17 afwezige supporters kan al leiden tot afgelasting van de eerstvolgende wedstrijd wegens gebrek aan belangstelling.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Helaas hebben ze relatief brede steun, zoals hier ook te zien is.
Bron ?quote:
Natuurlijk was het een hyperbool, maar de trend in dit topic bij veel users is helder. Rellen omdat je het ergens niet mee eens bent is volkomen acceptabel als het een AZC betreft. Als iedereen maar gaat lopen rellen als hij of zij het ergens niet mee eens is, dan wordt het een mooi zootje.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje out of line om dat hopje zo te maken.....kennelijk geen enkel besef.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Ik ben met je eens dat het niet goed is om geweld te hanteren en imho bijna uit te lokken. Een beetje "deskundige" of persoon die gevoel heeft voor een samenleving, kan dit voorspellen.
Wie kan je de (re)actie dat meer verwijten ?
a) een deskundige geachte overheid
b) of een bevolking die geconfronteerd wordt met voldongen feiten
met . . . in dit geval een (wat) rare luchtvan lokale belangenverstrengeling en onze nationale overheid een neus heeft om hulp(be)hoevende gemeenten op te zadelen met nieuwe inwoners....
Wanneer je voor moeilijke zaken staat heeft het geen pas die in de schimmigheid eventjes onder tijdsdruk met een uw5minuten spelletje te besluiten. De acties vallen mij nog zeer mee met wanneer ik dat vergelijk met acties die menselijk gezien een stuk minder belangrijk zijn.
Ik categoriserend? Die kerel heeft selectiviteit uitgevonden met een aantal anderen hier. Of kom je hier schattig op voor een medestander. Aandoenlijk eigenlijk wel.quote:Op donderdag 17 december 2015 16:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De hele dag mensen in hokjes indelen, krijg je daar geen vierkante ogen van?
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?
Ook in democratie worden wel eens besluiten genomen waar je het niet eens bent.
Is de hele bevolking van Geldermalsen ondervraagd? Waren die in meerderheid tegen? En waren die dan tegen een AZC an sich of tegen de huidige omvang?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.
Wat is democratie in jou ogen dan?
Wat voor de ene partij een verzetsstrijder is, is voor de andere een terroristquote:Op donderdag 17 december 2015 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begreep uit deze reeks dat het gebruik van geweld uit den boze is, behalve als er toevallig wordt gestreden tegen iets waar je zelf ook fel tegen bent.
Goed om te weten.
Ach, standaard frame door de jaren heen. Ben je een beetje tegen de komst van veel buitenlanders en heb je het niet zo op bepaalde groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers met bepaalde nare gedragingen, ben je gelijk een fascist. Geen wonder dat de discussie zo lastig wordt gevoerd.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje out of line om dat hopje zo te maken.....kennelijk geen enkel besef.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Ik ben met je eens dat het niet goed is om geweld te hanteren en imho bijna uit te lokken. Een beetje "deskundige" of persoon die gevoel heeft voor een samenleving, kan dit voorspellen.
Wie kan je de (re)actie dat meer verwijten ?
a) een deskundige geachte overheid
b) of een bevolking die geconfronteerd wordt met voldongen feiten
met . . . in dit geval een (wat) rare luchtvan lokale belangenverstrengeling en onze nationale overheid een neus heeft om hulp(be)hoevende gemeenten op te zadelen met nieuwe inwoners....
Wanneer je voor moeilijke zaken staat heeft het geen pas die in de schimmigheid eventjes onder tijdsdruk met een uw5minuten spelletje te besluiten. De acties vallen mij nog zeer mee met wanneer ik dat vergelijk met acties die menselijk gezien een stuk minder belangrijk zijn.
Binnen 2 dagen waren 3.000 handtekeningen binnen van alleen de mensen die ze konden bereiken. Weinigen van de niet gevraagden heeft niet getekend. Was in rlt nieuws maandag.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is de hele bevolking van Geldermalsen ondervraagd? Waren die in meerderheid tegen? En waren die dan tegen een AZC an sich of tegen de huidige omvang?
Nee hoor, het punt was dat het redelijk fascistisch is om geweld gebruiken om je gelijk te halen in een democratie goed te praten.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, standaard frame door de jaren heen. Ben je een beetje tegen de komst van veel buitenlanders en heb je het niet zo op bepaalde groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers met bepaalde nare gedragingen, ben je gelijk een fascist. Geen wonder dat de discussie zo lastig wordt gevoerd.
Juist door dat gedrag wordt de discussie gefrustreerd.
Hoe weet je dat de meerderheid van de inwoners tegen de komst van een azc is? Zag vandaag bij RTL ook burgers voorbijkomen die er juist geen moeite mee hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is meer dan prima. Maar niet als de meerderheid van een compleet dorp het er niet mee eens is. Dat zijn het een 10tal op 11.000 die voor stemmen. Niet bepaald een meerderheid. Om nog bedenkelijke redenen ook.
Wat is democratie in jou ogen dan?
Hoe is dit een antwoord op de vragen die ik stel?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnen 2 dagen waren 3.000 handtekeningen binnen van alleen de mensen die ze konden bereiken. Weinigen van de niet gevraagden heeft niet getekend. Was in rlt nieuws maandag.
Ga er dus maar van uit ja. Moeimaker.
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, het punt was dat het redelijk fascistisch is om geweld gebruiken om je gelijk te halen in een democratie goed te praten.
Met asielzoekers of buitenlanders an sich heeft dat weinig van doen.
Ja. Dat jij dat niet wil zien, geeft een hele grote selectiviteit weer mbt jou standpunten in de discussie.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe is dit een antwoord op de vragen die ik stel?
Het aardige in dit soort discussies is inderdaad dat er simpele zielen zijn die denken dat wanneer je niets hebt met NVU achtige types, je wel wat zou hebben met AFA of andere dubieuze clubjes. Voor mij gewoon van hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.
Dit dus. Die gasten van Antifa zijn met zo goed debiele strontzakken.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het aardige in dit soort discussies is inderdaad dat er simpele zielen zijn die denken dat wanneer je niets hebt met NVU achtige types, je wel wat zou hebben met AFA of andere dubieuze clubjes. Voor mij gewoon van hetzelfde laken een pak.
Lezen blijft lastig. Ik stelde geloof ik vrij heldere vragen. Jij roept iets over 3000 handtekeningen. Dat heeft weinig van doen met die vragen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Dat jij dat niet wil zien, geeft een hele grote selectiviteit weer mbt jou standpunten in de discussie.
Als die geweld gebruiken om hun zin te krijgen is dat net zo afkeurenswaardig, dat is niet anders. Maar dat schijnt een moeilijk concept te zijn voor sommigen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, dat is leuk. Nu zet je de AFA en de antipieten brigade weg als fascisten. Zullen je vriendjes leuk vinden.
Klopt. Ook van hetzelfde was maandag dat er binnen 2 dagen 3.000 handtekeningen tegen een azc waren verzameld. Enkelen hebben maar niet getekend. Enkelen...quote:Op donderdag 17 december 2015 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de meerderheid van de inwoners tegen de komst van een azc is? Zag vandaag bij RTL ook burgers voorbijkomen die er juist geen moeite mee hebben.
Altijd dat gelul over mandaat. Waar konden ze stemmen in de partijprogramma's over een eventueel azc? Vertrouw jij blind de politiek om over jou zaken te mogen beslissen? Hoe kleiner de groep, hoe groter de kans op corruptie. Zie de commies.quote:Overigens heeft democratie wel iets meer om het lijf dan 'de meerderheid bepaalt'. Dat is toch net iets te kort door de bocht.
Verder is in Geldermalsen wel degelijk sprake van een rechtmatig democratisch proces. De gemeenteraad heeft het mandaat om namens de bevolking besluiten te nemen. Dus als de fracties in meerderheid beslissen dat een azc welkom is, dan is daar niets ondemocratisch zijn.
Of het een verstandig besluit is kun je je afvragen, maar er wordt geen loopje genomen met de democratie, zoals tegenstanders beweren.
Natuurlijk heeft het in jou ogen weinig van doen met die vraag. Want het past namelijk niet in jou mening. Sluit je aan bij 99.999 zou ik zeggen.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig. Ik stelde geloof ik vrij heldere vragen. Jij roept iets over 3000 handtekeningen. Dat heeft weinig van doen met die vragen.
Gedurende een collegeperiode komen er geregeld nieuw vraagstukken aan bod. Elke keer nieuwe verkiezingen uitschrijven dan maar.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
Altijd dat gelul over mandaat. Waar konden ze stemmen in de partijprogramma's over een eventueel azc? Vertrouw jij blind de politiek om over jou zaken te mogen beslissen? Hoe kleiner de groep, hoe groter de kans op corruptie. Zie de commies.
Dit is moedwillig naaien voor eigen belang. Om de balans recht te kunnen trekken en het eigen falen van de gemeente te verbloemen.
Alles behalve democratie hier.
Want er wonen 3007 mensen in Geldermalsen of zo?quote:Op donderdag 17 december 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Ook van hetzelfde was maandag dat er binnen 2 dagen 3.000 handtekeningen tegen een azc waren verzameld. Enkelen hebben maar niet getekend. Enkelen...
Discussiëren op een volwassenen niveau lijkt erg lastig voor je. Ik stel een paar vrij simpele vragen omdat jij nogal stellige claims poneert. Dat is kennelijk gebaseerd op een internetpetitie met iets meer dan 3000 ondertekenaars. Als we er even ter goeder trouw vanuit gaan dat dit allemaal bezorgde burgers van de gemeente Geldermalsen zijn, dan is dat nog slechts een procent of 12 van het totaal aantal inwoners van de gemeente. Lijkt mij nou niet direct het onomstotelijke bewijs dat de bevolking tegen een AZC in welke vorm dan ook is.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het in jou ogen weinig van doen met die vraag. Want het past namelijk niet in jou mening. Sluit je aan bij 99.999 zou ik zeggen.
Krijgt het electoraat van Geldermalsen dan de kans om het volledig te laten blijken of ze het er mee eens zijn? Nope, daar is de gemeente te bang voor. 'Inspraak moet genoeg zijn'.
Maar blijf jij maar in je beperkte eigen wereld zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |