Dat geeft hoop, ik ben nog in goed gezelschap. Morgen weer een dag.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:01 schreef TisIk het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik wacht ook nog steeds.
Dit is helemaal afhankelijk van de pitch. Als ik voldoende vertrouwen in het project heb, vind ik 5 jaar niet gelijk een probleem. Dit betekent dus dat de pitch ook voldoende vertrouwen geeft in een stabiele voortzetting. Factoren die hierbij meespelen zijn hoe lang het bedrijf al bestaat, de omvang van het bedrijf (eenpitter of bijv. 20 man personeel) en de leeftijd van de eigenaar. Bij een korte looptijd moet ik veel sneller weer een nieuw project vinden om in te investeren. Ik zie het meer zo dat als ik allemaal projecten van 1 jaar heb, dat ik dan 5 projecten heb, tegenover 1 van 5 jaar. De kans dat er daar eentje van flopt is ook redelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef Jackthe het volgende:
Het valt me trouwens op dat het merendeel van de aanvragen voor 5 jaar zijn, terwijl ik liever aanvragen van 1-3 jaar zie. Die geven mij een snellere afbouw van openstaand risico. Zeker met kleinere bedrijven vind ik 5 jaar een lange tijd en vraag ik mij af of ze zo lang vooruit kunnen kijken. Wat is jullie beeld daarop?
Het zijn 273 pakketten. Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht, kan het nog wel even duren voordat iedereen aan de beurt is.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat geeft hoop, ik ben nog in goed gezelschap. Morgen weer een dag.
Bij mij waren ze overdag.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:00 schreef djh77 het volgende:
Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht
Dat zou kunnen, maar ik verwacht toch wel dat ze 2-4 weken nodig hebben om alle 273 pakketten te bezorgen aangezien het in eigen beheer wordt gedaan.quote:
Hmmm, het idee staat me wel aan. Maar het idee om te beleggen in een bedrijf dat belegd klinkt toch een beetje raar. Ik denk dat ik wacht totdat het systeem staat en dan rechtstreeks als klant in OG beleggen.quote:Op woensdag 9 december 2015 01:14 schreef redbull666 het volgende:
Nog een nieuwe op Symbid: Brickfund. Een soort van vastgoed crowdfunder. Klinkt wel interessant en loopt al aardig snel.
https://www.symbid.nl/ideas/7395-beleggen-in-eigen-vastgoed
Ik voorzie problemen met het verkopen van je aandeel als je er vanaf wil. Gaat dat soepel? Zijn er voldoende kopers? Of gaan de kopers die er zijn lekker wachten tot je je prijs verlaagd.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:14 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Hmmm, het idee staat me wel aan. Maar het idee om te beleggen in een bedrijf dat belegd klinkt toch een beetje raar. Ik denk dat ik wacht totdat het systeem staat en dan rechtstreeks als klant in OG beleggen.
Bij mij ook overdag.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:00 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het zijn 273 pakketten. Als deze allemaal in de avonduren moeten worden rondgebracht, kan het nog wel even duren voordat iedereen aan de beurt is.
Ja dat is de grote vraag met heel dat Symbid eigenlijk.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik voorzie problemen met het verkopen van je aandeel als je er vanaf wil. Gaat dat soepel? Zijn er voldoende kopers? Of gaan de kopers die er zijn lekker wachten tot je je prijs verlaagd.
Ik wacht ook nog steeds rustig af. Het is een leuke extra maar niets dringends.quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heeft er vandaag nog iemand paddo's gehad? Bij mij nog steeds geen kratje voor de deur.
Hallo Jackthe,quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef Jackthe het volgende:
Het valt me trouwens op dat het merendeel van de aanvragen voor 5 jaar zijn, terwijl ik liever aanvragen van 1-3 jaar zie. Die geven mij een snellere afbouw van openstaand risico. Zeker met kleinere bedrijven vind ik 5 jaar een lange tijd en vraag ik mij af of ze zo lang vooruit kunnen kijken. Wat is jullie beeld daarop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal niet meer reageren, alleen meelezen. OK?quote:Op woensdag 9 december 2015 09:46 schreef � het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat deze reeks nogal 'zwaar' is qua aantal berichten?
Dat...quote:Op woensdag 9 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik zal niet meer reageren, alleen meelezen. OK?
Zoiets kan jaquote:Ik heb er geen moeite mee. Als we gaan splitsen dan zou ik zeggen:
topic1: kletsen over nog te funden projecten en zodra die vol zit, niet meer over hebben.
topic2: afterparty
Voor mij ook niet nodig hoor.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:09 schreef komrad het volgende:
@mu is het voor jou vooral de omvang of ook de kwaliteit van het topic waar het om gaat?
Ik heb er ook niet zo veel last van en het is ook een gevolg van een toename in users die hier komen.
Splitsen kan natuurlijk maar is voor mij niet nodig.
Verwacht niet dat FOK! ons 2 topic reeksen gaat geven. Lijkt mij ook niet nodig, dit jaar zijn er 57 topics geweest, net iets meer dan 300 berichten per week dus.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:08 schreef µ het volgende:
[..]
Dat...
was niet de bedoeling
[..]
Zoiets kan ja. Nieuwe projecten vs alles na nieuw
.
als we gaan splitsing is dat een logische onderverdeling.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef MSR het volgende:
[..]
Voor mij ook niet nodig hoor.
En anders vind ik het voorstel van Ravigotte wel wat hebben.
Ben ik een groot voorstander van. Op dit moment heb ik een investeringsstop dus ben niet meer geļnteresseerd in nieuwe projecten. Maar wil wel graag op de hoogte blijven van eventuele defaults of ander crowdfundgerelateerde zakenquote:Op woensdag 9 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik zal niet meer reageren, alleen meelezen. OK?
Ik heb er geen moeite mee. Als we gaan splitsen dan zou ik zeggen:
topic1: kletsen over nog te funden projecten en zodra die vol zit, niet meer over hebben.
topic2: afterparty
De handtekening kan je in elke gemeente krijgen. Je kan dus een gemeente in de buurt zoeken die goedkoper is. Soms kost het maar E 2,50quote:Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef dyna18 het volgende:
zie dat in tussentijd er een oplossing gevonden is voor de hypothecaire zekerheid van Panneklaar. Helaas moet het allemaal wel snel snel snel.
Ik twijfel om dit wel of niet te gaan doen.
Er zitten namelijk wel kosten aan vast. Bij mijn gemeente kost de handtekening 15 euro
quote:Hoe werkt het?
• Iedereen kan een gewaarmerkte kopie aanvragen. Dat kan bij elke gemeente in Nederland.
• Maak vooraf een afspraak (kies voor 'Uittreksel BRP - voorheen GBA -' in de keuzelijst).
• Neem het officiėle document waarvan u een gewaarmerkte kopie wilt laten maken mee naar het stadskantoor.
• U krijgt de gewaarmerkte kopie direct mee.
kom netjes met twee woorden spreken. Het is RavigotteSAUS!quote:Op woensdag 9 december 2015 10:10 schreef MSR het volgende:
En anders vind ik het voorstel van Ravigotte wel wat hebben.
Kwantiteit. Kwaliteit is zwaar ok.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:09 schreef komrad het volgende:
@mu is het voor jou vooral de omvang of ook de kwaliteit van het topic waar het om gaat?
Ik heb er ook niet zo veel last van en het is ook een gevolg van een toename in users die hier komen.
Splitsen kan natuurlijk maar is voor mij niet nodig.
FOK! hoeft ons niets te geven, we maken gewoon een nieuwe reeks erbijquote:Op woensdag 9 december 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Verwacht niet dat FOK! ons 2 topic reeksen gaat geven. Lijkt mij ook niet nodig, dit jaar zijn er 57 topics geweest, net iets meer dan 300 berichten per week dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.జ్ఞా
Er is als je je niet inschrijft wel degelijk minder zekerheid.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef dyna18 het volgende:
Mocht je de hypothecaire zekerheid niet bij de notaris laten inschrijven, dan is het toch alsnog toegezegd als onderpand aan de crowd? Of is er dan sprake van minder zekerheid?
quote:Op woensdag 9 december 2015 10:34 schreef µ het volgende:
[..]
FOK! hoeft ons niets te geven, we maken gewoon een nieuwe reeks erbij>
Then again praat je over gemiddeld 50 berichten per dag, als je de berichten over wiebke en andere pitches van vrouwen met interessante proposities negeert hou je er zo een 40 over. Valt toch reuze meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Das niet eerlijk, sommige mensen hebben gewoon heel veel belangrijke zaken te melden.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:42 schreef djh77 het volgende:
Maximum aantal posts per dag per persoon instellen
quote:Op woensdag 9 december 2015 10:39 schreef CaLeX het volgende:
als je de berichten over wiebke en andere pitches van vrouwen met interessante proposities negeert
Mwa heb meermalen opmerkingen voorbij zien komen in de trant van 'daar kan ik wel een truckje op, dus die gun ik het wel'quote:Op woensdag 9 december 2015 10:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]![]()
Laten we onderverdeling maken van mannen en vrouwenpitches bedoel je eigenlijk.
zelfde reden, heb weer het eea terug gehad van harm deze week, dat geld moet weer mee gaan doenquote:Op woensdag 9 december 2015 10:56 schreef dbrmnn het volgende:
Ik heb de kapper meegepakt. Volgens mij is het een bewezen formule, en bovendien is het maar een klein bedrag dus ik vind het een beperkt risico. Looptijd had wel wat korter gemogen, maar de cijfers maken een hoop goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |