Wat denken jullie? Hebben we maar één incident nodig en dan breekt de Europese Lente uit?quote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.
Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.
De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan niet wachten tot analfabete pvv'erts van pagina's als 'steun de pvv' de straat op gaan om zich flink voor lul te zetten.
Een redelijk optimistische blik op een revolutie imho. Vreedzaam?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan niet wachten tot analfabete pvv'erts van pagina's als 'steun de pvv' de straat op gaan om zich flink voor lul te zetten.
Op dergelijke pagina's hebben ze er wel constant de mond vol van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Dat is iig een eigenaardige gewaarwording, was gister ook sprake van, althans dat men de merites ervan probeerde in te schatten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op dergelijke pagina's hebben ze er wel constant de mond vol van.
Dat ook idd, meestal wordt het ene totalitaire regime ingewisseld voor het andere totalitaire regime.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Kyubey het volgende:
Het probleem van een revolutie is dat waarschijnlijk de grootste totalitaire nietsnutten dan de macht kunnen grijpen. Hoe kan vrijheid van pers bijvoorbeeld nog worden gewaarborgd onder de nieuwe leiding? Nu zitten we ook niet in een ideale situatie, maar ik zou terughoudend zijn tegenover het ''paradijs'' dat na de revolutie zou komen.
Dergelijke sociale onderlagen zijn goed te gebruiken voor een revolutie maar worden uiteindelijk zelf aan de kant gezet door de eigen politieke middenklasse welke wel een intellectuele achtergrond heeft. Het waren de arme boeren voor wie de Russische Revolutie en Burgeroorlog bedoeld was welke uiteindelijk het meest zouden lijden en geen macht kregen, de Sturmabteilung (sociale onderklasse) welke aan de kant gezet werd door de Schutzstaffel (sociale middenklasse), Mao's revolutie welke alleen de Han-Chinese middenklasse voordeel opleverde naast tientallen miljoenen dode boeren en arme arbeiders en de Franse Revolutie eindige in een dictatorschap en totalitaire controle.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Als ze dan maar niet moslima's oneervol benaderen op dat plein.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:34 schreef leeell het volgende:
Nee er gebeurt (gelukkig) niks. Die kaalkopjes zullen vast wel rondjes op een plein blijven lopen een haat spuwen. Maar goed, dat kan allemaal nog.
Kaalkopjes gaan er juist voor zorgen dat de gewone Nederlander helemaal niet gaat demonstreren of wat dan ook. Niemand wilt geassocieerd worden met die achterlijke mongolen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:34 schreef leeell het volgende:
Nee er gebeurt (gelukkig) niks. Die kaalkopjes zullen vast wel rondjes op een plein blijven lopen een haat spuwen. Maar goed, dat kan allemaal nog.
Want mensen die dit beu zijn bestaan puur en alleen uit NVU kaalkopjes.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kaalkopjes gaan er juist voor zorgen dat de gewone Nederlander helemaal niet gaat demonstreren of wat dan ook. Niemand wilt geassocieerd worden met die achterlijke mongolen.
Kaalkopjes gaan er juist voor zorgen dat de boel volledig escaleert. Ik zie het zo gebeuren dat een groepje tokkies een stel vluchtelingen uit wraak voor een verkrachting helemaal lens slaan, waarna het geweld zich op zal stapelen en uiteindelijk onbeheersbaar wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kaalkopjes gaan er juist voor zorgen dat de gewone Nederlander helemaal niet gaat demonstreren of wat dan ook. Niemand wilt geassocieerd worden met die achterlijke mongolen.
Ik zeg helemaal niet dat de gemiddelde PVV stemmer een extreem rechtse nazi is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:44 schreef Proximo het volgende:
[..]
Want mensen die dit beu zijn bestaan puur en alleen uit NVU kaalkopjes.
Gewone burgers vinden het allemaal nog steeds wel best, vandaar die 40+ zetels voor de PVV in de peiling, allemaal neonazi's.
Waar zijn die dan de afgelopen 50 jaar ondergedoken
Mag het hopen, paupers die geweld gebruikenquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ze dan maar niet moslima's oneervol benaderen op dat plein.
Het is heel zeker dat 20 maart die Lente uitbreekt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat denken jullie? Hebben we maar één incident nodig en dan breekt de Europese Lente uit?
Nou je kunt niet ontkennen dat er wat borrelt. Maar revoluties zie ik niet zo makkelijk ontstaan, tenzij een "revolutie" in het stemhokje hier in NL. En dan word je ineens wakker en dan blijkt Wilders 50 zetels te hebben, zoiets.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is heel zeker dat 20 maart die Lente uitbreekt.
Dat voorspelt men al jaren.
En verder? Ach ja .... relletjes hier , relletjes daar. Misschien met doden, ......
Life goes on....
Zegt hij nu dat Wilders een staatsgreep gaat plegen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
Dit idd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Welnee. Nederlanders zijn over het algemeen hartstikke tevreden. Nee, die Nederland Mijn Vaderland-tokkies inderdaad niet. Nou en? En al zouden die willen rellen: mensen die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven zonder minstens één oerdomme spelfout te maken zijn echt niet in staat zich te organiseren.
Nou nee, het kanaliseren van de onvrede, gesteld er voltrekt zich weer zo'n mega-aanslag als in november in Parijs.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zegt hij nu dat Wilders een staatsgreep gaat plegen?
Karskens vergeet de demografische factor, 30-plussers gaan niet rellen, en 20-ers moeten met genoeg zijn. Het is geen toeval dat de laatste grote verandering in het westen van de babyboomers moest komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat denken jullie? Hebben we maar één incident nodig en dan breekt de Europese Lente uit?
Ik zie wel dat mensen over geweld praten; ik zie dat het politieke leiderschap compleet faalt c.q. contact heeft verloren met de bevolking (althans een groot gedeelte daarvan); ik zie verder dat alles gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van Merkel op 6 september 2015.
Ik voorspel wel tamelijk grote beroering als er nog iets gebeurt in de sfeer van een grote terroristische aanslag iig. In alle EU-landen.
En vlak daarin ook niet de economische onvrede uit trouwens, want dat is een stapelingseffect.
De pleuris zou kunnen uitbreken.
Maar een revolutie?
Hij spreekt over de leiding nemen, sturing geven en een centrale commando structuur in combinatie met een revolutie. Omdat hij het vergelijkt met "Een volksopstand tegen regeringen " lijkt mij dan toch dat het een staatsgreep moet zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, het kanaliseren van de onvrede, gesteld er voltrekt zich weer zo'n mega-aanslag als in november in Parijs.
Daar heb je gelijk in, een revolutie zal niet snel succesvol verlopen. Maar sociale onrust en uiteenval van de cohesie zijn alleen maar meer voor de hand liggend. En dat kan ook heel naar uitpakken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Karskens vergeet de demografische factor, 30-plussers gaan niet rellen, en 20-ers moeten met genoeg zijn. Het is geen toeval dat de laatste grote verandering in het westen van de babyboomers moest komen.
Bij de vorige verkiezingen stond Wilders ook zowat als nr 1... Hoe dom is Nederland toch?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou je kunt niet ontkennen dat er wat borrelt. Maar revoluties zie ik niet zo makkelijk ontstaan, tenzij een "revolutie" in het stemhokje hier in NL. En dan word je ineens wakker en dan blijkt Wilders 50 zetels te hebben, zoiets.
Dat zegt de politiek juist, en dus gaan ze op de ingeslagen weg door, verliezen contact met de belevingswereld van een niet onaanzienlijk aantal burgers en die slaan dan aan het muiten, volgens Karskens. Je kunt iig niet ontkennen dat het discours langzamerhand niet meer bestaat en dat er veel gesproken wordt over geweld. In NL hè. In NL.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ah, weer van die "Doe wat wij zeggen of er komt geweld!!" dreigementen.
Alsof het alleen maar kaalkopjes zijn die het zat zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:34 schreef leeell het volgende:
Ik woon hier in de provincie, zie geen geweld, en ook weinig moslims, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij de vorige verkiezingen stond Wilders ook zowat als nr 1... Hoe dom is Nederland toch?
Maar ineens in die laatste 3 weken sloeg de stemming om en mensen gingen toch weer vertrouwd stemmen.. Die race tusse Rutte en Samson.
Wilders kan geen stabiele regering vormen. No way.....
Dus de middenpartijen moeten een monsterverbond sluiten, misschien wel 5 partijen.
Tuurlijk borrelt het.... en ik zie ook dat mensen die toenemende agressie tegen buitenlanders afwijzen. Quo vadis ?
Niet naar een revolutie of een grote volkstopstand... misschien wel wat barricades, demonstraties, stenen vliegen door de lucht. Traangas in de straten.
Zoiets als Amsterdam in de eighties ? Niet eens.
Ik zie wel eerder meer individueel geweld tegen buitenlanders...geen politieke opstand
Ja, ik heb weinig vertrouwen in de jongere generatie of ze nu in de 20 of de 30 zijn. Maar goed dat hoort wrs bij het ouder worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Karskens vergeet de demografische factor, 30-plussers gaan niet rellen, en 20-ers moeten met genoeg zijn. Het is geen toeval dat de laatste grote verandering in het westen van de babyboomers moest komen.
Nee, maar de rest zie ik niet constructief mobiliseren, behalve met slecht geschreven facebookposts , stormfront en de stormfront adepten die hier rondlopen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof het alleen maar kaalkopjes zijn die het zat zijn.
Precies, zo'n beetje het volledige voormalige politieke spectrum moet het dan met elkaar gaan rooien en is dus totaal tandeloos en verlamd. Waardoor de ontevredenheid alleen maar verder toeneemt en het uiteindelijk alsnog klapt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij de vorige verkiezingen stond Wilders ook zowat als nr 1... Hoe dom is Nederland toch?
Maar ineens in die laatste 3 weken sloeg de stemming om en mensen gingen toch weer vertrouwd stemmen.. Die race tussen Rutte en Samson.
Wilders kan geen stabiele regering vormen. No way.....
Dus de middenpartijen moeten een monsterverbond sluiten, misschien wel 5 partijen.
Los van de bereidwilligheid heeft in de westerse wereld de jongere generatie gewoon getalsmatig weinig in te brengen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb weinig vertrouwen in de jongere generatie of ze nu in de 20 of de 30 zijn. Maar goed dat hoort wrs bij het ouder worden.
De PVV is niet representatief voor 'het volk', anders stond die club wel op een absolute meerderheid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:27 schreef Westerling het volgende:
[..]
Precies, zo'n beetje het volledige voormalige politieke spectrum moet het dan met elkaar gaan rooien en is dus totaal tandeloos en verlamd. Waardoor de ontevredenheid alleen maar verder toeneemt en het uiteindelijk alsnog klapt.
Of ze zullen zich aan moeten passen aan wat het volk wil, maar voorlopig godverdommen ze het en dat gaan ze denk ik nog wel even volhouden.
Het kan ook langzaam steeds naarder worden, zoals de laatste 15 jaar. Dat kan ook niet door blijven gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, een revolutie zal niet snel succesvol verlopen. Maar sociale onrust en uiteenval van de cohesie zijn alleen maar meer voor de hand liggend. En dat kan ook heel naar uitpakken.
Ik zie vooral mijn eigen generatie en de iets oudere bezig, en daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb weinig vertrouwen in de jongere generatie of ze nu in de 20 of de 30 zijn. Maar goed dat hoort wrs bij het ouder worden.
Wat moet de politiek doen precies? De wil van een zeer luidruchtige minderheid gaan doorvoeren uit angst voor geweld? Dan kun je hier net zo goed meteen de sharia invoeren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zegt de politiek juist, en dus gaan ze op de ingeslagen weg door, verliezen contact met de belevingswereld van een niet onaanzienlijk aantal burgers en die slaan dan aan het muiten, volgens Karskens. Je kunt iig niet ontkennen dat het discours langzamerhand niet meer bestaat en dat er veel gesproken wordt over geweld. In NL hè. In NL.
Nee, eerder dat een PVV een beginnend symptoom is van actieve verandering binnen het politieke draagvlak bij de gemiddelde bevolking. Tegenwoordig zien wij de opkomst van nationaal-socialisme, fascisme of communisme te snel als een plots proces onderwijl er (tien plus) jaren aan voorafgingen via kleine doch overeenkomstige stapjes. Wil je het politieke draagvlak in de samenleving veranderen, en bijvoorbeeld qua immigratie en multiculturalisme meer naar rechts draaien dan heb je een kleine elite nodig gevolgd door een grote actieve meerderheid in de middenklasse. Idem dat Lenin een revolutionaire voorhoede nodig vond, of Hitler een Schutzstaffel, is er een leidende factor nodig voor "het volk" (veelal de onderklasse en onwetende middenklasse) welke echter alleen op kan komen als er vanuit de onderklasse (de meerderheid) al interesse en noodzaak geacht wordt voor verandering van draagvlak. Echter, dit wordt veelal geuit op een anti-intellectuele, simpele en vaak incorrecte manier welke draagvlak bij de middenklasse kleinschalig houdt. Pas als het draagvlak bij de onderklassen groot genoeg is kan er vanuit de midden- en bovenklasse een theorie geformuleerd worden waarin men verenigd kan worden om op (inter)nationaal niveau het politieke spectrum in de bevolking actief te veranderen. Immers, de literatuur is er al (of dit nu Spengler of Hegel is) maar de boodschap wordt pas gehoord en geaccepteerd als men er de noodzaak toe ziet en deze ook geaccepteerd wordt. Wilders is daarin dus een eerste stap. Een stap welke ook later zelf het slachtoffer word van zijn eigen product; een useful idiot dus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zegt hij nu dat Wilders een staatsgreep gaat plegen?
Wat 'klapt' ? Het kabinet valt? Dat zou best kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:27 schreef Westerling het volgende:
[..]
Precies, zo'n beetje het volledige voormalige politieke spectrum moet het dan met elkaar gaan rooien en is dus totaal tandeloos en verlamd. Waardoor de ontevredenheid alleen maar verder toeneemt en het uiteindelijk alsnog klapt.
Wat wil 'het volk" dan ? Stoppen van de asielstroom? Dat willen toch alle politieke partijen ?quote:Of ze zullen zich aan moeten passen aan wat het volk wil, maar voorlopig godverdommen ze het en dat gaan ze denk ik nog wel even volhouden.
Een leuk verhaal maar ik kan dat niet plaatsen bij het verhaal over een revolutie zoals bij de arabische lente waar Karskens het over heeft. Dat waren geen langzame veranderingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Nee, eerder dat een PVV een beginnend symptoom is van actieve verandering binnen het politieke draagvlak bij de gemiddelde bevolking. Tegenwoordig zien wij de opkomst van nationaal-socialisme, fascisme of communisme te snel als een plots proces onderwijl er (tien plus) jaren aan voorafgingen via kleine doch overeenkomstige stapjes. Wil je het politieke draagvlak in de samenleving veranderen, en bijvoorbeeld qua immigratie en multiculturalisme meer naar rechts draaien dan heb je een kleine elite nodig gevolgd door een grote actieve meerderheid in de middenklasse. Idem dat Lenin een revolutionaire voorhoede nodig vond, of Hitler een Schutzstaffel, is er een leidende factor nodig voor "het volk" (veelal de onderklasse en onwetende middenklasse) welke echter alleen op kan komen als er vanuit de onderklasse al interesse en noodzaak geacht wordt voor verandering van draagvlak. Echter, dit wordt veelal geuit op een anti-intellectuele, simpele en vaak incorrecte manier welke draagvlak bij de middenklasse kleinschalig houdt. Pas als het draagvlak bij de onderklassen groot genoeg is kan er vanuit de midden- en bovenklasse een theorie geformuleerd worden waarin men verenigd kan worden om op (inter)nationaal niveau het politieke spectrum in de bevolking actief te veranderen. Wilders is daarin dus een eerste stap.
Zie het als met grenzen; als je tegenwoordig stelt dat grenscontrole, het sluiten van grenzen of een soortgelijke maatregelen nodig (gaan) zijn zit er wel een zeker stigma op, maar ook veel acceptatie en wederhoor. Stelde je dit twintig jaar geleden was je een 'neo-nazi'. Tijden veranderen. Langzaam, maar het gebeurd en mogelijk is de immigratiecrisis gecombineerd met kritiek op de Europese Unie en een "Russische dreiging" een absolute katalysator.
De economie verslechtert. Kwestie van tijd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft ook wat teveel te verliezen voor een revolutie trouwens. Daar gaan weinig mensen hun baan/uitkering of wat dan ook voor op het spel zetten.
Een opwelling van haat tegen buitenlanders gaat vaak heel direct met geweld tegen buitenlanders .quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft ook wat teveel te verliezen voor een revolutie trouwens. Daar gaan weinig mensen hun baan/uitkering of wat dan ook voor op het spel zetten.
Dan heeft Karskens zijn bridgetournooi in Atlanta.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:38 schreef Peachbird het volgende:
Mei pas? Waarom niet volgende week?
Karskens vergelijkt (West-/Noord-)Europa te veel met de Arabische landen waarbij er op cultureel/sociaal-economisch/perspectiefvlak/politiek en radicalisme dermate grote verschillen zijn dat je het niet gelijk kan trekken mijns inziens. Daarom probeerde ik er een meer Europese kijk op te geven. Geen idee of je "leuk verhaal" sarcastisch bedoeld was of niet, maar het is ook slechts een vluchtige uiteenzetting.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een leuk verhaal maar ik kan dat niet plaatsen bij het verhaal over een revolutie zoals bij de arabische lente waar Karskens het over heeft. Dat waren geen langzame veranderingen.
Op 1 juni is iedereen deze uitspraken alweer vergeten als de revolutie niet heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:38 schreef Peachbird het volgende:
Mei pas? Waarom niet volgende week?
Nee maar Karskens heeft het over een revolutiequote:Op donderdag 7 januari 2016 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een opwelling van haat tegen buitenlanders gaat vaak heel direct met geweld tegen buitenlanders .
Dat is geen revolutie.
Dat is prima maar ik begrijp met jouw uitleg nog steeds niet wat Karskens daar nu schrijft. Ik vind het nogal wat om de suggestie te wekken dat Wilders de leiding gaat nemen bij een revolutie. Wilders heeft altijd de democratie hoog in het vaandel gehouden en ik vind het een zware aantijging.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:42 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Karskens vergelijkt (West-/Noord-)Europa te veel met de Arabische landen waarbij er op cultureel/sociaal-economisch/perspectiefvlak/politiek en radicalisme dermate grote verschillen zijn dat je het niet gelijk kan trekken mijns inziens. Daarom probeerde ik er een meer Europese kijk op te geven.
Er is geen haat tegen buitenlanders er is haat tegen onze identiteit, cultuur en lebensraum ondermijnende invasie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een opwelling van haat tegen buitenlanders gaat vaak heel direct met geweld tegen buitenlanders .
Dat is geen revolutie.
neo-nazi? Je fantaseert . 20 jaar geleden herinnerde men zich nog de situatie van voor 1985 met wel duidelijk controles aan de grensovergangen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:32 schreef Eufonie het volgende:
Zie het als met grenzen; als je tegenwoordig stelt dat grenscontrole, het sluiten van grenzen of een soortgelijke maatregelen nodig (gaan) zijn zit er wel een zeker stigma op, maar ook veel acceptatie en wederhoor. Stelde je dit twintig jaar geleden was je een 'neo-nazi'.
Ik denk niet dat er een revolutie uitbreekt in de betekenis van het met geweld afzetten van de regering. Dat is ook niet nodig in een functionerende democratie, wij krijgen iedere 4 jaar de kans om op volstrekt legale wijze via verkiezingen een revolutie te houden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie ook deze waarschuwing van de Chef van het Zwitserse leger over de aanstaande Europese burgeroorlog:quote:Ik zie wel dat mensen over geweld praten; ik zie dat het politieke leiderschap compleet faalt c.q. contact heeft verloren met de bevolking (althans een groot gedeelte daarvan); ik zie verder dat alles gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van Merkel op 6 september 2015.
Ik voorspel wel tamelijk grote beroering als er nog iets gebeurt in de sfeer van een grote terroristische aanslag iig. In alle EU-landen.
En vlak daarin ook niet de economische onvrede uit trouwens, want dat is een stapelingseffect.
De pleuris zou kunnen uitbreken.
Maar een revolutie?
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.htmlquote:Swiss Army Chief:
Europe 'on The Verge of Civil War'
Advises People to Arm Themselves
BY NICOLAI SENNELS
Society in western Europe is on the verge of breaking down amid chaotic violence caused by economic dislocation, mass immigration and terrorism. This is not the view of some ‘crazy survivalist’ but of the head of the Swiss Armed Forces.
Lieutenant-General André Blattmann has issued a warning to the Swiss people that society is dangerously close to collapse and advised those not already armed as part of the Swiss Army reserve to take steps to arm themselves. Blattmann has been head of the Armed Forces since, 1 March 2009 and his words carry very significant weight in a country in which several Citizens’ Initiative referenda against burqas and mosques have proven enormously popular as concerns grow about immigration and Islamisation.
In the last two World Wars, the Swiss combination of mountains and armed citizenry preserved the country’s peace and neutrality, but in the coming conflict, Switzerland already has its own massive fifth column.
According to the newspaper Deutsche Wirtschafts Nachrichten:
The situation is growing increasingly risky, Blattman begins.
“The threat of terror is rising, hybrid wars are being fought around the globe; the economic outlook is gloomy and the resulting migration flows of displaced persons and refugees have assumed unforeseen dimensions.”
Blattmann: “Social unrest can not be ruled out”, the vocabulary in public discourse will “dangerously aggressive.”
“The mixture is increasingly unappetizing” Blattmann sees the basis of Swiss prosperity and society, “has long been once again called into question.”
He recalls the situation around the two world wars in the last century and advises Switzerland, to arm themselves.
The Swiss Armed Forces have in the past held general manouvres in which the starting point was social unrest in neighbouring countries.
They, of course, include France and Austria, both of which face massive problems with immigration, Islamisation and elite repression of popular concern about what is going on. The Lieutenant-General’s warning echoes that of Rear Admiral Chris Parry in 2006, when he said that the combination of immigration and Islam would cause “a civilisational collapse on a par with the fall of the Roman Empire”.
At the time, Parry was quizzed by hostile journalists but stuck to his guns, as did the then head of the British Armed Forces, who defended him on the basis that he hadn’t said that it definitely would happen, but was only warning what would happen unless the politicians addressed the problems. Needless to say, they failed to do so, in fact, they actually speeded the whole process up.
Dat ligt er dus maar aan, Hex. Als er één aanslag bij komt zoals in Parijs, wat dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op 1 juni is iedereen deze uitspraken alweer vergeten als de revolutie niet heeft plaatsgevonden.
Ik zal geen traan laten om de defenestratie van Draghi en Verhofstadt, maar de situatie dat het vege lijf en de orde gered moet worden kan wel tot wezenlijke veranderingen leiden. Er hoeft geen revolutie te komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Wilders zal ook geen revolutie leiden, daar ben ik het absoluut mee oneens. Hij blijft democratie als essentieel zien en zal zich ongetwijfeld fel uitspreken tegen de oproep tot andere staatsvormen. In mijn stukje had ik, nadat je het al geciteerd had, een zin toegevoegd omtrent "useful idiots". Binnen revolutionaire politiek worden "useful idiots" veelal aangeduid als hen die zonder hun medeweten de basis leggen voor meer radicaal gedachtegoed en hier uiteindelijk zelf slachtoffer van worden. Het zijn de Poolse intellectuelen welke het communistisch gedachtegoed in de jaren '30 probeerde te verspreiden in Polen (en hierin door de Sovjet-Unie gesteund werden) om na de binnenval van de Sovjet-Unie zelf door communisten vermoord te worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is prima maar ik begrijp met jouw uitleg nog steeds niet wat Karskens daar nu schrijft. Ik vind het nogal wat om de suggestie te wekken dat Wilders de leiding gaat nemen bij een revolutie. Wilders heeft altijd de democratie hoog in het vaandel gehouden en ik vind het een zware aantijging.
ach ja .... in denial. ...... was de handen in onschuld. " wij" the good guys en slachtofferquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:45 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Er is geen haat tegen buitenlanders er is haat tegen onze identiteit, cultuur en lebensraum ondermijnende invasie.
Er moet wel een revolutie komen maar niet een die gekaapt wordt in de chaos van geweld, wij moeten het zelf doen als het om verdediging gaat en niet opkijken naar politici die hier de oorzaak van zijn. Er zijn verder genoeg capabele kandidaten om de plek in te nemen van de policor landveraders die nu helaas nog op hun post zitten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zal geen traan laten om de defenestratie van Draghi en Verhofstadt, maar de situatie dat het vege lijf en de orde gered moet worden kan wel tot wezenlijke veranderingen leiden. Er hoeft geen revolutie te komen.
Die zal er ook niet komen, want dankzij o.a. onze Saudische vrienden en hun terrorisme is er een behoorlijke politiestaat opgetuigd die heel geschikt is om revolutionairen met een plan tijdig uit te schakelen.
Er kunnen best anti moslim acties plaatsvinden. Maar voor een revolutie denk ik dat weinig mensen zich zullen gaan opofferen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt er dus maar aan, Hex. Als er één aanslag bij komt zoals in Parijs, wat dan?
Ja, dat artikel over die Zwitserse generaal, of wat was het, dat had ik gelezen idd. Maar ik dacht ook meteen dat generaals niet echt de types zijn om een juiste inschatting te maken wat betreft dit soort maatschappelijke zaken. Maar goed er borrelt wel wat en Karskens gaat uit van de de stelling: stel er gebeurt nog eens wat, zoals in Parijs in november. Vervolgens kan de backlash via internet wel erg groot worden natuurlijk. En ja, Wilders c.s. kunnen dit kanaliseren, nog los even van geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een revolutie uitbreekt in de betekenis van het met geweld afzetten van de regering. Dat is ook niet nodig in een functionerende democratie, wij krijgen iedere 4 jaar de kans om op volstrekt legale wijze via verkiezingen een revolutie te houden.
Wel ben ik er van overtuigd dat er een crisis zal ontstaan waar de overheid geen controle meer heeft over wat er gebeurt. Die gewelddadigheden zullen dan tussen Nederlanders en moslims plaatsvinden. Van welke intensiteit dat is weet ik niet. Dat kan varieren van het in brand steken van moskeeen tot het daadwerkelijk met slag- en steekwapens op de vuist gaan van groepen. Het kan wel nog jaren duren voordat dit gebeurt. Eerst moet de situatie nog verder verslechteren en de spanning verder toenemen. Maar een vonk in het kruitvat zal dan de boel in lichterlaaie zetten.
[..]
Zie ook deze waarschuwing van de Chef van het Zwitserse leger over de aanstaande Europese burgeroorlog:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Dit komt ook overeen met het model wat ik verwacht. Als slechts 1 promille van de bevolking begint te rellen is er sprake van ernstige sociale onlust. Als slechts 5 promille van de bevolking gaat rellen dan is de overheid alle controle hierover kwijt en kan slechts wachten totdat het vanzelf uitwoedt.
En nu?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Je kan ook gewoon de verkiezingen van 2017 afwachten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:51 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Er moet wel een revolutie komen maar niet een die gekaapt wordt in de chaos van geweld, wij moeten het zelf doen als het om verdediging gaat en niet opkijken naar politici die hier de oorzaak van zijn. Er zijn verder genoeg capabele kandidaten om de plek in te nemen van de policor landveraders die nu helaas nog op hun post zitten.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Laten we het hopen.
Genoeg is genoeg.
En je weet zeker dat je zelf geen landverrader bent. Je lijkt er toch best wel op.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:51 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Er moet wel een revolutie komen maar niet een die gekaapt wordt in de chaos van geweld, wij moeten het zelf doen als het om verdediging gaat en niet opkijken naar politici die hier de oorzaak van zijn. Er zijn verder genoeg capabele kandidaten om de plek in te nemen van de policor landveraders die nu helaas nog op hun post zitten.
Ik vond die voorspelling dat hij tientallen kinderen zou afknallen een stuk exacter.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Ik geloof ook niet in een revolutie, zei ik al in OP, ik denk wel dat de pleuris uitbreekt mocht er een dergelijke aanslag plaatsvinden, binnen grofweg heel Europa. En dat is men dan niet over paar maanden vergeten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er kunnen best anti moslim acties plaatsvinden. Maar voor een revolutie denk ik dat weinig mensen zich zullen gaan opofferen.
Dan is er al teveel schade gedaan. Types als merkel, rutte, obama, verhofstadt e.d. moeten wijken voor mensen die wel het welzijn van hun volkeren in ogenschouw nemen ipv het welzijn van een corporate superstaat in het chequeboekje van bankiers/oplichters/astrotvinhetgroot.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de verkiezingen van 2017 afwachten.
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in een revolutie, zei ik al in OP, ik denk wel dat de pleuris uitbreekt mocht er een dergelijke aanslag plaatsvinden, binnen grofweg heel Europa. En dat is men dan niet over paar maanden vergeten.
Een aanslag zoals in Parijs, zegt zelfs Van Wijk (D66), kan ieder moment ook in NL plaatsvinden hoor. En ja als dat gebeurt dan is men wel heel boos hoor, of jij niet, zeg jij dan ook ach mensen gaan nu eenmaal dood?quote:
Spanje, Griekenland en Portugal zitten inmiddels vol met mensen die niet zoveel te verliezen hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er kunnen best anti moslim acties plaatsvinden. Maar voor een revolutie denk ik dat weinig mensen zich zullen gaan opofferen.
Assad deed dat ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Enge gedachte dat de EU deze revolutie keihard zal neerslaan, mocht die uitbreken.
Ja, openbare orde handhaven gaat wel voor natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Enge gedachte dat de EU deze revolutie keihard zal neerslaan, mocht die uitbreken.
Ik zou het erg kut vinden. En ik denk dat et helaas ook tot allerlei vervelende tegenacties zal leiden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een aanslag zoals in Parijs, zegt zelfs Van Wijk (D66), kan ieder moment ook in NL plaatsvinden hoor. En ja als dat gebeurt dan is men wel heel boos hoor, of jij niet, zeg jij dan ook ach mensen gaan nu eenmaal dood?
Hier gaat het al mis. De nationalistische partijen in Europa zijn verdeeld. UKIP wil niet samenwerken met Front National en de PVV. De PVV en Front National willen op hun beurt niet samenwerken met de conservatieve rechtse partijen uit Oost-Europa. In Nederland lukt het Wilders voorlopig al niet eens om in meer dan twee gemeentes mee te doen. En met een grote winst zullen er weer tal van gekken in zijn kamerfractie zitten.quote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
We zijn nog steeds ontzettend welvarend, niet voor niets komen die vluchtelingen zo graag naar hier. Ja, we hebben last gehad van de economische crisis. Maar vergeleken met andere continenten zijn we nog steeds rijk.quote:2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
Vergeleken met tal van bananenrepublieken wordt het nog behoorlijk goed georganiseerd hier in het westen. Al ben ik het wel met dit punt eens, de hele asielcrisis komt voort uit een gebrek aan leiderschap, een duidelijk en hard plan had deze crisis gemakkelijk kunnen tackelen.quote:3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Bij eerdere recente incidenten is er echter geen revolutie uitgebruiken. Juist omdat de nationalistische partijen zo slecht georganiseerd zijn en we het (economisch) nog zo goed hebben.quote:Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Een beetje zoals de opkomst bij verkiezingen, waarbij het weer ook meespeelt. Als het echt hommeles zou zijn, zou het weer natuurlijk niet veel hoeven uitmaken. Kijk maar hoe mild deze winter is.quote:5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De EU heeft geeneens ordetroepenquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Ja, maar dat is geen juiste reactie, denk ik, als politicus zijnde. En dat hebben de mensen door hè.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou het erg kut vinden. En ik denk dat et helaas ook tot allerlei vervelende tegenacties zal leiden.
Maar, voor massale rellen heeft men teveel te verliezen.
Niet direct, maar indirect wel. Liberale/Sociale partijen hebben in veel landen ministers zitten op veiligheid en defensie.quote:
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen juiste reactie, denk ik, als politicus zijnde. En dat hebben de mensen door hè.
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:56 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dan is er al teveel schade gedaan.
Nederlandse Burgers begrijpen niet dat wij de macht hebben om een staatsgreep te plegen en nieuwe verkiezingen uit te schrijven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?
Dat mag best wel.... maar dan via democratische verkiezingen.. en de regel is dat de eerstkomende verkiezing in 2017 is of dat binnen een paar maanden dit kabinet valt.
Er is geen andere methode dan dit. Prima geregeld van ons vaderland of je denkt aan methodes die niet zo vaderlandslievend zijn... Staatsgreepje ofzo ?
Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De enige troepen die wij hebben zijn de burgers uit het christelijke kamp.
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.
Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet gewoon werken, dus ik laat de revolutie even schieten.
Wij halen alle vluchtelingen binnen in ons land, onze plicht als christen en fatsoenlijk mens, maar we weten er komen (van die zelfde lui of van geloofsgenoten) een aantal aanslagen en daar gaan veel burgers zoals jullie bij dood. Maar dat is pech(told), want we gaan toch door met het binnenhalen van vluchtelingen. Geen goed verhaal hoor. En dat hebben de mensen door.quote:
Ja, maar verder houd ik me afzijdig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.
Ahhhhh je maakt er een godsdienstoorlog van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.
Dan barst de bom. Of misschien is er inderdaad eerst nóg een onwerkbare regering nodig, en dat het daarna pas barst. En met barsten bedoel ik geweld. Muiterij en grof geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat 'klapt' ? Het kabinet valt? Dat zou best kunnen.
Weer nieuwe verkiezingen? Misschien daarna weer een instabiele regering?
Dat kan.
Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.quote:Wat wil 'het volk" dan ? Stoppen van de asielstroom? Dat willen toch alle politieke partijen ?
Grenzen strenger bewaken? Alle partijen en landen willen de buitengrenzen van EU strenger hebben .
Met christenen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.
Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met christenen?![]()
Die zijn er amper man!
De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.
Jij in het duivelslegioen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.
Hij had het wel bij het rechte eind betreffende Afghanistan: verspilling van levens en geldquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie neemt die man nou serieus?
We kunnen niet eens vluchten naar België.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.
Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.
Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.
Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas
Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat ik het topic op 1 juni nog niet vergeten ben en dan zal ik het nog eens kicken.
Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.
Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?
Nou weer 130 doden wil de boel wel een beetje opjuinen hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.
Werkt averechts op den duur.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien dat onze overheden uiteindelijk verErdoganiseren en twitter en facebook er ook uit gooien zelfs.
Ja, op den duur, het is onbestaanbaar dat ze het überhaupt zouden doen, zou je denken.quote:
Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:20 schreef Westerling het volgende:
Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.
Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.
Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.
Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.
Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas
Dat riekt naar een complottheorie ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.
De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamerquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:
Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Dld moest een minimumloon introduceren, maar daar zijn de industriële baronnen niet blij mee. Verder vergrijst Dld heel snel. Ze hebben lage lonen mensen nodig? Nu kun je dat minimumloon wrs weer omzeilen over een tijdje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat riekt naar een complottheorie ?
Politieke machthebbers op hoog niveau lokken vluchtelingen naar Europa?
Met welke dubieuze motieven ?
Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFro_Riedewald
En daarnaast heeft de EU niks te zeggen in nederland al wil ons nep kabinet dat natuurlijk wel.quote:
Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar verder houd ik me afzijdig.
Ja, de werkelijkheid ontgaat een ieder, nu al, laat staan voor een historicus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.
Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?
Dat mag best wel.... maar dan via democratische verkiezingen.. en de regel is dat de eerstkomende verkiezing in 2017 is of dat binnen een paar maanden dit kabinet valt.
Er is geen andere methode dan dit. Prima geregeld van ons vaderland of je denkt aan methodes die niet zo vaderlandslievend zijn... Staatsgreepje ofzo ?
Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...
Je wilt dus een dictatuur.?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)
Dat systeem is dan ook wat op de schop moet, geen nep democratie meer, maar een orde van wijzen en senioren uit de wetenschap en intellectuelen. De tijd van leugenaars en bedriegers aan de macht moet over zijn.
Eens, er moet wrs. eerst nog veel meer spanning worden opgebouwd voordat het tot een uitbarsting kan komen. Maar dan kan elk toevallig "incident" de uitbarsting veroorzaken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:
Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.
In vind dit te lineair gedacht, bovendien weet niemand bij welk percentage de pleuris uitbreekt en hoe allerlei factoren zoals economie zowel de moslim als de niet-moslim beïnvloedt.quote:Gewoon even de huidige trend doortrekken, 6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Het aantal moslims zal met deze import en met de hogere geboortecijfers groeien naar 10%. Het aantal allochtonen naar 25%. Dan heb je een bevolking waarbij 75% autochtoon is en 25% allochtoon. Gaan al deze mensen oorlog met elkaar voeren? Lijkt me niet, veel allochtonen zijn prima ingeburgerd en veel moslims zijn gematigd en hebben helemaal geen zin in oorlog. Wel zal het aantal fundamentalistische en extremistische moslims toenemen. Deze kunnen voor een hoop ellende zorgen waarna autochtonen en moslims ook weer verder van elkaar komen te staan. De shariapolitie zie ik landelijk niet snel aan macht winnen. Maar wel op bepaalde plaatsen waar veel moslims wonen.
Deze zorg deel ik wel, het financiële systeem is nog steeds een chaotische puinhoopquote:Ik denk dat de economische ontwikkeling belangrijk is. We hebben net de crisis van 2007/08 gehad. We zitten nu weer op dat niveau, maar er is veel bezuinigd en de bevolking is in grootte toegenomen. Grosso modo zijn we armer geworden. Komt er een nieuwe crisis, dan kunnen de situaties wel eens eens extremer worden. De economie in China staat op omvallen, dat zou ook nog wel belangrijk kunnen worden.
OK een hoog percentage is vergrijst maar gelukkig zijn er nog wel autochtone geboortes en jongeren. Echter de bereidheid tot geweld is bij de islamieten/allochtonen vele malen hoger.quote:Iets anders dat je vaak ziet bij revoluties of pogingen daartoe is een jonge bevolkingssamenstelling. Ook daar zie ik weinig in voor een revolutie. Europa vergrijst, voor een revolutie is een jonge testosteronrijke bevolking nodig. Iets dat jij wel ziet bij de islamitische bevolking, maar die is numeriek gewoon (nog) te klein.
Dit alleen alquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Karskens praat kul. Laat ik zijn argumenten eens afgaan.
2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.
Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.
En deze inbreng ging wel over meer dan 1 miljoen Nederlanders , die je indo's noemt.
Niet 1 persoon
Verder relativeer je die angst voor de toekomst en dat is weer goed van je.
quote:6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Jij wilt liever een corporate nep democratie?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt dus een dictatuur.?
En hoe wil je dat bereiken vóór de volgende verkiezingen ?
Dat zal dus niet gaan .
Niet een erg geheimzinnig complot he?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat riekt naar een complottheorie ?
Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.quote:Politieke machthebbers op hoog niveau lokken vluchtelingen naar Europa?
Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?quote:Met welke dubieuze motieven ?
Is de NVU een partij die hier garen bij spint? Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Karskens praat kul. Laat ik zijn argumenten eens afgaan.
1. Populistisch rechts is binnen de EU nogal verdeeld en populistisch rechts en extreem rechts zijn onderling enorm verdeeld. Zie je de N-VU al het homohuwelijk of Israël verdedigen? No way.
2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.
3. Op wereldniveau behoort het Nederlandse bestuur tot de beste.
4. Dat is nietszeggend. Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh brak hier ook geen revolutie uit.
5. Zit wat in.
Dat is het punt juist.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.
Maar hoe wil je dat bereiken ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:59 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Jij wilt liever een corporate nep democratie?
Een dictatuur van geleerden is superieur aan een nep democratie van leugenachtige media grondstof en bank magnaten vriend.
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is het punt juist.
Je maakt een onderscheid tussen indo's en Nederlanders.
Alsof indo's geen Nederlanders zijn .
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?
Hij zegt dat er 20%, waar een deel indo van is, allochtoon is.
Dat houdt gewoon in dat 20% van de Nederlandse bevolking (dus Nederlands) niet oorspronkelijk van Nederlandse oorsprong is en 80% wel.
Maar daarom zijn ze wel Nederlands.
Surinamers, Antillianen, Molukkers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.
Welke vrijheid van pers?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Kyubey het volgende:
Het probleem van een revolutie is dat waarschijnlijk de grootste totalitaire nietsnutten dan de macht kunnen grijpen. Hoe kan vrijheid van pers bijvoorbeeld nog worden gewaarborgd onder de nieuwe leiding? Nu zitten we ook niet in een ideale situatie, maar ik zou terughoudend zijn tegenover het ''paradijs'' dat na de revolutie zou komen.
Precies .. dat is mijn punt ook. Er is geen complot. er zijn geen dubieuze motieven, er is geen politiek van in massa's vluchtelingen willen binnenlokken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet een erg geheimzinnig complot he?
Dat is nog steeds niet als gevolg van een plan vluchtelingen binnen te lokkenquote:Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.
Nee.... dat zijn ook geen motieven om een vluchtelingenstroom op te zetten en dat is ook niet gedaan.quote:Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:08 schreef Proximo het volgende:
[..]
Surinamers, Antillianen, Molukkers.
Ze hebben wellicht minder verwantschap met NL zoals het is. Maar binnen die groepen is de haat richting de marrokanen e.d wel behoorlijk aanwezig.
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Welnee. Nederlanders zijn over het algemeen hartstikke tevreden. Nee, die Nederland Mijn Vaderland-tokkies inderdaad niet. Nou en? En al zouden die willen rellen: mensen die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven zonder minstens één oerdomme spelfout te maken zijn echt niet in staat zich te organiseren.
Revolution-NL, dat is in ieder geval een passende naam voor dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.
Ik ben wel voorstander van het einde van de EU in zijn huidige vorm. Dat kan niet snel genoeg gebeuren. Tegelijkertijd zeg ik bij revoluties wel "be careful what u wish for"
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Ik heb op een stembureau gezeten in Den Haag, ook met die landelijke winst van de PVV. PVV scoort vooral goed bij blanken. Maar ik heb ook donkere mensen gehad die op de PVV stemmen, ze lieten zelf hun stembiljet zien. Ook Hindoestanen met de PVV-folder in hun hand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:18 schreef Proximo het volgende:
[..]
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.
Je haalt wellicht een paar zielen over, maar de grote meute zal zich echt niet in willen laten met die sharia boys rondom El-doorn.
Oost Europeanen al helemaal niet, die willen bier, werk in de bouw en een kerk. Molukkers zie ik teveel geintegreerd zijn en Suri's met hun open cultuur ondervinden ook racisme vanuit de islamitische hoek.
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Toch is de PVV vooral iets voor de autochtonen. Allochtonen zijn toch wantrouwend tegenover Wilders, ook wel logisch met zijn opmerkingen over multicul, Polen-meldpunt etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Zijn natuurlijk wel redelijk wat Polen hier die ook zijn gaan wonen, kinderen op school hebben en dergelijke.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, in 1980 of zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economicsquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
Kom op LXIV, dit kun je niet serieus menen, te weten hoe de demografie zich ontwikkeld heeft in 2080. Het aantal moslims neemt de afgelopen jaren steeds minder snel toe, misschien dat vorig jaar een uitzondering is, maar goed, dat krijg je met een oorlog in Syrië. Anyway, voorlopig is het eerste geschetste scenario van jou voor vrijwel heel Nederland van toepassing, een aantal wijken in de Randstad daargelaten. Ik zie het ook daar nog wel eens uit de hand lopen zoals ook wel eens in het verleden met die Mercatorplein-rellen. Maar grootschalige ontregelingen die revolutionair neigen, lijken me wel erg overdreven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Een vuurlinie gaat ook niet gebeuren. Daarvoor heb je twee elkaar bestrijdende landen/legers nodig en een front.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.
Nee, ik bedank voor een revolutie. Laat mij maar lekker mijn decadente, zorgenvrije bestaan behouden.
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Er gaat helemaal niemand rellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Dat zeiden ze in het MO ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het legerquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.
Nee hoor, de laatste 30 jaar word dat weer afgebroken. Er is nu een iets grotere middenklasse, maar die staat tegenwoordig zwaar onder druk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.
Als de vlam echt in de pan slaat? Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het leger
Een revolutie is wel iets anders dan wat voetbalrelletjes.quote:Keer op keer is bewezen dat rellen uiteindelijk in NL vrij vlot de kop ingedrukt worden voordat het echt escaleert.
Hehe, je hebt natuurlijk wel gelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Ik speculeer niet naar het tijdstip maar we roepen hier al een paar jaar lang met een paar man dat een revolutie eraan komt als er niets verandert. Zoiets kan enkele jaren duren, het kan 20 jaar duren. De onvrede is groot en de kloot tussen het volk en het bestuur is groot terwijl de problemen (vergrijzing, gevolgen neoliberalisme, versobering zorg terwijl die steeds duurder wordt, minder vrijheid van onderwijs, economische crisis, nu veel economische vluchtelingen...) groter worden. Het is aan politici om de signalen waar te nemen en op tijd het een en ander aan te passen, op die manier kunnen ze de angel uit een mogelijke revolutie halen.quote:
Dit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Dat is inderdaad een domme idioot of zelfs volksmenner. Hij lijkt ook op een schildpad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
Arnold Karskens
Die man neem ik al lang niet meer serieus.
Dat zeiden ze in Geldermalsen ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Terug naar de middeleeuwen is nogal overdreven maar inderdaad, bij een revolutie doe je kortstondig 2 stappen terug zodat je daarna 3 stappen vooruit kan zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Misschien de grenzen dicht voor massa arbeidsmigratie waardoor er gewoon weer eens krapte op de arbeidsmarkt kan ontstaan. Heeft er ook een hele zwik mensen kans om weer eens wat meer te verdienen dan minimumloon.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Ik krijg wel eens het idee dat dit de bedoeling is. Waarbij 'willekeurig' een beetje twijfelachtig is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
Wat moet er veranderen dan? Willen we af van een totalitair regime dat willekeurige burgers oppakt en vermoordt?
Inderdaad, dat is precies de reden waarom er uiteindelijk een revolutie zal komen als hier niets aan verandert. De enige vraag is hoe ver mensen het laten gaan voordat ze het niet meer pikken. Echter zal zo'n revolutie (weer) niet in Nederland starten maar in een ander land waarin de inkomensverschillen nog groter zijn en waarin de middenklasse nog meer onder druk staat. In Engeland en Frankrijk zagen we al de eerste symptomen van een revolutie, ook in andere landen had je een zeer voorzichtig begin met de Occupy-beweging. Dit doofde weer uit maar dat blijft natuurlijk niet zo gaan als de problemen die dit veroorzaakten niet worden opgelost.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, de laatste 30 jaar word dat weer afgebroken. Er is nu een iets grotere middenklasse, maar die staat tegenwoordig zwaar onder druk.
En juist die sociale wetgeving wordt afgebouwd en zal nog verder afgebouwd worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.
Er lijkt inderdaad wel een vernieuwde neiging naar nationaal socialisme te zijn... En dat is inderdaad een totalitaire staatsvorm.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik krijg wel eens het idee dat dit de bedoeling is. Waarbij 'willekeurig' een beetje twijfelachtig is.
Ehh dat is natuurlijk aantoonbaar onwaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat in een aantal landen het een revolutie was die ze uit de middeleeuwen trok (toch i.i.g. betreffende de staatsvorm).quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Uh.. het financiële systeem is kaduuk. Dat wordt nu kunstmatig in leven gehouden... Maar oh oh oh.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
Wat moet er veranderen dan? Moet onze hongersnood worden opgelost? Willen we af van een totalitair regime dat willekeurige burgers oppakt en vermoordt?
Ik heb geen idee wat er in onze samenleving nou zo slecht is dat er een revolutie nodig zou zijn.
Occupy richtte zich op de 1% haute finance. Hoe ontzettend daar ook gekloot wordt, het is een ver van je bed show voor 95% van de mensen. Het stopt wel bij sympathie voor het idee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is precies de reden waarom er uiteindelijk een revolutie zal komen als hier niets aan verandert. De enige vraag is hoe ver mensen het laten gaan voordat ze het niet meer pikken. Echter zal zo'n revolutie (weer) niet in Nederland starten maar in een ander land waarin de inkomensverschillen nog groter zijn en waarin de middenklasse nog meer onder druk staat. In Engeland en Frankrijk zagen we al de eerste symptomen van een revolutie, ook in andere landen had je een zeer voorzichtig begin met de Occupy-beweging. Dit doofde weer uit maar dat blijft natuurlijk niet zo gaan als de problemen die dit veroorzaakten niet worden opgelost.
Ik heb er nog niets van gemerkt. Het gaat financieel prima met me.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het financiële systeem is kaduuk. Dat wordt nu kunstmatig in leven gehouden... Maar oh oh oh.
Dat is de intentie. Je moet maar afwachten hoe het allemaal uitpakt natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen is nogal overdreven maar inderdaad, bij een revolutie doe je kortstondig 2 stappen terug zodat je daarna 3 stappen vooruit kan zetten.
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:55 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ehh dat is natuurlijk aantoonbaar onwaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat in een aantal landen het een revolutie was die ze uit de middeleeuwen trok (toch i.i.g. betreffende de staatsvorm).
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb er nog niets van gemerkt. Het gaat financieel prima met me.
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....
Volgens mij ontstond het communisme juist als reactie op het kapitalisme.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.
Er komt pas een omslag (revolutie is te specifiek, ik zou van omslag spreken) als de situatie echt ellendig is, en dat is die hier gewoon niet.
Ja, en er volgde kapitalisme nadat het communisme viel (eind jaren '80 begin jaren '90).quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij ontstond het communisme juist als reactie op het kapitalisme.
Edit: kwartje viel later.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.
Ja en de middeleewse absolute monarchie werd toen afgeschaft. Ik zeg niet dat een revolutie op korte termijn gunstig is, dat zijn ze namelijk meestal niet. Op de langere termijn kunnen ze wel degelijk gunstig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....
Nee, ook niet in Rusland. Daar is immers in het geheel geen sprake van een vrije markt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en er volgde kapitalisme nadat het communisme viel (eind jaren '80 begin jaren '90).
Tsja, als onze vrienden van D66 eens zouden stoppen met:quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Nog niet nee, maar geef het 10 jaar en sociaal-economisch zijn we echt goed op weg richting rotzooi hoor. De andere probleemgebieden lijkt me wat moeilijker te voorspellen, maar denk toch dat de sociaal-economische omstandigheden dominant zijn in dit opzicht.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er komt pas een omslag (revolutie is te specifiek, ik zou van omslag spreken) als de situatie echt ellendig is, en dat is die hier gewoon niet.
Sommige Nederlanders kunnen nog maar een keer per jaar op vakantie. Dat vraagt om een revolutie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
Wat is er mis met onze samenleving sociaal-economisch gezien?
Europa pakt steeds mee soevereiniteit van landen af en mensen zien dat. Dat is precies waar de schoen wringt, Europa is niet democratisch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is dat wij in een functionerende democratie leven en iedere 4 jaar opnieuw de regering mogen kiezen. Was dat niet het geval, dan zou je het nog kunnen overwegen.
Dat is ook de reden dat er in democratieën eigenlijk nooit revoluties zijn. Want of de politici zijn zojuist verkozen, of ze gaan alweer bijna vanzelf weg. Waarom dan alles op het spel zetten voor een revolutie?
Bij een dictatuur vind ik een revolutie wel legitiem. Of het altijd wijsheid is weet je achteraf pas.
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is dat wij in een functionerende democratie leven en iedere 4 jaar opnieuw de regering mogen kiezen. Was dat niet het geval, dan zou je het nog kunnen overwegen.
Dat is ook de reden dat er in democratieën eigenlijk nooit revoluties zijn. Want of de politici zijn zojuist verkozen, of ze gaan alweer bijna vanzelf weg. Waarom dan alles op het spel zetten voor een revolutie?
Bij een dictatuur vind ik een revolutie wel legitiem. Of het altijd wijsheid is weet je achteraf pas.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
De onderkant heeft geen schijn van kans doordat ze moeten concurreren met Oost-Europeanen, bijvoorbeeld. Dus je kunt er of werkloos door worden of het zorgt er gewoon voor dat je loon niet meer stijgt. Als je dat zegt tegen meneer Asscher zegt ie dat die niet onder het minimumloon mogen werken. Waardoor je dus feitelijk tegen dat deel van Nederland zegt dat t gewoon nooit meer dan t minimumloon wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
Wat is er mis met onze samenleving sociaal-economisch gezien?
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
Er kan in 4 jaar tijd (te)veel veranderen waar de democratie te traag is om de veranderingen aan te kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ook niet in Rusland. Daar is immers in het geheel geen sprake van een vrije markt.
Onder Jeltsin is het wel even geprobeerd natuurlijk.
Je krijgt hier de illusie dat er iets te kiezen valt en je zeggenschap hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjesquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:26 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmen.
Overigens zal dat ook een revolutie-achtige situatie worden, want dat wordt natuurlijk ook een grote rotzooi. Al was het maar omdat de EU dan even een voorbeeld gaat stellen.
Het punt van de onaantastbare grote bedrijven/banken is dan overigens nog niet opgelost.
Europa laat de britten nooit gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjes
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Europa laat de britten nooit gaan.
Geld weer, zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?
Uiteindelijk krijgt Cameron gewoon zijn zin en een of ander speciaal contract met Brussel waarna er weer een land is dat allerlei uitzonderingen op regels krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Geen EU afdracht?quote:
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, Cameron krijg inderdaad een mooie uitzonderingspositie. En dan zal je zien dat zeiken loont. Kunnen die poedels in ons kabinet nog wat van leren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Dat kan. Maar daar moet vervolgens een meerderheid van de Britten nog wel genoegen mee nemen in een referendumquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Nogmaals zonder revolutie dendert de Europese trein gewoon door.
Heb maar geen angst hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe ga je daar komen prive vliegtuig?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:45 schreef Toefjes het volgende:
Dan ga ik in mei lekker een maandje van de zon genieten in Zuid Oost Azië. Succes met de revolutie, ik zal af en toe via internet de hartelijke groeten overbrengen
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.
Lissabonquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.
Noch degene die zijn eigen posts wist.
Kapitalisme zonder vrije markt?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.
En er is nu weldegelijk kapitalisme in Rusland, ik zou de situatie nu echt geen communisme noemen.
Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeertquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Kapitalisme zonder vrije markt?
Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:59 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeert
En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?
Waarschijnlijk willen ze ook nog de prijs bepalen?
Op zich zou me dat ook nog niks uitmaken als ik er maar goed beleid voor terug krijg!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:07 schreef Proximo het volgende:
[..]
En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.
Er is helemaal geen vrije markt, het zou wel een stuk vrijer kunnen. Maar dat bereik je niet met nog een paar boeken vol met EU dictaten, eerder door het schap eens leeg te maken en een nieuw boek te schrijven
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
* IkeDubaku99 pakt zijn glazen bol erbij
Ondanks dat mijn glazen bol niet veel goeds voorziet, denk ik dat er nog heel wat moet gebeuren voordat we een revolutie kunnen verwachten.
Op het 1e gezicht wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
* IkeDubaku99 pakt zijn glazen bol erbij
Als je eens naar de economie kijkt, dan lijkt alles goed te gaan.
Dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?
En niet te vergeten het referendum op 6 april.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Het proces tegen Wilders begint ook in het voorjaar. Dat zou wel eens de druppel kunnen zijn.
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En niet te vergeten het referendum op 6 april.
Dat had ik al eerder gedacht, maar toen had ik ook verkeerd gedacht,quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:
Verkrachtingen in Keulen zijn toch iets minder gemakkelijk weg te lachen voor Rutte in een debat.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb je al bruine overhemden en een knuppel aangeschaft?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:12 schreef Elfletterig het volgende:
Een revolutie is misschien wat overdreven, maar als de asielstroom komend voorjaar weer op gang komt en Zuid-Europa wordt opnieuw overspoeld, dan zie ik wel grote demonstraties in diverse landen ontstaan.
En de gebeurtenissen in Keulen zullen (terecht) ook hun weerslag hebben op de publieke opinie in Duitsland. Laffe politieke leiders in Europa zullen daadwerkelijk aan de bak moeten om problemen op te lossen. Daarbij hoort minimaal het snel en effectief uitzetten van asielzoekers die hier de boel verzieken (criminelen, radicaal gespuis, etc.)
In Europa gaat er voorlopig nog geen revolutie plaatsvinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.
Zeg ik, het gaat hier relatief gezien gewoon nog goed. Zeker als je het vergelijkt met Griekenland. Daarom is de voorspelling van deze knakker over Griekenland/Balkan op zich niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Europa gaat er voorlopig nog geen revolutie plaatsvinden.
Op de Balkan gaat het relatief ook goed alleen Griekenland is het slechtste jongetje van de klas.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zeg ik, het gaat hier relatief gezien gewoon nog goed. Zeker als je het vergelijkt met Griekenland. Daarom is de voorspelling van deze knakker over Griekenland/Balkan op zich niet zo vreemd.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid. De opkomst van nationale partijen valt niet meer te ontkennen. Polen is hier een uitstekend voorbeeld van te noemen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De PVV is niet representatief voor 'het volk', anders stond die club wel op een absolute meerderheid.
Je weet niet wat 'absolute meerderheid' betekent hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid.
Het belastingkantoor staat nog steeds overeindquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.
PVV haalt virtueel ook ook niet de absolute meerderheid hoor. Ze zijn wel in peilingen de grootste partij, maar dat is wat anders dan meer dan de helft van de zetels hebben. En maar goed ook, want ik ben van mening dat geen enkele partij een absolute meerderheid moet hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid. De opkomst van nationale partijen valt niet meer te ontkennen. Polen is hier een uitstekend voorbeeld van te noemen.
Maar Wilders zal die revolutie niet ontketenen, simpelweg omdat Wilders oproept tot geweldloos verzet. Veel sentimenten onder burgers gaan een stap verder zoals we al zagen in Geldermalsen. Als dat zich gaat richten tot asielzoekers, allochtonen en moslims dan ontketen je oncontroleerbaar geweld binnen de samenleving. Een zogenoemd sneeuwbaleffect. Ja, ik zie dat wel gebeuren in Europa.
Je loopt gewoon achter, heb je nog geen full auto in huis dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:55 schreef Basp1 het volgende:
Wat een doemdenkerij onder een grote groep users die zich laten meeslepen in een negatieve spiraal.
Waarom gelijk 4?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb trouwens wel vier AK's onder m'n bed liggen. Oh, wacht er wordt aangebeld. Ben zo terug.
Voor iedere hand een. Oh, wacht, heb er twee teveel.quote:
Laat ze maar komen, knal ze met 1 ook overhoop.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Voor iedere hand een. Oh, wacht, heb er twee teveel.
Was het maar waar, niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Laat ze maar komen, knal ze met 1 ook overhoop.
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europaquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Semisane het volgende:
Onwaarschijnlijk, daarbij wat hebben revoluties in het verleden werkelijk bereikt? Revoluties worden schromelijk overschat. Het zijn vaak de machtswisseling die veel rustiger, minder spectaculair etc (soort van sociale evolutie) die op korte en langere termijn succesvoller zijn.
En ik hoor al het woord revolutie sinds 1995 minstens elke 5 jaar vallen...Zeker Nederlanders zijn niet zo revolutionair ingesteld.
2 wereldoorlogen en nu beste vrienden? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europa
Ja wel, maar beide hebben hun oorspronkelijke doelen totaal niet bereikt en zijn geëindigd in enorm bloedvergieten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europa
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:26 schreef Zienswijze het volgende:
Een revolutie is onzin. We hebben het daar veel te goed voor in Nederland. Wel moeten er grenscontroles worden ingevoerd, niet teveel macht naar de EU en een beperking van het aantal vluchtelingen.
Enorme files op alle wegen naar Duitsland en Belgiëquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.
Dan maar langer wachten. Het helpt in elk geval het beperken van de doorstroom van terroristen en vluchtelingen. Veiligheid gaat voor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.
Zorg er gewoon voor dat zodra het ook maar een beetje veilig(er) is in Syrie alle vluchtelingen weer teruggaan. Maak ze dat ook bij binnenkomst duidelijk: je krijgt hier onderdak, eten en medische zorg, maar je maakt geen kans om hier te blijven. Schaf langlopende verblijfsvergunningen, uitkeringen en huizen af. Uitzonderingen zijn er altijd: wie al goed Engels spreekt, aantoonbaar diploma's heeft waar je hier iets mee kunt en die zich normaal gedraagt, krijgt een kans op een werkvisum. De rest z.s.m. weer terug naar huis over een tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:26 schreef Zienswijze het volgende:
Een revolutie is onzin. We hebben het daar veel te goed voor in Nederland. Wel moeten er grenscontroles worden ingevoerd, niet teveel macht naar de EU en een beperking van het aantal vluchtelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |