ssst mag je pas vanaf a.s. woensdag meldenquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:20 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik mis 2 projecten die vanaf vandaag uitbetaald zouden gaan worden, even afwachten maar weer
Twino plaatst zogenaamde flitskredieten / paydayloans aangegaan in Letland, Georgie, Polen en Denemarken tegen een rentepercentage van minimaal 12,9%. Leningen varieren van 1 tot 24 maanden, ik weet niet zeker of ze ook langerlopende leningen hebben uitstaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:14 schreef komrad het volgende:
[..]
kunnen jullie wat meer vertellen over twino? Wat zijn de specifieke elementen, waar zitten de valkuilen en risico's etc.
Ja in mijn enthousiasme schreef ik "volgeknald" ipv "early bird volgeknald"quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:12 schreef bambricks het volgende:
redbull666,
ProGauntlet is niet vol! Alleen de Early Bird waarbij je 5% vroeg inschrijf korting krijgt zit vol.
Dit product kan in veel meer gebieden worden ingezet. Wat dat betreft zijn aanpassingen aan het product niet nodig maar zal voor de toepassing moet worden aangetoond dat het product voldoet.
Zeker bij de Rail en Offshore maar ook voor andere sporten zijn voor dit product toepassingen denkbaar.
Een investeerder die hier veel geld in investeert kan dus ook een potentiële afnemer zijn die daar richting zijn klanten mee gaat aantonen dat hij ook betrokken is bij product ontwikkeling.
Dit zijn verplichtingen die voorkomen uit VCA en ISO 18001 certificeringen.
Overigens ik ben wel een fan van dit product.
Het grootste risico is dat er geen risico's lijken te zijn. Oftewel, waar komt het gratis geld vandaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:14 schreef komrad het volgende:
[..]
kunnen jullie wat meer vertellen over twino? Wat zijn de specifieke elementen, waar zitten de valkuilen en risico's etc.
Wel een mooi project, rente aan de lage kant.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe lening CCF tegen maar 6% zit ook gewoon binnen een uur vol. Wat een gekte
¤ 250.000
6,0% rente
60 maanden
Investeerders: 161
¤ 1.500 p.p.
Current ratio naar verwachting eind 2015 op 36,2!! CCF doet ff een KoM-tjequote:Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wel een mooi project, rente aan de lage kant.
Jammer dat ik gisteren ook al heb ingeschreven bij de fietsenzaak. Had liever deze gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:22 schreef Rosite het volgende:
Dat doen ze dan wel weer heel netjes. eerlijk is eerlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik ben ook wel heel benieuwd of we binnenkort achter het net zullen gaan vissen. Tot nu toe 11 van de 60 betalingen ontvangen.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:13 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Ook in Zutphen rommelt het blijkbaar. Ik zag op de site klaassenbv.nl dat daar een franchisenemer gezocht wordt. Ik ben bang dat ik niet in gebakken vis maar in gebakken lucht geïnvesteerd heb.
Dan zitten we in hetzelfde schuitje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:54 schreef gve74 het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook wel heel benieuwd of we binnenkort achter het net zullen gaan vissen. Tot nu toe 11 van de 60 betalingen ontvangen.
Hij betaalt de activa. De waarde hiervan is ¤ 360K. Hij legt zelf 50K in.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:55 schreef komrad het volgende:
Er vanuit gaande dat die 22k winst ook gehaald wordt (jaar is bijna over) , betaalt hij 16,5x de winst. Dat is nogal wat...
Kniertje in Op Hoop Van Zegen wist het al : De vis wordt duur betaaldquote:Op vrijdag 4 december 2015 12:54 schreef gve74 het volgende:
Nou, ik ben ook wel heel benieuwd of we binnenkort achter het net zullen gaan vissen. Tot nu toe 11 van de 60 betalingen ontvangen.
Ik denk dat hier belangrijk is hoe courant de voorraad is en hoe die gewaardeerd is. Dat kunnen wij niet zien. Daarnaast wil de ondernemer geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Zijn risico is dus max 50k als hij die tenminste in contanten in brengt. Zou best wel eens een inbreng in natura kunnen zijn als auto etc en het is maar de vraag hoe dat gewaardeerd is. Ik ga het nog eens opnieuw lezen. Ik zou ook nog wel eens wat meningen van andere horen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef djh77 het volgende:
[..]
Hij betaalt de activa. De waarde hiervan is ¤ 360K. Hij legt zelf 50K in.
Voorraad 250K, vaste activa 50K, debiteuren 60K. Zoiets?
Laatste faillissementsverslag van zijn vorige bedrijf even gelezen. Iedereen verdient een tweede kans en een keer op je bek gaan is helemaal niet erg. Maar hier staat wel wat verontrustends in. Twijfel twijfelquote:Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef djh77 het volgende:
[..]
Hij betaalt de activa. De waarde hiervan is ¤ 360K. Hij legt zelf 50K in.
Voorraad 250K, vaste activa 50K, debiteuren 60K. Zoiets?
wat staat er dan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:10 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Laatste faillissementsverslag van zijn vorige bedrijf even gelezen. Iedereen verdient een tweede kans en een keer op je bek gaan is helemaal niet erg. Maar hier staat wel wat verontrustends in. Twijfel twijfel
dat is wel ernstig imoquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:14 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Niet voldaan aan boekhoudplicht dus onbehoorlijk bestuur (gevalletje met fiscus)
Feitelijk zou de verkopende partij in zo'n geval een deel van de verkoopprijs met een achtergestelde lening mee moeten financieren. Bijvoorbeeld 100K . Dan weet je tenminste zeker dat er geen kat in de zak verkocht wordt. In dat geval zou ik vermoedelijk wel in stappen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:21 schreef najra1990 het volgende:
Ik vind het project ook interessant, maar vind het leenbedrag te groot tov de rente en risico's...
Ik mis er ook eentje. Voor nu hou ik het maar op: opstartproblemen. Hopelijk bespreken we deze projecten aanstaande woensdag niet, maar is het geld voor die tijd netjes binnen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:20 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik mis 2 projecten die vanaf vandaag uitbetaald zouden gaan worden, even afwachten maar weer
Lendico heeft ook weer uitbetaald (inmiddels 1 lening op 61+ dagen te laat).
Begin komende week verwacht ik lendahand.
Waar die A vandaan komt is mij weer niet duidelijk. Ik zie een bedrijf wat het afgelopen jaar verlies gemaakt heeft (zonder enige toelichting) terwijl ze naast de eigenaar maar 1 personeelslid hadden. Hebben ze dan zo weinig brutowinst gemaakt of waren de kosten zo hoog, we weten het niet. Dan gaat Agium de berekeningen maken op de geschatte gegevens over 2015 terwijl het volledige jaar 2014 beschikbaar is, maar ja, dat was een slecht jaar en daar kan je geen A uit toveren. Dan moeten we maar afwachten of de “charismatische Paul” echt wel zo charismatische overkomt bij de bestaande klanten en of de omzet juist niet in zakt. Ook zie ik nog dat de nieuwe ondernemer er ook weer niet zó veel vertrouwen in heeft, ook niet na alle gestelde zekerheden, dat hij hoofdelijke aansprakelijkheid aandurft. Ik laat hem lekker aan mij voorbij gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:43 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Overname-Moervast
Vrees dat het schuitje niet lang meer blijft drijven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:57 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Dan zitten we in hetzelfde schuitje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:59 schreef bleyenburg het volgende:
@ Rockenfeller: is het mogelijk het faillisementsverslag hier te plaatsen?
Of een link daar naartoe?
Bij voorbaat dank
ik vind dat als er zoiets gebeurd is je de plicht hebt het netjes bij de pitch te vermelden. Natuurlijk loopt het daardoor minder snel vol maar eerlijk duurt het langst en iedereen weet waar aan begonnen wordt. Ik krijg hierbij het gevoel dat er bewust dingen achtergehouden worden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:05 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Die fout zal hij waarschijnlijk niet meer maken. Ieder nadeel hep z'n voordeel
Staat er toch: Mijn loopbaan van de afgelopen jaren is een dynamische. Het bedrijf EVVM Infra BV is in 2012 helaas in staat van faillissement gesteld. Dit was een bedrijf met circa ¤12M omzet welke de laatste jaren erg veel last had van de economische malaise in de bouwwereld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:09 schreef komrad het volgende:
[..]
ik vind dat als er zoiets gebeurd is je de plicht hebt het netjes bij de pitch te vermelden. Natuurlijk loopt het daardoor minder snel vol maar eerlijk duurt het langst en iedereen weet waar aan begonnen wordt. Ik krijg hierbij het gevoel dat er bewust dingen achtergehouden worden.
Nu ik dit weet denk ik er niet eens over na, terwijl als er openheid met toelichting over was gegeven ik het nog wel had willen overwegen. Het zegt iets over de ondernemer en IMO is er sprake van een extra risico wat afgeprijsd moet worden.
Faillissementverslag van EVVM bedoel je dan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:14 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Niet voldaan aan boekhoudplicht dus onbehoorlijk bestuur (gevalletje met fiscus)
Volgens mij wel:quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:28 schreef Murene het volgende:
[..]
Faillissementverslag van EVVM bedoel je dan?
Dat was ook niet zijn bedrijf, daar werkte hij al ZZP-er.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Volgens mij wel:Precies EVVM was zijn bedrijf. Hij is als ZZPer actief met http://www.cratosadvies.nl/team.php. Hoewel als zzp? ZZP met B.V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste faillissementsverslag staat dat hij 1799 van de 1800 aandelen heeft van de overkoepelende holding. Lijkt mij vrij duidelijkquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Precies EVVM was zijn bedrijf. Hij is als ZZPer actief met http://www.cratosadvies.nl/team.php. Hoewel als zzp? ZZP met B.V.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Volgens mij wel:Ja blijkbaar wel. Had altijd gedacht dat die van Hooijmans er nog in zaten. Kom zelf daar vlak uit te buurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de pitch staat dat ze in staat van faillissement gesteld zijn maar er staat niet dat de belastingdienst van mening is dat sprake is van onbehoorlijk bestuur als gevolg van het niet nakomen van verplichting ten aanzien van de boekhouding.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Staat er toch: Mijn loopbaan van de afgelopen jaren is een dynamische. Het bedrijf EVVM Infra BV is in 2012 helaas in staat van faillissement gesteld. Dit was een bedrijf met circa ¤12M omzet welke de laatste jaren erg veel last had van de economische malaise in de bouwwereld.
looptijd zorgt er hier voor dat ik hem niet meepak in ieder gevalquote:Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op GvE:
Naam: Zorgboerderij De Gouden Zon
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 57.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,42
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12012
De rente eigenlijk net te laag en de looptijd net te lang maar verder ziet het er wel goed uit.....
De Triodosbank (huisbankier) geeft toestemming voor deze lening. Triodosbank hecht er waarde aan om te vermelden zat zij verder geen betrokkenheid heeft bij de totstandkoming van deze lening.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:45 schreef CaLeX het volgende:
[..]
looptijd zorgt er hier voor dat ik hem niet meepak in ieder geval
heb de website van de woonboerderij snel bekeken. Wat goed is dat ze aandacht hebben voor de maatschappelijke zorgen over de kwaliteit en diverse certificeringen hebben. Ook een pluspunt is dat er tussen de 5-10 werknemers zijn, het is niet ene bedrijf met alleen een meewerkende directie. Leeftijd en looptijd zijn minpunten, het heeft wel een gunfactor voor mij. Hij loopt trouwens snel vol.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Triodosbank (huisbankier) geeft toestemming voor deze lening. Triodosbank hecht er waarde aan om te vermelden zat zij verder geen betrokkenheid heeft bij de totstandkoming van deze lening.
Vreemde opmerking. Ook de leeftijd van 63 vind ik geen plus, in combinatie met de inderdaad erg lange looptijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |