abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:45:53 #201
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158327984
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dat zeker.

Maar er moet wel sprake zijn van proportionaliteit. Je gaat iemand die in principe geen gevaar vormt niet compleet de tyfus in slaan.
Ik heb in Rotterdam huisvrouwen de stoeptegels uit de grond zien trekken :')
Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.

In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.

Edit:
Welke aids zorgt voor die link? :')
pi_158328058
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:45 schreef Keltie het volgende:

In het geval van Geldermalsen was de ME, of in ieder geval enkele leden, het ook niet met de werkwijze eens.. Maar bevel blijft bevel.

Die vind ik goed, denk daar ook aan als het om oorlogs misdadigers gaat!
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:50:15 #203
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_158328069
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:23 schreef Keltie het volgende:

[..]

De verhalen zijn tegenstrijdig.
De ene keer was het voor haar huis, boven een winkel (media). De andere keer is het bij een kroeg (locals en vrienden), waar ook arrestaties zijn verricht: Gasten stonden buiten en moesten naar binnen. Zij stonden daar bij en wilde niet naar binnen maar liever 50-100m naar huis lopen.

Als het hun bedrijfspand zou zijn klopt het verhaal helemaal niet :')

Al met al had ze gewoon de orders moeten opvolgen en gewoon een kwartiertje later huiswaarts moeten gaan, was er niets aan het handje geweest.
Of het verhaal nu wel of niet klopt. De overheid heeft een geweldsmonopolie. Bij de inzet daarvan dient grote zorgvuldigheid te worden betracht. Uiteraard staat de ME daar niet om gezellig een praatje mee te maken. Als iemand een politiebevel niet opvolgt dan is een logisch gevolg daarvan een tik met de knuppel. Anderzijds, je verwacht niet het ziekenhuis in geslagen te worden.

Ik kan me ergens wel indenken dat in een bedreigende situatie ook bij zo'n ME'er een knop omgaat. Ondanks jarenlange training. Maar, dan mag je toch verwachten dat een collega ingrijpt en diegene ervan weerhoudt om een burger de hersens in te slaan?

Geen idee hoe het verhaal nu precies in elkaar steekt. Maar, ik blijf de reactie van de politie curieus vinden. Zowel dat die agenten niet geschorst zijn - politiewerk is gevaarlijk, en hangende het onderzoek zijn ze al aangeschoten wild - als de woordvoerster die van niets wist, maar aangeeft 'het verhaal heel series te nemen': "En ik hoop van harte dat zij zich bij ons heeft gemeld met haar verhaal". Melden gaat lastig als je in het ziekenhuis ligt, lijkt me. Zo laat je wel gelijk zien hoe serieus je het verhaal neemt. :{ 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:53:41 #204
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158328133
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee, bijvoorbeeld zo'n akkefietje met 2 linies die naar elkaar toe lopen.
Geen idee eigenlijk. Ik stond er met een maat tussen tijdens de rellen in Rotterdam (Feijenoord Ajax, 2005 of 2006). Maat en ik konden via-via wegglippen, andere gast heeft een afspraak bij de kraker kunnen maken :') Misschien dat je het op Youtube kan vinden maar dat lijkt mij sterk. Dat was ook wel een bizarre middag dus misschien improviseerden ze toen een keer? :')
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:04:28 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158328354
De discussie loopt wat weg van de kern waarbij de overheid een beleid voert dat de "burger" niet begrijpt.
Het zou goed zijn dat (ook) de "burger" een training krijgt wat te doen tijdens politie acties.

Op het moment dat iemand van overheid met geweld (dreigt), een geheven stok of ander wapen voor je staat, is de boodschap een zeer simpele: onmiddellijk "doen wat gezegd wordt". Je hebt even niets in te brengen, je rechten zijn even gepauzeerd.
Wanneer je niet weet wat te doen ga dan als een baby in de foetushouding op de grond stilliggen.
Kortom: :Y Vlucht of Verstijf maar ga :N niet Vechten noch Verzetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_158328436
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:04 schreef Vallon het volgende:
De discussie loopt wat weg van de kern waarbij de overheid een beleid voert dat de "burger" niet begrijpt.
Het zou goed zijn dat (ook) de "burger" een training krijgt wat te doen tijdens politie acties.

Op het moment dat iemand van overheid met geweld (dreigt), een geheven stok of ander wapen voor je staat, is de boodschap een zeer simpele: onmiddellijk "doen wat gezegd wordt". Je hebt even niets in te brengen, je rechten zijn even gepauzeerd.
Wanneer je niet weet wat te doen ga dan als een baby in de foetushouding op de grond stilliggen.
Kortom: :Y Vlucht of Verstijf maar ga :N niet Vechten noch Verzetten.
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:30:22 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158328901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op het moment dat de zaken dreigen te escaleren moet je natuurlijk al lang zorgen dat je ergens anders bent.
Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.

In het geval van Geldermalsen is de overheid incompetent (gebleken) omdat zij (on)bewust de situatie heeft laten escaleren. Wanneer je (grote) groepen mensen niet serieus neemt of die selectief uitsluit van een - openbare - "vergadering" waar overheidsbesluiten worden genomen, kan je problemen verwachten.

Ik (als persoon) blijf ook niet weg omdat iets wel's het "eng"/"gevaarlijk" zou (kunnen) zijn. Daarbij huldig ik proportioneel verzet zonder de ander (of jezelf) schade toe te brengen. Natuurlijk mag (en zal) ik mij wel verdedigen. Niet tegen de politie want die is juist daar - en dat meen ik - om te beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_158328972
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Eensch. Helaas (ook uit ervaring) weet ik/je dat je dat niet altijd goed kan inschatten.

In het geval van Geldermalsen is de overheid incompetent (gebleken) omdat zij (on)bewust de situatie heeft laten escaleren. Wanneer je (grote) groepen mensen niet serieus neemt of die selectief uitsluit van een - openbare - "vergadering" waar overheidsbesluiten worden genomen, kan je problemen verwachten.

Ik (als persoon) blijf ook niet weg omdat iets wel's het "eng"/"gevaarlijk" zou (kunnen) zijn. Daarbij huldig ik proportioneel verzet zonder de ander (of jezelf) schade toe te brengen. Natuurlijk mag (en zal) ik mij wel verdedigen. Niet tegen de politie want die is juist daar - en dat meen ik - om te beschermen.
En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.
pi_158329079
quote:

[..]

Vanaf dat moment begreep ik wel waarom de ME deze methode gebruikt. Op het moment dat je daar bent, zien zij je als mogelijk gevaar. Simpel, helder en soms oneerlijk.

Dit inderdaad, de ME is nou eenmaal iets waarmee je niet in discussie kunt gaan. Zij zijn vaak al het "laatste" redmiddel voor de overheid. Zodra die dus in aktie komen is het gewoon bevel is bevel niet discussiëren of bijdehand met sleutels lopen zwaaien, hoe moeten zij weten dat je geen kwaad in de zin hebt? Wie weet probeer je zo gewoon door de linie te komen om ze vervolgens van achteren aan te vallen....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_158329197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat gekozen bestuurders opkomen voor hun achterban en niet er een geheel eigen agenda op na gaan houden.
In een democratie kies je de bestuurders. De bestuurders hoeven zich vervolgens niet met jouw agenda bezig te houden. Dan moet je zelf maar de politiek in. Die maken korte, middellange en besluiten over de lange termijn voor een stad of land en dat land staat niet los van de problemen in de wereld. Het enige wat je kunt doen is een partij kiezen die nationalistisch is en iedereen buiten de deur wil houden.

Maar mensen als ik kiezen daar niet voor dus succes ermee :)
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:58:48 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158329419
In Nederland kies je voor de verkiezingsleugens van partij A of partij B, die één seconde na de verkiezingsuitslag al weer vergeten zijn wat ze allemaal beloofd hadden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 15:05:28 #212
230491 Zith
pls tip
pi_158329531
quote:

[..]

Edit:
Welke aids zorgt voor die link? :')
Ik klikte op simpel :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158329596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En de politie heeft de raadsvergadering ook beschermd. Dat was waarschijnlijk ook de missie he.
Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?
En dan kan er tegenin gegaan worden al dan niet schriftelijk of niet?
pi_158329765
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze die ook beschermt hebben als het om een aanbouw ging welke jij zou willen verwezenlijken, hoe lang mag je dan wachten?
En dan kan er tegenin gegaan worden al dan niet schriftelijk of niet?
Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.

Sorry hoor, maar wat een domme vraag was dat.
pi_158329787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het om een aanbouw zou gaan die ik zou willen bewerkstelligen en ik ga met een paar honderd man proberen de raadszaal binnen te stormen zou het vast mogen, waarna we vrij alles kort en klein kunnen slaan en iedereen kunnen kopschoppen.

Sorry hoor, maar wat een domme vraag was dat.
Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?
En zou het bestemmingsplan al erop aangepast zijn?
pi_158329852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vind jij dan he, ze wouden het naar mijn idee snel erdoor drukken, wie zou het vernomen hebben?
En zou het bestemmingsplan al erop aangepast zijn?
Dat weet ik niet.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:39:46 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158330300
dat de gemeente dit wilde wisten we al... :') Maar de wil van de gemeente is blijkbaar niet de wil van de burgers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158330455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:39 schreef deedeetee het volgende:
dat de gemeente dit wilde wisten we al... :') Maar de wil van de gemeente is blijkbaar niet de wil van de burgers.
Waaruit blijkt dat? :') Je blijft dat maar roepen maar waar baseer je dat op?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_158330515
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?
http://nos.nl/artikel/207(...)00-asielzoekers.html

Kortom die inspraakavond was dus eigenlijk gewoon een wassen neus?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 18-12-2015 15:54:33 ]
I´m back.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:58:56 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158330842
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat lees ik nu allemaal?
Het besluit moest er voor de kerst doorheen gedrukt worden en Geldermalsen heeft aan grondspeculatie gedaan, is de facto failliet dus een mega-AZC komt qua doekoes die dit oplevert wel goed uit?

Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158330870
quote:
Wat lees ik nu allemaal?

Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.
pi_158330877
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom denk je dat iedereen zo woedend is, daar?!
Ja, dat heeft daar mee te maken natuurlijk. Werpt wel een ander licht op deze ongeregeldheden iig. Pure frustratie dus.
I´m back.
pi_158330903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, dat was voor de avond zelf al duidelijk.
O, dat wist ik niet, lees het net pas. Richtte mijn aandacht op de Tk die avond.
I´m back.
pi_158330934
quote:
Wat lees ik nu allemaal?

In de meeste gemeenten waar azc's komen, stellen de inspraakavonden weinig voor. De bijeenkomsten dienen vooral ter informatie en omwonenden worden in de gelegenheid gesteld hun hart te luchten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158330945
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')