Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De enige troepen die wij hebben zijn de burgers uit het christelijke kamp.
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.
Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet gewoon werken, dus ik laat de revolutie even schieten.
Wij halen alle vluchtelingen binnen in ons land, onze plicht als christen en fatsoenlijk mens, maar we weten er komen (van die zelfde lui of van geloofsgenoten) een aantal aanslagen en daar gaan veel burgers zoals jullie bij dood. Maar dat is pech(told), want we gaan toch door met het binnenhalen van vluchtelingen. Geen goed verhaal hoor. En dat hebben de mensen door.quote:
Ja, maar verder houd ik me afzijdig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.
Ahhhhh je maakt er een godsdienstoorlog van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.
Dan barst de bom. Of misschien is er inderdaad eerst nóg een onwerkbare regering nodig, en dat het daarna pas barst. En met barsten bedoel ik geweld. Muiterij en grof geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat 'klapt' ? Het kabinet valt? Dat zou best kunnen.
Weer nieuwe verkiezingen? Misschien daarna weer een instabiele regering?
Dat kan.
Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.quote:Wat wil 'het volk" dan ? Stoppen van de asielstroom? Dat willen toch alle politieke partijen ?
Grenzen strenger bewaken? Alle partijen en landen willen de buitengrenzen van EU strenger hebben .
Met christenen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.
Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met christenen?![]()
Die zijn er amper man!
De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.
Jij in het duivelslegioen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.
Hij had het wel bij het rechte eind betreffende Afghanistan: verspilling van levens en geldquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie neemt die man nou serieus?
We kunnen niet eens vluchten naar België.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.
Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.
Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.
Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas
Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat ik het topic op 1 juni nog niet vergeten ben en dan zal ik het nog eens kicken.
Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.
Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?
Nou weer 130 doden wil de boel wel een beetje opjuinen hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.
Werkt averechts op den duur.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien dat onze overheden uiteindelijk verErdoganiseren en twitter en facebook er ook uit gooien zelfs.
Ja, op den duur, het is onbestaanbaar dat ze het überhaupt zouden doen, zou je denken.quote:
Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:20 schreef Westerling het volgende:
Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.
Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.
Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.
Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.
Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas
Dat riekt naar een complottheorie ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.
De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamerquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:
Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Dld moest een minimumloon introduceren, maar daar zijn de industriële baronnen niet blij mee. Verder vergrijst Dld heel snel. Ze hebben lage lonen mensen nodig? Nu kun je dat minimumloon wrs weer omzeilen over een tijdje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat riekt naar een complottheorie ?
Politieke machthebbers op hoog niveau lokken vluchtelingen naar Europa?
Met welke dubieuze motieven ?
Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFro_Riedewald
En daarnaast heeft de EU niks te zeggen in nederland al wil ons nep kabinet dat natuurlijk wel.quote:
Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar verder houd ik me afzijdig.
Ja, de werkelijkheid ontgaat een ieder, nu al, laat staan voor een historicus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.
Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?
Dat mag best wel.... maar dan via democratische verkiezingen.. en de regel is dat de eerstkomende verkiezing in 2017 is of dat binnen een paar maanden dit kabinet valt.
Er is geen andere methode dan dit. Prima geregeld van ons vaderland of je denkt aan methodes die niet zo vaderlandslievend zijn... Staatsgreepje ofzo ?
Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...
Je wilt dus een dictatuur.?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)
Dat systeem is dan ook wat op de schop moet, geen nep democratie meer, maar een orde van wijzen en senioren uit de wetenschap en intellectuelen. De tijd van leugenaars en bedriegers aan de macht moet over zijn.
Eens, er moet wrs. eerst nog veel meer spanning worden opgebouwd voordat het tot een uitbarsting kan komen. Maar dan kan elk toevallig "incident" de uitbarsting veroorzaken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:
Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.
In vind dit te lineair gedacht, bovendien weet niemand bij welk percentage de pleuris uitbreekt en hoe allerlei factoren zoals economie zowel de moslim als de niet-moslim beïnvloedt.quote:Gewoon even de huidige trend doortrekken, 6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Het aantal moslims zal met deze import en met de hogere geboortecijfers groeien naar 10%. Het aantal allochtonen naar 25%. Dan heb je een bevolking waarbij 75% autochtoon is en 25% allochtoon. Gaan al deze mensen oorlog met elkaar voeren? Lijkt me niet, veel allochtonen zijn prima ingeburgerd en veel moslims zijn gematigd en hebben helemaal geen zin in oorlog. Wel zal het aantal fundamentalistische en extremistische moslims toenemen. Deze kunnen voor een hoop ellende zorgen waarna autochtonen en moslims ook weer verder van elkaar komen te staan. De shariapolitie zie ik landelijk niet snel aan macht winnen. Maar wel op bepaalde plaatsen waar veel moslims wonen.
Deze zorg deel ik wel, het financiële systeem is nog steeds een chaotische puinhoopquote:Ik denk dat de economische ontwikkeling belangrijk is. We hebben net de crisis van 2007/08 gehad. We zitten nu weer op dat niveau, maar er is veel bezuinigd en de bevolking is in grootte toegenomen. Grosso modo zijn we armer geworden. Komt er een nieuwe crisis, dan kunnen de situaties wel eens eens extremer worden. De economie in China staat op omvallen, dat zou ook nog wel belangrijk kunnen worden.
OK een hoog percentage is vergrijst maar gelukkig zijn er nog wel autochtone geboortes en jongeren. Echter de bereidheid tot geweld is bij de islamieten/allochtonen vele malen hoger.quote:Iets anders dat je vaak ziet bij revoluties of pogingen daartoe is een jonge bevolkingssamenstelling. Ook daar zie ik weinig in voor een revolutie. Europa vergrijst, voor een revolutie is een jonge testosteronrijke bevolking nodig. Iets dat jij wel ziet bij de islamitische bevolking, maar die is numeriek gewoon (nog) te klein.
Dit alleen alquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Karskens praat kul. Laat ik zijn argumenten eens afgaan.
2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.
Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.
En deze inbreng ging wel over meer dan 1 miljoen Nederlanders , die je indo's noemt.
Niet 1 persoon
Verder relativeer je die angst voor de toekomst en dat is weer goed van je.
quote:6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
Jij wilt liever een corporate nep democratie?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt dus een dictatuur.?
En hoe wil je dat bereiken vóór de volgende verkiezingen ?
Dat zal dus niet gaan .
Niet een erg geheimzinnig complot he?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat riekt naar een complottheorie ?
Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.quote:Politieke machthebbers op hoog niveau lokken vluchtelingen naar Europa?
Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?quote:Met welke dubieuze motieven ?
Is de NVU een partij die hier garen bij spint? Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Karskens praat kul. Laat ik zijn argumenten eens afgaan.
1. Populistisch rechts is binnen de EU nogal verdeeld en populistisch rechts en extreem rechts zijn onderling enorm verdeeld. Zie je de N-VU al het homohuwelijk of Israël verdedigen? No way.
2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.
3. Op wereldniveau behoort het Nederlandse bestuur tot de beste.
4. Dat is nietszeggend. Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh brak hier ook geen revolutie uit.
5. Zit wat in.
Dat is het punt juist.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.
Maar hoe wil je dat bereiken ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:59 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Jij wilt liever een corporate nep democratie?
Een dictatuur van geleerden is superieur aan een nep democratie van leugenachtige media grondstof en bank magnaten vriend.
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is het punt juist.
Je maakt een onderscheid tussen indo's en Nederlanders.
Alsof indo's geen Nederlanders zijn .
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?
Hij zegt dat er 20%, waar een deel indo van is, allochtoon is.
Dat houdt gewoon in dat 20% van de Nederlandse bevolking (dus Nederlands) niet oorspronkelijk van Nederlandse oorsprong is en 80% wel.
Maar daarom zijn ze wel Nederlands.
Surinamers, Antillianen, Molukkers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.
Welke vrijheid van pers?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Kyubey het volgende:
Het probleem van een revolutie is dat waarschijnlijk de grootste totalitaire nietsnutten dan de macht kunnen grijpen. Hoe kan vrijheid van pers bijvoorbeeld nog worden gewaarborgd onder de nieuwe leiding? Nu zitten we ook niet in een ideale situatie, maar ik zou terughoudend zijn tegenover het ''paradijs'' dat na de revolutie zou komen.
Precies .. dat is mijn punt ook. Er is geen complot. er zijn geen dubieuze motieven, er is geen politiek van in massa's vluchtelingen willen binnenlokken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet een erg geheimzinnig complot he?
Dat is nog steeds niet als gevolg van een plan vluchtelingen binnen te lokkenquote:Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.
Nee.... dat zijn ook geen motieven om een vluchtelingenstroom op te zetten en dat is ook niet gedaan.quote:Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:08 schreef Proximo het volgende:
[..]
Surinamers, Antillianen, Molukkers.
Ze hebben wellicht minder verwantschap met NL zoals het is. Maar binnen die groepen is de haat richting de marrokanen e.d wel behoorlijk aanwezig.
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Welnee. Nederlanders zijn over het algemeen hartstikke tevreden. Nee, die Nederland Mijn Vaderland-tokkies inderdaad niet. Nou en? En al zouden die willen rellen: mensen die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven zonder minstens één oerdomme spelfout te maken zijn echt niet in staat zich te organiseren.
Revolution-NL, dat is in ieder geval een passende naam voor dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.
Ik ben wel voorstander van het einde van de EU in zijn huidige vorm. Dat kan niet snel genoeg gebeuren. Tegelijkertijd zeg ik bij revoluties wel "be careful what u wish for"
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Ik heb op een stembureau gezeten in Den Haag, ook met die landelijke winst van de PVV. PVV scoort vooral goed bij blanken. Maar ik heb ook donkere mensen gehad die op de PVV stemmen, ze lieten zelf hun stembiljet zien. Ook Hindoestanen met de PVV-folder in hun hand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:18 schreef Proximo het volgende:
[..]
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.
Je haalt wellicht een paar zielen over, maar de grote meute zal zich echt niet in willen laten met die sharia boys rondom El-doorn.
Oost Europeanen al helemaal niet, die willen bier, werk in de bouw en een kerk. Molukkers zie ik teveel geintegreerd zijn en Suri's met hun open cultuur ondervinden ook racisme vanuit de islamitische hoek.
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Toch is de PVV vooral iets voor de autochtonen. Allochtonen zijn toch wantrouwend tegenover Wilders, ook wel logisch met zijn opmerkingen over multicul, Polen-meldpunt etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Zijn natuurlijk wel redelijk wat Polen hier die ook zijn gaan wonen, kinderen op school hebben en dergelijke.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Ja, in 1980 of zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft ook wat teveel te verliezen voor een revolutie trouwens. Daar gaan weinig mensen hun baan/uitkering of wat dan ook voor op het spel zetten.
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economicsquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
Kom op LXIV, dit kun je niet serieus menen, te weten hoe de demografie zich ontwikkeld heeft in 2080. Het aantal moslims neemt de afgelopen jaren steeds minder snel toe, misschien dat vorig jaar een uitzondering is, maar goed, dat krijg je met een oorlog in Syrië. Anyway, voorlopig is het eerste geschetste scenario van jou voor vrijwel heel Nederland van toepassing, een aantal wijken in de Randstad daargelaten. Ik zie het ook daar nog wel eens uit de hand lopen zoals ook wel eens in het verleden met die Mercatorplein-rellen. Maar grootschalige ontregelingen die revolutionair neigen, lijken me wel erg overdreven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Een vuurlinie gaat ook niet gebeuren. Daarvoor heb je twee elkaar bestrijdende landen/legers nodig en een front.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.
Nee, ik bedank voor een revolutie. Laat mij maar lekker mijn decadente, zorgenvrije bestaan behouden.
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Er gaat helemaal niemand rellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Dat zeiden ze in het MO ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het legerquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.
Nee hoor, de laatste 30 jaar word dat weer afgebroken. Er is nu een iets grotere middenklasse, maar die staat tegenwoordig zwaar onder druk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.
Als de vlam echt in de pan slaat? Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het leger
Een revolutie is wel iets anders dan wat voetbalrelletjes.quote:Keer op keer is bewezen dat rellen uiteindelijk in NL vrij vlot de kop ingedrukt worden voordat het echt escaleert.
Hehe, je hebt natuurlijk wel gelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Ik speculeer niet naar het tijdstip maar we roepen hier al een paar jaar lang met een paar man dat een revolutie eraan komt als er niets verandert. Zoiets kan enkele jaren duren, het kan 20 jaar duren. De onvrede is groot en de kloot tussen het volk en het bestuur is groot terwijl de problemen (vergrijzing, gevolgen neoliberalisme, versobering zorg terwijl die steeds duurder wordt, minder vrijheid van onderwijs, economische crisis, nu veel economische vluchtelingen...) groter worden. Het is aan politici om de signalen waar te nemen en op tijd het een en ander aan te passen, op die manier kunnen ze de angel uit een mogelijke revolutie halen.quote:
Dit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Dat is inderdaad een domme idioot of zelfs volksmenner. Hij lijkt ook op een schildpad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
Arnold Karskens
Die man neem ik al lang niet meer serieus.
Dat zeiden ze in Geldermalsen ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Terug naar de middeleeuwen is nogal overdreven maar inderdaad, bij een revolutie doe je kortstondig 2 stappen terug zodat je daarna 3 stappen vooruit kan zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Misschien de grenzen dicht voor massa arbeidsmigratie waardoor er gewoon weer eens krapte op de arbeidsmarkt kan ontstaan. Heeft er ook een hele zwik mensen kans om weer eens wat meer te verdienen dan minimumloon.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |