Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De enige troepen die wij hebben zijn de burgers uit het christelijke kamp.

Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn ook burgers, militairen en politie-agenten die niet christelijk zijn.

Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet gewoon werken, dus ik laat de revolutie even schieten.

Wij halen alle vluchtelingen binnen in ons land, onze plicht als christen en fatsoenlijk mens, maar we weten er komen (van die zelfde lui of van geloofsgenoten) een aantal aanslagen en daar gaan veel burgers zoals jullie bij dood. Maar dat is pech(told), want we gaan toch door met het binnenhalen van vluchtelingen. Geen goed verhaal hoor. En dat hebben de mensen door.quote:

Ja, maar verder houd ik me afzijdig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij gaat toch verslagleggen? Dan doe je automatisch mee.

Ahhhhh je maakt er een godsdienstoorlog van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.

Dan barst de bom. Of misschien is er inderdaad eerst nóg een onwerkbare regering nodig, en dat het daarna pas barst. En met barsten bedoel ik geweld. Muiterij en grof geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat 'klapt' ? Het kabinet valt? Dat zou best kunnen.
Weer nieuwe verkiezingen? Misschien daarna weer een instabiele regering?
Dat kan.
Dat zeggen ze ja, ze handelen er alleen niet naar. Overigens is dit heus niet het enige probleem (wel de druppel), de euro, open grenzen met lage lonen landen zijn er zo nog een paar. Maar stuk voor stuk pakt geen politieke partij dit aan omdat onze democratie feitelijk al die dingen al niet meer in handen heeft. De EU, legio internationale verdragen en multinationals waar we financieel en fiscaal niets meer over te zeggen hebben maken de feitelijke manoevre-ruimte van onze regering dusdanig klein dat dit gevoeld zal worden (en terecht) als een gebrek aan democratie. En dat gaat resulteren in grootscheepse rotzooi.quote:Wat wil 'het volk" dan ? Stoppen van de asielstroom? Dat willen toch alle politieke partijen ?
Grenzen strenger bewaken? Alle partijen en landen willen de buitengrenzen van EU strenger hebben .

Met christenen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Die moeten dan ook een kant kiezen, meestrijden met christenen of niet.

Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met christenen?![]()
Die zijn er amper man!

De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlandse christenen zijn bovendien vaak enorme watjes. De tijd van de Tempeliers is al geruime tijd voorbij.

Jij in het duivelslegioen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De EO-milities, de jehovadivisies, de pinksterpantserafdeling en niet te vergeten de zwartekousencommando's.

Hij had het wel bij het rechte eind betreffende Afghanistan: verspilling van levens en geldquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie neemt die man nou serieus?

We kunnen niet eens vluchten naar België.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:25 schreef Oud_student het volgende:
Compliment voor Arnold Karstens en TS voor het quoten.
Ik denk dat dit eigenlijk de belangrijkste politieke vraag is waar we voor staan.
Het gaat over de (politieke) toekomst en dit zou dus eigenlijk in POL moeten staan (maar is mij om het even)
Dat er iets zal gaan gebeuren in de aangeduide richting kan haast niet anders.
Maar het voorspellen van het moment is uitermate moeilijk, eigenlijk onmogelijk.
Je kunt de politiek, economie, en andere gebeurtenissen die op elkaar inwerken zien als een complex systeem. Het systeem lijkt steeds meer in een chaotische fase te komen. Uit de chaostheorie weten we dat het systeem vanuit die chaos in een van de (vele) mogelijke stabiele (stabielere) toestanden zal terecht komen. Welke toestand dat zal zijn is intrinsiek onvoorspelbaar.
Toegepast op dit onderwerp betekent dit dat we een verwarrende toekomst tegemoet gaan van geweld, problemen met "vluchtelingen" , terrorisme, politieke instabiliteit zowel in Nederland als daarbuiten (Merkels positie zal wankelen, BRexit, verslechtering van de economie, etc)
Welke politieke stroming uiteindelijk zal winnen? Ik vrees dat de islam steeds meer invloed zal krijgen.
Misschien dat daarna buitenparlementaire groepen de macht in de straat gaan overnemen om de orde te herstellen, maar het kan ook zijn dat de sharia politie zijn intrede doet.
Iets er tussenin lijkt onwaarschijnlijker, helaas

Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat ik het topic op 1 juni nog niet vergeten ben en dan zal ik het nog eens kicken.

Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou er als Karskens ook niet op gokken. Maar dat wat broeit gaat wel door met broeien. Op welke termijn het uitbarst weet je slechts met een kristallen bol.

Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als er weer een aanslag komt zoals in november in Parijs, denk je niet dat er dan wat barst?

Nou weer 130 doden wil de boel wel een beetje opjuinen hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu.. Denk dat er eerst een paar valse starten zullen zijn die weer bedaren. Aanslagen versnellen het proces wel.

Werkt averechts op den duur.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien dat onze overheden uiteindelijk verErdoganiseren en twitter en facebook er ook uit gooien zelfs.

Ja, op den duur, het is onbestaanbaar dat ze het überhaupt zouden doen, zou je denken.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |