abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158917642

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 07-01-2016 23:38:52 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:39:43 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158917696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:35 schreef Proximo het volgende:

[..]

En hoe gaan ze dat bewerkstelligen?
De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.

Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.

Nogmaals zonder revolutie dendert de Europese trein gewoon door.
pi_158917792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De Britten gaan hardball spelen en Europa wil geen gezichtsverlies leiden door een afvallige lidstaat... zeker niet als dit een land is wat al sinds de jaren 70 bij de EU zit en ook nog eens de beste bondgenoot van de VS is.

Als je ziet hoelang de EU bezig is geweest met Griekenland dan blijven de Britten absoluut binnenboord. No doubt about it.
Dat verwacht ik ook, Cameron krijg inderdaad een mooie uitzonderingspositie. En dan zal je zien dat zeiken loont. Kunnen die poedels in ons kabinet nog wat van leren.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:44:18 #244
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158917828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nogmaals zonder revolutie dendert de Europese trein gewoon door.
Dat kan. Maar daar moet vervolgens een meerderheid van de Britten nog wel genoegen mee nemen in een referendum
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158917866
Dan ga ik in mei lekker een maandje van de zon genieten in Zuid Oost Azië. Succes met de revolutie, ik zal af en toe via internet de hartelijke groeten overbrengen :W
pi_158917873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de mensen niet meer weten wat geweld inhoudt, eerlijk gezegd.
Heb maar geen angst hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2016 23:47:33 ]
pi_158917916
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:45 schreef Toefjes het volgende:
Dan ga ik in mei lekker een maandje van de zon genieten in Zuid Oost Azië. Succes met de revolutie, ik zal af en toe via internet de hartelijke groeten overbrengen :W
Hoe ga je daar komen prive vliegtuig?
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:49:16 #248
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_158917956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat haal je jezelf toch mooi onderuit.
Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.

Noch degene die zijn eigen posts wist.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:51:07 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158918026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als wij met z'n allen op een regering stemmen die uit de EU wil, dan kunnen we toch gaan?
Lissabon
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_158918093
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die beweerde dat er nu kapitalisme is in Rusland.

Noch degene die zijn eigen posts wist.
Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.

En er is nu weldegelijk kapitalisme in Rusland, ik zou de situatie nu echt geen communisme noemen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:55:32 #251
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_158918122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb posts gewist omdat ik in het verkeerde topic zat.

En er is nu weldegelijk kapitalisme in Rusland, ik zou de situatie nu echt geen communisme noemen.
Kapitalisme zonder vrije markt?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:59:42 #252
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158918216
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Kapitalisme zonder vrije markt?
Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeert
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158918346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:59 schreef Proximo het volgende:

[..]

Vrije markt is een illusie zolang de overheid als marktmeester fungeert
Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?
Waarschijnlijk willen ze ook nog de prijs bepalen?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:07:36 #254
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158918391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was het maar alleen marktmeester, volgens mij willen ze ook nog elke keer als een munt van hand wisselt X% erover?
Waarschijnlijk willen ze ook nog de prijs bepalen?
En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.

Er is helemaal geen vrije markt, het zou wel een stuk vrijer kunnen. Maar dat bereik je niet met nog een paar boeken vol met EU dictaten, eerder door het schap eens leeg te maken en een nieuw boek te schrijven
pi_158918415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:07 schreef Proximo het volgende:

[..]

En wat je verkoopt, en hoeveel, en wat je wel en niet mag kopen van anderen, en hoeveel voorraad je hebt, hoe je die produceert, welke kleur stalletje je hebt en hoeveel man personeel je hebt.

Er is helemaal geen vrije markt, het zou wel een stuk vrijer kunnen. Maar dat bereik je niet met nog een paar boeken vol met EU dictaten, eerder door het schap eens leeg te maken en een nieuw boek te schrijven
Op zich zou me dat ook nog niks uitmaken als ik er maar goed beleid voor terug krijg!
Helaas vind ik dat de laatste tijd de wensen overlaten!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:20:21 #256
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_158918739
* IkeDubaku99 pakt zijn glazen bol erbij

Als je eens naar de economie kijkt, dan lijkt alles goed te gaan. Maar ik heb het idee dat landen/overheden weinig hebben geleerd van de economische crisis. In plaats van de bankensector eens flink op te schonen en het afschrijven van schulden is het schuldenplafond juist flink omhoog gegaan. De lage rente had er juist voor moeten zorgen dat lenen voordeliger werd, maar in de praktijk is lenen juist moeilijker geworden. Verder is in sommige landen de (jeugd)werkeloosheid schrikbarend hoog. In Nederland lijkt het goed te gaan met de economie, maar het werkloosheidscijfer is nog aan de hoge kant. Dan heb ik het nog niet gehad over de Chinese bubble (beleggen met geleend geld, opgepompte vastgoedprijzen en gemanipuleerde groeicijfers), de schuldenplafond van de VS en de lage olieprijzen.

Politiek gezien heeft de EU geen antwoord op de vluchtelingencrisis. Merkel gooide de deuren onbeperkt open voor de vluchtelingen en Orban en een aantal andere Oost-Europese leiders gooien de deur juist dicht voor de vluchtelingen. Turkije heeft hier misbruik van gemaakt door een deal af te dwingen met de EU. Ik heb het niet op figuren zoals Timmermans en Merkel die de burger die zich zorgen maakt om deze problematiek wegzetten als extreem-rechts. Natuurlijk zullen bij die burgers er wel rechts-extremisten erbij zitten, maar de burgers ervaren de uitwerking van de keuzes die Merkel en andere leiders maken. Het wordt eens tijd dat de leiders eens gaan kijken hoe hun beleid in de praktijk uitpakt. In Nederland heb je nog een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne, de mogelijke Brexit en nog wat andere problemen.

Ondanks dat mijn glazen bol niet veel goeds voorziet, denk ik dat er nog heel wat moet gebeuren voordat we een revolutie kunnen verwachten.
pi_158919096
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Ondanks dat mijn glazen bol niet veel goeds voorziet, denk ik dat er nog heel wat moet gebeuren voordat we een revolutie kunnen verwachten.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:44:07 #258
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158919202
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Als je eens naar de economie kijkt, dan lijkt alles goed te gaan.
Op het 1e gezicht wel.

Wie dieper kijkt ziet dat de problemen die eronder lagen niet zijn opgelost.
Je hebt een lekke leiding geplakt met duct tape,,die bolt inmiddels op door de waterdruk die erachter zit. Je hebt geld geleend voor die rol tape, de winkelier wil je geen krediet meer geven voor een nieuwe en op je hudige rol zit nog een klein stukje om de andere stukjes een beetje mee te kunnen stutten.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:55:45 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158919394
Spannend.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158919620
Karskens heeft gelijk over een aantal zaken. De EU dacht naief dat het vluchtelingen gedoe wel zou afzwakken. Syrie zou magisch 'opgelost' worden. Het is nu complexer dan ooit en Afghanistan staat ook op omvallen, samen met de rest van de regio als Erdogan de Saudi's en Iran beginnen met de veldtochten. Wij mogen het bevolkingsoverschot van godsdienstwaanzinnigen gaan opvangen.

De verkiezingscampagne van Trump, Wilders en Le Pen schrijven zichzelf. Grenzen dicht, want een open grens en een softe leider levert massaverkrachtingen op. Wapenbezit voor iedere staatsburger, want de politie kan je niet beschermen. Verkrachtingen in Keulen zijn toch iets minder gemakkelijk weg te lachen voor Rutte in een debat.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 01:08:59 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_158919621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die laatste druppel die de emmer laat overlopen zou zomaar kunnen vallen niet?
Dat zou zomaar eens kunnen.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 01:19:44 #262
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158919779
Het proces tegen Wilders begint ook in het voorjaar. Dat zou wel eens de druppel kunnen zijn.
pi_158919800
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Het proces tegen Wilders begint ook in het voorjaar. Dat zou wel eens de druppel kunnen zijn.
En niet te vergeten het referendum op 6 april.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 01:30:05 #264
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158919887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En niet te vergeten het referendum op 6 april.
Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
pi_158919924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:
Verkrachtingen in Keulen zijn toch iets minder gemakkelijk weg te lachen voor Rutte in een debat.
Dat had ik al eerder gedacht, maar toen had ik ook verkeerd gedacht,

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2016 01:34:24 ]
pi_158920235
Een revolutie is misschien wat overdreven, maar als de asielstroom komend voorjaar weer op gang komt en Zuid-Europa wordt opnieuw overspoeld, dan zie ik wel grote demonstraties in diverse landen ontstaan.

En de gebeurtenissen in Keulen zullen (terecht) ook hun weerslag hebben op de publieke opinie in Duitsland. Laffe politieke leiders in Europa zullen daadwerkelijk aan de bak moeten om problemen op te lossen. Daarbij hoort minimaal het snel en effectief uitzetten van asielzoekers die hier de boel verzieken (criminelen, radicaal gespuis, etc.)
pi_158920404
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:32 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Heb je al bruine overhemden en een knuppel aangeschaft?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158920421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, de tegenstemmers zullen winnen en het kabinet legt de uitslag doodleuk naast zich neer. Tegen die tijd zullen er weer 3000/4000/5000 gelukszoekers per week het land binnen komen. Nog een paar verkrachtingsgolven en aanslagen zullen er gepleegd zijn en de enige man die er al jaren voor waarschuwt moet zich in een walgelijk politiek proces voor de rechter verantwoorden voor iets lulligs terwijl haatimams al 30 jaar hun gang kunnen gaan. Dit gaat een hete zomer worden.
pi_158920870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 02:12 schreef Elfletterig het volgende:
Een revolutie is misschien wat overdreven, maar als de asielstroom komend voorjaar weer op gang komt en Zuid-Europa wordt opnieuw overspoeld, dan zie ik wel grote demonstraties in diverse landen ontstaan.

En de gebeurtenissen in Keulen zullen (terecht) ook hun weerslag hebben op de publieke opinie in Duitsland. Laffe politieke leiders in Europa zullen daadwerkelijk aan de bak moeten om problemen op te lossen. Daarbij hoort minimaal het snel en effectief uitzetten van asielzoekers die hier de boel verzieken (criminelen, radicaal gespuis, etc.)
Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158920871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 05:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Belangrijker is wat de economie doet. China lijkt een beetje aan het tanken. Beurs verloor deze week 15%. Bij grote werkloosheid in Europa is een revolutie aanstaande.
In Europa gaat er voorlopig nog geen revolutie plaatsvinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')