Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente) • Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente) • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 18:36:21 ]
Op woensdag 2 december 2015 18:37 schreef crowd-fundi het volgende: [..] Ziet er goed uit! Mis nog wel de premie bij de BPP Of komt dat omdat ik tussentijds heb verhoogd?
Het grote verschil is wat mij betreft dat Oneplanetcrowd niet gloedjenieuw is. Bovendien vind ik een convertible/equity veel beter passen als je als (nieuw) platform zelf geld gaat vragen. Zo heeft Leapfunder het ook gedaan.
Ik ken Oneplanetcrowd nog niet zo goed verder, website ziet er wel veel beter uit daan tijdje terug! Maar er zijn momenteel bijv. 0 openstaande leningen, lopen die zo snel vol of moeten ze het meer hebben van hun groene-Kickstarter sectie?
Het blijft dus een dilemma. Aan de ene kant geeft het wel het voor de crowd, door de crowd gevoel maar zorgen zijn daarin ook terecht. Zou het niet verstandiger zijn als platforms enkele grote investeerders persoonlijk benaderen die via equity geld aanleveren. Of zou dat ook te tricky zijn? Voor groei heb je tenslotte geld nodig
Overigens heb ik ook wel wat bedenkingen bij die achtergestelde converteerbare leningen, zoals omschreven:
quote:
Wanneer er tijdens de looptijd een substantiële investeerder tenminste ¤100.000,- investeert, heeft u het recht om uw lening om te zetten in certificaten van aandelen in Oneplanetcrowd en daarmee mede-eigenaar te worden. Indien u ervoor kiest niet tot conversie over te gaan zal er op de eerstvolgende 1 januari na het moment van conversie aangevangen worden met de lineaire aflossing van de hoofdsom inclusief de opgelopen rente.
Dus zolang er niet een investeerder 100k in stopt, gebeurt er eigenlijk niks. Op het moment dat er 100k is krijg je dus de keuze... maar als (een groot deel van) de investeerders zijn geld terug wil (rente+aflossing), kan het bedrijf dus in de problemen komen omdat er voor 800k+ (in het geval van OPC) is geïnvesteerd en je dat met die 100k lastig gaat terug betalen.
Het duurt trouwens wel al even voordat een nieuwe Dierservice op KoM staat. Zullen ze er toch van afzien? Of eerst de 1e financieel afronden en uitbetalen?
Op woensdag 2 december 2015 13:50 schreef CaLeX het volgende: Hier roepen dat je betalingen die 1 werkdag te laat zijn mist zouden we toch niet meer doen?
Naar aanleiding van deze en eerdere opmerkingen heb ik de volgende regel in de OP opgenomen:
Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Op donderdag 3 december 2015 08:31 schreef djh77 het volgende: Het duurt trouwens wel al even voordat een nieuwe Dierservice op KoM staat. Zullen ze er toch van afzien? Of eerst de 1e financieel afronden en uitbetalen?
Een project dat je terug trekt weer plaatst en dan nog een keer terug trekt geeft vermoedelijk veel gezeur met de lener met misschien zelfs claims. Daarom is het oude project vermoedelijk blijven staan. Nu zouden we weer een nieuw project krijgen. Ik ga er daarom van uit dat KOM verstandig is en na alle commotie het aanzien van de CF branche niet verder schaadt en deze nieuwe dierservice projecten niet meer plaatst.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 09:04:26 ]
Klopt die is vol. Maar er zijn nieuwe aangekondigd in die pitch. Maar naar wij hopen grijpt KOM zijn kans om zich te rehabiliteren en deze nieuwe projecten niet meer te plaatsen. We zullen het zien. Het zou echt een aanfluiting voor de branche zijn als er meer geplaatst worden.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 09:06:06 ]
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Er is nu vooraf gezegd dat de lener wil gaan stapelen.
Iedereen die nu in Dierservice stapt die weet dat en mag dus niet meer boos worden als er een nieuwe komt. Als KoM ook bij de tweede aangeeft dat het een gestapelde financiering is heb ik er geen probleem mee.
Als inversteerder wist je vooraf waar je aan toe was.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
wat betreft stapelen bij dierenspul bij KOM: prima, mits helder en duidelijk vermeld. Los daarvan vind ik het dierenproject van de ratten besnuffeld.
Het omgekeerde kan ook: Ik herinner mij dat Enjoy Fresh (GVE) indertijd een 2e en wellicht 3e tranche aankondigde. Tot op heden nog niets verder van vernomen
Op donderdag 3 december 2015 10:31 schreef bleyenburg het volgende: wat betreft stapelen bij dierenspul bij KOM: prima, mits helder en duidelijk vermeld. Los daarvan vind ik het dierenproject van de ratten besnuffeld.
Klopt, ik weet heel veel redenen waarom ik niet aan dit project mee doe. Maar het stapelen van financieringen is in elk geval geen rede. Als een echt A+ een stapeling aankondigd zou ik er wel in stappen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Iedereen die nu in Dierservice stapt die weet dat en mag dus niet meer boos worden als er een nieuwe komt. Als KoM ook bij de tweede aangeeft dat het een gestapelde financiering is heb ik er geen probleem mee.
Als inversteerder wist je vooraf waar je aan toe was.
Misschien moet je nog eens nalezen wat er eerder naar boven is gekomen over de familie “dierservice”
Als jij en eventueel KOM nogmaals in zee wil gaan met een familie met een volgens de curator frauduleus faillissementsverleden, die met B.V. constructies bij verschillende platformen geld op wilde halen, die zich in allerlei bochten wringt om de schijn op te houden dat de dubieuze vader slechts een steeds wisselende ondergeschikte rol speelt in het nieuw opgerichte B.V. imperium, dan wens ik je veel geluk.
Ohja ik heb het nog niet gehad over het door ING op de veiling verkochte bedrijfspand pand van de failliete B.V.’s dat door de nieuwe B.V.’s volgens de pitch gehuurd wordt van de privé failliete vader. Wat voor een constructie zal daar nu weer achter zitten? Zou hier met met gelden onttrokken uit een faillissement gewerkt zijn? In de faillissementen zijn volgens de curator wel miljoenenschulden achtergebleven. Ik weet het natuurlijk niet precies maar de familie heeft wel de schijn tegen.
En natuurlijk hoop ik voor je dat je je geld niet kwijt raakt, maar kom dan niet hier op het forum klagen dat je nergens van wist.
Oftewel hier gaat het niet om al of niet aangekondigde gestapelde financiering. Hier is veel meer aan de hand. Dit soort bedrijven moeten CF platformen niet faciliteren.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 11:07:45 ]
Je hebt 10k% gelijk. Ik wil er ook absoluut iets mee te maken hebben. Het is wachten op de deafault. Misschien een leuke voor de volgende poll? En dan ook een poll met hoeveel schade er weer is aangericht.
Helaas is er formeel geen enkele rede om ze te weigeren. Andere BV, Zoon van enz. enz. Als je op familiebanden zo weigeren dan zouden er heel wat minder bedrijven in Nederland zijn. En daarbij zijn ze uiteindelijk NIET veroordeeld maar waren er slechts vermoedens.
Overigens heeft KoM alle waarschuwingen ook in de comments laten staan en ik schat zo in dat ook KoM niet heel blij is met deze pitch.
Kan iemand me helpen met de GvE-statistiek? In de OP staat nettorente is brutorente min .6 procent. Zelf kom ik voor Greenpower Nano(8,5%, 48mnd) uit op 8.18% zonder kosten meegerekend en 7.65% met kosten. Ik gebruik de BETfunctie in Excel om dit te bereken.
Op donderdag 3 december 2015 11:11 schreef RavigotteSaus het volgende: Je hebt 10k% gelijk. Ik wil er ook absoluut iets mee te maken hebben. Het is wachten op de deafault. Misschien een leuke voor de volgende poll? En dan ook een poll met hoeveel schade er weer is aangericht.
Helaas is er formeel geen enkele rede om ze te weigeren. Andere BV, Zoon van enz. enz. Als je op familiebanden zo weigeren dan zouden er heel wat minder bedrijven in Nederland zijn. En daarbij zijn ze uiteindelijk NIET veroordeeld maar waren er slechts vermoedens.
Overigens heeft KoM alle waarschuwingen ook in de comments laten staan en ik schat zo in dat ook KoM niet heel blij is met deze pitch.
Helaas is het in NL zo dat er maar weinigen zijn, die faillisements fraude plegen, die ook daadwerkelijk veroordeeld worden.
Een CF platform is niet verplicht te plaatsen en kan eventueel zonder opgave van redenen een leningvrager weigeren. Overgens denk ik, zoals je gemerkt hebt, dat hier genoeg redenen zijn om niet meer tot plaatsing over te gaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 11:28:53 ]
Eigenlijk toch wel jammer dat geen enkele FOK!-er er in zit.
Zo komen we nooit achter de afloop van dit project en weten we dus nooit wanneer ze er met de kas vandoor zijn. Misschien onder elkaar allemaal een tientje lappen zodat 1 persoon zich voor 100 euro inschrijft?
Of zullen we hem bij voorbaat al bij de defaults zetten?
Zo komen we nooit achter de afloop van dit project en weten we dus nooit wanneer ze er met de kas vandoor zijn. Misschien onder elkaar allemaal een tientje lappen zodat 1 persoon zich voor 100 euro inschrijft?
Of zullen we hem bij voorbaat al bij de defaults zetten?
En met de termijnen die die persoon terug krijgt kan mooi de mailer van gefinancierd worden
Op donderdag 3 december 2015 11:35 schreef Murene het volgende: En met de termijnen die die persoon terug krijgt kan mooi de mailer van gefinancierd worden
Winst??? Terugkomende termijnen? Wat een positiviteit!
Dus dan crowdfunden we een minimale inleg in een crowdfunding-project? En met de winst crowdfunden we de crowdfunding mailer?
Nee, de terugbetalingen worden gebruikt voor de mailer. Wanneer dit project in default gaat kan iedereen gaan juichen omdat we dit allemaal voorspeld hebben.
He verdorie door al dat gepost over dierservice heb ik de nieuwe Collin gemist. Een fietsen winkel in Amersfoort. Zit al 98% vol dus die hoef ik niet meer te lezen.
Leningaanvrager: Fietsboutique Vive le Velo Doel van de lening: Werkkapitaal Leningbedrag: ¤ 125.000 Rente: 8,00 % Looptijd: 60 maanden
@cfmailer, Kom er maar in! We hebben behalve het bijhouden van de email een nieuw taakje voor je verzonnen!
Nee, de terugbetalingen worden gebruikt voor de mailer. Wanneer dit project in default gaat kan iedereen gaan juichen omdat we dit allemaal voorspeld hebben.
Dus indirect crowdfunden we de CF-mailer? Maar omdat dat te saai is, zetten we dierservice er tussen?
Dus indirect crowdfunden we de CF-mailer? Maar omdat dat te saai is, zetten we dierservice er tussen?
- niet te serieus nemen, he -
Jij gaat er van uit dat CF-mailer nog iets terugziet van het geld?
Dan kunnen we wel van dichtbij bekijken hoe KOM dit aan gaat pakken. Zeker omdat het toch al een dubieus project is/was.
Gaaf! Investeerders die mee doen, niet om het rendement maar om te kijken hoe ze hun centen kwijtraken. Dat komt denk ik niet vaak voor. Alhoewel het best leerzaam is.
(ik geef toe ik heb wel vaker bewust aan een scam, niet CF, mee gedaan om te zien hoe het werkte.)
Op donderdag 3 december 2015 11:56 schreef RavigotteSaus het volgende: Gaaf! Investeerders die mee doen, niet om het rendement maar om te kijken hoe ze hun centen kwijtraken. Dat komt denk ik niet vaak voor. Alhoewel het best leerzaam is.
En dan een poll opzetten! Welk % van de 100,- krijgen we terug!
Mmm, dat is al vaak voorgekomen, het is hollen of stilstaan.
Het is ook december he. Bedrijven zijn druk bezig met de drukste maand van het jaar of willen niet vlak voor kerst nog allerlei financiele zaken moeten regelen.
Het is ook december he. Bedrijven zijn druk bezig met de drukste maand van het jaar of willen niet vlak voor kerst nog allerlei financiele zaken moeten regelen.
Klopt. De andere platforms lijken er toch niet veel last van te hebben. KoM heeft de meeste projecten ooit
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 03-12-2015 12:58:38 ]
Op donderdag 3 december 2015 12:59 schreef bleyenburg het volgende: @ djh: Ik kan met zekerheid zeggen dat GVE niet op vakantie is Horsemen an Naregendezon kunnen dit beamen
Daar ging ik ook niet van uit hoor. Hebben ze weer een afspraak bij GvE? indien ja zou het dan handig zijn om wat issues op te halen op dit forum?
Er zijn wat zaken besproken. Ik vond het positief hoe GvE erin staat. Uiteraard blijft er (wat mij betreft) altijd wel wat te wensen en kunnen dingen altijd beter.
Vooralsnog heb ik wel stellig de indruk dat de input vanuit hier wordt gewaardeerd en, beter nog, ook ter hand wordt genomen. Dit alles uiteraard binnen de grenzen van het mogelijke
Op donderdag 3 december 2015 13:27 schreef bleyenburg het volgende: Er zijn wat zaken besproken. Ik vond het positief hoe GvE erin staat. Uiteraard blijft er (wat mij betreft) altijd wel wat te wensen en kunnen dingen altijd beter.
Vooralsnog heb ik wel stellig de indruk dat de input vanuit hier wordt gewaardeerd en, beter nog, ook ter hand wordt genomen. Dit alles uiteraard binnen de grenzen van het mogelijke
Ik vind het wel jammer dat vooraf niet getoetst is of het lijstje dat jullie hadden compleet is en welke punten prioriteit hebben. Ik snap wel dat het met de beste bedoelingen is gedaan.
Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.
De drie hoofdpunten die besproken zijn: De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.
Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.
Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 14:07:27 ]
Helder, dank voor de update. Ik heb persoonlijk ook wel het idee dat GvE er alles aan doet om zaken zo soepel mogelijk te laten verlopen voor zowel investeerder als ondernemer, maar dat het soms niet zo overkomt. Juist ook door discussies op dit forum gaan sommige onderwerpen een eigen leven leiden, terwijl het zwijgen ook juist uit tactisch oogpunt kan zijn. Ik denk dat ze dan ook moeten zoeken naar de gulde middenweg... genoeg informatie verstrekken, waardoor zaken geen eigen leven gaan leiden, maar niet meer dan de hoog nodige informatie... ' t blijft dus heel lastig...
Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?
Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?
Laat ik hier dit op zeggen. Als een bedrijf zijn eigen broek op kan houden en de aandeelhouder gaat failliet. Is er voor het voortbestaan van het bedrijf op zich niets aan de hand. Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen. Dat is goed voor klantenleners, personeel en ons als investeerders. Immers een curator past maar een korte tijd op de aandelen en is geen lange termijn belegger. Wij hebben de indruk gekregen dat de Directie van GvE goed bezig is om de aandelen nu in handen van de curator op een goede plek te doen landen..
Op donderdag 3 december 2015 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende: Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen.
En dat hoef je inderdaad niet als een probleem te zien.
Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg.
Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.
De drie hoofdpunten die besproken zijn: De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.
Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.
Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?
Graag gedaan. We waren met 4. Horseman en ik waren vier maanden geleden geweest op ons initiatief naar aanleiding van wat kritische mails en telefoontjes van onze kant. Toen is besproken een klankbord groep op te richten van een aantal kritische cf beleggers. GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn. Leuk om elkaar live te ontmoeten!
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 15:32:48 ]
Op donderdag 3 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende: GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn.
Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende: Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Welkom! En meteen bedankt voor jouw waardevolle input!
Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende: Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Inderdaad welkom hier! Dat is zeker waardevolle informatie. Bedankt voor het uitzoeken Het zou mooi zijn als er iemand, die regelmatig op station Breda komt of er in de buurt komt/woont, in Breda zou kunnen kijken hoe het er daar voor staat. Dit is nu natuurlijk extra belangrijk geworden.
Op donderdag 3 december 2015 17:07 schreef crowd-fundi het volgende: Geweldig wat sommige forumleden voor de hele crowd betekenen! Bedankt hoor voor jullie inbreng bij GVE en het verslag hier.
Op donderdag 3 december 2015 12:27 schreef MB1982 het volgende: Iemand een mening over de openstaande projecten op Funding Circle? Zit te denken om iets in Winkeluitbreiding Slagerij te steken..
Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd. Zie dat hun projecten hier niet echt besproken worden. Slechte ervaringen met dit platform? Of gewoon niet interessant vergeleken de andere platformen?
Ter info: Vanavond heb ik de grafieken aangaande de mislukte projecten in OP bijgewerkt.
De 32 projecten. (22 definitief ,10 met nog hoop) in problemen grafisch weergegeven per 3-12-2015 . Note: de gegevens zijn zo goed mogelijk verzameld maar kunnen fouten bevatten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd. Zie dat hun projecten hier niet echt besproken worden. Slechte ervaringen met dit platform? Of gewoon niet interessant vergeleken de andere platformen?
Er zijn hier wel zeker investeerders bij FC. Misschien moet je nog even wachten tot ze langs komen.
Ik ben net begonnen met FNC (Fundingcircle). Heb nu een project lopen met een klein bedrag om te ondervinden hoe een en ander ingeregeld is. De rentepercentages bevallen mij wel. Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Ik kan er nu nog niks over zeggen, maar ik verwacht binnen een paar weken wat meer ervaring te hebben om te besluiten hoe verder met FNC
@naregendezon. Heel hartelijk dank voor je grafieken. Dat U nogal goed met cijfers bent was mij van de week al gebleken Erg fijn dat u uw expertise hier deelt.
Bedankt voor dit verslag (en voor dat jullie daar geweest zijn natuurlijk). Zeer nuttig. Dat geldt trouwens ook voor de andere informatie die jullie op dit forum plaatsen. Helaas kan ik zelf nog niet veel zinvols toevoegen.
Goed werk van allemaal, ik geniet van al jullie bevindingen iedere keer weer! Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en toch 50 euro overgemaakt naar Twino om het eens te proberen.. leest hier nog een ervaringsdeskundige mee? Ik snap niets van al die leningen, hoe kan het bijvoorbeeld dat er 20 projecten zijn die 116,05 ofzo vragen en waarvan er nog 94,15 open staat. Komt dit door de automatische investeringen? Toch vind ik de gevraagde bedragen raar. En op welke manier loop ik het minste risico?
Welkom en top meteen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Heb ook maar even een mailtje gestuurd naar FC over dat project wat niet uitbetaald is, heb ook het idee als ik dat formuliertje invul dat de mail nergens naar toe gaat
Inderdaad welkom hier! Dat is zeker waardevolle informatie. Bedankt voor het uitzoeken Het zou mooi zijn als er iemand, die regelmatig op station Breda komt of er in de buurt komt/woont, in Breda zou kunnen kijken hoe het er daar voor staat. Dit is nu natuurlijk extra belangrijk geworden.
Ook in Zutphen rommelt het blijkbaar. Ik zag op de site klaassenbv.nl dat daar een franchisenemer gezocht wordt. Ik ben bang dat ik niet in gebakken vis maar in gebakken lucht geïnvesteerd heb.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ernie58 op 03-12-2015 21:31:35 ]
Op donderdag 3 december 2015 20:32 schreef crowdfunder1991 het volgende: Goed werk van allemaal, ik geniet van al jullie bevindingen iedere keer weer! Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en toch 50 euro overgemaakt naar Twino om het eens te proberen.. leest hier nog een ervaringsdeskundige mee? Ik snap niets van al die leningen, hoe kan het bijvoorbeeld dat er 20 projecten zijn die 116,05 ofzo vragen en waarvan er nog 94,15 open staat. Komt dit door de automatische investeringen? Toch vind ik de gevraagde bedragen raar. En op welke manier loop ik het minste risico?
Bedragen zijn te verklaren doordat die in een andere valuta zijn verstrekt en vervolgens voor investeerders zijn omgerekend naar Euro.
Twino verstrekt eerst lening en gooit ze dan op hun platform. Openstaande bedragen is bedrag nadat andere investeerders een bedrag hebben aangewend. Omdat lening al verstrekt is kan het dus gebeuren dat deze gedurende looptijd slechts gedeeltelijk door externe investeerders gefund wordt.
Ook namens mij hartelijk bedankt voor de update. De inzet van jullie (NaRegenDeZon, Horsemen en Bleyenburg) wordt door mij zeer gewaardeerd.
Op donderdag 3 december 2015 20:44 schreef crowdiefunder het volgende: Heb ook maar even een mailtje gestuurd naar FC over dat project wat niet uitbetaald is, heb ook het idee als ik dat formuliertje invul dat de mail nergens naar toe gaat
Tegenwoordig reageren ze wel degelijk op die formuliertjes. Blijkbaar heeft de nieuwe eigenaar de club eens goed toegesproken.
Ik begreep dat de debiteur heeft toegezegd a.s. vrijdag (morgen) tot betaling over te gaan. Probleem was het uitblijven van betaling door eigen debiteur(en). Een verhaal waar ik nogal wat scepsis over heb. Het zegt namelijk veel over de actuele (blijkbaar krappe) hoogte van het werkkapitaal, een beeld dat compleet afwijkt van hetgeen geschetst werd in de pitch.
Ook in Zutphen rommelt het blijkbaar. Ik zag op de site klaassenbv.nl dat daar een franchisenemer gezocht wordt. Ik ben bang dat ik niet in gebakken vis maar in gebakken lucht geïnvesteerd heb.
En inderdaad, ik heb deze investering ook volledig afgeschreven. Wel weer eens een geval van een ondernemer die geheel stopt met communiceren nadat crowdfunding compleet is. Nooit iets laten horen over die toko in Den Bosch die gesloten is, misschien wat dat zelfs al voor/tijdens de crowdfunding? Geen idee, want geen informatie.
Tegenwoordig reageren ze wel degelijk op die formuliertjes. Blijkbaar heeft de nieuwe eigenaar de club eens goed toegesproken.
Ik begreep dat de debiteur heeft toegezegd a.s. vrijdag (morgen) tot betaling over te gaan. Probleem was het uitblijven van betaling door eigen debiteur(en). Een verhaal waar ik nogal wat scepsis over heb. Het zegt namelijk veel over de actuele (blijkbaar krappe) hoogte van het werkkapitaal, een beeld dat compleet afwijkt van hetgeen geschetst werd in de pitch.
Dat is geen goed teken na 3 termijnen. En dat nog wel voor een categorie A project met inderdaad een hoog werkkapitaal. Hopen op een eenmalig incident dan maar.
Ik heb zojuist mijn eerste investering die default gegaan is terug betaald gekregen van Twino. Het ging om een lening die 3-10-2015 is aangegaan en die 3-11 default is gegaan (looptijd van 2 maanden). Policy van Twino is om een lening 30 dagen na default terug te betalen en ik heb vandaag het bedrag direct uitgekeerd gekregen, inclusief de rente over de volle 2 maanden.
Erg netjes dus! Het grootste risico wat ik nu zie bij Twino is dat de website op zwart kan gaan.
Op vrijdag 4 december 2015 09:24 schreef crowdiefunder het volgende: Overigens heb ik deze week zeer weinig nieuwe projecten voorbij zien komen. Stilte voor de storm? Iedereen druk met Sinterklaas?
Graag gedaan. We waren met 4. Horseman en ik waren vier maanden geleden geweest op ons initiatief naar aanleiding van wat kritische mails en telefoontjes van onze kant. Toen is besproken een klankbord groep op te richten van een aantal kritische cf beleggers. GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn. Leuk om elkaar live te ontmoeten!
Mooi toeval, maar ook zeker goed dat jullie er weer heen zijn gegaan om het belang van hoor en wederhoor aan te tonen en in gesprek te gaan. Voor GvE is directe feedback vanuit de investeerders ook erg zinvol natuurlijk.
ProGauntlet is niet vol! Alleen de Early Bird waarbij je 5% vroeg inschrijf korting krijgt zit vol. Dit product kan in veel meer gebieden worden ingezet. Wat dat betreft zijn aanpassingen aan het product niet nodig maar zal voor de toepassing moet worden aangetoond dat het product voldoet. Zeker bij de Rail en Offshore maar ook voor andere sporten zijn voor dit product toepassingen denkbaar.
Een investeerder die hier veel geld in investeert kan dus ook een potentiële afnemer zijn die daar richting zijn klanten mee gaat aantonen dat hij ook betrokken is bij product ontwikkeling. Dit zijn verplichtingen die voorkomen uit VCA en ISO 18001 certificeringen.
Ahh toch nog wat Twino investeerders hier dus. Hoe investeren jullie? Gewoon random projecten of hebben jullie nog een strategie? Ik kan er nog niet duidelijk uithalen welke projecten wellicht een grotere kans van slagen hebben of welke überhaupt vollopen.
Allereerst bedankt dat jullie eigen tijd in steken om belangen van alle Crowdfunders te behartigen.
Ik zou het overigens wel prettig vinden als GVE hier wel af en toe zou reageren om bepaalde issues te verduidelijken. Op die manier kunnen ze een hoop onrust voorkomen en ook veel tijd besparen. Zelf heb ik al een aantal keer een lang gesprek gehad (telefoon) met de heer Adams van GVE over diverse onderwerpen. Waarbij ik de indruk had dat ik niet de eerste investeerder was waarmee hij deze onderwerpen besprak.
Allereerst bedankt dat jullie eigen tijd in steken om belangen van alle Crowdfunders te behartigen.
Ik zou het overigens wel prettig vinden als GVE hier wel af en toe zou reageren om bepaalde issues te verduidelijken. Op die manier kunnen ze een hoop onrust voorkomen en ook veel tijd besparen. Zelf heb ik al een aantal keer een lang gesprek gehad (telefoon) met de heer Adams van GVE over diverse onderwerpen. Waarbij ik de indruk had dat ik niet de eerste investeerder was waarmee hij deze onderwerpen besprak.
Van hieruit ook hulde voor de tijd. Ik zou het de volgende keer prettig vinden om vooraf geinformeerd te worden over de afspraak zodat er input vanuit andere forumleden meegenomen kan worden naar de klankbordgroep.
Op vrijdag 4 december 2015 10:38 schreef crowdfunder1991 het volgende: Ahh toch nog wat Twino investeerders hier dus. Hoe investeren jullie? Gewoon random projecten of hebben jullie nog een strategie? Ik kan er nog niet duidelijk uithalen welke projecten wellicht een grotere kans van slagen hebben of welke überhaupt vollopen.
Redelijk random maar let wel op omdat er ook door leners vervroegd wordt afgelost dat niet de eerste betalingen pas over een maand of wat komt. Ergo: check altijd payment schedule.
Vollopen maakt geen snars uit omdat lening altijd al door Twino is uitbetaald.
Redelijk random maar let wel op omdat er ook door leners vervroegd wordt afgelost dat niet de eerste betalingen pas over een maand of wat komt. Ergo: check altijd payment schedule.
Vollopen maakt geen snars uit omdat lening altijd al door Twino is uitbetaald.
Volledig mee eens. Kans van slagen maakt overigens weinig uit, als er een lening default gaat wordt een maand later de lening plus rente door Twino vergoedt. Ik pak zelf overigens doorgaans leningen met 1 maand looptijd. Ik heb al vaker gezien dat leningen voortijdig afgelost worden, dat heb ik bij de meerdere maanden leningen nog niet gezien, waardoor je weer extra rendement meepakt.
Volledig mee eens. Kans van slagen maakt overigens weinig uit, als er een lening default gaat wordt een maand later de lening plus rente door Twino vergoedt. Ik pak zelf overigens doorgaans leningen met 1 maand looptijd. Ik heb al vaker gezien dat leningen voortijdig afgelost worden, dat heb ik bij de meerdere maanden leningen nog niet gezien, waardoor je weer extra rendement meepakt.
kunnen jullie wat meer vertellen over twino? Wat zijn de specifieke elementen, waar zitten de valkuilen en risico's etc.
Zo een groot deel van de KoM betalingen zijn op tijd binnen . Ik had ze pas na het weekend verwacht. Meestal worden de uitbetalingen zo laat op de dag overgemaakt dat de banken het niet meer dezelfde dag kan verwerken.
[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 04-12-2015 11:21:57 ]
Op vrijdag 4 december 2015 11:15 schreef djh77 het volgende: Zo een groot deel van de KoM betalingen zijn op tijd binnen . Ik had ze pas na het weekend verwacht. Meestal worden ze te laat op de dag overgemaakt dat de banken het niet meer dezelfde dag kan verwerken.
Hier ook, maar ik mis 2 projecten die vanaf vandaag uitbetaald zouden gaan worden, even afwachten maar weer
Lendico heeft ook weer uitbetaald (inmiddels 1 lening op 61+ dagen te laat).
kunnen jullie wat meer vertellen over twino? Wat zijn de specifieke elementen, waar zitten de valkuilen en risico's etc.
Twino plaatst zogenaamde flitskredieten / paydayloans aangegaan in Letland, Georgie, Polen en Denemarken tegen een rentepercentage van minimaal 12,9%. Leningen varieren van 1 tot 24 maanden, ik weet niet zeker of ze ook langerlopende leningen hebben uitstaan.
De leningen zijn vooruitbetaald door Twino zelf (wat weer ondersteund wordt door moederbedrijf Finabay) zodat de uitbetaaldata al bekend zijn, de lening is immers al gestart, waarbij je een deel tot alles van deze lening kan overnemen van Twino.
Je krijgt maandelijks rente en aflossing uitbetaald, bij een default krijg je na 30 dagen je resterende inleg plus de rente die nog uitstaat tot aan uitbetaling terug van Twino.
Het grootste risico? Dat is mijns inziens dat Twino / Finabay de stekker eruit trekt danwel falliet gaat. Ga ze maar eens opzoeken in Letland, wordt een lastig verhaal denk ik. Er is vrij weinig bekend over de bedrijven; Finabay is opgestart in 2009 en hebben grote ambities, Twino is ergens in mei 2015 begonnen en is dus ook nog vrij jong.
Overigens wordt in Letland de euro gebruikt dus heb je geen valutarisico.
ProGauntlet is niet vol! Alleen de Early Bird waarbij je 5% vroeg inschrijf korting krijgt zit vol. Dit product kan in veel meer gebieden worden ingezet. Wat dat betreft zijn aanpassingen aan het product niet nodig maar zal voor de toepassing moet worden aangetoond dat het product voldoet. Zeker bij de Rail en Offshore maar ook voor andere sporten zijn voor dit product toepassingen denkbaar.
Een investeerder die hier veel geld in investeert kan dus ook een potentiële afnemer zijn die daar richting zijn klanten mee gaat aantonen dat hij ook betrokken is bij product ontwikkeling. Dit zijn verplichtingen die voorkomen uit VCA en ISO 18001 certificeringen.
Overigens ik ben wel een fan van dit product.
Ja in mijn enthousiasme schreef ik "volgeknald" ipv "early bird volgeknald"
Ik ben ook fan, het is een niche markt, maar wel een waar echt behoefte is aan een perfecte oplossing, die er nog niet is. Dus laten ze het maar gaan bewijzen!
Op vrijdag 4 december 2015 11:33 schreef djh77 het volgende: Nieuwe lening CCF tegen maar 6% zit ook gewoon binnen een uur vol. Wat een gekte ¤ 250.000 6,0% rente 60 maanden Investeerders: 161 ¤ 1.500 p.p.
Wel een mooi project, rente aan de lage kant. Jammer dat ik gisteren ook al heb ingeschreven bij de fietsenzaak. Had liever deze gehad
Klinkt weer ambitieus: In 2014 draaide Moervast een verlies van ¤ 36K met een omzet van ¤ 493K. De omzet in 2015 bedraagt ¤ 500K en de verwachte winst is ¤ 22K. De financiële doelstelling is om de huidige omzet van ongeveer ¤ 500.000 over drie jaar naar circa ¤1.5 miljoen te brengen met een daarbij behorende gezonde winstmarge.
Ik zie er niet zo snel een A-project in. E310K en looptijd van 50 dgn: E6.200 per dag. Ik zeg: uitdaging
[ Bericht 31% gewijzigd door djh77 op 04-12-2015 12:56:10 ]
Nou, ik ben ook wel heel benieuwd of we binnenkort achter het net zullen gaan vissen. Tot nu toe 11 van de 60 betalingen ontvangen.
Op vrijdag 4 december 2015 12:55 schreef komrad het volgende: Er vanuit gaande dat die 22k winst ook gehaald wordt (jaar is bijna over) , betaalt hij 16,5x de winst. Dat is nogal wat...
Hij betaalt de activa. De waarde hiervan is ¤ 360K. Hij legt zelf 50K in. Voorraad 250K, vaste activa 50K, debiteuren 60K. Zoiets?
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 04-12-2015 13:03:40 ]
Op vrijdag 4 december 2015 12:54 schreef gve74 het volgende: Nou, ik ben ook wel heel benieuwd of we binnenkort achter het net zullen gaan vissen. Tot nu toe 11 van de 60 betalingen ontvangen.
Kniertje in Op Hoop Van Zegen wist het al : De vis wordt duur betaald
Hij betaalt de activa. De waarde hiervan is ¤ 360K. Hij legt zelf 50K in. Voorraad 250K, vaste activa 50K, debiteuren 60K. Zoiets?
Ik denk dat hier belangrijk is hoe courant de voorraad is en hoe die gewaardeerd is. Dat kunnen wij niet zien. Daarnaast wil de ondernemer geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Zijn risico is dus max 50k als hij die tenminste in contanten in brengt. Zou best wel eens een inbreng in natura kunnen zijn als auto etc en het is maar de vraag hoe dat gewaardeerd is. Ik ga het nog eens opnieuw lezen. Ik zou ook nog wel eens wat meningen van andere horen.
Laatste faillissementsverslag van zijn vorige bedrijf even gelezen. Iedereen verdient een tweede kans en een keer op je bek gaan is helemaal niet erg. Maar hier staat wel wat verontrustends in. Twijfel twijfel
Laatste faillissementsverslag van zijn vorige bedrijf even gelezen. Iedereen verdient een tweede kans en een keer op je bek gaan is helemaal niet erg. Maar hier staat wel wat verontrustends in. Twijfel twijfel
Op vrijdag 4 december 2015 13:21 schreef najra1990 het volgende: Ik vind het project ook interessant, maar vind het leenbedrag te groot tov de rente en risico's...
Feitelijk zou de verkopende partij in zo'n geval een deel van de verkoopprijs met een achtergestelde lening mee moeten financieren. Bijvoorbeeld 100K . Dan weet je tenminste zeker dat er geen kat in de zak verkocht wordt. In dat geval zou ik vermoedelijk wel in stappen.
Hier ook, maar ik mis 2 projecten die vanaf vandaag uitbetaald zouden gaan worden, even afwachten maar weer
Lendico heeft ook weer uitbetaald (inmiddels 1 lening op 61+ dagen te laat).
Begin komende week verwacht ik lendahand.
Ik mis er ook eentje. Voor nu hou ik het maar op: opstartproblemen. Hopelijk bespreken we deze projecten aanstaande woensdag niet, maar is het geld voor die tijd netjes binnen.
Waar die A vandaan komt is mij weer niet duidelijk. Ik zie een bedrijf wat het afgelopen jaar verlies gemaakt heeft (zonder enige toelichting) terwijl ze naast de eigenaar maar 1 personeelslid hadden. Hebben ze dan zo weinig brutowinst gemaakt of waren de kosten zo hoog, we weten het niet. Dan gaat Agium de berekeningen maken op de geschatte gegevens over 2015 terwijl het volledige jaar 2014 beschikbaar is, maar ja, dat was een slecht jaar en daar kan je geen A uit toveren. Dan moeten we maar afwachten of de “charismatische Paul” echt wel zo charismatische overkomt bij de bestaande klanten en of de omzet juist niet in zakt. Ook zie ik nog dat de nieuwe ondernemer er ook weer niet zó veel vertrouwen in heeft, ook niet na alle gestelde zekerheden, dat hij hoofdelijke aansprakelijkheid aandurft. Ik laat hem lekker aan mij voorbij gaan.
Op vrijdag 4 december 2015 13:59 schreef bleyenburg het volgende: @ Rockenfeller: is het mogelijk het faillisementsverslag hier te plaatsen? Of een link daar naartoe? Bij voorbaat dank
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die fout zal hij waarschijnlijk niet meer maken. Ieder nadeel hep z'n voordeel
ik vind dat als er zoiets gebeurd is je de plicht hebt het netjes bij de pitch te vermelden. Natuurlijk loopt het daardoor minder snel vol maar eerlijk duurt het langst en iedereen weet waar aan begonnen wordt. Ik krijg hierbij het gevoel dat er bewust dingen achtergehouden worden.
Nu ik dit weet denk ik er niet eens over na, terwijl als er openheid met toelichting over was gegeven ik het nog wel had willen overwegen. Het zegt iets over de ondernemer en IMO is er sprake van een extra risico wat afgeprijsd moet worden.
ik vind dat als er zoiets gebeurd is je de plicht hebt het netjes bij de pitch te vermelden. Natuurlijk loopt het daardoor minder snel vol maar eerlijk duurt het langst en iedereen weet waar aan begonnen wordt. Ik krijg hierbij het gevoel dat er bewust dingen achtergehouden worden.
Nu ik dit weet denk ik er niet eens over na, terwijl als er openheid met toelichting over was gegeven ik het nog wel had willen overwegen. Het zegt iets over de ondernemer en IMO is er sprake van een extra risico wat afgeprijsd moet worden.
Staat er toch: Mijn loopbaan van de afgelopen jaren is een dynamische. Het bedrijf EVVM Infra BV is in 2012 helaas in staat van faillissement gesteld. Dit was een bedrijf met circa ¤12M omzet welke de laatste jaren erg veel last had van de economische malaise in de bouwwereld.
Staat er toch: Mijn loopbaan van de afgelopen jaren is een dynamische. Het bedrijf EVVM Infra BV is in 2012 helaas in staat van faillissement gesteld. Dit was een bedrijf met circa ¤12M omzet welke de laatste jaren erg veel last had van de economische malaise in de bouwwereld.
in de pitch staat dat ze in staat van faillissement gesteld zijn maar er staat niet dat de belastingdienst van mening is dat sprake is van onbehoorlijk bestuur als gevolg van het niet nakomen van verplichting ten aanzien van de boekhouding.
Ik heb even gekeken, maar die van ons schuitje heeft een spatie in de naam. Volgens de KvK zat hij oorspronkelijk in Waalwijk (overigens op een ander adres dan op de site staat) en is hij van daaruit naar het Stationsplein in Den Bosch verhuisd.
Gisteren heb ik via het contactformulier op zijn (al lang niet bijgewerkte site) gevraagd op welke stations hij zit, daar is tot nu toe geen reactie op gekomen.
Een nieuwe op GvE: Naam: Zorgboerderij De Gouden Zon Leendoel: Onroerend goed Bedrag: 57.000 euro Rente: 6,0% Looptijd: 84 maanden Classificatie: 2 Graydon rating: 0,42 https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12012
De rente eigenlijk net te laag en de looptijd net te lang maar verder ziet het er wel goed uit.....
[ Bericht 12% gewijzigd door Horsemen op 04-12-2015 15:42:06 ]
looptijd zorgt er hier voor dat ik hem niet meepak in ieder geval
De Triodosbank (huisbankier) geeft toestemming voor deze lening. Triodosbank hecht er waarde aan om te vermelden zat zij verder geen betrokkenheid heeft bij de totstandkoming van deze lening.
Vreemde opmerking. Ook de leeftijd van 63 vind ik geen plus, in combinatie met de inderdaad erg lange looptijd.
De Triodosbank (huisbankier) geeft toestemming voor deze lening. Triodosbank hecht er waarde aan om te vermelden zat zij verder geen betrokkenheid heeft bij de totstandkoming van deze lening.
Vreemde opmerking. Ook de leeftijd van 63 vind ik geen plus, in combinatie met de inderdaad erg lange looptijd.
heb de website van de woonboerderij snel bekeken. Wat goed is dat ze aandacht hebben voor de maatschappelijke zorgen over de kwaliteit en diverse certificeringen hebben. Ook een pluspunt is dat er tussen de 5-10 werknemers zijn, het is niet ene bedrijf met alleen een meewerkende directie. Leeftijd en looptijd zijn minpunten, het heeft wel een gunfactor voor mij. Hij loopt trouwens snel vol.
Voordeel is ook dat de lening wordt benut voor een investering die extra omzet gaat omleveren. Dat is altijd prettig te lezen, niet dat het wordt gebruikt om oude crediteuren te betalen oid.
Voor mij juist wel een Ja. Hoewel de lange looptijd en wat lagere rente, is het ook een low risk project met een voor mij hoge gunfactor. Daarbij is het te lenen bedrag ook niet heel hoog. Ik doe dus wel mee
Op vrijdag 4 december 2015 16:18 schreef NaRegenDeZon het volgende: Tijdens het lezen is de lening vol gekomen. Had hem wel willen doen. Wel een lage rente maar wel een hoge gun factor. Op naar het volgende project.
Het komt uit op een netto rendement van 5,33% en dat is voor mij te karig voor een project met een looptijd van 7 jaar. Zeker een hoge gunfactor en het risico valt erg mee denk ik. Het is vooral een duration afweging voor mij.
Op vrijdag 4 december 2015 16:22 schreef komrad het volgende: Het komt uit op een netto rendement van 5,33% en dat is voor mij te karig voor een project met een looptijd van 7 jaar. Zeker een hoge gunfactor en het risico valt erg mee denk ik. Het is vooral een duration afweging voor mij.
Wij hoeven niet meer na te denken. De gunfactor is vervuld de lening is vol omdat andere het aan dit project gegund hebben. Prima toch!
Ik heb even gekeken, maar die van ons schuitje heeft een spatie in de naam. Volgens de KvK zat hij oorspronkelijk in Waalwijk (overigens op een ander adres dan op de site staat) en is hij van daaruit naar het Stationsplein in Den Bosch verhuisd.
Gisteren heb ik via het contactformulier op zijn (al lang niet bijgewerkte site) gevraagd op welke stations hij zit, daar is tot nu toe geen reactie op gekomen.
Op hoop van zegen ..... zullen we maar zeggen.
Bedankt voor het speurwerk. We wachten maar af en hopen het beste. Succes.
Eerste pandrecht op activa (inventaris, machines, voorraad en vorderingen) Privé borgstelling voor het volledige leenbedrag
En wat vinden we er van ?
ziet er voor mij goed uit. Wel een hoog bedrag zonder denderende resultaten in het verleden, maar het plan ziet er goed uit... Verder het extra personeel aantrekken wat moeite heeft met de arbeidsmarkt verhoogd mijn gun factor...
Eerste pandrecht op activa (inventaris, machines, voorraad en vorderingen) Privé borgstelling voor het volledige leenbedrag
Op het eerste gezicht een leuk project maar wat hoog gegrepen voor het platform. Als ik al zie hoe moeizaam de vorige projecten volliepen op een lager bedrag dan vraag ik me af hoe eengodsnaam 150.000 voor deze verfmenger op tafel kan komen. Ik hoor graag de anderen nog even over de cijfers van het bedrijf zelf. Wat ik verder mis is een incentive. We moeten allemaal wel eens wat veranderen in huis. Dus een incentive naar keuze uit het assortiment in de vorm van een substantiele bon lijkt me geen slechte stimulans
[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-12-2015 17:44:20 ]
Op het eerste gezicht een leuk project maar wat hoog gegrepen voor het platform. Als ik al zie hoe moeizaam de vorige projecten volliepen op een lager bedrag dan vraag ik me af hoe eengodsnaam 150.000 voor deze verfmenger op tafel kan komen. Ik hoor graag de anderen nog even over de cijfers van het bedrijf zelf.
Mooie zekerheden. Inderdaad Harm en z'n makkers hebben de lat hoog gelegd. Maar anderzijds bij de Bioproductprocessor had ook niemand verwacht dat het zou lukken.
Volgens mij zit deze overigens in de spachtelputz
Qua omvang hetzelfde als de moerenman van KoM. Geloof dat ik dan toch deze maar mee pak. Iets veiliger
Maar is het omschakelen van externe inkoop naar eigen productielijn, zonder verdere hiccups, zo eenvoudig ? Heeft men direct een productielijn opgezet met bijhorend personeel zonder dat de kwaliteit onderdoet voor de huidige ingekochte materialen, dat vraag ik me wel een beetje af.
Nou vooruit, laten we beginnen met wat hoop te geven dat zo'n groot bedrag vol komt. Beetje samenwerken met RegioFund ofzo . Wordt m'n derde bedrijf waarin "mensen met afstand tot de arbeidsmarkt" een zinvolle dagbesteding vinden: IIC (GVE) en de brownies (KOM) gingen Eurostolz (AGD) voor. Eerlijk verdeeld, toch?
Hoi, ik ben nieuw. Ik lees al tijd mee op deze forum. Ik investeer op de verschillende crowdfunding platforms. GVE, KOM, IVM, CAN, Lendahand, Funding Circle, oneplantcrowd, greencrowd, dewindcentrale en zonnepanelendelen.
Ziet er wel goed uit. In eerste instantie heb ik er wel een hekel aan dat 40k een herfinanciering is maar aan de andere kant is een stapelfinanciering nog minder interessant en als hiermee een eerste pandrecht op de activa te verwezenlijken is dan denk ik dat dit een goede zaak is. Ook positief is dat het een ondernemer met voldoende ervaring is. Ik mis wel het kopje “incentive”, maar dat is in het verleden ook wel later toegevoegd dus dat komt misschien nog wel Leuk project maar inderdaad is 150k wel een heel hoog bedrag voor een platform wat nog een beetje in de opstartfase zit maar Harm en zijn collega’s hebben ons al eerder verbaast dus we gaan het zien.
Met de geboden zekerheden en een mooie rente vind ik dit een interessant project. Ik zal er wel wat in stoppen. Er lijkt me ook voldoende potentie om een kostenbesparing te realiseren met deze investering. De recepten zijn in eigen handen van ze. Voor zover ik weet is het dan best te overzien als je dat in eigen beheer gaat mengen. Ik ben benieuwd of de borgstelling in privé ook betekend of hij dat daadwerkelijk heeft. In dat geval lijkt het me een heel veilige investering. Hopelijk red AGD dit bedrag. Ik heb zelf wel sympathie voor AGD en als de steeds grotere projecten gaan lukken, zou dat erg mooi zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste Cofox,
Zou je zo vriendelijk wilen zijn dit soort meldingen in een spoiler te zetten? Dit helpt niet mee. Graag alsnog verwijderen.
Op vrijdag 4 december 2015 19:17 schreef Rottie99 het volgende: Kennelijk heb ik een groot talent om alleen projecten te kiezen die voortijdig in de problemen komen. Is heel lastig om op deze manier positief te blijven over crowdfunding, daar mijn uitvalpercentage steeds groter dreigt te worden.
Ook die met het inmiddels bekend schuitje zit ik dik in, zowel via GVE als via Symbid. Dat vond ik persoonlijk zelfs de mooiste....
Reken ik die van GVE mee zit ik al op 36% uitval deze maand, nog zonder mijn Symbid investering meegerekend... Hopelijk voor jullie heb je niet te veel projecten lopen die ik ook mijn lijstje heb staan!
Ik hoop voor jou dat ze gewoon door blijven betalen, maar ik raad je aan om volgende keer te spreiden i.p.v. alles in een bedrijf te investeren ookal is hij zo mooi.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik weet niet wat de kwaliteit is van mijn investeringen, er is altijd een mogelijkheid dat ik ook verkeerd gekozen heb.
Op vrijdag 4 december 2015 18:06 schreef Crowdcrowd het volgende: Hoi, ik ben nieuw. Ik lees al tijd mee op deze forum. Ik investeer op de verschillende crowdfunding platforms. GVE, KOM, IVM, CAN, Lendahand, Funding Circle, oneplantcrowd, greencrowd, dewindcentrale en zonnepanelendelen.
Hallo Crowdcrowd, Welkom hier met je eerste post. Dat zijn heel wat platformen! Dan ben je zeker al een tijd bezig. Wat is het aantal projecten wat je hebt?
Ik hoop voor jou dat ze gewoon door blijven betalen, maar ik raad je aan om volgende keer te spreiden i.p.v. alles in een bedrijf te investeren ookal is hij zo mooi.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik weet niet wat de kwaliteit is van mijn investeringen, er is altijd een mogelijkheid dat ik ook verkeerd gekozen heb.
Ik hoop ook dat ze door blijven betalen, al had ik niet lang na de investering al allerlei onderbuikgevoelens. Maar ja, de investering was ook veel meer op gevoel gekozen dan op ratio. Liefhebber van het product hè. Dat je een keer verkeerd kiest is wel zeker. Dit zou mogelijk m'n eerste kunnen zijn (bij GVE). Maar vooralsnog betalen ze keurig op tijd. Dus ja, nog altijd geen man overboord.
Ik hoop ook dat ze door blijven betalen, al had ik niet lang na de investering al allerlei onderbuikgevoelens. Maar ja, de investering was ook veel meer op gevoel gekozen dan op ratio. Liefhebber van het product hè. Dat je een keer verkeerd kiest is wel zeker. Dit zou mogelijk m'n eerste kunnen zijn (bij GVE). Maar vooralsnog betalen ze keurig op tijd. Dus ja, nog altijd geen man overboord.
Op de site van het filiaal in Zutphen zie ik nog vrij recente beoordelingen over de bezorging staan. Dus het lijkt erop dat er nog wel wat geld binnenkomt.
Haha, ja achteraf...... Ik zou het nu zeker weten anders doen....
Volgens mij kunnen we dat gewoon melden door ergens op te klikken als je op een vaste pc zit. Op mijn mobiel zie ik dit niet en ik heb even geen pc in de buurt.
Volgens mij kunnen we dat gewoon melden door ergens op te klikken als je op een vaste pc zit. Op mijn mobiel zie ik dit niet en ik heb even geen pc in de buurt.
Nog bedankt aan de leden van de klankbordgroep! Super dat jullie de crowd op deze manier een stem geven!
De gunfactor heeft me overigens vandaag verleid om weer eens een GVE-investering te doen, ook omdat het project er financieel wel goed uitzag, ondanks de fee.
De nieuwe AGD laat ik schieten. Hier moeten naar mijn smaak iets te veel puzzelstukjes tegelijk precies op hun plaats vallen om de ambities waar te maken. Eerst maar eens zien of Harm de kruiden-incentive in mijn schoen kan toveren een dezer dagen. Als ik me goed herinner, beschikt hij over een zekere toverkracht....
En misschien dat ik als ondernemersleek door de mand val, maar als je persoonlijk garant staat voor het gehele leenbedrag, waarom stop je het dan niet in je eigen zaak? Het risico blijft praktisch hetzelfde en het scheelt je 8% rente, te betalen aan de crowd. Ik neem niet aan, dat je elders met een acceptabel risico meer rendement gaat behalen? Of zie ik dat verkeerd?
Op vrijdag 4 december 2015 22:31 schreef Incitatus3 het volgende: Eerst maar eens zien of Harm de kruiden-incentive in mijn schoen kan toveren een dezer dagen.
De betaling van CFS was vandaag weer stipt binnen! Dat dan weer wel
Als je de post geschiedenis ziet van deze Cofox dan kan je dit niet als een serieuze post opvatten. Is verwijderen een optie?
Jij bepaalt wie hier wat mag schrijven? Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden over fishpoint. Dit topic is er juist voor om dit soort situaties aan te kaarten zeker omdat situatie van desbetreffende ondernemer er niet zo rooskleurig uitziet. Op gegeven prognoses worden bij lange na niet gehaald. Vestigingen worden gesloten of weer opnieuw aangeboden omdat franchisenemers er geen brood in zien.
Jij bepaalt wie hier wat mag schrijven? Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden over fishpoint. Dit topic is er juist voor om dit soort situaties aan te kaarten zeker omdat situatie van desbetreffende ondernemer er niet zo rooskleurig uitziet. Op gegeven prognoses worden bij lange na niet gehaald. Vestigingen worden gesloten of weer opnieuw aangeboden omdat franchisenemers er geen brood in zien.
Er mag wel over gesproken worden, maar zet het dan wel in een spoiler tag.
Met de geboden zekerheden en een mooie rente vind ik dit een interessant project. Ik zal er wel wat in stoppen. Er lijkt me ook voldoende potentie om een kostenbesparing te realiseren met deze investering. De recepten zijn in eigen handen van ze. Voor zover ik weet is het dan best te overzien als je dat in eigen beheer gaat mengen. Ik ben benieuwd of de borgstelling in privé ook betekend of hij dat daadwerkelijk heeft. In dat geval lijkt het me een heel veilige investering. Hopelijk red AGD dit bedrag. Ik heb zelf wel sympathie voor AGD en als de steeds grotere projecten gaan lukken, zou dat erg mooi zijn.
Ik denk dat ik ook mee ga doen, maar wel een voorzichtig bedrag. Ik heb een zwak voor dit soort bedrijven die al lang bestaan en die een mooi product leveren. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet mis kan gaan.
Ze hebben in 2014 een beroerd jaar gehad. 2015 draaien ze min of meer quitte , maar als 2015 net zo slecht was geweest als 2014 dan was het doek misschien al wel gevallen.
Die omschakeling lijkt me dan ook bittere noodzaak. Ook daaraan kleven natuurlijk risico's, van handelsbedrijf naar productiebedrijf, dat is een hele andere tak van sport en zul je met al die nieuwe mensen tegen de nodige opstartproblemen aanlopen.
Het geboden cijfermateriaal ziet er netjes uit qua inzichtelijkheid en ook qua logische samenhang. Een voorbeeld voor andere platforms. Je ziet waar je in investeert, al werkt dat natuurlijk voor AGD ook een beetje tegen want je ziet daardoor ook beter waar de risico's liggen. En dat hoort ook zo.
De omzetprognose verbaast mij een beetje door in 2014 423K door te schieten naar 700K in 2017. Dat is een grote stap en ook een beetje met de natte vinger bepaald lijkt me.
Ik mis ook de belastingdruk in het hele verhaal al is dat een luxeprobleem dit en vorig jaar
Doordat de bank uit beeld verdwijnt hebben we in ieder geval mooie zekerheden. Niet dat die handel veel opbrengt bij een faillissement maar we hebben in ieder geval de zekerheden die normaliter door de bank worden geclaimd
Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden
Dat is uiteraard prima, maar plaats een bedrijfsnaam of andere gegevens dan op zijn minst even in een spoiler. Je kunt anders een bedrijf, wat het soms al moeilijk heeft, beschadigen met mogelijk nadelige gevolgen voor zowel het bedrijf alsmede de investeerders.
Dat is uiteraard prima, maar plaats een bedrijfsnaam of andere gegevens dan op zijn minst even in een spoiler. Je kunt anders een bedrijf, wat het soms al moeilijk heeft, beschadigen met mogelijk nadelige gevolgen voor zowel het bedrijf alsmede de investeerders.
Ik ben niet zo technisch, maar het belangrijkste voordeel is volgens mij dat iets in een spoiler, niet door een zoekmachine gevonden kan worden?
Op zaterdag 5 december 2015 03:37 schreef redbull666 het volgende: Ik heb het spoiler-taggen nooit helemaal begrepen hier. Een zoekmachine werkt anders dan onze menselijke ogen.
Alles wat niet in een spoiler staat is zo wie zo te vinden, dat klopt. Dat is natuurlijk ook prima, iedereen moet dit forum natuurlijk wel kunnen vinden om nieuwe zaken aan te kaarten 😉
Die omschakeling lijkt me dan ook bittere noodzaak. Ook daaraan kleven natuurlijk risico's, van handelsbedrijf naar productiebedrijf, dat is een hele andere tak van sport en zul je met al die nieuwe mensen tegen de nodige opstartproblemen aanlopen.
Dat geeft mij juist het vertrouwen. Een ondernemer die ziet dat zijn verdienmodel niet (meer) werkt en omschakelt. De productie zal wel beperkt worden tot mengen (men schaft tenslotte een menger aan) en dat is denk ik te overzien. Ik heb 'm voor een aardig bedrag meegepakt
Ik twijfel nog steeds over de moerenman op KoM
[ Bericht 2% gewijzigd door rockenfeller op 05-12-2015 08:52:08 ]
vandaag de paddestoelen incentive ontvangen. Ziet er goed uit. Ik lust ze niet, maar zou ze bijna willen proeven. Heel mooi pakket.
[ Bericht 1% gewijzigd door RavigotteSaus op 05-12-2015 11:11:13 ]
Op zaterdag 5 december 2015 11:02 schreef RavigotteSaus het volgende: vandaag de paddestoelen incentive ontvangen. Ziet er goed uit. Ik lust ze niet, masr zoubze bijna willen proeven. Heel mooi pakket.
wow, dan ga ik achter de voordeur zitten kijken of sinterklaas niet stilletjes mijn huisje voorbij gaat.
hoeft maar even tegen te zitten in de omschakeling en er is een probleem geboren.
Goed om de open vragen en heldere antwoorden bij de campagne te lezen! Het versterkt mijn vertrouwen in AGD. Ze zijn klein, ja, maar dat werkt echt in hun voordeel. Daardoor kennen ze namelijk hun klanten door en door en gaan ze maar niet af op vrolijke prognoses van administratiekantoor X.
Beste Cofox, Je hebt je gisteren voor het eerst aangemeld bij fokforum en loopt bij je eerste post zonder je voor te stellen gelijk als een boer door de porseleinkast. Zoals je hier kan lezen vind niet alleen ik maar vinden we als forum gemeenschap dat ongepast en onwenselijk. Degene die hier posten doen dat met in hun achterhoofd een investeerders belang. Helaas is het zo dat wij je bijdragen tot nog toe niet als zodanig hebben ingeschat. Als je nog even zo vriendelijk wil zijn in je laatste post de naam van het bedrijf in een spoiler te zetten dan hoeven we dit niet aan de moderator te vragen.
Goed om de open vragen en heldere antwoorden bij de campagne te lezen! Het versterkt mijn vertrouwen in AGD. Ze zijn klein, ja, maar dat werkt echt in hun voordeel. Daardoor kennen ze namelijk hun klanten door en door en gaan ze maar niet af op vrolijke prognoses van administratiekantoor X.
Ik heb ook 'mijn investering gedaan' Heldere casus en goede zekerheden.
Zeg Cofox, wil je hoofdelijke stemming uitlokken? +1 voor NaRegenDeZon FOK is een open forum. Het forum over crowdfunding begint wat regels te ontwikkelen die passend geacht worden. Jou wordt beslist niet het recht ontzegd om het daarmee oneens te zijn. Je bijdrage kwam als een meteoriet binnen. De bovengeciteerde vraag maakt duidelijk dat je geen enkele bijdrage op deze pagina's tot je hebt genomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door crowd-fundi op 05-12-2015 11:45:11 ]
Nog steeds in discussie over een woordje 3 pagina's terug? Kom op jongens besteed de pagina's aan iets nuttigs. Overdrijven is ook een vak he.
Het project eurostolz op agd is zeker een goed project (zonder reclame te willen maken). Kon zelf uit de mengbusiness en het is relatief simpel (als je de formules hebt) en het vergroot je toegevoegde waarde normaal behoorlijk, indien je niet teveel problemen hebt met hogere grondstofprijzen dan je toeleverancier omdat hij natuurlijk grotere hoeveelheden inkoopt. Met de gestelde zekerheden,valt het risico mee en zeker niet te vergelijken met de bagger van kom die ik voorbij zie komen, heb mijn investering gedaan, leuk,project harm ga zo door.....
Op zaterdag 5 december 2015 11:46 schreef RavigotteSaus het volgende: Nog steeds in discussie over een woordje 3 pagina's terug? Kom op jongens besteed de pagina's aan iets nuttigs. Overdrijven is ook een vak he.
"Jij bepaalt wie hier wat mag schrijven?" Punt is helder. Geen woord meer van mij hierover.
Op zaterdag 5 december 2015 12:35 schreef snoopy40 het volgende: Het project eurostolz op agd is zeker een goed project (zonder reclame te willen maken). Kon zelf uit de mengbusiness en het is relatief simpel (als je de formules hebt) en het vergroot je toegevoegde waarde normaal behoorlijk, indien je niet teveel problemen hebt met hogere grondstofprijzen dan je toeleverancier omdat hij natuurlijk grotere hoeveelheden inkoopt. Met de gestelde zekerheden,valt het risico mee en zeker niet te vergelijken met de bagger van kom die ik voorbij zie komen, heb mijn investering gedaan, leuk,project harm ga zo door.....
Hij loopt voor AGD begrippen ook lekker vol. Ik doe mee.
Op zaterdag 5 december 2015 11:02 schreef RavigotteSaus het volgende: vandaag de paddestoelen incentive ontvangen. Ziet er goed uit. Ik lust ze niet, maar zou ze bijna willen proeven. Heel mooi pakket.
Ik gisteravond nog na 22:00 uur, ziet er i.d.d. verzorgt uit moet.
Neem aan dat ze allemaal eetbaar zijn, maar het zijn niet de standaard champions of canterellen etc uit de supermarkt
tegen mij zei ze dat je niet (van allemaal) de steeltjes moet eten. Dus mochten we binnenkort wat leden missen.....
Maar verder inderdaad een hele mooie doos.
Op zaterdag 5 december 2015 11:02 schreef RavigotteSaus het volgende: vandaag de paddestoelen incentive ontvangen. Ziet er goed uit. Ik lust ze niet, maar zou ze bijna willen proeven. Heel mooi pakket.
Hier (nog) niks ontvangen. Ook de CFS incentive nog niet ontvangen. Geen kruidige pepernoten dus, ondanks toezegging.
Hallo Crowdcrowd, Welkom hier met je eerste post. Dat zijn heel wat platformen! Dan ben je zeker al een tijd bezig. Wat is het aantal projecten wat je hebt?
Windkracht 7 raast door de bomen Zou Sint nog naar NaRegenDeZon komen? Op mijn lijstje geen Bonbons Maar een kratje gemixte champignons Ook zou ik nog exclusieve melanges ontvangen Maar ook dat blijft tot heden een stil verlangen KOM en AYGODUTCH je investeerders zijn je trouw Komen die incentives nu toch gauw? Met de Sint zijn ze tot op heden niet gekomen Ik hoef toch niet tot de kerst te blijven dromen? a.s. vrijdag maak ik op de balans Dus je hebt nog een volle week de kans Om je belofte waar te maken En de incentives bij me te doen geraken. Mocht het onverhoopt toch niet lukken Mail dan in ieder geval de reden van het mislukken.
Op zaterdag 5 december 2015 21:15 schreef NaRegenDeZon het volgende: Windkracht 7 raast door de bomen Zou Sint nog naar NaRegenDeZon komen? Op mijn lijstje geen Bonbons Maar een kratje gemixte champignons Ook zou ik nog exclusieve melanges ontvangen Maar ook dat blijft tot heden een stil verlangen KOM en AYGODUTCH je investeerders zijn je trouw Komen die incentives nu toch gauw? Met de Sint zijn ze tot op heden niet gekomen Ik hoef toch niet tot de kerst te blijven dromen? a.s. vrijdag maak ik op de balans Dus je hebt nog een volle week de kans Om je belofte waar te maken En de incentives bij me te doen geraken. Mocht het onverhoopt toch niet lukken Mail dan in ieder geval de reden van het mislukken.
We weten het is niet de investeerder die nu lacht
Maar het versturen van de incentives ligt buiten onze macht
Jullie hebben recht op die kruiden
Dus we zullen maandag weer bij Joop aan de bel luiden
De kerstpakketten moeten er bij hem uit moet je weten
Maar daarom mag hij nog niet zijn investeerders vergeten
Maar het versturen van de incentives ligt buiten onze macht
Jullie hebben recht op die kruiden
Dus we zullen maandag weer bij Joop aan de bel luiden
De kerstpakketten moeten er bij hem uit moet je weten
Maar daarom mag hij nog niet zijn investeerders vergeten
Excuses zullen we nu maken
En Joop herinneren aan zijn taken
Dank voor je snelle antwoord. Als Joop het nou echt te druk heeft met kerstpakketten te verkopen, te versturen en dus geld te verdienen om de lening af te betalen. Dan hebben we meer aan een eerlijk antwoord dan aan ja zeggen en een nee doen. M.a.w. Het zou leuk zijn als het nu verstuurd wordt zodat het er voor de kerst is, maar als het niet lukt dan is het niet anders. Laat hij dan nu zeggen bijvoorbeeld 1ste week januari en zijn belofte na komen daar hebben we wat mij betreft meer aan. Ik weet niet hoe de andere investeerders er over denken maar dat hoor je vermoedelijk de komende 24 uur wel.
Dank voor je snelle antwoord. Als Joop het nou echt te druk heeft met kerstpakketten te verkopen, te versturen en dus geld te verdienen om de lening af te betalen. Dan hebben we meer aan een eerlijk antwoord dan aan ja zeggen en een nee doen. M.a.w. Het zou leuk zijn als het nu verstuurd wordt zodat het er voor de kerst is, maar als het niet lukt dan is het niet anders. Laat hij dan nu zeggen bijvoorbeeld 1ste week januari en zijn belofte na komen daar hebben we wat mij betreft meer aan. Ik weet niet hoe de andere investeerders er over denken maar dat hoor je vermoedelijk de komende 24 uur wel.
Wat mij betreft prima. Ik heb ook nog een ander idee. Het lijkt mij wel leuk om Harm of zijn collega's even de hand te schudden en in de ogen 👀 te kijken. Als Harm nu even een aantal van die pakketjes in de auto gooit, dan zorg ik dat, als hij trek heeft, er een lekkere kop koffie klaar staat. 😄
Wat mij betreft prima. Ik heb ook nog een ander idee. Het lijkt mij wel leuk om Harm of zijn collega's even de hand te schudden en in de ogen 👀 te kijken. Als Harm nu even een aantal van die pakketjes in de auto gooit, dan zorg ik dat, als hij trek heeft, er een lekkere kop koffie klaar staat. 😄
+1 Verder mooi opgepikt Harm, na het gedicht van NRDZ
Ook hier geldt, liever een ondernemer die zijn betalingen over de volle termijn nakomt, dan wel de incentive en halverwege failliet. Echter nakomen van beloftes is voor een ondernemer cruciaal. Als een paar pakketjes met kruiden versturen logistiek al niet haalbaar is, dan vraag ik me af hoe het gaat als de 'echte' bestellingen binnenstromen. Ik had gehoopt dat dit voor een bedrijf met webwinkel slechts een klein beetje extra moeite zou zijn in een verder gestroomlijnd logistiek proces, het lijkt er echter op deze manier echter op dat de ondernemer nu al tegen grenzen aan loopt... Of zou het een kwestie van prioriteren zijn, geld is binnen, dus het kan onderop de stapel??
Ook hier geldt, liever een ondernemer die zijn betalingen over de volle termijn nakomt, dan wel de incentive en halverwege failliet.
Tja, als ik moest kiezen tussen een incentive en terugbetaling van de lening, dan wist ik het wel... Maar ik neem niet aan, dat dat aan de orde is. Het is echt niet zo dat ik met smart op deze incentive zit te wachten, maar ik kan wel slecht tegen loze beloftes en uitstelgedrag. Dat is de doodsteek voor elke ondernemer.
En onze Joop heeft ook nog niet de moeite genomen om even de mededeling op de webpagina van zijn webshop aan te passen... Dit komt zo onprofessioneel over, dat het bij mij vraagtekens oproept.
Maar inderdaad, Sheffield, zolang de termijnen gewoon op tijd binnenkomen, zul je mij niet veel meer horen.
Nieuw op Greencrowd, 700 kWp op dak Schut Packaging in Eerbeek ( 10 jaar, 5% rating B3, ¤ 550.000 )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheid: Installatie onderpand. Minimuminleg: ¤ 250-
Op zondag 6 december 2015 16:39 schreef crowdiefunder het volgende: Ik vind het percentage niet denderend voor de toch wel aanwezige risico's die benoemt worden in het document.
heb de pitch niet gelezen, was benieuwd: krijg je nog fiscale voordelen bij deze groene investeringen ?
Zojuist(!!) de incentive van Tropisch Fruit in ontvangst mogen nemen. De enige vragen die ik nu heb zijn wat ik in hemelsnaam kan maken van deze paddestoelen en hoe lang ze nog goed blijven? Het ziet er erg mooi uit!
Op zondag 6 december 2015 20:32 schreef Coelho het volgende: Zojuist(!!) de incentive van Tropisch Fruit in ontvangst mogen nemen. De enige vragen die ik nu heb zijn wat ik in hemelsnaam kan maken van deze paddestoelen en hoe lang ze nog goed blijven? Het ziet er erg mooi uit!
Op zondagavond? Brengt de ondernemer de paketten zelf rond?
was bij mij niet de man van de pitch, maar was wel op een dusdanig tijdstip dat geen bezorgdiensten meer werken
Hier nog niets ontvangen maar het geeft wel aan dat de ondernemer het serieus aanpakt en dat het ook mogelijk is verse producten bij de investeerders te bezorgen.
Op zondag 6 december 2015 20:32 schreef Coelho het volgende: Zojuist(!!) de incentive van Tropisch Fruit in ontvangst mogen nemen. De enige vragen die ik nu heb zijn wat ik in hemelsnaam kan maken van deze paddestoelen en hoe lang ze nog goed blijven? Het ziet er erg mooi uit!
Heb ze ook net ontvangen, was zelf helaas niet thuis dus weet niet wie ze gebracht heeft, maar denk dat de ondernemer zelf of bekende van ze het langs komt brengen en dan telkens een andere regio (Vanavond bijv omgeving Eindhoven?). Ziet er goed uit iig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marquito op 06-12-2015 22:54:33 ]
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe van AygoDutch wel interessant vind. Alleen kon ik niks in de pitch vinden over de vermogenspositie van de ondernemer. Gelukkig hebben anderen deze vraag al gesteld. Enige twijfel die ik nog heb is de hele lage EV positie van het bedrijf. Hoe kijkt de rest hier tegenaan?
Er was nog een verzoek van mensen om de ervaringen met Funding Circle te delen. Ik heb sinds juli een portefeuille opgebouwd van 12 investeringen bij Funding Circle. Zoals de meesten kunnen zien is de financiële informatie bij FC vrij uitgebreid t.o.v. andere platforms. Helaas mist een forecast. Echter is de pitch zeer summier. Indien je extra vragen over hebt, krijg je relatief (1 a 2 dagen) snel antwoord.
Het tot stand komen van een project (nadat het 100% vol zit) duurt m.i. relatief lang, ik hou al gauw rekening met een maand na 100% vollopen, waarbij ik de betaling ongeveer na 2 weken is. Ik zie wel rentebetalingen over de eerste gebroken maand, echter ik weet niet of dit na datum betaling is, of na datum innen van al het geld, of na datum tot stand komen overeenkomst met ondernemer.
Qua betalingen is FC redelijk op tijd, een vertraging van 1 a 2 werkdagen zit er meestal wel. Wel een keer meegemaakt dat de vertraging langer was dan dit en toen was de communicatie rondom vertragingen ronduit slecht. Ik heb gelukkig nog geen ervaring met individuele projecten die in default komen, dus daar kan ik niks over delen.
In het algemeen maakt FC slordige foutjes in communicatie, zo heb ik wel Duitse of Spaanse nieuwsbrieven mogen ontvangen.
Ik heb vorige week een aantal betalingen ontvangen van Lendico (altijd prettig) maar de site is nog niet bijgwerkt. Omdat ik een lening er bij heb zitten die stelselmatig te laat betaald heb ik niet het volledige bedrag ontvangen. Het vervelende is dat het niet duidelijk is welke, omdat het dus niet eenvoudigweg het verschil tussen 1 of zelfs 2 ontbrekende bedragen is.
Op maandag 7 december 2015 10:52 schreef rwachtel het volgende: Ik heb vorige week een aantal betalingen ontvangen van Lendico (altijd prettig) maar de site is nog niet bijgwerkt. Omdat ik een lening er bij heb zitten die stelselmatig te laat betaald heb ik niet het volledige bedrag ontvangen. Het vervelende is dat het niet duidelijk is welke, omdat het dus niet eenvoudigweg het verschil tussen 1 of zelfs 2 ontbrekende bedragen is.
Iemand met eenzelfde probleem?
Zeker ik wacht ook op het bijwerken. Zo te zien aan het bedrag zijn er weer dezelfde wanbetalers.
Op maandag 7 december 2015 10:52 schreef rwachtel het volgende: Ik heb vorige week een aantal betalingen ontvangen van Lendico (altijd prettig) maar de site is nog niet bijgwerkt. Omdat ik een lening er bij heb zitten die stelselmatig te laat betaald heb ik niet het volledige bedrag ontvangen. Het vervelende is dat het niet duidelijk is welke, omdat het dus niet eenvoudigweg het verschil tussen 1 of zelfs 2 ontbrekende bedragen is.
Iemand met eenzelfde probleem?
Nee, ik had deze maand 1 betaling die vertraagd was (werd later diezelfde dag uitbetaald). Maar toen ik een dag later keek was alles netjes bijgewerkt met juiste status. Wellicht even contact met ze opnemen?
Ik heb nog even in detail gekeken, echter ik zie nu inderdaad zelf de betalingen ook niet. Alles staat op groen, maar ik zie in het overzicht niet dat de betaling is gedaan. Lijkt toch ook dat er iets verkeerd is gegaan bij ze.
Op maandag 7 december 2015 10:33 schreef Jackthe het volgende: Ik moet zeggen dat ik de nieuwe van AygoDutch wel interessant vind. Alleen kon ik niks in de pitch vinden over de vermogenspositie van de ondernemer. Gelukkig hebben anderen deze vraag al gesteld. Enige twijfel die ik nog heb is de hele lage EV positie van het bedrijf. Hoe kijkt de rest hier tegenaan?
Ik heb hem meegepakt, de pro's die ik kon vinden spraken me genoeg aan om er wat in te steken.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Haha, thanks! De paddestoelen in het pakket zijn echter niet van die allerdaagse herfstpaddestoelen die je bij de groenteboer haalt. Nu weet ik niet of 'een paddestoel een paddestoel is' of dat er onderling nog grote verschillen in zitten. Anders maar eens een pan soep maken, altijd lekker
Nieuwe Collin, doch bespaar je de moeite toen ik de site om 11.15 uur aanriep zat hij al 99% vol. Wil je mee doen bij deze pitches lijkt het wel dat je eerst moet investeren en dan lezen waar je je geld in stopt. Vroeger lekte er nog wel eens een project door zodat je als inner circle het fatsoenlijk kon lezen en investeren maar dat is er tegenwoordig ook niet meer bij. Heeft iemand hem hier nog mee kunnen pakken? Want op zich lijkt het me wel een aardig project.
Als ik met mijn vinger over de link van dit topic wrijf zie ik tegenwoordig een ballonnetje met:
Bekijk het overzicht van deze reeks - views: 8448 reacties: 245 - lurkers (volgen zonder te posten): 272
272 man hebben blijkbaar een werkend beeldscherm maar een kapot toetsenbord.
LURKERS, koop een toetsenbord van een tientje en kom er gezellig bij!
Op maandag 7 december 2015 11:29 schreef NaRegenDeZon het volgende: Nieuwe Collin, doch bespaar je de moeite toen ik de site om 11.15 uur aanriep zat hij al 99% vol. Wil je mee doen bij deze pitches lijkt het wel dat je eerst moet investeren en dan lezen waar je je geld in stopt. Vroeger lekte er nog wel eens een project door zodat je als inner circle het fatsoenlijk kon lezen en investeren maar dat is er tegenwoordig ook niet meer bij. Heeft iemand hem hier nog mee kunnen pakken? Want op zich lijkt het me wel een aardig project.
De bieren worden gebrouwen in de ketels van Brouwerij Kees! Eigenaar Kees Bubberman wordt gezien als een van de beste brouwers van Nederland en won al vele prijzen met zijn bijzondere bieren bij Emelisse. Begin dit jaar is hij zijn eigen brouwerij gestart en Bird Brewery is de eerste brouwerij die samen met Kees bij Brouwerij Kees! brouwt!
Crowdfunding om de gecrowdfunde ketels te vullen staat bij mij op het verlanglijstje iig
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Op maandag 7 december 2015 10:49 schreef Jackthe het volgende: Er was nog een verzoek van mensen om de ervaringen met Funding Circle te delen. Ik heb sinds juli een portefeuille opgebouwd van 12 investeringen bij Funding Circle. Zoals de meesten kunnen zien is de financiële informatie bij FC vrij uitgebreid t.o.v. andere platforms. Helaas mist een forecast. Echter is de pitch zeer summier. Indien je extra vragen over hebt, krijg je relatief (1 a 2 dagen) snel antwoord.
Het tot stand komen van een project (nadat het 100% vol zit) duurt m.i. relatief lang, ik hou al gauw rekening met een maand na 100% vollopen, waarbij ik de betaling ongeveer na 2 weken is. Ik zie wel rentebetalingen over de eerste gebroken maand, echter ik weet niet of dit na datum betaling is, of na datum innen van al het geld, of na datum tot stand komen overeenkomst met ondernemer.
Qua betalingen is FC redelijk op tijd, een vertraging van 1 a 2 werkdagen zit er meestal wel. Wel een keer meegemaakt dat de vertraging langer was dan dit en toen was de communicatie rondom vertragingen ronduit slecht. Ik heb gelukkig nog geen ervaring met individuele projecten die in default komen, dus daar kan ik niks over delen.
In het algemeen maakt FC slordige foutjes in communicatie, zo heb ik wel Duitse of Spaanse nieuwsbrieven mogen ontvangen.
Bedankt! Heb nu in 6 projecten op FC geinvesteerd. Ben het met je eens dat de financiele informatie goed is. Vind het missen van een prognose niet heel erg, neem ik altijd met een korreltje zout. Qua communicatie ben ik redelijk tevreden met ze, normaal krijg ik een antwoord binnen 24 uur. Paar slordigheidjes, kreeg ook de Spaanse nieuwsletter bijvoorbeeld. Het enige minpuntje is het ontbreken van goede informatie mbt tot de zekerheden.
Vind ze over het algemeen wel duidelijk en door de goede stroom van goede projecten en nette rentes ben ik erg positief. (Heb nog niet echt problemen met een project gehad, hoe ze dat behandelen kan mijn mening sterk veranderen.)
[..] Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatief ---> no way
Ik heb de pitch net ook nog even vluchtig doorgenomen, maar kon dit ( Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatie) niet zo snel vinden. Waar heb je dat vandaan?
Ik heb de pitch net ook nog even vluchtig doorgenomen, maar kon dit ( Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatie) niet zo snel vinden. Waar heb je dat vandaan?
Sorry abuis, mijn opmerking hiervoor had betrekking op project van aygodutch. Solvabiliteit van Collin-project is ook niet best trouwens als je bedenkt dat voor die 25% de begrote winst voor 2016 en een achtergestelde lening worden meegeteld
[ Bericht 8% gewijzigd door Justme7005 op 07-12-2015 12:09:26 ]
LURKERS, koop een toetsenbord van een tientje en kom er gezellig bij!
Sinds 2012 bij GVE met aantal projectjes en sinds kort IVM.
eenmaal wanbetaler ->staat al in OP, maar zag dat er wat gegevens ontbraken.Misschien kan iemand die erbij plaatsen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een nieuwsbericht over de op dit forum populaire Wiebke
eenmaal wanbetaler ->staat al in OP, maar zag dat er wat gegevens ontbraken.Misschien kan iemand die erbij plaatsen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een nieuwsbericht over de op dit forum populaire Wiebke
Welkom hier! En bedankt voor je bijdrage. Leuk om weer even iets te lezen over "onze" Wiebke.
Hallo Boxie, Welkom hier! Blij dat je mijn advies hebt opgevolgd!
Ik dacht gehoord te hebben dat je dat tientje van het toetsenbord kon declareren bij de webmasters. (weet het nier zeker)
Jammer, heb net mijn Symbid account afgesloten. Had er maar 1 project lopen en is inmiddels beeindigd en verder kon ik weinig van mijn gading vinden. Heb mijn tegoed net opgevraagd.
Ik wil me meer richten op een paar grote platforms dan op veel waar ik weinig in stop.
SPOILER
Welkom boxie, Nog even voor de statestieken: Graag het totale leenbedrag van dit project, heb je misschien ook Craydon rating, Vestigingsplaats,Soort besdrijfsvoering eenmanszaak/BV en de branche van dit bedrijf uit de spoiler. Bij voorbaad dank.
Inderdaad leuk om over Wiebke te lezen.
En nog geen paddestoelen in de regio Amsterdam. Maar ik hoor dat er ook sávonds bezorgd wordt! Ik heb al recepten met paddo's op gezocht. Ben benieuwd.
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 14:46:50 ]
Welkom boxie, Nog even voor de statestieken: Graag het totale leenbedrag van dit project, heb je misschien ook Craydon rating, Vestigingsplaats,Soort besdrijfsvoering eenmanszaak/BV en de branche van dit bedrijf uit de spoiler. Bij voorbaad dank.
Inderdaad leuk om over Wiebke te lezen.
En nog geen paddestoelen in de regio Amsterdam. Maar ik hoor dat er ook sávonds bezorgd wordt! Ik heb al recepten met paddo's op gezocht. Ben benieuwd.
Het beste is om de paddo's op lege maag te eten en als je de ervaring heftiger wil moet je een nacht daarvoor niet slapen. Let wel, als dit de eerste keer is is het belangrijk een vriend bij je te hebben en suiker.
Het beste is om de paddo's op lege maag te eten en als je de ervaring heftiger wil moet je een nacht daarvoor niet slapen. Let wel, als dit de eerste keer is is het belangrijk een vriend bij je te hebben en suiker.
Ik heb ook al een parachute klaar gelegd, dus ik ben op alles voorbereid.
Zojuist bericht ontvangen dat het FC project wat niet is uitbetaald vanwege gebrek aan fondsen (...) alsnog door de lener is betaald en hopelijk morgen uitbetaald kan worden.
Lendico is ook bijgewerkt trouwens.
Edit: geld lendahand is binnen en ook de 2 projecten van kom die er vrijdag niet binnen waren zijn nu bijgeschreven.
op verzoek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben ik net de aanbiedingen van de kruidvat aan het doorlezen , kom ik een van m'n investeringen tegen GVE project 6176 Eureka Caterware (=luxe wegwerpbestek) uit maart 2014 Vanwege incentive zit ik daar wat ruim in, dus mooi om te zien dat ze verkopen
Op maandag 7 december 2015 16:30 schreef boxie het volgende: Vanwege incentive zit ik daar wat ruim in, dus mooi om te zien dat ze verkopen
De vraag is natuurlijk of het een goed teken is als je in de aanbieding bij het Kruitvat komt te zitten. Maar die beoordeling is aan jouw natuurlijk.
Ik herken die BBQ borden 'caterplate' op de website van Eureko zelf trouwens wel. Die liggen ook bij de Makro. VOOR DE VOLLE PRIJS
Vandaag trouwens de papieren rond gemaakt voor de hypothecaire inschrijving van Panneklaar. Was afgelopen week al naar het gemeente huis geweest om een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort te maken. Nadere instructie van KOM leerde dat dit niet voldoende was. Er was feitelijk alleen een gewaarmerkte volmacht nodig voor de notaris en een gewone kopie van je paspoort. Vandaag de gewaarmerkte volmacht voor de Notariss getekend op het gemeentehuis. Kon gelukkig voor een geld met het kopietje van vorige week, Al met al als je in een keer de juiste instructie krijgt een fluitje van een cent. Totale kosten voor deze investeerder, 30minuten tijd, 5.50 leges, 10 euro voor KOM, en een postzegel om de boel op te sturen. Naar mijn idee wel de moeite waard om hypothecaire zekerheid te krijgen op je investering.
Op maandag 7 december 2015 16:26 schreef crowdiefunder het volgende: Zojuist bericht ontvangen dat het FC project wat niet is uitbetaald vanwege gebrek aan fondsen (...) alsnog door de lener is betaald en hopelijk morgen uitbetaald kan worden.
Dank! Heb je ook nog de vestigings plaats?
quote:
ben ik net de aanbiedingen van de kruidvat aan het doorlezen , kom ik een van m'n investeringen tegen GVE project 6176 Eureka Caterware (=luxe wegwerpbestek) uit maart 2014 Vanwege incentive zit ik daar wat ruim in, dus mooi om te zien dat ze verkopen
Die mooie atributen zijn wel goedkoop bij het kruitvat! Volgens mij hadden ze als incentive een hogere waarde gekregen. Zijn overgens best aardige spullen die er niet goedkoop plastic uitzien.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 16:52:03 ]
Gaaf, de eerste hypothekaire zekerheid bij CF is een feit. Dit mag in de boeken. Is het echt een akte op jouw naam of is het een akte met alle namen die meer dan 1000 euro hebben geinvesteerd?
Neen, het is de volmacht dat ik iemand van het Notaris kantoor machtig voor mij te tekenen bij het passeren van de akte en het inschrijven in het register.
Dus dit was pas het eerste station. De inschrijving in het register etc moet nog volgen. Maar mijn inspanningen zitten erop.
Op maandag 7 december 2015 16:46 schreef NaRegenDeZon het volgende: Die mooie atributen zijn wel goedkoop bij het kruitvat! Volgens mij hadden ze als incentive een hogere waarde gekregen. Is overgens best aardige spullen die er niet goedkoop plastic uitzien.
Bij de Makro is het spul aanmerkelijk duurder en ziet er echt goed uit. Ik gebruik ze graag op mijn 'candlelight suppers',
Op maandag 7 december 2015 16:49 schreef NaRegenDeZon het volgende: Neen, het is de volmacht dat ik iemand van het Notaris kantoor machtig voor mij te tekenen bij het passeren van de akte
Dan hoor je de akte toch al gezien te hebben?
[ Bericht 5% gewijzigd door RavigotteSaus op 07-12-2015 16:59:16 ]
Nee, hoor ik denk dat de akte pas opgemaakt wordt als alle 50+ namen verzameld zijn. Er zullen er nog wel wat afvallen die de moeite niet nemen om de papieren op tijd in te sturen.
Nee, hoor ik denk dat de akte pas opgemaakt wordt als alle 50+ namen verzameld zijn. Er zullen er nog wel wat afvallen die de moeite niet nemen om de papieren op tijd in te sturen.
( ik heb op notariskantoor gewerkt, dus weet een beetje hoe zo'n volmacht er uit ziet.:
blah blah blah, Heb een exemplaar ontvangen, bla bla bla bekend met de inhoud bla bla bla )
De twee vorm is voor als je dement dreigt te raken. Dan kan je een notaris namens jouw laten handelen. Ik neem niet aan dat ze die gebruikt hebben. Zou erg slordig van GvE zijn.
Maar niet te min. CHAMPAGNE OP DEZE NIEUWE STAP IN CF Met dank aan de notaris!
[ Bericht 23% gewijzigd door RavigotteSaus op 07-12-2015 17:06:04 ]
( ik heb op notariskantoor gewerkt, dus weet een beetje hoe zo'n volmacht er uit ziet.:
blah blah blah, Heb een exemplaar ontvangen, bla bla bla bekend met de inhoud bla bla bla )
De twee vorm is voor als je dement dreigt te raken. Dan kan je een notaris namens jouw laten handelen. Ik neem niet aan dat ze die gebruikt hebben. Zou erg slordig van GvE zijn.
Maar niet te min. CHAMPAGNE OP DEZE NIEUWE STAP IN CF Met dank aan de notaris!
Van de eerste soort. Ik zou dus inderdaad de akte gezien moeten hebben. Ik ga er maar vanuit dat de Notaris het verder goed afhandeld. Het is natuurlijk wel een speciaal geval met die 50+ hypotheeknemers en een hypotheek gever.
Dat staat GvE weer goed. Maar eh.... heb je zelf dan niet gekeken wat je getekend hebt? Ik heb ook nog wat aktes die je (zonder te lezen) voor me mag tekenen hoor. Iets met erfrecht en zo.
Het maakt voor de notaris niet uit of het 3 of 3000 namen zijn hoor.
Maar goed, het zal wel goed komen. Ik neem aan dat het geen heel ingewikkeld verhaal is verder.
Dat staat GvE weer goed. Maar eh.... heb je zelf dan niet gekeken wat je getekend hebt? Ik heb ook nog wat aktes die je (zonder te lezen) voor me mag tekenen hoor. Iets met erfrecht en zo.
Overgens niet GvE maar KOM.
Nee hoor het is wel gespecificeert op het hypotheek nemen op het specifieke pand van de ondernemer en deze specifieke notaris.. Dus ik heb niet mijn doodsvonnis, mijn testament, of de verkoop van mijn eigen huis ondertekend,
Nee hoor het is wel gespecificeert op het hypotheek nemen op het specifieke pand van de ondernemer en deze specifieke notaris.. Dus ik heb niet mijn doodsvonnis, mijn testament, of de verkoop van mijn eigen huis ondertekend,
Ik ben ook niet bang dat het fout gaat hoor. Ik hoop ook niet dat je die indruk had. Maar de akte had er wel moeten zijn! Er moet dan eerst nog zo veel gebeuren. We gaan er in elk vanuit dat de slager netjes betaald en dan is die hele akte niet eens nodig.
Ik ben ook niet bang dat het fout gaat hoor. Ik hoop ook niet dat je die indruk had. Er moet dan eerst nog zo veel gebeuren. We gaan er in elk vanuit dat de slager netjes betaald en dan is die hele akte niet eens nodig.
Zo is het. Ik zie het als een soort verzekerings premie voorals de slager, wat ik niet verwacht, onverhoopt tegen iets onverwachts aanloopt en niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Feitelijk een verzekering tegen uitholling van zekerheden door Fiscus en UWV.
Lees dit op IEX.nl: Deurwaarders staken miljoenen van klanten in eigen zak (FD, p. 1)
Zou dus een artikel staan over deurwaarders in het financieel dagblad van vandaag. Als iemand bij dit artikel kan, zou ik het wel eens willen lezen in het kader van de rol van de deurwaarder bij onze defaults. Bij mij zit er een slot op en wil even geen abbo nemen. Ik hoor het wel. Al vast dank.
KOM mailde mij net over een recent project: "Vandaag gaat er een aangetekende brief (zie de bijlage) de deur uit waarin de ondernemers gesommeerd worden de aflossing binnen 5 dagen te voldoen, anders zal de totale vordering uit handen worden gegeven." betaling is de december betaling... Formeel wel de 4 december betaling dus nog geen naam hier maar wel 'spannend'.
Gezien de harde opstelling van KoM, mag ik aannemen dat het project al eerder laat was met betalen??
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ja, vorige maand was de bijschrijving op mijn rekening pas op de negende.
Op maandag 7 december 2015 19:07 schreef KMW1976 het volgende: Vandaag ook volmacht en ID laten waarmerken, kosten 7,50 euro. @ na regen de zon; hoe heb jij die 10 euro aan kom betaald?
Nog niet betaald, Ik vermoed dat het met de fee gefactureerd wordt.
Zo, lekker vlot al. Als ik zie wanneer hij is volgelopen zou het de eerste of tweede betaling moeten zijn.
Ik me voorstellen dat er dan inderdaad gelijk een stevige brief uit gaat.
edit: tweede betaling dus. En die 9e zal je nu niet halen denk ik.