quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:12 schreef Quoi het volgende:
Ik zou lopend gaan
Succes met trainen in ieder geval!
Heerlijk!! Geniet ervan. Volgens mij Was je er wel aan toe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb vakantie tot 1 februari, dus mijn hersenen staan sinds gisteren op non-actief
Je meent het niet? Vertel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heerlijk!! Geniet ervan. Volgens mij Was je er wel aan toe.
Enne... Ik weet een loopje dat over de balijbrug gaat, doe je mee?
Nou.... Een leuke hm in, je raadt het misschien al,zoetermeer!quote:
Ah, dat is jouw HM van komende zondag! Ik vrees dat ik na een aantal kilometer sneuvel. Hopelijk krijg je mentale support van onzer Zwab op de Balijbrug, dat moet haast welquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nou.... Een leuke hm in, je raadt het misschien al,zoetermeer!
Wooldereslopen 2, 3 en 4.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:44 schreef Voccar het volgende:
Schiet inderdaad niet echt op dit topic, heb ook nog wat loopjes voor in de op.
En nog een loopje in Apeldoornquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:47 schreef McTwente het volgende:
[..]
Wooldereslopen 2, 3 en 4.
Als het toevallig uitkomt, pak ik er misschien ook nog wel één mee.
Ik vind dit ook erg raar. Want juist met fietsen roteer je met jouw knieën.... Terwijl je dan niet de demping hebt van het water, ze doen niet voor niets revalidatie-oefeningen in het zwembadquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:12 schreef xMissi het volgende:
Ik loop 2 weken niet zoals gezegd. Ik zou gaan zwemmen.. Blijkbaar is dat geen goed idee volgens fysio. Iets wat ik totaal niet snap. Het is niet echt belastend ofzo. Maar hij gaf als reactie dat bij mij de roterende bewegingen van mn knie het pijnst doen( dat is ook wel zo hoor maar toch) en dat doe je juist met zwemmen ofzoiets. Naja goed beetje vaag. Maar mag nu ipv hardlopen bij hun in de sportzaal trainen. Fietsen dus.. En heuvelop wandelen op de loopband en iets met krachttraining. Ik snap echt dat ze me in beweging willen houden en dat is ook fijn. Maar van dat niet mogen zwemmen ipv hardlopen snap ik niks van.
Tja, het valt ook niet mee door die weer en wind...quote:
Hmm en de balijbrug zit op 16 km, dus dat schiet niet opquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, dat is jouw HM van komende zondag! Ik vrees dat ik na een aantal kilometer sneuvel. Hopelijk krijg je mentale support van onzer Zwab op de Balijbrug, dat moet haast wel
Controlfreak much?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gisteren deel 2 van het parcours verkend voor mijn 1e HM eind februariBen blij dat ik dat gedaan heb, want nu weet ik zeker dat het gaat lukken.
En ik loop nu zeker de goede kant op, want bij een eerdere poging nam ik het verkeerde landweggetje en stond ik ineens weer bij het beginpunt terwijl ik dacht dat ik nog 3 km moest lopen.... Ik weet nu ook waar wanneer de wind vandaan komt en wanneer ik wat dat betreft een beetje kan bijkomen.
Ik gebruik trouwens een schema van Asics dat ik aanpas als ik dat nodig vindt.
Die hersteltijd hangt van meer factoren af dan de hoogte van je hartslag. Vaak genoeg een pittige training gedaan met hoge hartslagen en een korte hersteltijd en ook niet echt inspannende loopjes wat hartslag betreft maar wel weer met een lange hersteltijd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:33 schreef Schanulleke het volgende:
Zag vanmorgen dat de aanbevolen hersteltijd die mijn Garmin aangaf nog steeds 18 uur te gaan had sinds de HM van afgelopen zondag. Zegt iets over hoe fucked up mijn zones waren. Vanmorgen bloed laten prikken, hopelijk krijg ik bevestiging over wat er nu mis is in mijn pols.
Toch even gelopen vanmorgen. Prima interval van 5x800 gelopen. En passant op een seconde na nog bijna een CR gepakt. Zo voelde het niet.
Naderhand stond mijn hersteltijd op 20 uur en ik voel me nu ook beter. Heb de aderen weer even goed doorgepompt kennelijk.
Enig idee wat voor factoren dan nog meer meegenomen worden? Variabiliteit van hartslag of zo?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Die hersteltijd hangt van meer factoren af dan de hoogte van je hartslag. Vaak genoeg een pittige training gedaan met hoge hartslagen en een korte hersteltijd en ook niet echt inspannende loopjes wat hartslag betreft maar wel weer met een lange hersteltijd.
Buigen is niet roteren hè?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind dit ook erg raar. Want juist met fietsen roteer je met jouw knieën.... Terwijl je dan niet de demping hebt van het water, ze doen niet voor niets revalidatie-oefeningen in het zwembad![]()
Bovendien kun je tijdens het zwemmen afwisselen qua slagen, bijv. schoolslag en crawl, hierdoor wordt jouw knie steeds op een andere manier belast.
Daarnaast kun je ook gewoon zwemmen terwijl je jouw beenslag niet/weinig gebruikt. En je kunt natuurlijk ook gewoon heel rustig zwemmen.
Kortom: ik vind het een raar advies van de fysio. Ik hoop dat het goed uitpakt als je het advies gaat volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |