Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?
Hij zegt dat er 20%, waar een deel indo van is, allochtoon is.
Dat houdt gewoon in dat 20% van de Nederlandse bevolking (dus Nederlands) niet oorspronkelijk van Nederlandse oorsprong is en 80% wel.
Maar daarom zijn ze wel Nederlands.
Surinamers, Antillianen, Molukkers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een deel van die allochtonen zal zich trouwens ook geen Nederlander voelen, maar een aanzienlijk deel in ieder geval wel. En ik verwacht ook geen oorlog tussen die groepen.
Welke vrijheid van pers?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Kyubey het volgende:
Het probleem van een revolutie is dat waarschijnlijk de grootste totalitaire nietsnutten dan de macht kunnen grijpen. Hoe kan vrijheid van pers bijvoorbeeld nog worden gewaarborgd onder de nieuwe leiding? Nu zitten we ook niet in een ideale situatie, maar ik zou terughoudend zijn tegenover het ''paradijs'' dat na de revolutie zou komen.
Precies .. dat is mijn punt ook. Er is geen complot. er zijn geen dubieuze motieven, er is geen politiek van in massa's vluchtelingen willen binnenlokken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet een erg geheimzinnig complot he?
Dat is nog steeds niet als gevolg van een plan vluchtelingen binnen te lokkenquote:Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.
Nee.... dat zijn ook geen motieven om een vluchtelingenstroom op te zetten en dat is ook niet gedaan.quote:Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:08 schreef Proximo het volgende:
[..]
Surinamers, Antillianen, Molukkers.
Ze hebben wellicht minder verwantschap met NL zoals het is. Maar binnen die groepen is de haat richting de marrokanen e.d wel behoorlijk aanwezig.
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Welnee. Nederlanders zijn over het algemeen hartstikke tevreden. Nee, die Nederland Mijn Vaderland-tokkies inderdaad niet. Nou en? En al zouden die willen rellen: mensen die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven zonder minstens één oerdomme spelfout te maken zijn echt niet in staat zich te organiseren.
Revolution-NL, dat is in ieder geval een passende naam voor dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt. We hebben het enorm goed in dit land en daarmee teveel te verliezen. Het wordt pas gevaarlijk als er een grote onderlaag in de samenleving ontstaat die niets meer te verliezen heeft.
Ik ben wel voorstander van het einde van de EU in zijn huidige vorm. Dat kan niet snel genoeg gebeuren. Tegelijkertijd zeg ik bij revoluties wel "be careful what u wish for"
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Ik heb op een stembureau gezeten in Den Haag, ook met die landelijke winst van de PVV. PVV scoort vooral goed bij blanken. Maar ik heb ook donkere mensen gehad die op de PVV stemmen, ze lieten zelf hun stembiljet zien. Ook Hindoestanen met de PVV-folder in hun hand.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:18 schreef Proximo het volgende:
[..]
Tja, hoeveel succes ze daarmee boeken.
Je haalt wellicht een paar zielen over, maar de grote meute zal zich echt niet in willen laten met die sharia boys rondom El-doorn.
Oost Europeanen al helemaal niet, die willen bier, werk in de bouw en een kerk. Molukkers zie ik teveel geintegreerd zijn en Suri's met hun open cultuur ondervinden ook racisme vanuit de islamitische hoek.
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens is er ook een trend gaande. Ik woon zelf in Den Haag. En Arnoud van Doorn (die ex-PVV'er, die nu in de Haagse raad zit), heeft zich in zijn campagnemateriaal duidelijk uitgelaten tegen Zwarte Piet. Moslims proberen dus aansluiting te zoeken bij de groep ontevreden overige allochtonen.
Dat zal overigens niet werken bij veel Indo's, Surinamers en Oost-Europeanen. Juist omdat die zich meer verwant voelen aan Nederlanders dan aan moslims.
Toch is de PVV vooral iets voor de autochtonen. Allochtonen zijn toch wantrouwend tegenover Wilders, ook wel logisch met zijn opmerkingen over multicul, Polen-meldpunt etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Zijn natuurlijk wel redelijk wat Polen hier die ook zijn gaan wonen, kinderen op school hebben en dergelijke.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Indo's nog veel fanatieker zijn dan de Nederlanders. De Indo's die ik ken in ieder geval wel. De Polen zullen gewoon teruggaan naar hun eigen land als hier niks meer te halen valt, al zjin die ook veel ongenuanceerder tov moslims dan Nederlanders.
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Ja, in 1980 of zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben jij wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Men heeft ook wat teveel te verliezen voor een revolutie trouwens. Daar gaan weinig mensen hun baan/uitkering of wat dan ook voor op het spel zetten.
BNW / Martin Armstrong's Cycle of War and Political Economicsquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
Kom op LXIV, dit kun je niet serieus menen, te weten hoe de demografie zich ontwikkeld heeft in 2080. Het aantal moslims neemt de afgelopen jaren steeds minder snel toe, misschien dat vorig jaar een uitzondering is, maar goed, dat krijg je met een oorlog in Syrië. Anyway, voorlopig is het eerste geschetste scenario van jou voor vrijwel heel Nederland van toepassing, een aantal wijken in de Randstad daargelaten. Ik zie het ook daar nog wel eens uit de hand lopen zoals ook wel eens in het verleden met die Mercatorplein-rellen. Maar grootschalige ontregelingen die revolutionair neigen, lijken me wel erg overdreven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Een vuurlinie gaat ook niet gebeuren. Daarvoor heb je twee elkaar bestrijdende landen/legers nodig en een front.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In de film Er Ist Wieder Da spreekt Hitler met een Duitse simpele gast die Hitler wel een okeeje gast vindt. Op een gegeven moment zegt Hitler iets in de trant "Voor de Duitse zaak, zie ik wel graag jou aan het Oostfront vechten". Opeens kijkt de man verdwaasd naar hem en denkt "ammehoela nooit". De noodzaak om echt in de vuurlinie te strijden voor wat voor zaak dan ook, ontbreekt. omdat we het simpelweg wel prima hebben. Deze profetie van Karskens lijkt me dan ook volstrekte bullshit.
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als genoeg mensen reden hebben om te vechten gaan ze vechten. Dat jij of 1 ander individu in een film niet willen vechten zegt niets over de rest van Europa.
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wil gewoon iets te graag.
Nee, ik bedank voor een revolutie. Laat mij maar lekker mijn decadente, zorgenvrije bestaan behouden.
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De vuurlinie is gewoon bij jou in de straat. Totaal andere situatie.
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar massa's mensen in NL (dan heb ik het nog niet eens over de rest van Europa) hebben het helemaal niet fijn, hebben niet de middelen voor een rustig, decadent bestaan.
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het dan precies slecht in Nederland? De bijstandstrekker, die een smak geld krijgt, ondanks dat hij werkloos thuiszit? De bejaarden, waarvan maar 2 procent 'arm' is?
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bijstand is geen smak geld. Ik heb laatst nog een topic over armoede gezien, misschien kan je je vraag daar stellen.
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Er gaat helemaal niemand rellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Dat zeiden ze in het MO ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Ga jij dan de straat op om in een of andere guerilla-achtige strijd moslims te bestrijden? Er zijn maar weinig autochtonen én moslims zover gezonken dat ze het zover laten komen.
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je arme mensen nou eens probeert te overtuigen? Die gaan straks rellen, ik niet.
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het legerquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.
Nee hoor, de laatste 30 jaar word dat weer afgebroken. Er is nu een iets grotere middenklasse, maar die staat tegenwoordig zwaar onder druk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.
Als de vlam echt in de pan slaat? Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in het politie-apparaat, de ME en desnoods het leger
Een revolutie is wel iets anders dan wat voetbalrelletjes.quote:Keer op keer is bewezen dat rellen uiteindelijk in NL vrij vlot de kop ingedrukt worden voordat het echt escaleert.
Hehe, je hebt natuurlijk wel gelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Ik speculeer niet naar het tijdstip maar we roepen hier al een paar jaar lang met een paar man dat een revolutie eraan komt als er niets verandert. Zoiets kan enkele jaren duren, het kan 20 jaar duren. De onvrede is groot en de kloot tussen het volk en het bestuur is groot terwijl de problemen (vergrijzing, gevolgen neoliberalisme, versobering zorg terwijl die steeds duurder wordt, minder vrijheid van onderwijs, economische crisis, nu veel economische vluchtelingen...) groter worden. Het is aan politici om de signalen waar te nemen en op tijd het een en ander aan te passen, op die manier kunnen ze de angel uit een mogelijke revolutie halen.quote:
Dit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Wie hier zit te wachten op een revolutie en dat zo'n geweldige oplossing vindt mag van mij direct voor het vuurpeloton. Er valt veel te verbeteren aan dit land en Europa maar een revolutie brengt je instant terug naar de middeleeuwen. Nee, dank u. En mocht er dan toch nog iemand zo graag een revolutie willen beginnen, waarschuw mij ff vantevoren, dan wacht ik wel op een tropisch eiland of neutraal land..
Dat is inderdaad een domme idioot of zelfs volksmenner. Hij lijkt ook op een schildpad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:47 schreef Gutmensch het volgende:
Arnold Karskens
Die man neem ik al lang niet meer serieus.
Dat zeiden ze in Geldermalsen ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niemand rellen.
Terug naar de middeleeuwen is nogal overdreven maar inderdaad, bij een revolutie doe je kortstondig 2 stappen terug zodat je daarna 3 stappen vooruit kan zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Misschien de grenzen dicht voor massa arbeidsmigratie waardoor er gewoon weer eens krapte op de arbeidsmarkt kan ontstaan. Heeft er ook een hele zwik mensen kans om weer eens wat meer te verdienen dan minimumloon.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En na een revolutie wordt de bijstandsuitkering verdubbeld? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Ik krijg wel eens het idee dat dit de bedoeling is. Waarbij 'willekeurig' een beetje twijfelachtig is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
Wat moet er veranderen dan? Willen we af van een totalitair regime dat willekeurige burgers oppakt en vermoordt?
Inderdaad, dat is precies de reden waarom er uiteindelijk een revolutie zal komen als hier niets aan verandert. De enige vraag is hoe ver mensen het laten gaan voordat ze het niet meer pikken. Echter zal zo'n revolutie (weer) niet in Nederland starten maar in een ander land waarin de inkomensverschillen nog groter zijn en waarin de middenklasse nog meer onder druk staat. In Engeland en Frankrijk zagen we al de eerste symptomen van een revolutie, ook in andere landen had je een zeer voorzichtig begin met de Occupy-beweging. Dit doofde weer uit maar dat blijft natuurlijk niet zo gaan als de problemen die dit veroorzaakten niet worden opgelost.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, de laatste 30 jaar word dat weer afgebroken. Er is nu een iets grotere middenklasse, maar die staat tegenwoordig zwaar onder druk.
En juist die sociale wetgeving wordt afgebouwd en zal nog verder afgebouwd worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar, dat groepen mensen aangespoord worden om te gaan rellen. Eigenlijk ook wel triest want de geschiedenis leert, dat vaak diezelfde mensen met nieuwe machthebbers het niet beter kregen. Maar goed, alsnog zijn dit geen massa's. Vroeger had je een brede onderlaag die onder een kleine middenklasse zat en een nog kleinere elite. Dit is natuurlijk allemaal veranderd de laatste 60 jaar met sociale wetgeving.
Er lijkt inderdaad wel een vernieuwde neiging naar nationaal socialisme te zijn... En dat is inderdaad een totalitaire staatsvorm.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik krijg wel eens het idee dat dit de bedoeling is. Waarbij 'willekeurig' een beetje twijfelachtig is.
Ehh dat is natuurlijk aantoonbaar onwaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat in een aantal landen het een revolutie was die ze uit de middeleeuwen trok (toch i.i.g. betreffende de staatsvorm).quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:40 schreef kawotski het volgende:
Uh.. het financiële systeem is kaduuk. Dat wordt nu kunstmatig in leven gehouden... Maar oh oh oh.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
Wat moet er veranderen dan? Moet onze hongersnood worden opgelost? Willen we af van een totalitair regime dat willekeurige burgers oppakt en vermoordt?
Ik heb geen idee wat er in onze samenleving nou zo slecht is dat er een revolutie nodig zou zijn.
Occupy richtte zich op de 1% haute finance. Hoe ontzettend daar ook gekloot wordt, het is een ver van je bed show voor 95% van de mensen. Het stopt wel bij sympathie voor het idee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is precies de reden waarom er uiteindelijk een revolutie zal komen als hier niets aan verandert. De enige vraag is hoe ver mensen het laten gaan voordat ze het niet meer pikken. Echter zal zo'n revolutie (weer) niet in Nederland starten maar in een ander land waarin de inkomensverschillen nog groter zijn en waarin de middenklasse nog meer onder druk staat. In Engeland en Frankrijk zagen we al de eerste symptomen van een revolutie, ook in andere landen had je een zeer voorzichtig begin met de Occupy-beweging. Dit doofde weer uit maar dat blijft natuurlijk niet zo gaan als de problemen die dit veroorzaakten niet worden opgelost.
Ik heb er nog niets van gemerkt. Het gaat financieel prima met me.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het financiële systeem is kaduuk. Dat wordt nu kunstmatig in leven gehouden... Maar oh oh oh.
Dat is de intentie. Je moet maar afwachten hoe het allemaal uitpakt natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen is nogal overdreven maar inderdaad, bij een revolutie doe je kortstondig 2 stappen terug zodat je daarna 3 stappen vooruit kan zetten.
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:55 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ehh dat is natuurlijk aantoonbaar onwaar. Je zou zelfs kunnen zeggen dat in een aantal landen het een revolutie was die ze uit de middeleeuwen trok (toch i.i.g. betreffende de staatsvorm).
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb er nog niets van gemerkt. Het gaat financieel prima met me.
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....
Volgens mij ontstond het communisme juist als reactie op het kapitalisme.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.
Er komt pas een omslag (revolutie is te specifiek, ik zou van omslag spreken) als de situatie echt ellendig is, en dat is die hier gewoon niet.
Ja, en er volgde kapitalisme nadat het communisme viel (eind jaren '80 begin jaren '90).quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij ontstond het communisme juist als reactie op het kapitalisme.
Edit: kwartje viel later.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na het ineenstorten van het communisme volgde kapitalisme, die landing was echter zo hard, dat Putin daarna de touwtjes stevig in handen kon nemen.
Ja en de middeleewse absolute monarchie werd toen afgeschaft. Ik zeg niet dat een revolutie op korte termijn gunstig is, dat zijn ze namelijk meestal niet. Op de langere termijn kunnen ze wel degelijk gunstig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Na de Franse revolutie volgde eerst de Terreur en daarna nam Napoleon de tent over....
Nee, ook niet in Rusland. Daar is immers in het geheel geen sprake van een vrije markt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en er volgde kapitalisme nadat het communisme viel (eind jaren '80 begin jaren '90).
Tsja, als onze vrienden van D66 eens zouden stoppen met:quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan niet wachten tot analfabete pvv'erts van pagina's als 'steun de pvv' de straat op gaan om zich flink voor lul te zetten.
Nog niet nee, maar geef het 10 jaar en sociaal-economisch zijn we echt goed op weg richting rotzooi hoor. De andere probleemgebieden lijkt me wat moeilijker te voorspellen, maar denk toch dat de sociaal-economische omstandigheden dominant zijn in dit opzicht.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er komt pas een omslag (revolutie is te specifiek, ik zou van omslag spreken) als de situatie echt ellendig is, en dat is die hier gewoon niet.
Sommige Nederlanders kunnen nog maar een keer per jaar op vakantie. Dat vraagt om een revolutie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
Wat is er mis met onze samenleving sociaal-economisch gezien?
Europa pakt steeds mee soevereiniteit van landen af en mensen zien dat. Dat is precies waar de schoen wringt, Europa is niet democratisch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is dat wij in een functionerende democratie leven en iedere 4 jaar opnieuw de regering mogen kiezen. Was dat niet het geval, dan zou je het nog kunnen overwegen.
Dat is ook de reden dat er in democratieën eigenlijk nooit revoluties zijn. Want of de politici zijn zojuist verkozen, of ze gaan alweer bijna vanzelf weg. Waarom dan alles op het spel zetten voor een revolutie?
Bij een dictatuur vind ik een revolutie wel legitiem. Of het altijd wijsheid is weet je achteraf pas.
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is dat wij in een functionerende democratie leven en iedere 4 jaar opnieuw de regering mogen kiezen. Was dat niet het geval, dan zou je het nog kunnen overwegen.
Dat is ook de reden dat er in democratieën eigenlijk nooit revoluties zijn. Want of de politici zijn zojuist verkozen, of ze gaan alweer bijna vanzelf weg. Waarom dan alles op het spel zetten voor een revolutie?
Bij een dictatuur vind ik een revolutie wel legitiem. Of het altijd wijsheid is weet je achteraf pas.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
De onderkant heeft geen schijn van kans doordat ze moeten concurreren met Oost-Europeanen, bijvoorbeeld. Dus je kunt er of werkloos door worden of het zorgt er gewoon voor dat je loon niet meer stijgt. Als je dat zegt tegen meneer Asscher zegt ie dat die niet onder het minimumloon mogen werken. Waardoor je dus feitelijk tegen dat deel van Nederland zegt dat t gewoon nooit meer dan t minimumloon wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
Wat is er mis met onze samenleving sociaal-economisch gezien?
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
Er kan in 4 jaar tijd (te)veel veranderen waar de democratie te traag is om de veranderingen aan te kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ook niet in Rusland. Daar is immers in het geheel geen sprake van een vrije markt.
Onder Jeltsin is het wel even geprobeerd natuurlijk.
Je krijgt hier de illusie dat er iets te kiezen valt en je zeggenschap hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjesquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:26 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmen.
Overigens zal dat ook een revolutie-achtige situatie worden, want dat wordt natuurlijk ook een grote rotzooi. Al was het maar omdat de EU dan even een voorbeeld gaat stellen.
Het punt van de onaantastbare grote bedrijven/banken is dan overigens nog niet opgelost.
Europa laat de britten nooit gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjes
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Europa laat de britten nooit gaan.
Geld weer, zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?
Uiteindelijk krijgt Cameron gewoon zijn zin en een of ander speciaal contract met Brussel waarna er weer een land is dat allerlei uitzonderingen op regels krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Geen EU afdracht?quote:
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, Cameron krijg inderdaad een mooie uitzonderingspositie. En dan zal je zien dat zeiken loont. Kunnen die poedels in ons kabinet nog wat van leren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Dat kan. Maar daar moet vervolgens een meerderheid van de Britten nog wel genoegen mee nemen in een referendumquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Nogmaals zonder revolutie dendert de Europese trein gewoon door.
Heb maar geen angst hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Hoe ga je daar komen prive vliegtuig?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:45 schreef Toefjes het volgende:
Dan ga ik in mei lekker een maandje van de zon genieten in Zuid Oost Azië. Succes met de revolutie, ik zal af en toe via internet de hartelijke groeten overbrengen
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.
Lissabonquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.
Noch degene die zijn eigen posts wist.
Kapitalisme zonder vrije markt?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.
En er is nu weldegelijk kapitalisme in Rusland, ik zou de situatie nu echt geen communisme noemen.
Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeertquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Kapitalisme zonder vrije markt?
Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:59 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeert
En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?
Waarschijnlijk willen ze ook nog de prijs bepalen?
Op zich zou me dat ook nog niks uitmaken als ik er maar goed beleid voor terug krijg!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:07 schreef Proximo het volgende:
[..]
En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.
Er is helemaal geen vrije markt, het zou wel een stuk vrijer kunnen. Maar dat bereik je niet met nog een paar boeken vol met EU dictaten, eerder door het schap eens leeg te maken en een nieuw boek te schrijven
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
* IkeDubaku99 pakt zijn glazen bol erbij
Ondanks dat mijn glazen bol niet veel goeds voorziet, denk ik dat er nog heel wat moet gebeuren voordat we een revolutie kunnen verwachten.
Op het 1e gezicht wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
* IkeDubaku99 pakt zijn glazen bol erbij
Als je eens naar de economie kijkt, dan lijkt alles goed te gaan.
Dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?
En niet te vergeten het referendum op 6 april.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Het proces tegen Wilders begint ook in het voorjaar. Dat zou wel eens de druppel kunnen zijn.
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En niet te vergeten het referendum op 6 april.
Dat had ik al eerder gedacht, maar toen had ik ook verkeerd gedacht,quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:
Verkrachtingen in Keulen zijn toch iets minder gemakkelijk weg te lachen voor Rutte in een debat.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb je al bruine overhemden en een knuppel aangeschaft?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:12 schreef Elfletterig het volgende:
Een revolutie is misschien wat overdreven, maar als de asielstroom komend voorjaar weer op gang komt en Zuid-Europa wordt opnieuw overspoeld, dan zie ik wel grote demonstraties in diverse landen ontstaan.
En de gebeurtenissen in Keulen zullen (terecht) ook hun weerslag hebben op de publieke opinie in Duitsland. Laffe politieke leiders in Europa zullen daadwerkelijk aan de bak moeten om problemen op te lossen. Daarbij hoort minimaal het snel en effectief uitzetten van asielzoekers die hier de boel verzieken (criminelen, radicaal gespuis, etc.)
In Europa gaat er voorlopig nog geen revolutie plaatsvinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.
Zeg ik, het gaat hier relatief gezien gewoon nog goed. Zeker als je het vergelijkt met Griekenland. Daarom is de voorspelling van deze knakker over Griekenland/Balkan op zich niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Europa gaat er voorlopig nog geen revolutie plaatsvinden.
Op de Balkan gaat het relatief ook goed alleen Griekenland is het slechtste jongetje van de klas.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 05:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zeg ik, het gaat hier relatief gezien gewoon nog goed. Zeker als je het vergelijkt met Griekenland. Daarom is de voorspelling van deze knakker over Griekenland/Balkan op zich niet zo vreemd.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid. De opkomst van nationale partijen valt niet meer te ontkennen. Polen is hier een uitstekend voorbeeld van te noemen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De PVV is niet representatief voor 'het volk', anders stond die club wel op een absolute meerderheid.
Je weet niet wat 'absolute meerderheid' betekent hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid.
Het belastingkantoor staat nog steeds overeindquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als indringers daadwerkelijk bij mensen thuis hun welvaart komen ophalen hebben ze geen keus.
PVV haalt virtueel ook ook niet de absolute meerderheid hoor. Ze zijn wel in peilingen de grootste partij, maar dat is wat anders dan meer dan de helft van de zetels hebben. En maar goed ook, want ik ben van mening dat geen enkele partij een absolute meerderheid moet hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV staat virtueel al maanden op een absolute meerderheid. De opkomst van nationale partijen valt niet meer te ontkennen. Polen is hier een uitstekend voorbeeld van te noemen.
Maar Wilders zal die revolutie niet ontketenen, simpelweg omdat Wilders oproept tot geweldloos verzet. Veel sentimenten onder burgers gaan een stap verder zoals we al zagen in Geldermalsen. Als dat zich gaat richten tot asielzoekers, allochtonen en moslims dan ontketen je oncontroleerbaar geweld binnen de samenleving. Een zogenoemd sneeuwbaleffect. Ja, ik zie dat wel gebeuren in Europa.
Je loopt gewoon achter, heb je nog geen full auto in huis dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:55 schreef Basp1 het volgende:
Wat een doemdenkerij onder een grote groep users die zich laten meeslepen in een negatieve spiraal.
Waarom gelijk 4?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb trouwens wel vier AK's onder m'n bed liggen. Oh, wacht er wordt aangebeld. Ben zo terug.
Voor iedere hand een. Oh, wacht, heb er twee teveel.quote:
Laat ze maar komen, knal ze met 1 ook overhoop.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Voor iedere hand een. Oh, wacht, heb er twee teveel.
Was het maar waar, niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Laat ze maar komen, knal ze met 1 ook overhoop.
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europaquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Semisane het volgende:
Onwaarschijnlijk, daarbij wat hebben revoluties in het verleden werkelijk bereikt? Revoluties worden schromelijk overschat. Het zijn vaak de machtswisseling die veel rustiger, minder spectaculair etc (soort van sociale evolutie) die op korte en langere termijn succesvoller zijn.
En ik hoor al het woord revolutie sinds 1995 minstens elke 5 jaar vallen...Zeker Nederlanders zijn niet zo revolutionair ingesteld.
2 wereldoorlogen en nu beste vrienden? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europa
Ja wel, maar beide hebben hun oorspronkelijke doelen totaal niet bereikt en zijn geëindigd in enorm bloedvergieten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De Franse en Russische revolutie hebben anders een behoorlijke impact gehad op de geschiedenis van West Europa
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:26 schreef Zienswijze het volgende:
Een revolutie is onzin. We hebben het daar veel te goed voor in Nederland. Wel moeten er grenscontroles worden ingevoerd, niet teveel macht naar de EU en een beperking van het aantal vluchtelingen.
Enorme files op alle wegen naar Duitsland en Belgiëquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.
Dan maar langer wachten. Het helpt in elk geval het beperken van de doorstroom van terroristen en vluchtelingen. Veiligheid gaat voor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral die grenscontroles moeten terugkeren. Dat wordt lachen komende zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |