Inderdaad! De Progauntlet propositie is een oude bekende, alleen nu met betere voorwaarden.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:23 schreef bambricks het volgende:
Leapfunder heeft ook veel rondes openstaan momenteel. Vandaag weer 2 nieuwe erbij.
Het klopt dat GvE niet op vakantie is.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:59 schreef bleyenburg het volgende:
kan met zekerheid zeggen dat GVE niet op vakantie is
Horsemen an Naregendezon kunnen dit beamen
Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?quote:Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Laat ik hier dit op zeggen. Als een bedrijf zijn eigen broek op kan houden en de aandeelhouder gaat failliet. Is er voor het voortbestaan van het bedrijf op zich niets aan de hand. Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen. Dat is goed voor klantenleners, personeel en ons als investeerders. Immers een curator past maar een korte tijd op de aandelen en is geen lange termijn belegger. Wij hebben de indruk gekregen dat de Directie van GvE goed bezig is om de aandelen nu in handen van de curator op een goede plek te doen landen..quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?
En dat hoef je inderdaad niet als een probleem te zien.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen.
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?quote:Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het klopt dat GvE niet op vakantie is.![]()
Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.
De drie hoofdpunten die besproken zijn:
De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx
Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.
Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.
Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?
Zo, wat een toeval zeg! Wel mooi.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn.
Nee, voor zo ver ik weet hebben andere platformen dit niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:42 schreef bambricks het volgende:
HOrseman:
zijn er soort gelijke klankgroepen bij de andere CF bedrijven naar jullie weten?
Heeft KoM zoiets naar je weet?
Welkom! En meteen bedankt voor jouw waardevolle input!quote:Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Inderdaad welkom hier!quote:Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Dat horen we natuurlijk graagquote:Op donderdag 3 december 2015 17:07 schreef crowd-fundi het volgende:
Geweldig wat sommige forumleden voor de hele crowd betekenen! Bedankt hoor voor jullie inbreng bij GVE en het verslag hier.
Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:27 schreef MB1982 het volgende:
Iemand een mening over de openstaande projecten op Funding Circle?
Zit te denken om iets in Winkeluitbreiding Slagerij te steken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn hier wel zeker investeerders bij FC. Misschien moet je nog even wachten tot ze langs komen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:36 schreef MB1982 het volgende:
[..]
Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd.
Zie dat hun projecten hier niet echt besproken worden. Slechte ervaringen met dit platform? Of gewoon niet interessant vergeleken de andere platformen?
Bedankt voor dit verslag (en voor dat jullie daar geweest zijn natuurlijk). Zeer nuttig.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.
De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx
Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.
Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.
Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.
Welkom en top meteen!quote:Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende:
Ook in Zutphen rommelt het blijkbaar. Ik zag op de site klaassenbv.nl dat daar een franchisenemer gezocht wordt. Ik ben bang dat ik niet in gebakken vis maar in gebakken lucht geïnvesteerd heb.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad welkom hier!
Dat is zeker waardevolle informatie. Bedankt voor het uitzoekenHet zou mooi zijn als er iemand, die regelmatig op station Breda komt of er in de buurt komt/woont, in Breda zou kunnen kijken hoe het er daar voor staat. Dit is nu natuurlijk extra belangrijk geworden.
Bedragen zijn te verklaren doordat die in een andere valuta zijn verstrekt en vervolgens voor investeerders zijn omgerekend naar Euro.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:32 schreef crowdfunder1991 het volgende:
Goed werk van allemaal, ik geniet van al jullie bevindingen iedere keer weer! Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en toch 50 euro overgemaakt naar Twino om het eens te proberen.. leest hier nog een ervaringsdeskundige mee? Ik snap niets van al die leningen, hoe kan het bijvoorbeeld dat er 20 projecten zijn die 116,05 ofzo vragen en waarvan er nog 94,15 open staat. Komt dit door de automatische investeringen? Toch vind ik de gevraagde bedragen raar. En op welke manier loop ik het minste risico?
Ook namens mij hartelijk bedankt voor de update.quote:Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tegenwoordig reageren ze wel degelijk op die formuliertjes. Blijkbaar heeft de nieuwe eigenaar de club eens goed toegesproken.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb ook maar even een mailtje gestuurd naar FC over dat project wat niet uitbetaald is, heb ook het idee als ik dat formuliertje invul dat de mail nergens naar toe gaat
Goed gevonden:quote:Op donderdag 3 december 2015 21:13 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ook in Zutphen rommelt het blijkbaar. Ik zag op de site klaassenbv.nl dat daar een franchisenemer gezocht wordt. Ik ben bang dat ik niet in gebakken vis maar in gebakken lucht geïnvesteerd heb.
Dat is geen goed teken na 3 termijnen. En dat nog wel voor een categorie A project met inderdaad een hoog werkkapitaal. Hopen op een eenmalig incident dan maar.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tegenwoordig reageren ze wel degelijk op die formuliertjes. Blijkbaar heeft de nieuwe eigenaar de club eens goed toegesproken.
Ik begreep dat de debiteur heeft toegezegd a.s. vrijdag (morgen) tot betaling over te gaan. Probleem was het uitblijven van betaling door eigen debiteur(en). Een verhaal waar ik nogal wat scepsis over heb. Het zegt namelijk veel over de actuele (blijkbaar krappe) hoogte van het werkkapitaal, een beeld dat compleet afwijkt van hetgeen geschetst werd in de pitch.
projecten-vrijdag is pas net begonnenquote:Op vrijdag 4 december 2015 09:24 schreef crowdiefunder het volgende:
Overigens heb ik deze week zeer weinig nieuwe projecten voorbij zien komen. Stilte voor de storm? Iedereen druk met Sinterklaas?
Mooi toeval, maar ook zeker goed dat jullie er weer heen zijn gegaan om het belang van hoor en wederhoor aan te tonen en in gesprek te gaan. Voor GvE is directe feedback vanuit de investeerders ook erg zinvol natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Graag gedaan.
We waren met 4.
Horseman en ik waren vier maanden geleden geweest op ons initiatief naar aanleiding van wat kritische mails en telefoontjes van onze kant. Toen is besproken een klankbord groep op te richten van een aantal kritische cf beleggers. GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn. Leuk om elkaar live te ontmoeten!
Allereerst bedankt dat jullie eigen tijd in steken om belangen van alle Crowdfunders te behartigen.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:21 schreef bleyenburg het volgende:
@Komrad: GvE leest hier mee, maar zullen hier niet reageren (terecht m.i.)
Van hieruit ook hulde voor de tijd. Ik zou het de volgende keer prettig vinden om vooraf geinformeerd te worden over de afspraak zodat er input vanuit andere forumleden meegenomen kan worden naar de klankbordgroep.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:47 schreef iw84t het volgende:
[..]
Allereerst bedankt dat jullie eigen tijd in steken om belangen van alle Crowdfunders te behartigen.
Ik zou het overigens wel prettig vinden als GVE hier wel af en toe zou reageren om bepaalde issues te verduidelijken. Op die manier kunnen ze een hoop onrust voorkomen en ook veel tijd besparen. Zelf heb ik al een aantal keer een lang gesprek gehad (telefoon) met de heer Adams van GVE over diverse onderwerpen. Waarbij ik de indruk had dat ik niet de eerste investeerder was waarmee hij deze onderwerpen besprak.
Redelijk random maar let wel op omdat er ook door leners vervroegd wordt afgelost dat niet de eerste betalingen pas over een maand of wat komt. Ergo: check altijd payment schedule.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:38 schreef crowdfunder1991 het volgende:
Ahh toch nog wat Twino investeerders hier dus. Hoe investeren jullie? Gewoon random projecten of hebben jullie nog een strategie? Ik kan er nog niet duidelijk uithalen welke projecten wellicht een grotere kans van slagen hebben of welke überhaupt vollopen.
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:54 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Redelijk random maar let wel op omdat er ook door leners vervroegd wordt afgelost dat niet de eerste betalingen pas over een maand of wat komt. Ergo: check altijd payment schedule.
Vollopen maakt geen snars uit omdat lening altijd al door Twino is uitbetaald.
kunnen jullie wat meer vertellen over twino? Wat zijn de specifieke elementen, waar zitten de valkuilen en risico's etc.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:10 schreef MSR het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Kans van slagen maakt overigens weinig uit, als er een lening default gaat wordt een maand later de lening plus rente door Twino vergoedt.
Ik pak zelf overigens doorgaans leningen met 1 maand looptijd. Ik heb al vaker gezien dat leningen voortijdig afgelost worden, dat heb ik bij de meerdere maanden leningen nog niet gezien, waardoor je weer extra rendement meepakt.
Hier ook, maar ik mis 2 projecten die vanaf vandaag uitbetaald zouden gaan worden, even afwachten maar weerquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:15 schreef djh77 het volgende:
Zo een groot deel van de KoM betalingen zijn op tijd binnen. Ik had ze pas na het weekend verwacht. Meestal worden ze te laat op de dag overgemaakt dat de banken het niet meer dezelfde dag kan verwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |