abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158134127
quote:
Ik kan hem zonder login inzien
pi_158134249
dank voor de link.
pi_158134351
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:12 schreef Underdoggy het volgende:
Dit was een van mijn eerste investeringen en ik deed toen nog niet echt aan spreiding. Deze kan heel erg pijn gaan doen....
Mag ik voor de statestieken nog even het rente percentage en het totale leenbedrag. Alvast bedankt
pi_158134385
Naregendezon: heeft u dat faillisementsverslag al bekeken?
zo ja, wat is het eerste wat in u opkomt?
pi_158134392
De onderbroeken zitten vol ;)

Ik heb dat verslag net uit interesse gelezen, teveel afhankelijk van 1 opdrachtgever en als het daar mis gaat, dan ga je zelf mee. Verder balen natuurlijk, zeker gezien 'de zekerheden van een cat 1 project'. Is van ver voor mijn CF tijd.
pi_158134814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef bleyenburg het volgende:
Geen tijd moet nu weg voor de hobby. Wil nog wel graag de zaken voor de statestiek weten kan ik mijn excel weer sluiten
pi_158134837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef crowdiefunder het volgende:
De onderbroeken zitten vol ;)

Ik heb dat verslag net uit interesse gelezen, teveel afhankelijk van 1 opdrachtgever en als het daar mis gaat, dan ga je zelf mee. Verder balen natuurlijk, zeker gezien 'de zekerheden van een cat 1 project'. Is van ver voor mijn CF tijd.
Stond laatst een stuk over in het FD. Ging over een tussenpersoon (in de vorm van een vennootschap) die dergelijke aannemers in huurde. Deze tussenpersoon kreeg ruzie met de hoofdaannemer en ging failliet. Vervolgens konden de kleine bedrijfjes naar hun centen fluiten.

Overigens is het faillissement al op 30 juli uitgesproken
pi_158135195
Sneu als je zo ziet dat bedrijven over de kop gaan omdat hun klanten failliet gaan...
pi_158135397
debiteurenbeheer is een zwaar ondergewaardeerd fenomeen (helaas)
pi_158135457
Echt hoor....als er ergens een debiteurenstand ter verpanding wordt aangeboden, vraag dan maar gerust even door.
Hoeveel, hoe oud, wie, wat, waar....

Ik denk dat je bij dergelijke gevallen 40-80% niet mee kan nemen in je zekerheidsstelling
pi_158135943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef bleyenburg het volgende:
Echt hoor....als er ergens een debiteurenstand ter verpanding wordt aangeboden, vraag dan maar gerust even door.
Hoeveel, hoe oud, wie, wat, waar....

Ik denk dat je bij dergelijke gevallen 40-80% niet mee kan nemen in je zekerheidsstelling
Helemaal mee eens maar 60% is meer dan niets
pi_158137385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:24 schreef bleyenburg het volgende:
Niet helemaal doorgelezen, maar als ik al lees dat er niet voldaan is aan de boekhoudplicht gaan mijn haren al overeind staan. Sterkte voor diegene die er inzitten.
pi_158137732
Ik zit er niet in, maar....
De faillisementsuitspraak is van juni.
Heeft GvE zich uberhaupt wel bij de curator gemeld of zijn ze nu pas wakker geworden?
Hoe kan het dat GvE het nu pas aan de investeerders verteld?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158138246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef najra1990 het volgende:
Sneu als je zo ziet dat bedrijven over de kop gaan omdat hun klanten failliet gaan...
Dat is inderdaad sneu, maar dit bedrijf had zelf zijn boekhouding ook niet op orde.
pi_158138298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:03 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik zit er niet in, maar....
De faillisementsuitspraak is van juni.
Heeft GvE zich uberhaupt wel bij de curator gemeld of zijn ze nu pas wakker geworden?
Hoe kan het dat GvE het nu pas aan de investeerders verteld?

Tja, dat is niet de eerste keer. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze bij GvE in de maanden daarna geld binnen gekregen hebben, maar het zou in theorie kunnen. Ik denk dat het verstandig is dat iemand die er wel in zit dit gaat navragen bij GvE en het ons ook even laat weten. Ik ben benieuwd.
pi_158138749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:29 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik heb dat niet vaak gelezen en nooit geschreven.. Wel bedacht dat bij een default er soms best anders afgerekend kan worden. En dat dan de zekerheiden minder van belang zijn.
En wat mij betreft is ook de term 'ons Wiebke' niet sexistis bedoeld. Ik denk dat als er een man met zo'n vrolijk jurkje aan een kerstwinkel zou openen dat dat dan 'ons jantje' was geweest.
[kroegmodus]
nee, "ons Wiebke" bekt gewoon lekker *)
[/kroegmodus]
Ik zag kreeg nog wel een update in de mail, ze doet zeker aan marketing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Signature
pi_158139183
voor de geïnteresseerden: faillissementsverslagen zijn via deze link kosteloos

http://insolventies.rechtspraak.nl

Ook de hekkenboer staat er al op

[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 09-12-2015 22:00:36 ]
pi_158147129
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/01TPv63SdL5t-20697

Leningaanvrager: Watergames & More
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden
జ్ఞ‌ా
pi_158147141
Zat een halfuur geleden in de mail. Nu al bijna vol (275k).
జ్ఞ‌ా
pi_158147242
Heeft een negatief vermogen...
Doordat ik een beetje met de handrem erop investeer, laat ik deze lopen..
pi_158147288
quote:
3s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:35 schreef het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/01TPv63SdL5t-20697

Leningaanvrager: Watergames & More
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden
Het vreemde is dat 2 van de 3 B.V.'s die tekenen een verhoogd Dun & Bradstreet risico hebben en bovenaan in het pictogram voor de lening laag Dun & Bradstreet ricico wordt weergegeven.

Dun & Bradstreet
De Dun & Bradstreet Score voor Watergames & More B.V, en Solid Mountain B.V. kwalificeert een Verhoogd risico. Voor JAPA Holding B.V. wordt een Laag risico gescoord.
pi_158147313
Hoe klinkt een automatische check op de KVK-nummers van de crowdfundingprojecten op insolventies?
జ్ఞ‌ా
  donderdag 10 december 2015 @ 11:48:59 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_158147344
Leuke op Symbid, ben een regelmatige drinker van bier van de Leckere, ik heb er wat ingestopt.

https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren
pi_158147349
quote:
5s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:46 schreef µ het volgende:
Hoe klinkt een automatische check op de KVK-nummers van de crowdfundingprojecten op insolventies?
Dat klinkt goed! Voor alle projecten die ooit in de CF mailer hebben gezeten?
pi_158147549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Voor alle projecten die ooit in de CF mailer hebben gezeten?
Ja zoiets? Is tot nu toe alleen maar een idee hoor.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')