Hoe kan je dat in zo'n functie in godsnaam zeggen? Blij zijn als er slachtoffers vallen ook al waren ze verkeerd bezig.quote:Districtschef Lute Nieuwerth van de politie zegt in een reactie niets te weten van dit geval. "Het is niet bij mij gemeld. We gaan het na. Ik ga er wel van uit dat er bij de acties slachtoffers zijn gevallen. Ik hoop van harte dat het gaat om relschoppers."
Ja en?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval zeer moderne smartphones.
Apple is sowieso kut, want dan zit je vast aan itunes. Moet je niet willen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hee deze reactie wilde ik posten!
Dat ze die best kunnen verkopen en het geld schenken aan de overheid.quote:
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar wat met bureaucratisch "geweld" wordt opgelegd, zal een reactie (uit)lokken. Ik zie oprecht geen andere mogelijkheid, dan door beroering te veroorzaken, dingen te veranderen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!
Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
Dat is helemaal niet wat die politiechef zegt. Leer lezen.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:56 schreef Catkiller het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)zc-protest-1.5551491
Kom er nu maar in met posts als 'gewoon luisteren' en zo. Misselijkmakend machtsvertoon van een stel opgefokte mensen. Maar ja, meer kan je van ME'ers ook niet verwachten als ze hun pakje eenmaal hebben aangetrokken.
En dan dit ook
[..]
Hoe kan je dat in zo'n functie in godsnaam zeggen? Blij zijn als er slachtoffers vallen ook al waren ze verkeerd bezig.Beetje niveau van internet reageerder maar dan in het echt en voor de pers.
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar ...
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat openbare vernieling/geweldpleging niet goed te keuren is, lijkt me duidelijk. Maar laat de burgemeester dat dan zeggen ipv het ontzettend hypocriete 'dit ondermijnt de democratie'. Iets waar zij zich zelf met haar achterkamertjespolitiek ook aan schuldig maakt.
Het voortraject natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?
Ja, lijkt me logisch. Of zou jij willen dat de politie niet in wordt gezet bij rellen?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
De migranten komen hier in grote getale binnen om te vluchten uit een hopeloze en gewelddadige situatie--> de politiek / gemeente wil deze mensen helpen door ze op te vangen--> een stel xenofoben gaan rellen--> een vrouw die beweert onschuldig te zijn raakt in de daarop volgende chaos door toedoen van de politie zwaar gewond--> conclusie dat is de schuld van de relschoppers.....
Dat kan ik ze heel erg makkelijk verwijten. En dat doe ik ook.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je kunt mensen die hooivorken uit het vet halen moeilijk verwijten niet de democratische weg te kiezen als de problemen zijn ontstaan door politieke arrogantie en het niet volgen van procedures (wat per definitie ondemocratisch is).
Dus ja. Oorzaak en gevolg onderscheiden is van essentieel belang in deze discussie.
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.
In Otterlo heeft men het op de juiste manier aangepakt: met een protestmars en via argumentatie. Burgemeester zag z'n faux pas in en haalde bakzeil.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.
Soms heb je protest momentjes nodig om je punt bij te stellen. Maar dan kan je het op de Purmerend manier doen (relatief rustig, behalve dan zitting 1) of op de Geldermalsen manier (all out riot). Voorkeur gaat uit naar de eerste.
Dit. Tevens in loon-op-zand. Waar geen bewoners inspraak geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het voortraject natuurlijk.
Wellicht is 'achterkamertje' niet het juiste woord. Maar besluiten van een dergelijke omvang kun je er gewoon niet in 3 dagen doorheen rammen. Helemaal niet nu duidelijk is dat er een dubbele agenda speelde m.b.t. grondspeculatie.
Onzin? Als we dat traject niet bewandelen rollebolt iedereen over straat met elkaar. Een kort geding hoeft niet vreselijk lang te duren. Aan de beelden te zien is geld het niet probleem: genoeg mensen die geld in 1 van de vele petjes willen gooien.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je dat traject gaat bewandelen, dan staat er in iedere om-geld-verlegen-zittende gemeente een azc. Want gerechtelijke procedures kosten tijd en komst van azc's worden binnen 2 weken besloten.
Soms heb je protest momentjes nodig om je punt bij te stellen. Maar dan kan je het op de Purmerend manier doen (relatief rustig, behalve dan zitting 1) of op de Geldermalsen manier (all out riot). Voorkeur gaat uit naar de eerste.
Beter voorbeeld inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Otterlo heeft men het op de juiste manier aangepakt: met een protestmars en via argumentatie. Burgemeester zag z'n faux pas in en haalde bakzeil.
Eerst wordt in de media verkondigd dat het om mensen buiten Geldermalsen ging die deze rellen veroorzaakte. Nu blijkt dat 90% van de opgepakte relschoppers gewoon uit Geldermalsen komt. Dat zegt mijnsinziens voldoende hoe hoog het kookpunt ligt bij een deel van de bevolking.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld, laat dat helder zijn maar wat met bureaucratisch "geweld" wordt opgelegd, zal een reactie (uit)lokken. Ik zie oprecht geen andere mogelijkheid, dan door beroering te veroorzaken, dingen te veranderen.
Bedenk daarbij ook dat het beeld wat jij (en ik) ziet, wat politie, bij vuurwerk en stenen door gebarsten ruiten, het beeld is dat door media/overheid wordt geschapen en wordt uitvergroot.
Een beginneling kan de hele operatie verwachten en de (re)actie. Een competent gezonde overheid voert een beleid dat deze (re)acties onnodig maakt.
Ik schat in dat jij ook wel zult begrijpen dat uitgewoonde, klassiek argument dat je dan maar een partij moet oprichten die beter omgaat met "AZC" keuzes, een Pavlov reactie is die getuigd van weinig kennis omtrent ons bestel.
De partij die andere/betere keuzes "wil", heeft geen meerderheid waarbij ik ook hoop dat ze (nooit in algehele zin, volledig de macht zullen krijgen).
Het argument dat de meerderheid altijd beslist, kan ik eens zijn mits die meerderheid met kennis van zaken en mijn mening daarbij serieus in overweging neemt. Al was het maar dat ik daarover kan stemmen. De overheid moet dan maar zorgen dat ik voldoende kennis heb om te stemmen.
Al woon ik niet in Geldermalsen, het gaat wel om overheidsgeld en centraal beleid, waarvoor (ook ik) o.a. belasting betaal. De regering/overheid staat voor en is in ons/mijn belang aangesteld en niet omgekeerd.
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja, lijkt me logisch. Of zou jij willen dat de politie niet in wordt gezet bij rellen?
Geldermalsen zit om geld verlegen. Gronddeal met het coa trekt de jaarrekening recht van het aankomende decenium.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onzin? Als we dat traject niet bewandelen rollebolt iedereen over straat met elkaar. Een kort geding hoeft niet vreselijk lang te duren. Aan de beelden te zien is geld het niet probleem: genoeg mensen die geld in 1 van de vele petjes willen gooien.
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen, of beter jij WILT niet begrijpend lezen.
Volgens mij is je net verteld:quote:Op donderdag 17 december 2015 16:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel heel naar voor die vrouw trouwens. Hoop dat ze snel beter wordt.
Maar dit krijg je helaas als mensen denken het recht te hebben geweld te gebruiken en te rellen.
quote:Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
De migranten dringen hier in grote getale binnen om te profiteren van onze welvaart--> de politiek / gemeente dringt ze de burgers op--> de burgers gaan rellen--> een totaal onschuldige vrouw raakt door toedoen van de politie/gemeente zwaar gewond--> conclusie dat is de schuld van de relschoppers.....![]()
De wachtlijsten van 8 jaar en langer zijn ook de schuld van de vluchtelingenquote:Op donderdag 17 december 2015 16:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.
Welke democratische rechtsorde? In de programma's is nooit gesproken over eventuele azc's in Geldermalsen. Dus konden de bewoners via die weg stemmen? Nope.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.
Als degene die de spelregels bepaalt ze zelf overtreedt werkt het gewoon niet zo. Dat kun je natuurlijk wel roepen maar dan heb je geen enkel maatschappelijk besef.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan ik ze heel erg makkelijk verwijten. En dat doe ik ook.
Dat iemand zich niet aan de regels houdt, geeft een ander niet het recht om dat ook te doen.
Sim-pel.
Drogredenatie. Nee, dat kan men niet omdat de besluiten niet ongrondwettelijk zijn, EU beleid zijn en mijn aangifte sws niet zal worden opgenomen door het openbaar ministerie.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks maar. Je kan in dit land naar een rechter als zaken je niet aanstaan.
Als de zogenaamde vluchtelingen terug werden gestuurd naar het eerste veilige land zoals de regels voorschrijven dan was dit ook niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als de democratische rechtsorde door de relschoppers werd geaccepteerd was dit niet gebeurd.
Dat laatste ben ik met je eens inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Maar hoe werden die mensen buiten anders gehoord? Met een raadszaal die is afgezet met zwarte schermen alsof er een liquidatie heeft plaatsgevonden. Ja ook omdat er bedreigingen waren helaas maar het geeft ook zo'n gevoel van 'als we ze niet zien dan zijn ze er ook niet'.
Wat ze nu wel 'bereikt' hebben is dat er heel veel aandacht voor is, meer dan dat er al was. Waar de gemeente Geldermalsen het de NOS niet toe liet om een stream op te zetten of aanwezig te zijn bij de vergadering, omdat de pers ze niet boeit (letterlijke woorden van iemand daar). Ze wilden in Geldermalsen zo min mogelijk aandacht en ze hebben zo veel mogelijk aandacht gekregen op deze manier.
Die relschoppers zal het waarschijnlijk om het even zijn of dat hele AZC er komt of niet, breng genoeg mensen bij elkaar en er zitten er altijd wel een aantal tussen die zich op zo'n moment met zo veel mensen 'achter' zich ineens sterk voelen.
ROFLOLquote:Op donderdag 17 december 2015 16:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, jij hebt iets tegen allochtonen want een asielzoeker wonend in een splinternieuw hotel heeft ooit de kinderfiets van vriendje van je zoon meegenomen en beklad en nu denk jij dat al het slechte in Nederland door allochtonen komt en ga je het zelfs zo buigen dat een vechtpartij waarbij geen vluchteling betrokken was de schuld is van die vluchtelingen.
Hij wel, want het is namelijk altijd de schuld van de NL'er in zijn ogen. Oorzaak-gevolg methode mag alleen worden toegepast bij de policor.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als de zogenaamde vluchtelingen terug werden gestuurd naar het eerste veilige land zoals de regels voorschrijven dan was dit ook niet gebeurd.
Je kunt de zaken niet los van elkaar beoordelen.
De hele dag mensen in hokjes indelen, krijg je daar geen vierkante ogen van?quote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij wel, want het is namelijk altijd de schuld van de NL'er in zijn ogen. Oorzaak-gevolg methode mag alleen worden toegepast bij de policor.
ja want er zitten te veel van het zelfde soort mensen in , vaak mensen die verreweg van de maatschappij staan..quote:Op donderdag 17 december 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een raadsvergadering is achterkamertjespolitiek?
Hoe stel je je een protest voor dat op voorhand niet zal worden meegenomen in besluitvormingquote:Op donderdag 17 december 2015 16:16 schreef Newbie114 het volgende:
.....
Wat je zegt over hoe ze anders gehoord kunnen worden: ik heb al aangegeven dat dit prima kan door vredevolle protesten. Is dat niet genoeg, nodig dan de NOS bij je eigen protest uit en vertel ze wat er aan de hand is: dan is er meteen outrage tegen hoe dat er met de burgers in de gemeente werd omgesprongen. Nu lees je in de krant een artikel over relschoppers en denk je "wat een xenofobe paupers" in plaats van "deze mensen hebben een punt", wat ik zou hebben bij een duidelijke uiteenzetting van punten bij een vredelievend protest.
Daarnaast was er natuurlijk een inspraakavond, al begrijp ik uit mensen in dit topic dat mensen daar niet voor waren uitgenodigd.
Ik quote het toch, ik heb geen reet aan die quote veranderd. Om te zeggen dat je hoopt dat het relschoppers waren als er gewonden zijn is in mijn ogen gewoon een rare uitspraak, klaar. Ook al waren die relschoppers fout. Het voegt ook niks toe en iemand zijn laat zijn of haar persoonlijke mening zien omdat er collega's bij betrokken zijn. Professioneel is anders.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat die politiechef zegt. Leer lezen.
Eerst verneukt de gemeente haar carrière (ze is makelaar) en vervolgens slaan ze haar hersens in.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:25 schreef Cattivo het volgende:
Weer een vrouw voor niets het ziekenhuis in omdat de overheid graag meer vluchtelingen wil.
quote:Op donderdag 17 december 2015 16:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja want er zitten te veel van het zelfde soort mensen in , vaak mensen die verreweg van de maatschappij staan..
en vaak mensen die veel al in een goede buurt wonen , koophuis , auto en goed werk ..
maar het gezin dat al 8 jaar wacht op een huis omdat de wachtlijsten 8 jaar en langer zijn die worden er niet bij betrokken.
maar die moet straks wel aanhoren dat de gemeente even een zooi huizen weggeeft aan mensen die net 1 stap in het land zijn en die dan wel een huis krijgen .......
het gaat niet in Nederland om die asiel zoekers of hoe je ze noemen mag , het gata er om dat veel mensen jaren krom liggen , rekeningen niet meer kunnen betalen , gezinnen zijn kapot gegaan , enz enz , nooit was er hulp , en nu er een paar van die jankers voor de de deur staan worden er potten met geld open getrokken of het niets is ...
waar is de hulp voor de mensen die al jaren op de nul lijn zitten of hun huis zijn uitgezet omdat er geen werk meer is ...... ???
dat is de reden waarom Nederland boos is , niet om die mensen die hier binnen komen , die hebben er ook niet om gevraagd , mensen moeten zich nu gewoon afgaan zetten tegen de partijen die het ons al 20 jaar moeilijk maken om maar te kunnen leven, niet die mensen die hier heen komen.
, nog wat als ik mijn vriendin over wil laten komen gaat me dat gemiddeld 4000 euro kosten , en dan nog even alle zooi aan papier werk en andere kosten ( ze heeft al een Nederlands paspoort )
maar niet een politieke party die zich druk maakt om mijn partner hier heen te halen , maar komen er vreemde mensen binnen die nog niet eens een verblijf hebben , komen ze al met gezinshereniging of nareizen van familie .....
en dat allemaal voor niets , huis , zorg , eten , drinken , bad , bed , terwijl wij als Nederlander daar 1500 euro per maand voor moeten betalen ( terwijl er maar voor 1300 euro een inkomen is) maar we leven hier in een welvarend land , voetselbanken kunnen het niet meer aanslepen , 3 op de 5 gezinnen zit in de problematische schulden , maar we mogen niet ons bek open trekken ...... nee ik snap heel goed waarom mensen boos zijn , alleen ze reageren het op de verkeerde af
De partijen die daadwerkelijk veel mensen op de been kunnen brengen zijn verkrampt door politieke correctheid. Een partij als de SP zou het kunnen, hun achterban wordt het hardst geraakt. Maar die hebben een loyaliteitsprobleem.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
DAAR wordt het beleid gemaakt en de gemeenten opgelegd.
De landelijke overheid is verantwoordelijk voor het niet terugsturen van al die migranten. De gemeente had het verzoek van het COA gemakkelijk kunnen weigeren natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:40 schreef myShizzle het volgende:
Waarom nog langer raadszaaltjes aflopen; waarom niet gewoon en masse naar Den Haag om de boel af te breken?
DAAR wordt het beleid gemaakt en de gemeenten opgelegd.
Weten wij veel hoe dat mens zich gedroeg.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:42 schreef Carlos93 het volgende:
Hoop dat die ME'er zelf zijn hersenpan ook ingeslagen wordt. Beetje een onschuldige vrouw mishandelen die op weg is naar haar huis. Knettergek dat figuur.
Schijnbaar heeft ze haar sleutels laten zien aan de me'er om te bewijzen dat ze daar woont en er langs moet. Vervolgens worden haar hersens ingeslagen.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weten wij veel hoe dat mens zich gedroeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |