Ja, dat artikel over die Zwitserse generaal, of wat was het, dat had ik gelezen idd. Maar ik dacht ook meteen dat generaals niet echt de types zijn om een juiste inschatting te maken wat betreft dit soort maatschappelijke zaken. Maar goed er borrelt wel wat en Karskens gaat uit van de de stelling: stel er gebeurt nog eens wat, zoals in Parijs in november. Vervolgens kan de backlash via internet wel erg groot worden natuurlijk. En ja, Wilders c.s. kunnen dit kanaliseren, nog los even van geweld.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een revolutie uitbreekt in de betekenis van het met geweld afzetten van de regering. Dat is ook niet nodig in een functionerende democratie, wij krijgen iedere 4 jaar de kans om op volstrekt legale wijze via verkiezingen een revolutie te houden.
Wel ben ik er van overtuigd dat er een crisis zal ontstaan waar de overheid geen controle meer heeft over wat er gebeurt. Die gewelddadigheden zullen dan tussen Nederlanders en moslims plaatsvinden. Van welke intensiteit dat is weet ik niet. Dat kan varieren van het in brand steken van moskeeen tot het daadwerkelijk met slag- en steekwapens op de vuist gaan van groepen. Het kan wel nog jaren duren voordat dit gebeurt. Eerst moet de situatie nog verder verslechteren en de spanning verder toenemen. Maar een vonk in het kruitvat zal dan de boel in lichterlaaie zetten.
[..]
Zie ook deze waarschuwing van de Chef van het Zwitserse leger over de aanstaande Europese burgeroorlog:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Dit komt ook overeen met het model wat ik verwacht. Als slechts 1 promille van de bevolking begint te rellen is er sprake van ernstige sociale onlust. Als slechts 5 promille van de bevolking gaat rellen dan is de overheid alle controle hierover kwijt en kan slechts wachten totdat het vanzelf uitwoedt.
En nu?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Intellectueel het volgende:
Dat voorspelde Martin Armstrong (aantal maanden geleden nog een interessante docu over hem uitgezonden op NPO2) al in 2014.
Je kan ook gewoon de verkiezingen van 2017 afwachten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:51 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Er moet wel een revolutie komen maar niet een die gekaapt wordt in de chaos van geweld, wij moeten het zelf doen als het om verdediging gaat en niet opkijken naar politici die hier de oorzaak van zijn. Er zijn verder genoeg capabele kandidaten om de plek in te nemen van de policor landveraders die nu helaas nog op hun post zitten.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Laten we het hopen.
Genoeg is genoeg.
En je weet zeker dat je zelf geen landverrader bent. Je lijkt er toch best wel op.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:51 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Er moet wel een revolutie komen maar niet een die gekaapt wordt in de chaos van geweld, wij moeten het zelf doen als het om verdediging gaat en niet opkijken naar politici die hier de oorzaak van zijn. Er zijn verder genoeg capabele kandidaten om de plek in te nemen van de policor landveraders die nu helaas nog op hun post zitten.
Ik vond die voorspelling dat hij tientallen kinderen zou afknallen een stuk exacter.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
En wat een burgeroorlog betreft, tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië is onderzoek gedaan naar de dorpen waarin het ethnisch geweld het hevigst was. Men zocht parameters die dit geweld konden verklaren/voorspellen.
Al vrij snel werd één aspect gevonden dat bijna feilloos de kans op het ontstaan van geweld kon aantonen, en dat was de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen.
Als één bevolkingsgroep significant groter was dan de andere, dan gebeurde er meestal niks. Als er geweld was, dan kwam dit van buiten uit. De verklaring hiervoor was dat de kleine groep geen bedreiging vormde voor de grote en dus met rust gelaten werd, en dat de kleine groep het wel uit het hoofd liet de de grote aan te vallen. Rust dus.
Als die groepen even groot waren werd het geweld bijna onvermijdelijk. Dan zagen ze elkaar als een bedreiging en wilden aanvallen voordat het te laat was.
Ik denk dat rond 2080 de demografische verhoudingen zo verschoven zullen zijn binnen Europa dat we in deze gevaarlijke zone terecht komen (zoals Breivik al voorspelde)
Ik geloof ook niet in een revolutie, zei ik al in OP, ik denk wel dat de pleuris uitbreekt mocht er een dergelijke aanslag plaatsvinden, binnen grofweg heel Europa. En dat is men dan niet over paar maanden vergeten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er kunnen best anti moslim acties plaatsvinden. Maar voor een revolutie denk ik dat weinig mensen zich zullen gaan opofferen.
Dan is er al teveel schade gedaan. Types als merkel, rutte, obama, verhofstadt e.d. moeten wijken voor mensen die wel het welzijn van hun volkeren in ogenschouw nemen ipv het welzijn van een corporate superstaat in het chequeboekje van bankiers/oplichters/astrotvinhetgroot.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de verkiezingen van 2017 afwachten.
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in een revolutie, zei ik al in OP, ik denk wel dat de pleuris uitbreekt mocht er een dergelijke aanslag plaatsvinden, binnen grofweg heel Europa. En dat is men dan niet over paar maanden vergeten.
Een aanslag zoals in Parijs, zegt zelfs Van Wijk (D66), kan ieder moment ook in NL plaatsvinden hoor. En ja als dat gebeurt dan is men wel heel boos hoor, of jij niet, zeg jij dan ook ach mensen gaan nu eenmaal dood?quote:
Spanje, Griekenland en Portugal zitten inmiddels vol met mensen die niet zoveel te verliezen hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er kunnen best anti moslim acties plaatsvinden. Maar voor een revolutie denk ik dat weinig mensen zich zullen gaan opofferen.
Assad deed dat ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Enge gedachte dat de EU deze revolutie keihard zal neerslaan, mocht die uitbreken.
Ja, openbare orde handhaven gaat wel voor natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Enge gedachte dat de EU deze revolutie keihard zal neerslaan, mocht die uitbreken.
Ik zou het erg kut vinden. En ik denk dat et helaas ook tot allerlei vervelende tegenacties zal leiden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een aanslag zoals in Parijs, zegt zelfs Van Wijk (D66), kan ieder moment ook in NL plaatsvinden hoor. En ja als dat gebeurt dan is men wel heel boos hoor, of jij niet, zeg jij dan ook ach mensen gaan nu eenmaal dood?
Hier gaat het al mis. De nationalistische partijen in Europa zijn verdeeld. UKIP wil niet samenwerken met Front National en de PVV. De PVV en Front National willen op hun beurt niet samenwerken met de conservatieve rechtse partijen uit Oost-Europa. In Nederland lukt het Wilders voorlopig al niet eens om in meer dan twee gemeentes mee te doen. En met een grote winst zullen er weer tal van gekken in zijn kamerfractie zitten.quote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
We zijn nog steeds ontzettend welvarend, niet voor niets komen die vluchtelingen zo graag naar hier. Ja, we hebben last gehad van de economische crisis. Maar vergeleken met andere continenten zijn we nog steeds rijk.quote:2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
Vergeleken met tal van bananenrepublieken wordt het nog behoorlijk goed georganiseerd hier in het westen. Al ben ik het wel met dit punt eens, de hele asielcrisis komt voort uit een gebrek aan leiderschap, een duidelijk en hard plan had deze crisis gemakkelijk kunnen tackelen.quote:3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Bij eerdere recente incidenten is er echter geen revolutie uitgebruiken. Juist omdat de nationalistische partijen zo slecht georganiseerd zijn en we het (economisch) nog zo goed hebben.quote:Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Een beetje zoals de opkomst bij verkiezingen, waarbij het weer ook meespeelt. Als het echt hommeles zou zijn, zou het weer natuurlijk niet veel hoeven uitmaken. Kijk maar hoe mild deze winter is.quote:5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De EU heeft geeneens ordetroepenquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef Odaiba het volgende:
Ja, maar dat is geen juiste reactie, denk ik, als politicus zijnde. En dat hebben de mensen door hè.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou het erg kut vinden. En ik denk dat et helaas ook tot allerlei vervelende tegenacties zal leiden.
Maar, voor massale rellen heeft men teveel te verliezen.
Niet direct, maar indirect wel. Liberale/Sociale partijen hebben in veel landen ministers zitten op veiligheid en defensie.quote:
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen juiste reactie, denk ik, als politicus zijnde. En dat hebben de mensen door hè.
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:56 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dan is er al teveel schade gedaan.
Nederlandse Burgers begrijpen niet dat wij de macht hebben om een staatsgreep te plegen en nieuwe verkiezingen uit te schrijven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Maar hoe wil je dan bijv deze Nederlandse regering afzetten ?
Dat mag best wel.... maar dan via democratische verkiezingen.. en de regel is dat de eerstkomende verkiezing in 2017 is of dat binnen een paar maanden dit kabinet valt.
Er is geen andere methode dan dit. Prima geregeld van ons vaderland of je denkt aan methodes die niet zo vaderlandslievend zijn... Staatsgreepje ofzo ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |