abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157985935
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:23 schreef bambricks het volgende:
Leapfunder heeft ook veel rondes openstaan momenteel. Vandaag weer 2 nieuwe erbij.
Inderdaad! De Progauntlet propositie is een oude bekende, alleen nu met betere voorwaarden.

Gotoky is buiten mijn budget, kijk ik dus niet eens naar.
pi_157986180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:59 schreef bleyenburg het volgende:
kan met zekerheid zeggen dat GVE niet op vakantie is
Horsemen an Naregendezon kunnen dit beamen
Het klopt dat GvE niet op vakantie is. :)

Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.

De drie hoofdpunten die besproken zijn:
De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx
Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.

Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.

Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.

Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 14:07:27 ]
pi_157986411
Helder, dank voor de update. Ik heb persoonlijk ook wel het idee dat GvE er alles aan doet om zaken zo soepel mogelijk te laten verlopen voor zowel investeerder als ondernemer, maar dat het soms niet zo overkomt. Juist ook door discussies op dit forum gaan sommige onderwerpen een eigen leven leiden, terwijl het zwijgen ook juist uit tactisch oogpunt kan zijn. Ik denk dat ze dan ook moeten zoeken naar de gulde middenweg... genoeg informatie verstrekken, waardoor zaken geen eigen leven gaan leiden, maar niet meer dan de hoog nodige informatie... ' t blijft dus heel lastig...
pi_157986887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.
Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157987058
Niet iedere onwenselijke situatie hoeft direct een probleem te zijn.
Ik los wel vaker situaties op vóórdat ze een probleem worden
;)
pi_157987118
Top Heren, bedankt voor de terugkoppeling
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157987264
HOrseman:

zijn er soort gelijke klankgroepen bij de andere CF bedrijven naar jullie weten?
Heeft KoM zoiets naar je weet?
pi_157987417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als er geen probleem is hoeft er toch ook niets worden opgelost?
Laat ik hier dit op zeggen. Als een bedrijf zijn eigen broek op kan houden en de aandeelhouder gaat failliet. Is er voor het voortbestaan van het bedrijf op zich niets aan de hand. Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen. Dat is goed voor klantenleners, personeel en ons als investeerders. Immers een curator past maar een korte tijd op de aandelen en is geen lange termijn belegger. Wij hebben de indruk gekregen dat de Directie van GvE goed bezig is om de aandelen nu in handen van de curator op een goede plek te doen landen..
pi_157987955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Je zal er echter wel, samen met de curator van je aandeelhouder, voor moeten zorgen dat de aandelen weer in goede handen komen.
En dat hoef je inderdaad niet als een probleem te zien.

Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157987965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het klopt dat GvE niet op vakantie is. :)

Afgelopen 1-12-2015 hebben wij Horsemen, Bleyenburg, en Ikzelf een vervolg afspraak gehad bij GvE. In een zogenaamde klankbord groep.

De drie hoofdpunten die besproken zijn:
De situatie met de aandeelhouder https://www.geldvoorelkaa(...)y-ab-20-10-2015.aspx
Ik kan niet in detail treden over wat er besproken is. Wat ik wel kan zeggen is dat wij het idee hebben dat GvE goed bezig is om deze situatie op te lossen.

Daarnaast was een groot onderwerp van bespreking de stichting klanten gelden. Zoals jullie weten vallen alle nieuwe leningen onder de stichting. De oude leningen echter, die van voor dat er een stichting was, worden niet rechtstreeks maar via een omweg door de stichting afgehandeld. Dit vinden wij niet juist. Probleem is zoals hier eerder besproken dat het bijna onmogelijk maar in ieder geval (te) arbeidsintensief is om al die contracten om te zetten. Er word nu gekeken naar een juridische constructie die het feitelijke effect heeft dat bij problemen de stichting toch juridisch eigenaar is van de klantengelden van de oude leen contracten ook al komen zij gewoon via de normale GvE rekening binnen. Wij hebben gezegd als dat juridisch klopt wat ons betreft ok , maar dan moet dit wel de goedkeuring hebben van de AFM. Als GvE dit voor elkaar heeft komt ze met een mededeling naar de investeerders.

Een ander punt dat we besproken hebben is het stappenplan bij defaults. We hebben dit nogmaals doorgenomen en hebben aangegeven. Waar wij het belangrijk vinden geïnformeerd te worden. GvE heeft hier goed naar geluisterd. Ze gaan dit o.a. bespreken met de deurwaarder. Wij verwachten dat zij onze aanbevelingen hier omtrent overnemen.

Natuurlijk zijn er meer zaken besproken.Wij hebben natuurlijk hierin steeds het belang van de investeerder voorop gezet in de discussie. Het voert te ver om hier verder in detail over te spreken.
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157988179
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tijd die jullie er insteken! Daar hebben we allemaal wat aan, zitten er in die groep nog andere investeerdes trouwens? Niet vanuit Fok!?
Graag gedaan.
We waren met 4.
Horseman en ik waren vier maanden geleden geweest op ons initiatief naar aanleiding van wat kritische mails en telefoontjes van onze kant. Toen is besproken een klankbord groep op te richten van een aantal kritische cf beleggers. GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn. Leuk om elkaar live te ontmoeten! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-12-2015 15:32:48 ]
pi_157988291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE heeft daar 2 extra mensen voor uitgenodigd. Ter plekke bleek een van die twee ons forum lid Bleyenburg te zijn.
Zo, wat een toeval zeg! Wel mooi.

Verder ook erg goed bezig hiermee zeg! ^O^
pi_157988620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:42 schreef bambricks het volgende:
HOrseman:

zijn er soort gelijke klankgroepen bij de andere CF bedrijven naar jullie weten?
Heeft KoM zoiets naar je weet?
Nee, voor zo ver ik weet hebben andere platformen dit niet.
pi_157989526
Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
pi_157989628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. Heb 5 cfjes lopen: 2 x gve, 1x investormatch, 1 x aygodutch en 1 x lendahand. Zie het meer als hobby dan als belegging. Vandaag was ik op het station van Den Bosch en heb gekeken of ik de vestiging van Fishpoint kon vinden. Die staat leeg. Ik heb nog geinformeerd bij een Vietnamees eethuisje vlakbij of Fishpoint er heeft gezeten. "Ja" was het antwoord. Onmiddellijk gevolgd door "Wilt u vis eten?" Dat serveren zij natuurlijk ook. Ze wisten me te vertellen dat Fishpoint 2 tot 3 maanden geleden vertrokken is. Overigens zaten ze niet in het station (tussen hoofdingang en achteringang), maar vlakbij het station. Een slechte plek om een zaak te hebben, want daar staan meer panden leeg. Je loopt er 20 tot 30 meter vandaan als je naar het station loopt.
Welkom! En meteen bedankt voor jouw waardevolle input!
  donderdag 3 december 2015 @ 17:07:30 #66
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157990313
Geweldig wat sommige forumleden voor de hele crowd betekenen! Bedankt hoor voor jullie inbreng bij GVE en het verslag hier.
pi_157990456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:20 schreef Ivanvan1 het volgende:
Inderdaad welkom hier!
Dat is zeker waardevolle informatie. Bedankt voor het uitzoeken ^O^ Het zou mooi zijn als er iemand, die regelmatig op station Breda komt of er in de buurt komt/woont, in Breda zou kunnen kijken hoe het er daar voor staat. Dit is nu natuurlijk extra belangrijk geworden.
pi_157990498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:07 schreef crowd-fundi het volgende:
Geweldig wat sommige forumleden voor de hele crowd betekenen! Bedankt hoor voor jullie inbreng bij GVE en het verslag hier.
Dat horen we natuurlijk graag :+
pi_157990838
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:27 schreef MB1982 het volgende:
Iemand een mening over de openstaande projecten op Funding Circle?
Zit te denken om iets in Winkeluitbreiding Slagerij te steken..
Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd.
Zie dat hun projecten hier niet echt besproken worden. Slechte ervaringen met dit platform? Of gewoon niet interessant vergeleken de andere platformen?
pi_157990998
De klankbordgroep is dus 75% Fok! Dan kan GvE ons hier wel te woord gaan staan :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157991977
Ter info: Vanavond heb ik de grafieken aangaande de mislukte projecten in OP bijgewerkt.

De 32 projecten. (22 definitief ,10 met nog hoop) in problemen grafisch weergegeven per 3-12-2015 . Note: de gegevens zijn zo goed mogelijk verzameld maar kunnen fouten bevatten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157992051
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:36 schreef MB1982 het volgende:

[..]

Hi, ben niet betrokken bij FC, maar heb in een paar projecten geinvesteerd.
Zie dat hun projecten hier niet echt besproken worden. Slechte ervaringen met dit platform? Of gewoon niet interessant vergeleken de andere platformen?
Er zijn hier wel zeker investeerders bij FC. Misschien moet je nog even wachten tot ze langs komen.
pi_157992822
Ik ben net begonnen met FNC (Fundingcircle).
Heb nu een project lopen met een klein bedrag om te ondervinden hoe een en ander ingeregeld is.
De rentepercentages bevallen mij wel.
Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.

Ik kan er nu nog niks over zeggen, maar ik verwacht binnen een paar weken wat meer ervaring te hebben om te besluiten hoe verder met FNC

Uiteraard hoor ik graag van ervaringsdeskundigen
pi_157992851
@Komrad: GvE leest hier mee, maar zullen hier niet reageren (terecht m.i.)
pi_157992872
@naregendezon.
Heel hartelijk dank voor je grafieken.
Dat U nogal goed met cijfers bent was mij van de week al gebleken :)
Erg fijn dat u uw expertise hier deelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')