abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 18:34:30 #1
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_158312183
quote:
Protest tegen komst azc

Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.

Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:
Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen

Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.

Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.

Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.

Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 17 december 2015 @ 18:42:21 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_158312335
Om nog even terug te komen het journaal van net.

quote:
..

Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.
Toch nog even teruggekeken. Men had het in de laatste uitzending i tegenstelling tot de eerdere uitzending van 17.00 enkel over een vrouw die zwaar gewond is geraakt bij de rellen. Waarna de advocaat aan het woord komt die vertelt dat ze voor haar huis in elkaar werd geslagen en *knip*. De betrokkenheid van de politie kwam niet aan bod.

Het verwonderde mij. Maar zal dan wel niet bewust zijn.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_158312354
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:27 schreef Eix het volgende:

[..]

Of ik heb het dan daadwerkelijk verkeerd gehoord, of het journaal van 18:00 wat net een beetje anders dan een uur eerder. Zal zodra die van zojuist online staat even terug kijken.
Je hebt gelijk, om 18:00 een stuk minder duidelijk. Maar misschien op last van het politieonderzoek ofzo.
pi_158312368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Toch nog even teruggekeken. Men had het in de laatste uitzending i tegenstelling tot de eerdere uitzending van 17.00 enkel over een vrouw die zwaar gewond is geraakt bij de rellen. Waarna de advocaat aan het woord komt die vertelt dat ze voor haar huis in elkaar werd geslagen en *knip*. De betrokkenheid van de politie kwam niet aan bod.

Levert misschien weer te veel discussie op wat te veel afleidt van het onderwerp: het moet gewoon lekker zwart/wit zijn dat er rellen zijn geweest.
pi_158312394
quote:
Niks mis met beschaafde spandoeken maken
pi_158312396
RTL boulevard :')
pi_158312430
Respect voor de mensen die het lef hadden om daar te protesteren. Wordt tijd dat die bestuurders eens luisteren naar het volk.
pi_158312458
quote:

^O^ Maar vooral op de democratie blijven vertrouwen! ^O^
pi_158312548
quote:
Stukje gaat over de relschoppers :r ____!!!!!!!
pi_158312555
quote:
Nouja die relschoppers hadden ook gewoon kunnen demonstreren
pi_158312564
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel bewust.
pi_158312576
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:48 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^O^ Maar vooral op de democratie blijven vertrouwen! ^O^
Wat is democratie volgens jou dan precies? Wie het meeste kabaal maakt, krijgt zijn zin?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158312577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nouja... die aardige meneer wil alleen maar naar buiten toe. Stomme polities!
pi_158312638
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is democratie volgens jou dan precies? Wie het meeste kabaal maakt, krijgt zijn zin?
Nee het ging mij er om dat mensen lopen te drammen van dat de mensen uit Geldermalsen gewoon braafjes hadden moeten stemmen op de partij die hun belangen behartigt, en als de heersende partijen keuzes maken die jou niet aanstaan, ben je dus blijkbaar in de minderheid en heb je gewoon pech gehad. Zolang maar genoeg mensen braafjes op de juiste partij stemmen, komt het allemaal vanzelf wel goed.
pi_158312659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja... die aardige meneer wil alleen maar naar buiten toe. Stomme polities!
Ik denk dat die meneer eerst op een niet al te aardige manier naar binnen is gegaan ;)
  donderdag 17 december 2015 @ 18:59:10 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158312698
Mooi hoe die jongens opkomen voor hun dorp, hart verwarmend dit.
pi_158312752
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee het ging mij er om dat mensen lopen te drammen van dat de mensen uit Geldermalsen gewoon braafjes hadden moeten stemmen op de partij die hun belangen behartigt, en als de heersende partijen keuzes maken die jou niet aanstaan, ben je dus blijkbaar in de minderheid en heb je gewoon pech gehad. Zolang maar genoeg mensen braafjes op de juiste partij stemmen, komt het allemaal vanzelf wel goed.
En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?

Ook in democratie worden wel eens besluiten genomen waar je het niet eens bent.
pi_158312784
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

Allicht, maar wie hoort er te besluiten? Het college, of de raad?
pi_158312795
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als je niet je zin krijgt, zit er niets anders op dan raadsleden te bedreigen en gaan lopen rellen?

1500 moslims uit Eritrea en/of Syrië van nog geen 11.000 man valt niet gewoon in de categorie "besluiten waar je het niet mee eens bent". Het is niet zo dat de gemeente besloten heeft om de bomen voor de kerk te kappen om onderhoudskosten te besparen, of dat een verbreding van de weg niet doorgaat of zo.
  donderdag 17 december 2015 @ 19:03:40 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158312804
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gekozen bestuurders opkomen voor hun achterban en niet er een geheel eigen agenda op na gaan houden.
pi_158312826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:02 schreef Wintar het volgende:

[..]

Allicht, maar wie hoort er te besluiten? Het college, of de raad?
De gemeenteraad heeft het laatste woord, beste jongen.
pi_158312866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:52 schreef Joezi het volgende:

[..]

Stukje gaat over de relschoppers :r ____!!!!!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

De enige relschoppers zijn die arrogante politici die hiermee onrust zaaien. Het is toch allang duidelijk dat niemand op een AZC zit te wachten.
pi_158312880
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:03 schreef ToT het volgende:

[..]

1500 moslims uit Eritrea en/of Syrië van nog geen 11.000 man valt niet gewoon in de categorie "besluiten waar je het niet mee eens bent". Het is niet zo dat de gemeente besloten heeft om de bomen voor de kerk te kappen om onderhoudskosten te besparen, of dat een verbreding van de weg niet doorgaat of zo.
Nee, dat vind jij.

Dit valt gewoon binnen de beslissingsbevoegdheid van het gemeentebestuur.

Overigens zou ik 1500 ook wat veel vinden, maar probeer de gemeente dan met argumenten te overtuigen in plaats van met geweld.
pi_158312883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De gemeenteraad heeft het laatste woord, beste jongen.
Wat lopen de demonstranten dan te zeuren over democratie?
pi_158312917
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

De enige relschoppers zijn die arrogante politici die hiermee onrust zaaien. Het is toch allang duidelijk dat niemand op een AZC zit te wachten.
Goeie oplossing Hans, bedankt voor je bijdrage
pi_158312919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Kun je nog steeds geweldloos demonstreren, desnoods zet je een of andere bedreigde kikkersoort neer op dat terrein waar het AZC moet komen.
pi_158312929
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat vind jij.

Overigens zou ik 1500 ook wat veel vinden, maar probeer de gemeente dan met argumenten te overtuigen in plaats van met geweld.
Ikzelf zou niet voor geweld kiezen, maar de gemeente heeft zeer sterke financiële belangen om dit door te drukken. Die heeft het welzijn van de bewoners echt niet voorop staan.
pi_158312947
quote:

[..]

Nee, dat vind jij.

Ziet de gemeente het niet gewoon in de eerste plaats als bron van inkomsten, dus makkelijke manier om gaten in de begroting te dichten?

Het schijnt nogal lucratief te zijn.
pi_158312956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:08 schreef Wintar het volgende:

[..]

Wat lopen de demonstranten dan te zeuren over democratie?
Dat vraag ik mij de hele dag al af.
pi_158312991
Ik hoor bedragen van 100 en 160 euro per bed per nacht voorbij komen.

Kan de OZB ook weer omlaag. :D
Make my day!
pi_158312993
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Ikzelf zou niet voor geweld kiezen, maar de gemeente heeft zeer sterke financiële belangen om dit door te drukken. Die heeft het welzijn van de bewoners echt niet voorop staan.
Geweld werkt eerder averechts. Persoonlijk zou ik dit juist als een aanmoediging zien om dat azc zo snel mogelijk te openen. Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat je met geweld niets bereikt in ons land.
pi_158312994
quote:

[..]

Nee, dat vind jij.

De grootschalige opvang komt vanuit de 2e kamer toch, waar PVV ook achterstaat. Trouwens in Oranje kon Dijkhoff het toch doordrukken, de gemeente was het er niet mee eens, maar het moest.
pi_158313039
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweld werkt eerder averechts. Persoonlijk zou ik dit juist als een aanmoediging zien om dat azc zo snel mogelijk te openen. Al is het alleen maar om duidelijk te maken dat je met geweld niets bereikt in ons land.
Aan de andere kant (wat wel erg kwalijk zou zijn), zouden ze nu kunnen denken dat de bewoners van een AZC misschien niet meer veilig zouden zijn als ze zich op straat vertonen tussen dez mensen.
pi_158313059
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Aan de andere kant (wat wel erg kwalijk zou zijn), zouden ze nu kunnen denken dat de bewoners van een AZC misschien niet meer veilig zouden zijn als ze zich op straat vertonen tussen dez mensen.
Dat risico moet je maar nemen. Anders denken veel meer groepen dat je in dit land van alles af kunt dwingen met geweld.
pi_158313072
quote:

[..]

Te triest voor woorden. Dat mensen hier niet meer veilig zouden zijn.
Make my day!
pi_158313087
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef agter het volgende:
Ik hoor bedragen van 100 en 160 euro per bed per nacht voorbij komen.

Kan de OZB ook weer omlaag. :D
Als alleen de gemeente profiteert zou ik daar nog niet zo enorm veel moeite mee hebben. Hier komen er binnenkort 1200, en daar profiteren commerciële partijen ook flink van mee. Net zoals in Oranje overigens

Dat vind ik een stuk kwalijker. Zo wordt het echt een industrie, waar veel geld in omgaat, en waarvan een aanzienlijk deel ten goede komt aan profiteurs.
pi_158313096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:17 schreef Wintar het volgende:

[..]

Als alleen de gemeente profiteert zou ik daar nog niet zo enorm veel moeite mee hebben. Hier komen er binnenkort 1200, en daar profiteren commerciële partijen ook flink van mee. Net zoals in Oranje overigens

Dat vind ik een stuk kwalijker. Zo wordt het echt een industrie, waar veel geld in omgaat, en waarvan een aanzienlijk deel ten goede komt aan profiteurs.
Ach, het houdt mensen aan het werk.
Make my day!
pi_158313103
quote:

[..]

De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tatta's :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Wintar op 17-12-2015 19:40:57 ]
pi_158313135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:13 schreef Joezi het volgende:

[..]

De grootschalige opvang komt vanuit de 2e kamer toch, waar PVV ook achterstaat. Trouwens in Oranje kon Dijkhoff het toch doordrukken, de gemeente was het er niet mee eens, maar het moest.
Ja, dat was wat gek. Ik begrijp dat het Rijk in het uiterste geval kan beslissen om ergens extra asielzoekers te stallen, maar dat kan alleen in geval van nood.
pi_158313144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:18 schreef Wintar het volgende:

[..]

De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tata's :')
Dat denk ik ook, tevens denk ik dat die wel weten wat voor het daglicht bestemd is en wat niet?
  donderdag 17 december 2015 @ 19:21:00 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158313157
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ach, het houdt mensen aan het werk.
Volgens die redenatie mogen we de mensen wel dankbaar zijn voor de boost die ze de economie in Geldermalsen hebben gegeven. Vandaag weer werk voor de glaszetter en de politie kon gisteravond weer een paar uurtjes schrijven
pi_158313166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:18 schreef Wintar het volgende:

[..]

De meeste vluchtelingen hebben echt wel voor hetere vuren gestaan, en zullen niet terugdeinzen voor wat opgefokte tata's :')
Klopt, maar wil het COA het risico lopen?

En als ze het idd echt bij de mensen door de strot gaan drukken dat het er toch komt, wat voor invloed heeft dat op de sfeer in het land? Ja je moet niet toegeven aan geweld, maar als het duidelijk is dat de bewoners van het dorp het absoluut niet willen hebben en dat de emoties daar rondom zo hoog oplopen dat het tot deze rellen komt, en dat het dan TOCH gebeurt; dan voel je je als burger toch ook volkomen machteloos tegenover de massale instroom van de immigranten? Zeker als blijkt dat de beweegredenen van de gemeente vooral financieel zijn.
pi_158313186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Volgens die redenatie mogen we de mensen wel dankbaar zijn voor de boost die ze de economie in Geldermalsen hebben gegeven. Vandaag weer werk voor de glaszetter en de politie kon gisteravond weer een paar uurtjes schrijven
Ja die broken window gaat dan wel aardig letterlijk op hier.
pi_158313200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:26 schreef Wintar het volgende:

[..]

Naar ik begreep heeft die vrouw die demonstratie bezocht, is ze vervolgens weggegaan toen het escaleerde, heeft ze vervolgens boodschappen gedaan, en is daarna 600 meter verwijderd van de plaatst van demonstratie, vlak voor haar eigen woning door de ME in elkaar geslagen.

Althans, zo luidde het relaas op radio 1. Daar reageer ik op.
En waarom geloof je dat zomaar? In het algemeen en zeker op Fok is het niet zo heel gebruikelijk om de versie van een belanghebbend slachtoffer zomaar voor waar aan te nemen. Als de ME chargeert moet je gewoon wegwezen, en als er eentje met een wapenstok op je afkomt ook, want ze toleren ook geen mogelijke relschoppers achter de linie. Dan kan het zomaar zijn dat je 5 minuten je huis niet in kan, pech. Zeker als het rellen zijn waarbij notabene geschoten is.

quote:
Dat er hard opgetreden wordt tegen mensen die daar aan het rellen waren, vind ik niet zo vreemd. Veelal zijn dat ook mensen van het type dat altijd loopt te schreeuwen dat de politie harder moet optreden en dat er zwaarder gestraft moet worden.
Ik vind 3 waarschuwingsschoten er ook snel eentje teveel, maar 'hard optreden' is vaak disproportioneel optreden en is vaak willekeurig optreden. Dikwijls onrechtmatig bovendien. Ik ben voor genummerde ME-ers, camera-registratie van hun optreden en het mijden van hoofdletsel, maar bepaalde krachten in de samenleving vinden het heel prettig dat de politie en de ME schrik kunnen aanjagen zonder dat er verantwoording hoeft te worden afgelegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158313284
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar wil het COA het risico lopen?

En als ze het idd echt bij de mensen door de strot gaan drukken dat het er toch komt, wat voor invloed heeft dat op de sfeer in het land? Ja je moet niet toegeven aan geweld, maar als het duidelijk is dat de bewoners van het dorp het absoluut niet willen hebben en dat de emoties daar rondom zo hoog oplopen dat het tot deze rellen komt, en dat het dan TOCH gebeurt; dan voel je je als burger toch ook volkomen machteloos tegenover de massale instroom van de immigranten? Zeker als blijkt dat de beweegredenen van de gemeente vooral financieel zijn.
Laten we een land worden waar asielzoekers niet veilig over straat kunnen. Toppie.
pi_158313291
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we een land worden waar asielzoekers niet veilig over straat kunnen. Toppie.
Da's sowieso ook weer absoluut niet de bedoeling.
pi_158313307
Alle rellers (AZC-ers en Nederlanders) een taakstraf geven en gezamenlijk aan het werk zetten bij de bouw van een opvangcentrum. Goed voor de integratie *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_158313333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waarom geloof je dat zomaar? In het algemeen en zeker op Fok is het niet zo heel gebruikelijk om de versie van een belanghebbend slachtoffer zomaar voor waar aan te nemen. Als de ME chargeert moet je gewoon wegwezen, en als er eentje met een wapenstok op je afkomt ook, want ze toleren ook geen mogelijke relschoppers achter de linie. Dan kan het zomaar zijn dat je 5 minuten je huis niet in kan, pech. Zeker als het rellen zijn waarbij notabene geschoten is.

[..]

Ik vind 3 waarschuwingsschoten er ook snel eentje teveel, maar 'hard optreden' is vaak disproportioneel optreden en is vaak willekeurig optreden. Dikwijls onrechtmatig bovendien. Ik ben voor genummerde ME-ers, camera-registratie van hun optreden en het mijden van hoofdletsel, maar bepaalde krachten in de samenleving vinden het heel prettig dat de politie en de ME schrik kunnen aanjagen zonder dat er verantwoording hoeft te worden afgelegd.
Ik denk dat cameraregistratie (bijvoorbeeld een cameraatje in hun helm) ook in het belang van de ME'er is, men kan dan zien wat ze allemaal doormaken, wat ze naar hun hoofd geslingerd krijgen. En als een demonstrant (of een ME'er) zich misdraagt is dat een krachtig bewijsmateriaal.

Genummerde ME'ers zie ik minder in, demonstranten kunnen zich dan richten op specifieke ME'ers of allemaal een klacht indienen op een specifiek nummer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')