quote:Protest tegen komst azc
Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.
Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen
Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.
Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.
Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.
Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
Vertel, wat keur je niet goed?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:31 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik keur het niet goed, maar #5
Piet. Piet Keur. Die was niet heel goed.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vertel, wat keur je niet goed?
Oke dus als iemand niet blij is met de komst van een AZC is het gelijk een PVV'er.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:30 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Geef de vluchtelingen gewoon een huisje in Geldermalsen, wat centjes en voedsel. Het zijn maar mensen he, stel zure PVV'ers.
Ah we hebben hier een zelfbenoemd expert.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Het systeem van duizenden mannen hutjemutje opsluiten in kampen zonder duidelijk verder beleid is toch bizar. Maar het is officieel regeringsbeleid waar mensen in principe op stemmen, want het systeem van AZC's bestaat al heel lang. Ik denk dat de woede bij sommige asielzoekers ontstaat omdat ze meteen een gratis huis en auto verwacht hadden, wat hen ingefluisterd wordt door mensensmokkelaars. Ze komen uit een cultuur waar geweld doodnormaal is, en dus gaan ze rellen. Het zijn ook geen Albert Einsteins wat we binnenhalen, veel zijn analfabeet en kunnen niet goed zelfstandig nadenken.
Hadden ze dan niet al in woede kunnen uitbarsten toen die boot geen jacht bleek te zijn?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Het systeem van duizenden mannen hutjemutje opsluiten in kampen zonder duidelijk verder beleid is toch bizar. Maar het is officieel regeringsbeleid waar mensen in principe op stemmen, want het systeem van AZC's bestaat al heel lang. Ik denk dat de woede bij sommige asielzoekers ontstaat omdat ze meteen een gratis huis en auto verwacht hadden, wat hen ingefluisterd wordt door mensensmokkelaars. Ze komen uit een cultuur waar geweld doodnormaal is, en dus gaan ze rellen. Het zijn ook geen Albert Einsteins wat we binnenhalen, veel zijn analfabeet en kunnen niet goed zelfstandig nadenken.
Hoeft niet meer. We hadden hier in t verleden asielzoekers, voornamelijk alleenstaande mannen. Een mooi nieuw hotel werd azc..... In no time zag het er verloederd uit. Lappen in ramen rotzooi tegen de muren en rondom afval. Vriendje van mijn zoon was nieuwe fiets kwijt. Gerucht ging toen al dat die luitjes fietsen stalen dus de jongelui gingen bij het azc kijken. En ja hoor daar stond de fiets, met zijn vader naar de politie en die troffen de fiets en de fietsendief aan. Helaas was de mooie fiets toen vol gekladderd met verf om de diefstal verhullen denk ik. Toen de knul na maanden zijn fiets die als bewijsmateriaal bij de politie moest blijven terug kreeg was die bepaald niet mooi meer.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Blablabla.
Ga er eens kijken joh, dan zie je dat het allemaal reuze meevalt. Als je beeldvorming gebaseerd is op de ruis die op internet wordt gepost dan heb je geen idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:36 schreef Homey het volgende:
Wat maakt dat uit, wordt niet soms vuur met vuur bestreden?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.
Vooral mannenquote:Op donderdag 17 december 2015 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ze hebben wel gelijk dat die AZCs een hoop laagopgeleidde geweldplegers een duwtje in de rug geven om zo Nederland te verpesten...
Herstel...Piet Likeur.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Piet. Piet Keur. Die was niet heel goed.
Ok Kneh.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:56 schreef Re het volgende:
och met de impressie dat tegenstanders van AZCs extreme rechts tuig/mislukte soiciopaten zijn kan ik wel leven nu...
Euh.quote:Op donderdag 17 december 2015 13:01 schreef john2406 het volgende:
Wat ik niet begrijp?
1500 man in 1 AZC, daar zijn geen kampouderen, die het een en ander in het gareel houden?
Als niet dan laat het er van hier doen, minste vergrijp, enkeltje retour misschien?
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic niet over rellende asielzoekers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |