quote:Protest tegen komst azc
Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.
Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen
Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.
Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.
Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.
Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
Toch nog even teruggekeken. Men had het in de laatste uitzending i tegenstelling tot de eerdere uitzending van 17.00 enkel over een vrouw die zwaar gewond is geraakt bij de rellen. Waarna de advocaat aan het woord komt die vertelt dat ze voor haar huis in elkaar werd geslagen en *knip*. De betrokkenheid van de politie kwam niet aan bod.quote:..
Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.
Je hebt gelijk, om 18:00 een stuk minder duidelijk. Maar misschien op last van het politieonderzoek ofzo.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:27 schreef Eix het volgende:
[..]
Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.
Levert misschien weer te veel discussie op wat te veel afleidt van het onderwerp: het moet gewoon lekker zwart/wit zijn dat er rellen zijn geweest.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:42 schreef Eix het volgende:
Om nog even terug te komen het journaal van net.
[..]
Toch nog even teruggekeken. Men had het in de laatste uitzending i tegenstelling tot de eerdere uitzending van 17.00 enkel over een vrouw die zwaar gewond is geraakt bij de rellen. Waarna de advocaat aan het woord komt die vertelt dat ze voor haar huis in elkaar werd geslagen en *knip*. De betrokkenheid van de politie kwam niet aan bod.
Het verwonderde mij. Maar zal dan wel niet bewust zijn.
Niks mis met beschaafde spandoeken makenquote:Op donderdag 17 december 2015 18:43 schreef syndroom het volgende:
www.geenstijl.nl/mt/archi(...)in_geldermalsen.html
Ze zijn druk bezig daar
quote:Op donderdag 17 december 2015 18:43 schreef syndroom het volgende:
www.geenstijl.nl/mt/archi(...)in_geldermalsen.html
Ze zijn druk bezig daar
Stukje gaat over de relschoppersquote:Op donderdag 17 december 2015 18:50 schreef syndroom het volgende:
www.geenstijl.nl/mt/archi(...)it_geldermalsen.html
Politie
Nouja die relschoppers hadden ook gewoon kunnen demonstrerenquote:Op donderdag 17 december 2015 18:50 schreef syndroom het volgende:
www.geenstijl.nl/mt/archi(...)it_geldermalsen.html
Politie
Natuurlijk is dat wel bewust.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:42 schreef Eix het volgende:
Om nog even terug te komen het journaal van net.
[..]
Toch nog even teruggekeken. Men had het in de laatste uitzending i tegenstelling tot de eerdere uitzending van 17.00 enkel over een vrouw die zwaar gewond is geraakt bij de rellen. Waarna de advocaat aan het woord komt die vertelt dat ze voor haar huis in elkaar werd geslagen en *knip*. De betrokkenheid van de politie kwam niet aan bod.
Het verwonderde mij. Maar zal dan wel niet bewust zijn.
Wat is democratie volgens jou dan precies? Wie het meeste kabaal maakt, krijgt zijn zin?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:48 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Maar vooral op de democratie blijven vertrouwen!
Nouja... die aardige meneer wil alleen maar naar buiten toe. Stomme polities!quote:Op donderdag 17 december 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nouja die relschoppers hadden ook gewoon kunnen demonstreren
Nee het ging mij er om dat mensen lopen te drammen van dat de mensen uit Geldermalsen gewoon braafjes hadden moeten stemmen op de partij die hun belangen behartigt, en als de heersende partijen keuzes maken die jou niet aanstaan, ben je dus blijkbaar in de minderheid en heb je gewoon pech gehad. Zolang maar genoeg mensen braafjes op de juiste partij stemmen, komt het allemaal vanzelf wel goed.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is democratie volgens jou dan precies? Wie het meeste kabaal maakt, krijgt zijn zin?
Ik denk dat die meneer eerst op een niet al te aardige manier naar binnen is gegaanquote:Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja... die aardige meneer wil alleen maar naar buiten toe. Stomme polities!
En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee het ging mij er om dat mensen lopen te drammen van dat de mensen uit Geldermalsen gewoon braafjes hadden moeten stemmen op de partij die hun belangen behartigt, en als de heersende partijen keuzes maken die jou niet aanstaan, ben je dus blijkbaar in de minderheid en heb je gewoon pech gehad. Zolang maar genoeg mensen braafjes op de juiste partij stemmen, komt het allemaal vanzelf wel goed.
Allicht, maar wie hoort er te besluiten? Het college, of de raad?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ook in democratie worden wel eens besluiten genomen waar je het niet eens bent.
1500 moslims uit Eritrea en/of Syrië van nog geen 11.000 man valt niet gewoon in de categorie "besluiten waar je het niet mee eens bent". Het is niet zo dat de gemeente besloten heeft om de bomen voor de kerk te kappen om onderhoudskosten te besparen, of dat een verbreding van de weg niet doorgaat of zo.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?
Dat gekozen bestuurders opkomen voor hun achterban en niet er een geheel eigen agenda op na gaan houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is democratie volgens jou dan precies? Wie het meeste kabaal maakt, krijgt zijn zin?
De gemeenteraad heeft het laatste woord, beste jongen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:02 schreef Wintar het volgende:
[..]
Allicht, maar wie hoort er te besluiten? Het college, of de raad?
quote:Op donderdag 17 december 2015 18:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
Stukje gaat over de relschoppers____!!!!!!!
De enige relschoppers zijn die arrogante politici die hiermee onrust zaaien. Het is toch allang duidelijk dat niemand op een AZC zit te wachten.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nouja die relschoppers hadden ook gewoon kunnen demonstreren
Nee, dat vind jij.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
1500 moslims uit Eritrea en/of Syrië van nog geen 11.000 man valt niet gewoon in de categorie "besluiten waar je het niet mee eens bent". Het is niet zo dat de gemeente besloten heeft om de bomen voor de kerk te kappen om onderhoudskosten te besparen, of dat een verbreding van de weg niet doorgaat of zo.
Wat lopen de demonstranten dan te zeuren over democratie?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De gemeenteraad heeft het laatste woord, beste jongen.
Goeie oplossing Hans, bedankt voor je bijdragequote:Op donderdag 17 december 2015 19:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
De enige relschoppers zijn die arrogante politici die hiermee onrust zaaien. Het is toch allang duidelijk dat niemand op een AZC zit te wachten.
Kun je nog steeds geweldloos demonstreren, desnoods zet je een of andere bedreigde kikkersoort neer op dat terrein waar het AZC moet komen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
De enige relschoppers zijn die arrogante politici die hiermee onrust zaaien. Het is toch allang duidelijk dat niemand op een AZC zit te wachten.
Ikzelf zou niet voor geweld kiezen, maar de gemeente heeft zeer sterke financiële belangen om dit door te drukken. Die heeft het welzijn van de bewoners echt niet voorop staan.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat vind jij.
Dit valt gewoon binnen de beslissingsbevoegdheid van het gemeentebestuur.
Overigens zou ik 1500 ook wat veel vinden, maar probeer de gemeente dan met argumenten te overtuigen in plaats van met geweld.
Ziet de gemeente het niet gewoon in de eerste plaats als bron van inkomsten, dus makkelijke manier om gaten in de begroting te dichten?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat vind jij.
Overigens zou ik 1500 ook wat veel vinden, maar probeer de gemeente dan met argumenten te overtuigen in plaats van met geweld.
Dat vraag ik mij de hele dag al af.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:08 schreef Wintar het volgende:
[..]
Wat lopen de demonstranten dan te zeuren over democratie?
Geweld werkt eerder averechts. Persoonlijk zou ik dit juist als een aanmoediging zien om dat azc zo snel mogelijk te openen. Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat je met geweld niets bereikt in ons land.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ikzelf zou niet voor geweld kiezen, maar de gemeente heeft zeer sterke financiële belangen om dit door te drukken. Die heeft het welzijn van de bewoners echt niet voorop staan.
De grootschalige opvang komt vanuit de 2e kamer toch, waar PVV ook achterstaat. Trouwens in Oranje kon Dijkhoff het toch doordrukken, de gemeente was het er niet mee eens, maar het moest.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat vind jij.
Aan de andere kant (wat wel erg kwalijk zou zijn), zouden ze nu kunnen denken dat de bewoners van een AZC misschien niet meer veilig zouden zijn als ze zich op straat vertonen tussen dez mensen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweld werkt eerder averechts. Persoonlijk zou ik dit juist als een aanmoediging zien om dat azc zo snel mogelijk te openen. Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat je met geweld niets bereikt in ons land.
Dat risico moet je maar nemen. Anders denken veel meer groepen dat je in dit land van alles af kunt dwingen met geweld.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant (wat wel erg kwalijk zou zijn), zouden ze nu kunnen denken dat de bewoners van een AZC misschien niet meer veilig zouden zijn als ze zich op straat vertonen tussen dez mensen.
Te triest voor woorden. Dat mensen hier niet meer veilig zouden zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant (wat wel erg kwalijk zou zijn), zouden ze nu kunnen denken dat de bewoners van een AZC misschien niet meer veilig zouden zijn als ze zich op straat vertonen tussen dez mensen.
Als alleen de gemeente profiteert zou ik daar nog niet zo enorm veel moeite mee hebben. Hier komen er binnenkort 1200, en daar profiteren commerciële partijen ook flink van mee. Net zoals in Oranje overigensquote:Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef agter het volgende:
Ik hoor bedragen van 100 en 160 euro per bed per nacht voorbij komen.
Kan de OZB ook weer omlaag.
Ach, het houdt mensen aan het werk.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:17 schreef Wintar het volgende:
[..]
Als alleen de gemeente profiteert zou ik daar nog niet zo enorm veel moeite mee hebben. Hier komen er binnenkort 1200, en daar profiteren commerciële partijen ook flink van mee. Net zoals in Oranje overigens
Dat vind ik een stuk kwalijker. Zo wordt het echt een industrie, waar veel geld in omgaat, en waarvan een aanzienlijk deel ten goede komt aan profiteurs.
De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tatta'squote:Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, dat was wat gek. Ik begrijp dat het Rijk in het uiterste geval kan beslissen om ergens extra asielzoekers te stallen, maar dat kan alleen in geval van nood.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
De grootschalige opvang komt vanuit de 2e kamer toch, waar PVV ook achterstaat. Trouwens in Oranje kon Dijkhoff het toch doordrukken, de gemeente was het er niet mee eens, maar het moest.
Dat denk ik ook, tevens denk ik dat die wel weten wat voor het daglicht bestemd is en wat niet?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:18 schreef Wintar het volgende:
[..]
De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tata's
Volgens die redenatie mogen we de mensen wel dankbaar zijn voor de boost die ze de economie in Geldermalsen hebben gegeven. Vandaag weer werk voor de glaszetter en de politie kon gisteravond weer een paar uurtjes schrijvenquote:Op donderdag 17 december 2015 19:17 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, het houdt mensen aan het werk.
Klopt, maar wil het COA het risico lopen?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:18 schreef Wintar het volgende:
[..]
De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tata's
Ja die broken window gaat dan wel aardig letterlijk op hier.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Volgens die redenatie mogen we de mensen wel dankbaar zijn voor de boost die ze de economie in Geldermalsen hebben gegeven. Vandaag weer werk voor de glaszetter en de politie kon gisteravond weer een paar uurtjes schrijven
En waarom geloof je dat zomaar? In het algemeen en zeker op Fok is het niet zo heel gebruikelijk om de versie van een belanghebbend slachtoffer zomaar voor waar aan te nemen. Als de ME chargeert moet je gewoon wegwezen, en als er eentje met een wapenstok op je afkomt ook, want ze toleren ook geen mogelijke relschoppers achter de linie. Dan kan het zomaar zijn dat je 5 minuten je huis niet in kan, pech. Zeker als het rellen zijn waarbij notabene geschoten is.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:26 schreef Wintar het volgende:
[..]
Naar ik begreep heeft die vrouw die demonstratie bezocht, is ze vervolgens weggegaan toen het escaleerde, heeft ze vervolgens boodschappen gedaan, en is daarna 600 meter verwijderd van de plaatst van demonstratie, vlak voor haar eigen woning door de ME in elkaar geslagen.
Althans, zo luidde het relaas op radio 1. Daar reageer ik op.
Ik vind 3 waarschuwingsschoten er ook snel eentje teveel, maar 'hard optreden' is vaak disproportioneel optreden en is vaak willekeurig optreden. Dikwijls onrechtmatig bovendien. Ik ben voor genummerde ME-ers, camera-registratie van hun optreden en het mijden van hoofdletsel, maar bepaalde krachten in de samenleving vinden het heel prettig dat de politie en de ME schrik kunnen aanjagen zonder dat er verantwoording hoeft te worden afgelegd.quote:Dat er hard opgetreden wordt tegen mensen die daar aan het rellen waren, vind ik niet zo vreemd. Veelal zijn dat ook mensen van het type dat altijd loopt te schreeuwen dat de politie harder moet optreden en dat er zwaarder gestraft moet worden.
Laten we een land worden waar asielzoekers niet veilig over straat kunnen. Toppie.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, maar wil het COA het risico lopen?
En als ze het idd echt bij de mensen door de strot gaan drukken dat het er toch komt, wat voor invloed heeft dat op de sfeer in het land? Ja je moet niet toegeven aan geweld, maar als het duidelijk is dat de bewoners van het dorp het absoluut niet willen hebben en dat de emoties daar rondom zo hoog oplopen dat het tot deze rellen komt, en dat het dan TOCH gebeurt; dan voel je je als burger toch ook volkomen machteloos tegenover de massale instroom van de immigranten? Zeker als blijkt dat de beweegredenen van de gemeente vooral financieel zijn.
Da's sowieso ook weer absoluut niet de bedoeling.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we een land worden waar asielzoekers niet veilig over straat kunnen. Toppie.
Ik denk dat cameraregistratie (bijvoorbeeld een cameraatje in hun helm) ook in het belang van de ME'er is, men kan dan zien wat ze allemaal doormaken, wat ze naar hun hoofd geslingerd krijgen. En als een demonstrant (of een ME'er) zich misdraagt is dat een krachtig bewijsmateriaal.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom geloof je dat zomaar? In het algemeen en zeker op Fok is het niet zo heel gebruikelijk om de versie van een belanghebbend slachtoffer zomaar voor waar aan te nemen. Als de ME chargeert moet je gewoon wegwezen, en als er eentje met een wapenstok op je afkomt ook, want ze toleren ook geen mogelijke relschoppers achter de linie. Dan kan het zomaar zijn dat je 5 minuten je huis niet in kan, pech. Zeker als het rellen zijn waarbij notabene geschoten is.
[..]
Ik vind 3 waarschuwingsschoten er ook snel eentje teveel, maar 'hard optreden' is vaak disproportioneel optreden en is vaak willekeurig optreden. Dikwijls onrechtmatig bovendien. Ik ben voor genummerde ME-ers, camera-registratie van hun optreden en het mijden van hoofdletsel, maar bepaalde krachten in de samenleving vinden het heel prettig dat de politie en de ME schrik kunnen aanjagen zonder dat er verantwoording hoeft te worden afgelegd.
Oh je bedoelt "tatta". Is dat niet het blanke equivalent van "nikker"?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:18 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ha geef me eens die hamer?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:28 schreef Kijkertje het volgende:
Alle rellers (AZC-ers en Nederlanders) een taakstraf geven en gezamenlijk aan het werk zetten bij de bouw van een opvangcentrum. Goed voor de integratie
Oeps, hoe het nieuws ver(kr)acht kan worden.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
De grootschalige opvang komt vanuit de 2e kamer toch, waar PVV ook achterstaat. Trouwens in Oranje kon Dijkhoff het toch doordrukken, de gemeente was het er niet mee eens, maar het moest.
Zouden ze die mensen niet de OZB waarde willen geven, bedoel dus de waarde van het pand getaxeerd voor de OZB belasting, dan hebben ze woonruimte genoeg voor die mensen of niet?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:33 schreef geavanceerd het volgende:
Een AZC zal de demografisch opmaakt van stad/dorp voor altijd ontwrichten, met daarnaast permanente, escalerende culturele/jihadistische spanningen .
Men moet proportioneel reageren op een AZC.
Hoe bedoel je? Welke mensen moeten ze de OZB waarde geven?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden ze die mensen niet de OZB waarde willen geven, bedoel dus de waarde van het pand getaxeerd voor de OZB belasting, dan hebben ze woonruimte genoeg voor die mensen of niet?
Hoe zit dat nou in Steenbergen? Meen laatst ergens gelezen te hebben dat de demonstranten daar toch (deels) hun zin gekregen hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweld werkt eerder averechts. Persoonlijk zou ik dit juist als een aanmoediging zien om dat azc zo snel mogelijk te openen. Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat je met geweld niets bereikt in ons land.
En als de ME zich dan misdraagt, is er net iets mis gegaan met de opname van de beelden, dat zal je altijd zien.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat cameraregistratie (bijvoorbeeld een cameraatje in hun helm) ook in het belang van de ME'er is, men kan dan zien wat ze allemaal doormaken, wat ze naar hun hoofd geslingerd krijgen. En als een demonstrant (of een ME'er) zich misdraagt is dat een krachtig bewijsmateriaal.
Die inwoners welke er wonen, twee vliegen in 1 klap, ze hebben hun huizen verkocht aan een redelijke prijs en ze kunnen ergens naar toe waar ze niet zijn of komen. En waarschijnlijk woonruimte genoeg dat ze nog geen AZC nodig hebben dan?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:38 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Welke mensen moeten ze de OZB waarde geven?
Even Teeven bellen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:43 schreef Wintar het volgende:
[..]
En als de ME zich dan misdraagt, is er net iets mis gegaan met de opname van de beelden, dat zal je altijd zien.
Ehhh de opgepakte relschoppers kwamen voor 80 a 90 % uit de provincie gelderland toch? En dat waren er niet zo heel veel. Wil niet zeggen dat alle relschoppers 80 a 90% uit Geldermalsen komen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oeps, hoe het nieuws ver(kr)acht kan worden.
In Oranje huurde het COA een vakantie-bungalowdorp af, in Geldermalsen verkoopt (!!) de gemeente een stuk grond voor de bouw van een AZC om haar begroting rond te krijgen...
Ligt een wereld van verschil met als gelijke noemer: Overheid heeft schijt aan de protesterende bevolking, waarvan 80-90% relschoppers Geldermalsers blijken zijn.
Dus het is geen hetze noch iets wat van buiten komt. Wat van buiten komt is het beleid.
Niet verwacht dat het rustieke dorp zoveel "her op te voede" dorpers blijkt te bevatten.....gôh niet verwacht...how stupid can je be, stelletje incompetente buitenlui.
Ik lees alleen maar .... en laat ik er van maken...iig opgepakte vernoemdevermeende relschoppers.... wat de rest dan is of was... weten we niet en kan je strikt genomen dus ook geen relschoppers noemen.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhh de opgepakte relschoppers kwamen voor 80 a 90 % uit de provincie gelderland toch? En dat waren er niet zo heel veel. Wil niet zeggen dat alle relschoppers 80 a 90% uit Geldermalsen komen natuurlijk.
Zoveel is er nu ook weer niet gesloopt. Er zijn wat hekken opzij gezet en een paar bakstenen tegen een ruit. Niets bijzonder voor een beetje stad.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:54 schreef Fred0w het volgende:
Zelf de democratie en je omgeving slopen omdat je bang bent dat vluchtelingen dat zullen gaan doen.
En dan zijn er nog mensen die dit gedrag goed praten.
Bij Pauw werd doodleuk vermeld dat de relschoppers niet uit Geldermalsen komen. Ik heb hier in het live-topic nog gevraagd waar dat op gebaseerd was.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar .... en laat ik er van maken...iig opgepakte vernoemde relschoppers.... wat de rest dan is of was... weten we niet en kan je strikt genomen dus ook geen relschoppers noemen.
TG: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24889564/__Relschoppers_uit_Geldermalsen__.html
NU: http://www.nu.nl/binnenland/4184469/alle-opgepakte-relschoppers-geldermalsen-komen-gelderse-plaats.html
Dit heet een ontwikkeld landquote:Op donderdag 17 december 2015 19:54 schreef Fred0w het volgende:
Zelf de democratie en je omgeving slopen omdat je bang bent dat vluchtelingen dat zullen gaan doen.
Pauw is propagandaquote:Op donderdag 17 december 2015 19:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij Pauw werd doodleuk vermeld dat de relschoppers niet uit Geldermalsen komen. Ik heb hier in het live-topic nog gevraagd waar dat op gebaseerd was.
Het blijkt maar dat de Geldermalser boos is. En als alle anti-azc'ers in Nederland samen zouden werken er nog veel grotere rellen zouden zijn geweest.
Misschien gaat dat ontwrichten van de samenleving door vluchtelingen niet snel genoeg in hun ogen en willen ze de vluchtelingen laten zien hoe het wel moet.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:54 schreef Fred0w het volgende:
Een paar ruiten om 1500 asielzoekers te weren waar je minstens 10 jaar mee opgescheept zit noem jij je omgeving slopen? Democratisch was deze gang van zaken allerminst en terecht dat de mensen dan in opstand komen. Het is om te janken als mensen dat niet doen. Democratie is niet iets wat we uit de kast halen als het zo uitkomtquote:Op donderdag 17 december 2015 19:54 schreef Fred0w het volgende:
Helaas hebben ze relatief brede steun, zoals hier ook te zien is.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
De daders waren extreemrechtse fans van Go Ahead Eagles, een club die sowieso al een bedenkelijke reputatie heeft. Tijd om hun proflicentie in te trekken.
Veel Kristallnachtliefhebbers hier inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helaas hebben ze relatief brede steun, zoals hier ook te zien is.
Is dit serieus?quote:Op donderdag 17 december 2015 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
De daders waren extreemrechtse fans van Go Ahead Eagles, een club die sowieso al een bedenkelijke reputatie heeft. Tijd om hun proflicentie in te trekken.
Beetje out of line om dat hopje zo te maken.....kennelijk geen enkel besef.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Veel Kristallnachtliefhebbers hier inderdaad.
17 afwezige supporters kan al leiden tot afgelasting van de eerstvolgende wedstrijd wegens gebrek aan belangstelling.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helaas hebben ze relatief brede steun, zoals hier ook te zien is.
Bron ?quote:
Natuurlijk was het een hyperbool, maar de trend in dit topic bij veel users is helder. Rellen omdat je het ergens niet mee eens bent is volkomen acceptabel als het een AZC betreft. Als iedereen maar gaat lopen rellen als hij of zij het ergens niet mee eens is, dan wordt het een mooi zootje.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje out of line om dat hopje zo te maken.....kennelijk geen enkel besef.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Ik ben met je eens dat het niet goed is om geweld te hanteren en imho bijna uit te lokken. Een beetje "deskundige" of persoon die gevoel heeft voor een samenleving, kan dit voorspellen.
Wie kan je de (re)actie dat meer verwijten ?
a) een deskundige geachte overheid
b) of een bevolking die geconfronteerd wordt met voldongen feiten
met . . . in dit geval een (wat) rare luchtvan lokale belangenverstrengeling en onze nationale overheid een neus heeft om hulp(be)hoevende gemeenten op te zadelen met nieuwe inwoners....
Wanneer je voor moeilijke zaken staat heeft het geen pas die in de schimmigheid eventjes onder tijdsdruk met een uw5minuten spelletje te besluiten. De acties vallen mij nog zeer mee met wanneer ik dat vergelijk met acties die menselijk gezien een stuk minder belangrijk zijn.
Ik categoriserend? Die kerel heeft selectiviteit uitgevonden met een aantal anderen hier. Of kom je hier schattig op voor een medestander. Aandoenlijk eigenlijk wel.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De hele dag mensen in hokjes indelen, krijg je daar geen vierkante ogen van?
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?
Is de hele bevolking van Geldermalsen ondervraagd? Waren die in meerderheid tegen? En waren die dan tegen een AZC an sich of tegen de huidige omvang?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.
Wat is democratie in jou ogen dan?
Wat voor de ene partij een verzetsstrijder is, is voor de andere een terroristquote:Op donderdag 17 december 2015 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begreep uit deze reeks dat het gebruik van geweld uit den boze is, behalve als er toevallig wordt gestreden tegen iets waar je zelf ook fel tegen bent.
Goed om te weten.
Ach, standaard frame door de jaren heen. Ben je een beetje tegen de komst van veel buitenlanders en heb je het niet zo op bepaalde groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers met bepaalde nare gedragingen, ben je gelijk een fascist. Geen wonder dat de discussie zo lastig wordt gevoerd.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje out of line om dat hopje zo te maken.....kennelijk geen enkel besef.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Ik ben met je eens dat het niet goed is om geweld te hanteren en imho bijna uit te lokken. Een beetje "deskundige" of persoon die gevoel heeft voor een samenleving, kan dit voorspellen.
Wie kan je de (re)actie dat meer verwijten ?
a) een deskundige geachte overheid
b) of een bevolking die geconfronteerd wordt met voldongen feiten
met . . . in dit geval een (wat) rare luchtvan lokale belangenverstrengeling en onze nationale overheid een neus heeft om hulp(be)hoevende gemeenten op te zadelen met nieuwe inwoners....
Wanneer je voor moeilijke zaken staat heeft het geen pas die in de schimmigheid eventjes onder tijdsdruk met een uw5minuten spelletje te besluiten. De acties vallen mij nog zeer mee met wanneer ik dat vergelijk met acties die menselijk gezien een stuk minder belangrijk zijn.
Binnen 2 dagen waren 3.000 handtekeningen binnen van alleen de mensen die ze konden bereiken. Weinigen van de niet gevraagden heeft niet getekend. Was in rlt nieuws maandag.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is de hele bevolking van Geldermalsen ondervraagd? Waren die in meerderheid tegen? En waren die dan tegen een AZC an sich of tegen de huidige omvang?
Nee hoor, het punt was dat het redelijk fascistisch is om geweld gebruiken om je gelijk te halen in een democratie goed te praten.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, standaard frame door de jaren heen. Ben je een beetje tegen de komst van veel buitenlanders en heb je het niet zo op bepaalde groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers met bepaalde nare gedragingen, ben je gelijk een fascist. Geen wonder dat de discussie zo lastig wordt gevoerd.
Juist door dat gedrag wordt de discussie gefrustreerd.
Hoe weet je dat de meerderheid van de inwoners tegen de komst van een azc is? Zag vandaag bij RTL ook burgers voorbijkomen die er juist geen moeite mee hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.
Wat is democratie in jou ogen dan?
Hoe is dit een antwoord op de vragen die ik stel?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnen 2 dagen waren 3.000 handtekeningen binnen van alleen de mensen die ze konden bereiken. Weinigen van de niet gevraagden heeft niet getekend. Was in rlt nieuws maandag.
Ga er dus maar van uit ja. Moeimaker.
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, het punt was dat het redelijk fascistisch is om geweld gebruiken om je gelijk te halen in een democratie goed te praten.
Met asielzoekers of buitenlanders an sich heeft dat weinig van doen.
Ja. Dat jij dat niet wil zien, geeft een hele grote selectiviteit weer mbt jou standpunten in de discussie.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op de vragen die ik stel?
Het aardige in dit soort discussies is inderdaad dat er simpele zielen zijn die denken dat wanneer je niets hebt met NVU achtige types, je wel wat zou hebben met AFA of andere dubieuze clubjes. Voor mij gewoon van hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.
Dit dus. Die gasten van Antifa zijn met zo goed debiele strontzakken.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het aardige in dit soort discussies is inderdaad dat er simpele zielen zijn die denken dat wanneer je niets hebt met NVU achtige types, je wel wat zou hebben met AFA of andere dubieuze clubjes. Voor mij gewoon van hetzelfde laken een pak.
Lezen blijft lastig. Ik stelde geloof ik vrij heldere vragen. Jij roept iets over 3000 handtekeningen. Dat heeft weinig van doen met die vragen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Dat jij dat niet wil zien, geeft een hele grote selectiviteit weer mbt jou standpunten in de discussie.
Als die geweld gebruiken om hun zin te krijgen is dat net zo afkeurenswaardig, dat is niet anders. Maar dat schijnt een moeilijk concept te zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.
Klopt. Ook van hetzelfde was maandag dat er binnen 2 dagen 3.000 handtekeningen tegen een azc waren verzameld. Enkelen hebben maar niet getekend. Enkelen...quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de meerderheid van de inwoners tegen de komst van een azc is? Zag vandaag bij RTL ook burgers voorbijkomen die er juist geen moeite mee hebben.
Altijd dat gelul over mandaat. Waar konden ze stemmen in de partijprogramma's over een eventueel azc? Vertrouw jij blind de politiek om over jou zaken te mogen beslissen? Hoe kleiner de groep, hoe groter de kans op corruptie. Zie de commies.quote:Overigens heeft democratie wel iets meer om het lijf dan 'de meerderheid bepaalt'. Dat is toch net iets te kort door de bocht.
Verder is in Geldermalsen wel degelijk sprake van een rechtmatig democratisch proces. De gemeenteraad heeft het mandaat om namens de bevolking besluiten te nemen. Dus als de fracties in meerderheid beslissen dat een azc welkom is, dan is daar niets ondemocratisch zijn.
Of het een verstandig besluit is kun je je afvragen, maar er wordt geen loopje genomen met de democratie, zoals tegenstanders beweren.
Natuurlijk heeft het in jou ogen weinig van doen met die vraag. Want het past namelijk niet in jou mening. Sluit je aan bij 99.999 zou ik zeggen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig. Ik stelde geloof ik vrij heldere vragen. Jij roept iets over 3000 handtekeningen. Dat heeft weinig van doen met die vragen.
Gedurende een collegeperiode komen er geregeld nieuw vraagstukken aan bod. Elke keer nieuwe verkiezingen uitschrijven dan maar.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
Altijd dat gelul over mandaat. Waar konden ze stemmen in de partijprogramma's over een eventueel azc? Vertrouw jij blind de politiek om over jou zaken te mogen beslissen? Hoe kleiner de groep, hoe groter de kans op corruptie. Zie de commies.
Dit is moedwillig naaien voor eigen belang. Om de balans recht te kunnen trekken en het eigen falen van de gemeente te verbloemen.
Alles behalve democratie hier.
Want er wonen 3007 mensen in Geldermalsen of zo?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Ook van hetzelfde was maandag dat er binnen 2 dagen 3.000 handtekeningen tegen een azc waren verzameld. Enkelen hebben maar niet getekend. Enkelen...
Discussiëren op een volwassenen niveau lijkt erg lastig voor je. Ik stel een paar vrij simpele vragen omdat jij nogal stellige claims poneert. Dat is kennelijk gebaseerd op een internetpetitie met iets meer dan 3000 ondertekenaars. Als we er even ter goeder trouw vanuit gaan dat dit allemaal bezorgde burgers van de gemeente Geldermalsen zijn, dan is dat nog slechts een procent of 12 van het totaal aantal inwoners van de gemeente. Lijkt mij nou niet direct het onomstotelijke bewijs dat de bevolking tegen een AZC in welke vorm dan ook is.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het in jou ogen weinig van doen met die vraag. Want het past namelijk niet in jou mening. Sluit je aan bij 99.999 zou ik zeggen.
Krijgt het electoraat van Geldermalsen dan de kans om het volledig te laten blijken of ze het er mee eens zijn? Nope, daar is de gemeente te bang voor. 'Inspraak moet genoeg zijn'.
Maar blijf jij maar in je beperkte eigen wereld zitten.
Ik denk dat je inderdaad naar een ander stelsel toe moet gaan. Ter uitbanning van de plucheplakkers, corruptie en andere nadelige effecten van dit stelsel. Ik denk dat je een segregatie moet maken tussen maatschappelijk belangrijke en minder belangrijke onderwerpen. Zomaar een azc neerplempen binnen 3 dagen? Dan vraag je om moeilijkheden, je weet namelijk dat het een zwaar onderwerp is gezien alle gemeenten die het al geprobeerd hebben en de landelijke politieke peilingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gedurende een collegeperiode komen er geregeld nieuw vraagstukken aan bod. Elke keer nieuwe verkiezingen uitschrijven dan maar.
Daarom kun je landelijke politiek en gemeente niet los zien. Al willen ze dat graag.quote:Verder is van veel partijen wel bekend hoe zij aankijken tegen de opvang van vluchtelingen. Dat geldt sowieso voor de lokale afdelingen van landelijke partijen.
Slaat nergens op inderdaad.quote:Maar goed, ook als je het niet eens bent met het besluit van de gemeenteraad, dan blijft het alsnog idioot om geweld te gaan gebruiken.
Als je al zo gaat beginnen... Ik geef simpele antwoorden, maar die passen niet in je straatje blijkbaar dus ga je zo doen. Hoezo volwassen niveautje?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Discussiëren op een volwassenen niveau lijkt erg lastig voor je. Ik stel een paar vrij simpele vragen omdat jij nogal stellige claims poneert.
Handtekeningen zijn geen muisklikken.quote:Dat is kennelijk gebaseerd op een internetpetitie met iets meer dan 3000 ondertekenaars.
3000 op 11000 is geen 12 procent. Maar gezien dat ze de kans niet krijgen op een referendum, zijn die 3.000 handtekeningen, spandoeken, heibel een prima andere indicatie. Maar omdat de gemeenteraad het electoraat niet wil horen, krijg je dit soort taferelen. Kan je wel blijven schermen dat die 3.000 mensen niet een absolute meerderheid hebben, maar ze krijgen de kans niet eens. Dus kap er maar mee.quote:Als we er even ter goeder trouw vanuit gaan dat dit allemaal bezorgde burgers van de gemeente Geldermalsen zijn, dan is dat nog slechts een procent of 12 van het totaal aantal inwoners van de gemeente. Lijkt mij nou niet direct het onomstotelijke bewijs dat de bevolking tegen een AZC in welke vorm dan ook is.
Ik vind er weinig aardigs aan eigenlijk, maar het is inderdaad waar. Van die lui die achter een 16.000.000-kleurenscherm zitten terwijl ze alleen 2-bits kunnen redeneren.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het aardige in dit soort discussies is inderdaad dat er simpele zielen zijn die denken dat wanneer je niets hebt met NVU achtige types, je wel wat zou hebben met AFA of andere dubieuze clubjes. Voor mij gewoon van hetzelfde laken een pak.
Het azc wordt niet binnen een week gebouwd. Eerst wordt een besluit genomen, daarna moeten nog tal van voorbereidingen worden getroffen en als het meezit kunnen de eerste asielzoekers dan over een half jaartje worden verwelkomd.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad naar een ander stelsel toe moet gaan. Ter uitbanning van de plucheplakkers, corruptie en andere nadelige effecten van dit stelsel. Ik denk dat je een segregatie moet maken tussen maatschappelijk belangrijke en minder belangrijke onderwerpen. Zomaar een azc neerplempen binnen 3 dagen? Dan vraag je om moeilijkheden, je weet namelijk dat het een zwaar onderwerp is gezien alle gemeenten die het al geprobeerd hebben en de landelijke politieke peilingen.
Waarom dan toch zo proberen als gemeenteraad? Ben je dan zo respectloos tegenover je bewoners? Zit je dan zover met je kop in het zand? Is het electoraat dan maar eens in de vier jaar belangrijk genoeg voor je?
Als er een aantal partijen hebben laten blijken geweld te willen gebruiken om hun punten in de discussie kracht bij te zetten...quote:Op donderdag 17 december 2015 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als jij nu even als 1 bit gaat redeneren, uit in dit geval, is dat het beste besluit van de avond van je.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind er weinig aardigs aan eigenlijk, maar het is inderdaad waar. Van die lui die achter een 16.000.000-kleurenscherm zitten terwijl ze alleen 2-bits kunnen redeneren.
V.
Het wordt wel besloten in 3 dagen. Genomen besluiten nemen in de politiek niet echt heel snel meer hun wederkeer. Moeilijk om ze in heroverweging te nemen. Dus die eerste 3 dagen, zijn wel de belangrijkste in Geldermalsen. Waren ook zo in Purmerend, Oranje en al die andere gemeenten. Snel er bij wezen dus.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het azc wordt niet binnen een week gebouwd. Eerst wordt een besluit genomen, daarna moeten nog tal van voorbereidingen worden getroffen en als het meezit kunnen de eerste asielzoekers dan over een half jaartje worden verwelkomd.
Je moet het volk ook laten spreken, niet maar eens in de 4 jaar, maar meer betrekken bij de belangrijke besluiten. Je ziet namelijk dat als 150 mensen besluiten gaan nemen voor 16.5mln, het een zooitje wordt.quote:Verder kan ik weinig met je gehak op de gemeenteraad. Het is de taak van de fracties om besluiten te nemen, dat kunnen soms ook lastige zijn. En het kan ook gebeuren dat een deel van de inwoners het daar niet mee eens is.
Zie daarin persoonlijk niet het failliet van ons systeem.
Het valt mij ook dat onze democratie altijd zuigt op het moment dat een besluit wordt genomen waar degene die dat vindt het niet mee eens is.
Ik kan je verzekeren dat de gemeenteraad al een stuk langer op de hoogte is.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het wordt wel besloten in 3 dagen. Genomen besluiten nemen in de politiek niet echt heel snel meer hun wederkeer. Moeilijk om ze in heroverweging te nemen. Dus die eerste 3 dagen, zijn wel de belangrijkste in Geldermalsen. Waren ook zo in Purmerend, Oranje en al die andere gemeenten. Snel er bij wezen dus.
Daar hebben bewoners helemaal geen behoefte aan. Nu willen ze een keertje meepraten, maar 99 van de 100 keer zitten er nauwelijks burgers op de publieke tribune. Lekker selectief shoppen in de democratie dus.quote:Je moet het volk ook laten spreken, niet maar eens in de 4 jaar, maar meer betrekken bij de belangrijke besluiten. Je ziet namelijk dat als 150 mensen besluiten gaan nemen voor 16.5mln, het een zooitje wordt.
99/100 gaat het ook over stoeprandjes, perkjes en lantarenpalen. Maar zodra er echt iets ingrijpends is wat het dagelijks leven gaat beïnvloeden, moeten ze ook maar hun bek houden?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat de gemeenteraad al een stuk langer op de hoogte is.
[..]
Daar hebben bewoners helemaal geen behoefte aan. Nu willen ze een keertje meepraten, maar 99 van de 100 keer zitten er nauwelijks burgers op de publieke tribune. Lekker shoppen in de democratie.
Op die tribune heb of heeft iemand inspraak, kom op zeg je praat .....quote:Op donderdag 17 december 2015 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Daar hebben bewoners helemaal geen behoefte aan. Nu willen ze een keertje meepraten, maar 99 van de 100 keer zitten er nauwelijks burgers op de publieke tribune. Lekker selectief shoppen in de democratie dus.
Ik constateer slechts dat er nauwelijks interesse is in de lokale politiek, en dat een systeem waarbij de burger meer bij de besluitvorming wordt betrokken, gedoemd is te mislukken.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
99/100 gaat het ook over stoeprandjes, perkjes en lantarenpalen. Maar zodra er echt iets ingrijpends is wat het dagelijks leven gaat beïnvloeden, moeten ze ook maar hun bek houden?
Ik betwijfel ten zeerste of jij bij machte bent dat te beoordelen. Logisch denken lijkt niet je sterkste kant. O, en probeer eens iets origineels, in plaats van die My First Flame 101-jijbakjes.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij nu even als 1 bit gaat redeneren, uit in dit geval, is dat het beste besluit van de avond van je.
Worden er ook totaal niet bij betrokken. Tevens zit ik wel eens flitsen te bekijken van de raadsvergaderingen hier. Gewoon live op de lokale. Iedere keer zit de publieke aardig gevuld, maar worden ze er actief bij betrokken? Nope... Hoe kun je dan interesse willen trekken?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat er nauwelijks interesse is in de lokale politiek, en dat een systeem waarbij de burger meer bij de besluitvorming wordt betrokken, gedoemd is te mislukken.
Die scheidslijn moet je ook zoeken. Stoeprandjes, perkjes en lantarenpalen moeten ook niet boeien, komst van een azc wel. Zeker als het niet behandeld is in de partijprogramma's voor de voorgaande verkiezingen. Dit soort ingrijpende besluiten moet je ook niet alleen willen nemen.quote:Bovendien kun je je bij heel veel lokale kwesties afvragen in hoeverre de hele stad belanghebbend is.
quote:Op donderdag 17 december 2015 23:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of jij bij machte bent dat te beoordelen. Logisch denken lijkt niet je sterkste kant. O, en probeer eens iets origineels, in plaats van die My First Flame 101-jijbakjes.
V.
Het betrof een online petitie waarbij je slechts wat hoeft in te typen en een paar muisklikjes moet doen:quote:Op donderdag 17 december 2015 23:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je al zo gaat beginnen... Ik geef simpele antwoorden, maar die passen niet in je straatje blijkbaar dus ga je zo doen. Hoezo volwassen niveautje?
[..]
Handtekeningen zijn geen muisklikken.
De gemeente Geldermalsen kent pakweg 26.000 inwoners. Je ziet ook aan de ondertekenaars die 'zichtbaar' ondertekend hebben dat er mensen uit Beesd en Meteren bijzitten.quote:[..]
3000 op 11000 is geen 12 procent. Maar gezien dat ze de kans niet krijgen op een referendum, zijn die 3.000 handtekeningen, spandoeken, heibel een prima andere indicatie. Maar omdat de gemeenteraad het electoraat niet wil horen, krijg je dit soort taferelen. Kan je wel blijven schermen dat die 3.000 mensen niet een absolute meerderheid hebben, maar ze krijgen de kans niet eens. Dus kap er maar mee.
. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geldermalsen_(plaats)quote:Op donderdag 17 december 2015 23:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het betrof een online petitie waarbij je slechts wat hoeft in te typen en een paar muisklikjes moet doen:
http://www.petities24.com/signatures/geen_azc_in_geldermalsen/
Kennelijk weet je zelf niet zo goed welke bronnen je aanhaalt.
[..]
De gemeente Geldermalsen kent pakweg 26.000 inwoners. Je ziet ook aan de ondertekenaars die 'zichtbaar' ondertekend hebben dat er mensen uit Beesd en Meteren bijzitten.
Je blaast wel erg hoog van de toren voor iemand die zijn basale feiten niet op orde heeft.
Begrijp je het verschil tussen een plaats en een gemeente niet?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geldermalsen_(plaats)
Gossie, jij verwijt mij nu wat slinks en policor al 30 jaar doen als het gaat om dit soort zaken.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het betrof een online petitie waarbij je slechts wat hoeft in te typen en een paar muisklikjes moet doen:
[..]
De gemeente Geldermalsen kent pakweg 26.000 inwoners. Je ziet ook aan de ondertekenaars die 'zichtbaar' ondertekend hebben dat er mensen uit Beesd en Meteren bijzitten.
Je blaast wel erg hoog van de toren voor iemand die zijn basale feiten niet op orde heeft.
Ah de aloude 'oké ik ben klemgeluld, dus ik begin maar heel ergens anders over'-reactie. Schattig.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, jij verwijt mij nu wat slinks en policor al 30 jaar doen als het gaat om dit soort zaken.
- 'echte' vluchtelingen, gezinnen die vluchten voor de oorlog, zielige meisjes en jongetjes.. Wat zien we? Mannen in de bloei van hun leven met smartphones.
- De jungle in calais, zouden ook alleen maar vluchtelingen zitten. Komt uit? dik 90% gelukszoekers.
Zo zijn er nog 80 voorbeelden te vinden.
Ga mij geen hypocrisie verwijten. En je vragen stellen terwijl je weet dat er geen vast antwoord is, en de enige indicatie wegdoen als irrelevant. Ga buiten spelen.
Maakt jou percentage wat mooier, dus pak jij de hele gemeente natuurlijk. Net wat jou het beste uitkomt. Spelen met statistieken, leuk.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begrijp je het verschil tussen een plaats en een gemeente niet?
Jij reageert anders ook niet en stelt vragen waar je het antwoord al op weet. Sturend noemen ze dat. Om je eigen punten kracht bij te zetten omdat je weet dat je ergens over het hele punt ongelijk hebt.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah de aloude 'oké ik ben klemgeluld, dus ik begin maar heel ergens anders over'-reactie. Schattig.
Nee hoor. Zoals ik je nota bene uitlegde is in die petitie te zien dat hij ook vaak is ondertekend door mensen uit bv Beesd of Meteren. Dorpen in de gemeente Geldermalsen en dus niet uit de plaats Geldermalsen. Derhalve komen die drieduizend mensen dus sowieso lang niet allemaal uit de plaats.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maakt jou percentage wat mooier, dus pak jij de hele gemeente natuurlijk. Net wat jou het beste uitkomt. Spelen met statistieken, leuk.
Tevens weet je ook dat dat dus onder de gemeente zelf zit. Als je toch het breed wil trekken. Of ben je zo selectief dat je die lijntjes ook al aanpast?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Beesd en Meteren behoren tot de gemeente Geldermalsen dus.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:30 schreef Monolith het volgende:
Nogmaals, als jij het complete inwonertal van de gemeente pakt, moet je die mensen ook toelaten in de peiling.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor. Zoals ik je nota bene uitlegde is in die petitie te zien dat hij ook vaak is ondertekend door mensen uit bv Beesd of Meteren. Dorpen in de gemeente Geldermalsen en dus niet uit de plaats Geldermalsen. Derhalve komen die drieduizend mensen dus sowieso lang niet allemaal uit de plaats.
Echt, leer begrijpend lezen.
Nee dat doe ik niet. Ik zal het even voor je samenvatten. Jij claimt dat een meerderheid van de bevolking 'tegen' is. Dan vraag ik of er bronnen zijn die dat bevestigen en waar die mensen dan specifiek tegen zijn. Ik heb namelijk ook wel wat interviews gezien waarin mensen voornamelijk stelden dat het aantal van 1500 gewoon te hoog was maar ze tegen een paar honderd asielzoekers geen bezwaar hadden.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij reageert anders ook niet en stelt vragen waar je het antwoord al op weet. Sturend noemen ze dat. Om je eigen punten kracht bij te zetten omdat je weet dat je ergens over het hele punt ongelijk hebt.
Ben je nou zo dom of doe je alsof?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals, als jij het complete inwonertal van de gemeente pakt, moet je die mensen ook toelaten in de peiling.
Als je leefplezier is vernaggeld door bijv aardbevingen veroorzaakt door gaswinning krijg je hier dezelfde steun en betuiging.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begreep uit deze reeks dat het gebruik van geweld uit den boze is, behalve als er toevallig wordt gestreden tegen iets waar je zelf ook fel tegen bent.
Goed om te weten.
En niet de mensen uit Beeds en Meteren weghonen. Wat jij doet. Terwijl de info nota bene op de wiki staat. Dus wie is er nu dom? Wie weet er nu geen raad mee?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:51 schreef Monolith het volgende:
n je derhalve de hele gemeente moet pakken
Goeie. Vooral zoals nu ook bewezen is, dat de nam je jarenlang je snoeihard in je reet geneukt heeft mbt de schade- en herstelvergoeidingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Als je leefplezier is vernaggeld door bijv aardbevingen veroorzaakt door gaswinning krijg je hier dezelfde steun en betuiging.
Oh nee, toch niet, dan ben je maar een aansteller.
Sorry, maar snap je nou echt niet wat ik je probeer uit te leggen?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En niet de mensen uit Beeds en Meteren weghonen. Wat jij doet. Terwijl de info nota bene op de wiki staat. Dus wie is er nu dom? Wie weet er nu geen raad mee?
En laten we even normaal discussiëren ipv dit soort kansloze, typische NL manier, van de discussie te frustreren. Totaal kansloos.
Eritrea is een Christelijk land.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
1500 moslims uit Eritrea en/of Syrië van nog geen 11.000 man valt niet gewoon in de categorie "besluiten waar je het niet mee eens bent". Het is niet zo dat de gemeente besloten heeft om de bomen voor de kerk te kappen om onderhoudskosten te besparen, of dat een verbreding van de weg niet doorgaat of zo.
Het rellend tuig wel.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ikzelf zou niet voor geweld kiezen, maar de gemeente heeft zeer sterke financiële belangen om dit door te drukken. Die heeft het welzijn van de bewoners echt niet voorop staan.
Echt zo kansloos ook. Hoop dat die gefrustreerde kutme'ers die dit geflikt heeft erg trots zijn op zichzelf. Met z'n allen een vrouw belagen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:25 schreef Braindead2000 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_door_slaan___.html
Tja, de rechtse demonstrerende autochtoon is vogelvrij. Hoe vaak gebeurt het niet dat linkse demonstraties uit de hand lopen? Dan worden er nooit waarschuwingsschoten afgevuurd, is er geen algemene verontwaardiging, is er nauwelijks aandacht voor in de media en komen ze met lichte straffen weg. Hetzelfde geld voor demonstrerende moslims. Ik weet nu al dat die opgepakte demonstranten in Geldermalsen keihard gestraft worden door onze Groenlinksrechtertjes.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt zo kansloos ook. Hoop dat die gefrustreerde kutme'ers die dit geflikt heeft erg trots zijn op zichzelf. Met z'n allen een vrouw belagen.
Werkelijk, sterf een pijnlijke dood aub.
Helemaal opgefokt door de adrenaline en op zoek naar wraak. Dan beuken ze alles wat geen uniform aanheeft tegen de vlakte, vaker gezien helaas. Met ze praten heeft dan geen zin, gewoon maken dat je wegkomt. Ik was op koninginnennacht in Utrecht ooit niet snel genoeg van een of ander plein af blijkbaar, resultaat was wakker worden op een EHBO-post met flinke koppijn, heb de stok niet eens aan zien komen. Gewoon van achteren neer geknuppeld, de heldquote:Op vrijdag 18 december 2015 09:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt zo kansloos ook. Hoop dat die gefrustreerde kutme'ers die dit geflikt heeft erg trots zijn op zichzelf. Met z'n allen een vrouw belagen.
Werkelijk, sterf een pijnlijke dood aub.
Kerel, moet je nou echt overal een links/rechts-verhaal van maken? De tering.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, de rechtse demonstrerende autochtoon is vogelvrij. Hoe vaak gebeurt het niet dat linkse demonstraties uit de hand lopen?
Het gebeurt ook zo enorm vaak dat men weerloze mensen in elkaar slaat! En toen in Utrecht was men er vast ook voor niets? Ik heb ook weleens klappen gehad op het binnenhof als student. Het gebeurt..... En dit geval is belachelijk en die ME figuur zal daar vast grote problemen mee krijgen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Helemaal opgefokt door de adrenaline en op zoek naar wraak. Dan beuken ze alles wat geen uniform aanheeft tegen de vlakte, vaker gezien helaas. Met ze praten heeft dan geen zin, gewoon maken dat je wegkomt. Ik was op koninginnennacht in Utrecht ooit niet snel genoeg van een of ander plein af blijkbaar, resultaat was wakker worden op een EHBO-post met flinke koppijn, heb de stok niet eens aan zien komen. Gewoon van achteren neer geknuppeld, de held
Ze hadden blijkbaar orders gekregen om het plein te ontruimen, nu snap ik dat je een paar duizend dronken jongeren niet met de fluwelen handschoenen weg krijgt, maar ik was duidelijk op weg naar de uitgang, stond niet te schreeuwen oid en dan word ik tegen m'n achterhoofd geslagen door zo'n opgefokte debiel op een knol. Niet een tikje van hey opschieten, nee ik was buiten westen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gebeurt ook zo enorm vaak dat men weerloze mensen in elkaar slaat! En toen in Utrecht was men er vast ook voor niets? Ik heb ook weleens klappen gehad op het binnenhof als student. Het gebeurt..... En dit geval is belachelijk en die ME figuur zal daar vast grote problemen mee krijgen.
Er wordt niets weggehoond, je wordt erop gewezen dat je manier van tellen niet klopt.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En niet de mensen uit Beeds en Meteren weghonen. Wat jij doet. Terwijl de info nota bene op de wiki staat. Dus wie is er nu dom? Wie weet er nu geen raad mee?
En laten we even normaal discussiëren ipv dit soort kansloze, typische NL manier, van de discussie te frustreren. Totaal kansloos.
Bizar dat die agenten niet geschorst zijn hangende het onderzoek.quote:Op vrijdag 18 december 2015 07:25 schreef Braindead2000 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_door_slaan___.html
Heb je anders ook een bron van linksen die met vuurwerk naar de politie gooien en die níet hardhandig aangepakt worden?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, de rechtse demonstrerende autochtoon is vogelvrij. Hoe vaak gebeurt het niet dat linkse demonstraties uit de hand lopen? Dan worden er nooit waarschuwingsschoten afgevuurd, is er geen algemene verontwaardiging, is er nauwelijks aandacht voor in de media en komen ze met lichte straffen weg. Hetzelfde geld voor demonstrerende moslims. Ik weet nu al dat die opgepakte demonstranten in Geldermalsen keihard gestraft worden door onze Groenlinksrechtertjes.
Ik moet altijd wel lachen om die jochies die hier altijd maar roepen dat tuig 'keihard aangepakt moet worden'. Wordt er eens een rücksichtlos geknuppeld en geveegd, zoals overigens vrij gebruikelijk wanneer de ME charges uitvoert, dan moet er opeens genuanceerd D66 beleid gevoerd gaan worden want deze mensen komen op voor een 'nobel doel'.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heb je anders ook een bron van linksen die met vuurwerk naar de politie gooien en die níet hardhandig aangepakt worden?
Ik weet namelijk niet of je het ziet als iets van de laatste tijd, maar tijdens de krakersrellen reden ze dit de straat in:
[ afbeelding ]
Verder vind ik het interessant dat alle D'66-rechters inmiddels vervangen zijn door de Groenlinks-variant. Dat is rap gegaan!
En dat terwijl deze week weer eens bleek dat Justitie eigenlijk niet meer dan een dependance van de VVD isquote:Op vrijdag 18 december 2015 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
Verder vind ik het interessant dat alle D'66-rechters inmiddels vervangen zijn door de Groenlinks-variant. Dat is rap gegaan!
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een groep van meerdere ME'ers over moet gaan tot geweld tegen 2 personen voor hun eigen huis. Totaal onbegrijpelijk dat dit soort zwakbegaafden weer aan het werk mochten gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel lachen om die jochies die hier altijd maar roepen dat tuig 'keihard aangepakt moet worden'. Wordt er eens een rücksichtlos geknuppeld en geveegd, zoals overigens vrij gebruikelijk wanneer de ME charges uitvoert, dan moet er opeens genuanceerd D66 beleid gevoerd gaan worden want deze mensen komen op voor een 'nobel doel'.
bij een zijgende demo (stil blijven zitten met een groep om een punt te maken) hebben ze ook een hoop ribben kapotgeschopt. Hebben ze achteraf overigens aardig voor mogen betalen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gebeurt ook zo enorm vaak dat men weerloze mensen in elkaar slaat! En toen in Utrecht was men er vast ook voor niets? Ik heb ook weleens klappen gehad op het binnenhof als student. Het gebeurt..... En dit geval is belachelijk en die ME figuur zal daar vast grote problemen mee krijgen.
Als de ME een charge uitvoert heb je gewoon pech als je in de weg staat. Of je nou schuldig of onschuldig bent of voor je eigen huis staat of niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een groep van meerdere ME'ers over moet gaan tot geweld tegen 2 personen voor hun eigen huis. Totaal onbegrijpelijk dat dit soort zwakbegaafden weer aan het werk mochten gaan.
Heb je wellicht aanvullende informatie? De ME vordert normaliter 3x. Daarna gaat men over tot het uitvoeren van charges, waarbij de inzet van geweld toegestaan is.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
bij een zijgende demo (stil blijven zitten met een groep om een punt te maken) hebben ze ook een hoop ribben kapotgeschopt. Hebben ze achteraf overigens aardig voor mogen betalen.
Da's op zich waar, maar wat ik in deze dan weer mis is dat de aanleiding voor de aanwezigheid van die ME dan ineens weer níet belangrijk is. Het was natuurlijk niet een chille beach party waar ze waren, het was een nogal opgefokte en bedreigende sfeer.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Bizar dat die agenten niet geschorst zijn hangende het onderzoek.
Ik bedoel, iemand half dood het ziekenhuis in knuppelen. Dat is nu niet bepaald een aantijging waarna je zegt van, die agent sturen we morgen opnieuw met de knuppel in de hand door het ganse land.![]()
Maar als er burgers gebombardeerd worden is het zeker 'barbaars en wreed' in plaats van dat ze pech hadden dat ze in de weg stondenquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als de ME een charge uitvoert heb je gewoon pech als je in de weg staat. Of je nou schuldig of onschuldig bent of voor je eigen huis staat of niet.
Ze waren al 1 keer gevraagd weg te gaan. Binnenhof in 2013 geloof ik.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Heb je wellicht aanvullende informatie? De ME vordert normaliter 3x. Daarna gaat men over tot het uitvoeren van charges, waarbij de inzet van geweld toegestaan is.
Appels <-> perenquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar als er burgers gebombardeerd worden is het zeker 'barbaars en wreed' in plaats van dat ze pech hadden dat ze in de weg stonden
Echt he, blijf dat toch wel vreemd vinden als mensen gaan zeuren over het feit dat ze een mep krijgen van een ME-er. Als men 3x door een megafoon gilt dat je weg moet wezen, dan let je toch wel op dat je niet ineens binnen het bereik van zo'n knuppel komt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als de ME een charge uitvoert heb je gewoon pech als je in de weg staat. Of je nou schuldig of onschuldig bent of voor je eigen huis staat of niet.
Waarom denk je dat het Amerikaanse leger momenteel pamfletten uit de lucht laat vallen voordat men overgaat tot het bombarderen van de olievrachtwagens van IS?quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar als er burgers gebombardeerd worden is het zeker 'barbaars en wreed' in plaats van dat ze pech hadden dat ze in de weg stonden
Is het dan wel prima als er burgerslachtoffers vallen daarna?quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Amerikaanse leger momenteel pamfletten uit de lucht laat vallen voordat men overgaat tot het bombarderen van de olievrachtwagens van IS?
Dat is niet te voorkomen inderdaad (met of zonder waarschuwingen). Maar mensen eerst waarschuwen vindt men in Washington iets humaner. Daardoor kun je je wel de vraag stellen of oorlog voeren in het MO effectief is. En of het terrorisme beperkt. Maar dat lijkt me erg offtopic.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Is het dan wel prima als er burgerslachtoffers vallen daarna?
Omdat je waarschijnlijk die kroeg en haar bezoekers niet kentquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een groep van meerdere ME'ers over moet gaan tot geweld tegen 2 personen voor hun eigen huis. Totaal onbegrijpelijk dat dit soort zwakbegaafden weer aan het werk mochten gaan.
Ze had ook een vaatziekte dan heb je grote problemen met lopen en de bloedtoevoer naar je spieren. Van de straat af en een kroeg ingaan wordt dan heel erg moeilijk en dat zal ze wel hebben proberen te zeggen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk die kroeg en haar bezoekers niet kent
Ze moest van straat af, de kroeg in. Wilde dat niet maar ging bijdehand met haar sleutelbos in de hand een gesprek aan met de ME. Dat is ook gewoon niet zo slim.
Die problemen met lopen heb ik nog nooit bij haar gezien.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:48 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ze had ook een vaatziekte dan heb je grote problemen met lopen en de bloedtoevoer naar je spieren. Van de straat af en een kroeg ingaan wordt dan heel erg moeilijk en dat zal ze wel hebben proberen te zeggen.
Hier is iemand die bijna invalide is letterlijk de hersens ingeslagen.
En vervolgens denk iemand dat van die 26.000 mensen uit dorpen binnen die gemeente, niet mogen stemmen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt niets weggehoond, je wordt erop gewezen dat je manier van tellen niet klopt.
Het gaat niet over 3000 op 11000, maar om 3000 op 26.000
Vaak genoeg gezien bij Ajax dat een 10 jarig jochie met z'n vader net even op de verkeerde plek stond.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Helemaal opgefokt door de adrenaline en op zoek naar wraak. Dan beuken ze alles wat geen uniform aanheeft tegen de vlakte, vaker gezien helaas. Met ze praten heeft dan geen zin, gewoon maken dat je wegkomt. Ik was op koninginnennacht in Utrecht ooit niet snel genoeg van een of ander plein af blijkbaar, resultaat was wakker worden op een EHBO-post met flinke koppijn, heb de stok niet eens aan zien komen. Gewoon van achteren neer geknuppeld, de held
Het is goed te verbergen, maar reken maar dat je er last van hebt. Ook heb je goede en slechte dagen en de winter is met de kou echt beroerd. Verder is het progressief.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die problemen met lopen heb ik nog nooit bij haar gezien.
En bijna invalide ga ik haar ook niet noemen
quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vaak genoeg gezien bij Ajax dat een 10 jarig jochie met z'n vader net even op de verkeerde plek stond.
Kanslozen die gasten.
Dat je dat maar weet, heel goed te verbergen is het.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:05 schreef machtpen het volgende:
[..]
Het is goed te verbergen, maar reken maar dat je er last van hebt. Ook heb je goede en slechte dagen en de winter is met de kou echt beroerd. Verder is het progressief.
Nu doe ik even een aanname:quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:05 schreef machtpen het volgende:
[..]
Het is goed te verbergen, maar reken maar dat je er last van hebt. Ook heb je goede en slechte dagen en de winter is met de kou echt beroerd. Verder is het progressief.
Op ze dat werkelijk doen wil ik nog zien, misschien als ze ooit uitgerust worden met een camera?quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]Complete onzin. De ME vordert eerst 3x, vervolgens voeren ze een charge uit. Als je na 3x vorderen niet uit de massa bent gegaan, ben je goed stom.
Jij zegt dat wat ik meerdere malen gezien heb, complete onzin is? En ja, die gasten zijn kansloos. Compleet idioot en totaal opgefokt hopende dat ze kunnen meppen met z'n allen. Rustig langslopen en per ongeluk in de ogen aankijken is vaak al genoeg voor die gasten bij voetbal wedstrijden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]Complete onzin. De ME vordert eerst 3x, vervolgens voeren ze een charge uit. Als je na 3x vorderen niet uit de massa bent gegaan, ben je goed stom.
Het probleem is natuurlijk dat de relschoppers die het dichts bij de ME staan meestal ook weten wanneer ze weg moeten gaan. En dan kan het voorkomen dat vaders met kinderen ineens "op de verkeerde plek staan".
Ze woont er toch ga ik eens even van uit?quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nu doe ik even een aanname:
In tegenstelling tot jou heb ik haar vaak genoeg gezien.
Trouwens, als je weet dat je conditie zo slecht, had je dan niet slimmer moeten zijn?
Bij het voetbal fluisteren ze inderdaad 3x dat je weg moet en dan gaat het los. Ook zijn ze geweldig in het creëren van een wanorde en het geven van tegenstrijdige 'orders' waardoor je zo nu en dan geen kant uit kan zonder klappen te ontvangen..quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:14 schreef tofastTG het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de relschoppers die het dichts bij de ME staan meestal ook weten wanneer ze weg moeten gaan. En dan kan het voorkomen dat vaders met kinderen ineens "op de verkeerde plek staan".
Ja, je hebt waarschijnlijk geen goed zicht op de situatie. Rustig langslopen?quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zegt dat wat ik meerdere malen gezien heb, complete onzin is? En ja, die gasten zijn kansloos. Compleet idioot en totaal opgefokt hopende dat ze kunnen meppen met z'n allen. Rustig langslopen en per ongeluk in de ogen aankijken is vaak al genoeg voor die gasten bij voetbal wedstrijden.
Ze wou haar woning binnen als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, je hebt waarschijnlijk geen goed zicht op de situatie. Rustig langslopen?De ME staat op plekken waar je weg moet wezen, waarom moet je daar uberhaupt langslopen? De andere richting op lopen is handiger, als je geen klappen wilt vangen.
Je bent zelf een totale retard als je binnen bereik van zo'n knuppel komt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bij het voetbal fluisteren ze inderdaad 3x dat je weg moet en dan gaat het los. Ook zijn ze geweldig in het creëren van een wanorde en het geven van tegenstrijdige 'orders' waardoor je zo nu en dan geen kant uit kan zonder klappen te ontvangen..
En als ze een tribune bestormen is de chaos helemaal compleet
Het zijn gewoon retards, die ME'ers, maar zo moet je er ook mee omgaan
KLB / Makelaar zwaargewond. Het ziekenhuis ingeslagen door de MEquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat er precies is gebeurd? Ik lees hier telkens dat de dame voor haar woning in elkaar is geramd. Heeft niemand daarvan een bronnetje?
Google stuk? Lees je geen nieuwssites? Vandaar dat je zo veel vraagt om 'bronnetjes'.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat er precies is gebeurd? Ik lees hier telkens dat de dame voor haar woning in elkaar is geramd. Heeft niemand daarvan een bronnetje?
Volgens mij is dat juist de bedoeling de massa uit mekaar drijven?quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:21 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je bent zelf een totale retard als je binnen bereik van zo'n knuppel komt.
De ME mag overigens nooit een charge uitvoeren als mensen niet weg kunnen. Dan is een charge ook compleet nutteloos trouwens, omdat het hele doel daarvan is dat mensen zich verspreiden.
Ja, en dat kan dus even niet als de ME je straat aan het schoonvegen is. De ME rukt in linies op die niet doorbroken mogen worden (ivm. het risico op aanvallen in de rug).quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ze wou haar woning binnen als ik het goed begrepen heb.
De verhalen zijn tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ze woont er toch ga ik eens even van uit?
Het kan natuurlijk ook een bedrijfspand van hun zijn geweest wat ze maar even als woning betitelen.
Wat betreft conditie, bij niet iedereen is de ziekte in het zelfde stadium, zou best kunnen dat ze nog ver kon lopen.
Ik kon op een gegeven moment nog geen 50 mtr meer lopen.
Zou hij jullie het werk willen laten doen?quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Google stuk? Lees je geen nieuwssites? Vandaar dat je zo veel vraagt om 'bronnetjes'.
Rustig maar hoor, ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Google stuk? Lees je geen nieuwssites? Vandaar dat je zo veel vraagt om 'bronnetjes'.
Tja als ik alles wist van te voren ging ik liggen voordat ik vallen zou.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
De verhalen zijn tegenstrijdig.
De ene keer was het voor haar huis, boven een winkel (media). De andere keer is het bij een kroeg (locals en vrienden), waar ook arrestaties zijn verricht: Gasten stonden buiten en moesten naar binnen. Zij stonden daar bij en wilde niet naar binnen maar liever 50-100m naar huis lopen.
Als het hun bedrijfspand zou zijn klopt het verhaal helemaal niet
Al met al had ze gewoon de orders moeten opvolgen en gewoon een kwartiertje later huiswaarts moeten gaan, was er niets aan het handje geweest.
Mwah, in mijn geval trok de betreffende ME'er een sprintje om hem vanachter op m'n ribbenkast te leggen. Maar ja, moet je ook maar niet tegen je meissie zeggen dat ze voor je moet gaan lopenquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:21 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je bent zelf een totale retard als je binnen bereik van zo'n knuppel komt.
De ME mag overigens nooit een charge uitvoeren als mensen niet weg kunnen. Dan is een charge ook compleet nutteloos trouwens, omdat het hele doel daarvan is dat mensen zich verspreiden.
Klopt maar het is wel erg dom om eigenwijs tegen ME'ers op zo'n avond te doen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja als ik alles wist van te voren ging ik liggen voordat ik vallen zou.
En je hoort als burger te luisteren naar de politie.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
Ik word niet veel wijzer van dat Telegraaf-artikel.
Overigens doet de directe toedracht er verder ook niet zoveel toe. Je hoort als een ME'er gewoon een beetje normaal te doen.
Als de verhalen kloppen, dat ze haar woning binnen wou, plaats ik er mijn vraagtekens bij.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel erg dom om eigenwijs tegen ME'ers op zo'n avond te doen.
Bijzondere taferelen dan, zijn zeker geen filmpjes van? ME'ers verlaten doorgaans nooit hun linies, vandaar mijn opmerking mbt een klap vangen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, in mijn geval trok de betreffende ME'er een sprintje om hem vanachter op m'n ribbenkast te leggen. Maar ja, moet je ook maar niet tegen je meissie zeggen dat ze voor je moet gaan lopen
En je verdere geneuzel over charges klinkt logisch. Praktijk ervaringen zeggen alleen iets anders
Oh, dat zeker.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
En je hoort als burger te luisteren naar de politie.
Als ze werkelijk tassen met boodschappen bij zich hadden, kan ik me daar ook nog wel iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens doet die vriend overkomen als een clubje van 15 ME'ers moedwillig op zoek is gegaan naar die dame om haar vervolgens even met z'n allen kapot te rammen, ondanks dat de rellen enkele honderden meters verderop plaatsvonden.
Dat lijkt mij toch wat stug.
Van mijn akkefietje? Neuh, ben niet zo'n filmer.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:33 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bijzondere taferelen dan, zijn zeker geen filmpjes van? ME'ers verlaten doorgaans nooit hun linies, vandaar mijn opmerking mbt een klap vangen.
Bij geweld van de ME is het probleem vaak dat mensen zelf zeker weten geen gevaar te vormen maar dat een ME'er dat natuurlijk niet weet. Niemand mag door de linies heen lopen, en loop je niet snel genoeg weg slaat men je weg. Ook als bijvoorbeeld een vader met kind het veiliger vindt om niet samen met de relschoppers weg te rennen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.
Maar er moet wel sprake zijn van proportionaliteit. Je gaat iemand die in principe geen gevaar vormt niet compleet de tyfus in slaan.
Nee, bijvoorbeeld zo'n akkefietje met 2 linies die naar elkaar toe lopen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:41 schreef Keltie het volgende:
[..]
Van mijn akkefietje? Neuh, ben niet zo'n filmer.
Interesseert mij ook niet eigenlijk. Ik wilde sensatie door te blijven kijken, nou die sensatie is gekomen. Eigen schuld, blauwe plek.
Maar als voetbalsupporter heb ik genoeg 'bijzondere' taferelen gezien en meegemaakt hoor. Waaronder een linie voor mij waarvan ik naar achteren moest en achter mij een linie waarvan ik naar voren moest
Maar alles beter dan honden
Als je bij een hond het tegenovergestelde doet van terug trekken kan die niet veel meer.quote:
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekkenquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.
Maar er moet wel sprake zijn van proportionaliteit. Je gaat iemand die in principe geen gevaar vormt niet compleet de tyfus in slaan.
Die vind ik goed, denk daar ook aan als het om oorlogs misdadigers gaat!quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.
Of het verhaal nu wel of niet klopt. De overheid heeft een geweldsmonopolie. Bij de inzet daarvan dient grote zorgvuldigheid te worden betracht. Uiteraard staat de ME daar niet om gezellig een praatje mee te maken. Als iemand een politiebevel niet opvolgt dan is een logisch gevolg daarvan een tik met de knuppel. Anderzijds, je verwacht niet het ziekenhuis in geslagen te worden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
De verhalen zijn tegenstrijdig.
De ene keer was het voor haar huis, boven een winkel (media). De andere keer is het bij een kroeg (locals en vrienden), waar ook arrestaties zijn verricht: Gasten stonden buiten en moesten naar binnen. Zij stonden daar bij en wilde niet naar binnen maar liever 50-100m naar huis lopen.
Als het hun bedrijfspand zou zijn klopt het verhaal helemaal niet
Al met al had ze gewoon de orders moeten opvolgen en gewoon een kwartiertje later huiswaarts moeten gaan, was er niets aan het handje geweest.
Geen idee eigenlijk. Ik stond er met een maat tussen tijdens de rellen in Rotterdam (Feijenoord Ajax, 2005 of 2006). Maat en ik konden via-via wegglippen, andere gast heeft een afspraak bij de kraker kunnen makenquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee, bijvoorbeeld zo'n akkefietje met 2 linies die naar elkaar toe lopen.
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:04 schreef Vallon het volgende:
De discussie loopt wat weg van de kern waarbij de overheid een beleid voert dat de "burger" niet begrijpt.
Het zou goed zijn dat (ook) de "burger" een training krijgt wat te doen tijdens politie acties.
Op het moment dat iemand van overheid met geweld (dreigt), een geheven stok of ander wapen voor je staat, is de boodschap een zeer simpele: onmiddellijk "doen wat gezegd wordt". Je hebt even niets in te brengen, je rechten zijn even gepauzeerd.
Wanneer je niet weet wat te doen ga dan als een baby in de foetushouding op de grond stilliggen.
Kortom:Vlucht of Verstijf maar ga
niet Vechten noch Verzetten.
Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.
En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.
In het geval van Geldermalsen is de overheid incompetent (gebleken) omdat zij (on)bewust de situatie heeft laten escaleren. Wanneer je (grote) groepen mensen niet serieus neemt of die selectief uitsluit van een - openbare - "vergadering" waar overheidsbesluiten worden genomen, kan je problemen verwachten.
Ik (als persoon) blijf ook niet weg omdat iets wel's het "eng"/"gevaarlijk" zou (kunnen) zijn. Daarbij huldig ik proportioneel verzet zonder de ander (of jezelf) schade toe te brengen. Natuurlijk mag (en zal) ik mij wel verdedigen. Niet tegen de politie want die is juist daar - en dat meen ik - om te beschermen.
Dit inderdaad, de ME is nou eenmaal iets waarmee je niet in discussie kunt gaan. Zij zijn vaak al het "laatste" redmiddel voor de overheid. Zodra die dus in aktie komen is het gewoon bevel is bevel niet discussiëren of bijdehand met sleutels lopen zwaaien, hoe moeten zij weten dat je geen kwaad in de zin hebt? Wie weet probeer je zo gewoon door de linie te komen om ze vervolgens van achteren aan te vallen....quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekken
Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.
In een democratie kies je de bestuurders. De bestuurders hoeven zich vervolgens niet met jouw agenda bezig te houden. Dan moet je zelf maar de politiek in. Die maken korte, middellange en besluiten over de lange termijn voor een stad of land en dat land staat niet los van de problemen in de wereld. Het enige wat je kunt doen is een partij kiezen die nationalistisch is en iedereen buiten de deur wil houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat gekozen bestuurders opkomen voor hun achterban en niet er een geheel eigen agenda op na gaan houden.
Ik klikte op simpelquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekken
Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.
In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.
Edit:
Welke aids zorgt voor die link?
Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.
Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?
En dan kan er tegenin gegaan worden al dan niet schriftelijk of niet?
Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.
Sorry hoor, maar wat een domme vraag was dat.
Dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?
En zou het bestemmingsplan al erop aangepast zijn?
Waaruit blijkt dat?quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:39 schreef deedeetee het volgende:
dat de gemeente dit wilde wisten we al...Maar de wil van de gemeente is blijkbaar niet de wil van de burgers.
Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?
http://nos.nl/artikel/207(...)00-asielzoekers.html
Kortom die inspraakavond was dus eigenlijk gewoon een wassen neus?
Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?
Ja, dat heeft daar mee te maken natuurlijk. Werpt wel een ander licht op deze ongeregeldheden iig. Pure frustratie dus.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!
O, dat wist ik niet, lees het net pas. Richtte mijn aandacht op de Tk die avond.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.
In de meeste gemeenten waar azc's komen, stellen de inspraakavonden weinig voor. De bijeenkomsten dienen vooral ter informatie en omwonenden worden in de gelegenheid gesteld hun hart te luchten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
In Steenbergen komt-ie nu niet toch?quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de meeste gemeenten waar azc's komen, stellen de inspraakavonden weinig voor. De bijeenkomsten dienen vooral ter informatie en omwonenden worden in de gelegenheid gesteld hun hart te luchten.
De uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Steenbergen komt-ie nu niet toch?
De belangen zijn ook te groot. De gemeente in casu heeft wanbeleid gepleegd en probeert dat nu te verdoezelen met een lucratieve AZC. Eigenlijk zouden ze onder curatele geplaatst moeten worden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt.
Ach, bij ons hebben ze deze aanpak ook gehanteerd. Ik snap het wel.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De belangen zijn ook te groot. De gemeente in casu heeft wanbeleid gepleegd en probeert dat nu te verdoezelen met een lucratieve AZC. Eigenlijk zouden ze onder curatele geplaatst moeten worden.
Als ze onder curatele geplaatst worden kan zo'n azc er gewoon komen hoor. Dan heeft een gemeente een stuk minder beslissingsvrijheid, niet alleen wat betreft uitgaven, maar ook wat betreft inkomsten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De belangen zijn ook te groot. De gemeente in casu heeft wanbeleid gepleegd en probeert dat nu te verdoezelen met een lucratieve AZC. Eigenlijk zouden ze onder curatele geplaatst moeten worden.
De burger mag wederom bloeden terwijl de anonieme raadsleden die wanbeleid hebben gepleegd er mee weg komen. Welkom in Nederland.
Zit je dan met gebalde knuisjes voor de buis?quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:21 schreef DrMabuse het volgende:
Net in de herhaling een stuk van Pauw gezien.
Dat was weer een heuse "Welkom In Dit Land" promo.
Compleet met beelden van goedwillende BN-ers, lieve en welkome immigranten en een huilende "interview" mevrouw.
Sybrand Buma was natuurlijk de onredelijke man in dit gezelschap en zijn (redelijke) inbreng in deze discussie werd weer fijn weggehoond door het fijne policor front.
Man , wat een tenenkrommende vertoning.
Knuisjes bestaan niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit je dan met gebalde knuisjes voor de buis?
Denk aan je hart, kerel. Je opwinden over een praatprogramma is niet goed voor je.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Knuisjes bestaan niet.
En ik heb al jaren een LCD tv.
Moet je eens navragen Koos , ook mensen als jij hebben daar recht op.
Schijnt het.
Oh , vandaar je instelling om je nergens meer over op te winden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk aan je hart, kerel. Je opwinden over een praatprogramma is niet goed voor je.
Stem je ze weg bij de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De burger mag wederom bloeden terwijl de anonieme raadsleden die wanbeleid hebben gepleegd er mee weg komen. Welkom in Nederland.
Wat een misselijke dooddoener. Falende bestuurders verplicht 4 jaar laten aanblijven en ze volgende verkiezingen beleefd wegstemmen en in de tussentijd met een spandoek met foei erop je eventuele ongenoegen kenbaar maken. Nee, laat het volk maar uiting geven aan zijn ongenoegen. Hoe eigengereider de bestuurders hoe harder het ongenoegen geuit mag worden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Stem je ze weg bij de volgende verkiezingen.
Om maar te zwijgen over die welke in die reclame spotjes mee doet, wat denkt die te moeten melden?quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:21 schreef DrMabuse het volgende:
Compleet met beelden van goedwillende BN-ers, lieve en welkome immigranten en een huilende "interview" mevrouw.
Sybrand Buma was natuurlijk de onredelijke man in dit gezelschap en zijn (redelijke) inbreng in deze discussie werd weer fijn weggehoond door het fijne policor front.
En dan zal een volgende partij die 4 jr puin ruimen of zou die erop door borduren?quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Stem je ze weg bij de volgende verkiezingen.
Toen het onderwerp begon heb ik heel snel weggezapt. Voor fatsoenlijke, weldenkende mensen is het een marteling om die troep te bekijkenquote:Op vrijdag 18 december 2015 16:21 schreef DrMabuse het volgende:
Als de bestuurders daadwerkelijk falen zullen ze niet de 4 jaar uitzitten. En na 4 jaar kun je weer stemmen. Misschien een misselijke dooddoener, maar zo werken die dingen nou eenmaal hier. Kut he, democratie?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een misselijke dooddoener. Falende bestuurders verplicht 4 jaar laten aanblijven en ze volgende verkiezingen beleefd wegstemmen en in de tussentijd met een spandoek met foei erop je eventuele ongenoegen kenbaar maken. Nee, laat het volk maar uiting geven aan zijn ongenoegen. Hoe eigengereider de bestuurders hoe harder het ongenoegen geuit mag worden.
Ja?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als de bestuurders daadwerkelijk falen zullen ze niet de 4 jaar uitzitten. En na 4 jaar kun je weer stemmen. Misschien een misselijke dooddoener, maar zo werken die dingen nou eenmaal hier. Kut he, democratie?
Het gaat hier over de gemeente, niet over het kabinet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja?
Vind je dat het kabinet dan niet gefaald heeft?
Zelfde 4 jr of niet?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gaat hier over de gemeente, niet over het kabinet.
Toch neem ik met sommige dingen mijn petje voor ze af hoor niet met alles, die puinhopen van paars opruimen is toch maar een klus geweest vind ik.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, gemeenteraadsverkiezingen vinden ook om de 4 jaar plaats.
Ehhhh? De partijen die Geldermalsen besturen? Ik heb het even opgezocht: Het college wordt gevormd door Dorpsbelangen, CDA en SGP.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch neem ik met sommige dingen mijn petje voor ze af hoor niet met alles, die puinhopen van paars opruimen is toch maar een klus geweest vind ik.
Maar wacht ze zaten ook in paars of niet?
Ipv een vaste termijn leggen we wettelijk vast dat er minsten 8 ramen moeten sneuvelen voor het uitroepen van nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een misselijke dooddoener. Falende bestuurders verplicht 4 jaar laten aanblijven en ze volgende verkiezingen beleefd wegstemmen en in de tussentijd met een spandoek met foei erop je eventuele ongenoegen kenbaar maken. Nee, laat het volk maar uiting geven aan zijn ongenoegen. Hoe eigengereider de bestuurders hoe harder het ongenoegen geuit mag worden.
Dit ging daar even niet over hoor, was een uiting van ongenoegen in verband bij verkeerd besturen welke je hieronder benoemt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhhh? De partijen die Geldermalsen besturen? Ik heb het even opgezocht: Het college wordt gevormd door Dorpsbelangen, CDA en SGP.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als de bestuurders daadwerkelijk falen zullen ze niet de 4 jaar uitzitten. En na 4 jaar kun je weer stemmen. Misschien een misselijke dooddoener, maar zo werken die dingen nou eenmaal hier. Kut he, democratie?
Wat wil je nou precies zeggen?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit ging daar even niet over hoor, was een uiting van ongenoegen in verband bij verkeerd besturen welke je hieronder benoemt.
[..]
Dat het niet klopt wat je zegt, ze blijven gewoon die 4 jr zitten!quote:
Paars is gevallen ivm Srebrenica.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat het niet klopt wat je zegt, ze blijven gewoon die 4 jr zitten!
Wordt wel een draai aan gegeven zodat het wel kan die 4 jr uitzitten vind ik.
Ja zal best op wiki staat het echter zo!quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Paars is gevallen ivm Srebrenica.
Dat is paars 1. De kiezer was dusdanig tevreden dat ze kozen voor paars 2. Dat viel over srebrenica. Volgens mij volgde je de politiek toen niet zo?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja zal best op wiki staat het echter zo!
Het is tevens tot op heden het laatste kabinet dat de volledige regeerperiode van 4 jaar afgerond heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Kok_I
En hoe reëel is het om hen de schuld te geven van eerder uitgevoerd wanbeleid?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhhh? De partijen die Geldermalsen besturen? Ik heb het even opgezocht: Het college wordt gevormd door Dorpsbelangen, CDA en SGP.
Dat zal best toen geweest zijn toen ging Kok bij mij of voor mij in de boekenkast.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is paars 1. De kiezer was dusdanig tevreden dat ze kozen voor paars 2. Dat viel over srebrenica. Volgens mij volgde je de politiek toen niet zo?
nou, hij zal er slapeloze nachten van hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat zal best toen geweest zijn toen ging Kok bij mij of voor mij in de boekenkast.
Weet ik niks over, maar als op te grote voet geleefd is kan ik me er wat bij voorstellen, maar zoals genoemd Geldermalsen kon ik helemaal niet, de gemeente niet en ook de dorpen niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
En hoe reëel is het om hen de schuld te geven van eerder uitgevoerd wanbeleid?
Als je niet weet waar je het over hebt kun je er ook voor kiezen er niet over mee te praten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet ik niks over, maar als op te grote voet geleefd is kan ik me er wat bij voorstellen, maar zoals genoemd Geldermalsen kon ik helemaal niet, de gemeente niet en ook de dorpen niet.
Zo warmpjes als die er tegenwoordig bij zit?quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
nou, hij zal er slapeloze nachten van hebben.
En die mensen maar ermee laten zitten, zoek het je maar uit, ik had het liefste gehad dat heel het land voor ze opgekomen was.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt kun je er ook voor kiezen er niet over mee te praten.
Nou, ga je volgende keer naar zo'n plek en ga je mee rellen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die mensen maar ermee laten zitten, zoek het je maar uit, ik had het liefste gehad dat heel het land voor ze opgekomen was.
Ik kan niet zo goed tegen onrecht hoor, weet natuurlijk niet percies hoe en wat dus geef voorlopig nog het voordeel van de twijfel
Alleen dacht het niet!quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ga je volgende keer naar zo'n plek en ga je mee rellen.
De gemeente speelt al 10 jaar grondbank..quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet ik niks over, maar als op te grote voet geleefd is kan ik me er wat bij voorstellen, maar zoals genoemd Geldermalsen kon ik helemaal niet, de gemeente niet en ook de dorpen niet.
Bram heeft alles verdedigd wat het daglicht niet kan verdragen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alleen dacht het niet!
En rellen al helemaal niet, dan echt een advocaat alles laten uitzoeken.
Bram M vind ik ook vreemd hoe dat gelopen is?
Hij verdedigd Geert en opeens wordt die doorgelicht?
Heb je nog meer info?quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
De gemeente speelt al 10 jaar grondbank..
Zoals?quote:
Wat bij ons voor democratie moet doorgaan is inderdaad goed waardeloos.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik viel er aan het begin van dat item in en dacht , nou even aankijken en wie weet valt het mee.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toen het onderwerp begon heb ik heel snel weggezapt. Voor fatsoenlijke, weldenkende mensen is het een marteling om die troep te bekijken![]()
Niet de eerste keer trouwens. De Pauw-redactie blijft nietszeggende BN'ers uitnodigen die voor het eerst in hun leven op een vluchteling zijn gestuit. De mensen trappen er alleen niet meer in.
En hoe wil je dat precies verbeteren dan?quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat bij ons voor democratie moet doorgaan is inderdaad goed waardeloos.
Zou ik het dan maar noemen niet afgerekend op hun daden maar veroordeeld op hun verkeerde daden zou ik een mooi begin vinden!quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En hoe wil je dat precies verbeteren dan?
Niet met inhoudsloze kreten als "bestuurders moeten worden afgerekend op hun daden" komen aub.
Je kunt er ook een of een paar in huis nemen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:
Ik zit er over te denken om een demonstratie Pro AZC op te gaan zetten. Zijn er hier ook mensen die me daarmee willen helpen?
vast welquote:Op vrijdag 18 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:
Ik zit er over te denken om een demonstratie Pro AZC op te gaan zetten. Zijn er hier ook mensen die me daarmee willen helpen?
Als het voor eentje is bij jouw in de achtertuin voel ik me geroepen om jouw bij te staan!quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:
Ah oke je mag er geen mening over hebben? Het is OF er een paar in huis nemen OF als een malloot er tegen zijn?quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt er ook een of een paar in huis nemen.
Daar hou ik je aan.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het voor eentje is bij jouw in de achtertuin voel ik me geroepen om jouw bij te staan!
Knap dat je dat opmaakt uit mijn suggestie.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke je mag er geen mening over hebben? Het is OF er een paar in huis nemen OF als een malloot er tegen zijn?
Waarom kan ik dan niet gewoon een demonstratie organiseren Pro AZC zonder er een paar in huis te nemen? Waarom begin je daar dan over?quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Knap dat je dat opmaakt uit mijn suggestie.
Tuurlijk kan dat. Zeker als je netto-belastingbetaler bent. Als jij daar graag je geld aan besteedt.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom kan ik dan niet gewoon een demonstratie organiseren Pro AZC zonder er een paar in huis te nemen? Waarom begin je daar dan over?
Je praat in raadsels.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Zeker als je netto-belastingbetaler bent. Als jij daar graag je geld aan besteedt.
Gaat het over een AZC in jouw gemeente? Anders heb je je er wat mij betreft niet mee te bemoeien. Net zoals dat tegenstanders zich niet moeten bemoeien met een AZC aan de andere kant van het land, moet jij ook niet gaan roepen kom maar binnen in een gemeente waar je niet woont.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:
AZ is een prima club, alleen de C er achter kan wat agressieve reacties geven. Wordt toch knokken, moet de ME weer op kosten van de belastingbetaler orde op zaken komen stellen. Dat werkt niet. Beter ga je in een AZC in de buurt een handje helpen het één en ander op te zetten, dan ben je veel nuttiger bezig. Indien regio RIjnmond sluit ik graag aan.quote:Op vrijdag 18 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:
Als jij graag wil dat de overheid jouw zuurverdiende belastingcentjes daaraan uitgeeft, vind ik dat je alle recht hebt de burgermeester van je gemeente op te roepen er een azc te huisvesten.quote:
Ah ok. Nou ik denk dat vluchtelingen helpen een veel nuttiger besteding van mijn belastingcentjes is als bv die nieuwe gevechtsvliegtuigen of een of ander nieuw gemeentehuis of extra geld naar Brussel, om zo maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als jij graag wil dat de overheid jouw zuurverdiende belastingcentjes daaraan uitgeeft, vind ik dat je alle recht hebt de burgermeester van je gemeente op te roepen er een azc te huisvesten.
Goed idee, kunnen jullie proberen de orde te handhaven in een AZC. Zal de politie je dankbaar voor zijn, want die hebben hun handen er dermate vol aan dat ze zelfs de opsporing van overvallers er dikwijls voor aan de kant moeten schuiven. Over extra kosten voor de belastingbetaler gesproken.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
AZ is een prima club, alleen de C er achter kan wat agressieve reacties geven. Wordt toch knokken, moet de ME weer op kosten van de belastingbetaler orde op zaken komen stellen. Dat werkt niet. Beter ga je in een AZC in de buurt een handje helpen het één en ander op te zetten, dan ben je veel nuttiger bezig. Indien regio RIjnmond sluit ik graag aan.
Zolang er gigantische vechtpartijen zijn (met messen!) en er maar geen gewonden vallen durf ik dat wel aan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Goed idee, kunnen jullie proberen de orde te handhaven in een AZC. Zal de politie je dankbaar voor zijn, want die hebben hun handen er dermate vol aan dat ze zelfs de opsporing van overvallers er dikwijls voor aan de kant moeten schuiven.
O, maar dan is het natuurlijk niet erg als ze er nóg veel meer laten lopen. Zeer aparte en oneigenlijke redenatie.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:09 schreef john2406 het volgende:
Die konden dat al niet aan voordat er sprake was van die opvang centrums.
Goed zo dus jij strijd het niet af.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:11 schreef Lkw het volgende:
[..]
O, maar dan is het natuurlijk niet erg als ze er nóg veel meer laten lopen. Zeer aparte en oneigenlijke redenatie.
Prima, ga je gang. Ik besteed me energie liever aan fijne mensen dan aan gajes, maar ieder z'n ding.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zolang er gigantische vechtpartijen zijn (met messen!) en er maar geen gewonden vallen durf ik dat wel aan.
Onbegrijpelijke zin, ik weet niet wat je bedoelt..quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Goed zo dus jij strijd het niet af.
Dan is het goed toch?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Prima, ga je gang. Ik besteed me energie liever aan fijne mensen dan aan gajes, maar ieder z'n ding.
Dat gajes in Geldermalsen bedoel je?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Prima, ga je gang. Ik besteed me energie liever aan fijne mensen dan aan gajes, maar ieder z'n ding.
En hiermee geef je geloof ik aan als je wat zou zien, zou je je energie er niet aan verspillen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat zijn helden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat gajes in Geldermalsen bedoel je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |