abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158075389
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:49 schreef Jackthe het volgende:
Er was nog een verzoek van mensen om de ervaringen met Funding Circle te delen. Ik heb sinds juli een portefeuille opgebouwd van 12 investeringen bij Funding Circle. Zoals de meesten kunnen zien is de financiële informatie bij FC vrij uitgebreid t.o.v. andere platforms. Helaas mist een forecast. Echter is de pitch zeer summier. Indien je extra vragen over hebt, krijg je relatief (1 a 2 dagen) snel antwoord.

Het tot stand komen van een project (nadat het 100% vol zit) duurt m.i. relatief lang, ik hou al gauw rekening met een maand na 100% vollopen, waarbij ik de betaling ongeveer na 2 weken is. Ik zie wel rentebetalingen over de eerste gebroken maand, echter ik weet niet of dit na datum betaling is, of na datum innen van al het geld, of na datum tot stand komen overeenkomst met ondernemer.

Qua betalingen is FC redelijk op tijd, een vertraging van 1 a 2 werkdagen zit er meestal wel. Wel een keer meegemaakt dat de vertraging langer was dan dit en toen was de communicatie rondom vertragingen ronduit slecht. Ik heb gelukkig nog geen ervaring met individuele projecten die in default komen, dus daar kan ik niks over delen.

In het algemeen maakt FC slordige foutjes in communicatie, zo heb ik wel Duitse of Spaanse nieuwsbrieven mogen ontvangen.
Bedankt! Heb nu in 6 projecten op FC geinvesteerd.
Ben het met je eens dat de financiele informatie goed is. Vind het missen van een prognose niet heel erg, neem ik altijd met een korreltje zout.
Qua communicatie ben ik redelijk tevreden met ze, normaal krijg ik een antwoord binnen 24 uur. Paar slordigheidjes, kreeg ook de Spaanse nieuwsletter bijvoorbeeld.
Het enige minpuntje is het ontbreken van goede informatie mbt tot de zekerheden.

Vind ze over het algemeen wel duidelijk en door de goede stroom van goede projecten en nette rentes ben ik erg positief.
(Heb nog niet echt problemen met een project gehad, hoe ze dat behandelen kan mijn mening sterk veranderen.)
pi_158075422
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:32 schreef Justme7005 het volgende:

[..]
Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatief ---> no way
Ik heb de pitch net ook nog even vluchtig doorgenomen, maar kon dit ( Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatie) niet zo snel vinden. Waar heb je dat vandaan?
pi_158075799
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb de pitch net ook nog even vluchtig doorgenomen, maar kon dit ( Geen EV, gemiddeld resultaat laatste jaren negatie) niet zo snel vinden. Waar heb je dat vandaan?
Sorry abuis, mijn opmerking hiervoor had betrekking op project van aygodutch. Solvabiliteit van Collin-project is ook niet best trouwens als je bedenkt dat voor die 25% de begrote winst voor 2016 en een achtergestelde lening worden meegeteld

[ Bericht 8% gewijzigd door Justme7005 op 07-12-2015 12:09:26 ]
pi_158077261
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:31 schreef RavigotteSaus het volgende:

LURKERS, koop een toetsenbord van een tientje en kom er gezellig bij!
Sinds 2012 bij GVE met aantal projectjes en sinds kort IVM.

eenmaal wanbetaler ->staat al in OP, maar zag dat er wat gegevens ontbraken.Misschien kan iemand die erbij plaatsen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een nieuwsbericht over de op dit forum populaire Wiebke
pi_158077317
Ook hier vandaag de paddenstoelen gearriveerd en zo als al veel vaker gezegd, het ziet er prachtig uit.
pi_158077462
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:09 schreef boxie het volgende:

[..]

eenmaal wanbetaler ->staat al in OP, maar zag dat er wat gegevens ontbraken.Misschien kan iemand die erbij plaatsen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom hier! En bedankt voor je bijdrage.
Leuk om weer even iets te lezen over "onze" Wiebke.
pi_158077663
Hallo Boxie,
Welkom hier! Blij dat je mijn advies hebt opgevolgd!

Ik dacht gehoord te hebben dat je dat tientje van het toetsenbord kon declareren bij de webmasters. (weet het nier zeker)
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158077777
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 13:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Welkom hier! En bedankt voor je bijdrage.
Leuk om weer even iets te lezen over "onze" Wiebke.
Ik hoop dat het goed gaat met de zaken (en niet alleen omdat ik zelf ook een kleine bijdrage heb gedaan)
Signature
pi_158078226
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:28 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ik hoop dat het goed gaat met de zaken (en niet alleen omdat ik zelf ook een kleine bijdrage heb gedaan)
Ze stond 4 minuten geleden druk op de kassa te slaan
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158078475
Yay nieuwe mensen *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_158078771
GoalGorilla op Symbid, nieuwe, mooi bedrijf, loopt ook rap vol! Denk dat ik die meeneem.
pi_158078799
quote:
99s.gif Op maandag 7 december 2015 13:46 schreef CaLeX het volgende:
Ze stond 4 minuten geleden druk op de kassa te slaan
Uit woede of om af te rekenen?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158078927
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:03 schreef redbull666 het volgende:
GoalGorilla op Symbid, nieuwe, mooi bedrijf, loopt ook rap vol! Denk dat ik die meeneem.
Jammer, heb net mijn Symbid account afgesloten.
Had er maar 1 project lopen en is inmiddels beeindigd en verder kon ik weinig van mijn gading vinden.
Heb mijn tegoed net opgevraagd.

Ik wil me meer richten op een paar grote platforms dan op veel waar ik weinig in stop.
pi_158079607
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:03 schreef RavigotteSaus het volgende:
om af te rekenen?
;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158080066
Zojuist bericht van GVE omtrent kleine vertraging in opstart bij Cristal Cleaning.
pi_158080123
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:09 schreef boxie het volgende:

[..]

SPOILER
Welkom boxie,
Nog even voor de statestieken: Graag het totale leenbedrag van dit project, heb je misschien ook Craydon rating, Vestigingsplaats,Soort besdrijfsvoering eenmanszaak/BV en de branche van dit bedrijf uit de spoiler.
Bij voorbaad dank.

Inderdaad leuk om over Wiebke te lezen.

En nog geen paddestoelen in de regio Amsterdam. Maar ik hoor dat er ook sávonds bezorgd wordt! Ik heb al recepten met paddo's >:) op gezocht. Ben benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 14:46:50 ]
pi_158080438
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom boxie,
Nog even voor de statestieken: Graag het totale leenbedrag van dit project, heb je misschien ook Craydon rating, Vestigingsplaats,Soort besdrijfsvoering eenmanszaak/BV en de branche van dit bedrijf uit de spoiler.
Bij voorbaad dank.

Inderdaad leuk om over Wiebke te lezen.

En nog geen paddestoelen in de regio Amsterdam. Maar ik hoor dat er ook sávonds bezorgd wordt! Ik heb al recepten met paddo's >:) op gezocht. Ben benieuwd.
Het beste is om de paddo's op lege maag te eten en als je de ervaring heftiger wil moet je een nacht daarvoor niet slapen. Let wel, als dit de eerste keer is is het belangrijk een vriend bij je te hebben en suiker.
pi_158080773
een hartelijk welkom aan Boxie.

leuk stukkie over Wiebke
pi_158081622
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:52 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Het beste is om de paddo's op lege maag te eten en als je de ervaring heftiger wil moet je een nacht daarvoor niet slapen. Let wel, als dit de eerste keer is is het belangrijk een vriend bij je te hebben en suiker.
Ik heb ook al een parachute klaar gelegd, dus ik ben op alles voorbereid. :Y)
pi_158082780
Zojuist bericht ontvangen dat het FC project wat niet is uitbetaald vanwege gebrek aan fondsen (...) alsnog door de lener is betaald en hopelijk morgen uitbetaald kan worden.

Lendico is ook bijgewerkt trouwens.

Edit: geld lendahand is binnen en ook de 2 projecten van kom die er vrijdag niet binnen waren zijn nu bijgeschreven.
pi_158082893
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom boxie,
Bij voorbaad dank.
op verzoek:
SPOILER
ben ik net de aanbiedingen van de kruidvat aan het doorlezen :% , kom ik een van m'n investeringen tegen
GVE project 6176 Eureka Caterware (=luxe wegwerpbestek) uit maart 2014
Vanwege incentive zit ik daar wat ruim in, dus mooi om te zien dat ze verkopen *)

En bedankt voor t warme welkom
pi_158082955
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2015 16:30 schreef boxie het volgende:
Vanwege incentive zit ik daar wat ruim in, dus mooi om te zien dat ze verkopen
De vraag is natuurlijk of het een goed teken is als je in de aanbieding bij het Kruitvat komt te zitten. Maar die beoordeling is aan jouw natuurlijk.

Ik herken die BBQ borden 'caterplate' op de website van Eureko zelf trouwens wel. Die liggen ook bij de Makro.
VOOR DE VOLLE PRIJS :Y
pi_158083050
Vandaag trouwens de papieren rond gemaakt voor de hypothecaire inschrijving van Panneklaar.
Was afgelopen week al naar het gemeente huis geweest om een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort te maken.
Nadere instructie van KOM leerde dat dit niet voldoende was. Er was feitelijk alleen een gewaarmerkte volmacht nodig voor de notaris en een gewone kopie van je paspoort.
Vandaag de gewaarmerkte volmacht voor de Notariss getekend op het gemeentehuis. Kon gelukkig voor een geld met het kopietje van vorige week, Al met al als je in een keer de juiste instructie krijgt een fluitje van een cent. Totale kosten voor deze investeerder, 30minuten tijd, 5.50 leges, 10 euro voor KOM, en een postzegel om de boel op te sturen. Naar mijn idee wel de moeite waard om hypothecaire zekerheid te krijgen op je investering.
pi_158083088
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:26 schreef crowdiefunder het volgende:
Zojuist bericht ontvangen dat het FC project wat niet is uitbetaald vanwege gebrek aan fondsen (...) alsnog door de lener is betaald en hopelijk morgen uitbetaald kan worden.

Goed nieuws, bedankt
  maandag 7 december 2015 @ 16:38:31 #275
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158083124
YES! De paddo's!
Nee, het was niet PP himself. Daar was de bezorger te jong voor.
Prachtige verrassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')