abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158911235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:20 schreef Westerling het volgende:

Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.
Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158911292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.

Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.

Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.

Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas :{
Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.

Gewoon even de huidige trend doortrekken, 6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.

Het aantal moslims zal met deze import en met de hogere geboortecijfers groeien naar 10%. Het aantal allochtonen naar 25%. Dan heb je een bevolking waarbij 75% autochtoon is en 25% allochtoon. Gaan al deze mensen oorlog met elkaar voeren? Lijkt me niet, veel allochtonen zijn prima ingeburgerd en veel moslims zijn gematigd en hebben helemaal geen zin in oorlog. Wel zal het aantal fundamentalistische en extremistische moslims toenemen. Deze kunnen voor een hoop ellende zorgen waarna autochtonen en moslims ook weer verder van elkaar komen te staan. De shariapolitie zie ik landelijk niet snel aan macht winnen. Maar wel op bepaalde plaatsen waar veel moslims wonen.

Ik denk dat de economische ontwikkeling belangrijk is. We hebben net de crisis van 2007/08 gehad. We zitten nu weer op dat niveau, maar er is veel bezuinigd en de bevolking is in grootte toegenomen. Grosso modo zijn we armer geworden. Komt er een nieuwe crisis, dan kunnen de situaties wel eens eens extremer worden. De economie in China staat op omvallen, dat zou ook nog wel belangrijk kunnen worden.

De bevolkingssamenstelling kan ook een prima indicator voor revoluties zijn. Echter, ook daar zie ik weinig in voor een revolutie. Europa vergrijst, voor een revolutie is een jonge testosteronrijke bevolking nodig. Iets dat jij wel ziet bij de islamitische bevolking, maar die is numeriek gewoon (nog) te klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 07-01-2016 21:01:25 ]
pi_158911331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vluchtelingen zou ik best willen opvangen als ze hier niet uit dubieuze motieven heen waren gelokt door krachten binnen de EU waar ik geen enkele democratische controle over heb.
Dat riekt naar een complottheorie ?
Politieke machthebbers op hoog niveau lokken vluchtelingen naar Europa?
Met welke dubieuze motieven ?
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:45:27 #129
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158911370
Ik denk overigens dat eerder bij toenemende vluchtelingen problemen de beerput opent.

Bij aanslagen was het tot op heden makkelijk wijzen: De organisatie zat in Yemen, de daders waren extremisten.

Random verkrachtingen op een plein door mensen die toegezongen werden door welkom-mensen geeft veel meer een gevoel van onveiligheid dan de aanslagen kunnen doen.

Tenzij een IS uitpakt en 5 hoofdsteden op 1 dag pakt. Dan breekt de hel los
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158911501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:

Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.

De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFro_Riedewald
pi_158911523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dld moest een minimumloon introduceren, maar daar zijn de industriële baronnen niet blij mee. Verder vergrijst Dld heel snel. Ze hebben lage lonen mensen nodig? Nu kun je dat minimumloon wrs weer omzeilen over een tijdje.
En daar pikt iedereen voordeel van mee in de toekomst in de EU. Anders kun je niet concurreren met Zuidoost-Azië hè.
I´m back.
pi_158911570
Karskens praat kul. Laat ik zijn argumenten eens afgaan.
1. Populistisch rechts is binnen de EU nogal verdeeld en populistisch rechts en extreem rechts zijn onderling enorm verdeeld. Zie je de N-VU al het homohuwelijk of Israël verdedigen? No way.
2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.
3. Op wereldniveau behoort het Nederlandse bestuur tot de beste.
4. Dat is nietszeggend. Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh brak hier ook geen revolutie uit.
5. Zit wat in.
pi_158911581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De meeste indo's zijn Nederlanders en Europeanen. Jairo Riedewald is alle 4, ook nog Surinamer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFro_Riedewald
Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...
pi_158911609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De EU heeft geeneens ordetroepen
En daarnaast heeft de EU niks te zeggen in nederland al wil ons nep kabinet dat natuurlijk wel.

Verder is wilders in alle opzichten ongeschikt, klok en klepel roeper is het, net als zn achterban.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:52:49 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158911638
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar verder houd ik me afzijdig.
Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.
The End Times are wild
pi_158911686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je verslag legt, dan oefen je ook invloed uit. Zelfs als je het verslag daarna delete.
Ja, de werkelijkheid ontgaat een ieder, nu al, laat staan voor een historicus.
I´m back.
pi_158911688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?
Dat mag best wel.... maar dan via democratische verkiezingen.. en de regel is dat de eerstkomende verkiezing in 2017 is of dat binnen een paar maanden dit kabinet valt.
Er is geen andere methode dan dit. Prima geregeld van ons vaderland of je denkt aan methodes die niet zo vaderlandslievend zijn... Staatsgreepje ofzo ?
Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)
Dat systeem is dan ook wat op de schop moet, geen nep democratie meer, maar een orde van wijzen en senioren uit de wetenschap en intellectuelen. De tijd van leugenaars en bedriegers aan de macht moet over zijn.
-
pi_158911697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik typ een heel stuk en je enige inbreng is één of andere voetballer! Discussies op fok...
Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.
En deze inbreng ging over meer dan 1 miljoen Nederlanders , die je indo's noemt.
Niet 1 persoon
Verder relativeer je die angst voor de toekomst en dat is weer goed van je.
pi_158911705

Vandaag een interview van Karskens op geenstijl.

Hij zegt doorgaans wel zinnige dingen, maar schiet m.i. ook uit de bocht met zijn stukje gequote in deze OP.
pi_158911751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Dat hele systeem is gerigged, je hebt geen zak aan verkiezingen ( -ex politicus)
Dat systeem is dan ook wat op de schop moet, geen nep democratie meer, maar een orde van wijzen en senioren uit de wetenschap en intellectuelen. De tijd van leugenaars en bedriegers aan de macht moet over zijn.
Je wilt dus een dictatuur.?
En hoe wil je dat bereiken vóór de volgende verkiezingen ?
Dat zal dus niet gaan .
pi_158911805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:

Karskens plaatst zijn voorspelling te vroeg. Mensen verwachten iets vaak te vroeg. Na mei zitten we er gewoon nog ongeveer bij zoals nu. Het is net als met 'Back to the Future', dat hele toekomstbeeld was ook veel te vroeg geplaatst. Het is inmiddels 'Back to the Past' geworden.
Eens, er moet wrs. eerst nog veel meer spanning worden opgebouwd voordat het tot een uitbarsting kan komen. Maar dan kan elk toevallig "incident" de uitbarsting veroorzaken.
quote:
Gewoon even de huidige trend doortrekken, 6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Nederlanders, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.

Het aantal moslims zal met deze import en met de hogere geboortecijfers groeien naar 10%. Het aantal allochtonen naar 25%. Dan heb je een bevolking waarbij 75% autochtoon is en 25% allochtoon. Gaan al deze mensen oorlog met elkaar voeren? Lijkt me niet, veel allochtonen zijn prima ingeburgerd en veel moslims zijn gematigd en hebben helemaal geen zin in oorlog. Wel zal het aantal fundamentalistische en extremistische moslims toenemen. Deze kunnen voor een hoop ellende zorgen waarna autochtonen en moslims ook weer verder van elkaar komen te staan. De shariapolitie zie ik landelijk niet snel aan macht winnen. Maar wel op bepaalde plaatsen waar veel moslims wonen.
In vind dit te lineair gedacht, bovendien weet niemand bij welk percentage de pleuris uitbreekt en hoe allerlei factoren zoals economie zowel de moslim als de niet-moslim beïnvloedt.
quote:
Ik denk dat de economische ontwikkeling belangrijk is. We hebben net de crisis van 2007/08 gehad. We zitten nu weer op dat niveau, maar er is veel bezuinigd en de bevolking is in grootte toegenomen. Grosso modo zijn we armer geworden. Komt er een nieuwe crisis, dan kunnen de situaties wel eens eens extremer worden. De economie in China staat op omvallen, dat zou ook nog wel belangrijk kunnen worden.
Deze zorg deel ik wel, het financiële systeem is nog steeds een chaotische puinhoop
quote:
Iets anders dat je vaak ziet bij revoluties of pogingen daartoe is een jonge bevolkingssamenstelling. Ook daar zie ik weinig in voor een revolutie. Europa vergrijst, voor een revolutie is een jonge testosteronrijke bevolking nodig. Iets dat jij wel ziet bij de islamitische bevolking, maar die is numeriek gewoon (nog) te klein.
OK een hoog percentage is vergrijst maar gelukkig zijn er nog wel autochtone geboortes en jongeren. Echter de bereidheid tot geweld is bij de islamieten/allochtonen vele malen hoger.
Als door verslechterende omstandigheden dit ook bij de autochtone/ niet-moslims gaat toenemen dan is de kans op escalaltie groot
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158911816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:

2. Nederland behoort tot de rijkste landen te wereld en we zijn bijna uit een van de ergste economische crisissen ooit.

Dit alleen al :') De hele westerse wereld zit zo diep in de schulden dat het zelfs in geen duizend jaar er nog uitkomt met alle moeite. http://www.usdebtclock.org/ De v.s. zelf alleen al...
-
pi_158911822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb wel wat meer inbreng in dit topic.
En deze inbreng ging wel over meer dan 1 miljoen Nederlanders , die je indo's noemt.
Niet 1 persoon
Verder relativeer je die angst voor de toekomst en dat is weer goed van je.
Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.

quote:
6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Ongeveer 20% is allochtoon, daar zit van alles in, Indo's, Surinamers, Europeanen etc.
pi_158911883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus een dictatuur.?
En hoe wil je dat bereiken vóór de volgende verkiezingen ?
Dat zal dus niet gaan .
Jij wilt liever een corporate nep democratie?

Een dictatuur van geleerden is superieur aan een nep democratie van leugenachtige media grondstof en bank magnaten vriend.
-
pi_158911981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet een erg geheimzinnig complot he?

quote:
Destabiliseren, bombarderen, infiltreren, opvang in de regio frustreren.

quote:
Een Europees immigratiebeleid? Bevolkingsgroei? Arbeidsaanbod?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:02:51 #146
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158911985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
1. Populistisch rechts is binnen de EU nogal verdeeld en populistisch rechts en extreem rechts zijn onderling enorm verdeeld. Zie je de N-VU al het homohuwelijk of Israël verdedigen? No way.
3. Op wereldniveau behoort het Nederlandse bestuur tot de beste.
4. Dat is nietszeggend. Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh brak hier ook geen revolutie uit.
5. Zit wat in.
Is de NVU een partij die hier garen bij spint? Nee.
Allicht qua BNP, echter wat betreft besteedbaar inkomen zitten we inmiddels in vergelijking met de EU al in de middenmoot. En meer bezuinigingen treft een hoop mensen die het nu allemaal net kunnen rooien.
Dat we op wereldniveau goed georganiseerd zijn zegt niets over of een bestuur legitiem is in de ogen van de bevolking. Saoedi Arabië heeft ook een giga staats aparaat, de sovjet unie ook. Toch zijn beide voorbeelden van staten die geen drol geven om de belangen van de burgers.
Pim Fortuyn en Theo zijn lang geleden. Als je niet ziet hoe het klimaat sinds 9/11 aan het draaien is ben je stekeblind. En de kloof tussen burger&politiek is sindsdien gaan groeien.

De signalen dat de economie gaat haperen zijn in ieder geval plenty

http://www.bloomberg.com/(...)is-george-soros-says
http://www.bloomberg.com/(...)de-lingers-around-34
http://www.theweek.co.uk/(...)it-a-new-11-year-low
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158911991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik noem helemaal niet 1 miljoen Nederlanders Indo's. Ik noem (ongeveer) 20% allochtoon. Een groep waar van alles inzit.

Dat is het punt juist.
Je maakt een onderscheid tussen indo's en Nederlanders.
Alsof indo's geen Nederlanders zijn .
NWS / Arnold Karskens: "In mei breekt hier de revolutie uit".
pi_158911993
Lijkt mij sterk dat dit gaat gebeuren. Er zal best eens op bepaalde plekken geweld opkomen door kleine groeperingen maar een massale Europese opstand met geweld?

Dat er een Europese opstand komt zal mij niet verbazen, maar dat zal heel anders zijn dan in de Arabische wereld. Dat geweld zal er veel minder zijn.
pi_158912051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:59 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Jij wilt liever een corporate nep democratie?

Een dictatuur van geleerden is superieur aan een nep democratie van leugenachtige media grondstof en bank magnaten vriend.
Maar hoe wil je dat bereiken ?
Als gevolg van de revolutie van Karskens?
Dat wordt een bloody toestand.
pi_158912065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is het punt juist.
Je maakt een onderscheid tussen indo's en Nederlanders.
Alsof indo's geen Nederlanders zijn .
Hij zegt toch nergens dat het geen Nederlanders zijn?
Hij zegt dat er 20%, waar een deel indo van is, allochtoon is.

Dat houdt gewoon in dat 20% van de Nederlandse bevolking (dus Nederlands) niet oorspronkelijk van Nederlandse oorsprong is en 80% wel.
Maar daarom zijn ze wel Nederlands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')