Dat is ook wel een goed puntquote:Op maandag 11 januari 2016 22:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zelf maken, met hulp van manlief bijvoorbeeld of van mensen van hier. Die generieke schema's zijn maar zo-zo vind ik. Je weet zelf ondertussen na een aantal jaar hardlopen best prima waar jouw zwakke punten liggen en op welke trainingen je goed reageert.
Nouja een schema van het internet kan natuurlijk goed als beginpunt dienen en dan kun je zelf dingen aanpassen. Maar ik vind dat er te vaak van die terugkerende trainingen in zitten die niks voor je doen "45 minuten draven in tempo xx" wat dan net harder is dan je duurlooptempo maar rustiger dan een tempoloop. Ik reageer zelf veel beter op duurtrainingen met wisseltempo's en intervallen. Verder vind ik het mentaal ook fijner als je in zo'n schema een lange tijd naar een doel toewerkt, dat er een beetje variatie in het soort trainingen zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goed puntHoopte op een kant en klaar schema
, maar idd, ik weet wel het beste wat kan
Het kan ook zijn dat je hartslagmeter even wat minder contact maakt he.. Maar ja, als je je zorgen maakt over die steken is het misschien slim om een sportkeuring te doen met hartfilmpje. Je wilt ook een marathon gaan lopen toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Doncamatic het volgende:
Gave verhalen weer, mensen. Een marathon lopen over een strand... Ik moet er niet aan denkenDiep respect.
Ben 2016 goed begonnen voor mijn gevoel. Het weer blijft extreem lekker om in te lopen vind ik, op de soms harde wind na. Heb er nu in 2016 69 km opzitten. 1x 22 km, 1x 17 km, 2x 11.5 km en 1x 7 km. Lange afstanden ga ik steeds leuker vindenGisteren heb ik de 17 gedaan, en loop dan op basis van mijn hartslag een duurlooptempo.
Mijn hartslag ligt over het algemeen vrij hoog volgens mij. Als ik stevig doorloop op korte afstanden haal ik makkelijk de 180. Een duurlooptempo zorgt bij mij meestal voor een hartslag van ~150/155. Nu had ik gisteren halverwege de 17 km wel iets raars. Ik kreeg opeens in mijn borstkast en het lopen werd ineens zwaar. Ondertussen zakte ook mijn hartslag naar de 140, terwijl het lopen voor mijn gevoel alleen maar moeilijker werd. Dit duurde misschien maar een halve minuut, maar ik krijg wel altijd de kriebels van dit soort dingen... Alsof mijn lichaam opeens in staking gaat... Iemand die dit ook soms heeft? Verder ging de rest van het lopen dan weer hartstikke lekker, en probeer ik de laatste stukken altijd nog wat te versnellen tot een hartslag van 165/170. Ook dit ging hartstikke goed. Maar alsnog vind ik het raar dat mijn hartslag kan dalen, terwijl het lopen alleen zwaarder wordt, in combinatie met steken in mijn borstkas...
Maar goed. Ik blijf hier af en toe eens meelezen! Mooie verhalen van iedereen.
No problem...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik mag de OP niet meer aanpassen.
quote:Holland Sport
Aflevering 2: Sifan Hassan - 14 januari 21.10 uur
Atlete Sifan Hassan vluchtte in 2008 uit Ethiopië om in Nederland een bestaan op te bouwen. Ze kreeg een paar hardloopschoenen en nu is ze de grote favoriet voor goud op de 1500 meter in Rio de Janeiro. Wilfried blijft een paar dagen dicht in de buurt bij Hassan. Hij ziet haar winnen en verliezen. Hassan traint in de Nederlandse bossen waar ze zo van houdt en luiert thuis op de bank. "Sifan Hassan is een roofdier dat afwacht en toeslaat op het goede moment."
Ja inderdaad, waarschijnlijk maak ik me ook te veel druk. Heb 1 1/2 jaar geleden nog een hartfilmpje gehad, waarop alles OK was.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je hartslagmeter even wat minder contact maakt he.. Maar ja, als je je zorgen maakt over die steken is het misschien slim om een sportkeuring te doen met hartfilmpje. Je wilt ook een marathon gaan lopen toch?
Oh, in dat geval zou ik me inderdaad niet teveel druk maken! Dood neervallen kunnen we allemaal maar daar hoef je niet minder om te gaan hardlopen als alles 1.5 jaar geleden nog oké wasquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:26 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Ja inderdaad, waarschijnlijk maak ik me ook te veel druk. Heb 1 1/2 jaar geleden nog een hartfilmpje gehad, waarop alles OK was.
Wil inderdaad mijn tweede marathon lopen 10 april, RotterdamTijdens de eerste heb ik wat betreft cardiologische pijntjes nergens last van gehad, dus ik wacht het voor nu nog lekker af. Het zal vast niks zijn. Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Ja die is de schuldige dat www.mar-athon.com niet georganiseerd wordtquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:43 schreef Ayreon84 het volgende:
Vorig jaar heb ik de Sallandtrail 50 km gelopen, dit jaar wordt een marathon mijn belangrijkste doel. En wel een marathon in mijn eigen Friesland die slechts 1 keer in de 4 jaar wordt georganiseerd. 15.000 wandelaars en 2000 hardlopers. Zaterdag 4 juni en de starttijd is 6.30.![]()
www.slachtemarathon.frl
Komt overeen met mijn hartslag hoor. (Man van 29)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Doncamatic het volgende:
Gave verhalen weer, mensen. Een marathon lopen over een strand... Ik moet er niet aan denkenDiep respect.
Ben 2016 goed begonnen voor mijn gevoel. Het weer blijft extreem lekker om in te lopen vind ik, op de soms harde wind na. Heb er nu in 2016 69 km opzitten. 1x 22 km, 1x 17 km, 2x 11.5 km en 1x 7 km. Lange afstanden ga ik steeds leuker vindenGisteren heb ik de 17 gedaan, en loop dan op basis van mijn hartslag een duurlooptempo.
Mijn hartslag ligt over het algemeen vrij hoog volgens mij. Als ik stevig doorloop op korte afstanden haal ik makkelijk de 180. Een duurlooptempo zorgt bij mij meestal voor een hartslag van ~150/155. Nu had ik gisteren halverwege de 17 km wel iets raars. Ik kreeg opeens steken in mijn borstkast en het lopen werd ineens zwaar. Ondertussen zakte ook mijn hartslag naar de 140, terwijl het lopen voor mijn gevoel alleen maar moeilijker werd. Dit duurde misschien maar een halve minuut, maar ik krijg wel altijd de kriebels van dit soort dingen... Alsof mijn lichaam opeens in staking gaat... Iemand die dit ook soms heeft? Verder ging de rest van het lopen dan weer hartstikke lekker, en probeer ik de laatste stukken altijd nog wat te versnellen tot een hartslag van 165/170. Ook dit ging hartstikke goed. Maar alsnog vind ik het raar dat mijn hartslag kan dalen, terwijl het lopen alleen zwaarder wordt, in combinatie met steken in mijn borstkas...
Maar goed. Ik blijf hier af en toe eens meelezen! Mooie verhalen van iedereen.
Dit dus. Als vegetariër kun je je lens eten aan tofu en andere sojaproducten en dan nog verbruik je indirect veel minder soja dan iemand die doorgaans een voor Nederlanders gemiddelde hoeveelheid vlees eet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:53 schreef Mr.B. het volgende:
Af en toe soja eten als vegetariër (jawel,ik ben er ook een) lijkt me om meerdere redenen beter dan een veelvoud daarvan te gebruiken als veevoer.
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Komt overeen met mijn hartslag hoor. (Man van 29)
Ik liep mn marathon drie uur lang hr169 en een hm al gauw 175 (duur is dan 1:23). Een 10 rond 180 en mn max is ca 197.
Rust is 46.
Die daljng bij je is vast een foutje. Meet ie op je pols? Dat gaat bij regelmatig fout namelijk.
10km loop je in principe net rond/boven je anaerobe drempel, er zit tussen personen nog best wel wat verschil hoe dicht de AD bij de max HR ligt. Maar het goede nieuws is wel weer dat je die drempel goed kunt verhogen door trainingquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.Mijn max ligt onder de 190, denk zo'n 187 en ik loop hem ook op 180.
Ohja, dat is ook weer zo. Ik kan die dus gewoon niet meer zo verhogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
10km loop je in principe net rond/boven je anaerobe drempel, er zit tussen personen nog best wel wat verschil hoe dicht de AD bij de max HR ligt. Maar het goede nieuws is wel weer dat je die drempel goed kunt verhogen door training
Heb jij trouwens die inspanningstest al gehad?
Ik verwacht het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:53 schreef Mr.B. het volgende:
Ik vind het altijd raar dat er van vegetariërs meer verwacht wordt dan ze doen.
Mijn max (ooit gezien op horloge) was boven de 200, al denk ik dat dat een niet-fysiologische was aangezien ik toen bijna een zonnesteek aan het kweken was.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als je max 197 is en je loopt de 10 op 180 dan loop je hem wel erg rustig.Mijn max ligt onder de 190, denk zo'n 187 en ik loop hem ook op 180.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |