quote:Protest tegen komst azc
Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.
Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen
Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.
Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.
Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.
Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
Vertel, wat keur je niet goed?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:31 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik keur het niet goed, maar #5
Piet. Piet Keur. Die was niet heel goed.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vertel, wat keur je niet goed?
Oke dus als iemand niet blij is met de komst van een AZC is het gelijk een PVV'er.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:30 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Geef de vluchtelingen gewoon een huisje in Geldermalsen, wat centjes en voedsel. Het zijn maar mensen he, stel zure PVV'ers.
Ah we hebben hier een zelfbenoemd expert.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Het systeem van duizenden mannen hutjemutje opsluiten in kampen zonder duidelijk verder beleid is toch bizar. Maar het is officieel regeringsbeleid waar mensen in principe op stemmen, want het systeem van AZC's bestaat al heel lang. Ik denk dat de woede bij sommige asielzoekers ontstaat omdat ze meteen een gratis huis en auto verwacht hadden, wat hen ingefluisterd wordt door mensensmokkelaars. Ze komen uit een cultuur waar geweld doodnormaal is, en dus gaan ze rellen. Het zijn ook geen Albert Einsteins wat we binnenhalen, veel zijn analfabeet en kunnen niet goed zelfstandig nadenken.
Hadden ze dan niet al in woede kunnen uitbarsten toen die boot geen jacht bleek te zijn?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Het systeem van duizenden mannen hutjemutje opsluiten in kampen zonder duidelijk verder beleid is toch bizar. Maar het is officieel regeringsbeleid waar mensen in principe op stemmen, want het systeem van AZC's bestaat al heel lang. Ik denk dat de woede bij sommige asielzoekers ontstaat omdat ze meteen een gratis huis en auto verwacht hadden, wat hen ingefluisterd wordt door mensensmokkelaars. Ze komen uit een cultuur waar geweld doodnormaal is, en dus gaan ze rellen. Het zijn ook geen Albert Einsteins wat we binnenhalen, veel zijn analfabeet en kunnen niet goed zelfstandig nadenken.
Hoeft niet meer. We hadden hier in t verleden asielzoekers, voornamelijk alleenstaande mannen. Een mooi nieuw hotel werd azc..... In no time zag het er verloederd uit. Lappen in ramen rotzooi tegen de muren en rondom afval. Vriendje van mijn zoon was nieuwe fiets kwijt. Gerucht ging toen al dat die luitjes fietsen stalen dus de jongelui gingen bij het azc kijken. En ja hoor daar stond de fiets, met zijn vader naar de politie en die troffen de fiets en de fietsendief aan. Helaas was de mooie fiets toen vol gekladderd met verf om de diefstal verhullen denk ik. Toen de knul na maanden zijn fiets die als bewijsmateriaal bij de politie moest blijven terug kreeg was die bepaald niet mooi meer.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Blablabla.
Ga er eens kijken joh, dan zie je dat het allemaal reuze meevalt. Als je beeldvorming gebaseerd is op de ruis die op internet wordt gepost dan heb je geen idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Wat maakt dat uit, wordt niet soms vuur met vuur bestreden?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.
Vooral mannenquote:Op donderdag 17 december 2015 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ze hebben wel gelijk dat die AZCs een hoop laagopgeleidde geweldplegers een duwtje in de rug geven om zo Nederland te verpesten...
Herstel...Piet Likeur.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Piet. Piet Keur. Die was niet heel goed.
Ok Kneh.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:56 schreef Re het volgende:
och met de impressie dat tegenstanders van AZCs extreme rechts tuig/mislukte soiciopaten zijn kan ik wel leven nu...
Euh.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:01 schreef john2406 het volgende:
Wat ik niet begrijp?
1500 man in 1 AZC, daar zijn geen kampouderen, die het een en ander in het gareel houden?
Als niet dan laat het er van hier doen, minste vergrijp, enkeltje retour misschien?
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:01 schreef john2406 het volgende:
Wat ik niet begrijp?
1500 man in 1 AZC, daar zijn geen kampouderen, die het een en ander in het gareel houden?
Als niet dan laat het er van hier doen, minste vergrijp, enkeltje retour misschien?
Tot nog toe komen ze hier niet, kan me echter wel voorstellen hoe het is om zoiets in je buurt te krijgen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat Sjon ook staan protesteren als ze bij hem in de buurt komen? Inclusief spandoek met ' ENKELTJE RETOUR ' ?
Ik snap er echt geen reet van wat je probeert te zeggen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tot nog toe komen ze hier niet, kan me echter wel voorstellen hoe het is om zoiets in je buurt te krijgen.
Rutte schijnbaar ook want in de Juliana Kazerne komen ze ja immers niet!
Maar ben eens eerlijk 1500 op 1 hoop, hoeveel zouden er onderweg in die rubberbootjes overboord zijn gegaan?
Nou, moe.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tot nog toe komen ze hier niet, kan me echter wel voorstellen hoe het is om zoiets in je buurt te krijgen.
Rutte schijnbaar ook want in de Juliana Kazerne komen ze ja immers niet!
Maar ben eens eerlijk 1500 op 1 hoop, hoeveel zouden er onderweg in die rubberbootjes overboord zijn gegaan?
Nu wordt John boos. Hij snapt zelf namelijk wel wat hij schrijft.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen reet van wat je probeert te zeggen.
Nee jo alleen bij Journalisten dan wordt ik wel boos, die brengen namelijk de leugens in het land.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu wordt John boos. Hij snapt zelf namelijk wel wat hij schrijft.
Niets engs aan hoor. Op een spookverhaal van volwassen mannen die gehuisvest in een splinternieuw hotel kinderfietsjes gaan jatten na heb ik nog nooit een negatieve ervaring van mensen met een azc in de buurt gehoord.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vooral die mensen die "laagopgeleide" met dubbel 'd' spellen.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ze hebben wel gelijk dat die AZCs een hoop laagopgeleidde geweldplegers een duwtje in de rug geven om zo Nederland te verpesten...
Niet goed de taal beheersen lijkt me ook een redelijk criterium.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:01 schreef john2406 het volgende:
Wat ik niet begrijp?
En dan ook nog eens niet tegen een geintje kunnen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, een typo, snel, bel de politie!
Dan had ik allang een enkeltje retour moeten krijgen, maar waarheen in de baarmoeder terug?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet goed de taal beheersen lijkt me ook een redelijk criterium.
Ik heb nog geen Sjon iets zien tikken hier!quote:Op donderdag 17 december 2015 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, snapt inmiddels iemand al wat sjon wil zeggen?
Ik ben naar een paar inspraak avonden geweest en de tegenstanders van de AZC’s waren van diverse politieke partijen en de redenen verschilden nogal.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Oke dus als iemand niet blij is met de komst van een AZC is het gelijk een PVV'er.
Een kat nog wel, als ik ergens een hekel aan heb, jij weet het te vinden.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:26 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Volgens mij is John gewoon weg, aan het werk of zo en is het zijn kat die over zijn toetsenbord heenloopt.
Hekken omgooien en vuurwerkbommen naar politieagenten gooien (die niets met de vluchtelingenproblematiek te maken hebben) is 'actief protesteren' ja?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:28 schreef Vallon het volgende:
Blijft "vermakelijk" hoe staatsmedia alsmede de overheid, de personen die actief protesteren; relschoppers noemt.
Nu is bekend dat de gearresteerden veelal inwoners blijken te zijn. Mensen die op hun wijze, hun huis en haard in de gemeente; trachten te verdedigen.
Een relschopper is iemand die alleen met als doel, een rel schopt. Iemand relschopper noemen is sws vaak onjuist want personen die met "geweld" hun (vermeende) recht komen halen, hebben (meestal) een reden.
Wanneer je dus ingaat tegen besluiten, die in achterkamertjes zijn gemaakt; ben je kennelijk iemand die het doel heeft de openbare orde af te wijzen.![]()
Kern is dat Nederland overspoeld wordt met veranderingen in het (in)wonersveld. "Zomaar" mensen die ineens ergens in grote groepen mogen/kunnen/gaan wonen, daar een uitkering, hulp en zorg krijgen.... zonder dat helder is wat er aan beleid gaat gebeuren.
Terwijl aan de andere kant van mensen die hier daar al lang wonen, beperkingen krijgen opgelegd, oneindig wachten op een woning, onvoldoende zorg krijgen en worden overvallen met veranderingen zonder dat daar invloed is op uit te oefenen.
Je bent egoïstisch, vooral racistisch en je wordt gelijk uitgemaakt voor xenofoob door de knuffelmaffia wanneer je protest laat horen omdat je "ineens" een AZC naast je krijg of dat je "buurtje" volstroomt met andere mensen met wie je (nog) geen binding voelt. Je moet je "maar" schikken in dat geluk zonder dat er een mogelijkheid is daar over te kiezen.
De alom geroemde inspraak en dat mensen op andere wijze hun ongenoegen kunnen uiten, is alleen een toespraak over een reeds genomen besluit.
Geweld is m.i. toegestaan wanneer de overheid willens en wetens, wanneer de "overheid" in strijd met het belang van direct betrokkenen handelt en haar inwoners andere geen keuze laat om directe invloed uit te oefenen..
Zeggen dat je je invloed één keer in de zoveel tijd mag doen gelden door te stemmen is een verkrachting van het democratisch bestel.
Zouden er geen acties van te voren geweest zijn?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:33 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Hekken omgooien en vuurwerkbommen naar politieagenten gooien (die niets met de vluchtelingenproblematiek te maken hebben) is 'actief protesteren' ja?
Dus daarom mag je een politieagent molesteren? Omdat je je door een andere groep mensen niet gehoord voelt, ja?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden er geen acties van te voren geweest zijn?
Waar ze niet gehoord werden, of van linksom of rechtsom het komt er?
Die agenten worden die niet door diezelfde groep daar neer gezet?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus daarom mag je een politieagent molesteren? Omdat je je door een andere groep mensen niet gehoord voelt, ja?
Dus... nogmaals, die mogen daarom gemolesteerd worden?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die agenten worden die niet door diezelfde groep daar neer gezet?
Zijn ze dat dan, of hebben ze schoten gelost?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus... nogmaals, die mogen daarom gemolesteerd worden?
Hier wordt geweld goedgesproken. Geweld naar gemeenteraadsleden waar politie op moet treden, die zich daarmee dus voor een stel geweldplegende tokkies moet werpen en dus zo gevaar lopen. Nogmaals; dit vind jij normaal?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn ze dat dan, of hebben ze schoten gelost?
Neem jouw nou eens jij noemt iemand Sjon die waarschijnlijk anders heet, zou je dat op straat tegen iemand doen?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus... nogmaals, die mogen daarom gemolesteerd worden?
Lees bovenstaande dan heb je mijn antwoord, teminste als je denken kunt.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier wordt geweld goedgesproken. Geweld naar gemeenteraadsleden waar politie op moet treden, die zich daarmee dus voor een stel geweldplegende tokkies moet werpen en dus zo gevaar lopen. Nogmaals; dit vind jij normaal?
Opmerkelijk dat asielzoekers wel 'hun geluk mogen zoeken' volgens het prokamp en massaal asiel komen eisen in West-Europa, maar als de autochtone bevolking hun 'geluk wil verdedigen' dan zijn het opeens xenofoben en racisten.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:28 schreef Vallon het volgende:
Blijft "vermakelijk" hoe staatsmedia alsmede de overheid, de personen die actief protesteren; relschoppers noemt.
Nu is bekend dat de gearresteerden veelal inwoners blijken te zijn. Mensen die op hun wijze, hun huis en haard in de gemeente; trachten te verdedigen.
Een relschopper is iemand die alleen met als doel, een rel schopt. Iemand relschopper noemen is sws vaak onjuist want personen die met "geweld" hun (vermeende) recht komen halen, hebben (meestal) een reden.
Wanneer je dus ingaat tegen besluiten, die in achterkamertjes zijn gemaakt; ben je kennelijk iemand die het doel heeft de openbare orde af te wijzen.![]()
Kern is dat Nederland overspoeld wordt met veranderingen in het (in)wonersveld. "Zomaar" mensen die ineens ergens in grote groepen mogen/kunnen/gaan wonen, daar een uitkering, hulp en zorg krijgen.... zonder dat helder is wat er aan beleid gaat gebeuren.
Terwijl aan de andere kant van mensen die hier daar al lang wonen, beperkingen krijgen opgelegd, oneindig wachten op een woning, onvoldoende zorg krijgen en worden overvallen met veranderingen zonder dat daar invloed is op uit te oefenen.
Je bent egoïstisch, vooral racistisch en je wordt gelijk uitgemaakt voor xenofoob door de knuffelmaffia wanneer je protest laat horen omdat je "ineens" een AZC naast je krijg of dat je "buurtje" volstroomt met andere mensen met wie je (nog) geen binding voelt. Je moet je "maar" schikken in dat geluk zonder dat er een mogelijkheid is daar over te kiezen.
De alom geroemde inspraak en dat mensen op andere wijze hun ongenoegen kunnen uiten, is alleen een toespraak over een reeds genomen besluit.
Geweld is m.i. toegestaan wanneer de overheid willens en wetens, wanneer de "overheid" in strijd met het belang van direct betrokkenen handelt en haar inwoners andere geen keuze laat om directe invloed uit te oefenen..
Zeggen dat je je invloed één keer in de zoveel tijd mag doen gelden door te stemmen is een verkrachting van het democratisch bestel.
Niet echt opmerkelijk wanneer asielzoekers doorgaans gebruik maken van de procedures zoals ze er zijn, terwijl "de geluksverdedigers" met geweld en intimidatie te werk gaan om, zoals gister in ieder geval, een aanval te doen op onze democratie.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Opmerkelijk dat asielzoekers wel 'hun geluk mogen zoeken' volgens het prokamp en massaal asiel komen eisen in West-Europa, maar als de autochtone bevolking hun 'geluk wil verdedigen' dan zijn het opeens xenofoben en racisten.
Wel een bijeenkomst op 21 december. Zal daar ook een topic voor moeten komen?quote:De inwoners van de gemeente Loon op Zand krijgen geen recht op inspraak, 'gezien het maatschappelijk belang van het verzoek en de gastvrijheid van onze gemeente'.
Genoeg asielzoekers die lopen te rellen in die AZC's hoor.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet echt opmerkelijk wanneer asielzoekers doorgaans gebruik maken van de procedures zoals ze er zijn, terwijl "de geluksverdedigers" met geweld en intimidatie te werk gaan om, zoals gister in ieder geval, een aanval te doen op onze democratie.
quote:Op donderdag 17 december 2015 13:26 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Volgens mij is John gewoon weg, aan het werk of zo en is het zijn kat die over zijn toetsenbord heenloopt.
Het is niet normaal maar er is wel een duidelijke trend zichtbaar bij zulke bijeenkomsten.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier wordt geweld goedgesproken. Geweld naar gemeenteraadsleden waar politie op moet treden, die zich daarmee dus voor een stel geweldplegende tokkies moet werpen en dus zo gevaar lopen. Nogmaals; dit vind jij normaal?
Volgens de procedures gaat het hier überhaupt niet over asielzoekers dus daar ga je al de mist in. (lokale) Politici houden zich dus ook niet aan de procedures.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt opmerkelijk wanneer asielzoekers doorgaans gebruik maken van de procedures zoals ze er zijn
"Democratisch proces"quote:Op donderdag 17 december 2015 13:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Relschoppers vind ik zacht uitgedrukt voor mensen die een democratisch proces bestormen eerlijk gezegd.
Die politieagenten zouden kunnen weigeren daar te staan, of zijn ze dan ook relschoppers ?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:33 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Hekken omgooien en vuurwerkbommen naar politieagenten gooien (die niets met de vluchtelingenproblematiek te maken hebben) is 'actief protesteren' ja?
Nou, als we dan gewoon al het tuig de grens overzetten zijn we klaar. Maar neuh hoor, dat ene deel meent zonodig 'ons volk' te moeten wezen dus die moeten we wel houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
In beide kampen zijn er mensen die zich netjes aan de regels houden en mensen die er een rommel van maken. Er waren gisteren ook gewoon 60 insprekers die op democratische wijze hun recht probeerden te halen.
http://www.woorden.org/woord/relschopperquote:Op donderdag 17 december 2015 13:28 schreef Vallon het volgende:
Leuk dat achterkamertjes enzo, maar dat was hier niet het geval.quote:Wanneer je dus ingaat tegen besluiten, die in achterkamertjes zijn gemaakt; ben je kennelijk iemand die het doel heeft de openbare orde af te wijzen.![]()
Mensen in een asielzoekerscentrum krijgen over het algemeen geen uitkering. Lang wachten op een woning heeft weinig te maken met asielzoekers. Onvoldoende zorg heeft niets te maken met asielzoekers, die krijgen dezelfde behandeling.quote:Kern is dat Nederland overspoeld wordt met veranderingen in het (in)wonersveld. "Zomaar" mensen die ineens ergens in grote groepen mogen/kunnen/gaan wonen, daar een uitkering, hulp en zorg krijgen.... zonder dat helder is wat er aan beleid gaat gebeuren.
Leuk dat je precies xenofobie beschrijft in dit stuk. Racisme gaat inderdaad wat ver, maar xenofobie en egoisme kan je toch niet ontkennen. Verder is het ook hier weer 'not in my backyard'. Erg makkelijk allemaalquote:Je bent egoïstisch, vooral racistisch en je wordt gelijk uitgemaakt voor xenofoob door de knuffelmaffia wanneer je protest laat horen omdat je "ineens" een AZC naast je krijg of dat je "buurtje" volstroomt met andere mensen met wie je (nog) geen binding voelt. Je moet je "maar" schikken in dat geluk zonder dat er een mogelijkheid is daar over te kiezen.
Dat jij vindt dat dingen maar met geweld opgelost moeten worden is jouw probleem. Het mag gewoon niet. Protesteer en demonstreer tot je een ons weegt, maar met geweld los je niets op en zet je jezelf alleen maar voor schut.quote:Geweld is m.i. toegestaan wanneer de overheid willens en wetens, wanneer de "overheid" in strijd met het belang van direct betrokkenen handelt en haar inwoners andere geen keuze laat om directe invloed uit te oefenen..
Tja, ik weet niet hoe jij denkt dat een gemeenteraad wordt gekozen, maar volgens mij gewoon door middel van verkiezingen.quote:
Inderdaad, terug naar Brabant ermee.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nou, als we dan gewoon al het tuig de grens overzetten zijn we klaar. Maar neuh hoor, dat ene deel meent zonodig 'ons volk' te moeten wezen dus die moeten we wel houden.
Houdt ze lekker in de Randstad, wij hoeven ze hier nietquote:Op donderdag 17 december 2015 13:54 schreef Stranger het volgende:
[..]
Inderdaad, terug naar Brabant ermee.
Je opmerking die ik quote was dat "geluksverdedigers" als xenofoob worden weggezet. In geval van de relschoppers lijkt me dat een zeer terechte benaming.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Genoeg asielzoekers die lopen te rellen in die AZC's hoor.
In beide kampen zijn er mensen die zich netjes aan de regels houden en mensen die er een rommel van maken. Er waren gisteren ook gewoon 60 insprekers die op democratische wijze hun recht probeerden te halen.
Ongeacht wie er is verkozen worden ze toch onder druk gezet zodat het AZC er uiteindelijk gewoon komt. Kwestie van belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoe jij denkt dat een gemeenteraad wordt gekozen, maar volgens mij gewoon door middel van verkiezingen.
"De" burger wordt helemaal niet genegeerd, er was mogelijkheid tot inspraak. Maar dat is voor de vuurwerkbommengooiende relschoppers natuurlijk te moeilijk, om voor een microfoon je woordje te doen. Dan maar hekken omgooien, een gemeentehuis belagen en bestuurders telefonisch bedreigen, "WANT HUN LUISTERE NIET NAAR ONS HET VOLK!!!!!111eins"quote:Op donderdag 17 december 2015 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is niet normaal maar er is wel een duidelijke trend zichtbaar bij zulke bijeenkomsten.
Als de politiek op grote schaal de burger blijft negeren zal het vanzelf de norm worden. Dan dansen ze in Egypte op tafel bij talkshows over de hollandsche lente.
Oh nee? De vluchtelingen zijn geen asielzoekers?quote:Volgens de procedures gaat het hier überhaupt niet over asielzoekers dus daar ga je al de mist in. (lokale) Politici houden zich dus ook niet aan de procedures.
Het is dan ook meer een kwestie van de komst van een AZC op geen enkele manier kunnen tegenhouden alsof je onder een dictator leeft.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:59 schreef simmu het volgende:
godallemachtig mensen, denk nou toch eens een keer na. de redenering van de relschoppers demonstranten is helder: "wij willen geen asielzoekerscentrum, want die asielzoekers zijn maar aso rellend kutvolk en dan voelen we ons onveilig"
Waarom?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je opmerking die ik quote was dat "geluksverdedigers" als xenofoob worden weggezet. In geval van de relschoppers lijkt me dat een zeer terechte benaming.
Een buurtbewoner die zijn woning in waarde ziet dalen omdat er naast de deur 1500 mannen dag in, dag uit op elkaars lip moeten zitten (en dus de kans groot is dat er onrust ontstaat) is niet meteen een xenofoob hoor.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je opmerking die ik quote was dat "geluksverdedigers" als xenofoob worden weggezet. In geval van de relschoppers lijkt me dat een zeer terechte benaming.
Hoezo spookverhaal ?quote:Op donderdag 17 december 2015 13:17 schreef Stranger het volgende:
[..]
Niets engs aan hoor. Op een spookverhaal van volwassen mannen die gehuisvest in een splinternieuw hotel kinderfietsjes gaan jatten na heb ik nog nooit een negatieve ervaring van mensen met een azc in de buurt gehoord.
Ik zou willen kunnen stemmen over en kennisnemen van een besluit voordat het wordt genomen.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:53 schreef Stranger het volgende:
.....mooie knuffel argumenten met geneuzel op woorden ......
Dat klopt indien hij/zij op een normale manier bezwaar maakt.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een buurtbewoner die zijn woning in waarde ziet dalen omdat er naast de deur 1500 mannen dag in, dag uit op elkaars lip moeten zitten (en dus de kans groot is dat er onrust ontstaat) is niet meteen een xenofoob hoor.
"Gemeenteraadsverkiezingen"quote:Op donderdag 17 december 2015 14:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou willen kunnen stemmen over en kennisnemen van een besluit voordat het wordt genomen.
Gewoon simpel stemmen, keuze maken in een bestel wat ook mij vertegenwoordigd, ook in mijn kleine backyard.
Wanneer mensen zich niet vertegenwoordigd zien of voelen en over hun hoofden heen wordt geregeerd; ga je met je/de gegeven mogelijkheden protesteren.
Die buurtbewoner moet gewoon even googlen en kan dan rustig slapen aangezien er geen waardedaling is.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een buurtbewoner die zijn woning in waarde ziet dalen omdat er naast de deur 1500 mannen dag in, dag uit op elkaars lip moeten zitten (en dus de kans groot is dat er onrust ontstaat) is niet meteen een xenofoob hoor.
Die lui kapen de discussie, dat klopt. Toch word zo'n iemand echt niet gehoord hoor.. zie het voorbeeld van dat familiebedrijf. Als het om poen gaat kan ineens alles.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat klopt indien hij/zij op een normale manier bezwaar maakt.
Doet hij/zij dat door rel te schoppen, vuurwerkbommen te gooien, hekken om te werpen en bestuurders telefonisch te bedreigen wel.
Dat weet jij nu al van tevoren te zeggen?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
Die buurtbewoner moet gewoon even googlen en kan dan rustig slapen aangezien er geen waardedaling is.
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Gemeenteraadsverkiezingen"
De burgemeester heeft vorige week al geroepen: "We kunnen het en we willen het." Dat doet vermoeden dat de zeer beperkte inspraakavond nogal een farce is.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"De" burger wordt helemaal niet genegeerd, er was mogelijkheid tot inspraak. Maar dat is voor de vuurwerkbommengooiende relschoppers natuurlijk te moeilijk, om voor een microfoon je woordje te doen. Dan maar hekken omgooien, een gemeentehuis belagen en bestuurders telefonisch bedreigen, "WANT HUN LUISTERE NIET NAAR ONS HET VOLK!!!!!111eins"
Volgens Europeesche procedures dienen vluchtelingen zich te registreren in het eerste land van aankomst om vervolgens verdeeld te worden. Deze groep mensen zijn aan de wandel gegaan en daarmee illegale migranten.quote:Oh nee? De vluchtelingen zijn geen asielzoekers?
Geneuzel op woorden, gast, jij bent degene die je post begint met geneuzel op woorden.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou willen kunnen stemmen over en kennisnemen van een besluit voordat het wordt genomen.
Gewoon simpel stemmen, keuze maken in een bestel wat ook mij vertegenwoordigd, ook in mijn kleine backyard.
Wanneer mensen zich niet vertegenwoordigd zien of voelen en over hun hoofden heen wordt geregeerd; ga je met je/de gegeven mogelijkheden protesteren.
Verschillende lokale makelaars zijn het met je oneens.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
Die buurtbewoner moet gewoon even googlen en kan dan rustig slapen aangezien er geen waardedaling is.
Fijn dat je vanachter je toetsenbord in de huid van een omwonende bent gekropen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-op-huizenprijs.htmlquote:Op donderdag 17 december 2015 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet jij nu al van tevoren te zeggen?
Hahaha bij de gemeenteraad je woordje doen. Wel eens gedaan?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"De" burger wordt helemaal niet genegeerd, er was mogelijkheid tot inspraak. Maar dat is voor de vuurwerkbommengooiende relschoppers natuurlijk te moeilijk, om voor een microfoon je woordje te doen. Dan maar hekken omgooien, een gemeentehuis belagen en bestuurders telefonisch bedreigen, "WANT HUN LUISTERE NIET NAAR ONS HET VOLK!!!!!111eins"
[..]
Oh nee? De vluchtelingen zijn geen asielzoekers?
Onzin, in de nieuwbouwwijk naast dit azc hebben veel mensen zich al teruggetrokken om een huis te kopen. Kwam gisteren op het RTL nieuwsquote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
Je vergeet Talpaquote:Op donderdag 17 december 2015 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Inspraak? Je mag je zegje doen en slikken. Dit moest en zou er met een sneltreinvaart doorheen gejast worden vanwege het financiële plaatje. Valt vies tegen.
En dat gelul dat je meteen een gutmensch of xenofoob bent
Deze discussie
Deze situatie
De EU
Natte sokken
Drie minuten in dit geval.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:09 schreef RemcoW23 het volgende:
5 minuten lang mag je je hart luchten (geen debat met raadsleden trouwens), raadsleden zitten tijdens jouw praatje op de iPad te kloten en als het onderwerp waar je over hebt gesproken aan bod komt wordt het in meerderheid afgehamerd. Nou, dat werkt!
Ik kan het onderzoek zelf niet vinden, maar dit verbaast me wel enigszins. Zou het ook opgaan bij een mega azc zoals deze?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:09 schreef Stranger het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-op-huizenprijs.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)oed-woningmarkt.html
Hier een bericht uit 2002 en eentje uit 2015.
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook verrassend vond hoor.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan het onderzoek zelf niet vinden, maar dit verbaast me wel enigszins. Zou het ook opgaan bij een mega azc zoals deze?
Dezelfde raadsleden die zijn gekozen door het volk (maar dat vergeten we even)quote:Op donderdag 17 december 2015 14:09 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
5 minuten lang mag je je hart luchten (geen debat met raadsleden trouwens), raadsleden zitten tijdens jouw praatje op de iPad te kloten en als het onderwerp waar je over hebt gesproken aan bod komt wordt het in meerderheid afgehamerd. Nou, dat werkt!
Zoals ik heb begrepen gaat het niet perse om de komst van asielzoekers, maar deels om het aantal en deels om de manier waarop.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:01 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Het is dan ook meer een kwestie van de komst van een AZC op geen enkele manier kunnen tegenhouden alsof je onder een dictator leeft.
Zou er mss iets niet kloppen aan dit onderzoek ? Zou niet de 1 ste x zijn. In de media wordt er wel meer gesjoemeld.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan het onderzoek zelf niet vinden, maar dit verbaast me wel enigszins. Zou het ook opgaan bij een mega azc zoals deze?
Waar mensen niet voor werden uitgenodigd.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Geneuzel op woorden, gast, jij bent degene die je post begint met geneuzel op woorden.
En dat stemmen doe je maar op de gemeenteraadsverkiezingen. En protesteren is ook niets mee. En extra inspraak heb je op inspraakavonden. Geen enkele reden om te rellen.
De gemeente heeft inderdaad uiterst onhandig gehandeld. Maar dat dagelijkse uitrukken van de politie is onzin en heb je een linkje voor de explosieve stijging van winkeldiefstallen?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoals ik heb begrepen gaat het niet perse om de komst van asielzoekers, maar deels om het aantal en deels om de manier waarop.
Zo'n groot AZC zorgt voor enorm veel problemen, zoals aan bij andere grote AZC's te zien is. De politie moet dagelijks uitrukken naar de AZC's, vaak vanwege grote vechtpartijen. Ook de explosieve stijging van het aantal winkeldiefstallen in de buurt is bekend.
Daarnaast verwijt men het de gemeente volgens mij dat ze het bekendmaken zo lang mogelijk hebben uitgesteld en dat het achterliggende doel is om het te kort van het gemeentebudget op te vullen.
Het unieke van dit probleem is dat de politiek het niet even onder de mat kan vegen. Al die mensen moeten ze ergens fysiek onderbrengen, en dat is in Nederland altijd bij iemand in de achtertuin.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:13 schreef Oud_student het volgende:
http://nl.gatestoneinstitute.org/6840/duitsland-20-miljoen-moslims
Mensen in de onderklasse van de maatschappij mogen dan niet zo intelligent zijn als de gemiddelde Fokker zich hier voordoet, maar zij voelen feilloos aan dat er wat in onze maatschappij gaat veranderen. In bovengenoemd artikel wordt gewaarschuwd voor de politieke instabiliteit in Duitsland, maar dat geldt mutatis mutandis natuurlijk ook voor Nederland.
Het binnenhalen van een vijandige en cultuur vreemde groepen, leidt met 100% zekerheid tot een catastrofe. Als de politiek niets blijft doen, dan zullen dergelijke en veel ergere uitbarstingen zoals in Geldermalsen dagelijkse kost worden
Google eens op 'politie en AZC' en je zult zien dat het helemaal geen onzin is.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:19 schreef Stranger het volgende:
[..]
De gemeente heeft inderdaad uiterst onhandig gehandeld. Maar dat dagelijkse uitrukken van de politie is onzin en heb je een linkje voor de explosieve stijging van winkeldiefstallen?
Want gewoon normaal protesteren is iets wat niet meer mogelijk is?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar mensen niet voor werden uitgenodigd.
En idd het moet geen discussie zijn over woorden en dat was ook mijn reden.
Mensen die "rellen" doen dat om hun gevoel van onrecht, niet gehoord worden (of voelen) duidelijk te maken.
Het is dan aan de overheid een taak, dat gevoel weg te nemen, te beoordelen en dat gevoel zeker niet te negeren met spoedbesluiten en een snelle afhandeling.
Want bedreigd worden is geen goede reden om de politie te bellen om de relschoppers op afstand te houden?quote:Mensen zijn het simpel niet eens met het te voeren beleid, daar dan politie en hekken tussen gaan zetten, is geen oplossing maar wegschuilen.
jij gelooft nog steeds in dat fabeltje? als we in democratie hadden geleefd dan waren er een heel stuk minder azc'squote:Op donderdag 17 december 2015 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
een aanval te doen op onze democratie.
Democratisch procesquote:Op donderdag 17 december 2015 13:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Relschoppers vind ik zacht uitgedrukt voor mensen die een democratisch proces bestormen eerlijk gezegd.
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Want gewoon normaal protesteren is iets wat niet meer mogelijk is?
Ik ben serieus bang geworden van deze mensen. Ik dacht altijd dat Nederland en Nederlanders redelijk ruimdenkend waren, en gewoon op een normale manier met elkaar om konden gaan. Maar nee, als er iets is waar we het niet mee eens zijn dan gaan we niet protesteren, maar vuurwerkbommen naar de politie gooien en raadsleden bedreigen. Goed idee man![]()
Tevens zou ik het niet eens een beetje raar vinden als, gezien de lage opkomst bij gemeenteraadsverkiezingen, een redelijk aantal van de relschoppers (en de andere burgers overigens) niet gestemd heeft daarbij. Dan is het m.i. wel een beetje je eigen schuld als er dingen doorheen worden gedrukt waar je het niet mee eens bent.
[..]
Want bedreigd worden is geen goede reden om de politie te bellen om de relschoppers op afstand te houden?
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:35 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ook wel grappig dat de NOS eerst suggereerde dat het vooral zou gaan om hooligans, maar dat het nu blijkt dat kennelijk het merendeel gaat om inwoners uit Geldermalsen.
Zeg je dat ook even tegen de geïmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik ben serieus bang geworden van deze mensen. Ik dacht altijd dat Nederland en Nederlanders redelijk ruimdenkend waren, en gewoon op een normale manier met elkaar om konden gaan. Maar nee, als er iets is waar we het niet mee eens zijn dan gaan we niet protesteren, maar vuurwerkbommen naar de politie gooien en raadsleden bedreigen. Goed idee man![]()
Tevens zou ik het niet eens een beetje raar vinden als, gezien de lage opkomst bij gemeenteraadsverkiezingen, een redelijk aantal van de relschoppers (en de andere burgers overigens) niet gestemd heeft daarbij. Dan is het m.i. wel een beetje je eigen schuld als er dingen doorheen worden gedrukt waar je het niet mee eens bent.
[..]
Want bedreigd worden is geen goede reden om de politie te bellen om de relschoppers op afstand te houden?
Het VN volkerenrecht geeft de mogelijkheid om je als onderdrukt volk te verzetten tegen een bezetter.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
[..]
want dat gebeurd op grote schaal of zo of heb je ergens weer een berichtje van 1 person en denk goh laten we het even prokecteren op de rest.... beetje zoals dat AZC tegenstanders allemaal bruinhemden zijn....quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen de geïmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?
Dat hoofddoekje was ook wel iets te doorzichtig vond ik. Schaamteloos eigenlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Democratisch proces![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je bedoeld dat er een hoofddoekje inspraak had?
Een democratisch proces zou het zijn, als men per referendum zou stemmen of er een AZC moet komen, maar oeeeeeeeeeeeh nee, want de burger begrijpt het niet.
In ieder geval positief dat je die geïmporteerde moslimmannen beschouwt als Nederlander en in Nederland horend.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zeg je dat ook even tegen de geïmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?
Als je niet gaat stemmen dan wordt je ook niet vertegenwoordigt. Dat is hoe het werktquote:Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.
De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.
Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
De bezorgdheid van het lesbische stel snap ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:27 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik ben naar een paar inspraak avonden geweest en de tegenstanders van de AZC’s waren van diverse politieke partijen en de redenen verschilden nogal.
Een VVD er maakte zich zorgen over de waardedaling van zijn huis en een lesbisch stel was bezorgd over hun veiligheid.
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.
De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.
Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!quote:Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.
En uiteindelijk hoeft het niet eens zo supersnel voor die vluchtelingen, maar omdat het COA zegt meer aanbiedingen te verwachten van anderen. De gemeente staat graag vooraan staan zodat ze geen zorgen meer hebben over die grond.
Onderdrukt volk, bitch please.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het VN volkerenrecht geeft de mogelijkheid om je als onderdrukt volk te verzetten tegen een bezetter.
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!
Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
[..]
Onderdrukt volk, bitch please.
Nee want zo'n mensensmokkelaar stelt waarschijnlijk 1 keer een voorbeeld en dan blijft de rest tam. En dat is precies wat wij ook moeten doen asielzoekers opvangen best. Maar bij de eerste overtreding word de aanvraag afgewezen en wordt je terug gestuurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hadden ze dan niet al in woede kunnen uitbarsten toen die boot geen jacht bleek te zijn?
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
Je stemt voor de EUquote:Op donderdag 17 december 2015 14:51 schreef Newbie114 het volgende:
[..]sorry man, ik kan je gewoon niet serieus nemen. Dat jij niet gekozen hebt voor Brussel (ik neem aan dat je de EU bedoelt hiermee) wil niet meteen zeggen dat het hele Nederlandse volk onderdrukt wordt. Ik stem voor partijen die voor de EU zijn. Dus ja, ik heb gekozen voor Brussel. En met mij heel veel andere mensen. Dus wat is je punt?
Ik chargeer misschien een beetje, maar ook dat gebeurt in deze discussie vanuit beide kampen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:45 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?
Tevens is het verwerpelijk om geweld goed te praten omdat de gemeente fouten heeft gemaakt. Ja, de gemeente maakte fouten. Maar als al deze relschoppers gewoon een vredelievend protest hadden gehouden (met geschreeuw, et cetera), dan was er ook aandacht voor hun zaak geweest.
Alles wat er nu gebeurt is dat deze mensen als xenofobe idioten overkomen. Er is niets mis met xenofoob zijn, als je je zo voelt, dan moet je dat vooral aangeven. Er is iets mis met geweld gebruiken om je doelstelling te behalen.
[..]hmmkay, goed argument man. Thanks voor je input. Heeft niet echt iets te maken met wat ik typte, maar goed.
En ja, dat vind ik ook verwerpelijk.
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.
Ik heb nog geen recent geopend AZC gezien waar een reguliere bouwvergunning voor nodig zou zijn geweest.
Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:54 schreef Catkiller het volgende:
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
SAMENWERKING, i rest my case.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.
Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
Als ik trouwens morgen van plan om studentenwoningen te bouwen op zo een lokatie, dan word ik door de gemeenteraad keihard uitgelachen dat dat niet het bestemmingsplan is.
Maar hoe werden die mensen buiten anders gehoord? Met een raadszaal die is afgezet met zwarte schermen alsof er een liquidatie heeft plaatsgevonden. Ja ook omdat er bedreigingen waren helaas maar het geeft ook zo'n gevoel van 'als we ze niet zien dan zijn ze er ook niet'.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
Losse gebouwen van wat ik heb begrepen. En dat is wel te realiseren hoor als je genoeg man aan het werk zet.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.
Ik besef dat we in jouw hoofd onder een Brusselse dictatuur gebukt gaan, maar dat is simpelweg niet de waarheid.quote:
Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.
Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
Oké, en nu?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.
Dus je gelul dat de EU legitimiteit heeft omdat mensen op 'pro-EU' partijen stemmen is niet meer dan dat: gelul.quote:
Waarom zou opvang voor Asielzoekers meer prioriteit hebben dan je eigen burgers?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.
Zo'n procedure neemt echter de nodige tijd in beslag. Dat terwijl er bij de aanleg van een azc enigszins haast is geboden.
Je moet het echter wel mee doen. Of wou je alle besluiten die ooit zijn genomen nu in twijfel gaan trekken omdat mensen blijkbaar niet goed nadenken over wat ze stemmen?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus je gelul dat de EU legitimiteit heeft omdat mensen op 'pro-EU' partijen stemmen is niet meer dan dat: gelul.
Nee joh, ik geniet elke dag van de prachtige zaken die in Brussel gereld worden, wat te denken van wortels bij het fruit, omdat Brussel vind dat groenten en fruit gescheiden moeten zijn in supermarkten.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat we in jouw hoofd onder een Brusselse dictatuur gebukt gaan, maar dat is simpelweg niet de waarheid.
Onze overheid heeft de keuze gemaakt om asielzoekers op te vangen. Gevolg us dat die mensen ergens terecht moeten.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou opvang voor Asielzoekers meer prioriteit hebben dan je eigen burgers?
Geef me gewoon 1 goede reden.
Losse gebouwen kunnen ook tijdelijke gebouwen zijn, van die containerwoningen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Catkiller het volgende:
Losse gebouwen van wat ik heb begrepen. En dat is wel te realiseren hoor als je genoeg man aan het werk zet.
En de Nederlander kan stikken, WEG MET ONS. Dat je echte vluchtelingen wilt opvangen, daar heb ik geen probleem mee, maar dat er voor vluchtelingen gelijk allerlei beperkingen worden opgeheven, en voor jongeren niks gebeurt kan ik niet verkroppen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze overheid heeft de keuze gemaakt om asielzoekers op te vangen. Gevolg us dat die mensen ergens terecht moeten.
Daar heb je je reden.
Ja en een eigen supermarkt en sporthal waar over werd gepraat ook. Heb daar overigens geen officiële bron voor maar hoorde het langs komen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Losse gebouwen kunnen ook tijdelijke gebouwen zijn, van die containerwoningen.
En onze overheid hecht er ook belang aan dat bedrijven zich kunnen ontplooien.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze overheid heeft de keuze gemaakt om asielzoekers op te vangen. Gevolg us dat die mensen ergens terecht moeten.
Daar heb je je reden.
Het is vaak niet de gemeente die dwarsligt, maar inwoners die bezwaar maken.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:11 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En onze overheid hecht er ook belang aan dat bedrijven zich kunnen ontplooien.
Waarom moet een ondernemer dan 10 jaar procederen voor een simpele uitbreiding van zijn bedrijf (zonder resultaat overigens) en kan een azc binnen een dag geregeld zijn?
Voor jongeren niks gebeurt? Ze kunnen niet meer naar school? Kinderbijslag is opgeschort? Wayonguitkeringen stopgezet? Alle speeltuinen sperrgebiet?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:08 schreef raptorix het volgende:
En de Nederlander kan stikken, WEG MET ONS. Dat je echte vluchtelingen wilt opvangen, daar heb ik geen probleem mee, maar dat er voor vluchtelingen gelijk allerlei beperkingen worden opgeheven, en voor jongeren niks gebeurt kan ik niet verkroppen.
Waarom gebruik je grote letters voor sommige zinsneden? Ik ben goddomme niet blind.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
En de Nederlander kan stikken, WEG MET ONS. Dat je echte vluchtelingen wilt opvangen, daar heb ik geen probleem mee, maar dat er voor vluchtelingen gelijk allerlei beperkingen worden opgeheven, en voor jongeren niks gebeurt kan ik niet verkroppen.
Bovendien zorgen die gemeenteraadsleden wel dat het azc niet bij hun eigen huis komt.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vaak niet de gemeente die dwarsligt, maar inwoners die bezwaar maken.
Zelfs Dijkhoff heeft er eentje om de hoek zitten.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bovendien zorgen die gemeenteraadsleden wel dat het azc niet bij hun eigen huis komt.
http://www.omroepbrabant.(...)n+Breda+bewaakt.aspxquote:Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs Dijkhoff heeft er eentje om de hoek zitten.
Daarom komen er ook zoveel hierheen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Nederlander kan stikken? Laat me niet lachen. In de watten gelegd volkje dat we er zijn, met al onze toeslagen, uitkeringen en sociale voorzieningen.
Ik stel niet dat mensen het recht hebben om de boel kort en klein te slaan; dat is weer zo'n typische KoosVogels-overdrijving. Ik stel dat ik de boosheid van die mensen volledig begrijpelijk vind.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Het komt er kort gezegd gewoon op neer dat je wat jou betreft de boel kort en klein mag slaan als het gemeentebestuur een besluit neemt dat jou niet aanstaat.
Want procedureel gezien doet de gemeente niets verkeerd.
Ja dat soort Nederlanders ja, figuren die ook niets bijdragen, maar als je werkt en belasting betaald moet je je bek houden, en vooral schuifen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Nederlander kan stikken? Laat me niet lachen. In de watten gelegd volkje dat we er zijn, met al onze toeslagen, uitkeringen en sociale voorzieningen.
Wel verblind.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom gebruik je grote letters voor sommige zinsneden? Ik ben goddomme niet blind.
Ik hoorde dat koning Pils zijn 3 dochters al uitgehuwd heeft middels een loting onder de asielzoekers.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:25 schreef raptorix het volgende:
Hoeveel paleizen zijn er trouwens al ingeruimd om vluchtelingen op te vangen?
Verdraaiing van de door de overheid zorgvuldig opgestelde definitie 'vluchteling' ligt eraan ten grondslag.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef probeer het volgende:
Wonderbaarlijk ... de kromme redeneringen, verdraaiing van definities en het belachelijke beroep op de grondrechten van onze rechtstaat, alles om dat abominabele gedrag van die relschoppers goed te praten.
Het zou grappig zijn als het niet enorm triest was.
Dat is het inderdaad triest dus, alleen waarom moet het zover komen?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef probeer het volgende:
Het zou grappig zijn als het niet enorm triest was.
Waar beweer ik dat ze arm zijn?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:23 schreef raptorix het volgende:
Ik liep trouwens langs zo een opvang, stonden allemaal lekker sigaretjes voor de deur te roken, alleen maar iPhone 6 en beats op hun kop, maar figuren als KoosVogels maar denken dat dit arme drommels zijn.
Ook echt allemaal een iPhone 6. Dat zag je ook meteen natuurlijk in een oogopslag. Fucking goed verhaal man.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:23 schreef raptorix het volgende:
Ik liep trouwens langs zo een opvang, stonden allemaal lekker sigaretjes voor de deur te roken, alleen maar iPhone 6 en beats op hun kop, maar figuren als KoosVogels maar denken dat dit arme drommels zijn.
Moet dat dan? Moet ik per se zeggen wat bepaalde mensen willen horen, voordat mijn kritiek op mensen die de wet overtreden, valide wordt?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Verdraaiing van de door de overheid zorgvuldig opgestelde definitie 'vluchteling' ligt eraan ten grondslag.
Daar hoor ik je dan weer niet over.
Oké. Maar peilingen zijn wel de heilige waarheid, evenals gewelddadige jongeren in Geldermalsen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus je gelul dat de EU legitimiteit heeft omdat mensen op 'pro-EU' partijen stemmen is niet meer dan dat: gelul.
Volgens mij is raptorix wel een kenner op IT gebied die ziet dat heus wel in 1 oogopslag.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook echt allemaal een iPhone 6. Dat zag je ook meteen natuurlijk in een oogopslag. Fucking goed verhaal man.
Bedankt sjon.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij is raptorix wel een kenner op IT gebied die ziet dat heus wel in 1 oogopslag.
NOSquote:Bij de rellen in Geldermalsen is een vrouw zwaargewond geraakt. De vrouw, die volgens haar advocaat niet bij de rellen betrokken was, was na de raadsvergadering op weg naar huis toen ze niet langs een afzetting van de politie kon komen en werd geslagen.
Volgens een getuige liep de vrouw met haar partner langs een café, waar de politie op dat moment iedereen sommeerde weg te gaan. In de chaos die ontstond zou de vrouw zijn geslagen door een ME-er en ongelukkig zijn gevallen.
Het slachtoffer ligt met ernstig letsel op de intensive care. De politie zegt niet op de hoogte te zijn van het verhaal en doet onderzoek.
twitter:NOS twitterde op donderdag 17-12-2015 om 15:31:18Bij de rellen in Geldermalsen is een vrouw zwaargewond geraakt. Ze zou zijn geslagen door een ME-er: https://t.co/b0om91WRua reageer retweet
Ik wil ook helemaal niks van de overheid. Ik dop m'n eigen boontjes.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat soort Nederlanders ja, figuren die ook niets bijdragen, maar als je werkt en belasting betaald moet je je bek houden, en vooral schuifen.
quote:Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Met dank aan de relschoppers.Burgemeester van Geldermalsen.
Wist je dat een iPhone je immuun maakt voor oorlogsgeweld?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook echt allemaal een iPhone 6. Dat zag je ook meteen natuurlijk in een oogopslag. Fucking goed verhaal man.
quote:Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Met dank aan de relschoppers.
Wist je dat het geen vluchtelingen zijn maar economische migranten?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist je dat een iPhone je immuun maakt voor oorlogsgeweld?
Ja, daar zijn appjes voor, maar dat weten die Syriërs nietquote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist je dat een iPhone je immuun maakt voor oorlogsgeweld?
Je kunt mensen die hooivorken uit het vet halen moeilijk verwijten niet de democratische weg te kiezen als de problemen zijn ontstaan door politieke arrogantie en het niet volgen van procedures (wat per definitie ondemocratisch is).quote:
Of de politie blijft gewoon rondom het gemeentehuis of gaat in ieder geval niet opgefokt doen tegen willekeurige mensen die een paar 100 meter verderop lopen, want dichter bij het gemeentehuis is volgens mij geen café te vinden.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Met dank aan de relschoppers.
Dat slaat natuurlijk nergens gewone mensen hebben ook haast de overheid moet gewoon dezelfde procedures volgen als de burger anders is het net zo democratie onwaardig als het gebruik van geweld tijdens een protest. En ondanks dat ik het gebruikte geweld van gisteren afkeur heb ik daar meer begrip voor als een overheid die zich nergens wat van aantrekt als het zo uitkomtquote:Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.
Zo'n procedure neemt echter de nodige tijd in beslag. Dat terwijl er bij de aanleg van een azc enigszins haast is geboden.
Hee deze reactie wilde ik posten!quote:Op donderdag 17 december 2015 15:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, daar zijn appjes voor, maar dat weten die Syriërs niet
Die zijn zielig en politiegeweld niet gewend e.d. Wij moeten betalen en onze mond houden anders kun je tandjes rapen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:50 schreef deedeetee het volgende:
Dit is nu al de 2 e vrouw die gewond raakt bij dit soort rellen.
Er zijn al diverse rellen in azc 's geweest en ik heb nog niets gehoord over migranten die daarbij gewond zijn geraakt door politie optreden ?
Wordt dat verzwegen of is men voorzichtiger als niet om de eigen burgers gaat ?
In ieder geval zeer moderne smartphones.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe kan je dat in zo'n functie in godsnaam zeggen? Blij zijn als er slachtoffers vallen ook al waren ze verkeerd bezig.quote:Districtschef Lute Nieuwerth van de politie zegt in een reactie niets te weten van dit geval. "Het is niet bij mij gemeld. We gaan het na. Ik ga er wel van uit dat er bij de acties slachtoffers zijn gevallen. Ik hoop van harte dat het gaat om relschoppers."
Ja en?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval zeer moderne smartphones.
Apple is sowieso kut, want dan zit je vast aan itunes. Moet je niet willen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hee deze reactie wilde ik posten!
Dat ze die best kunnen verkopen en het geld schenken aan de overheid.quote:
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar wat met bureaucratisch "geweld" wordt opgelegd, zal een reactie (uit)lokken. Ik zie oprecht geen andere mogelijkheid, dan door beroering te veroorzaken, dingen te veranderen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat die politiechef zegt. Leer lezen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:56 schreef Catkiller het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)zc-protest-1.5551491
Kom er nu maar in met posts als 'gewoon luisteren' en zo. Misselijkmakend machtsvertoon van een stel opgefokte mensen. Maar ja, meer kan je van ME'ers ook niet verwachten als ze hun pakje eenmaal hebben aangetrokken.
En dan dit ook
[..]
Hoe kan je dat in zo'n functie in godsnaam zeggen? Blij zijn als er slachtoffers vallen ook al waren ze verkeerd bezig.Beetje niveau van internet reageerder maar dan in het echt en voor de pers.
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar ...
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat openbare vernieling/geweldpleging niet goed te keuren is, lijkt me duidelijk. Maar laat de burgemeester dat dan zeggen ipv het ontzettend hypocriete 'dit ondermijnt de democratie'. Iets waar zij zich zelf met haar achterkamertjespolitiek ook aan schuldig maakt.
Het voortraject natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?
Ja, lijkt me logisch. Of zou jij willen dat de politie niet in wordt gezet bij rellen?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
De migranten komen hier in grote getale binnen om te vluchten uit een hopeloze en gewelddadige situatie--> de politiek / gemeente wil deze mensen helpen door ze op te vangen--> een stel xenofoben gaan rellen--> een vrouw die beweert onschuldig te zijn raakt in de daarop volgende chaos door toedoen van de politie zwaar gewond--> conclusie dat is de schuld van de relschoppers.....
Dat kan ik ze heel erg makkelijk verwijten. En dat doe ik ook.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je kunt mensen die hooivorken uit het vet halen moeilijk verwijten niet de democratische weg te kiezen als de problemen zijn ontstaan door politieke arrogantie en het niet volgen van procedures (wat per definitie ondemocratisch is).
Dus ja. Oorzaak en gevolg onderscheiden is van essentieel belang in deze discussie.
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.
In Otterlo heeft men het op de juiste manier aangepakt: met een protestmars en via argumentatie. Burgemeester zag z'n faux pas in en haalde bakzeil.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.
Soms heb je protest momentjes nodig om je punt bij te stellen. Maar dan kan je het op de Purmerend manier doen (relatief rustig, behalve dan zitting 1) of op de Geldermalsen manier (all out riot). Voorkeur gaat uit naar de eerste.
Dit. Tevens in loon-op-zand. Waar geen bewoners inspraak geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het voortraject natuurlijk.
Wellicht is 'achterkamertje' niet het juiste woord. Maar besluiten van een dergelijke omvang kun je er gewoon niet in 3 dagen doorheen rammen. Helemaal niet nu duidelijk is dat er een dubbele agenda speelde m.b.t. grondspeculatie.
Onzin? Als we dat traject niet bewandelen rollebolt iedereen over straat met elkaar. Een kort geding hoeft niet vreselijk lang te duren. Aan de beelden te zien is geld het niet probleem: genoeg mensen die geld in 1 van de vele petjes willen gooien.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.
Soms heb je protest momentjes nodig om je punt bij te stellen. Maar dan kan je het op de Purmerend manier doen (relatief rustig, behalve dan zitting 1) of op de Geldermalsen manier (all out riot). Voorkeur gaat uit naar de eerste.
Beter voorbeeld inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Otterlo heeft men het op de juiste manier aangepakt: met een protestmars en via argumentatie. Burgemeester zag z'n faux pas in en haalde bakzeil.
Eerst wordt in de media verkondigd dat het om mensen buiten Geldermalsen ging die deze rellen veroorzaakte. Nu blijkt dat 90% van de opgepakte relschoppers gewoon uit Geldermalsen komt. Dat zegt mijnsinziens voldoende hoe hoog het kookpunt ligt bij een deel van de bevolking.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar wat met bureaucratisch "geweld" wordt opgelegd, zal een reactie (uit)lokken. Ik zie oprecht geen andere mogelijkheid, dan door beroering te veroorzaken, dingen te veranderen.
Bedenk daarbij ook dat het beeld wat jij (en ik) ziet, wat politie, bij vuurwerk en stenen door gebarsten ruiten, het beeld is dat door media/overheid wordt geschapen en wordt uitvergroot.
Een beginneling kan de hele operatie verwachten en de (re)actie. Een competent gezonde overheid voert een beleid dat deze (re)acties onnodig maakt.
Ik schat in dat jij ook wel zult begrijpen dat uitgewoonde, klassiek argument dat je dan maar een partij moet oprichten die beter omgaat met "AZC" keuzes, een Pavlov reactie is die getuigd van weinig kennis omtrent ons bestel.
De partij die andere/betere keuzes "wil", heeft geen meerderheid waarbij ik ook hoop dat ze (nooit in algehele zin, volledig de macht zullen krijgen).
Het argument dat de meerderheid altijd beslist, kan ik eens zijn mits die meerderheid met kennis van zaken en mijn mening daarbij serieus in overweging neemt. Al was het maar dat ik daarover kan stemmen. De overheid moet dan maar zorgen dat ik voldoende kennis heb om te stemmen.
Al woon ik niet in Geldermalsen, het gaat wel om overheidsgeld en centraal beleid, waarvoor (ook ik) o.a. belasting betaal. De regering/overheid staat voor en is in ons/mijn belang aangesteld en niet omgekeerd.
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja, lijkt me logisch. Of zou jij willen dat de politie niet in wordt gezet bij rellen?
Geldermalsen zit om geld verlegen. Gronddeal met het coa trekt de jaarrekening recht van het aankomende decenium.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onzin? Als we dat traject niet bewandelen rollebolt iedereen over straat met elkaar. Een kort geding hoeft niet vreselijk lang te duren. Aan de beelden te zien is geld het niet probleem: genoeg mensen die geld in 1 van de vele petjes willen gooien.
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.
Volgens mij is je net verteld:quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel heel naar voor die vrouw trouwens. Hoop dat ze snel beter wordt.
Maar dit krijg je helaas als mensen denken het recht te hebben geweld te gebruiken en te rellen.
quote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
De migranten dringen hier in grote getale binnen om te profiteren van onze welvaart--> de politiek / gemeente dringt ze de burgers op--> de burgers gaan rellen--> een totaal onschuldige vrouw raakt door toedoen van de politie/gemeente zwaar gewond--> conclusie dat is de schuld van de relschoppers.....![]()
De wachtlijsten van 8 jaar en langer zijn ook de schuld van de vluchtelingenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.
Welke democratische rechtsorde? In de programma's is nooit gesproken over eventuele azc's in Geldermalsen. Dus konden de bewoners via die weg stemmen? Nope.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.
Als degene die de spelregels bepaalt ze zelf overtreedt werkt het gewoon niet zo. Dat kun je natuurlijk wel roepen maar dan heb je geen enkel maatschappelijk besef.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan ik ze heel erg makkelijk verwijten. En dat doe ik ook.
Dat iemand zich niet aan de regels houdt, geeft een ander niet het recht om dat ook te doen.
Sim-pel.
Drogredenatie. Nee, dat kan men niet omdat de besluiten niet ongrondwettelijk zijn, EU beleid zijn en mijn aangifte sws niet zal worden opgenomen door het openbaar ministerie.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.
Als de zogenaamde vluchtelingen terug werden gestuurd naar het eerste veilige land zoals de regels voorschrijven dan was dit ook niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.
Dat laatste ben ik met je eens inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Maar hoe werden die mensen buiten anders gehoord? Met een raadszaal die is afgezet met zwarte schermen alsof er een liquidatie heeft plaatsgevonden. Ja ook omdat er bedreigingen waren helaas maar het geeft ook zo'n gevoel van 'als we ze niet zien dan zijn ze er ook niet'.
Wat ze nu wel 'bereikt' hebben is dat er heel veel aandacht voor is, meer dan dat er al was. Waar de gemeente Geldermalsen het de NOS niet toe liet om een stream op te zetten of aanwezig te zijn bij de vergadering, omdat de pers ze niet boeit (letterlijke woorden van iemand daar). Ze wilden in Geldermalsen zo min mogelijk aandacht en ze hebben zo veel mogelijk aandacht gekregen op deze manier.
Die relschoppers zal het waarschijnlijk om het even zijn of dat hele AZC er komt of niet, breng genoeg mensen bij elkaar en er zitten er altijd wel een aantal tussen die zich op zo'n moment met zo veel mensen 'achter' zich ineens sterk voelen.
ROFLOLquote:Op donderdag 17 december 2015 16:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.
Hij wel, want het is namelijk altijd de schuld van de NL'er in zijn ogen. Oorzaak-gevolg methode mag alleen worden toegepast bij de policor.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als de zogenaamde vluchtelingen terug werden gestuurd naar het eerste veilige land zoals de regels voorschrijven dan was dit ook niet gebeurd.
Je kunt de zaken niet los van elkaar beoordelen.
De hele dag mensen in hokjes indelen, krijg je daar geen vierkante ogen van?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij wel, want het is namelijk altijd de schuld van de NL'er in zijn ogen. Oorzaak-gevolg methode mag alleen worden toegepast bij de policor.
ja want er zitten te veel van het zelfde soort mensen in , vaak mensen die verreweg van de maatschappij staan..quote:Op donderdag 17 december 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?
Hoe stel je je een protest voor dat op voorhand niet zal worden meegenomen in besluitvormingquote:Op donderdag 17 december 2015 16:16 schreef Newbie114 het volgende:
.....
Wat je zegt over hoe ze anders gehoord kunnen worden: ik heb al aangegeven dat dit prima kan door vredevolle protesten. Is dat niet genoeg, nodig dan de NOS bij je eigen protest uit en vertel ze wat er aan de hand is: dan is er meteen outrage tegen hoe dat er met de burgers in de gemeente werd omgesprongen. Nu lees je in de krant een artikel over relschoppers en denk je "wat een xenofobe paupers" in plaats van "deze mensen hebben een punt", wat ik zou hebben bij een duidelijke uiteenzetting van punten bij een vredelievend protest.
Daarnaast was er natuurlijk een inspraakavond, al begrijp ik uit mensen in dit topic dat mensen daar niet voor waren uitgenodigd.
Ik quote het toch, ik heb geen reet aan die quote veranderd. Om te zeggen dat je hoopt dat het relschoppers waren als er gewonden zijn is in mijn ogen gewoon een rare uitspraak, klaar. Ook al waren die relschoppers fout. Het voegt ook niks toe en iemand zijn laat zijn of haar persoonlijke mening zien omdat er collega's bij betrokken zijn. Professioneel is anders.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat die politiechef zegt. Leer lezen.
Eerst verneukt de gemeente haar carrière (ze is makelaar) en vervolgens slaan ze haar hersens in.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:25 schreef Cattivo het volgende:
Weer een vrouw voor niets het ziekenhuis in omdat de overheid graag meer vluchtelingen wil.
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja want er zitten te veel van het zelfde soort mensen in , vaak mensen die verreweg van de maatschappij staan..
en vaak mensen die veel al in een goede buurt wonen , koophuis , auto en goed werk ..
maar het gezin dat al 8 jaar wacht op een huis omdat de wachtlijsten 8 jaar en langer zijn die worden er niet bij betrokken.
maar die moet straks wel aanhoren dat de gemeente even een zooi huizen weggeeft aan mensen die net 1 stap in het land zijn en die dan wel een huis krijgen .......
het gaat niet in Nederland om die asiel zoekers of hoe je ze noemen mag , het gata er om dat veel mensen jaren krom liggen , rekeningen niet meer kunnen betalen , gezinnen zijn kapot gegaan , enz enz , nooit was er hulp , en nu er een paar van die jankers voor de de deur staan worden er potten met geld open getrokken of het niets is ...
waar is de hulp voor de mensen die al jaren op de nul lijn zitten of hun huis zijn uitgezet omdat er geen werk meer is ...... ???
dat is de reden waarom Nederland boos is , niet om die mensen die hier binnen komen , die hebben er ook niet om gevraagd , mensen moeten zich nu gewoon afgaan zetten tegen de partijen die het ons al 20 jaar moeilijk maken om maar te kunnen leven, niet die mensen die hier heen komen.
, nog wat als ik mijn vriendin over wil laten komen gaat me dat gemiddeld 4000 euro kosten , en dan nog even alle zooi aan papier werk en andere kosten ( ze heeft al een Nederlands paspoort )
maar niet een politieke party die zich druk maakt om mijn partner hier heen te halen , maar komen er vreemde mensen binnen die nog niet eens een verblijf hebben , komen ze al met gezinshereniging of nareizen van familie .....
en dat allemaal voor niets , huis , zorg , eten , drinken , bad , bed , terwijl wij als Nederlander daar 1500 euro per maand voor moeten betalen ( terwijl er maar voor 1300 euro een inkomen is) maar we leven hier in een welvarend land , voetselbanken kunnen het niet meer aanslepen , 3 op de 5 gezinnen zit in de problematische schulden , maar we mogen niet ons bek open trekken ...... nee ik snap heel goed waarom mensen boos zijn , alleen ze reageren het op de verkeerde af
De partijen die daadwerkelijk veel mensen op de been kunnen brengen zijn verkrampt door politieke correctheid. Een partij als de SP zou het kunnen, hun achterban wordt het hardst geraakt. Maar die hebben een loyaliteitsprobleem.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
DAAR wordt het beleid gemaakt en de gemeenten opgelegd.
De landelijke overheid is verantwoordelijk voor het niet terugsturen van al die migranten. De gemeente had het verzoek van het COA gemakkelijk kunnen weigeren natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
Weten wij veel hoe dat mens zich gedroeg.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:42 schreef Carlos93 het volgende:
Hoop dat die ME'er zelf zijn hersenpan ook ingeslagen wordt. Beetje een onschuldige vrouw mishandelen die op weg is naar haar huis. Knettergek dat figuur.
Schijnbaar heeft ze haar sleutels laten zien aan de me'er om te bewijzen dat ze daar woont en er langs moet. Vervolgens worden haar hersens ingeslagen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weten wij veel hoe dat mens zich gedroeg.
Niet weten hoe onze democratie werkt...quote:Op donderdag 17 december 2015 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke democratische rechtsorde? In de programma's is nooit gesproken over eventuele azc's in Geldermalsen. Dus konden de bewoners via die weg stemmen? Nope.
En jij verwijt iemand dat die niet wil begrijpend lezen? Kijk in de spiegel.
Tja journalisten zijn ook maar mensen, al kunnen ze als ze goed opletten wel veel beter doen vind ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Eerst wordt in de media verkondigd dat het om mensen buiten Geldermalsen ging die deze rellen veroorzaakte. Nu blijkt dat 90% van de opgepakte relschoppers gewoon uit Geldermalsen komt. Dat zegt mijnsinziens voldoende hoe hoog het kookpunt ligt bij een deel van de bevolking.
Oproepen tot geweld is strafbaar en in Den Haag daar woont een graaf.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe stel je je een protest voor dat op voorhand niet zal worden meegenomen in besluitvorming![]()
De beproefde techniek van in gezellig sfeer meebuigen met als enig doel je vooraf bepaalde beleid op te kunnen leggen. ....Ik heb je gehoord, luister toch niet naar wat je zegt en we gaan sws doen zoals wij reeds hadden besloten...........
Er worden dagelijks 'vredevolle' protesten gehouden. Inspraakavonden etc. Daar hoor je NOOIT wat van.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:57 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.
Hierbij stel ik me voor dat mensen alles doen wat ze kunnen om de bouw op een vredevolle en niet gevaar creërende manier tegen te houden. Ik denk oprecht dat als deze mensen een vredevol protest zouden hebben gehouden en hier de NOS (of andere nieuwsoutlets) bijgehaald hebben, protesteren wel degelijk een effect zou hebben gehad.
Nee. De ME kwam pas toen ze los gingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:02 schreef Cattivo het volgende:
En de oorzaak van die rellen is gewoon omdat die gemeente geen tegenspraak duld. En dan met een politiemacht aankomt. Hetzelfde heb je met voetbal supporters. Wanneer ze geen politie zien is er niks aan de hand, zien ze politie dan gaan ze lopen kutten.
Toen was er al genoeg politie om die burgers geen ruimte te geven voor discussie.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. De ME kwam pas toen ze los gingen.
Omdat gemeenten op voorhand al akkoord (zijn ge)gaan met het COA,quote:Op donderdag 17 december 2015 16:57 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat op voorhand? Verder kunnen besluiten ook altijd weer teruggekeerd worden uiteraard, bij voldoende protest.
...
Het is ook handig om de kosten en de aantallen al te weten voordat je een beslissing maakt he.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er worden dagelijks 'vredevolle' protesten gehouden. Inspraakavonden etc. Daar hoor je NOOIT wat van.
Natuurlijk had de gemeente dit allang besloten. Ja, de handtekening ontbrak nog maar alle onderhandelingen over de kosten en aantal waren al bekend. Dat zegt genoeg.
Aldus de advocaat van de vrouw...quote:Op donderdag 17 december 2015 16:42 schreef Carlos93 het volgende:
Hoop dat die ME'er zelf zijn hersenpan ook ingeslagen wordt. Beetje een onschuldige vrouw mishandelen die op weg is naar haar huis. Knettergek dat figuur.
jij gelooft in sprookjes? tuurlijk gaat die gast niet bestraft wordenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:46 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft ze haar sleutels laten zien aan de me'er om te bewijzen dat ze daar woont en er langs moet. Vervolgens worden haar hersens ingeslagen.
Maar we zullen het zien, hier zal vast een uitgebreid onderzoek naar uit gaan. En laten we dan maar hopen als alles klopt uit de eerste berichtgeving dat die me'er keihard gestraft zal worden.
maar wel mensen die ons van de juiste informatie moeten voorzien, als ze niet direct informatie hebben moeten ze vooral geen verzinsels de wereld inhelpenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja journalisten zijn ook maar mensen, al kunnen ze als ze goed opletten wel veel beter doen vind ik.
Tja ik denk er het mijne van, lees niet voor niks geen enkele krant meer, die dingen welke klopte waren verkeerd gespeld.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:43 schreef boik het volgende:
[..]
maar wel mensen die ons van de juiste informatie moeten voorzien, als ze niet direct informatie hebben moeten ze vooral geen verzinsels de wereld inhelpen
dat heeft dan verder weinig met journalistiek te maken natuurlijk, maar ik snap wat je bedoeld. de mainstream media is om te lachen.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja ik denk er het mijne van, lees niet voor niks geen enkele krant meer, die dingen welke klopte waren verkeerd gespeld.
En daar ben ik nog kwaad over, het overlijdens bericht wat wij hadden laten plaatsen, waar verschillende dingen bij fout gegaan waren!
Denk je werkelijk dat ze een andere beslissing zouden nemen omdat wat burgers zorgen uitten over de veiligheid en leefbaarheid?quote:Op donderdag 17 december 2015 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het is ook handig om de kosten en de aantallen al te weten voordat je een beslissing maakt he.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een AZC wordt weggestemd.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat ze een andere beslissing zouden nemen omdat wat burgers zorgen uitten over de veiligheid en leefbaarheid?
Follow the money, zou ik zeggen. Daar gaat het uiteindelijk altijd om.
quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
Ik heb het nieuws niet gevolgd, kom net pas thuis.
Ik heb weinig met dit soort demonstraties, maar dat er een vrouw blijkbaar door de ME zo toegetakeld is, vind ik wel schokkend. Ik geloof best dat mensen hun mening op onoorbare wijze geuit hebben, maar dat iemand door toedoen van de ME op de intensive care belandt, vind ik wel erg ver gaan.
Ik ben erg benieuwd naar de exacte toedracht.
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
Ik heb weinig met dit soort demonstraties, maar dat er een vrouw blijkbaar door de ME zo toegetakeld is, vind ik wel schokkend. Ik geloof best dat mensen hun mening op onoorbare wijze geuit hebben, maar dat iemand door toedoen van de ME op de intensive care belandt, vind ik wel erg ver gaan.
Het moet allemaal harder. Maaaaar niet bij hun! Hypocriet ten top.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.
De verontwaardiging lijkt me nogal hypocriet.
geef het nog 1 jaartjequote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:56 schreef Wintar het volgende:
zijn er nog echte bronnen?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.
Ik zie het ja, NOT!!!!!quote:Op donderdag 17 december 2015 18:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh, nou. Het journaal maakt je ook niet wijzer. Volgens het NOS Journaal zojuist (NPO 1; 18:00) was er een mevrouw in elkaar geslagen. Maar blijkbaar vindt de NOS het onkies om op het journaal te vertellen dat dit door toedoen van de politie is gekomen. Het hoe en wat werd er selectief uitgeknipt.
De PVV is stiekem voor meer geweld.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
PVV als enige tegen debat over Geldermalsen
Steun van links tot rechts voor debat over gebeurtenissen Geldermalsen. Alleen PVV tegen___!!!!!!!!
Waarom wilden al die andere partijen geen debat over Oranje?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
Steun van links tot rechts voor debat over gebeurtenissen Geldermalsen. Alleen PVV tegen___!!!!!!!!
Of je kijkt het tv journaal even terug. Want het ME verhaal was er zojuist wel degelijk volledig uitgeknipt. Enkel een verhaal dat er bij de rellen een mevrouw in elkaar is geslagen. Het teletekst bericht en de website doen daar niets aan af.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:15 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik zie het ja, NOT!!!!!
http://nos.nl/artikel/207(...)in-geldermalsen.html
Waar willen ze over debatteren? Over hoe het zover heeft kunnen komen? PVV roept het al tijden maar niemand doet wat en wees allemaal maar welkom, groot gelijk dat ze hier nu geen zin in hebben. Het muntje rolt toch wel weer dezelfde kant op waarbij de PVV wordt weggezet als haatzaaiers, en dus diegene die dit veroorzaakt hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
Hoorde het net bij het journaal op de radio, held.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:14 schreef Joezi het volgende:
leuk is andersquote:Bij de rellen om de komst van een asielzoekerscentrum in Geldermalsen is woensdagavond een 39-jarige vrouw zwaargewond geraakt. Volgens haar advocaat nam de vrouw geen deel aan de rellen, maar werd ze door een agent van de Mobiele Eenheid op haar hoofd geslagen. Ze ligt momenteel met een bloeding tussen haar hersenvlies en schedel op de intensive care.
quote:Gewurgd
Met de twee agenten die woensdagavond gewond raakten bij de rellen gaat het goed. Dat is donderdag bekendgemaakt op een persconferentie over de gebeurtenissen.
Een van de agenten, een ME'er, werd door een relschopper bij de hals gegrepen, gewurgd en naar de grond geduwd. Een andere agent werd door een voorwerp in zijn gezicht geraakt. In eerste instantie leek de verwonding ernstig, omdat de wond flink bloedde, maar het lijkt mee te vallen.
http://nos.nl/uitzending/11239-nos-journaal.htmlquote:Op donderdag 17 december 2015 18:19 schreef Eix het volgende:
[..]
Of je kijkt het tv journaal even terug. Want het ME verhaal was er zojuist wel degelijk volledig uitgeknipt. Enkel een verhaal dat er bij de rellen een mevrouw in elkaar is geslagen. Het teletekst bericht en de website doen daar niets aan af.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-dijkhoff~a4158190/quote:Op donderdag 17 december 2015 18:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom wilden al die andere partijen geen debat over Oranje?
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Falco het volgende:
PVV tegen een debat. Waar de vuk hebben we dan een democratie voor nodig? Wat een kansloze pauperbende is die partij ook.
Naar ik begreep heeft die vrouw die demonstratie bezocht, is ze vervolgens weggegaan toen het escaleerde, heeft ze vervolgens boodschappen gedaan, en is daarna 600 meter verwijderd van de plaatst van demonstratie, vlak voor haar eigen woning door de ME in elkaar geslagen.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er schokkend aan? Er worden arrestanten gewurgd, er worden arrestanten in elkaar gemept, de wapenstok is besteld in de wetenschap dat dat model zwaar lichamelijk letsel kon veroorzaken, en doorgaans wordt de ME aangemoedigd er flink op te slaan door hetzelfde volk wat nu zo hysterisch doet over AZC's.
De verontwaardiging lijkt me nogal hypocriet.
En waar lag zijn leerschool?quote:Op donderdag 17 december 2015 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.
Klopt ja, helaas is hij echt iemand van A roepen en Z doen.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Greet veegt zijn reet af met democratie (behalve als het hem uit komt), dus zo vreemd is het allemaal niet.
Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Joezi het volgende:
[..]
http://nos.nl/uitzending/11239-nos-journaal.html
Gekeken 1.40 word het WEL gezegd, dus lieg niet of niet te veel fokken tijden het journaal kijken
Misschien wel over de grootschalige opvang waar rat Wilders voor heeft gestemd.quote:Op donderdag 17 december 2015 18:20 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Waar willen ze over debatteren? Over hoe het zover heeft kunnen komen? PVV roept het al tijden maar niemand doet wat en wees allemaal maar welkom, groot gelijk dat ze hier nu geen zin in hebben. Het muntje rolt toch wel weer dezelfde kant op waarbij de PVV wordt weggezet als haatzaaiers, en dus diegene die dit veroorzaakt hebben.
Volgens mij was er ook geen debat na de rellen in de Schilderswijkquote:Op donderdag 17 december 2015 18:23 schreef Falco het volgende:
PVV tegen een debat. Waar de vuk hebben we dan een democratie voor nodig? Wat een kansloze pauperbende is die partij ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |