quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
De onderkant heeft geen schijn van kans doordat ze moeten concurreren met Oost-Europeanen, bijvoorbeeld. Dus je kunt er of werkloos door worden of het zorgt er gewoon voor dat je loon niet meer stijgt. Als je dat zegt tegen meneer Asscher zegt ie dat die niet onder het minimumloon mogen werken. Waardoor je dus feitelijk tegen dat deel van Nederland zegt dat t gewoon nooit meer dan t minimumloon wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
Wat is er mis met onze samenleving sociaal-economisch gezien?
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar ik besefte me later dat mij structurele onvrede is gebaseerd op een praktisch gebrek aan democratie;
De overgedragen bevoegdheden van de EU, de machtige multinationals die (vooral fiscaal) onaantastbaar lijken (en door open grenzen omkomen in het arbeidsaanbod) en allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat de nationale regering in feite heel weinig speelruimte heeft (bv. de euro, de banken, de grenzen vluchtelingopname) en ik (en velen) ervaren dat als een gebrek aan democratie. Op die dossiers ligt de macht namelijk feitelijk niet bij het volk.
Er kan in 4 jaar tijd (te)veel veranderen waar de democratie te traag is om de veranderingen aan te kunnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ook niet in Rusland. Daar is immers in het geheel geen sprake van een vrije markt.
Onder Jeltsin is het wel even geprobeerd natuurlijk.
Je krijgt hier de illusie dat er iets te kiezen valt en je zeggenschap hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef LXIV het volgende:
De reden dat een revolutie niet legitiem is, is dat wij in een functionerende democratie leven en iedere 4 jaar opnieuw de regering mogen kiezen. Was dat niet het geval, dan zou je het nog kunnen overwegen.
Dat is ook de reden dat er in democratieën eigenlijk nooit revoluties zijn. Want of de politici zijn zojuist verkozen, of ze gaan alweer bijna vanzelf weg. Waarom dan alles op het spel zetten voor een revolutie?
Bij een dictatuur vind ik een revolutie wel legitiem. Of het altijd wijsheid is weet je achteraf pas.
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjesquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:26 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, vooruit. Maar dat vond ik al vrij revolutionair. De enige die ik daar namelijk enigszins op vertrouw is Wilders, en t zou voor mij vrij revolutionair zijn om daarop te stemmen.
Overigens zal dat ook een revolutie-achtige situatie worden, want dat wordt natuurlijk ook een grote rotzooi. Al was het maar omdat de EU dan even een voorbeeld gaat stellen.
Het punt van de onaantastbare grote bedrijven/banken is dan overigens nog niet opgelost.
Europa laat de britten nooit gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het wachten is op de Brexit...dan kan de rest volgen gelijk schaapjes
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Europa laat de britten nooit gaan.
Geld weer, zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?
Uiteindelijk krijgt Cameron gewoon zijn zin en een of ander speciaal contract met Brussel waarna er weer een land is dat allerlei uitzonderingen op regels krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Geen EU afdracht?quote:
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, Cameron krijg inderdaad een mooie uitzonderingspositie. En dan zal je zien dat zeiken loont. Kunnen die poedels in ons kabinet nog wat van leren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Dat kan. Maar daar moet vervolgens een meerderheid van de Britten nog wel genoegen mee nemen in een referendumquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.
Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Nogmaals zonder revolutie dendert de Europese trein gewoon door.
Heb maar geen angst hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Hoe ga je daar komen prive vliegtuig?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:45 schreef Toefjes het volgende:
Dan ga ik in mei lekker een maandje van de zon genieten in Zuid Oost Azië. Succes met de revolutie, ik zal af en toe via internet de hartelijke groeten overbrengen
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.
Lissabonquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.
Noch degene die zijn eigen posts wist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |