abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2015 @ 14:11:00 #101
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158307156
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:09 schreef RemcoW23 het volgende:
5 minuten lang mag je je hart luchten (geen debat met raadsleden trouwens), raadsleden zitten tijdens jouw praatje op de iPad te kloten en als het onderwerp waar je over hebt gesproken aan bod komt wordt het in meerderheid afgehamerd. Nou, dat werkt!
Drie minuten in dit geval.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 14:11:34 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158307164
quote:
Ik kan het onderzoek zelf niet vinden, maar dit verbaast me wel enigszins. Zou het ook opgaan bij een mega azc zoals deze?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158307191
http://nl.gatestoneinstitute.org/6840/duitsland-20-miljoen-moslims

Mensen in de onderklasse van de maatschappij mogen dan niet zo intelligent zijn als de gemiddelde Fokker zich hier voordoet, maar zij voelen feilloos aan dat er wat in onze maatschappij gaat veranderen. In bovengenoemd artikel wordt gewaarschuwd voor de politieke instabiliteit in Duitsland, maar dat geldt mutatis mutandis natuurlijk ook voor Nederland.
Het binnenhalen van een vijandige en cultuur vreemde groepen, leidt met 100% zekerheid tot een catastrofe. Als de politiek niets blijft doen, dan zullen dergelijke en veel ergere uitbarstingen zoals in Geldermalsen dagelijkse kost worden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158307223
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik kan het onderzoek zelf niet vinden, maar dit verbaast me wel enigszins. Zou het ook opgaan bij een mega azc zoals deze?
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook verrassend vond hoor.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:15:24 #105
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_158307236
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:09 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

5 minuten lang mag je je hart luchten (geen debat met raadsleden trouwens), raadsleden zitten tijdens jouw praatje op de iPad te kloten en als het onderwerp waar je over hebt gesproken aan bod komt wordt het in meerderheid afgehamerd. Nou, dat werkt!
Dezelfde raadsleden die zijn gekozen door het volk (maar dat vergeten we even)
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  donderdag 17 december 2015 @ 14:15:30 #106
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158307237
En die huizenprijs, ik weet niet welk onderzoek je hebt gelinkt, ik heb geen zin om mij er in te verdiepen, maar in de (gemeente) Geldermalsen wonen zo weinig allochtonen dat het best wel een verschil kan maken. Door onderbuikgevoelens, door misschien criminaliteit die er bij komt kijken of opstootjes, ook al is het binnen de poorten van het AZC, het is dan nog steeds erg dichtbij en het schrikt genoeg mensen af.

Dat je denkt dat je in een leuke nieuwbouwwijk gaat wonen met veelal jongeren/jonge gezinnen en er vervolgens best veel kans is dat er dagelijks een honderdtal asielzoekers door je straat loopt op weg naar de supermarkt, daar zit niet iedereen op te wachten. Met de rust die er nu is zal het vast wel gedaan zijn als het AZC er komt.
[/quote]
pi_158307252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:01 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Het is dan ook meer een kwestie van de komst van een AZC op geen enkele manier kunnen tegenhouden alsof je onder een dictator leeft.
Zoals ik heb begrepen gaat het niet perse om de komst van asielzoekers, maar deels om het aantal en deels om de manier waarop.
Zo'n groot AZC zorgt voor enorm veel problemen, zoals aan bij andere grote AZC's te zien is. De politie moet dagelijks uitrukken naar de AZC's, vaak vanwege grote vechtpartijen. Ook de explosieve stijging van het aantal winkeldiefstallen in de buurt is bekend.
Daarnaast verwijt men het de gemeente volgens mij dat ze het bekendmaken zo lang mogelijk hebben uitgesteld en dat het achterliggende doel is om het te kort van het gemeentebudget op te vullen.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:16:41 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158307253
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zou er mss iets niet kloppen aan dit onderzoek ? Zou niet de 1 ste x zijn. In de media wordt er wel meer gesjoemeld.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 17 december 2015 @ 14:19:02 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158307285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:08 schreef Stranger het volgende:

[..]

Geneuzel op woorden, gast, jij bent degene die je post begint met geneuzel op woorden.

En dat stemmen doe je maar op de gemeenteraadsverkiezingen. En protesteren is ook niets mee. En extra inspraak heb je op inspraakavonden. Geen enkele reden om te rellen.
Waar mensen niet voor werden uitgenodigd.

En idd het moet geen discussie zijn over woorden en dat was ook mijn reden.
Mensen die "rellen" doen dat om hun gevoel van onrecht, niet gehoord worden (of voelen) duidelijk te maken.

Het is dan aan de overheid een taak, dat gevoel weg te nemen, te beoordelen en dat gevoel zeker niet te negeren met spoedbesluiten en een snelle afhandeling.

Mensen zijn het simpel niet eens met het te voeren beleid, daar dan politie en hekken tussen gaan zetten, is geen oplossing maar wegschuilen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_158307292
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zoals ik heb begrepen gaat het niet perse om de komst van asielzoekers, maar deels om het aantal en deels om de manier waarop.
Zo'n groot AZC zorgt voor enorm veel problemen, zoals aan bij andere grote AZC's te zien is. De politie moet dagelijks uitrukken naar de AZC's, vaak vanwege grote vechtpartijen. Ook de explosieve stijging van het aantal winkeldiefstallen in de buurt is bekend.
Daarnaast verwijt men het de gemeente volgens mij dat ze het bekendmaken zo lang mogelijk hebben uitgesteld en dat het achterliggende doel is om het te kort van het gemeentebudget op te vullen.
De gemeente heeft inderdaad uiterst onhandig gehandeld. Maar dat dagelijkse uitrukken van de politie is onzin en heb je een linkje voor de explosieve stijging van winkeldiefstallen?
pi_158307345
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:13 schreef Oud_student het volgende:
http://nl.gatestoneinstitute.org/6840/duitsland-20-miljoen-moslims

Mensen in de onderklasse van de maatschappij mogen dan niet zo intelligent zijn als de gemiddelde Fokker zich hier voordoet, maar zij voelen feilloos aan dat er wat in onze maatschappij gaat veranderen. In bovengenoemd artikel wordt gewaarschuwd voor de politieke instabiliteit in Duitsland, maar dat geldt mutatis mutandis natuurlijk ook voor Nederland.
Het binnenhalen van een vijandige en cultuur vreemde groepen, leidt met 100% zekerheid tot een catastrofe. Als de politiek niets blijft doen, dan zullen dergelijke en veel ergere uitbarstingen zoals in Geldermalsen dagelijkse kost worden
Het unieke van dit probleem is dat de politiek het niet even onder de mat kan vegen. Al die mensen moeten ze ergens fysiek onderbrengen, en dat is in Nederland altijd bij iemand in de achtertuin.

Verschillende gemeenschappen trekken dat gewoon echt niet en laten voor de verandering van zich horen.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:24:12 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158307370
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:19 schreef Stranger het volgende:

[..]

De gemeente heeft inderdaad uiterst onhandig gehandeld. Maar dat dagelijkse uitrukken van de politie is onzin en heb je een linkje voor de explosieve stijging van winkeldiefstallen?
Google eens op 'politie en AZC' en je zult zien dat het helemaal geen onzin is.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:25:02 #113
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_158307392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waar mensen niet voor werden uitgenodigd.

En idd het moet geen discussie zijn over woorden en dat was ook mijn reden.
Mensen die "rellen" doen dat om hun gevoel van onrecht, niet gehoord worden (of voelen) duidelijk te maken.

Het is dan aan de overheid een taak, dat gevoel weg te nemen, te beoordelen en dat gevoel zeker niet te negeren met spoedbesluiten en een snelle afhandeling.
Want gewoon normaal protesteren is iets wat niet meer mogelijk is?

Ik ben serieus bang geworden van deze mensen. Ik dacht altijd dat Nederland en Nederlanders redelijk ruimdenkend waren, en gewoon op een normale manier met elkaar om konden gaan. Maar nee, als er iets is waar we het niet mee eens zijn dan gaan we niet protesteren, maar vuurwerkbommen naar de politie gooien en raadsleden bedreigen. Goed idee man :')

Tevens zou ik het niet eens een beetje raar vinden als, gezien de lage opkomst bij gemeenteraadsverkiezingen, een redelijk aantal van de relschoppers (en de andere burgers overigens) niet gestemd heeft daarbij. Dan is het m.i. wel een beetje je eigen schuld als er dingen doorheen worden gedrukt waar je het niet mee eens bent.
quote:
Mensen zijn het simpel niet eens met het te voeren beleid, daar dan politie en hekken tussen gaan zetten, is geen oplossing maar wegschuilen.
Want bedreigd worden is geen goede reden om de politie te bellen om de relschoppers op afstand te houden?
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_158307528
Oh nu heeft de extreemlinkse PVDA burgemeester het weer over "in gesprek komen", welk gesprek was er dan eerst? Is er een referendum geweest? Nee De extreemlinkse PVDA probeerde weer een gat in de begroting te dichten, omdat ze zoals alle linkse extremisten geen enkel gevoel hebben voor zaken doen, man man.

En dan hadden we weer een andere faalhaas van de PVDA, Jet Bussemaker, die het weer heeft over dat studenten maar minder met het OV moet. JA MUTS OMDAT ER NATUURLIJK ZOVEEL BETAALBARE STUDENTENWONINGEN ZIJN NIET!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158307554
Trouwens ook wel grappig dat de NOS eerst suggereerde dat het vooral zou gaan om hooligans, maar dat het nu blijkt dat kennelijk het merendeel gaat om inwoners uit Geldermalsen.
pi_158307559
quote:
11s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
een aanval te doen op onze democratie.
jij gelooft nog steeds in dat fabeltje? als we in democratie hadden geleefd dan waren er een heel stuk minder azc's
pi_158307577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Relschoppers vind ik zacht uitgedrukt voor mensen die een democratisch proces bestormen eerlijk gezegd.
Democratisch proces :') :') :') :') :')
Je bedoeld dat er een hoofddoekje inspraak had?

Een democratisch proces zou het zijn, als men per referendum zou stemmen of er een AZC moet komen, maar oeeeeeeeeeeeh nee, want de burger begrijpt het niet.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:38:13 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158307597
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
[..]

Ik ben serieus bang geworden van deze mensen. Ik dacht altijd dat Nederland en Nederlanders redelijk ruimdenkend waren, en gewoon op een normale manier met elkaar om konden gaan. Maar nee, als er iets is waar we het niet mee eens zijn dan gaan we niet protesteren, maar vuurwerkbommen naar de politie gooien en raadsleden bedreigen. Goed idee man :')

Tevens zou ik het niet eens een beetje raar vinden als, gezien de lage opkomst bij gemeenteraadsverkiezingen, een redelijk aantal van de relschoppers (en de andere burgers overigens) niet gestemd heeft daarbij. Dan is het m.i. wel een beetje je eigen schuld als er dingen doorheen worden gedrukt waar je het niet mee eens bent.
[..]
Want bedreigd worden is geen goede reden om de politie te bellen om de relschoppers op afstand te houden?
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.

De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.

Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 14:38:25 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_158307601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:35 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ook wel grappig dat de NOS eerst suggereerde dat het vooral zou gaan om hooligans, maar dat het nu blijkt dat kennelijk het merendeel gaat om inwoners uit Geldermalsen.
Het één sluit het ander niet uit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 17 december 2015 @ 14:40:15 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158307639
quote:

[..]

[..]

Zeg je dat ook even tegen de geļmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?
pi_158307681
quote:

[..]

[..]

Het VN volkerenrecht geeft de mogelijkheid om je als onderdrukt volk te verzetten tegen een bezetter.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:43:24 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158307693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeg je dat ook even tegen de geļmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?
want dat gebeurd op grote schaal of zo of heb je ergens weer een berichtje van 1 person en denk goh laten we het even prokecteren op de rest.... beetje zoals dat AZC tegenstanders allemaal bruinhemden zijn....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158307699
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Democratisch proces :') :') :') :') :')
Je bedoeld dat er een hoofddoekje inspraak had?

Een democratisch proces zou het zijn, als men per referendum zou stemmen of er een AZC moet komen, maar oeeeeeeeeeeeh nee, want de burger begrijpt het niet.
Dat hoofddoekje was ook wel iets te doorzichtig vond ik. Schaamteloos eigenlijk.
pi_158307704
quote:
In ieder geval positief dat je die geļmporteerde moslimmannen beschouwt als Nederlander en in Nederland horend. :7.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158307719
LOL de NOS, die probeert nu te spinnen, dat die 10% van de demonstranten van buiten Gelder Malsen afkomstig kunnen zijn, om het zwaarste geweld aan te richten.....
  donderdag 17 december 2015 @ 14:44:22 #126
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_158307721
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.

Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
Als je niet gaat stemmen dan wordt je ook niet vertegenwoordigt. Dat is hoe het werkt _O-
pi_158307727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik ben naar een paar inspraak avonden geweest en de tegenstanders van de AZC’s waren van diverse politieke partijen en de redenen verschilden nogal.
Een VVD er maakte zich zorgen over de waardedaling van zijn huis en een lesbisch stel was bezorgd over hun veiligheid.
De bezorgdheid van het lesbische stel snap ik.
Corporate translator
  donderdag 17 december 2015 @ 14:44:57 #128
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158307731
quote:
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.

En uiteindelijk hoeft het niet eens zo supersnel voor die vluchtelingen, maar omdat het COA zegt meer aanbiedingen te verwachten van anderen. De gemeente staat graag vooraan staan zodat ze geen zorgen meer hebben over die grond.
[/quote]
  donderdag 17 december 2015 @ 14:45:58 #129
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_158307750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?

Tevens is het verwerpelijk om geweld goed te praten omdat de gemeente fouten heeft gemaakt. Ja, de gemeente maakte fouten. Maar als al deze relschoppers gewoon een vredelievend protest hadden gehouden (met geschreeuw, et cetera), dan was er ook aandacht voor hun zaak geweest.

Alles wat er nu gebeurt is dat deze mensen als xenofobe idioten overkomen. Er is niets mis met xenofoob zijn, als je je zo voelt, dan moet je dat vooral aangeven. Er is iets mis met geweld gebruiken om je doelstelling te behalen.
quote:

[..]

:') hmmkay, goed argument man. Thanks voor je input. Heeft niet echt iets te maken met wat ik typte, maar goed.

En ja, dat vind ik ook verwerpelijk.
pi_158307765
Ik snap sowieso niet dat een gemeenteraard het in zijn hoofd haalt om even een centrum voor 10 jaar erbij te jassen, we hebben het over 1500 man, dat is 10% erbij in je gemeente, ik mag aannemen dat je daar heel voorzichtig over gaat nadenken. Ik geef de betogers groot gelijk dat ze de boel verstoord hebben, het houd een keer op.
pi_158307772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.
In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.
Ik heb nog geen recent geopend AZC gezien waar een reguliere bouwvergunning voor nodig zou zijn geweest.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:47:42 #132
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_158307778
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:

[..]

En uiteindelijk hoeft het niet eens zo supersnel voor die vluchtelingen, maar omdat het COA zegt meer aanbiedingen te verwachten van anderen. De gemeente staat graag vooraan staan zodat ze geen zorgen meer hebben over die grond.
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!

Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het VN volkerenrecht geeft de mogelijkheid om je als onderdrukt volk te verzetten tegen een bezetter.
Onderdrukt volk, bitch please.
pi_158307798
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.

[..]

Onderdrukt volk, bitch please.
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
pi_158307816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden ze dan niet al in woede kunnen uitbarsten toen die boot geen jacht bleek te zijn?
Nee want zo'n mensensmokkelaar stelt waarschijnlijk 1 keer een voorbeeld en dan blijft de rest tam. En dat is precies wat wij ook moeten doen asielzoekers opvangen best. Maar bij de eerste overtreding word de aanvraag afgewezen en wordt je terug gestuurd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 17 december 2015 @ 14:51:03 #135
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_158307831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
:') sorry man, ik kan je gewoon niet serieus nemen. Dat jij niet gekozen hebt voor Brussel (ik neem aan dat je de EU bedoelt hiermee) wil niet meteen zeggen dat het hele Nederlandse volk onderdrukt wordt. Ik stem voor partijen die voor de EU zijn. Dus ja, ik heb gekozen voor Brussel. En met mij heel veel andere mensen. Dus wat is je punt?
pi_158307841
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:51 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

:') sorry man, ik kan je gewoon niet serieus nemen. Dat jij niet gekozen hebt voor Brussel (ik neem aan dat je de EU bedoelt hiermee) wil niet meteen zeggen dat het hele Nederlandse volk onderdrukt wordt. Ik stem voor partijen die voor de EU zijn. Dus ja, ik heb gekozen voor Brussel. En met mij heel veel andere mensen. Dus wat is je punt?
Je stemt voor de EU :') :')
Jij bent zeker van de: Nooit meer muntjes willen op vakantie!
  donderdag 17 december 2015 @ 14:51:55 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158307842
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:45 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?

Tevens is het verwerpelijk om geweld goed te praten omdat de gemeente fouten heeft gemaakt. Ja, de gemeente maakte fouten. Maar als al deze relschoppers gewoon een vredelievend protest hadden gehouden (met geschreeuw, et cetera), dan was er ook aandacht voor hun zaak geweest.

Alles wat er nu gebeurt is dat deze mensen als xenofobe idioten overkomen. Er is niets mis met xenofoob zijn, als je je zo voelt, dan moet je dat vooral aangeven. Er is iets mis met geweld gebruiken om je doelstelling te behalen.

[..]

:') hmmkay, goed argument man. Thanks voor je input. Heeft niet echt iets te maken met wat ik typte, maar goed.

En ja, dat vind ik ook verwerpelijk.
Ik chargeer misschien een beetje, maar ook dat gebeurt in deze discussie vanuit beide kampen.

Fijn dat we het beiden verwerpelijk vinden overigens.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:54:04 #138
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158307884
quote:
11s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.
Ik heb nog geen recent geopend AZC gezien waar een reguliere bouwvergunning voor nodig zou zijn geweest.
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.
[/quote]
pi_158307907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:54 schreef Catkiller het volgende:
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.
Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.
pi_158307908
De: Dan richt je toch weer je eigen partij mensen, hebben ook weer een topic gevonden, joh, als je zo graag asielzoekers wilt opnemen, dan zet je toch lekker tentjes in je achtertuin neer, kook je soep voor ze, ze zullen je eeuwig dankbaar zijn!
pi_158307928
Als ik trouwens morgen van plan om studentenwoningen te bouwen op zo een lokatie, dan word ik door de gemeenteraad keihard uitgelachen dat dat niet het bestemmingsplan is.
pi_158307943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158307992
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
SAMENWERKING, i rest my case.
pi_158307997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
Als ik trouwens morgen van plan om studentenwoningen te bouwen op zo een lokatie, dan word ik door de gemeenteraad keihard uitgelachen dat dat niet het bestemmingsplan is.
Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.

Zo'n procedure neemt echter de nodige tijd in beslag. Dat terwijl er bij de aanleg van een azc enigszins haast is geboden.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:59:30 #145
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158308002
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Maar hoe werden die mensen buiten anders gehoord? Met een raadszaal die is afgezet met zwarte schermen alsof er een liquidatie heeft plaatsgevonden. Ja ook omdat er bedreigingen waren helaas maar het geeft ook zo'n gevoel van 'als we ze niet zien dan zijn ze er ook niet'.

Wat ze nu wel 'bereikt' hebben is dat er heel veel aandacht voor is, meer dan dat er al was. Waar de gemeente Geldermalsen het de NOS niet toe liet om een stream op te zetten of aanwezig te zijn bij de vergadering, omdat de pers ze niet boeit (letterlijke woorden van iemand daar). Ze wilden in Geldermalsen zo min mogelijk aandacht en ze hebben zo veel mogelijk aandacht gekregen op deze manier.

Die relschoppers zal het waarschijnlijk om het even zijn of dat hele AZC er komt of niet, breng genoeg mensen bij elkaar en er zitten er altijd wel een aantal tussen die zich op zo'n moment met zo veel mensen 'achter' zich ineens sterk voelen.
[/quote]
  donderdag 17 december 2015 @ 15:00:08 #146
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158308011
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.
Losse gebouwen van wat ik heb begrepen. En dat is wel te realiseren hoor als je genoeg man aan het werk zet.
[/quote]
pi_158308015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

SAMENWERKING, i rest my case.
Ik besef dat we in jouw hoofd onder een Brusselse dictatuur gebukt gaan, maar dat is simpelweg niet de waarheid.
pi_158308018
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.

Maar dit is parlementaire democratie helaas. Het is geen volwaardige, echte democratie maar een soort middenweg.
pi_158308046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.
Oké, en nu?
pi_158308062
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké, en nu?
Dus je gelul dat de EU legitimiteit heeft omdat mensen op 'pro-EU' partijen stemmen is niet meer dan dat: gelul.
pi_158308081
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.

Zo'n procedure neemt echter de nodige tijd in beslag. Dat terwijl er bij de aanleg van een azc enigszins haast is geboden.
Waarom zou opvang voor Asielzoekers meer prioriteit hebben dan je eigen burgers?
Geef me gewoon 1 goede reden.
pi_158308108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dus je gelul dat de EU legitimiteit heeft omdat mensen op 'pro-EU' partijen stemmen is niet meer dan dat: gelul.
Je moet het echter wel mee doen. Of wou je alle besluiten die ooit zijn genomen nu in twijfel gaan trekken omdat mensen blijkbaar niet goed nadenken over wat ze stemmen?
pi_158308112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik besef dat we in jouw hoofd onder een Brusselse dictatuur gebukt gaan, maar dat is simpelweg niet de waarheid.
Nee joh, ik geniet elke dag van de prachtige zaken die in Brussel gereld worden, wat te denken van wortels bij het fruit, omdat Brussel vind dat groenten en fruit gescheiden moeten zijn in supermarkten.
pi_158308136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou opvang voor Asielzoekers meer prioriteit hebben dan je eigen burgers?
Geef me gewoon 1 goede reden.
Onze overheid heeft de keuze gemaakt om asielzoekers op te vangen. Gevolg us dat die mensen ergens terecht moeten.

Daar heb je je reden.
pi_158308150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Catkiller het volgende:
Losse gebouwen van wat ik heb begrepen. En dat is wel te realiseren hoor als je genoeg man aan het werk zet.
Losse gebouwen kunnen ook tijdelijke gebouwen zijn, van die containerwoningen.
pi_158308171
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze overheid heeft de keuze gemaakt om asielzoekers op te vangen. Gevolg us dat die mensen ergens terecht moeten.

Daar heb je je reden.
En de Nederlander kan stikken, WEG MET ONS. Dat je echte vluchtelingen wilt opvangen, daar heb ik geen probleem mee, maar dat er voor vluchtelingen gelijk allerlei beperkingen worden opgeheven, en voor jongeren niks gebeurt kan ik niet verkroppen.
  donderdag 17 december 2015 @ 15:09:02 #157
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158308178
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Losse gebouwen kunnen ook tijdelijke gebouwen zijn, van die containerwoningen.
Ja en een eigen supermarkt en sporthal waar over werd gepraat ook. Heb daar overigens geen officiėle bron voor maar hoorde het langs komen.
[/quote]
pi_158308225
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar heb je je reden.
En onze overheid hecht er ook belang aan dat bedrijven zich kunnen ontplooien.
Waarom moet een ondernemer dan 10 jaar procederen voor een simpele uitbreiding van zijn bedrijf (zonder resultaat overigens) en kan een azc binnen een dag geregeld zijn?
60 HRC
pi_158308241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:11 schreef HardMetal het volgende:

[..]

En onze overheid hecht er ook belang aan dat bedrijven zich kunnen ontplooien.
Waarom moet een ondernemer dan 10 jaar procederen voor een simpele uitbreiding van zijn bedrijf (zonder resultaat overigens) en kan een azc binnen een dag geregeld zijn?
Het is vaak niet de gemeente die dwarsligt, maar inwoners die bezwaar maken.
pi_158308250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:08 schreef raptorix het volgende:
En de Nederlander kan stikken, WEG MET ONS. Dat je echte vluchtelingen wilt opvangen, daar heb ik geen probleem mee, maar dat er voor vluchtelingen gelijk allerlei beperkingen worden opgeheven, en voor jongeren niks gebeurt kan ik niet verkroppen.
Voor jongeren niks gebeurt? Ze kunnen niet meer naar school? Kinderbijslag is opgeschort? Wayonguitkeringen stopgezet? Alle speeltuinen sperrgebiet?
pi_158308260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom gebruik je grote letters voor sommige zinsneden? Ik ben goddomme niet blind.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 15:14:29 #162
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158308270
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vaak niet de gemeente die dwarsligt, maar inwoners die bezwaar maken.
Bovendien zorgen die gemeenteraadsleden wel dat het azc niet bij hun eigen huis komt.
Carpe Libertatem
pi_158308275
Nederlander kan stikken? Laat me niet lachen. In de watten gelegd volkje dat we er zijn, met al onze toeslagen, uitkeringen en sociale voorzieningen.
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 15:15:51 #164
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_158308282
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bovendien zorgen die gemeenteraadsleden wel dat het azc niet bij hun eigen huis komt.
Zelfs Dijkhoff heeft er eentje om de hoek zitten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158308301
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zelfs Dijkhoff heeft er eentje om de hoek zitten.
http://www.omroepbrabant.(...)n+Breda+bewaakt.aspx
pi_158308316
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Nederlander kan stikken? Laat me niet lachen. In de watten gelegd volkje dat we er zijn, met al onze toeslagen, uitkeringen en sociale voorzieningen.
Daarom komen er ook zoveel hierheen.

Zij willen (nu) ook.

Gaat het dagen?
pi_158308362
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Het komt er kort gezegd gewoon op neer dat je wat jou betreft de boel kort en klein mag slaan als het gemeentebestuur een besluit neemt dat jou niet aanstaat.

Want procedureel gezien doet de gemeente niets verkeerd.
Ik stel niet dat mensen het recht hebben om de boel kort en klein te slaan; dat is weer zo'n typische KoosVogels-overdrijving. Ik stel dat ik de boosheid van die mensen volledig begrijpelijk vind.

Je kunt best iets procedureel correct doen en ondertussen toch een vuil spelletje spelen. Dat is wat deze gemeente probeerde, door in de raad in het geheim te laten vergaderen en pas op vrijdagavond te melden dat er woensdag in de raad besluitvorming zou plaatsvinden; want dat was het doel.

Wat meer doortastend vermogen zou je niet misstaan.
pi_158308371
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ja dat soort Nederlanders ja, figuren die ook niets bijdragen, maar als je werkt en belasting betaald moet je je bek houden, en vooral schuifen.
pi_158308377
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom gebruik je grote letters voor sommige zinsneden? Ik ben goddomme niet blind.
Wel verblind.
pi_158308400
Ik liep trouwens langs zo een opvang, stonden allemaal lekker sigaretjes voor de deur te roken, alleen maar iPhone 6 en beats op hun kop, maar figuren als KoosVogels maar denken dat dit arme drommels zijn.
pi_158308414
Wonderbaarlijk ... de kromme redeneringen, verdraaiing van definities en het belachelijke beroep op de grondrechten van onze rechtstaat, alles om dat abominabele gedrag van die relschoppers goed te praten.

Het zou grappig zijn als het niet enorm triest was.
"Pools are perfect for holding water"
pi_158308427
Hoeveel paleizen zijn er trouwens al ingeruimd om vluchtelingen op te vangen?
pi_158308453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:25 schreef raptorix het volgende:
Hoeveel paleizen zijn er trouwens al ingeruimd om vluchtelingen op te vangen?
Ik hoorde dat koning Pils zijn 3 dochters al uitgehuwd heeft middels een loting onder de asielzoekers.
pi_158308479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef probeer het volgende:
Wonderbaarlijk ... de kromme redeneringen, verdraaiing van definities en het belachelijke beroep op de grondrechten van onze rechtstaat, alles om dat abominabele gedrag van die relschoppers goed te praten.

Verdraaiing van de door de overheid zorgvuldig opgestelde definitie 'vluchteling' ligt eraan ten grondslag.
Daar hoor ik je dan weer niet over.
pi_158308484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:24 schreef probeer het volgende:
Dat is het inderdaad triest dus, alleen waarom moet het zover komen?
pi_158308519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:23 schreef raptorix het volgende:
Ik liep trouwens langs zo een opvang, stonden allemaal lekker sigaretjes voor de deur te roken, alleen maar iPhone 6 en beats op hun kop, maar figuren als KoosVogels maar denken dat dit arme drommels zijn.
Waar beweer ik dat ze arm zijn?
pi_158308555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:23 schreef raptorix het volgende:
Ook echt allemaal een iPhone 6. Dat zag je ook meteen natuurlijk in een oogopslag. Fucking goed verhaal man.
pi_158308575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:28 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Verdraaiing van de door de overheid zorgvuldig opgestelde definitie 'vluchteling' ligt eraan ten grondslag.
Daar hoor ik je dan weer niet over.
Moet dat dan? Moet ik per se zeggen wat bepaalde mensen willen horen, voordat mijn kritiek op mensen die de wet overtreden, valide wordt?

Moet ik eerst aangeven dat de manier waarop dit snel door de gemeenteraad geramd wordt inderdaad geen zuivere koffie is? Dat 1500 asielzoekers op 11000 mensen inderdaad een enorme (blijkbaar ongewilde) verandering van dat dorp met zich mee brengt, waardoor het inderdaad wel zo netjes zou zijn om de burgers daadwerkelijk inspraak te laten hebben?

Mag ik dan nu zeggen dat ik het niet vind kunnen om de wet te overtreden omdat die mensen het gevoel hebben dat er niet naar ze geluisterd wordt?
pi_158308578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Oké. Maar peilingen zijn wel de heilige waarheid, evenals gewelddadige jongeren in Geldermalsen.
pi_158308588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ook echt allemaal een iPhone 6. Dat zag je ook meteen natuurlijk in een oogopslag. Fucking goed verhaal man.
Volgens mij is raptorix wel een kenner op IT gebied die ziet dat heus wel in 1 oogopslag.
pi_158308592
Had de PvdA met Cohen 13 zetels in de Kamer of gaat het weer over peilingen?
pi_158308624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij is raptorix wel een kenner op IT gebied die ziet dat heus wel in 1 oogopslag.
Bedankt sjon.

Ik denk dat je meer een fotografisch geheugen inclusief met valkenogen moet hebben en dat ze ook allemaal toevallig hun telefoon bij de hand moeten houden.

Verschil tussen 5s/6/6s vind ik vrij subtiel.
  donderdag 17 december 2015 @ 15:35:09 #183
78780 deedeetee
pi_158308635
?????
quote:
Bij de rellen in Geldermalsen is een vrouw zwaargewond geraakt. De vrouw, die volgens haar advocaat niet bij de rellen betrokken was, was na de raadsvergadering op weg naar huis toen ze niet langs een afzetting van de politie kon komen en werd geslagen.

Volgens een getuige liep de vrouw met haar partner langs een café, waar de politie op dat moment iedereen sommeerde weg te gaan. In de chaos die ontstond zou de vrouw zijn geslagen door een ME-er en ongelukkig zijn gevallen.

Het slachtoffer ligt met ernstig letsel op de intensive care. De politie zegt niet op de hoogte te zijn van het verhaal en doet onderzoek.
NOS
pi_158308636
NOS twitterde op donderdag 17-12-2015 om 15:31:18 Bij de rellen in Geldermalsen is een vrouw zwaargewond geraakt. Ze zou zijn geslagen door een ME-er: https://t.co/b0om91WRua reageer retweet
pi_158308639
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat soort Nederlanders ja, figuren die ook niets bijdragen, maar als je werkt en belasting betaald moet je je bek houden, en vooral schuifen.
Ik wil ook helemaal niks van de overheid. Ik dop m'n eigen boontjes.

Lagere belastingen zouden wel welkom zijn.
pi_158308650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Ja.
pi_158308655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:35 schreef deedeetee het volgende:
?????

[..]

NOS
Met dank aan de relschoppers.
pi_158308667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ja.
:')
pi_158308694
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Met dank aan de relschoppers.Burgemeester van Geldermalsen.
pi_158308697
quote:

[..]

Wist je dat een iPhone je immuun maakt voor oorlogsgeweld?
  donderdag 17 december 2015 @ 15:38:21 #191
78780 deedeetee
pi_158308705
quote:

[..]

|:(

De migranten dringen hier in grote getale binnen om te profiteren van onze welvaart--> de politiek / gemeente dringt ze de burgers op--> de burgers gaan rellen--> een totaal onschuldige vrouw raakt door toedoen van de politie/gemeente zwaar gewond--> conclusie dat is de schuld van de relschoppers..... 8)7
pi_158308737
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wist je dat het geen vluchtelingen zijn maar economische migranten?
pi_158308760
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, daar zijn appjes voor, maar dat weten die Syriėrs niet
pi_158308774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]

:')
Je kunt mensen die hooivorken uit het vet halen moeilijk verwijten niet de democratische weg te kiezen als de problemen zijn ontstaan door politieke arrogantie en het niet volgen van procedures (wat per definitie ondemocratisch is).

Dus ja. Oorzaak en gevolg onderscheiden is van essentieel belang in deze discussie.
  donderdag 17 december 2015 @ 15:45:28 #195
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_158308829
quote:

[..]

Of de politie blijft gewoon rondom het gemeentehuis of gaat in ieder geval niet opgefokt doen tegen willekeurige mensen die een paar 100 meter verderop lopen, want dichter bij het gemeentehuis is volgens mij geen café te vinden.
[/quote]
pi_158308839
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens gewone mensen hebben ook haast de overheid moet gewoon dezelfde procedures volgen als de burger anders is het net zo democratie onwaardig als het gebruik van geweld tijdens een protest. En ondanks dat ik het gebruikte geweld van gisteren afkeur heb ik daar meer begrip voor als een overheid die zich nergens wat van aantrekt als het zo uitkomt
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 17 december 2015 @ 15:49:32 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158308911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, daar zijn appjes voor, maar dat weten die Syriėrs niet
Hee deze reactie wilde ik posten! :D
  donderdag 17 december 2015 @ 15:50:13 #198
78780 deedeetee
pi_158308922
Dit is nu al de 2 e vrouw die gewond raakt bij dit soort rellen.
Er zijn al diverse rellen in azc 's geweest en ik heb nog niets gehoord over migranten die daarbij gewond zijn geraakt door politie optreden ?
Wordt dat verzwegen of is men voorzichtiger als niet om de eigen burgers gaat ?
pi_158308954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:50 schreef deedeetee het volgende:
Dit is nu al de 2 e vrouw die gewond raakt bij dit soort rellen.
Er zijn al diverse rellen in azc 's geweest en ik heb nog niets gehoord over migranten die daarbij gewond zijn geraakt door politie optreden ?
Wordt dat verzwegen of is men voorzichtiger als niet om de eigen burgers gaat ?
Die zijn zielig en politiegeweld niet gewend e.d. Wij moeten betalen en onze mond houden anders kun je tandjes rapen.
pi_158308978
quote:

[..]

In ieder geval zeer moderne smartphones.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')