar dan met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht. Volgens mij ging dat wel goed.
Ik zou juist zeggen dat je als je langzamer loopt eerder onder je knie landt dan wanneer je sneller loopt, je maakt toch kleinere pasjes?
Dat viel zwaar tegen, ja. Zeker de stukken waar ik alleen kwam te zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:41 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Windkracht 7 tegen. Dat merk je wel.
Dat is het enige wat je te melden hebt over je marathon?quote:Op zondag 10 januari 2016 16:42 schreef YUR het volgende:
Zeg..die wind was best heftigEn die megabui er overheen was ook aangenaam
De rest volgt als ik weer een toetsenbord onder mijn vingers hebquote:Op zondag 10 januari 2016 19:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je te melden hebt over je marathon?
Ik was 21ste manquote:Op zondag 10 januari 2016 19:46 schreef Guard het volgende:
Ik ben vandag 25e geworden bij de mannen. Alle mannen, geen leeftijdsklassen
Hoewel ik niet de volle 100% tevreden ben over vandaag, best een mooie uitslag![]()
Doel was bij de eerste 50, dus dat is wel gelukt
Ik zit even de uitslag van jouw "loopje" te bekijken, klein aantal deelnemers zegquote:
En volgens mij zijn er nog best wat uitgestaptquote:Op zondag 10 januari 2016 20:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zit even de uitslag van jouw "loopje" te bekijken, klein aantal deelnemers zegIk vond die 150 man op de 30km in Beek al weinig, maar dit spant wel de kroon
De nummer laatst heeft volgens mij nog even bij de finish staan wachten tot ie een bijzondere tijd op de klok kon zetten.quote:
Dit was me nogal een editie om er twee achter elkaar te doen! Is het je gelukt? Er is een kans dat ik al bij je heb gereageerd op Strava, maar ik heb niet helemaal helder wie nou bij welke nick hoort.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ja, zeker lekker om morgen te lopen. Ik heb het echt gemist om 's avonds spullen bij elkaar te zoeken. En dit gaat mijn eerste keer Egmond worden, want vorig jaar had ik een pijnlijke knie. Het jaar is dus nu al geslaagd. Ik neem morgen twee paar kleding en schoenen mee zodat ik na de kwart marathon lekker droog aan de halve marathon kan beginnen.
Ik zag je reactie. Dat ben ik dusquote:Op zondag 10 januari 2016 21:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit was me nogal een editie om er twee achter elkaar te doen! Is het je gelukt? Er is een kans dat ik al bij je heb gereageerd op Strava, maar ik heb niet helemaal helder wie nou bij welke nick hoort.
Ik heb ook echt lang lopen twijfelen over mijn kleding, uiteindelijk gewoon maar een knoop doorgehakt. Ik vond dit wel de zwaarste Egmond van de 4 edities die ik meegelopen heb. Ondanks dat en een ander fysiek ongemak heb ik wel mijn parcoursrecord gelopen, dus ik zit best voldaan op de bank nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
quote:Op maandag 11 januari 2016 08:24 schreef Guard het volgende:
Zweeeeeeef
Sweeeeeeet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F means you're fucked
Zweeeeeeef
Tooooff!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zweeeeeeef
Heul mooi!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
| 1 2 | [b] 17 juli 2016 - [url=http://www.dolomiteskyrace.it/]Dolomites Skyrace (Canazei)[/url][/b] [*] Devv - 22 km |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen bij Katwijk moesten we heel eventjes van het strand af, om een watertje heen. Bij dat stukje was wel een van de meeste bijzondere supporters ooit aan het aanmoedigen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De heenweg ging probleemloos! Maarja...toen kwam de terugweg... 17 lange, eenzame kilometers met die wind recht tegen. Zo nu en dan een regenbui en ook nog een hagelbuitje om het af te maken. Wat was ik blij dat ik mn jasje toch in mn racevest had gedaan!. Vuurrode knieėn van de kou, en soms stond je door de wind gewoon stil. Het strand werd er ook niet beter op. Geen rug in de buurt om achter te schuilen, maar dat is ook best logisch met zo'n klein startveld. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om zo nu en dan mijn “powerhike” te trainen…want die ga ik in Schotland nog wel nodig hebben, en dit was toch uiteindelijk ‘maar een trainingsloopje’ :’)
Het voordeel van dat slechte weer was wel dat het zicht zo slecht was, dat ik niet kon zien hoe langzaam Scheveningen naderde![]()
En toen kwam daar het hemelse moment dat ik eindelijk van het strand af mocht. Na eindeloos zwoegen stond daar een meneer in een reflecterend hesje te vertellen dat het zwaarste erop zat. Ik moest alleen die megatrap ff op…
De laatste paar kilometers kon ik het tempo weer een beetje oppakken. Een beetje uit de wind en over de fietspaden was het goed te doen. Zelfs het laatste viaductje 300 meter voor de finish ging prima! Maar…wat was ik blij toen ik GotC en mini bij de finish zag zegHet zat er weer op! Marathon(plus) nummer 8 is bijgeschreven!
Uitgeblust:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Routekaartje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: Heftig dagje geweest, maar wel een prima mentale training
En nu op naar de volgende halte, Trail by the Sea marathon
F means you're fucked![]()
Je kiest ze wel uit? Trail by the sea is ook "best wel" pittig
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klopt, maar vorig jaar vond ik m geweldig! althans..vooral achterafquote:Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef Guard het volgende:
Je kiest ze wel uit? Trail by the sea is ook "best wel" pittig![]()
En dat hele gebied bij Westenschouwen is gewoon schitterend
Sorry man, ik mag m niet meer toevoegenquote:Op maandag 11 januari 2016 09:45 schreef Devv het volgende:
Ik weet niet of de OP nog aangepast kan worden, maar zou deze er dan bij mogen?
[ code verwijderd ]
ja het is wel mooi daar ja, zelfs de halve was achteraf genieten.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Klopt, maar vorig jaar vond ik m geweldig! althans..vooral achteraf![]()
En dat hele gebied bij Westenschouwen is gewoon schitterend
Dit jaar sla ik hem even over.
Hoe doen ze het nu bij de start, met een extra afstand? Zou mooi zijn als ze nu drie verschillende kanten oprennen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Top YUR!![]()
Ik deed gisteren een duurloop richting Hoek van Holland en ik was blij dat ik om kon keren en met de wind in de rug terug kon lopen. Moet er niet aan denken om net als jij de tweede helft tegen die wind in te moeten lopen![]()
De start en finish zijn op een hele andere locatie....en de parcoursen zijn ook aangepast. Maar nog steeds door hetzelfde gebiedquote:Op maandag 11 januari 2016 10:28 schreef Guard het volgende:
[..]
ja het is wel mooi daar ja, zelfs de halve was achteraf genieten.
Dit jaar sla ik hem even over.
Hoe doen ze het nu bij de start, met een extra afstand? Zou mooi zijn als ze nu drie verschillende kanten oprennen
quote:Op maandag 11 januari 2016 09:57 schreef YUR het volgende:
Ik ben op mijn werk, dus ik heb nu alle tijd voor een verslagje van mijn strandmarathon van gisteren.![]()
enmooie foto op het bankje.
Eens met Mr.B Ik liep een stukje door de duinen in zuidelijke richting en ging maar iets eerder naar links omdat ik geen zin meer had in die windTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja...ook alleen maar omdat ik niet zo hard hoefquote:Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!
True, maar het blijven toch weer 42 verre kilometersquote:Op maandag 11 januari 2016 11:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja...ook alleen maar omdat ik niet zo hard hoefMaarja, de vorige 7 hebben je ouder en wijzer en vertrouwder gemaakt waarschijnlijk
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daar dacht ik gisteren anders overquote:Op maandag 11 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
True, maar het blijven toch weer 42 verre kilometersMaarja, de vorige 7 hebben je ouder en wijzer en vertrouwder gemaakt waarschijnlijk
Vandaag precies een jaar geleden begon ik met hardlopen3.51km in 30 minuten. En nu loop ik gewoon 15km achter elkaar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Zweeeeeeef
Goede foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed beziggg!quote:Op maandag 11 januari 2016 11:25 schreef DeLuna het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden begon ik met hardlopen3.51km in 30 minuten. En nu loop ik gewoon 15km achter elkaar.
Oja wij waren zowat tegelijk begonnen! Ik morgen 1 jaar geleden.. En 7,5 km verder. Maar vind ik niet erg..
@Yur wat een prestatie! Zeker met die wind ,echt respect!![]()
![]()
Ik heb misschien wel een voorsprong omdat ik eigenlijk mijn hele leven al veel gesport heb op redelijk niveau.. Dus ik denk niet dat dat te vergelijken is.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:38 schreef xMissi het volgende:
[..]
Goed beziggg!
Oja wij waren zowat tegelijk begonnen! Ik morgen 1 jaar geleden.. En 7,5 km verder. Maar vind ik niet erg..
@Yur wat een prestatie! Zeker met die wind ,echt respect!![]()
7,5km is toch ook goed? Beter dan niks
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Mooi verslag Yur en leuke foto´s (ook die van Guard)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Stoer hoor YUR! Echt een mooie prestatie!!!
En Guard dat is wel een foto om in te lijsten, echt een trail foto
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja daaromquote:Op maandag 11 januari 2016 13:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb misschien wel een voorsprong omdat ik eigenlijk mijn hele leven al veel gesport heb op redelijk niveau.. Dus ik denk niet dat dat te vergelijken is.
7,5km is toch ook goed? Beter dan niks
En idd Guard toffe foto!![]()
Wat zonde, de Loop van Leidsche Rijn heeft zijn 21km afstand er volledig uitgegooid....Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Je kan in plaats daarvan meedoen met de Divarun!1!!!quote:Op maandag 11 januari 2016 16:42 schreef SEMTEX het volgende:
Wat zonde, de Loop van Leidsche Rijn heeft zijn 21km afstand er volledig uitgegooid....
Maar ja klopt ik vond het ook al stomAl is de 15 ook wel leuk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat weekend is er ook de Vestingloop 15km en die route ken ik nog nietquote:Op maandag 11 januari 2016 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan in plaats daarvan meedoen met de Divarun!1!!!
Maar ja klopt ik vond het ook al stomAl is de 15 ook wel leuk.
.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oja, makkelijke keuze danquote:Op maandag 11 januari 2016 17:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat weekend is er ook de Vestingloop 15km en die route ken ik nog niet.
Ik vind de LvLR eigenlijk ook vooral chill omdat het een redelijk snel parcours is en lekker dichtbij, maar erg inspirerend is het zeker niet
Is ook een stuk fijner voor mijquote:Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, coole foto's Guard & Yur! En wat tof Yur hoe ontspannen jij nu zo'n marathon aangaat!![]()
![]()
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar eerst Salland ffquote:Op maandag 11 januari 2016 19:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen
Top!quote:Op maandag 11 januari 2016 19:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Heuy ik ga de trail des fantomes 33km doen![]()
Ook nog! En dan een maand na de Tdf weer de strongmanrun. Ik wordt zowaar weer een sportman.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zondag voor het eerst in teamverband lopen, ben sinds enkele maanden echt veganist en ga met de Vegan Runners lopen in het Vondelpark. Heel veel zin in![]()
En daarna lekker eten met z'n allen![]()
![]()
Alsof jij het niet nog steeds spannend vindtquote:![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben zelf ook nog niet eerder zo blij geweest om het strand te verlaten als deze editie.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik zag je reactie. Dat ben ik dus. Lekker dat je toch nog goed gelopen hebt. Ja, het is gelukt om ze beide te lopen maar ik heb mij volledig op de omstandigheden van het strand verkeken. Ik vond het gaaf om die waaiers van mensen op het strand te zien, al moet ik toegeven dat ik het strand de laatste kilometers wel kon vervloeken.
Doordat niemand in de wind wou lopen ging het hele lint steeds verder naar de duinen, waardoor we in het mulle zand terecht kwamen. Zonde, want er lag meer dan voldoende hard zand. Die drie keer dat ik koppig dacht dat ik daar dan wel alleen zou gaan lopen volgde er niemand om mee te wisselen van kop en links zag ik dan het hele lint voorbijkomen met lopers die ik kort daarvoor nog ingehaald had. Het was bijzonder.Life is what you make it.![]()
Het strand gedeelte was bij de halve marathon wel veel zwaarder dan bij de kwart marathon. Je had daar veel minder waaiers waardoor je makkelijk aan de binnenkant langs de lange rij mensen kon lopen. Dat zie je ook wel een beetje terug aan het tempo. Ik kon de eerste keer over het strand vrij vlak rond de 5:00 min/km lopen zonder diep te gaan. De tweede keer kon ik wel huilen.
![]()
Voor jou zal het helemaal een hel geweest zijn. Was misschien fijner geweest als het andersom was.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:49 schreef YUR het volgende:
Het strand was wel lachen jaNouja...achteraf dan...
Life is what you make it.![]()
Dan was ie veul minder heroļsch geweestquote:Op maandag 11 januari 2016 20:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Voor jou zal het helemaal een hel geweest zijn. Was misschien fijner geweest als het andersom was.![]()
Er waren 41 finishende mannen, 6 finishende vrouwen en 9 finishende teams (duo's of kwartetten). Dus je kunt je voorstellen dat er vooral veel eenlingen over het strand liepen....ik heb van de 42 kilometer denk ik 37 kilometer in mn eentje gelopen
Ik had mijn muziek mee voor op zware momenten, maar mn oordopjes kwamen maar niet boven de wind uit. Dus die heb ik ook maar weer opgeborgen....
Wel mijn hoogste klassering ooit....21ste man![]()
Goed puntquote:Op maandag 11 januari 2016 20:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alsof jij het niet nog steeds spannend vindt![]()
![]()
Zo, net 7km gelopen. Ging lekkerNu nog een leuk schema vinden voor HM (in 2:20). Zijn zat schema's, neig naar een schema van Garmin zelf. Hmm.. Iemand nog tips?
![]()
Als je interesse hebt in het schema van trainer Kees, laat maar even wetenquote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed punt![]()
Zo, net 7km gelopen. Ging lekkerNu nog een leuk schema vinden voor HM (in 2:20). Zijn zat schema's, neig naar een schema van Garmin zelf. Hmm.. Iemand nog tips?
Zo leuk dat je naar de HM gaat trainen!
![]()
Ah, cool! Ik heb tijdens mijn laatste halve ook een heel stuk opgelopen met een Vegan Runner. Is het niet moeilijk om dan nog aan genoeg energie/de goede voedingsstoffen te komen voor het hardlopen?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:50 schreef thelaudprince het volgende:
Zondag voor het eerst in teamverband lopen, ben sinds enkele maanden echt veganist en ga met de Vegan Runners lopen in het Vondelpark. Heel veel zin in![]()
En daarna lekker eten met z'n allenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zelf maken, met hulp van manlief bijvoorbeeld of van mensen van hier. Die generieke schema's zijn maar zo-zo vind ik. Je weet zelf ondertussen na een aantal jaar hardlopen best prima waar jouw zwakke punten liggen en op welke trainingen je goed reageert.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed punt![]()
Ik had net nog even een gesprekje met de trainer over de komende tijd. Het blijft toch een beetje zoeken naar de grenzen, ik heb al maanden geen moeie bovenbenen gehad en heb echt het idee dat ik niet al mijn vermogen/conditie kwijt kan, maar het zijn de kleine spiertjes die het niet bij kunnen benen en dan krijg ik pijntjes. Hij suggereerde nog dingen over voeding maar ik neem al sinds een paar maanden extra eiwitten na zware trainingen, en extra voedingssupplementen dus volgens mij zit het hem daar niet in. Maar we gaan nog steeds voor de sub40 in Schoorl, door wat meer intervallen op dat tempo te lopen, maar niet met teveel druk erop. Als het in Schoorl nog niet lukt, dan daarna maar een keer. In het weekend mag ik wel duur doen maar alleen in wisseltempo en liever niet langer dan 45-60 minuten. En de trainer zei ook dat dat hij denkt dat een 38-er er sowieso ook in zit, wel fijn om dat te horen want meestal heeft hij gelijk![]()
Heb vandaag geen na-pijntjes van de zeer lange duurloop van gisteren dus dat is superfijn! Maar ik merkte tijdens de zaaltraining wel dat ik behoorlijk leeg was, maar het was dan ook een uitzonderlijk pittige..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind van niet, ik at al vegetarisch maar eigenlijk alleen nog eieren op het laatst en nu eet ik gewoon wat meer dingen als hummus/bonen/tofu om het te compenseren. M'n vrouw kan lekker kokenquote:Op maandag 11 januari 2016 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, cool! Ik heb tijdens mijn laatste halve ook een heel stuk opgelopen met een Vegan Runner. Is het niet moeilijk om dan nog aan genoeg energie/de goede voedingsstoffen te komen voor het hardlopen?Het enige wat je echt niet uit plantaardige voeding kunt halen is B12 dus dat slik ik bij.
![]()
Ja het is wel wat meer moeite gok ik, fijn dat je vrouw daar goed in is en tijd voor heeft! En vanuit welke overtuiging doe je het? Denk je dat het beter is voor je lichaam of voor de wereld?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:26 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik at al vegetarisch maar eigenlijk alleen nog eieren op het laatst en nu eet ik gewoon wat meer dingen als hummus/bonen/tofu om het te compenseren. M'n vrouw kan lekker kokenHet enige wat je echt niet uit plantaardige voeding kunt halen is B12 dus dat slik ik bij.
Wel goed dat je Egmond niet hebt gedaan, LT. Dat is toch best een aanslag op je lichaam. Hoewel ik de training vandaag best fanatiek en soepel heb kunnen doen, ben ik wel echt moe. Maar misschien komt dat meer door het hele weekend.
YUR, mafkees, masochist. Respect! Die foto spreekt wel boekdelen.![]()
![]()
Klopt, maar daar had ik het ook nog met mijn trainer over. Het is zo moeilijk als je ergens voor ingeschreven staat maar je weet dat het eigenlijk niet verstandig is om te gaan.. Of je negeert die signalen en gaat toch (dom), of je blijft thuis maar dan vind ik het ook heel moeilijk om te zien wie daar allemaal wel heeft gelopen. De trainer vertelde ook dat hij zo ooit voor een marathon getraind heeft, maar 2 maanden van tevoren geblesseerd raakte en helemaal niet kon lopen. Maar op de dag van de wedstrijd ging hij toch even naar de start om in te lopen en kijken of het ging! Gestoord eigenlijk. Terwijl, als je nergens voor ingeschreven staat, bekijk je gewoon per week; hee heb ik energie en zin in een wedstrijdje, zo ja dan ga je. Maar ja dat kan niet met alle wedstrijden natuurlijk en soms helpt het ook wel om naar een bepaald doel toe te werken.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef wyccie het volgende:
Wel goed dat je Egmond niet hebt gedaan, LT. Dat is toch best een aanslag op je lichaam. Hoewel ik de training vandaag best fanatiek en soepel heb kunnen doen, ben ik wel echt moe. Maar misschien komt dat meer door het hele weekend.
YUR, mafkees, masochist. Respect! Die foto spreekt wel boekdelen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het is vooral een kwestie van gewenning en keuzes. Je kunt prima vegan eten uit de supermarkt zo gauw je weet welke producten wel en niet kunnen. Mijn vrouw maakt veel zelf maar dat is omdat we dat lekkerder vinden.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het is wel wat meer moeite gok ik, fijn dat je vrouw daar goed in is en tijd voor heeft! En vanuit welke overtuiging doe je het? Denk je dat het beter is voor je lichaam of voor de wereld?
Qua overtuiging eigenlijk vooral omdat ik van dieren houd, ik at al geen vlees ( alhoewel ik af en toe buiten de deur wel zondigde en me daar steeds slechter bij ging voelen ) maar bv. voor de produktie van melk worden er net zo goed stierkalfjes gefokt (zodat moeder melk gaat geven) en doodgemaakt, en daar wil ik niet meer aan meewerken. Maar het milieu speelt ook zeker mee
[ Bericht 3% gewijzigd door thelaudprince op 11-01-2016 22:46:09 ]![]()
Het scheelt natuurlijk ook wel dat Schoorl je hoofddoel is, dan is het makkelijker om verstandig te zijn.
Voor mij was het ook even dubben, maar na meerdere testrondjes blijkt dat ik geen last heb van mijn knie. En aangezien ik toch weer richting de langere lopen ga, had ik besloten toch maar wel de halve te doen.
Heel blij met de beslissing. En ook nu geen probleem met de knie.![]()
Sub40, ook mijn doel de komende tijdquote:Op maandag 11 januari 2016 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had net nog even een gesprekje met de trainer over de komende tijd. Het blijft toch een beetje zoeken naar de grenzen, ik heb al maanden geen moeie bovenbenen gehad en heb echt het idee dat ik niet al mijn vermogen/conditie kwijt kan, maar het zijn de kleine spiertjes die het niet bij kunnen benen en dan krijg ik pijntjes. Hij suggereerde nog dingen over voeding maar ik neem al sinds een paar maanden extra eiwitten na zware trainingen, en extra voedingssupplementen dus volgens mij zit het hem daar niet in. Maar we gaan nog steeds voor de sub40 in Schoorl, door wat meer intervallen op dat tempo te lopen, maar niet met teveel druk erop. Als het in Schoorl nog niet lukt, dan daarna maar een keer. In het weekend mag ik wel duur doen maar alleen in wisseltempo en liever niet langer dan 45-60 minuten. En de trainer zei ook dat dat hij denkt dat een 38-er er sowieso ook in zit, wel fijn om dat te horen want meestal heeft hij gelijk![]()
Heb vandaag geen na-pijntjes van de zeer lange duurloop van gisteren dus dat is superfijn! Maar ik merkte tijdens de zaaltraining wel dat ik behoorlijk leeg was, maar het was dan ook een uitzonderlijk pittige..Hoop dat het gaat lukken voor je
![]()
![]()
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).quote:Op maandag 11 januari 2016 22:37 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Maar het milieu speelt ook zeker mee![]()
Nog slechter las ik.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gaat dat over veganistische vleesvervangers of over alle vleesvervangers, inclusief die met zuivel ?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je aan het milieu denkt, een tip: ik heb gisteren geleerd dat een groot deel van die vlees-/eiwitvervangers net zo belastend is voor het milieu (met name soja).
Misschien kun je er meer over vertellen ?quote:http://www.milieucentraal.nl/voeding/vlees-vis-of-vega/
Een van de redenen dat vlees veel milieubelasting oplevert, is dat er voor 1 kilogram vlees gemiddeld 5 kilo plantaardig veevoer nodig is. Om dit veevoer te maken zijn veel grondstoffen, land, water en energie nodig. Een veelvoud van de hoeveelheid die nodig is voor dezelfde hoeveelheid eiwit in plantaardige producten.![]()
Verder weet ik er niets van af, hoor. Heb het kort van iemand gehoord die zelf vegetariėr is. Het ging er met name om dat soja heel belastend voor de bouwgrond is en het helemaal uitput, terwijl granen veel minder vergen en je de grond vaker kunt gebruiken. Het gaat dus niet om de CO2-uitstoot, wat in jouw plaatje duidelijk veel lager is. Soja zal dan waarschijnlijk ook niet in de laagste klasse vallen omdat het van ver komt.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:28 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Gaat dat over veganistische vleesvervangers of over alle vleesvervangers, inclusief die met zuivel ?
Misschien kun je er meer over vertellen ?
[..]![]()
Dank je.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:13 schreef steffelonio het volgende:
En voor de rest ook, al heb ik niet alles nog gelezen.![]()
![]()
Als het om soja gaat, is vlees veel belastender. Veel veevoer hier in Nederland is op sojabasis, die soja waar ze Braziliė voor lopen te ontbossen. Voor 1 kilo vlees heb je veel meer soja nodig, dan wanneer je deze zelf zou nuttigen als je een vergelijkbare hoeveelheid voedingsstoffen binnen wil krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Verder weet ik er niets van af, hoor. Heb het kort van iemand gehoord die zelf vegetariėr is. Het ging er met name om dat soja heel belastend voor de bouwgrond is en het helemaal uitput, terwijl granen veel minder vergen en je de grond vaker kunt gebruiken. Het gaat dus niet om de CO2-uitstoot, wat in jouw plaatje duidelijk veel lager is. Soja zal dan waarschijnlijk ook niet in de laagste klasse vallen omdat het van ver komt.
Als het vleesvervangers betreft dan is het wel zo dat de productie ervan, met name de technieken die worden gebruikt om het product z'n niet te geven weer veel meer energie kosten dan de verwerking van een stukje vlees. Het een weegt niet tegen het ander op, qua wereld vernietiging is vlees een stuk desastreuzer.
Laatst is er wel een onderzoek gepubliceerd naar de milieubelasting van diverse groenten (van begin tot eind) waar ook best verontrustende resultaten werden gemeld. Met name slasoorten zouden veel meer energie kosten dan vooraf ooit gedacht. Natuurlijk werden daar door de media tenenkrommende en compleet uit z'n verband gerukte conclusies uit getrokken, iets met vegetariėrs die als grote vervuilers werden weggezet en dat je vooral vlees moet eten om de wereld te redden. Alsof de wereld enkel bestaat uit mensen die geen vlees eten en mensen die niets anders doen.
Maargoed, als vegetariėr kun het prima aan de juiste voedingstoffen komen, zelfs als veganist kom je een heel eind. Het aantal fanatieke veganistische (duur)sporters stijgt naar mijn idee behoorlijk en dit zijn mensen die veel meer op hun eten letten dan de gemiddelde sporter. Maar je moet wel van bonen houden.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: