abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158016377
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:06 schreef Crowdcrowd het volgende:
Hoi, ik ben nieuw. Ik lees al tijd mee op deze forum.
Ik investeer op de verschillende crowdfunding platforms.
GVE, KOM, IVM, CAN, Lendahand, Funding Circle, oneplantcrowd, greencrowd, dewindcentrale en zonnepanelendelen.
Hallo Crowdcrowd,
Welkom hier met je eerste post. Dat zijn heel wat platformen! Dan ben je zeker al een tijd bezig. Wat is het aantal projecten wat je hebt?
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:04:18 #177
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158016451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:50 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat ze gewoon door blijven betalen, maar ik raad je aan om volgende keer te spreiden i.p.v. alles in een bedrijf te investeren ookal is hij zo mooi.

Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik weet niet wat de kwaliteit is van mijn investeringen, er is altijd een mogelijkheid dat ik ook verkeerd gekozen heb.
Ik hoop ook dat ze door blijven betalen, al had ik niet lang na de investering al allerlei onderbuikgevoelens. Maar ja, de investering was ook veel meer op gevoel gekozen dan op ratio. Liefhebber van het product hè.
Dat je een keer verkeerd kiest is wel zeker. Dit zou mogelijk m'n eerste kunnen zijn (bij GVE). Maar vooralsnog betalen ze keurig op tijd. Dus ja, nog altijd geen man overboord.
pi_158016726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als je de post geschiedenis ziet van deze Cofox dan kan je dit niet als een serieuze post opvatten. Is verwijderen een optie?
Dat is zeker een optie, maar wie kan dat?
pi_158016759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ze door blijven betalen, al had ik niet lang na de investering al allerlei onderbuikgevoelens. Maar ja, de investering was ook veel meer op gevoel gekozen dan op ratio. Liefhebber van het product hè.
Dat je een keer verkeerd kiest is wel zeker. Dit zou mogelijk m'n eerste kunnen zijn (bij GVE). Maar vooralsnog betalen ze keurig op tijd. Dus ja, nog altijd geen man overboord.
Op de site van het filiaal in Zutphen zie ik nog vrij recente beoordelingen over de bezorging staan. Dus het lijkt erop dat er nog wel wat geld binnenkomt.
pi_158016783
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:50 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat ze gewoon door blijven betalen, maar ik raad je aan om volgende keer te spreiden i.p.v. alles in een bedrijf te investeren ookal is hij zo mooi.

Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik weet niet wat de kwaliteit is van mijn investeringen, er is altijd een mogelijkheid dat ik ook verkeerd gekozen heb.
Haha, ja achteraf...... Ik zou het nu zeker weten anders doen....
pi_158019215
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:13 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Dat is zeker een optie, maar wie kan dat?
Volgens mij kunnen we dat gewoon melden door ergens op te klikken als je op een vaste pc zit. Op mijn mobiel zie ik dit niet en ik heb even geen pc in de buurt.
pi_158019594
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we dat gewoon melden door ergens op te klikken als je op een vaste pc zit. Op mijn mobiel zie ik dit niet en ik heb even geen pc in de buurt.
Melding gemaakt, hopelijk word hij verwijderd.
pi_158020340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:32 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Melding gemaakt, hopelijk word hij verwijderd.
👍 komt vast goed.
pi_158021963
Nog bedankt aan de leden van de klankbordgroep! Super dat jullie de crowd op deze manier een stem geven!

De gunfactor heeft me overigens vandaag verleid om weer eens een GVE-investering te doen, ook omdat het project er financieel wel goed uitzag, ondanks de fee.

De nieuwe AGD laat ik schieten. Hier moeten naar mijn smaak iets te veel puzzelstukjes tegelijk precies op hun plaats vallen om de ambities waar te maken. Eerst maar eens zien of Harm de kruiden-incentive in mijn schoen kan toveren een dezer dagen. Als ik me goed herinner, beschikt hij over een zekere toverkracht....
pi_158022272
En misschien dat ik als ondernemersleek door de mand val, maar als je persoonlijk garant staat voor het gehele leenbedrag, waarom stop je het dan niet in je eigen zaak? Het risico blijft praktisch hetzelfde en het scheelt je 8% rente, te betalen aan de crowd. Ik neem niet aan, dat je elders met een acceptabel risico meer rendement gaat behalen? Of zie ik dat verkeerd?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 4 december 2015 @ 22:48:19 #186
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_158022528
quote:

[..]

Als je de post geschiedenis ziet van deze Cofox dan kan je dit niet als een serieuze post opvatten. Is verwijderen een optie?
done :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_158022673

[ Bericht 100% gewijzigd door Dwarsindeweg op 05-12-2015 06:58:55 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:58:17 #188
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_158022851
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:31 schreef Incitatus3 het volgende:
Eerst maar eens zien of Harm de kruiden-incentive in mijn schoen kan toveren een dezer dagen.
De betaling van CFS was vandaag weer stipt binnen! Dat dan weer wel
pi_158023188

[ Bericht 100% gewijzigd door cofox op 04-12-2015 23:16:37 ]
pi_158023349
quote:

[..]

Jij bepaalt wie hier wat mag schrijven? Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden over fishpoint. Dit topic is er juist voor om dit soort situaties aan te kaarten zeker omdat situatie van desbetreffende ondernemer er niet zo rooskleurig uitziet. Op gegeven prognoses worden bij lange na niet gehaald. Vestigingen worden gesloten of weer opnieuw aangeboden omdat franchisenemers er geen brood in zien.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:21:52 #191
132191 -jos-
Money=Power
pi_158023523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef cofox het volgende:

[..]

Jij bepaalt wie hier wat mag schrijven? Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden over fishpoint. Dit topic is er juist voor om dit soort situaties aan te kaarten zeker omdat situatie van desbetreffende ondernemer er niet zo rooskleurig uitziet. Op gegeven prognoses worden bij lange na niet gehaald. Vestigingen worden gesloten of weer opnieuw aangeboden omdat franchisenemers er geen brood in zien.
Er mag wel over gesproken worden, maar zet het dan wel in een spoiler tag.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158023620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:21 schreef -jos- het volgende:

[..]

Er mag wel over gesproken worden, maar zet het dan wel in een spoiler tag.
Helemaal mee eens.
Overigens is het wel zo dat hetgeen in een spoiler staat op een iPad gewoon te lezen is zonder dat je ingelogd bent.
pi_158023657
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:07 schreef wou het volgende:

[..]

Met de geboden zekerheden en een mooie rente vind ik dit een interessant project. Ik zal er wel wat in stoppen. Er lijkt me ook voldoende potentie om een kostenbesparing te realiseren met deze investering. De recepten zijn in eigen handen van ze. Voor zover ik weet is het dan best te overzien als je dat in eigen beheer gaat mengen. Ik ben benieuwd of de borgstelling in privé ook betekend of hij dat daadwerkelijk heeft. In dat geval lijkt het me een heel veilige investering. Hopelijk red AGD dit bedrag. Ik heb zelf wel sympathie voor AGD en als de steeds grotere projecten gaan lukken, zou dat erg mooi zijn.
Ik denk dat ik ook mee ga doen, maar wel een voorzichtig bedrag. Ik heb een zwak voor dit soort bedrijven die al lang bestaan en die een mooi product leveren. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet mis kan gaan.

Ze hebben in 2014 een beroerd jaar gehad. 2015 draaien ze min of meer quitte , maar als 2015 net zo slecht was geweest als 2014 dan was het doek misschien al wel gevallen.

Die omschakeling lijkt me dan ook bittere noodzaak. Ook daaraan kleven natuurlijk risico's, van handelsbedrijf naar productiebedrijf, dat is een hele andere tak van sport en zul je met al die nieuwe mensen tegen de nodige opstartproblemen aanlopen.

Het geboden cijfermateriaal ziet er netjes uit qua inzichtelijkheid en ook qua logische samenhang. Een voorbeeld voor andere platforms. Je ziet waar je in investeert, al werkt dat natuurlijk voor AGD ook een beetje tegen want je ziet daardoor ook beter waar de risico's liggen. En dat hoort ook zo.

De omzetprognose verbaast mij een beetje door in 2014 423K door te schieten naar 700K in 2017. Dat is een grote stap en ook een beetje met de natte vinger bepaald lijkt me.

Ik mis ook de belastingdruk in het hele verhaal al is dat een luxeprobleem dit en vorig jaar :)

Doordat de bank uit beeld verdwijnt hebben we in ieder geval mooie zekerheden. Niet dat die handel veel opbrengt bij een faillissement maar we hebben in ieder geval de zekerheden die normaliter door de bank worden geclaimd :)
Pecunia non olet
pi_158023745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik vind raar dat er niet openlijk gesproken mag worden
Dat is uiteraard prima, maar plaats een bedrijfsnaam of andere gegevens dan op zijn minst even in een spoiler. Je kunt anders een bedrijf, wat het soms al moeilijk heeft, beschadigen met mogelijk nadelige gevolgen voor zowel het bedrijf alsmede de investeerders.
pi_158023844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:25 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Overigens is het wel zo dat hetgeen in een spoiler staat op een iPad gewoon te lezen is zonder dat je ingelogd bent.
Daarom is het nog beter de naam niet te noemen en dan kan je er hier nog steeds over discussiëren.
pi_158024012
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is uiteraard prima, maar plaats een bedrijfsnaam of andere gegevens dan op zijn minst even in een spoiler. Je kunt anders een bedrijf, wat het soms al moeilijk heeft, beschadigen met mogelijk nadelige gevolgen voor zowel het bedrijf alsmede de investeerders.
Ik ben niet zo technisch, maar het belangrijkste voordeel is volgens mij dat iets in een spoiler, niet door een zoekmachine gevonden kan worden?
Pecunia non olet
pi_158024318
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben niet zo technisch, maar het belangrijkste voordeel is volgens mij dat iets in een spoiler, niet door een zoekmachine gevonden kan worden?
Ja, dat dacht ik ook.
pi_158027339
Ik heb het spoiler-taggen nooit helemaal begrepen hier. Een zoekmachine werkt anders dan onze menselijke ogen.

Google loopt bijv. gewoon tegen dit soort pagina's aan:
WGR / Crowdfunding #80 - Nu ook met hypothecaire inschrijving

Zie bijv.
http://bit.ly/1Q6bL3I
pi_158027904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 03:37 schreef redbull666 het volgende:
Ik heb het spoiler-taggen nooit helemaal begrepen hier. Een zoekmachine werkt anders dan onze menselijke ogen.

Google loopt bijv. gewoon tegen dit soort pagina's aan:
WGR / Crowdfunding #80 - Nu ook met hypothecaire inschrijving

Zie bijv.
http://bit.ly/1Q6bL3I
Alles wat niet in een spoiler staat is zo wie zo te vinden, dat klopt. Dat is natuurlijk ook prima, iedereen moet dit forum natuurlijk wel kunnen vinden om nieuwe zaken aan te kaarten 😉
pi_158027923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die omschakeling lijkt me dan ook bittere noodzaak. Ook daaraan kleven natuurlijk risico's, van handelsbedrijf naar productiebedrijf, dat is een hele andere tak van sport en zul je met al die nieuwe mensen tegen de nodige opstartproblemen aanlopen.

Dat geeft mij juist het vertrouwen. Een ondernemer die ziet dat zijn verdienmodel niet (meer) werkt en omschakelt. De productie zal wel beperkt worden tot mengen (men schaft tenslotte een menger aan) en dat is denk ik te overzien. Ik heb 'm voor een aardig bedrag meegepakt

Ik twijfel nog steeds over de moerenman op KoM

[ Bericht 2% gewijzigd door rockenfeller op 05-12-2015 08:52:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')