Niet weten hoe onze democratie werkt...quote:Op donderdag 17 december 2015 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke democratische rechtsorde? In de programma's is nooit gesproken over eventuele azc's in Geldermalsen. Dus konden de bewoners via die weg stemmen? Nope.
En jij verwijt iemand dat die niet wil begrijpend lezen? Kijk in de spiegel.
Tja journalisten zijn ook maar mensen, al kunnen ze als ze goed opletten wel veel beter doen vind ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Eerst wordt in de media verkondigd dat het om mensen buiten Geldermalsen ging die deze rellen veroorzaakte. Nu blijkt dat 90% van de opgepakte relschoppers gewoon uit Geldermalsen komt. Dat zegt mijnsinziens voldoende hoe hoog het kookpunt ligt bij een deel van de bevolking.
Oproepen tot geweld is strafbaar en in Den Haag daar woont een graaf.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
DAAR wordt het beleid gemaakt en de gemeenten opgelegd.
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe stel je je een protest voor dat op voorhand niet zal worden meegenomen in besluitvorming![]()
De beproefde techniek van in gezellig sfeer meebuigen met als enig doel je vooraf bepaalde beleid op te kunnen leggen. ....Ik heb je gehoord, luister toch niet naar wat je zegt en we gaan sws doen zoals wij reeds hadden besloten...........
Er worden dagelijks 'vredevolle' protesten gehouden. Inspraakavonden etc. Daar hoor je NOOIT wat van.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:57 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.
Hierbij stel ik me voor dat mensen alles doen wat ze kunnen om de bouw op een vredevolle en niet gevaar creërende manier tegen te houden. Ik denk oprecht dat als deze mensen een vredevol protest zouden hebben gehouden en hier de NOS (of andere nieuwsoutlets) bijgehaald hebben, protesteren wel degelijk een effect zou hebben gehad.
Nee. De ME kwam pas toen ze los gingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:02 schreef Cattivo het volgende:
En de oorzaak van die rellen is gewoon omdat die gemeente geen tegenspraak duld. En dan met een politiemacht aankomt. Hetzelfde heb je met voetbal supporters. Wanneer ze geen politie zien is er niks aan de hand, zien ze politie dan gaan ze lopen kutten.
Toen was er al genoeg politie om die burgers geen ruimte te geven voor discussie.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. De ME kwam pas toen ze los gingen.
Omdat gemeenten op voorhand al akkoord (zijn ge)gaan met het COA,quote:Op donderdag 17 december 2015 16:57 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.
...
Het is ook handig om de kosten en de aantallen al te weten voordat je een beslissing maakt he.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er worden dagelijks 'vredevolle' protesten gehouden. Inspraakavonden etc. Daar hoor je NOOIT wat van.
Natuurlijk had de gemeente dit allang besloten. Ja, de handtekening ontbrak nog maar alle onderhandelingen over de kosten en aantal waren al bekend. Dat zegt genoeg.
Aldus de advocaat van de vrouw...quote:Op donderdag 17 december 2015 16:42 schreef Carlos93 het volgende:
Hoop dat die ME'er zelf zijn hersenpan ook ingeslagen wordt. Beetje een onschuldige vrouw mishandelen die op weg is naar haar huis. Knettergek dat figuur.
jij gelooft in sprookjes? tuurlijk gaat die gast niet bestraft wordenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:46 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft ze haar sleutels laten zien aan de me'er om te bewijzen dat ze daar woont en er langs moet. Vervolgens worden haar hersens ingeslagen.
Maar we zullen het zien, hier zal vast een uitgebreid onderzoek naar uit gaan. En laten we dan maar hopen als alles klopt uit de eerste berichtgeving dat die me'er keihard gestraft zal worden.
maar wel mensen die ons van de juiste informatie moeten voorzien, als ze niet direct informatie hebben moeten ze vooral geen verzinsels de wereld inhelpenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja journalisten zijn ook maar mensen, al kunnen ze als ze goed opletten wel veel beter doen vind ik.
Tja ik denk er het mijne van, lees niet voor niks geen enkele krant meer, die dingen welke klopte waren verkeerd gespeld.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:43 schreef boik het volgende:
[..]
maar wel mensen die ons van de juiste informatie moeten voorzien, als ze niet direct informatie hebben moeten ze vooral geen verzinsels de wereld inhelpen
dat heeft dan verder weinig met journalistiek te maken natuurlijk, maar ik snap wat je bedoeld. de mainstream media is om te lachen.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja ik denk er het mijne van, lees niet voor niks geen enkele krant meer, die dingen welke klopte waren verkeerd gespeld.
En daar ben ik nog kwaad over, het overlijdens bericht wat wij hadden laten plaatsen, waar verschillende dingen bij fout gegaan waren!
Denk je werkelijk dat ze een andere beslissing zouden nemen omdat wat burgers zorgen uitten over de veiligheid en leefbaarheid?quote:Op donderdag 17 december 2015 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het is ook handig om de kosten en de aantallen al te weten voordat je een beslissing maakt he.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een AZC wordt weggestemd.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat ze een andere beslissing zouden nemen omdat wat burgers zorgen uitten over de veiligheid en leefbaarheid?
Follow the money, zou ik zeggen. Daar gaat het uiteindelijk altijd om.
quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
Ik heb het nieuws niet gevolgd, kom net pas thuis.
Ik heb weinig met dit soort demonstraties, maar dat er een vrouw blijkbaar door de ME zo toegetakeld is, vind ik wel schokkend. Ik geloof best dat mensen hun mening op onoorbare wijze geuit hebben, maar dat iemand door toedoen van de ME op de intensive care belandt, vind ik wel erg ver gaan.
Ik ben erg benieuwd naar de exacte toedracht.
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
Ik heb weinig met dit soort demonstraties, maar dat er een vrouw blijkbaar door de ME zo toegetakeld is, vind ik wel schokkend. Ik geloof best dat mensen hun mening op onoorbare wijze geuit hebben, maar dat iemand door toedoen van de ME op de intensive care belandt, vind ik wel erg ver gaan.
Het moet allemaal harder. Maaaaar niet bij hun! Hypocriet ten top.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.
De verontwaardiging lijkt me nogal hypocriet.
geef het nog 1 jaartjequote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
DAAR wordt het beleid gemaakt en de gemeenten opgelegd.
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
zijn er nog echte bronnen?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.
Ik zie het ja, NOT!!!!!quote:Op donderdag 17 december 2015 18:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.
De PVV is stiekem voor meer geweld.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
PVV als enige tegen debat over Geldermalsen
Steun van links tot rechts voor debat over gebeurtenissen Geldermalsen. Alleen PVV tegen___!!!!!!!!
Waarom wilden al die andere partijen geen debat over Oranje?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
Steun van links tot rechts voor debat over gebeurtenissen Geldermalsen. Alleen PVV tegen___!!!!!!!!
Of je kijkt het tv journaal even terug. Want het ME verhaal was er zojuist wel degelijk volledig uitgeknipt. Enkel een verhaal dat er bij de rellen een mevrouw in elkaar is geslagen. Het teletekst bericht en de website doen daar niets aan af.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:15 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik zie het ja, NOT!!!!!
http://nos.nl/artikel/207(...)in-geldermalsen.html
Waar willen ze over debatteren? Over hoe het zover heeft kunnen komen? PVV roept het al tijden maar niemand doet wat en wees allemaal maar welkom, groot gelijk dat ze hier nu geen zin in hebben. Het muntje rolt toch wel weer dezelfde kant op waarbij de PVV wordt weggezet als haatzaaiers, en dus diegene die dit veroorzaakt hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
Hoorde het net bij het journaal op de radio, held.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
leuk is andersquote:Bij de rellen om de komst van een asielzoekerscentrum in Geldermalsen is woensdagavond een 39-jarige vrouw zwaargewond geraakt. Volgens haar advocaat nam de vrouw geen deel aan de rellen, maar werd ze door een agent van de Mobiele Eenheid op haar hoofd geslagen. Ze ligt momenteel met een bloeding tussen haar hersenvlies en schedel op de intensive care.
quote:Gewurgd
Met de twee agenten die woensdagavond gewond raakten bij de rellen gaat het goed. Dat is donderdag bekendgemaakt op een persconferentie over de gebeurtenissen.
Een van de agenten, een ME'er, werd door een relschopper bij de hals gegrepen, gewurgd en naar de grond geduwd. Een andere agent werd door een voorwerp in zijn gezicht geraakt. In eerste instantie leek de verwonding ernstig, omdat de wond flink bloedde, maar het lijkt mee te vallen.
http://nos.nl/uitzending/11239-nos-journaal.htmlquote:Op donderdag 17 december 2015 18:19 schreef Eix het volgende:
[..]
Of je kijkt het tv journaal even terug. Want het ME verhaal was er zojuist wel degelijk volledig uitgeknipt. Enkel een verhaal dat er bij de rellen een mevrouw in elkaar is geslagen. Het teletekst bericht en de website doen daar niets aan af.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-dijkhoff~a4158190/quote:Op donderdag 17 december 2015 18:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom wilden al die andere partijen geen debat over Oranje?
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Falco het volgende:
PVV tegen een debat. Waar de vuk hebben we dan een democratie voor nodig? Wat een kansloze pauperbende is die partij ook.
Naar ik begreep heeft die vrouw die demonstratie bezocht, is ze vervolgens weggegaan toen het escaleerde, heeft ze vervolgens boodschappen gedaan, en is daarna 600 meter verwijderd van de plaatst van demonstratie, vlak voor haar eigen woning door de ME in elkaar geslagen.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.
De verontwaardiging lijkt me nogal hypocriet.
En waar lag zijn leerschool?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.
Klopt ja, helaas is hij echt iemand van A roepen en Z doen.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.
Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Joezi het volgende:
[..]
http://nos.nl/uitzending/11239-nos-journaal.html
Gekeken 1.40 word het WEL gezegd, dus lieg niet of niet te veel fokken tijden het journaal kijken
Misschien wel over de grootschalige opvang waar rat Wilders voor heeft gestemd.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:20 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Waar willen ze over debatteren? Over hoe het zover heeft kunnen komen? PVV roept het al tijden maar niemand doet wat en wees allemaal maar welkom, groot gelijk dat ze hier nu geen zin in hebben. Het muntje rolt toch wel weer dezelfde kant op waarbij de PVV wordt weggezet als haatzaaiers, en dus diegene die dit veroorzaakt hebben.
Volgens mij was er ook geen debat na de rellen in de Schilderswijkquote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Falco het volgende:
PVV tegen een debat. Waar de vuk hebben we dan een democratie voor nodig? Wat een kansloze pauperbende is die partij ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |