abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158103261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:11 schreef Gijsbertus het volgende:
Heb Belair diner laten schieten..
Kreeg zelf ook een andere "crowdfundactie' in mijn mailbox..

https://boxxonwheels.eu/boxx-on-wheels/obligaties/

Met mijn verhuizing heb ik hier mijn spullen opgeslagen. Vandaar dat ik deze mail heb gekregen..
Eind deze maand ga ik over (even checken hoe de staat van mijn spullen is...)

Is dit bekend bij jullie en hoe kijken jullie hier tegen aan?
Eerste project was 2622 bij GvE. Ook 11%. 32 termijnen reeds ontvangen. Ben nu op zoek naar de adder onder het gras. Rente was toen al erg hoog. Is t nu nog steeds. Risico op zich !
Investeerder sinds 2007.
pi_158103353
De rente op het project van regiofund zou na 14 dagen toch omhoog gaan?
pi_158103487
Eigenlijk wilde ik geen Fit20 meer, maar gezien het geringe bedrag en het geld dat hij er zelf in stopt toch maar meegepakt.
pi_158103490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:05 schreef rockenfeller het volgende:
De rente op het project van regiofund zou na 14 dagen toch omhoog gaan?
Onze vriend dacht inderdaad dat 14 dagen wel genoeg was, en daarna eventueel de condities aangepast konden worden voor het laatste zetje. Maar eigelijk vond hij 14 dagen al lang genoeg voor een pitch voor zijn platform.. Denk dat hij het iets te hoog ingeschat heeft. Misschien heeft hij wat last van het Chiu virus. :)
Hij zou trouwens de start datum van de pitch toevoegen , heeft hij volgens mij ook niet gedaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 13:18:57 ]
pi_158103559
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima.
Ik heb ook nog een ander idee. Het lijkt mij wel leuk om Harm of zijn collega's even de hand te schudden en in de ogen 👀 te kijken. Als Harm nu even een aantal van die pakketjes in de auto gooit, dan zorg ik dat, als hij trek heeft, er een lekkere kop koffie klaar staat. 😄
De pakketjes van Joop staan klaar om op de post te gaan. Hij gaat zn best doen deze week te versturen.

Wat betreft een meet en greet. Lijkt ons leuk. We gaan kijken of we dat kunnen combineren met een kijkje in de keuken van Eurostolz. komen we op terug ;-)
pi_158103628
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:37 schreef bleyenburg het volgende:
Ik zou wel eens willen kijken daar, als die menger eenmaal operationeel is.
Hi Bleyenburg,

Vinden we een leuk idee. We gaan kijken of we met Eurostolz een meet en greet kunnen organiseren. We komen hier op terug! ;-)

Grtz, Harm
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:26:46 #57
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158103853
Een paar recepten voor de paddo's vind je bijv. op deze site.
Enoki
Eryngii
Trompette
Ziet er allemaal verrukkelijk uit.
Ik vraag me af of ik de paddo's op krijg voordat ze over de houdbaarheidsdatum zijn.
pi_158104000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:10 schreef Ernie58 het volgende:
Eigenlijk wilde ik geen Fit20 meer, maar gezien het geringe bedrag en het geld dat hij er zelf in stopt toch maar meegepakt.
Ik kan de eigenaar niet op linked in of op internet vinden. In de pitch staat ook niet veel over hem. Zoals Bleyenburg zegt de vent maakt de tent zolang ik de vent niet ken steek ik geen geld in de tent, ook al lijkt hij het financieel goed voor elkaar te hebben door op 29 jarige leeftijd 50.000 zelf in te brengen.
pi_158104271
Het lijkt wel vrijdag vandaag:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Project:12087 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,24
Creditsafe score:16
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:9,0%
pi_158104499
Ik kreeg net bericht van KOM dat ze de termijn van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vandaag binnen hebben gekregen. Er was iets met complicaties bij een zwangerschap waardoor het langer duurde.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:55:05 #61
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_158104528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:44 schreef dbrmnn het volgende:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Die is wel erg risicovol. Vanaf dag 1 gemiddeld 790 euro per dag omzet draaien lijkt me ook wel wat optimistisch. En een ondernemer die allerlei uiteenlopende bedrijfjes had/heeft en in een sociale huurwoning woont. En hij brengt zelf ook niets in?
Chaos is a ladder.
pi_158104623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:39 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Minimale inleg is E1000 die 5 jaar vast staat...
Rente van 11% die per kwartaal uitbetaald wordt.
Klinkt interessant
Deze lijkt mij ook heel interessant. Jammer dat de zekerheden wat minder zijn en de financiële informatie die gegeven wordt bijna nihil is. Daar zal ik vanavond eens voor mailen.
Iemand tips over welke vestiging het meest belovend is?
pi_158104713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:44 schreef dbrmnn het volgende:

Nieuw project (GVE)
Café Het Glas in Lood
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Man man man. Leest niemand bij GvE de pitch een keer door voordat deze online gaat! Wat een zinsopbouw! De platforms hebben een zorgplicht richting investeerders maar ook richting ondernemers. De beste man gaat een schuld van 45K aan.
pi_158104719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:53 schreef iw84t het volgende:
Ik kreeg net bericht van KOM dat ze de termijn van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vandaag binnen hebben gekregen. Er was iets met complicaties bij een zwangerschap waardoor het langer duurde.
Hopelijk gaan de komende 9 maanden dan wel goed...
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158104734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:11 schreef Gijsbertus het volgende:
Heb Belair diner laten schieten..
Kreeg zelf ook een andere "crowdfundactie' in mijn mailbox..

https://boxxonwheels.eu/boxx-on-wheels/obligaties/

Met mijn verhuizing heb ik hier mijn spullen opgeslagen. Vandaar dat ik deze mail heb gekregen..
Eind deze maand ga ik over (even checken hoe de staat van mijn spullen is...)

Is dit bekend bij jullie en hoe kijken jullie hier tegen aan?
Geen ontheffing van de AFM. Dikke no go!!

Wij van wc eend........
pi_158104963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:03 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Geen ontheffing van de AFM. Dikke no go!!

Wij van wc eend........
Wel toch? Ze hebben die banner:
https://boxxonwheels.eu/w(...)spectus-1768x122.jpg

Vrijstelling/ontheffing, zelfde als https://www.oldliquorsinvest.com/

Overigens is die Boxx on wheels website echt zo traag als boter, wat een vreselijk ontwerp. Wel gaaf concept, ik had er nog nooit van gehoord, ik had het goed kunnen gebruiken bij mijn verhuizing vorig jaar.
pi_158105108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:15 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Overigens is die Boxx on wheels website echt zo traag als boter, wat een vreselijk ontwerp. Wel gaaf concept, ik had er nog nooit van gehoord, ik had het goed kunnen gebruiken bij mijn verhuizing vorig jaar.
ik vind het ook wel een leuk concept. De eigenaar verkoopt het ook goed denk ik.Ik vind het wel jammer dat hij de leningen in eigen beheer uitgeeft, bovendien weinig financiele gegevens en onderbouwing. Zoals het nu aangeboden wordt doe ik niet mee. Ik zou er serieus over nadenken als het via een gevestigd cf platform liep.
pi_158105204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:15 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Ik bedoel de ontheffing om te mogen crowdfunden. zie crowdfundregister AFM
pi_158105438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Precies : https://www.afm.nl/~/medi(...)dfunders-061115.ashx hier staan ze niet.. Met andere woorden ze rommelen zelf wat met obligaties.
pi_158105518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dit is dan wel erg verwarrend van de AFM! Blijkbaar is een ontheffing iets anders dan een vrijstelling?

Taaltechnisch toch bijna exact hetzelfde.
pi_158105527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies : https://www.afm.nl/~/medi(...)dfunders-061115.ashx hier staan ze niet.. Met andere woorden ze rommelen zelf wat met obligaties.
Volgens mij valt deze (en de likeuren) niet onder de noemer crowdfunden. Je gaat geen lening aan, maar je koopt obligaties. Het valt m.i. onder beleggen.
pi_158105578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij valt deze (en de likeuren) niet onder de noemer crowdfunden. Je gaat geen lening aan, maar je koopt obligaties. Het valt m.i. onder beleggen.
Van de website van de AFM

Investeringen in de vorm van verhandelbare aandelen en/of obligaties

Als het via uw platform mogelijk is om te investeren in ondernemingen door middel van het kopen van verhandelbare aandelen of een verhandelbare obligatie, dan is er sprake van de aankoop van effecten (financiële instrumenten). De AFM is van oordeel dat de activiteiten die een platform verricht, in ieder geval moeten worden aangemerkt als het ontvangen en doorgeven van orders van geldgevers met betrekking tot die financiële instrumenten (orderremissier). Daarnaast kan er sprake zijn van het plaatsen van financiële instrumenten.

U heeft voor het verlenen van deze beleggingsdiensten een vergunning nodig als beleggingsonderneming. Meer informatie over het aanvragen van deze vergunning vindt u hier.
pi_158105585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil er in dat ze geen tussenpersoon zijn, maar hun eigen leningen/obligaties in hun eigen bedrijf slijten.
pi_158105596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hopelijk gaan de komende 9 maanden dan wel goed...
:)
pi_158105608
Vandaag een interview op de Financiele Telegraaf met Martijn van Schelven (GVE) en Mark Lagerwaard (Crowdaboutnow). Interessantste vraag: "Er gaat wel eens iets mis. Hoe open kunnen jullie daarover zijn?" De man van Crowdaboutnow verklaarde "heel open " te zijn als er niet terug betaald wordt. Helaas reageerde van Schelven niet op deze vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')