Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?
Hij zegt dat er 20%, waar een deel indo van is, allochtoon is.
Dat houdt gewoon in dat 20% van de Nederlandse bevolking (dus Nederlands) niet oorspronkelijk van Nederlandse oorsprong is en 80% wel.
Maar daarom zijn ze wel Nederlands.
Surinamers, Antillianen, Molukkers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.
Welke vrijheid van pers?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Kyubey het volgende:
Het probleem van een revolutie is dat waarschijnlijk de grootste totalitaire nietsnutten dan de macht kunnen grijpen. Hoe kan vrijheid van pers bijvoorbeeld nog worden gewaarborgd onder de nieuwe leiding? Nu zitten we ook niet in een ideale situatie, maar ik zou terughoudend zijn tegenover het ''paradijs'' dat na de revolutie zou komen.
Precies .. dat is mijn punt ook. Er is geen complot. er zijn geen dubieuze motieven, er is geen politiek van in massa's vluchtelingen willen binnenlokken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet een erg geheimzinnig complot he?
Dat is nog steeds niet als gevolg van een plan vluchtelingen binnen te lokkenquote:Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.
Nee.... dat zijn ook geen motieven om een vluchtelingenstroom op te zetten en dat is ook niet gedaan.quote:Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:08 schreef Proximo het volgende:
[..]
Surinamers, Antillianen, Molukkers.
Ze hebben wellicht minder verwantschap met NL zoals het is. Maar binnen die groepen is de haat richting de marrokanen e.d wel behoorlijk aanwezig.
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Welnee. Nederlanders zijn over het algemeen hartstikke tevreden. Nee, die Nederland Mijn Vaderland-tokkies inderdaad niet. Nou en? En al zouden die willen rellen: mensen die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven zonder minstens één oerdomme spelfout te maken zijn echt niet in staat zich te organiseren.
Revolution-NL, dat is in ieder geval een passende naam voor dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.
Ik ben wel voorstander van het einde van de EU in zijn huidige vorm. Dat kan niet snel genoeg gebeuren. Tegelijkertijd zeg ik bij revoluties wel "be careful what u wish for"
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Ik heb op een stembureau gezeten in Den Haag, ook met die landelijke winst van de PVV. PVV scoort vooral goed bij blanken. Maar ik heb ook donkere mensen gehad die op de PVV stemmen, ze lieten zelf hun stembiljet zien. Ook Hindoestanen met de PVV-folder in hun hand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:18 schreef Proximo het volgende:
[..]
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.
Je haalt wellicht een paar zielen over, maar de grote meute zal zich echt niet in willen laten met die sharia boys rondom El-doorn.
Oost Europeanen al helemaal niet, die willen bier, werk in de bouw en een kerk. Molukkers zie ik teveel geintegreerd zijn en Suri's met hun open cultuur ondervinden ook racisme vanuit de islamitische hoek.
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Toch is de PVV vooral iets voor de autochtonen. Allochtonen zijn toch wantrouwend tegenover Wilders, ook wel logisch met zijn opmerkingen over multicul, Polen-meldpunt etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Zijn natuurlijk wel redelijk wat Polen hier die ook zijn gaan wonen, kinderen op school hebben en dergelijke.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Ja, in 1980 of zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft ook wat teveel te verliezen voor een revolutie trouwens. Daar gaan weinig mensen hun baan/uitkering of wat dan ook voor op het spel zetten.
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economicsquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
Kom op LXIV, dit kun je niet serieus menen, te weten hoe de demografie zich ontwikkeld heeft in 2080. Het aantal moslims neemt de afgelopen jaren steeds minder snel toe, misschien dat vorig jaar een uitzondering is, maar goed, dat krijg je met een oorlog in Syrië. Anyway, voorlopig is het eerste geschetste scenario van jou voor vrijwel heel Nederland van toepassing, een aantal wijken in de Randstad daargelaten. Ik zie het ook daar nog wel eens uit de hand lopen zoals ook wel eens in het verleden met die Mercatorplein-rellen. Maar grootschalige ontregelingen die revolutionair neigen, lijken me wel erg overdreven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Een vuurlinie gaat ook niet gebeuren. Daarvoor heb je twee elkaar bestrijdende landen/legers nodig en een front.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |