abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2015 @ 20:01:17 #1
132191 -jos-
Money=Power
pi_158088511

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieėn met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158088607
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:00 schreef -jos- het volgende:
Ik ben dit topic ook lurker, heb niks te melden :)
En dan gelijk al je eigen topic....
Mooie titel trouwens!
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  maandag 7 december 2015 @ 20:05:05 #3
132191 -jos-
Money=Power
pi_158088623
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:04 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

En dan gelijk al je eigen topic....
Mooie titel trouwens!
Ach, het was al mijn reeks hoor ;)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158088671
Oh je bedoelde alleen dat topic, ik dacht al, je naam had ik toch vaker gezien?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158089178
Ik heb Jos ook al eerder gezien.
Hij valt nogal op door dat vieze rood-witte vlekje onder zijn naam ;)
pi_158089278
@bleyenburg, wat zijn je overwegingen mbt aygodutch?

Ik heb zelf een bescheiden bedrag toegezegd maar ik doe alleen maar bescheiden bedragen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158089349
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:37 schreef iw84t het volgende:
Ik kreeg dezelfde mail van KOM

Het betreft:
SPOILER
en ja, vorige maand was de bijschrijving op mijn rekening pas op de negende.
Dat is de derde bij KOM. Is de eerste met problemen die hekkenman eigenlijk weer gaan betalen na de dreiging met de deurwaarder?
pi_158090017
Bij de verfmenger aan de pluskant:
ouderwetse ondernemer (hou ik van)
trackrecord aangetoond.
schuldherstructurering.
realistische omzetgroei prognose.
actief bijsturen op zijn bedrijfsmodel. (hou ik ook van)
zekerheden lijken in orde.

Man heeft nu voornamelijk klanten in NL en daarnaast paar in BE en DE.
Er ligt dus nog een hele markt voor hem open.

aan de minkant:
geen sterke balans

Ik ga er wel wat mee doen, maar zit nog te denken over de hoogte van het in te leggen bedrag.

Maar alles opgeteld en afgetrokken: Zo zie ik ze eigenlijk wel graag
pi_158090035
quote:
Als iemand bij dit artikel kan, zou ik het wel eens willen lezen in het kader van de rol van de deurwaarder bij onze defaults
Zie DM voor de tekst, van de korte en de lange versie. Mijn eerste DM, dus hoop dat dat werkt ;)
pi_158090233
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:46 schreef bleyenburg het volgende:
Bij de verfmenger aan de pluskant:
ouderwetse ondernemer (hou ik van)
trackrecord aangetoond.
schuldherstructurering.
realistische omzetgroei prognose.
actief bijsturen op zijn bedrijfsmodel. (hou ik ook van)
zekerheden lijken in orde.

Man heeft nu voornamelijk klanten in NL en daarnaast paar in BE en DE.
Er ligt dus nog een hele markt voor hem open.

aan de minkant:
geen sterke balans

Ik ga er wel wat mee doen, maar zit nog te denken over de hoogte van het in te leggen bedrag.

Maar alles opgeteld en afgetrokken: Zo zie ik ze eigenlijk wel graag
Dat waren ook een beetje mijn overwegingen. Als de zakelijke zekerheden goed verpand zijn dan maakt het toch niet uit wat het ev is?? Bijna alles is dan voor de pandnemer
pi_158090349
Ik log net even in op mijn AGD account.
Hulde aan Harm.
Wat een fijne toevoeging aan mijn dashboard.
Zo zie ik het graag.
Nu kunnen mijn sheetjes voor AGD de prullenbak in en heb ik alles mooi in mijn account :)
Ik zou het nog mooier vinden als de daadwerkelijk uitbetaalde termijnen afgevinkt konden worden.

Extra bonuspunt vanwege het integreren van de premie :)
pi_158090421
Ook dat Rockenfeller,
Alleen, het uitwinnen van zekerheden is nooit een pretje, dus liever niet.
Maar ik geloof wel in die tent, en die vent.
pi_158090499
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:58 schreef bleyenburg het volgende:
Ook dat Rockenfeller,
Alleen, het uitwinnen van zekerheden is nooit een pretje, dus liever niet.
Maar ik geloof wel in die tent, en die vent.
Mee eens. Maar een sterke of zwakke balans is dan wel iets minder van belang
pi_158090525
Ik denk dat de verfmenger mijn 3e AGD project gaat worden.
Of het de grootste wordt, weet ik nog niet :)

Da's trouwens ook wel fijn bij AGD.....je kan (nog wel) eens rustig nadenken ;)
pi_158090588
Ik ben het met u eens, Rockenfeller.
In zoverre.....Een balans moet je "lezen".
Ik hoor altijd graag het héle verhaal en dus niet alleen de cijfertjes
pi_158090921
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:01 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben het met u eens, Rockenfeller.
In zoverre.....Een balans moet je "lezen".
Ik hoor altijd graag het héle verhaal en dus niet alleen de cijfertjes
U mag 'jij' tegen me zeggen hoor *)
pi_158091079
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:47 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Zie DM voor de tekst, van de korte en de lange versie. Mijn eerste DM, dus hoop dat dat werkt ;)
Heb het artikel nu al van 2 mensen gehad! Dank! _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 21:20:06 ]
pi_158091573
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:00 schreef bleyenburg het volgende:

Da's trouwens ook wel fijn bij AGD.....je kan (nog wel) eens rustig nadenken ;)
Ik vermoed dat je nog 59 dagen kan nadenken, zal wel net zo gaan als bij de bioprocessor op de laatste dag vol.
Overgens is er nog steeds geen incentive bij de verfmenger.
Dat zou toch wel leuk zijn en trekt vermoedelijk ook nog wat mensen over de streep voor een hoger bedrag als de incentive tenminste de moeite waard is. De verfmenger levert een product met een hoge marge dat iedereen wel eens gebruikt. Dus een incentive met hoge waarde die de ondernemer niet zoveel kost. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 21:35:05 ]
pi_158091941
Ik zou wel eens willen kijken daar, als die menger eenmaal operationeel is.
pi_158091970
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je nog 59 dagen kan nadenken, zal wel net zo gaan als bij de bioprocessor op de laatste dag vol.
Overgens is er nog steeds geen incentive bij de verfmenger.
Dat zou toch wel leuk zijn en trekt vermoedelijk ook nog wat mensen over de streep voor een hoger bedrag als de incentive tenminste de moeite waard is. De verfmenger levert een product met een hoge marge dat iedereen wel eens gebruikt. Dus een incentive met hoge waarde die de ondernemer niet zoveel kost. :Y
Een emmertje spachtelputz? :) :)
pi_158092183
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het artikel nu al van 2 mensen gehad! Dank! _O_
Is het enigszins noemenswaardig wat er in staat?
Bvd :)
pi_158093697
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:37 schreef bleyenburg het volgende:
Ja leuk,een rondleiding met een hapje en een drankje en indien gewenst een emmertje met het een of ander.
pi_158094429
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:03 schreef redbull666 het volgende:
GoalGorilla op Symbid, nieuwe, mooi bedrijf, loopt ook rap vol! Denk dat ik die meeneem.
Het ziet er in eerste instantie leuk uit maar het geld uit de campagne gaat voor het grootste gedeelte op aan personeelskosten. Volgend jaar zal er alsnog een verlies zijn van bijna 250k, dus een 2e of 3e investeringsronde zal binnen 6-10 maanden volgen. Alleen zal het aangeboden % equity in die rondes flink afnemen, gok ik.
pi_158098306
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 22:45 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

Het ziet er in eerste instantie leuk uit maar het geld uit de campagne gaat voor het grootste gedeelte op aan personeelskosten. Volgend jaar zal er alsnog een verlies zijn van bijna 250k, dus een 2e of 3e investeringsronde zal binnen 6-10 maanden volgen. Alleen zal het aangeboden % equity in die rondes flink afnemen, gok ik.
Tja het is een softwarebedrijf, grootste kostenpost is bijna altijd het werven en houden van getalenteerd personeel.

Ze zitten in Enschede, daar zit veel talent, en bovendien is het daar nog betaalbaar.
pi_158098762
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:44 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

Is het enigszins noemenswaardig wat er in staat?
Bvd :)
Niet echt voor het opvolgen van onze defaults. Ging over informatie die ze voor 5 cent uit de basisadministratie haalden en voor 7 euro in rekening brachten bij klanten! Deze woeker winst werd via een omweg(winst uitkering software bedrijf) teruggebracht naar de deurwaarders bedrijven. Terwijl de deurwaardersbedrijfen over deze informatie verstrekking geen winst mogen maken.
Dus kleine boefjes zijn het wel!
pi_158098768
Vanochtend stond er een kistje paddestoelen op de stoep. Ik dacht dat Sinterklaas <O) het land al uit was. Mooi pakketje
pi_158098803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:16 schreef djh77 het volgende:
Vanochtend stond er een kistje paddestoelen op de stoep. Ik dacht dat Sinterklaas <O) het land al uit was. Mooi pakketje
Was het niet de hutspot van drie weken terug?
pi_158098841
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:16 schreef djh77 het volgende:
Ben benieuwd of hij vandaag ook bij mij langs komt. Hoop niet dat hij wacht tot het als chapignonsoep door de brievenbus geleid kan worden. :)
pi_158098999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:24 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Was het niet de hutspot van drie weken terug?
:D
జ్ఞ‌ా
pi_158099340
Nieuw GVE als ik het zo even lees laag leenbedrag hoog eigen vermogen.

Belair Diner
Project:12718 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,12
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 15.000
Geinvesteerd:¤ 1.900
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_158099382
Ik vond vanmorgen een briefje in de bus.... geef altijd werk-adres op voor aflevering, weet ik veel dat ze 's avonds komen _O- _O-
Straks even bij de buren langs. benieuwd!! *O*
pi_158099387
Juist om die 80/20 verhouding geloof ik hier wel in. Hoewel het horeca is, doe ik voor een klein bedrag mee. Als het niet goed gaat is hier de schade te overzien.
pi_158099414
Ik doe doorgaans ook geen horeca, maar voor zo'n klein bedrag durf ik het risico wel aan. Mocht de tent op de fles gaan, dan moet het bedrag toch wel te verhalen of in loondienst bij elkaar te schrapen zijn. Mijn investering hebben ze dus binnen.
pi_158099871
Heb Belair diner laten schieten..
Kreeg zelf ook een andere "crowdfundactie' in mijn mailbox..

https://boxxonwheels.eu/boxx-on-wheels/obligaties/

Met mijn verhuizing heb ik hier mijn spullen opgeslagen. Vandaar dat ik deze mail heb gekregen..
Eind deze maand ga ik over (even checken hoe de staat van mijn spullen is...)

Is dit bekend bij jullie en hoe kijken jullie hier tegen aan?
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:13:48 #35
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158099908
Merkwaardig zoals dat met banken gaat. KOM heeft vrijdag keurig al mijn projecten uitbetaald. Het zichtbaar worden van de bijschrijving is echter verspreid over vrijdag en maandag. (rabo -> ing)
pi_158099986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Merkwaardig zoals dat met banken gaat. KOM heeft vrijdag keurig al mijn projecten uitbetaald. Het zichtbaar worden van de bijschrijving is echter verspreid over vrijdag en maandag. (rabo -> ing)
Bij mij ook. Het kan zijn dat ze een deel van de betalingen pas na sluiting van de bank hebben overgemaakt. Viel me ook op dat de bijschijvingen van maandag pas heel laat op de dag waren bijgeschreven. Het kan daarom ook zijn dat KoM een deel van de betalingen pas maandag heeft overgemaakt (ondanks dat ze op de website vrijdag hebben vermeld).

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 08-12-2015 10:24:45 ]
pi_158100079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij mij ook. Het kan zijn dat ze een deel van de betalingen pas na sluiting van de bank hebben overgemaakt. Viel me ook op dat de bijschijvingen van maandag pas heel laat op de dag waren bijgeschreven. Het kan daarom ook zijn dat KoM een deel van de betalingen pas maandag heeft overgemaakt (ondanks dat ze op de website vrijdag hebben vermeld).
Hoe weet je dat KOM ze vrijdag heeft uitbetaald? Ik zag een aantal betalingen pas maandag bij KoM met als datum de vrijdag. Het kan ook zijn dat de datum die KoM toon de datum is dat ze het geld ontvangen/ontvingen.

en dat ze dan dezelfde of de volgende werkdag uitbetalen.
pi_158100082
Ik kreeg mijn betaling (de allereerste bij KOM,dus begon me al zorgen te maken) aan het einde van de maandag op mijn ABN rekening...
pi_158100101
Ik zou pas zorgen maken als ze bij KoM niet op de lijst staan als zijnde betaald.
pi_158100228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:26 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hoe weet je dat KOM ze vrijdag heeft uitbetaald? Ik zag een aantal betalingen pas maandag bij KoM met als datum de vrijdag. Het kan ook zijn dat de datum die KoM toon de datum is dat ze het geld ontvangen/ontvingen.

en dat ze dan dezelfde of de volgende werkdag uitbetalen.
Datum uitbetaling is de datum dat KoM aan de investeerders betaald. Ik vertrouw deze datum ook niet zo erg. Ik denk dat ze een aantal betalingen pas maandag hebben gedaan. Maakt mij ook niet zoveel uit of het nu een dag eerder of een dag later binnenkomt.
pi_158100268
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:11 schreef Gijsbertus het volgende:

Met mijn verhuizing heb ik hier mijn spullen opgeslagen. Vandaar dat ik deze mail heb gekregen..

Minimale inleg is E1000 die 5 jaar vast staat...
Rente van 11% die per kwartaal uitbetaald wordt.
Klinkt interessant
pi_158100444
Ik had al opheldering gevraagd bij KOM, er was een foutje gemaakt, antwoord van gisterochtend:

"De aflossingen van de projecten zijn binnen, echter is er iets fout gegaan in de bankomgeving."
pi_158100519
Die villa jongens van KoM zijn al bezig een alternatieve financiering:
Helaas loopt het project (ondanks de meerdere zekerheden) minder snel vol dan wij hadden gehoopt. Om liquiditeit vrij te houden voor andere projecten zouden we graag voor dit project een aanvullende financiering ophalen maar als dit nu niet lukt dan zullen we moeten schuiven met onze middelen en zullen we de investering zelf doen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:21:56 #44
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_158100987
Goedemorgen allemaal. Hier ook iemand die lange tijd lurkte, zijn huiswerk een beetje heeft gedaan en nu geļnteresseerd is om elke maand wat geld te investeren dmv crowdfunding.

Ik ben 25 jaar, dit jaar een huis gekocht, volledig zelf gerenoveerd (en het dagboek bijgehouden hier K&W / Nightquest77's modernisatie van jaren '50 woning) en nu het afgerond is gelukkig ook prive een beetje financiėle stabiliteit gevonden.

Ik heb een achtergrond in IT. Zo heb ik een aantal jaren geleden o.a. zelf een ERP softwaresysteem ontworpen, gebouwd en geļmplementeerd bij een vooraanstaande Londense investeringsmaatschappij. Een belangrijk aspect daarbij was het stroomlijnen van de private equity processen, waarbij er jaarlijks honderden business plans binnen komen, en die moeten natuurlijk allemaal zo efficiėnt en snel mogelijk beoordeeld worden door de experts.

Ik heb me in ieder geval aangemeld op de mailinglists en ben benieuwd wat er voorbij komt.
Chaos is a ladder.
pi_158101034
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:21 schreef Nightquest777 het volgende:
Goedemorgen allemaal. Hier ook iemand die lange tijd lurkte, zijn huiswerk een beetje heeft gedaan en nu geļnteresseerd is om elke maand wat geld te investeren dmv crowdfunding.

Ik ben 25 jaar, dit jaar een huis gekocht, volledig zelf gerenoveerd (en het dagboek bijgehouden hier K&W / Nightquest77's modernisatie van jaren '50 woning) en nu het afgerond is gelukkig ook prive een beetje financiėle stabiliteit gevonden.

Ik heb een achtergrond in IT. Zo heb ik een aantal jaren geleden o.a. zelf een ERP softwaresysteem ontworpen, gebouwd en geļmplementeerd bij een vooraanstaande Londense investeringsmaatschappij. Een belangrijk aspect daarbij was het stroomlijnen van de private equity processen, waarbij er jaarlijks honderden business plans binnen komen, en die moeten natuurlijk allemaal zo efficiėnt en snel mogelijk beoordeeld worden door de experts.

Ik heb me in ieder geval aangemeld op de mailinglists en ben benieuwd wat er voorbij komt.
welkom
pi_158101120
quote:

Heb je al een paar investeringen lopen of ga je nu pas beginnen?
pi_158101376
quote:

Welkom! Ik zie dat je je aardig uitgeleefd hebt in je huis. Jij hebt denk ik geen behoefte aan een incetive van Stoltz van AGD :)
Leuk beroep ben je nog steeds in deze branche werkzaam? Denk dat een aantal platformen nog wel wat advies kunnen gebruiken! :)

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 11:44:23 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:00:27 #48
401888 Nightquest777
pi_158101994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Heb je al een paar investeringen lopen of ga je nu pas beginnen?
Nee, ik ga nu pas beginnen. Ben nog jong en de afgelopen jaren waren financieel te uitdagend voor mij om mijn geld te investeren in producten met een hoog risico. En ik ga ook nu gewoon klein beginnen, beetje cherry-picken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom! Ik zie dat je je aardig uitgeleefd hebt in je huis. Jij hebt denk ik geen behoefte aan een incetive van Stoltz van AGD :)
Leuk beroep ben je nog steeds in deze branche werkzaam? Denk dat een aantal platformen nog wel wat advies kunnen gebruiken! :)
Nee, daarvoor is het inderdaad net te laat. Al vind ik die Stolz wel één van de interessantere actieve projecten :)

Ik werk nog steeds in IT, alleen niet meer voor één specifieke klant. In mijn huidige functie analyseer ik op hoger niveau allerlei bedrijven/processen en hun IT-behoefte en ontwerp vervolgens software die naar mijn visie de beste business cases opleveren. Voor dat ontwerp laat ik vervolgens door mijn afdeling demo-software maken en die presenteer ik vervolgens aan de klant. We zitten met ons bedrijf niet in één branch dus ik kom van alles tegen, van ZZP'ers tot beursgenoteerde bekende bedrijven. Veel korte trajecten en heel afwisselend. Daardoor inmiddels veel kennis van allerlei uiteenlopende branches, wat hun uitdagingen zijn etc.

De CF-platformmarkt voelt voor mij nog heel erg als een markt die nog in de kinderschoenen staat, en dat is ook terug te zien in de software die gebruikt wordt. Het is ook moeilijk voor zulke platformen om een business case te maken om een proces iets gebruiksvriendelijker te maken want het is lastig meetbaar wat het oplevert en IT is denk ik al relatief een grote kostenpost voor 'ze'. Ben nog geen expert maar mijn gevoel zegt ook dat de bedrijven achter die CF-platformen vaak bestaan uit bedrijfsanalisten die voorheen bij een bank oid werkten, en nog een beetje moeten ontdekken hoe je het beste een gebruiksvriendelijke online omgeving met inzichtelijke statistieken kan opzetten. Maar dat komt vanzelf wel goed, door alle concurrentie die nu opstaat.
Chaos is a ladder.
pi_158103219
Hmmm, ik heb hier helaas nog geen paddo's mogen ontvangen. Wellicht heeft de postbode ze zelf opgegeten. Zijn ze lekker?
pi_158103220
Nieuw op GVE Fit 20 met naar ik lees niet zo'n hoge lening en voor fit 20 pitches veel eigen geld. Ben niet meer zo van de fit20 daar ik er al 1 heb, maar deze ziet er toch wel aardig uit.

Fit20 Amsterdam-Slotervaart
Project:12701 Zakelijk
Leendoel:Overig
G-PD percentage:0,02
Creditsafe score:26
Kredietbedrag:¤ 30.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
pi_158103261
quote:

Eerste project was 2622 bij GvE. Ook 11%. 32 termijnen reeds ontvangen. Ben nu op zoek naar de adder onder het gras. Rente was toen al erg hoog. Is t nu nog steeds. Risico op zich !
Investeerder sinds 2007.
pi_158103353
De rente op het project van regiofund zou na 14 dagen toch omhoog gaan?
pi_158103487
Eigenlijk wilde ik geen Fit20 meer, maar gezien het geringe bedrag en het geld dat hij er zelf in stopt toch maar meegepakt.
pi_158103490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:05 schreef rockenfeller het volgende:
De rente op het project van regiofund zou na 14 dagen toch omhoog gaan?
Onze vriend dacht inderdaad dat 14 dagen wel genoeg was, en daarna eventueel de condities aangepast konden worden voor het laatste zetje. Maar eigelijk vond hij 14 dagen al lang genoeg voor een pitch voor zijn platform.. Denk dat hij het iets te hoog ingeschat heeft. Misschien heeft hij wat last van het Chiu virus. :)
Hij zou trouwens de start datum van de pitch toevoegen , heeft hij volgens mij ook niet gedaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 13:18:57 ]
pi_158103559
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima.
Ik heb ook nog een ander idee. Het lijkt mij wel leuk om Harm of zijn collega's even de hand te schudden en in de ogen 👀 te kijken. Als Harm nu even een aantal van die pakketjes in de auto gooit, dan zorg ik dat, als hij trek heeft, er een lekkere kop koffie klaar staat. 😄
De pakketjes van Joop staan klaar om op de post te gaan. Hij gaat zn best doen deze week te versturen.

Wat betreft een meet en greet. Lijkt ons leuk. We gaan kijken of we dat kunnen combineren met een kijkje in de keuken van Eurostolz. komen we op terug ;-)
pi_158103628
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:37 schreef bleyenburg het volgende:
Hi Bleyenburg,

Vinden we een leuk idee. We gaan kijken of we met Eurostolz een meet en greet kunnen organiseren. We komen hier op terug! ;-)

Grtz, Harm
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:26:46 #57
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158103853
Een paar recepten voor de paddo's vind je bijv. op deze site.
Enoki
Eryngii
Trompette
Ziet er allemaal verrukkelijk uit.
Ik vraag me af of ik de paddo's op krijg voordat ze over de houdbaarheidsdatum zijn.
pi_158104000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:10 schreef Ernie58 het volgende:
Eigenlijk wilde ik geen Fit20 meer, maar gezien het geringe bedrag en het geld dat hij er zelf in stopt toch maar meegepakt.
Ik kan de eigenaar niet op linked in of op internet vinden. In de pitch staat ook niet veel over hem. Zoals Bleyenburg zegt de vent maakt de tent zolang ik de vent niet ken steek ik geen geld in de tent, ook al lijkt hij het financieel goed voor elkaar te hebben door op 29 jarige leeftijd 50.000 zelf in te brengen.
pi_158104271
Het lijkt wel vrijdag vandaag:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Project:12087 Zakelijk
G-PD percentage:0,24
Creditsafe score:16
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:9,0%
pi_158104499
Ik kreeg net bericht van KOM dat ze de termijn van
SPOILER
vandaag binnen hebben gekregen. Er was iets met complicaties bij een zwangerschap waardoor het langer duurde.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:55:05 #61
401888 Nightquest777
pi_158104528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:44 schreef dbrmnn het volgende:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Die is wel erg risicovol. Vanaf dag 1 gemiddeld 790 euro per dag omzet draaien lijkt me ook wel wat optimistisch. En een ondernemer die allerlei uiteenlopende bedrijfjes had/heeft en in een sociale huurwoning woont. En hij brengt zelf ook niets in?
Chaos is a ladder.
pi_158104623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:39 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Minimale inleg is E1000 die 5 jaar vast staat...
Rente van 11% die per kwartaal uitbetaald wordt.
Klinkt interessant
Deze lijkt mij ook heel interessant. Jammer dat de zekerheden wat minder zijn en de financiėle informatie die gegeven wordt bijna nihil is. Daar zal ik vanavond eens voor mailen.
Iemand tips over welke vestiging het meest belovend is?
pi_158104713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:44 schreef dbrmnn het volgende:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Man man man. Leest niemand bij GvE de pitch een keer door voordat deze online gaat! Wat een zinsopbouw! De platforms hebben een zorgplicht richting investeerders maar ook richting ondernemers. De beste man gaat een schuld van 45K aan.
pi_158104719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:53 schreef iw84t het volgende:
SPOILER
vandaag binnen hebben gekregen. Er was iets met complicaties bij een zwangerschap waardoor het langer duurde.
Hopelijk gaan de komende 9 maanden dan wel goed...
pi_158104734
quote:

Geen ontheffing van de AFM. Dikke no go!!

Wij van wc eend........
pi_158104963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:03 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Geen ontheffing van de AFM. Dikke no go!!

Wij van wc eend........
Wel toch? Ze hebben die banner:
https://boxxonwheels.eu/w(...)spectus-1768x122.jpg

Vrijstelling/ontheffing, zelfde als https://www.oldliquorsinvest.com/

Overigens is die Boxx on wheels website echt zo traag als boter, wat een vreselijk ontwerp. Wel gaaf concept, ik had er nog nooit van gehoord, ik had het goed kunnen gebruiken bij mijn verhuizing vorig jaar.
pi_158105108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:15 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Overigens is die Boxx on wheels website echt zo traag als boter, wat een vreselijk ontwerp. Wel gaaf concept, ik had er nog nooit van gehoord, ik had het goed kunnen gebruiken bij mijn verhuizing vorig jaar.
ik vind het ook wel een leuk concept. De eigenaar verkoopt het ook goed denk ik.Ik vind het wel jammer dat hij de leningen in eigen beheer uitgeeft, bovendien weinig financiele gegevens en onderbouwing. Zoals het nu aangeboden wordt doe ik niet mee. Ik zou er serieus over nadenken als het via een gevestigd cf platform liep.
pi_158105204
quote:

[..]

Ik bedoel de ontheffing om te mogen crowdfunden. zie crowdfundregister AFM
pi_158105438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Precies : https://www.afm.nl/~/medi(...)dfunders-061115.ashx hier staan ze niet.. Met andere woorden ze rommelen zelf wat met obligaties.
pi_158105518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dit is dan wel erg verwarrend van de AFM! Blijkbaar is een ontheffing iets anders dan een vrijstelling?

Taaltechnisch toch bijna exact hetzelfde.
pi_158105527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies : https://www.afm.nl/~/medi(...)dfunders-061115.ashx hier staan ze niet.. Met andere woorden ze rommelen zelf wat met obligaties.
Volgens mij valt deze (en de likeuren) niet onder de noemer crowdfunden. Je gaat geen lening aan, maar je koopt obligaties. Het valt m.i. onder beleggen.
pi_158105578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij valt deze (en de likeuren) niet onder de noemer crowdfunden. Je gaat geen lening aan, maar je koopt obligaties. Het valt m.i. onder beleggen.
Van de website van de AFM

Investeringen in de vorm van verhandelbare aandelen en/of obligaties

Als het via uw platform mogelijk is om te investeren in ondernemingen door middel van het kopen van verhandelbare aandelen of een verhandelbare obligatie, dan is er sprake van de aankoop van effecten (financiėle instrumenten). De AFM is van oordeel dat de activiteiten die een platform verricht, in ieder geval moeten worden aangemerkt als het ontvangen en doorgeven van orders van geldgevers met betrekking tot die financiėle instrumenten (orderremissier). Daarnaast kan er sprake zijn van het plaatsen van financiėle instrumenten.

U heeft voor het verlenen van deze beleggingsdiensten een vergunning nodig als beleggingsonderneming. Meer informatie over het aanvragen van deze vergunning vindt u hier.
pi_158105585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil er in dat ze geen tussenpersoon zijn, maar hun eigen leningen/obligaties in hun eigen bedrijf slijten.
pi_158105596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hopelijk gaan de komende 9 maanden dan wel goed...
:)
pi_158105608
Vandaag een interview op de Financiele Telegraaf met Martijn van Schelven (GVE) en Mark Lagerwaard (Crowdaboutnow). Interessantste vraag: "Er gaat wel eens iets mis. Hoe open kunnen jullie daarover zijn?" De man van Crowdaboutnow verklaarde "heel open " te zijn als er niet terug betaald wordt. Helaas reageerde van Schelven niet op deze vraag.
pi_158105649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Ivanvan1 het volgende:
Vandaag een interview op de Financiele Telegraaf met Martijn van Schelven (GVE) en Mark Lagerwaard (Crowdaboutnow). Interessantste vraag: "Er gaat wel eens iets mis. Hoe open kunnen jullie daarover zijn?" De man van Crowdaboutnow verklaarde "heel open " te zijn als er niet terug betaald wordt. Helaas reageerde van Schelven niet op deze vraag.
Hmm, interessant. Heb je een link naar dat interview?
pi_158105677
Overigens grappig als je Googled op "AFM ontheffing", loop je tegen allerlei uitgestorven Crowdfunding sites aan.

Bijv. deze topper:
http://www.crowdfund4you.nl/product/cutgo-image-all-you-can-be/
Doel - ¤10,000.00
Resterend bedrag - ¤10,000.00

Of deze op 0.6%:
https://www.all4funding.nl/project/6/it-pakhus-is-er-klaar-voor

Of deze (leeg):
https://www.moneybrothers.nl/projecten/overzicht

We galloperen als Crowdfunders met z'n allen door het Wilde (Inv)(w)esten.
pi_158105786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:43 schreef MSR het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Heb je een link naar dat interview?
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_nog_steeds___.html
pi_158106289
quote:
Dank u!
Helaas een video zie ik, daar kan ik momenteel geen geluid bij afspelen. Dat zal ik later eens moeten gaan bekijken.
pi_158106369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Dank u!
Helaas een video zie ik, daar kan ik momenteel geen geluid bij afspelen. Dat zal ik later eens moeten gaan bekijken.
Je hoort niets nieuws, het is het bekende Bla Bla. Dus je kan rustig zonder geluid kijken. :)
pi_158106480
De Moervast-man (KoM) gaat voor hoofdelijke aansprakelijkheid (Ook al heeft hij eerder aangegeven dat hij een kale kip is):

ik krijg veel vragen waarom ik geen Hoofdelijke Aansprakelijkheid teken. Ik heb wel degelijk veel vertrouwen in de overname en groei van deze onderneming en ben derhalve toch bereid om hoofdelijke aansprakelijkheid te aanvaarden om zodoende volledige commitment richting jullie te tonen. Ik hoop dat ik hiermee jullie vertrouwen in het project nog verder versterkt heb en zie jullie investeringen graag tegemoet zodat we met z'n allen kunnen zorgen voor het slagen van dit project. Bij voorbaat dank. Paul Tinnemans
pi_158106630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Ivanvan1 het volgende:
Dat hij er niet op reageerde weet je niet. Het is duidelijk een samenvatting waarbij hij in zijn reactie duidelijk afgebroken werd maar dat het een teer punt is bij de meeste platformen dat is wel duidelijk. Ik heb nog geen een groter (en langer dan 1 a 2 jaar bestaand) platform gezien wat hier volledig open over is, iets wat natuurlijk een slechte zaak is.
pi_158106738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil er in dat ze geen tussenpersoon zijn, maar hun eigen leningen/obligaties in hun eigen bedrijf slijten.
Je belegt idd in een deel van de opslagunits (50% investeerders/ 50% door boxx zelf).
Er zit hier geen kantoor tussen. Als zekerheid heb je stil pandrecht en de opslagunit.
Echter zul je bij onverwachte (hoge) kosten, aanslagen, etc niet vooraan in de rij staan.
Risico is dus zeker aanwezig..

Ben nu even op de site van de AFM aan het kijken.. AFM regels
Er is hier toch sprake van verhandelbare obligaties..
Zie Investeringen in de vorm van verhandelbare aandelen en/of obligaties
pi_158106858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je hoort niets nieuws, het is het bekende Bla Bla. Dus je kan rustig zonder geluid kijken. :)
Dan heb ik wel wat beters te doen ;)
Het ging mij even om het puntje betreffende de defaults en geen reactie vanuit GvE, maar Horsemen heeft daar al duidelijkheid over verschaft. Dank u!
pi_158106865
En weer een nieuwe op GvE. We kunnen i.p.v. vrijdag beter de dinsdag projectendag gaan noemen.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12659
Naam: Stichting Dagbesteding Cuijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 165.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,13
pi_158106946
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat hij er niet op reageerde weet je niet. Het is duidelijk een samenvatting waarbij hij in zijn reactie duidelijk afgebroken werd maar dat het een teer punt is bij de meeste platformen dat is wel duidelijk. Ik heb nog geen een groter (en langer dan 1 a 2 jaar bestaand) platform gezien wat hier volledig open over is, iets wat natuurlijk een slechte zaak is.
FC is er wel open over:
pi_158107109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
Hi, heb je toevallig de link naar deze info? Ken dit niet
pi_158107364
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:33 schreef Horsemen het volgende:
En weer een nieuwe op GvE. We kunnen i.p.v. vrijdag beter de dinsdag projectendag gaan noemen.
Relatief kleintjes, Zou GVE het eea opgespaard hebben in de hoop op de ballenbak?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158107380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:43 schreef MB1982 het volgende:

[..]

Hi, heb je toevallig de link naar deze info? Ken dit niet
Het betreft het hele concern: https://www.fundingcircle.com/statistics
pi_158107442
quote:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
Ik kan op de Nederlands site zo snel niets vinden over de default percentages op de Nederlandse markt, maar ik zal er vast overheen kijken. Het kan ook komen dat ik geen gebruikersprofiel heb aangemaakt, iets wat blijkbaar nodig is om de projecten te mogen bekijken.
pi_158107472
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kan op de Nederlands site zo snel niets vinden over de default percentages op de Nederlandse markt, maar ik zal er vast overheen kijken. Het kan ook komen dat ik geen gebruikersprofiel heb aangemaakt, iets wat blijkbaar nodig is om de projecten te mogen bekijken.
Het zou mooi zijn als de AFM zo'n overzicht zou voorschrijven. Geeft veel inzichten.
pi_158107532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als de AFM zo'n overzicht zou voorschrijven. Geeft veel inzichten.
Helemaal mee eens.
pi_158107623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
NaRegendeZon heeft het goed. Old Liquors Invest kan als onderneming voor haar financiering zelf obligaties uitgeven. Als de financiering niet meer bedraagt dan ¤2.5 miljoen in 12 maanden is er geen verplichting tot een goedgekeurd prospectus. Dan is wel de balk bovenaan de website verplicht.
Dit ontslaat OL invest niet van toezicht, nog kan zij zich onttrekken aan de wetgeving (Wft.,Woh en Whc ) Uit een recente uitgebreide toets bij Old Liquors door de AFM blijkt dat zij met haar complete informatietraject aan klanten (memorandum + communicatiemiddelen etc.) voldoet aan het wettelijke kader.
pi_158107625
Ik ben in dit overzicht ook benieuwd naar de aantallen in projecten... want zo te zien zijn dit de hoofdsommen van kredieten...
pi_158107857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:02 schreef djh77 het volgende:
geheel mee eens. Zo'n overzicht hebben wij bij de besprekingen met GvE ook gevraagd. Het geeft inzicht in hoe het platform het doet maar ook kan je je eigen verichtingen naar het gemiddelde van het platform benchmarken.
DJH77 bedankt voor het posten van het overzicht! _O_ Ik had dit nog nooit gezien bij een platform.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 16:28:00 ]
pi_158108005
quote:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
kan je die tabel ook in excel format downloaden/leveren aan mij/fokforum?
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:35:26 #97
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158108190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:10 schreef najra1990 het volgende:
Ik ben in dit overzicht ook benieuwd naar de aantallen in projecten... want zo te zien zijn dit de hoofdsommen van kredieten...
Die maken ze ook zichtbaar, in dezelfde tabel. Klik op Marketplace by loan volume
pi_158110202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

kan je die tabel ook in excel format downloaden/leveren aan mij/fokforum?
Heb het zelf al van het web gehaald. Alleen even rommelen met die rottige , in de duizendtallen. :?
pi_158110235
zal mijn benuwen of die ballebak vol komt
pi_158110906
Wie kan de pitch van Collin inzake ToTwenty zien? (Beschikbaar voor de innercrowd).

Deze is bekend van Tibaco., waar ik ook aan deelnam.
Pecunia non olet
pi_158111517
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:38 schreef obligataire het volgende:
Wie kan de pitch van Collin inzake ToTwenty zien? (Beschikbaar voor de innercrowd).

Deze is bekend van Tibaco., waar ik ook aan deelnam.
juli 2015 425k tegen 7%. heeft die weer geld nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 19:09:39 ]
pi_158111581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

juli 2014 425k tegen 7%. heeft die weer geld nodig?
volgens mij 2015??
pi_158111669
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

volgens mij 2015??
Je hebt gelijk
pi_158112011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk
Ze hebben een nieuwe deelneming verworven en daar hebben ze grote plannen mee.

250k bijna 20% vol.
Pecunia non olet
pi_158112012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk
Er is ook nog een lening van 175K van 08-2014 van To Local
pi_158112084
We hebben
To Local 175K 08-2014 36m
Tibaco 425K 07-2015 48m
Gaan die nu samen?

Ja dus: http://www.marketingtribu(...)ki-network/index.xml

en ToLocal is het zusterbedrijf van het succesvolle To20,

[ Bericht 33% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 19:32:54 ]
pi_158112143
en op z'n Collins geen financiėle gegevens??
pi_158112438
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze hebben een nieuwe deelneming verworven en daar hebben ze grote plannen mee.

250k bijna 20% vol.
Heb jij de pitch al gelezen?
Kan natuurlijk hard gaan in die branche maar ze hebben dus al bij elkaar 600k geleend via Collin van de crowd.
Dan moet wat ze kopen wel de moeite waard zijn.
pi_158112859
Zit BDO achter als accountant.
1,5 miljoen EV. Hopelijk niet al te veel goodwill 😊
Pecunia non olet
pi_158112877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:48 schreef obligataire het volgende:
Hoe heet de vennootschap dan kijk ik ff bij de kvk
pi_158112988
Orangegames Holding B.V.
Pecunia non olet
pi_158113113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:52 schreef obligataire het volgende:
Orangegames Holding B.V.
niets gedeponeerd. Waarschijnlijk onlangs opgericht. 4 aandeelhouders met een stuk of 16 vennootschappen eronder.
pi_158113182
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:55 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

niets gedeponeerd. Waarschijnlijk onlangs opgericht. 4 aandeelhouders met een stuk of 16 vennootschappen eronder.
http://orangegames.com/about-orangegames/ hier vind je het een en ander over de firma's
pi_158113905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

http://orangegames.com/about-orangegames/ hier vind je het een en ander over de firma's
Ik heb 1 van de holdings van een aandeelhouder bekeken. Eind 2013 17,5K ev. Tussenholdings niets gedeponeerd.
pi_158114097
Er was nog een nieuwe op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Verloskundige-Praktijk-Vive-la-Vie
Voor dat ik hem kon lezen was hij al vol.
Als ik even snel kijk wel jammer, ondanks de lage rente.
pi_158114098
alle seinen op rood dus....
pi_158114122
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:21 schreef Horsemen het volgende:
Daar ging 2x 10k in! Dan gaat het hard ja.
pi_158114167
Ik heb hem nog even kunnen meepakken.

https://www.kapitaalopmaat.nl/Overname-Moervast#zekerheden
Nu wel hoofdelijke aansprakelijkheid :)
pi_158114170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:22 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Daar ging 2x 10k in! Dan gaat het hard ja.
Tja, op een totaal van maar 39k
pi_158114216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:21 schreef bleyenburg het volgende:
alle seinen op rood dus....
Ik constateer slechts. Moet ieder zelf weten. Ik doe sowieso niets bij Collin
pi_158114336
die wroetvrouwen....
Ik heb me nog nooit serieus in die handel verdiept....maar ruim 4 ton winst...
bij een omzet van ruim 6 ton
da's gouwe business zeg :)
pi_158114351
en ja..... ik weet dat het vroedvrouwen moet zijn ;)
pi_158114365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:53 schreef iw84t het volgende:
SPOILER
quote:
Dat zijn dan twee bevallingen van KOM vandaag. Gelukkig allebij positief!
Ik had de verloskundige ook wel mee willen nemen inderdaad bijna risicoloos.
pi_158114396
erg leuke dames ook, maar dat terzijde :)
pi_158114431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:30 schreef bleyenburg het volgende:
die wroetvrouwen....
Ik heb me nog nooit serieus in die handel verdiept....maar ruim 4 ton winst...
bij een omzet van ruim 6 ton
da's gouwe business zeg :)
Maar waarom hebben ze dan een klein bedrag van 39k nodig als ze 80k pp per jaar verdienen... Roept toch wel vragen bij me op.

En ik ben natuurlijk gewoon jaloers omdat ik te laat was :)
pi_158114537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:48 schreef obligataire het volgende:
Verhaar zat de mensen ook al lekker te maken op twitter voor deze Pitch. Die heeft dus ook voorkennis/of inzage/ of innercrowd investerings voorrang gehad,

Het is wel een hele snelle business, en het woud aan B.V.s en fusies /overnames in korte tijd. Ik ga denk ik niet morgenochtend 11.00 uur gelijk investeren zonder te lezen.
Ik zou graag de pitch vooraf lezen. Dus als iemand hem tegen komt......................eventueel in P.M.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 20:48:24 ]
pi_158115378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:33 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Maar waarom hebben ze dan een klein bedrag van 39k nodig als ze 80k pp per jaar verdienen... Roept toch wel vragen bij me op.

En ik ben natuurlijk gewoon jaloers omdat ik te laat was :)
Volgens mij staat hij nu op 95%.
pi_158115514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:59 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij staat hij nu op 95%.
Vanmiddag al vol :)
pi_158115649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:02 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Vanmiddag al vol :)
Dan weet ik niet wat er gebeurd is, want zo'n 10 minuten geleden stond hij (weer?) op 95% en heb ik nog kunnen investeren.
pi_158115727
het was iig géén zware bevalling
pi_158116677
quote:

[..]

Zijn dit niet dezelfde mensen die al een project bij GvE hebben lopen sinds 2013?
Daar moeten ze nog het een en ander van terug betalen. Gaat tot nu toe overigens zonder problemen.
pi_158116728
quote:
Ik heb hem mee kunnen pakken. En omdat deze een grote gun factor heeft voor mij persoonlijk heb ik er iets meer ingedaan dan ik normaal doe. Hier heb ik wel vertrouwen in.
pi_158116840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:33 schreef didi80 het volgende:
.......................... gun factor heeft voor mij persoonlijk heb ik er iets meer ingedaan dan ik normaal doe. Hier heb ik wel vertrouwen in.
aha, ben jij degeen die er 2* 10k ingedaan heeft en de deur voor ons dicht gooide! :)
pi_158116904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

aha, heb jij degeen die er 2* 10k ingedaan heeft en de deur voor ons dicht gooide! :)
Ja twee keer 10k onder een andere naam ;)
Nee....zoveel kon niet meer, toen ik investeerde zat hij al bijna vol. En anders had ik het ook zeker niet gedaan ivm spreiding.
Maar als vrouw moet je vrouwen toch een beetje steunen. Vandaar wel iets extra's.
pi_158116944
Heeft er vandaag nog iemand paddo's gehad? Bij mij nog steeds geen kratje voor de deur. :'(
pi_158117066
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/16439-128

Iemand hier nog een mening over?

¤ 60.000 Kredietsom
¤ 1.194,88 Maandbedrag
5 Jaar
7,24% Rente
B Lendico risicoklasse
Ombouw van Fixet naar HUBO
pi_158117237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heeft er vandaag nog iemand paddo's gehad? Bij mij nog steeds geen kratje voor de deur. :'(
Je bent niet de enige hoor. Ik wacht ook nog vol spanning af. Als ik de reacties v/d rest lees is het op veel adressen netjes afgeleverd of bij de buren voor als je niet thuis bent. M'n eerste incentive die ik krijg. Dus Zou wel leuk zijn als die volgens plan binnen komt.
pi_158117643
quote:
Nee, helaas. Ik wacht ook nog steeds.
pi_158119632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:43 schreef crowdiefunder het volgende:
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/16439-128

Iemand hier nog een mening over?

¤ 60.000 Kredietsom
¤ 1.194,88 Maandbedrag
5 Jaar
7,24% Rente
B Lendico risicoklasse
Ombouw van Fixet naar HUBO
Bouwmarkt is een lastige markt. Alleen de grote vestigingen overleven het. Dus als er weinig concurrentie is en het een grote vestiging is heeft het zeker kans van slagen.

Zeker de vuurwerk vergunning is een plus. Dat levert vaak veel op.

Ik heb voor de rest nog niet echt naar deze vestiging gekeken. Iemand in de buurt er mee bekend?
Signature
pi_158119897
Het valt me trouwens op dat het merendeel van de aanvragen voor 5 jaar zijn, terwijl ik liever aanvragen van 1-3 jaar zie. Die geven mij een snellere afbouw van openstaand risico. Zeker met kleinere bedrijven vind ik 5 jaar een lange tijd en vraag ik mij af of ze zo lang vooruit kunnen kijken. Wat is jullie beeld daarop?
Signature
pi_158120063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:01 schreef TisIk het volgende:

[..]

Nee, helaas. Ik wacht ook nog steeds.
Dat geeft hoop, ik ben nog in goed gezelschap. Morgen weer een dag. :P
pi_158120618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef Jackthe het volgende:
Het valt me trouwens op dat het merendeel van de aanvragen voor 5 jaar zijn, terwijl ik liever aanvragen van 1-3 jaar zie. Die geven mij een snellere afbouw van openstaand risico. Zeker met kleinere bedrijven vind ik 5 jaar een lange tijd en vraag ik mij af of ze zo lang vooruit kunnen kijken. Wat is jullie beeld daarop?
Dit is helemaal afhankelijk van de pitch. Als ik voldoende vertrouwen in het project heb, vind ik 5 jaar niet gelijk een probleem. Dit betekent dus dat de pitch ook voldoende vertrouwen geeft in een stabiele voortzetting. Factoren die hierbij meespelen zijn hoe lang het bedrijf al bestaat, de omvang van het bedrijf (eenpitter of bijv. 20 man personeel) en de leeftijd van de eigenaar. Bij een korte looptijd moet ik veel sneller weer een nieuw project vinden om in te investeren. Ik zie het meer zo dat als ik allemaal projecten van 1 jaar heb, dat ik dan 5 projecten heb, tegenover 1 van 5 jaar. De kans dat er daar eentje van flopt is ook redelijk.
pi_158122311
Nog een nieuwe op Symbid: Brickfund. Een soort van vastgoed crowdfunder. Klinkt wel interessant en loopt al aardig snel.

https://www.symbid.nl/ideas/7395-beleggen-in-eigen-vastgoed
pi_158123149
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat geeft hoop, ik ben nog in goed gezelschap. Morgen weer een dag. :P
Het zijn 273 pakketten. Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht, kan het nog wel even duren voordat iedereen aan de beurt is.
pi_158123201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 08:00 schreef djh77 het volgende:
Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht
Bij mij waren ze overdag.
pi_158123212
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 08:11 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Bij mij waren ze overdag.
Dat zou kunnen, maar ik verwacht toch wel dat ze 2-4 weken nodig hebben om alle 273 pakketten te bezorgen aangezien het in eigen beheer wordt gedaan.
pi_158123223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 01:14 schreef redbull666 het volgende:
Nog een nieuwe op Symbid: Brickfund. Een soort van vastgoed crowdfunder. Klinkt wel interessant en loopt al aardig snel.

https://www.symbid.nl/ideas/7395-beleggen-in-eigen-vastgoed
Hmmm, het idee staat me wel aan. Maar het idee om te beleggen in een bedrijf dat belegd klinkt toch een beetje raar. Ik denk dat ik wacht totdat het systeem staat en dan rechtstreeks als klant in OG beleggen.
pi_158123542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 08:14 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hmmm, het idee staat me wel aan. Maar het idee om te beleggen in een bedrijf dat belegd klinkt toch een beetje raar. Ik denk dat ik wacht totdat het systeem staat en dan rechtstreeks als klant in OG beleggen.
Ik voorzie problemen met het verkopen van je aandeel als je er vanaf wil. Gaat dat soepel? Zijn er voldoende kopers? Of gaan de kopers die er zijn lekker wachten tot je je prijs verlaagd.
pi_158123544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 08:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het zijn 273 pakketten. Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht, kan het nog wel even duren voordat iedereen aan de beurt is.
Bij mij ook overdag.
pi_158123692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 08:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik voorzie problemen met het verkopen van je aandeel als je er vanaf wil. Gaat dat soepel? Zijn er voldoende kopers? Of gaan de kopers die er zijn lekker wachten tot je je prijs verlaagd.
Ja dat is de grote vraag met heel dat Symbid eigenlijk.
Je koopt gedeelte van een klein belang. Ze vragen duizenden euro's voor een klein belang waarin ze eigenlijk beweren dat het bedrijf een paar miljoen waard is.

De OG-belegger zou nu al 1.5miljoen waard zijn of zo als je je andelen prijs terugrekend.

Zie dat er maar weer uit te krijgen. Ik heb zo wel bedrijven gezien waar ik wat in zou willen stoppen. Maar als ik dan zie dat ik effectief maar 0,0001% van de aandelen heb dan schrik ik toch wel.

Aan de andere kant, er zijn ook mensen die ooit 100gulden in microsoft hebben gestopt. Die hebben nu een eigen eiland.

Doet mij maar gewoon een lening zodat ik na een paar jaar mijn centen terugheb en ik niet hoef te lopen leuren met een paar aandeeltjes in een firma die niet op de beurs zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door RavigotteSaus op 09-12-2015 09:23:33 ]
pi_158123729
quote:
Ik wacht ook nog steeds rustig af. Het is een leuke extra maar niets dringends.
pi_158124042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef Jackthe het volgende:
Hallo Jackthe,

Ik dacht ook korter dus minder risico. Als je grafiek in spoiler bekijkt van projecten in problemen dan zegt de praktijk volgens mij dat korte projecten op zijn minst een gelijk risico maar ik denk zelfs een groter risico hebben om in de problemen te raken. Ik kan dit niet zeker zeggen daar ik niet exact weet hoeveel projecten er bij GvE in de markt gezet zijn met de daarbij behorende looptijden maar het merendeel is volgens mij 60 maanden.
ook het project dat bij Collin in default is is kort, 24 maanden.

SPOILER
pi_158124069
Ben ik de enige die vindt dat deze reeks nogal 'zwaar' is qua aantal berichten?

Kan niet meer alles lezen elke dag. En dat is zonde.

Kunnen we iets bedenken dat we dit topic splitsen ofzo? Of ben ik de enige met dit 'probleem'?
జ్ఞ‌ా
pi_158124215
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:46 schreef het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat deze reeks nogal 'zwaar' is qua aantal berichten?
Ik zal niet meer reageren, alleen meelezen. OK?

Ik heb er geen moeite mee. Als we gaan splitsen dan zou ik zeggen:
topic1: kletsen over nog te funden projecten en zodra die vol zit, niet meer over hebben.
topic2: afterparty
pi_158124314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Dat...

was niet de bedoeling :*
quote:
topic1: kletsen over nog te funden projecten en zodra die vol zit, niet meer over hebben.
Zoiets kan ja :Y. Nieuwe projecten vs alles na nieuw :s).
జ్ఞ‌ా
pi_158124316
@mu is het voor jou vooral de omvang of ook de kwaliteit van het topic waar het om gaat?

Ik heb er ook niet zo veel last van en het is ook een gevolg van een toename in users die hier komen.

Splitsen kan natuurlijk maar is voor mij niet nodig.
pi_158124338
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:09 schreef komrad het volgende:
@mu is het voor jou vooral de omvang of ook de kwaliteit van het topic waar het om gaat?

Ik heb er ook niet zo veel last van en het is ook een gevolg van een toename in users die hier komen.

Voor mij ook niet nodig hoor.
En anders vind ik het voorstel van Ravigotte wel wat hebben.
pi_158124369
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:08 schreef µ het volgende:

[..]

Dat...

was niet de bedoeling :*

[..]

Zoiets kan ja :Y. Nieuwe projecten vs alles na nieuw :s).
Verwacht niet dat FOK! ons 2 topic reeksen gaat geven. Lijkt mij ook niet nodig, dit jaar zijn er 57 topics geweest, net iets meer dan 300 berichten per week dus.
pi_158124382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef MSR het volgende:

[..]

Voor mij ook niet nodig hoor.
als we gaan splitsing is dat een logische onderverdeling.
pi_158124404
Ik ben weer terug na 3 weken vakantie Cambodja en zie dat in tussentijd er een oplossing gevonden is voor de hypothecaire zekerheid van Panneklaar. Helaas moet het allemaal wel snel snel snel.

Ik twijfel om dit wel of niet te gaan doen.
Er zitten namelijk wel kosten aan vast. Bij mijn gemeente kost de handtekening 15 euro en dan ook nog 10 euro voor KOM. Dat is toch weer 25 euro wat van het rendement af gaat. Dus vandaar dat ik even twijfel om dit wel of niet te doen. Wat is jullie keuze om dit wel of niet aan te gaan leveren?

Mocht je de hypothecaire zekerheid niet bij de notaris laten inschrijven, dan is het toch alsnog toegezegd als onderpand aan de crowd? Of is er dan sprake van minder zekerheid?
pi_158124424
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ben ik een groot voorstander van. Op dit moment heb ik een investeringsstop dus ben niet meer geļnteresseerd in nieuwe projecten. Maar wil wel graag op de hoogte blijven van eventuele defaults of ander crowdfundgerelateerde zaken
pi_158124595
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef dyna18 het volgende:
zie dat in tussentijd er een oplossing gevonden is voor de hypothecaire zekerheid van Panneklaar. Helaas moet het allemaal wel snel snel snel.

Ik twijfel om dit wel of niet te gaan doen.
Er zitten namelijk wel kosten aan vast. Bij mijn gemeente kost de handtekening 15 euro
De handtekening kan je in elke gemeente krijgen. Je kan dus een gemeente in de buurt zoeken die goedkoper is. Soms kost het maar E 2,50

quote:
Hoe werkt het?
• Iedereen kan een gewaarmerkte kopie aanvragen. Dat kan bij elke gemeente in Nederland.
• Maak vooraf een afspraak (kies voor 'Uittreksel BRP - voorheen GBA -' in de keuzelijst).
• Neem het officiėle document waarvan u een gewaarmerkte kopie wilt laten maken mee naar het stadskantoor.
• U krijgt de gewaarmerkte kopie direct mee.

[ Bericht 15% gewijzigd door djh77 op 09-12-2015 10:36:06 ]
pi_158124626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef MSR het volgende:
kom netjes met twee woorden spreken. Het is RavigotteSAUS!
pi_158124648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:09 schreef komrad het volgende:

Kwantiteit. Kwaliteit is zwaar ok.
జ్ఞ‌ా
pi_158124657
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Verwacht niet dat FOK! ons 2 topic reeksen gaat geven. Lijkt mij ook niet nodig, dit jaar zijn er 57 topics geweest, net iets meer dan 300 berichten per week dus.
FOK! hoeft ons niets te geven, we maken gewoon een nieuwe reeks erbij :+>

SPOILER
జ్ఞ‌ా
pi_158124690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef dyna18 het volgende:
Mocht je de hypothecaire zekerheid niet bij de notaris laten inschrijven, dan is het toch alsnog toegezegd als onderpand aan de crowd? Of is er dan sprake van minder zekerheid?
Er is als je je niet inschrijft wel degelijk minder zekerheid.
Je behoort dan ondanks je (grote) investering bij de kleine inversteerders.

Stel er is vooor 100.000 euro ingeschreven bij de notaris. En het pand levert 110.000 euro op.
Niet heel gek, verkoop bij executie is altijd lager, krimp gemeente. helft van twee panden enz enz.

De investeerders die zich laten inschrijven hebben het EERSTE recht op het onderpand.
De ingeschreven mensen krijgen direct de 100.000 euro.

De rest van de crowd mag daarna komen eten van de restjes en betalen ook nog de curator.
Die krijgen 10k en dan wat van de inboedel.

De waardering van de investerinf was B.
Voor de grote is het nu een AAA geworden dankzij de zekerheid.
Voor de kleine is nu misschien een C omdat er flink wat zekerheid wegvalt.
pi_158124721
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:34 schreef µ het volgende:

[..]

FOK! hoeft ons niets te geven, we maken gewoon een nieuwe reeks erbij :+>

SPOILER
Then again praat je over gemiddeld 50 berichten per dag, als je de berichten over wiebke en andere pitches van vrouwen met interessante proposities negeert hou je er zo een 40 over. Valt toch reuze mee
pi_158124762
Maximum aantal posts per dag per persoon instellen ^O^
pi_158124772
D
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:42 schreef djh77 het volgende:
Maximum aantal posts per dag per persoon instellen
Das niet eerlijk, sommige mensen hebben gewoon heel veel belangrijke zaken te melden.
pi_158124864
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:39 schreef CaLeX het volgende:
als je de berichten over wiebke en andere pitches van vrouwen met interessante proposities negeert
_O- _O-

Laten we onderverdeling maken van mannen en vrouwenpitches bedoel je eigenlijk.
pi_158124950
Nieuw GvE loopt hard.

Kinki Kappers Delft
Project:12686 Zakelijk
Classificatie:3
G-PD percentage:0,21
Creditsafe score:78
Kredietbedrag:¤ 25.000
Geinvesteerd:¤ 11.400
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
pi_158124976
Ik heb de kapper meegepakt. Volgens mij is het een bewezen formule, en bovendien is het maar een klein bedrag dus ik vind het een beperkt risico. Looptijd had wel wat korter gemogen, maar de cijfers maken een hoop goed.
pi_158125008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:49 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

_O- _O-

Laten we onderverdeling maken van mannen en vrouwenpitches bedoel je eigenlijk.
Mwa heb meermalen opmerkingen voorbij zien komen in de trant van 'daar kan ik wel een truckje op, dus die gun ik het wel'
pi_158125028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:56 schreef dbrmnn het volgende:
Ik heb de kapper meegepakt. Volgens mij is het een bewezen formule, en bovendien is het maar een klein bedrag dus ik vind het een beperkt risico. Looptijd had wel wat korter gemogen, maar de cijfers maken een hoop goed.
zelfde reden, heb weer het eea terug gehad van harm deze week, dat geld moet weer mee gaan doen ^O^

Looptijd is prima trouwens, geeft wat meer ruimte om tegenvallers op te vangen voor deze jongen
pi_158125030
Pfft stond op 21.500, deed er wat in klik op de link in de mail en:

Investering activeren

U wilde ¤ xxx investeren in project 012686 maar er kan nog maar ¤ 0 geļnvesteerd worden.
pi_158125039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:00 schreef crowdiefunder het volgende:
Pfft stond op 21.500, deed er wat in klik op de link in de mail en:

Investering activeren

U wilde ¤ xxx investeren in project 012686 maar er kan nog maar ¤ 0 geļnvesteerd worden.
Zelfde hier. Je krijgt de kans niet om het te lezen!
pi_158125125
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:59 schreef CaLeX het volgende:
zelfde reden, heb weer het eea terug gehad van harm deze week, dat geld moet weer mee gaan doen

Looptijd is prima trouwens, geeft wat meer ruimte om tegenvallers op te vangen voor deze jongen
Ik heb hem ook meegenomen. Kan ik mijn dochter die in Delft studeert tenminste naar mijn eigen kapper sturen. :) Hoop alleen niet dat ze er zo geschoren als op de foto vandaan komt O-)

Die aangekondigde software jongens zijn er nu ook op Collin!
Leningaanvragen

ToTwenty
Ontwikkelingskosten (R&D)
¤
250.000
7,5% rente | 48 maanden
Percentage volgeschreven
Percentage verstreken inschrijftermijn
Risicoscore Dun & Bradstreet
Collin Credit Scor

Verhoogd risico
Ruim voldoende
Investeerders: 93
pi_158125133
Ik heb de kapper ook meegepakt. Klein bedrag, risico wat te overzien is en als delfenaar is een project in de eigen stad ook wel eens leuk!
pi_158125157
Ja je moet er snel bij zijn als de 5 grootste investeringen al voor 50% het gevraagde bedrag erin steken.

Ik blijf toch van mening dat bij dit soort bedragen (<50k) er het eerste uur een beperking, op het te investeren bedrag, zou mogen zitten van 1k of 5~10%
pi_158125242
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:39 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Then again praat je over gemiddeld 50 berichten per dag, als je de berichten over wiebke en andere pitches van vrouwen met interessante proposities negeert hou je er zo een 40 over. Valt toch reuze mee
Ik stop wel met zeuren dan :+.
జ్ఞ‌ా
pi_158125318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

De handtekening kan je in elke gemeente krijgen. Je kan dus een gemeente in de buurt zoeken die goedkoper is. Soms kost het maar E 2,50

[..]

Ik heb het ook inmiddels geregeld en ben er dan ook een voorstander van om het wel te doen. Het gaat volgens mij alleen niet (alleen?) over het waarmerken van de kopie maar vooral om de legalisatie van de handtekening op de "volmacht aanvaarding hypotheek". Dat is een extra handeling waarvoor sommige gemeenten extra kosten rekenen. Ik heb het beide gedaan en was 8,50 kwijt en 15 minuten (incl. wachten) bij de gemeente.
pi_158125356
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:08 schreef CaLeX het volgende:
Ja je moet er snel bij zijn als de 5 grootste investeringen al voor 50% het gevraagde bedrag erin steken.

Ik blijf toch van mening dat bij dit soort bedragen (<50k) er het eerste uur een beperking, op het te investeren bedrag, zou mogen zitten van 1k of 5~10%
Op zich valt het aantal grote bedragen bij de kapper wel mee. 1*5k en 2*1.5k. Bij de KOM verloskundigen gister was het vervelender met 2*10K. Van misschien wel dezelfde persoon (inschrijvingen net na elkaar)
pi_158125379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Van misschien wel dezelfde persoon (inschrijvingen net na elkaar)
Dit zou logisch kunnen zijn omdat de investeerder voor de 2e 10K een lagere fee hoeft te betalen.
pi_158125384
quote:

[..]

Op zich valt het aantal grote bedragen bij de kapper wel mee. 1*5k en 2*1.5k. Bij de KOM verloskundigen gister was het vervelender met 2*10K. Van misschien wel dezelfde persoon (inschrijvingen net na elkaar)
Als het geod is niet, want je mag geen 50% in een project investeren volgens de regels. En die lagere fee krijg je ook als je er in een keer 20k in stopt. (scheelt trouwens 10 euro op dat bedag, zou niet mee mogen spelen of je wel of niet inversteerd.)
pi_158125410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:21 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als het geod is niet, want je mag geen 50% in een project investeren volgens de regels.
De vrouw op haar eigen naam en op de naam van haar partner. :) Leve de emancipatie.
pi_158125415
quote:

[..]

plus een keer 3k.

-25k
-56 investeerders
-5 grootste 12k

Hakt er best in (ik doen niet aan KOM dus die heb ik ff gemist)
pi_158125488
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:58 schreef CaLeX het volgende:
Mwa heb meermalen opmerkingen voorbij zien komen in de trant van 'daar kan ik wel een truckje op, dus die gun ik het wel'
Ik heb dat niet vaak gelezen en nooit geschreven.. Wel bedacht dat bij een default er soms best anders afgerekend kan worden. En dat dan de zekerheiden minder van belang zijn.
En wat mij betreft is ook de term 'ons Wiebke' niet sexistis bedoeld. Ik denk dat als er een man met zo'n vrolijk jurkje aan een kerstwinkel zou openen dat dat dan 'ons jantje' was geweest.
pi_158125644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Die aangekondigde software jongens zijn er nu ook op Collin!
Leningaanvragen

ToTwenty
Ontwikkelingskosten (R&D)
¤
250.000
7,5% rente | 48 maanden
Percentage volgeschreven
Percentage verstreken inschrijftermijn
Risicoscore Dun & Bradstreet
Collin Credit Scor

Verhoogd risico
Ruim voldoende
Investeerders: 93
loopt niet zo snel vol als andere keren naar mijn idee. Qblgataire stap jij er nog in?
De lening wordt ook door de moeder holding getekend. Met een niet ontrekkings verklaring.
Ik twijfel. Wat denken jullie.
pi_158125669
Ik zit niet in het vastgoed project dus heb er nog niet aan gerekend: wat voor investeringsbedrag moet je ongeveer doen om inschrijving naar jullie mening de moeite waard te laten zijn?
pi_158125803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef komrad het volgende:
Ik zit niet in het vastgoed project dus heb er nog niet aan gerekend: wat voor investeringsbedrag moet je ongeveer doen om inschrijving naar jullie mening de moeite waard te laten zijn?
Ik ben bang dat als je je aandelen op termjn zou willen verkopen dat je dan toch minimaal 1% van de aandelen zou moeten hebben. En dat is dan ook echt het allerminste en kan je hem alleen kwijt aan de huidige eigenaar.

100 euro of zo lijke me volstrekt zinloos. 1/100000 van een bedrijf zit geen enkele investeerder op te wachten. (je hebt dan trouwens 1/1500 stemrecht in de vereniging van Symbid die op haar beurt waar 1/9 stemrecht in het bedrijf heeft.) Je hebt dus nergens helemaal niets te vertellen, net als thuis.

Ze bieden nu 9% van de aandelen aan voor 150k. Dus ik zo zeggen: minimaal 15k dan zit je rond die ene procent. En heb je dus een pakketje waar bij je bij verkoop iemand voor zou kunnen vinden.

Als je er vanuit gaat dat het bedrijf 130miljard waard wordt dan is 100euro natuurlijk wel weer de moeite waard.

Eerlijk gezegd vat ik niet dat dat bedrijf al voor 1,69 miljoen is gewaardeerd. Maar dat vat ik bij Symbid wel vaker niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door RavigotteSaus op 09-12-2015 12:11:11 ]
pi_158126622
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik ben bang dat als je je aandelen op termjn zou willen verkopen dat je dan toch minimaal 1% van de aandelen zou moeten hebben. En dat is dan ook echt het allerminste en kan je hem alleen kwijt aan de huidige eigenaar.

100 euro of zo lijke me volstrekt zinloos. 1/100000 van een bedrijf zit geen enkele investeerder op te wachten. (je hebt dan trouwens 1/1500 stemrecht in de vereniging van Symbid die op haar beurt waar 1/9 stemrecht in het bedrijf heeft.) Je hebt dus nergens helemaal niets te vertellen, net als thuis.

Ze bieden nu 9% van de aandelen aan voor 150k. Dus ik zo zeggen: minimaal 15k dan zit je rond die ene procent. En heb je dus een pakketje waar bij je bij verkoop iemand voor zou kunnen vinden.

Als je er vanuit gaat dat het bedrijf 130miljard waard wordt dan is 100euro natuurlijk wel weer de moeite waard.

Eerlijk gezegd vat ik niet dat dat bedrijf al voor 1,69 miljoen is gewaardeerd. Maar dat vat ik bij Symbid wel vaker niet.
dank je voor de toelichting en ik ben erg onduidelijk geweest zie ik nu.

Wat ik bedoelde te vragen was namelijk iets anders: Het gaat om het vastgoedproject van KOM waarbij het mogelijk is een inschrijving hypotheekrecht te krijgen op het vastgoed. Dit brengt natuurlijk kosten en extra zekerheid met zich mee. Mijn vraag was wat voor bedrag je minimaal moet investeren om niet te veel rendement te verliezen voor je aanvullende zekerheid.

hoop dat de vraag nu duidelijker is en sorry voor de verwarring.
pi_158126677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:37 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je voor de toelichting en ik ben erg onduidelijk geweest zie ik nu.

Wat ik bedoelde te vragen was namelijk iets anders: Het gaat om het vastgoedproject van KOM waarbij het mogelijk is een inschrijving hypotheekrecht te krijgen op het vastgoed. Dit brengt natuurlijk kosten en extra zekerheid met zich mee. Mijn vraag was wat voor bedrag je minimaal moet investeren om niet te veel rendement te verliezen voor je aanvullende zekerheid.

Als je hebt meegedaan met Panneklaar hoeven er geen extra kosten te zijn. Dezelfde kopie kan m.i. gebruikt worden.

De ondernemers gaan er volgens mij al vanuit dat de funding niet gaat slagen. Er komt veel te weinig binnen en zoeken al alternatieve financiering.
pi_158126767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:37 schreef komrad het volgende:
Kijk maar uit straks wordt Mu weer boos dat ie dit allemaal moet lezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:41 schreef djh77 het volgende:
Als je hebt meegedaan met Panneklaar hoeven er geen extra kosten te zijn. Dezelfde kopie kan m.i. gebruikt worden.
Ik ben bang dat die kopie bij de notaris ligt en dat je die niet terugkrijgt.

Maar eh. Hypotheek in spanje? Wie spreekt er een beetje spaans om controleren of de contracten wel kloppen? Heeft Spanje eigenlijk wel een kadaster waar dit soort inschrijvingen mogelijn zijn?

[ Bericht 42% gewijzigd door RavigotteSaus op 09-12-2015 12:54:52 ]
pi_158126953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:37 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Er is als je je niet inschrijft wel degelijk minder zekerheid.
Je behoort dan ondanks je (grote) investering bij de kleine inversteerders.

Stel er is vooor 100.000 euro ingeschreven bij de notaris. En het pand levert 110.000 euro op.
Niet heel gek, verkoop bij executie is altijd lager, krimp gemeente. helft van twee panden enz enz.

De investeerders die zich laten inschrijven hebben het EERSTE recht op het onderpand.
De ingeschreven mensen krijgen direct de 100.000 euro.

De rest van de crowd mag daarna komen eten van de restjes en betalen ook nog de curator.
Die krijgen 10k en dan wat van de inboedel.

De waardering van de investerinf was B.
Voor de grote is het nu een AAA geworden dankzij de zekerheid.
Voor de kleine is nu misschien een C omdat er flink wat zekerheid wegvalt.
Ok thanks. Dan ga ik het toch maar wel doen.
Tja, zekerheid heeft gewoon een prijs, in dit geval dus 25 euro.
pi_158126993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ok thanks. Dan ga ik het toch maar wel doen.
Tja, zekerheid heeft gewoon een prijs, in dit geval dus 25 euro.
Dit is ook de rede waarom ik me uit het project uit teruggetrokken. Wilde eerst tot 1000+ aanvullen maar vond de gang van zaken voor de 'kleintjes' gewoon niet eerlijk. (ik ben en blijf een rode rakker)
pi_158127016
Nieuwe GvE we hebben weer tijd om te lezen die 220000 zit niet een twee drie vol.

Overig
Muchachomalo
Project:12804 Zakelijk
Classificatie:2
G-PD percentage:2,04
Creditsafe score:44
Kredietbedrag:¤ 220.000
Product:
Lening
Looptijd:
36 maanden
Rente per jaar:7,0%
  woensdag 9 december 2015 @ 13:03:35 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158127035
Klein bedrag in dat zorgproject Cuijk gedaan, omdat ik over een maand verhuis naar Cuijk :+
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158127080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe GvE we hebben weer tijd om te lezen die 220000 zit niet een twee drie vol.

Overig
Muchachomalo
Project:12804 Zakelijk
Classificatie:2
G-PD percentage:2,04
Creditsafe score:44
Kredietbedrag:¤ 220.000
Product:
Lening
Looptijd:
36 maanden
Rente per jaar:7,0%
Aardige Graydon rating zeg! :o
pi_158127084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik ben bang dat die kopie bij de notaris ligt en dat je die niet terugkrijgt.
quote:
Kapitaal Op Maat25-11-2015 21:42
Beste Investeerders, zodra het project 90% van het doelbedrag heeft bereikt, dan komt de lening tot stand en kunt u het gewaarmerkte ID-bewijs sturen naar info@kapitaalopmaat.nl
Je kan het toch mailen naar KoM? Zou je de kopie toch nog een keer kunnen gebruiken?
pi_158127151
Die nieuwe van GvE heeft idd een hoge gradon rating... maar als je de cijfers doorkijkt van creditsafe zit er een duidelijk stijgende lijn in wat betreft de waarde van het bedrijf etc. Wat vind de rest??
pi_158127154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:06 schreef djh77 het volgende:
Kapitaal Op Maat25-11-2015 21:42
Beste Investeerders, zodra het project 90% van het doelbedrag heeft bereikt, dan komt de lening tot stand en kunt u het gewaarmerkte ID-bewijs sturen naar info@kapitaalopmaat.nl
Dit is oude informatie.
Men ging er eerst vanuit dat er een gewaarmerkt ID voldoende is.
Dat bleek niet correct.
Er is een volmacht met een gelegaliseerde handtekening nodig, zie de mail van 4 dec.

quote:
U stuurt de getekende en geverifieerde Volmacht (origineel) samen met een kopie van uw geldige identiteitsbewijs onder vermelding van uw naam en klantnummer naar:
Stichting Derdengelden Kapitaal Op Maat
pi_158127159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:05 schreef MSR het volgende:

[..]

Ziet er op zich goed uit, maar ik pas.Heb al genoeg textiel in mijn pakket.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:11:34 #203
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158127171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:05 schreef MSR het volgende:

[..]

Aardig als in hoog, neem ik aan? Desondanks toch een classificatie 2 en daarbij behorende lage rente. Eerlijkheidshalve heb ik ook nog nooit van dit onderbroekenmerk gehoord ondanks dat ze in vele landen zitten en een redelijke omzet draaien. Ik twijfel en wacht andere reacties af...
  woensdag 9 december 2015 @ 13:13:08 #204
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158127192
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:11 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aardig als in hoog, neem ik aan? Desondanks toch een classificatie 2 en daarbij behorende lage rente. Eerlijkheidshalve heb ik ook nog nooit van dit onderbroekenmerk gehoord ondanks dat ze in vele landen zitten en een redelijke omzet draaien. Ik twijfel en wacht andere reacties af...
Zelfde twijfel als jij hebt maar ik doe er om die reden 100,- in.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 9 december 2015 @ 13:16:32 #205
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158127267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zelfde twijfel als jij hebt maar ik doe er om die reden 100,- in.
Jammer dat ze alleen maar korting geven in hun webshop. Als ze me een gratis onderbroek hadden gestuurd bij zeg ¤400 dan had ik het serieus overwogen.
pi_158127279
quote:

[..]

Aardig hoog inderdaad ja. En dan wel klasse 2, dat is wel weer mooi.
pi_158127315
Ik zit zelf meer in de Hema onderbroeken maar als je wat zoekt op internet blijkt dat het niet echt onbekend merk is. Hun Facebook pagina is ook redelijk actief https://www.facebook.com/officialmuchachomalo/
pi_158127339
Is wel een aardig bekend merk.

Vandaag toevallig in de aanbieding

https://www.goeiemode.nl/groep/muchachomalo*-ondergoed_5277.html?target=1

quote:

[..]

pi_158127410
mode......
hmmmm.....
  woensdag 9 december 2015 @ 13:31:39 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158127554
Voor de kippenboer wil kom inderdaad een gewaarmerkte volmacht.
En een normale kopie van de legitimatie.

Vandaag opgestuurd naar KoM.

Het gewaarmerkte deel heb je dus niets aan bij een ander project want in de volmacht staat het project benoemd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 09-12-2015 13:53:40 ]
Tot nooit .......
pi_158128209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel meevalt. Symbid en Leapfunder werken allebei aan interne marktsystemen. Net zoals buitenlandse partijen dat al hebben. Dan kan je dus intern je aandelen aan andere leden van het platform verkopen. Of er vraag is hangt natuurlijk gewoon af van waarde bedrijf en je vraagprijs. Vandaar dat zo'n markt ook niet altijd open moet zijn, maar bijv. 2x per jaar. Dan heb je genoeg concentratie om het te laten werken.

Verder kan natuurlijk het bedrijf overgekocht worden door een 3e partij, dan kan je daarvan profiteren.

Het gaat er om dat equity funding gewoon een stuk riskanter is dan leningen, maar met een kans op een grotere winst. Het is wat mij betreft dus veel spannender en interessanter dan leningen, maar nog meer geldt: spreiden en alleen spelen met geld dat je kan missen.
pi_158128259
Naam: Spare Rib Express Tilburg
Leendoel: Overig
Bedrag: 70.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,49

Volgens mij is de dam gebroken bij GvE, alle projecten worden nu op de site gedumpt.
pi_158128267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:16 schreef redbull666 het volgende:
Dan kan je dus intern je aandelen aan andere leden van het platform verkopen.
En jij denkt dat daar ooit een aandeeltje van zeg 100 euro verkocht is?
pi_158128281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:10 schreef najra1990 het volgende:
Die nieuwe van GvE heeft idd een hoge gradon rating... maar als je de cijfers doorkijkt van creditsafe zit er een duidelijk stijgende lijn in wat betreft de waarde van het bedrijf etc. Wat vind de rest??
Ik vind dat die onderbroeken lekker zitten, heb er 2 van :)

edit: 400 ingestopt.
pi_158128291
Spare Rib Express Tilburg

Was al druk aan het zoeken naar een incentive, maar helaas :-)
pi_158128301
quote:

[..]

Ik heb boxershorts van ze, het wordt een beetje het exclusieve alternatief voor Björn borg
pi_158128331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik vind dat die onderbroeken lekker zitten, heb er 2 van.
Twee onderbroeken? verzamel je ze of zo?
pi_158128407
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Twee onderbroeken? verzamel je ze of zo?
Euh nee, maar ik heb toevallig 2 boxers van dat merk in de kast liggen en af en toe heb ik ze aan en daarna gaan ze de was in en weer opnieuw de kast in :)

En om je voor te zijn: op de dagen dat ik ze niet aan heb, heb ik onderbroeken van een ander merk aan :)
pi_158128476
Ik vermoed dat Mu de onderbroekenlol graag geskipt zou zien ;)
pi_158128480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

loopt niet zo snel vol als andere keren naar mijn idee. Qblgataire stap jij er nog in?
De lening wordt ook door de moeder holding getekend. Met een niet ontrekkings verklaring.
Ik twijfel. Wat denken jullie.
Ben gisteren al ingestapt. Laagst mogelijke bedrag dat wel.
Pecunia non olet
pi_158128758
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:19 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

En jij denkt dat daar ooit een aandeeltje van zeg 100 euro verkocht is?
Nee, aangezien er nog geen interne markt bestaat. Die feature moet nog ontwikkeld worden. Dit systeem werkt in UK/USA wel. Als het even eenvoudig is om een aandeel van 100 euro als 100.000 euro te kopen, dan zorgt marktwerking er wel voor dat die precies dezelfde waarde hebben, relatief.
pi_158128849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:20 schreef Remond1977 het volgende:
Is wel een aardig bekend merk.

Vandaag toevallig in de aanbieding

https://www.goeiemode.nl/groep/muchachomalo*-ondergoed_5277.html?target=1

[..]

nog nooit van gehoord, maar met een ouderwetse BB rating moet er wat bijzonders zijn om hem mee te nemen (MVO/rente/onderwerp). Dat is er niet dus ik laat deze lopen.

Evenals de Sparerib boer.
pi_158128935
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:54 schreef CaLeX het volgende:

[..]

nog nooit van gehoord, maar met een ouderwetse BB rating moet er wat bijzonders zijn om hem mee te nemen (MVO/rente/onderwerp). Dat is er niet dus ik laat deze lopen.

Evenals de Sparerib boer.
Wat (naar mijn mening) in ieder geval positief is, is dat de onderbroeken al 8 jaar bestaan.
pi_158129092
Ik koop mijn onderbroeken alleen maar in Zweden.
Zit een aantal keren per jaar voor m'n handel in Malmö en daar neem ik ze mee
http://tigerofsweden.com/nl/men/clothing/underwear/
pi_158129108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:58 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wat (naar mijn mening) in ieder geval positief is, is dat de onderbroeken al 8 jaar bestaan.
Zeker, maar ik doe geen Graydonrating van 1,25+ tenzij er een goede reden tegenover staat. Zelfde met 5/5s classificatie.

Combinatie ervan heb ik wel met WakaWaka (5B), maar als een dergelijk project misloopt dan kan ik daarmee leven.
pi_158129482
quote:

[..]

lol! De onderbroeken zitten bijna vol! :)
pi_158129864
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ben gisteren al ingestapt. Laagst mogelijke bedrag dat wel.
Valt de mannen, na de tamtam die Verhaar heeft gemaakt, vermoedelijk een beetje tegen met welke snelheid hij vol loopt.Afijn kunnen wij tenminste fatsoenlijk nadenken.
Ik heb hem na :? ook meegepakt.
Hoewel ik toch wel twijfels heb.
425K in de ene B.V. geleend, 350K in de andere B.V..
Wat ik wel vreemd vind dat de lening die ik gister genoemd heb van 175K aan ToLocal niet in de pitch vermeld staat. Is blijkbaar van andere eigenaren. Nog even nagekeken is van dezelfde eigenaar. vreemd!

Afijn de hoge omzet, de winst in de huidige onderneming van 300K dit jaar en het hoge eigen vermogen heeft de doorslag gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-12-2015 16:30:19 ]
pi_158130093
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Als andere platforms maar iets te vage zekerheden of financiėle gegevens publiceren ontploft het hier. Collin presenteert zekerheden van lik m'n vestje. Compleetheid van cijfers is 0 en toch wordt er geļnvesteerd
pi_158130153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:01 schreef rockenfeller het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Als andere platforms maar iets te vage zekerheden of financiėle gegevens publiceren ontploft het hier. Collin presenteert zekerheden van lik m'n vestje. Compleetheid van cijfers is 0 en toch wordt er geļnvesteerd
Valt mij ook op. Is er nog een reactie gekomen op de 1e default van CCF?
pi_158130159
quote:
Ik heb niets via Collin lopen, heb nog niet heel vaak iets gezien van die moet ik hebben en als ik het zag was het toch al vol :)
pi_158130188
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Valt mij ook op. Is er nog een reactie gekomen op de 1e default van CCF?
Nee, ik denk dat niemand hier die heeft.
pi_158130539
Ik doe niks met Collin.
Voor zover ik het kan beoordelen is dat vooralsnog een juiste keuze :)
pi_158130622
En ik heb bl
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
Ik doe niks met Collin.
Voor zover ik het kan beoordelen is dat vooralsnog een juiste keuze
En wacht altid het oordeel van bley af.
Ik zit op KoM (25), IVM (2) , AGD (1), symbid (1), LaH (20)

en wil juist een beethje afbouwen wat betreft aantallen platforms.
Voor Collin dus even geen plek.
pi_158130641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
Ik doe niks met Collin.
Voor zover ik het kan beoordelen is dat vooralsnog een juiste keuze
Dat zal de tijd leren. Ik heb voor de spreiding wel een aantal zaken bij hen lopen. Maar ik ben het met jullie eens dat de financiele informatie te summier is. Ik heb ze daar al een paar keer op aan gespproken. De informatie voorziening van IVM is mijn faforiet.
pi_158130726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zal de tijd leren. Ik heb voor de spreiding wel een aantal zaken bij hen lopen. Maar ik ben het met jullie eens dat de financiele informatie te summier is. Ik heb ze daar al een paar keer op aan gespproken. De informatie voorziening van IVM is mijn faforiet.
Alleen dat dashboard.
Aflossingschema zonder onderscheid tussen rente en aflossing.
Alles staat er twee keer in
Geen echte totaaloverzichten.....3
Ik heb het gevoel dat ik me gelemaal gek zit te klikken.
pi_158130737
IVM vind ik ook een dikke prima.
Enige minpuntje daar is laag aantal pitches.
pi_158130744
idd ravigotte.
Qua dashboard is IVM er nog niet
pi_158130773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:29 schreef bleyenburg het volgende:
idd ravigotte.
Qua dashboard is IVM er nog niet
Mjin eerste investering in IVM was het moment dat ik besloot weer zaken op papier te gaan bewaren.
pi_158130779
Als de verfmenger op AGD er nou eens een procentje opgooit..... :)
pi_158130784
vraag me wel eens serieus af hoe het zit met de zorgplicht van in dit geval Collin richting investeerders. Banken verkochten woekerpolissen en de basis hiervan was geen goede informatievoorziening waarop iemand een goede keuze kon maken. Lijkt mij hier ook een beetje het geval.
pi_158130789
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende:
of 5% premie.
pi_158130804
ik heb er nu 3 lopen op IVM.
Bier, steigers en transport
pi_158130818
@ Rockenfeller: dat zeg ik al een tijdje.
Het wachten is op de eerste case die daarop gestoeld is.
(case als in: rechtszaak)
pi_158130842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:30 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

of 5% premie.
Kerel... laat het los. Die premie komt nooit en te nimmer meer terug, harm heeft dit alleen gedaan om onze zieltjes naar agd te krijgen en nu gaan sommigen van ons nooit meer terug en blijven daar investeren.
pi_158130871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:30 schreef rockenfeller het volgende:
vraag me wel eens serieus af hoe het zit met de zorgplicht van in dit geval Collin richting investeerders. Banken verkochten woekerpolissen en de basis hiervan was geen goede informatievoorziening waarop iemand een goede keuze kon maken. Lijkt mij hier ook een beetje het geval.
Peter Verhaar alert...

Nee zonder dollen. Als de cijfers, de man of het product mij niet duidelijjk zijn dan doe ik al niet mee. Dan stel ik niet eens meer vragen. En zoals ik al eerder zeg. Maximaal 1 BV met hoofdelijke aansprakelijkheid. Als er holdings bijzitten en zo dan ben ik ook pleite.

Ik redeneer denk ik andersom dan anderen: ik doe NIET mee, tenzij .....
pi_158130995
dat heb ik met vreemdgaan....
Ik doe het NIET, tenzij......
pi_158131043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:30 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vermoed dat Mu de onderbroekenlol graag geskipt zou zien ;)
Tjonge, vandaag even weinig online geweest, dus inderdaad wel weer even bezig om bij te lezen. Wat een onderbroekenlol.... :+
pi_158131045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:41 schreef bleyenburg het volgende:
dat heb ik met vreemdgaan....
Ik doe het NIET, tenzij......
Het kan ademen?
pi_158131114
quote:
Ik zit ook nog steeds niet in Collin. Ik heb een paar keer naar een project gekeken en daar kon ik niet warm voor lopen, nog los van de kosten die ze berekenen. Dus ja, voor mij geen reden om te ontploffen.
pi_158131196
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende:
Daar heb ik stevig toegezegd. Degelijker kun je ze niet hebben
pi_158131273
Ik ga ook wat doen in de IVM verf.
Bedrag ligt er aan.
Bij deze rentestand een gemiddeld bedrag.
als hij ophoogt denk ik serieus dat ik mijn max. erin doe
pi_158131362
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:50 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Daar heb ik stevig toegezegd. Degelijker kun je ze niet hebben
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nog zo'n rampjaar als 2014 en het was einde oefening geweest. Maar ja langs de afgrond groeien de mooiste bloempjes😊
Pecunia non olet
pi_158131408
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nog zo'n rampjaar als 2014 en het was einde oefening geweest. Maar ja langs de afgrond groeien de mooiste bloempjes😊
En is 2013 en 2015 ook niet heel best.
Ik zie dus eigenlijk alleen maar heel goede prognoses.

Laten we er maar vanuit gaan de de prognoses kloppen.
pi_158131423
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt. Maar hij ziet dat hij het anders aan moet pakken en dat is ondernemerschap.
pi_158131450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:53 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ga ook wat doen in de IVM verf.
Bedrag ligt er aan.
Bij deze rentestand een gemiddeld bedrag.
als hij ophoogt denk ik serieus dat ik mijn max. erin doe
Op ¤ 1.000 investering is 1% meer rente ¤5 per jaar
pi_158132197
Nog meer troubles bij GVE :(
SPOILER
pi_158132206
welke was dat?
pi_158132266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:49 schreef bleyenburg het volgende:
welke was dat?
SPOILER
pi_158132296
dank aborren
pi_158132580
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:48 schreef aborren het volgende:
SPOILER
Dit was een van mijn eerste investeringen en ik deed toen nog niet echt aan spreiding. Deze kan heel erg pijn gaan doen....
pi_158132760
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:53 schreef aborren het volgende:

[..]

SPOILER
Lees het faillissementsverslag. Niemand had pandrechten!!! Hoppa alles voor de boedel

Daar had de beste man van RF vorige week wel gelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door rockenfeller op 09-12-2015 18:28:21 ]
pi_158132767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:48 schreef aborren het volgende:
SPOILER
Da's nummer zoveel bij mij, wijs er even nadrukkelijk op dat het hier om een CAT. EEN activiteit gaat (met een 'bijbehorend' lage rente). Ik heb nieuwe cf-investeringen al op een zeer laag pitje gezet, en zie dan ook met verbazing de vrolijke cat. 5 investeringsdiscussies hier.
pi_158132902
Weet iemand zo de hoofdsom nog? Als dat meevalt telt de hoofdelijke aansprakelijkheid wellicht nog. Helaas lette ik daar toen nog te weinig op
pi_158132964
Betreffende meneer heeft 3 maal (!) 50K afgetikt via GvE
pi_158133504
hoe bedoel je "3x 50K afgetikt"?
totaal 150K geleend?
pi_158133523
is er een linkje naar dat faillisementsverslag beschikbaar aub?
pi_158133795
Er staat een pareltje op fundingcircle.
GeJo advies: rente zowat 14%
bij de cijfertjes staat alles, maar dan ook alles, in 2013, 2014 en 2015 op 0 (NUL)
Omzet, winst, activa, bedrijfsresultaat, passiva...... alles 0 (als in niksie, nada, noppes)
Hoe kan je zoiets nou serieus nemen.

Ze hebben huur- en belastingschuld(en).
Die willen ze consolideren.
Vragen 150K. In 5 jaar af te lossen.

Zelden zoiets slechts gezien
pi_158133832
Die schoenenman uit Limburg die eerst op KOM zat en later bij FNC zijn geluk beproefde, is die nou nog volgekomen?
pi_158133846
Resultatenrekening

Afgelopen jaar

01-01-2015

Jaarbalans

31-12-2014

Jaarbalans

31-12-2013
Netto-omzet ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Bruto-winst ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Personeelskosten ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Overige kosten ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Bedrijfsresultaat ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Financieel resultaat ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Resultaat voor belastingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0

Balans

Afgelopen jaar

01-01-2015

Jaarbalans

31-12-2014

Jaarbalans

31-12-2013
Totaal activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Vaste activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Vlottende activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Overige activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Totaal passiva ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Eigen vermogen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Langlopende schulden ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
L.S. bij kredietinstellingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Kortlopende schulden ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
K.S. bij kredietinstellingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
pi_158133889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:06 schreef bleyenburg het volgende:
Resultatenrekening

Afgelopen jaar

01-01-2015

Jaarbalans

31-12-2014

Jaarbalans

31-12-2013
Netto-omzet ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Bruto-winst ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Personeelskosten ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Overige kosten ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Bedrijfsresultaat ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Financieel resultaat ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Resultaat voor belastingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0

Balans

Afgelopen jaar

01-01-2015

Jaarbalans

31-12-2014

Jaarbalans

31-12-2013
Totaal activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Vaste activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Vlottende activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Overige activa ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Totaal passiva ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Eigen vermogen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Langlopende schulden ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
L.S. bij kredietinstellingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
Kortlopende schulden ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
K.S. bij kredietinstellingen ¤ 0 ¤ 0 ¤ 0
:') Gewoon niet vertellen hoe slecht het gaat, dan kunnen er nog wat investeerders hun geld verliezen.
pi_158133943
Moervast op KoM accepteert na diverse reacties van investeerders sinds gisteren wel hoofdelijke aansprakelijkheid. Interessanter om nu te investeren? Ik zal hem nog eens goed doornemen.
pi_158133980
quote:

[..]

Lees ik nou goed dat je die 400 euro in je eigen onderbroek hebt gestopt? En dat ze daarom zo lekker zitten? 😏
pi_158133985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:54 schreef bleyenburg het volgende:
is er een linkje naar dat faillisementsverslag beschikbaar aub?
http://www.faillissements(...)slag.aspx?vid=221445
(Wel een eigen login nodig)
pi_158133996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:06 schreef bleyenburg het volgende:
Die schoenenman uit Limburg die eerst op KOM zat en later bij FNC zijn geluk beproefde, is die nou nog volgekomen?
Ja. Op FC komt in principe alles vol. Ze leggen meestal zelf wat bij
pi_158134038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:10 schreef crowd_funder het volgende:
Moervast op KoM accepteert na diverse reacties van investeerders sinds gisteren wel hoofdelijke aansprakelijkheid. Interessanter om nu te investeren? Ik zal hem nog eens goed doornemen.
Het is een kale kip. Ik vraag het me af. Bij een achtergestelde lening door de verkoper wordt het wel.interessanter
pi_158134127
quote:
Ik kan hem zonder login inzien
pi_158134249
dank voor de link.
pi_158134351
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:12 schreef Underdoggy het volgende:
Dit was een van mijn eerste investeringen en ik deed toen nog niet echt aan spreiding. Deze kan heel erg pijn gaan doen....
Mag ik voor de statestieken nog even het rente percentage en het totale leenbedrag. Alvast bedankt
pi_158134385
Naregendezon: heeft u dat faillisementsverslag al bekeken?
zo ja, wat is het eerste wat in u opkomt?
pi_158134392
De onderbroeken zitten vol ;)

Ik heb dat verslag net uit interesse gelezen, teveel afhankelijk van 1 opdrachtgever en als het daar mis gaat, dan ga je zelf mee. Verder balen natuurlijk, zeker gezien 'de zekerheden van een cat 1 project'. Is van ver voor mijn CF tijd.
pi_158134814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef bleyenburg het volgende:
Geen tijd moet nu weg voor de hobby. Wil nog wel graag de zaken voor de statestiek weten kan ik mijn excel weer sluiten
pi_158134837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef crowdiefunder het volgende:
De onderbroeken zitten vol ;)

Ik heb dat verslag net uit interesse gelezen, teveel afhankelijk van 1 opdrachtgever en als het daar mis gaat, dan ga je zelf mee. Verder balen natuurlijk, zeker gezien 'de zekerheden van een cat 1 project'. Is van ver voor mijn CF tijd.
Stond laatst een stuk over in het FD. Ging over een tussenpersoon (in de vorm van een vennootschap) die dergelijke aannemers in huurde. Deze tussenpersoon kreeg ruzie met de hoofdaannemer en ging failliet. Vervolgens konden de kleine bedrijfjes naar hun centen fluiten.

Overigens is het faillissement al op 30 juli uitgesproken
pi_158135195
Sneu als je zo ziet dat bedrijven over de kop gaan omdat hun klanten failliet gaan...
pi_158135397
debiteurenbeheer is een zwaar ondergewaardeerd fenomeen (helaas)
pi_158135457
Echt hoor....als er ergens een debiteurenstand ter verpanding wordt aangeboden, vraag dan maar gerust even door.
Hoeveel, hoe oud, wie, wat, waar....

Ik denk dat je bij dergelijke gevallen 40-80% niet mee kan nemen in je zekerheidsstelling
pi_158135943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef bleyenburg het volgende:
Echt hoor....als er ergens een debiteurenstand ter verpanding wordt aangeboden, vraag dan maar gerust even door.
Hoeveel, hoe oud, wie, wat, waar....

Ik denk dat je bij dergelijke gevallen 40-80% niet mee kan nemen in je zekerheidsstelling
Helemaal mee eens maar 60% is meer dan niets
pi_158137385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef bleyenburg het volgende:
Niet helemaal doorgelezen, maar als ik al lees dat er niet voldaan is aan de boekhoudplicht gaan mijn haren al overeind staan. Sterkte voor diegene die er inzitten.
pi_158137732
Ik zit er niet in, maar....
De faillisementsuitspraak is van juni.
Heeft GvE zich uberhaupt wel bij de curator gemeld of zijn ze nu pas wakker geworden?
Hoe kan het dat GvE het nu pas aan de investeerders verteld?
pi_158138246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef najra1990 het volgende:
Sneu als je zo ziet dat bedrijven over de kop gaan omdat hun klanten failliet gaan...
Dat is inderdaad sneu, maar dit bedrijf had zelf zijn boekhouding ook niet op orde.
pi_158138298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:03 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik zit er niet in, maar....
De faillisementsuitspraak is van juni.
Heeft GvE zich uberhaupt wel bij de curator gemeld of zijn ze nu pas wakker geworden?
Hoe kan het dat GvE het nu pas aan de investeerders verteld?

Tja, dat is niet de eerste keer. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze bij GvE in de maanden daarna geld binnen gekregen hebben, maar het zou in theorie kunnen. Ik denk dat het verstandig is dat iemand die er wel in zit dit gaat navragen bij GvE en het ons ook even laat weten. Ik ben benieuwd.
pi_158138749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:29 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik heb dat niet vaak gelezen en nooit geschreven.. Wel bedacht dat bij een default er soms best anders afgerekend kan worden. En dat dan de zekerheiden minder van belang zijn.
En wat mij betreft is ook de term 'ons Wiebke' niet sexistis bedoeld. Ik denk dat als er een man met zo'n vrolijk jurkje aan een kerstwinkel zou openen dat dat dan 'ons jantje' was geweest.
[kroegmodus]
nee, "ons Wiebke" bekt gewoon lekker *)
[/kroegmodus]
Ik zag kreeg nog wel een update in de mail, ze doet zeker aan marketing.
SPOILER
Signature
pi_158139183
voor de geļnteresseerden: faillissementsverslagen zijn via deze link kosteloos

http://insolventies.rechtspraak.nl

Ook de hekkenboer staat er al op

[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 09-12-2015 22:00:36 ]
pi_158147129
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/01TPv63SdL5t-20697

Leningaanvrager: Watergames & More
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden
జ్ఞ‌ా
pi_158147141
Zat een halfuur geleden in de mail. Nu al bijna vol (275k).
జ్ఞ‌ా
pi_158147242
Heeft een negatief vermogen...
Doordat ik een beetje met de handrem erop investeer, laat ik deze lopen..
pi_158147288
quote:
3s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:35 schreef het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/01TPv63SdL5t-20697

Leningaanvrager: Watergames & More
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden
Het vreemde is dat 2 van de 3 B.V.'s die tekenen een verhoogd Dun & Bradstreet risico hebben en bovenaan in het pictogram voor de lening laag Dun & Bradstreet ricico wordt weergegeven.

Dun & Bradstreet
De Dun & Bradstreet Score voor Watergames & More B.V, en Solid Mountain B.V. kwalificeert een Verhoogd risico. Voor JAPA Holding B.V. wordt een Laag risico gescoord.
pi_158147313
Hoe klinkt een automatische check op de KVK-nummers van de crowdfundingprojecten op insolventies?
జ్ఞ‌ా
  donderdag 10 december 2015 @ 11:48:59 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_158147344
Leuke op Symbid, ben een regelmatige drinker van bier van de Leckere, ik heb er wat ingestopt.

https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren
pi_158147349
quote:
5s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:46 schreef µ het volgende:
Hoe klinkt een automatische check op de KVK-nummers van de crowdfundingprojecten op insolventies?
Dat klinkt goed! Voor alle projecten die ooit in de CF mailer hebben gezeten?
pi_158147549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Voor alle projecten die ooit in de CF mailer hebben gezeten?
Ja zoiets? Is tot nu toe alleen maar een idee hoor.
జ్ఞ‌ా
pi_158147560
end
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')