Windkracht 7 tegen. Dat merk je wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?
Ja heel veel tegenwind. Ging ook vet sloom volgens Abdi, 3'30/km ofzo. Maar niemand wou op kop.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
1:08:08 voor de winnaar in Egmond. Dat is geen bijster snelle tijd. Veel tegenwind op het strand?
https://www.runnersweb.nl(...)dloper-te-worden.htmquote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Wie wil er nog meer 5k op snelheid (>15km/u) lopen?
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Dag 1: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 2: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 3: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 4: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 5: rust
Dag 6: duurloop, rustig, tussen de 5 en 10 km
Dag 7: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Recept voor succes of faal?
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:06 schreef Drieklank het volgende:
Wie wil er nog meer 5k op snelheid (>15km/u) lopen?
Ik heb zelf jarenlang doelloos afstanden van 10, 15 en 20 gelopen, maar nooit deelgenomen aan een wedstrijd of iets bijzonders gepresteerd. Nu doe ik dit al een paar weken.
Dag 1: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 2: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 3: tempo of interval, 2 tot 4 km
Dag 4: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Dag 5: rust
Dag 6: duurloop, rustig, tussen de 5 en 10 km
Dag 7: herstel: 2 km (7.5 km/u)
Recept voor succes of faal?
met 3 miljoenmiljard hoogtemetersquote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ga voor nu voor lekker langzaam. Gisteren 6.8km gelopen in een uur.![]()
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel hele korte stukjes, ook het herstelloopje is wel erg rustig. Vooral als je al afstanden van 20km hebt gelopen.
Ik zou wat intervallen van 4 x 1000m op 10km tempo proberen met 400m rustig joggen, of 10 x 400m op 5km tempo met 200m rustig joggen, dat soort dingen. Met 2km in- en uitlopen. Weet niet hoe snel je nu al bent op de 5km, maar als je al richting de 20 minuten komt kan het herstelloopje wel makkelijk op 10 tot 11km/uur en een stukje langer. Met 2km ben je net opgewarmd.
Ik ga voor nu voor lekker langzaam. Gisteren 6.8km gelopen in een uur.![]()
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...quote:Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging ook voor lekker langzaam! Als experiment, kijken of ik dan minder last had van pijntjes, want ik heb al een hele tijd een erge drang om weer een keer ver/lang te lopen.. Ik kon dan in ieder geval beter voelen wanneer iets een beetje stijf of moeizaam werd en dan een minuutje wandelen. Dus dat heb ik gedaan! Uiteindelijk 3x even gewandeld en een beetje gestrekt, en heb bijna 22km volgemaakt waarbij mijn enkel en knie steeds minder vervelend gingen doen.Bilspieren gingen wel vervelend doen de laatste 2km maar dat voelde echt als moeheid/goede soort pijn.
Was wel best koud op hartslag standje-halfdoodmaar gelukkig had ik handschoenen aan (heb weer 1 compleet paar en 2 linker teruggevonden).
En nu snel alles over Egmond opzoeken!
Ik weet niet wat je normale rustig-loop tempo is, maar als je 5km in <20 minuten kunt/wilt afleggen, dan heb je bij 10 of 11km/u ook nog niet het gevoel dat je er iets van voeltquote:Op zondag 10 januari 2016 16:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik zou de intervaltraining inderdaad wat pittiger kunnen maken meer km en joggen. Het idee van de herstel training is dat ik er niets van voel, maar stiekem toch extra km maak.![]()
Ik liep altijd drie dagen in de week, dus ik moet nog even wennen tot ik iedere intervaldag met frisse benen opsta. Daarna opbouwen tot wat jij voorstelt.
Ik ben voor mijn gevoel door alle veranderingen in mijn lichaam een beetje mijn 'normale' lopen kwijt, dus heb juist nu gebruik gemaakt van dit normale tempo om heel erg te voelen hoe ik mijn voeten neerzet, hoe ik loop en zo. Geprobeerd om nog wel zo licht/reactief mogelijk te lopen maar dan met zoveel mogelijk ontspanning en weinig kracht. Volgens mij ging dat wel goed.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik krijg altijd last van mijn knie als ik langzaam ga lopen, op een of andere manier land ik dan niet meer onder mijn knie maar ervoor...
Had jij daar geen last van, dan je dan "anders" loopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |