Als je niet gaat stemmen dan wordt je ook niet vertegenwoordigt. Dat is hoe het werktquote:Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.
De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.
Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
De bezorgdheid van het lesbische stel snap ik.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:27 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik ben naar een paar inspraak avonden geweest en de tegenstanders van de AZC’s waren van diverse politieke partijen en de redenen verschilden nogal.
Een VVD er maakte zich zorgen over de waardedaling van zijn huis en een lesbisch stel was bezorgd over hun veiligheid.
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:25 schreef Newbie114 het volgende:
Want gewoon normaal protesteren is iets wat niet meer mogelijk is?
Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?quote:Op donderdag 17 december 2015 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Woordneuken en interpretaties heeft (idd) geen zin.
De gemeente is incompetent gebleken en heeft de (re)actie van haar bewoners - bewust ?- compleet verkeerd ingeschat. De lage opkomst bij (gemeenteraads)verkiezingen komt omdat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, laat staan zijn.
Een ordentelijk werkende gemeente had het verzoek voor een AZC naast zich neer moeten leggen omdat zij eerst haar "bewoners" moet informeren en oprecht gaan consulteren.
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen de geïmporteerde moslimmannen die weigeren zich aan de kassa te laten helpen door een vrouw?
In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!quote:Op donderdag 17 december 2015 14:44 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Want gewoon een normale (of semi normale) aanpak voor het neer zetten van zo veel gebouwen is iets wat niet meer mogelijk is als het om vluchtelingen gaat? Ik zie altijd zo'n pagina in de krant waar de aangevraagde vergunningen in staan en dat ze 6 weken in te zien zijn in het gemeentehuis en dat er bezwaar tegen gemaakt kan worden. Heb ik bij het AZC gemist. Misschien komt dat omdat het nieuws naar buiten kwam toen de krant waar het in had kunnen staan al in de brievenbus zat en de volgende zit er pas vandaag in, dus nadat de formele beslissing gemaakt had moeten worden.
En uiteindelijk hoeft het niet eens zo supersnel voor die vluchtelingen, maar omdat het COA zegt meer aanbiedingen te verwachten van anderen. De gemeente staat graag vooraan staan zodat ze geen zorgen meer hebben over die grond.
Onderdrukt volk, bitch please.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het VN volkerenrecht geeft de mogelijkheid om je als onderdrukt volk te verzetten tegen een bezetter.
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!
Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
[..]
Onderdrukt volk, bitch please.
Nee want zo'n mensensmokkelaar stelt waarschijnlijk 1 keer een voorbeeld en dan blijft de rest tam. En dat is precies wat wij ook moeten doen asielzoekers opvangen best. Maar bij de eerste overtreding word de aanvraag afgewezen en wordt je terug gestuurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hadden ze dan niet al in woede kunnen uitbarsten toen die boot geen jacht bleek te zijn?
quote:Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
Je stemt voor de EUquote:Op donderdag 17 december 2015 14:51 schreef Newbie114 het volgende:
[..]sorry man, ik kan je gewoon niet serieus nemen. Dat jij niet gekozen hebt voor Brussel (ik neem aan dat je de EU bedoelt hiermee) wil niet meteen zeggen dat het hele Nederlandse volk onderdrukt wordt. Ik stem voor partijen die voor de EU zijn. Dus ja, ik heb gekozen voor Brussel. En met mij heel veel andere mensen. Dus wat is je punt?
Ik chargeer misschien een beetje, maar ook dat gebeurt in deze discussie vanuit beide kampen.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:45 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Als je dat hebt, dan richt je toch je eigen partij op? Als genoeg mensen zich niet vertegenwoordigd voelen kun je prima een partij beginnen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet heel moeilijk, kost wel veel werk. Maar, als je écht inspraak wil, dan heb je dat er wel voor over toch?
Tevens is het verwerpelijk om geweld goed te praten omdat de gemeente fouten heeft gemaakt. Ja, de gemeente maakte fouten. Maar als al deze relschoppers gewoon een vredelievend protest hadden gehouden (met geschreeuw, et cetera), dan was er ook aandacht voor hun zaak geweest.
Alles wat er nu gebeurt is dat deze mensen als xenofobe idioten overkomen. Er is niets mis met xenofoob zijn, als je je zo voelt, dan moet je dat vooral aangeven. Er is iets mis met geweld gebruiken om je doelstelling te behalen.
[..]hmmkay, goed argument man. Thanks voor je input. Heeft niet echt iets te maken met wat ik typte, maar goed.
En ja, dat vind ik ook verwerpelijk.
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In geval van tentenkampen gaat het om gebouwen waar de normale procedure niet voor geldt.
Ik heb nog geen recent geopend AZC gezien waar een reguliere bouwvergunning voor nodig zou zijn geweest.
Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:54 schreef Catkiller het volgende:
Dit gaat voor zover mij bekend is geen noodopvang/tentenkamp worden want anders dan konden ze het wel realiseren voor de tweede helft van 2016.
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je beweren dat het Nederlandse volk niet onderdrukt word door verplichte vreemdelingenquota vanuit Brussel? Heb jij ooit gekozen voor Brussel? Ik niet in ieder geval.
SAMENWERKING, i rest my case.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.
Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
Je kunt pleiten voor een bestemmingsplanwijziging, iets wat ik persoonlijk veel vaker zie.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef raptorix het volgende:
Als ik trouwens morgen van plan om studentenwoningen te bouwen op zo een lokatie, dan word ik door de gemeenteraad keihard uitgelachen dat dat niet het bestemmingsplan is.
Maar hoe werden die mensen buiten anders gehoord? Met een raadszaal die is afgezet met zwarte schermen alsof er een liquidatie heeft plaatsgevonden. Ja ook omdat er bedreigingen waren helaas maar het geeft ook zo'n gevoel van 'als we ze niet zien dan zijn ze er ook niet'.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:47 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ah kijk, een reactie (net als die van Vallon) waar ik wel wat mee kan!
Ik ben het compleet met je eens. De burger in deze is niet gehoord. Of niet goed genoeg in ieder geval. Dat laat deze rel wel zien. Maar waarom dan al het geweld? Dat is niet de manier om gehoord te worden.
Losse gebouwen van wat ik heb begrepen. En dat is wel te realiseren hoor als je genoeg man aan het werk zet.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het gaat ook geen nieuw gebouw worden want dat is eveneens niet te realiseren voor de tweede helft van 2016.
Ik besef dat we in jouw hoofd onder een Brusselse dictatuur gebukt gaan, maar dat is simpelweg niet de waarheid.quote:
Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het merendeel van de Nederlanders stemt al tientallen jaren op partijen die voorstander zijn van meer Europese samenwerking. Daarnaast mogen we ook al enkele decennia opdraven voor de verkiezingen voor het Europees Parlement.
Wellicht dat jij nooit voor de EU hebt gekozen, maar de meerderheid van je landgenoten wel.
Oké, en nu?quote:Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsof mensen op partijen stemmen omdat ze pro-EU zijn. Ze stemmen op de eerste de beste gladjanus die goed kan praten. Roemer stottert een paar keer tijdens in een debat en daalt van 40 naar 15 zetels. Samsom heeft een leuk praatje en gaat van 13 naar 38 zetels in een maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |