abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158105649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Ivanvan1 het volgende:
Vandaag een interview op de Financiele Telegraaf met Martijn van Schelven (GVE) en Mark Lagerwaard (Crowdaboutnow). Interessantste vraag: "Er gaat wel eens iets mis. Hoe open kunnen jullie daarover zijn?" De man van Crowdaboutnow verklaarde "heel open " te zijn als er niet terug betaald wordt. Helaas reageerde van Schelven niet op deze vraag.
Hmm, interessant. Heb je een link naar dat interview?
pi_158105677
Overigens grappig als je Googled op "AFM ontheffing", loop je tegen allerlei uitgestorven Crowdfunding sites aan.

Bijv. deze topper:
http://www.crowdfund4you.nl/product/cutgo-image-all-you-can-be/
Doel - ¤10,000.00
Resterend bedrag - ¤10,000.00

Of deze op 0.6%:
https://www.all4funding.nl/project/6/it-pakhus-is-er-klaar-voor

Of deze (leeg):
https://www.moneybrothers.nl/projecten/overzicht

We galloperen als Crowdfunders met z'n allen door het Wilde (Inv)(w)esten.
pi_158105786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:43 schreef MSR het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Heb je een link naar dat interview?
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_nog_steeds___.html
pi_158106289
quote:
Dank u!
Helaas een video zie ik, daar kan ik momenteel geen geluid bij afspelen. Dat zal ik later eens moeten gaan bekijken.
pi_158106369
:)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Dank u!
Helaas een video zie ik, daar kan ik momenteel geen geluid bij afspelen. Dat zal ik later eens moeten gaan bekijken.
Je hoort niets nieuws, het is het bekende Bla Bla. Dus je kan rustig zonder geluid kijken. :)
pi_158106480
De Moervast-man (KoM) gaat voor hoofdelijke aansprakelijkheid (Ook al heeft hij eerder aangegeven dat hij een kale kip is):

ik krijg veel vragen waarom ik geen Hoofdelijke Aansprakelijkheid teken. Ik heb wel degelijk veel vertrouwen in de overname en groei van deze onderneming en ben derhalve toch bereid om hoofdelijke aansprakelijkheid te aanvaarden om zodoende volledige commitment richting jullie te tonen. Ik hoop dat ik hiermee jullie vertrouwen in het project nog verder versterkt heb en zie jullie investeringen graag tegemoet zodat we met z'n allen kunnen zorgen voor het slagen van dit project. Bij voorbaat dank. Paul Tinnemans
pi_158106630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Ivanvan1 het volgende:
Vandaag een interview op de Financiele Telegraaf met Martijn van Schelven (GVE) en Mark Lagerwaard (Crowdaboutnow). Interessantste vraag: "Er gaat wel eens iets mis. Hoe open kunnen jullie daarover zijn?" De man van Crowdaboutnow verklaarde "heel open " te zijn als er niet terug betaald wordt. Helaas reageerde van Schelven niet op deze vraag.
Dat hij er niet op reageerde weet je niet. Het is duidelijk een samenvatting waarbij hij in zijn reactie duidelijk afgebroken werd maar dat het een teer punt is bij de meeste platformen dat is wel duidelijk. Ik heb nog geen een groter (en langer dan 1 a 2 jaar bestaand) platform gezien wat hier volledig open over is, iets wat natuurlijk een slechte zaak is.
pi_158106738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil er in dat ze geen tussenpersoon zijn, maar hun eigen leningen/obligaties in hun eigen bedrijf slijten.
Je belegt idd in een deel van de opslagunits (50% investeerders/ 50% door boxx zelf).
Er zit hier geen kantoor tussen. Als zekerheid heb je stil pandrecht en de opslagunit.
Echter zul je bij onverwachte (hoge) kosten, aanslagen, etc niet vooraan in de rij staan.
Risico is dus zeker aanwezig..

Ben nu even op de site van de AFM aan het kijken.. AFM regels
Er is hier toch sprake van verhandelbare obligaties..
Zie Investeringen in de vorm van verhandelbare aandelen en/of obligaties
pi_158106858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
:)

[..]

Je hoort niets nieuws, het is het bekende Bla Bla. Dus je kan rustig zonder geluid kijken. :)
Dan heb ik wel wat beters te doen ;)
Het ging mij even om het puntje betreffende de defaults en geen reactie vanuit GvE, maar Horsemen heeft daar al duidelijkheid over verschaft. Dank u!
pi_158106865
En weer een nieuwe op GvE. We kunnen i.p.v. vrijdag beter de dinsdag projectendag gaan noemen.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12659
Naam: Stichting Dagbesteding Cuijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 165.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,13
pi_158106946
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat hij er niet op reageerde weet je niet. Het is duidelijk een samenvatting waarbij hij in zijn reactie duidelijk afgebroken werd maar dat het een teer punt is bij de meeste platformen dat is wel duidelijk. Ik heb nog geen een groter (en langer dan 1 a 2 jaar bestaand) platform gezien wat hier volledig open over is, iets wat natuurlijk een slechte zaak is.
FC is er wel open over:
pi_158107109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
Hi, heb je toevallig de link naar deze info? Ken dit niet
pi_158107364
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:33 schreef Horsemen het volgende:
En weer een nieuwe op GvE. We kunnen i.p.v. vrijdag beter de dinsdag projectendag gaan noemen.
Relatief kleintjes, Zou GVE het eea opgespaard hebben in de hoop op de ballenbak?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158107380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:43 schreef MB1982 het volgende:

[..]

Hi, heb je toevallig de link naar deze info? Ken dit niet
Het betreft het hele concern: https://www.fundingcircle.com/statistics
pi_158107442
quote:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
Ik kan op de Nederlands site zo snel niets vinden over de default percentages op de Nederlandse markt, maar ik zal er vast overheen kijken. Het kan ook komen dat ik geen gebruikersprofiel heb aangemaakt, iets wat blijkbaar nodig is om de projecten te mogen bekijken.
pi_158107472
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kan op de Nederlands site zo snel niets vinden over de default percentages op de Nederlandse markt, maar ik zal er vast overheen kijken. Het kan ook komen dat ik geen gebruikersprofiel heb aangemaakt, iets wat blijkbaar nodig is om de projecten te mogen bekijken.
Het zou mooi zijn als de AFM zo'n overzicht zou voorschrijven. Geeft veel inzichten.
pi_158107532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als de AFM zo'n overzicht zou voorschrijven. Geeft veel inzichten.
Helemaal mee eens.
pi_158107623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij zit het verschil er in dat ze geen tussenpersoon zijn, maar hun eigen leningen/obligaties in hun eigen bedrijf slijten.
NaRegendeZon heeft het goed. Old Liquors Invest kan als onderneming voor haar financiering zelf obligaties uitgeven. Als de financiering niet meer bedraagt dan ¤2.5 miljoen in 12 maanden is er geen verplichting tot een goedgekeurd prospectus. Dan is wel de balk bovenaan de website verplicht.
Dit ontslaat OL invest niet van toezicht, nog kan zij zich onttrekken aan de wetgeving (Wft.,Woh en Whc ) Uit een recente uitgebreide toets bij Old Liquors door de AFM blijkt dat zij met haar complete informatietraject aan klanten (memorandum + communicatiemiddelen etc.) voldoet aan het wettelijke kader.
pi_158107625
Ik ben in dit overzicht ook benieuwd naar de aantallen in projecten... want zo te zien zijn dit de hoofdsommen van kredieten...
pi_158107857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:02 schreef djh77 het volgende:
geheel mee eens. Zo'n overzicht hebben wij bij de besprekingen met GvE ook gevraagd. Het geeft inzicht in hoe het platform het doet maar ook kan je je eigen verichtingen naar het gemiddelde van het platform benchmarken.
DJH77 bedankt voor het posten van het overzicht! _O_ Ik had dit nog nooit gezien bij een platform.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2015 16:28:00 ]
pi_158108005
quote:

[..]

FC is er wel open over:
[ afbeelding ]
kan je die tabel ook in excel format downloaden/leveren aan mij/fokforum?
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:35:26 #97
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158108190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:10 schreef najra1990 het volgende:
Ik ben in dit overzicht ook benieuwd naar de aantallen in projecten... want zo te zien zijn dit de hoofdsommen van kredieten...
Die maken ze ook zichtbaar, in dezelfde tabel. Klik op Marketplace by loan volume
pi_158110202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

kan je die tabel ook in excel format downloaden/leveren aan mij/fokforum?
Heb het zelf al van het web gehaald. Alleen even rommelen met die rottige , in de duizendtallen. :?
pi_158110235
zal mijn benuwen of die ballebak vol komt
pi_158110906
Wie kan de pitch van Collin inzake ToTwenty zien? (Beschikbaar voor de innercrowd).

Deze is bekend van Tibaco., waar ik ook aan deelnam.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')