Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekkenquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.
Maar er moet wel sprake zijn van proportionaliteit. Je gaat iemand die in principe geen gevaar vormt niet compleet de tyfus in slaan.
Die vind ik goed, denk daar ook aan als het om oorlogs misdadigers gaat!quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.
Of het verhaal nu wel of niet klopt. De overheid heeft een geweldsmonopolie. Bij de inzet daarvan dient grote zorgvuldigheid te worden betracht. Uiteraard staat de ME daar niet om gezellig een praatje mee te maken. Als iemand een politiebevel niet opvolgt dan is een logisch gevolg daarvan een tik met de knuppel. Anderzijds, je verwacht niet het ziekenhuis in geslagen te worden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
De verhalen zijn tegenstrijdig.
De ene keer was het voor haar huis, boven een winkel (media). De andere keer is het bij een kroeg (locals en vrienden), waar ook arrestaties zijn verricht: Gasten stonden buiten en moesten naar binnen. Zij stonden daar bij en wilde niet naar binnen maar liever 50-100m naar huis lopen.
Als het hun bedrijfspand zou zijn klopt het verhaal helemaal niet
Al met al had ze gewoon de orders moeten opvolgen en gewoon een kwartiertje later huiswaarts moeten gaan, was er niets aan het handje geweest.
Geen idee eigenlijk. Ik stond er met een maat tussen tijdens de rellen in Rotterdam (Feijenoord Ajax, 2005 of 2006). Maat en ik konden via-via wegglippen, andere gast heeft een afspraak bij de kraker kunnen makenquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee, bijvoorbeeld zo'n akkefietje met 2 linies die naar elkaar toe lopen.
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:04 schreef Vallon het volgende:
De discussie loopt wat weg van de kern waarbij de overheid een beleid voert dat de "burger" niet begrijpt.
Het zou goed zijn dat (ook) de "burger" een training krijgt wat te doen tijdens politie acties.
Op het moment dat iemand van overheid met geweld (dreigt), een geheven stok of ander wapen voor je staat, is de boodschap een zeer simpele: onmiddellijk "doen wat gezegd wordt". Je hebt even niets in te brengen, je rechten zijn even gepauzeerd.
Wanneer je niet weet wat te doen ga dan als een baby in de foetushouding op de grond stilliggen.
Kortom:Vlucht of Verstijf maar ga
niet Vechten noch Verzetten.
Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.
En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.
In het geval van Geldermalsen is de overheid incompetent (gebleken) omdat zij (on)bewust de situatie heeft laten escaleren. Wanneer je (grote) groepen mensen niet serieus neemt of die selectief uitsluit van een - openbare - "vergadering" waar overheidsbesluiten worden genomen, kan je problemen verwachten.
Ik (als persoon) blijf ook niet weg omdat iets wel's het "eng"/"gevaarlijk" zou (kunnen) zijn. Daarbij huldig ik proportioneel verzet zonder de ander (of jezelf) schade toe te brengen. Natuurlijk mag (en zal) ik mij wel verdedigen. Niet tegen de politie want die is juist daar - en dat meen ik - om te beschermen.
Dit inderdaad, de ME is nou eenmaal iets waarmee je niet in discussie kunt gaan. Zij zijn vaak al het "laatste" redmiddel voor de overheid. Zodra die dus in aktie komen is het gewoon bevel is bevel niet discussiëren of bijdehand met sleutels lopen zwaaien, hoe moeten zij weten dat je geen kwaad in de zin hebt? Wie weet probeer je zo gewoon door de linie te komen om ze vervolgens van achteren aan te vallen....quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekken
Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.
In een democratie kies je de bestuurders. De bestuurders hoeven zich vervolgens niet met jouw agenda bezig te houden. Dan moet je zelf maar de politiek in. Die maken korte, middellange en besluiten over de lange termijn voor een stad of land en dat land staat niet los van de problemen in de wereld. Het enige wat je kunt doen is een partij kiezen die nationalistisch is en iedereen buiten de deur wil houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat gekozen bestuurders opkomen voor hun achterban en niet er een geheel eigen agenda op na gaan houden.
Ik klikte op simpelquote:Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekken
Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.
In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.
Edit:
Welke aids zorgt voor die link?
Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.
Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?
En dan kan er tegenin gegaan worden al dan niet schriftelijk of niet?
Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.
Sorry hoor, maar wat een domme vraag was dat.
Dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?
En zou het bestemmingsplan al erop aangepast zijn?
Waaruit blijkt dat?quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:39 schreef deedeetee het volgende:
dat de gemeente dit wilde wisten we al...Maar de wil van de gemeente is blijkbaar niet de wil van de burgers.
Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?
http://nos.nl/artikel/207(...)00-asielzoekers.html
Kortom die inspraakavond was dus eigenlijk gewoon een wassen neus?
Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?
Ja, dat heeft daar mee te maken natuurlijk. Werpt wel een ander licht op deze ongeregeldheden iig. Pure frustratie dus.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!
O, dat wist ik niet, lees het net pas. Richtte mijn aandacht op de Tk die avond.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.
In de meeste gemeenten waar azc's komen, stellen de inspraakavonden weinig voor. De bijeenkomsten dienen vooral ter informatie en omwonenden worden in de gelegenheid gesteld hun hart te luchten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |