ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Op zondag 6 december 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende: Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Met ICR kon je gewoon niet per kant vrijgeven, daar gingen ze altijd aan allebei de kanten tegelijk open. Ik zou bijna zeggen "Natuurlijk zijn er geen ongelukken gebeurd, want mensen kijken tegenwoordig uit hun doppen of ze een perron zien".
Op zondag 6 december 2015 15:43 schreef dennistd het volgende: We rijden trouwens weer (niet al te snel). Trein is nu bij Bathmen terwijl ie al bij Fles voor de deur had moeten staan...
Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:49 schreef Dr_Flash het volgende: GTW's door Deventer lig ik niet zo wakker van trouwens, die komen hier vaak genoeg langs op weg naar de onderhoudsplaats in Zutphen.
Klopt ja, bij jou komen ze wel vaker. In Twente zijn ze toch een stukje zeldzamer
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Dat wel, maar daarvoor hoeft de boel toch geen minuten stil te staan bij Holten?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Een machinist heeft gisteren in Almere per ongeluk de deuren van een stilstaande trein aan de verkeerde kant geopend,juist toen er een intercity voorbijkwam.Ander personeel kon nog net op tijd de deuren sluiten.De machinist mocht van een agent die ook in de trein zat,niet verder rijden.De machinist had niet gedronken.
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Op zondag 6 december 2015 17:36 schreef Dr_Flash het volgende: die roosters van die knutselmensjes zullen toch ook wel ruim genoeg van tevoren vastgesteld worden lijkt me
Vaak kan je aan internationale verbindingen zien of er iets is, zo heb ik op mn werk in maart een vervroegd vertrek gezien van de Thalys vanaf Gare du Nord
Kijk en DAAR was HAFAS nou handig voor, dan kon je bij de vertrekstaten er een trein uitpikken die ALLEEN op 26 en 27 Maart 6 minuten eerder vertrok (bijvoorbeeld)
Dan kon je er al gauw uit opmaken dat er iets aan de hand was dat weekend
Edit: Ik noem maar een voorbeeld, ik weet niet meer de precieze datum
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-12-2015 17:49:18 ]
Op zondag 6 december 2015 18:10 schreef b2py het volgende: Kan iemand mij vertellen wat het patroon is in de storing Amersfoort - Deventer? Ik moet zo uit Noord-Holland naar Enschede
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
Op zondag 6 december 2015 17:51 schreef Dr_Flash het volgende: Ja net zoals dat er in dat reisfolderpapiertje van de ICE naar Amsterdam ook altijd staat dat hij op 27 april maar tot Utrecht rijdt etc
Ja dat dus..
En dit jaar is voor het eerst dus ook geen folder meer van de Intercites/nachttreinen in Frankrijk. Waardoor je je dus maar moet afwachten tot 3 maanden voor aankomst om te kijken of ie (Nachttrein) Uberhaubt gaat. (En dan nog komt ie soms 6 weken voor vertrek in de verkoop)
Als je nou van te voren weet dat ie NIET gaat kan je daar je hotelshit op aanpassen. (Lees formule 1 van Monaco Tripje )
Maar nee hoor 'Kijk maar of ie verschijnt in de planner'
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
vanmiddag reed CXX tussen Barneveld en Amersfoort ook een paar keer niet, en hebben ook een paar keer in het "verkeerde pad" gereden tussen Barneveld Centrum en Amersfoort, namelijk een kwartier later dan normaal. Nu reed hij dus een paar keer in het pad van de Amersfoort-Barneveld pendel.
Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
6 December 2015 - Vandaag nog even op pad getrokken om de nieuwste aanwinst van HSL Logistik te fotograferen. Hier passeert deze fraaie trein de 2 toegestroomde fotografen bij Gildehaus, en stevent hier af op de Duits-Nederlandse grens om verder naar Rotterdam te rijden.
6 December 2015 - Doordat de trein niet zo snel rijdt als je over de snelweg rijdt (en je je gewoon aan de snelheid houdt) kan je de trein makkelijk inhalen. Na Gildehaus werd er doorgereden naar Deventer Colmschate. Na ongeveer 20 minuten wachten kwam de trein in zicht, en werd even later de trein op de foto vastgelegd.
Op zondag 6 december 2015 18:52 schreef dennistd het volgende: Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
Zwangsbremsung!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Om 19:20 scheen op Apeldoorn omgeroepen te worden dat er gratis koffie of thee bij de Kiosk te krijgen is vanwege het ongemak door de verstoring. De kiosk was echter al om 19:00 gesloten.... Prognose wisselstoring is tot 23:00.
Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende: Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Die heb ik ook nog een keer gehoord ja. Het valt me nu trouwens pas op dat Oldenzaal-Zutphen op zondag niet symmetrisch is: naar Amsterdam kun je wel direct via Arnhem met de ICE, maar terug heb je een half uur extra overstaptijd... Nou ja, dan maar via Deventer en dan de vertraagde pimpel of de IC van een kwartier later. Anders zit ik een half uur op het godsverlaten Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een uurtje is soms al te veel gevraagd tegenwoordig
Bleef het maar bij een uur De IC van 17.51 van Sittard naar Maastricht reed vandaag als eerste niet vanwege een wisselstoring, het eerste bericht daarover kwam om 18.52 op de NS-site te staan. Ik stond dus voor de kat z'n kut op het station omdat ik die van 18.51 wilde pakken en er volgens de thuis geraadpleegde reisplanner zogezegd geen storing was
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 20:31:06 ]
Op zondag 6 december 2015 20:32 schreef b2py het volgende: Ja die zag ik ook, maar normaalgesproken wordt het volledige treinverkeer dan toch stilgelegd?
Hangt er vanaf wat je aanrijdt he. Als het een vlindertje is kan ik me voorstellen dat je er op 1 spoor langs mag. Mits viersporig baanvak natuurlijk.
Op zondag 6 december 2015 20:35 schreef dennistd het volgende: Ja, zou ik ook denken. Sowieso al zo'n vage wisselstoring de hele dag, waarbij niet gecommuniceerd wordt welke treinen wel en niet rijden..
Achja, we zijn net Barneveld aansluiting voorbij en gingen daar terug naar rechts. Ik vind het allemaal wel prima, zolang we in Wierden maar voor de trein uit Zwolle komen :d
Het kan natuurlijk ook aan het perron bij vertrek zijn gebeurd (of iets/iemand tussen het perron en de trein). Hij zou namelijk wel vertrokken zijn aldus ovtijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hij is niet ver gekomen, ik weet niet hoeveel verder het perron 4/5 naar oosten doorloopt maar ik herkende iig zo'n rijtuigdisplay op de zijkant. Wellicht idd aan het perron oid, mag dan wel in de krant dat de rest nog rijdt.
Op zondag 6 december 2015 20:51 schreef ReisT het volgende: Net met +7 uit Rotterdam vertrokken (richting Utrecht). Als reden werd opgegeven dat er eerst braaksel uit de trein verwijderd moest worden.
Wel eerlijk!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op zondag 6 december 2015 20:57 schreef J.B. het volgende: Wat betreft die veiligheidsmaatregelen op Thalys-stations: in Luik is heel perron 3 afgezet met dranghekken.
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?
Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende: Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Oh ja.
Zugbeëinflüssung heb je ook nog. Eventueel in combinatie met Zwangsbremsung.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben vandaag met deze rakker van Tilburg naar Eindhoven gegaan:
Ik zat in treinstel 450, dat was echt fantastisch:
In de trein zaten een paar treinspottertjes - en ik zeg "tjes", want ouder dan 12 waren ze denk ik niet. Bij aankomst in Beukenlaan sprintten ze de trein uit en renden ze, met statief en videocamera in de hand, naar het kopje van het perron.
Toen de trein weer vertrok heb ik snel het raampje opengedaan en ben ik er half uit gaan hangen, met opgestoken duim en al. Ze waren niet blij, zelden zulke zure gezichten gezien
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?
Nee, op de NMBS website staat ook dat het vanwege "terreurniveau 3" is, enkel op sporen 2 en 3. In Brussel-Zuid geldt hetzelfde voor de sporen 3, 4, 5 en 6.
De 1304 van HSL Logistik komt als losse loc op weg van Nijmegen naar Bad Bentheim langs het voormalige Stellwerk Gildehaus. In Bad Bentheim zou deze hoogbejaarde locomotief (alweer ruim 63 jaar oud!) in eerste instantie een keteltrein gaan ophalen, maar het werd toch de autotrein die hier ook aanwezig was. De keteltrein is later door de 1832 meegenomen.
Na de foto van de HSL 1304 in Gildehaus werd er koers gezet naar Salzbergen, om hier een Arriva GTW op de gevoelige geheugenkaart vast te leggen. Het eerste dat hier langskwam was zijn Duitse neefje: FLIRT ET 004 van de Westfalenbahn is als RB61 onderweg van (naar men zegt) Bielefeld naar Bad Bentheim.
En half uur te laat komt Arriva GTW 345 'Ruurt Hazewinkel' Salzbergen binnenrollen vanuit Leer. Daar stond het stel opgesloten na de aanvaring van de Friesenbrücke tussen Weener en Leer afgelopen donderdagavond. Het stel wordt daarom overgebracht via Bad Bentheim naar Groningen, en moet daarbij kopmaken in Salzbergen.
Dosto's in Salzbergen, hoe lang nog? Nou, niet zo heel lang meer: vanaf volgende week zondag wordt de RE15 Münster-Emden uitgevoerd door Westfalenbahn die hier vierdelige FLIRT3's gaat inzetten. Ongetwijfeld zal Deutsche Bahn ergens anders werk vinden voor deze vier Bombardier-rijtuigen. Of dat ook geldt voor de duwende 111 174-9 is maar de vraag: de Baureihe 111 is ook alweer 31 tot 41 jaar oud, en meerdere locs zijn al met een verlopen revisietermijn aan de kant gezet.
Na een kwartier had Arriva het wel weer bekeken in Salzbergen en werd er koers gezet naar Oldenzaal. Daar wachtten vanwege detectie-eisen in Nederland twee soortgenoten, die daarvoor speciaal vanuit Groningen gekomen waren. Op de achtergrond is nog de Denkmallok 043 196-5 te zien, die hier in 1978 zijn laatste rustplaats gevonden heeft.
Naast alle materieel van Zwitserse en Duitse makelij was er ook nog een Frans product vertegenwoordigd, in de vorm van de Alstom Prima 37035. Deze loc reed tot september voor HSL Duitsland, maar is sinds die tijd door CFL Cargo gehuurd van leasemaatschappij Akiem.
Na alle foto's in Duitsland was het nog even de tijd voor een rondje Nederland, waarbij tijdens de overstap in Hengelo loc 1832 van HSL Logistik voorbij kwam met een keteltrein aan de haak. Helaas in een vrij onhandig niet bestaand goederenpad: net voor de IC naar Amsterdam Centraal, waardoor die laatste een flinke vertraging op liep.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] De 1304 van HSL Logistik komt als losse loc op weg van Nijmegen naar Bad Bentheim langs het voormalige Stellwerk Gildehaus. In Bad Bentheim zou deze hoogbejaarde locomotief (alweer ruim 63 jaar oud!) in eerste instantie een keteltrein gaan ophalen, maar het werd toch de autotrein die hier ook aanwezig was. De keteltrein is later door de 1832 meegenomen.
[ afbeelding ] Na de foto van de HSL 1304 in Gildehaus werd er koers gezet naar Salzbergen, om hier een Arriva GTW op de gevoelige geheugenkaart vast te leggen. Het eerste dat hier langskwam was zijn Duitse neefje: FLIRT ET 004 van de Westfalenbahn is als RB61 onderweg van (naar men zegt) Bielefeld naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ] En half uur te laat komt Arriva GTW 345 'Ruurt Hazewinkel' Salzbergen binnenrollen vanuit Leer. Daar stond het stel opgesloten na de aanvaring van de Friesenbrücke tussen Weener en Leer afgelopen donderdagavond. Het stel wordt daarom overgebracht via Bad Bentheim naar Groningen, en moet daarbij kopmaken in Salzbergen.
[ afbeelding ] SBB Cargo 421 376-5 komt als huurloc van HSL Logistik door Salzbergen met een autotrein aan de haak op weg naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ] Dosto's in Salzbergen, hoe lang nog? Nou, niet zo heel lang meer: vanaf volgende week zondag wordt de RE15 Münster-Emden uitgevoerd door Westfalenbahn die hier vierdelige FLIRT3's gaat inzetten. Ongetwijfeld zal Deutsche Bahn ergens anders werk vinden voor deze vier Bombardier-rijtuigen. Of dat ook geldt voor de duwende 111 174-9 is maar de vraag: de Baureihe 111 is ook alweer 31 tot 41 jaar oud, en meerdere locs zijn al met een verlopen revisietermijn aan de kant gezet.
[ afbeelding ] Na een kwartier had Arriva het wel weer bekeken in Salzbergen en werd er koers gezet naar Oldenzaal. Daar wachtten vanwege detectie-eisen in Nederland twee soortgenoten, die daarvoor speciaal vanuit Groningen gekomen waren. Op de achtergrond is nog de Denkmallok 043 196-5 te zien, die hier in 1978 zijn laatste rustplaats gevonden heeft.
[ afbeelding ] Naast alle materieel van Zwitserse en Duitse makelij was er ook nog een Frans product vertegenwoordigd, in de vorm van de Alstom Prima 37035. Deze loc reed tot september voor HSL Duitsland, maar is sinds die tijd door CFL Cargo gehuurd van leasemaatschappij Akiem.
[ afbeelding ] Na alle foto's in Duitsland was het nog even de tijd voor een rondje Nederland, waarbij tijdens de overstap in Hengelo loc 1832 van HSL Logistik voorbij kwam met een keteltrein aan de haak. Helaas in een vrij onhandig niet bestaand goederenpad: net voor de IC naar Amsterdam Centraal, waardoor die laatste een flinke vertraging op liep.
Spoorno van de hoogste categorie! Dank!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En China heeft een vijfjarig investeringsplan ter waarde van $438 miljard vastgesteld voor de periode 2016-2020. Onder andere 23.000 km nieuwe lijn wordt gebouwd. http://www.railwaygazette(...)-five-year-plan.html
Die 1304 stond vanmiddag even stil op station Breda, mooie klassieke lok. Bij het wegrijden maakte ie verrassend weinig geluid, had eigenlijk iets verwacht à la 1800.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Rot is op man Trek ik hard van leer, ben je mijn kutkop zat, maar zelf ben je geen haar beter. Ja, je opoe schat
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.
Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld.
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.
OK!
quote:
Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld.
Ja, kan ik begrijpen. Ik moet je wel melden dat mijn ergernis over de wijze van communiceren van MVBOV oprecht is. En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 8 december 2015 02:39 schreef dennistd het volgende: Omdat het deze week mogelijk de laatste week voor Plan V is hier een oudje (17 april 2009):
[ afbeelding ] In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
Tsing, tsing tsjing kassa! Kosten OV-chipkaart NL vs de rest
Dat MVBOV daar wat aan zou doen dat zou fijn zijn, is ook vaak genoeg aangegeven.
TLS oprichter is een dubieus geval meen ik me te herinneren (voorkennis, belangenverstrengeling enzo). Het vervangen gaat trouwens nu wel een stuk sneller dan een jaar geleden btw.
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 08-12-2015 09:28:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.
Wat kost zo'n kaart nu precies, NRC schrijft in 2014
quote:
Daarin zit de ruim 90 cent inkoopprijs van de kaart (dus niet 40, zoals Pfeijffer beweert). Let wel: dit is de kale pas, zonder beveiliging, bedrukking en andere diensten die erop verleend worden
Geloof ik anno 2015 niks van, 90 ct berekent TLS aan de NS trouwens, dus wat kost zo´n pas nu eigenlijk?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 8 december 2015 09:05 schreef b2py het volgende: Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.
In Nederland zitten uitsluitend staatsbedrijven in TLS. Connexxion is eruit gestapt kort nadat het geprivatiseerd werd.
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
Ik heb altijd veel waardering voor hoe je de media weet te halen. Maar ik vraag mij toch altijd af voor hoeverre je erin slaagt om echt wat voor reizigers te behalen. Het staat voor mij ook niet ter discussie of dat het doel van VBOV/jou is... Maar ik vraag mij wel heel sterk af voor hoeverre de aanpak als in het overbufferingsverhaal niet eerder in het nadeel van de reiziger werkt in plaats van het voordeel. Daarbij vraag ik mij nog veel meer af of die 15 knappe koppen jou niet daarvoor behoeden.. Want daar zullen toch echt een paar bij zitten die weten hoe er met veiligheid wordt omgegaan in de sector.. De ene keer super pietluttig waar je overbufferingsmaatregelen van krijgt.. De andere keer heel sterk met de focus op "hoe het hoort" laaghangend veiligheidsfruit niet incasseren.. Dat besef zie ik vaak in veiligheidsbetogen niet terug en dat werkt eerder averechts dan ten dienste van de reiziger. Want ja.. Het V-woord is inmiddels al goed voor 3/4e van de uitgevallen treinen terwijl er zelden maar een echt substantieel risico is.
Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.
Overigens is "[..] raakt kant nog wal." ook iets waar iemand die voor HP/De Tijd schrijft zich wel voor zou mogen schamen. Al is dat natuurlijk van een andere orde.
Staat een trein uit Zwolle maar 2 minuten stil in Groningen voordat hij terugkeert? Aankomst :14/:44 vertrek :16/:46 of zijn het 32 minuten?
Wat ik me namelijk af vroeg, is het niet mogelijk om op korte termijn een soort ICK in te zetten? Tot dat alle Flirts zijn geleverd bijvoorbeeld. Op lange verbindingen als Groningen/Leeuwarden-Rotterdam valt de tijd voor omlopen van een loc relatief wel mee. Een volgens mij kunnen de stations op die trajecten ook wel 10+ wagons aan (beetje capaciteit)
Is dit onmogelijk omdat er onvoldoende locs zijn, is dat autistische houding van NS "geen getrokken treinen!!!!" of zijn er nergens geschikte rijtuigen beschikbaar?
Op dinsdag 8 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende: Staat een trein uit Zwolle maar 2 minuten stil in Groningen voordat hij terugkeert? Aankomst :14/:44 vertrek :16/:46 of zijn het 32 minuten?
Wat ik me namelijk af vroeg, is het niet mogelijk om op korte termijn een soort ICK in te zetten? Tot dat alle Flirts zijn geleverd bijvoorbeeld. Op lange verbindingen als Groningen/Leeuwarden-Rotterdam valt de tijd voor omlopen van een loc relatief wel mee. Een volgens mij kunnen de stations op die trajecten ook wel 10+ wagons aan (beetje capaciteit)
Is dit onmogelijk omdat er onvoldoende locs zijn, is dat autistische houding van NS "geen getrokken treinen!!!!" of zijn er nergens geschikte rijtuigen beschikbaar?
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Ik was in Brussel m'n saldo van 8 ritten op de Mobib mooi kwijt toen mijn kaart kapot ging, dat zie ik in die vergelijking niet vermeld worden. Abonnement kreeg ik eerder wel terug. Blijft natuurlijk overeind dat NL ergens onderaan bundelt met de bespottelijke uitvoering van die kaart
[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 12:07:53 ]
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Met het ingaan van de dienstregeling 2013 leek er een definitief einde te komen aan de Benelux-trein. Op 8 december 2012 werd als afscheid nog een loc van de NMBS-reeks 11.8 ingezet, die toen al een tijdje plaatsgemaakt hadden voor Traxx-locs.
We zien hier de trein uit de Schipholtunnel komen, om met volle snelheid door station Hoofddorp te rijden op weg van Amsterdam Centraal naar Brussel-Zuid/Midi.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toe
Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toe
Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinen
Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinen
Bouw je toch een relaxtere dienstregeling Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo of een smoes om meer spoor bij te bouwen Beetje positief zien dit hoor
Bouw je toch een relaxtere dienstregeling Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo of een smoes om meer spoor bij te bouwen Beetje positief zien dit hoor
Bouw je toch een relaxtere dienstregeling Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo of een smoes om meer spoor bij te bouwen Beetje positief zien dit hoor
Bouw je toch een relaxtere dienstregeling Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo of een smoes om meer spoor bij te bouwen Beetje positief zien dit hoor
Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hartelijk dank voor uw e-mail. Allereerst mijn excuses voor de late reactie.
Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer 5318008. Ik vind het jammer om te lezen dat u hier niet tevreden over bent.
U vraagt ons om de afhandeling van uw claim te herzien. Wij hebben uw claim opnieuw bekeken en zien geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Volgens de voorwaarde moet u daadwerkelijk een ICD trein hebben genomen. Als u door uitval van een ICD trein een reguliere trein neemt dan gelden hierbij de regels en voorwaarden van de reguliere trein.
Op dinsdag 8 december 2015 13:04 schreef dennistd het volgende: Dus om een vergoeding voor een uitgevallen trein te krijgen moet je die trein nemen (wat niet kan omdat die uitgevallen is)...
Ha, en ook op een ander bezwaar (dat ik anderhalve week eerder had ingediend) krijg ik nu hetzelfde antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze ter plekke een smoes bedenken ter afwijzing.
Ik heb een paar dagen terug maar contact gezocht met IL&T, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Op dinsdag 8 december 2015 14:09 schreef James1988 het volgende: Ha, en ook op een ander bezwaar (dat ik anderhalve week eerder had ingediend) krijg ik nu hetzelfde antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze ter plekke een smoes bedenken ter afwijzing.
Ik heb een paar dagen terug maar contact gezocht met IL&T, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Ja dat was een beetje mijn vraag ook een paar dagen terug...
Ik heb dus ongeveer t zelfde gehad....
Moest Rotterdam Amsterdam doen, er was ergens bij Delft gerotzooi, dus er vielen treinen uit ... Dus ik heb toen de sprinter naar Uitgeest maar genomen, 3 kwartier later op mn eindbestemming dan het oorspronkelijke plan....
Maar kort na mn vertrek is er toch een trein oude de oude lijn gegaan, en het kwam er dus op neer dat als ik die had genomen ik dus nog wel binnen t half uur had aan kunnen komen....Dat ik maar die had moeten nemen... Maar hoe kan ik dat nou weten .
Edit: Die sprinter liep onderweg ook vertraging op uiteraard....
Als ik het een beetje zie heb ik ongeveer t zelfde traject als jou nu...
Met het verschil dat ik zo een haast had dat ik dus niet meteen uitgechecked had bij AMS, en bij het retour uit/ingechecked heb... (En dus een paar euro's heb afgesnoept van de ritprijs) En daar pakken ze me nu op.
Daar heb jij zelfs nog een opmerking over gemaakt een paar weken geleden ('Je belazerd de boel en ze verwachten dat je ze terugstorten of iets in die trant', no hard feelings trouwens )
Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...
Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.
Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.
Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.
Overigens is "[..] raakt kant nog wal." ook iets waar iemand die voor HP/De Tijd schrijft zich wel voor zou mogen schamen. Al is dat natuurlijk van een andere orde.
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.
Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.
Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij schuldig. De NS, en niemand anders.
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.
Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.
Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij schuldig. De NS, en niemand anders.
Je kunt je studenten OVC gewoon opzeggen, volgens mij krijg je dan een (klein) extra bedrag. Ik weet niet of je dan nog een verschil moest kunnen laten zien tussen reistijd met auto en met het OV
Op dinsdag 1 december 2015 17:49 schreef James1988 het volgende: Breda had ook een Fish Point. De winkel is maarliefst 3 weken open geweest, ging toen dicht "wegens verbouwing" en is zo'n 5 maanden later leeggehaald.
Zoiets bedoel je?
Was gisteren ook al, al hing er toen nog geen briefje. Top-franchise dit.
Was gisteren ook al, al hing er toen nog geen briefje. Top-franchise dit.
In Breda hadden ze de winkelruiten echt helemaal dichtgeplakt en hing er ook zo'n lullig briefje ("wegens verbouwing gesloten").
Na enkele weken was de helft van het papier van de ramen gevallen en kon je binnen kijken. Zo af en toe werd het papier opnieuw vastgeplakt, maar je kon goed zien dat er niks gebeurde.
Elders op FOK! is er een topic te vinden over crowdfunding waarin Fishpoint werd besproken. Eens kijken of die nog terug te vinden is...
Was het trouwens een van jullie die zondagavons op Utrecht op de ICE aan het wachten was en toen aan 4 studenten uitlegde hoe de bordjes werken qua rijtuig aantallen en dat je het beste bij nummer 10 kon wachten zodat je zeker een plek hebt?
Ik kwam op Flickr trouwens een foto tegen van afgelopen zondag van de HSL1300 met Kia trein. Ik zag dat die de voorste pantograaf omhoog had, is dat om te voorkomen dat koperdeeltjes op de auto's vallen?
Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende: Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende: Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
tsja, als je gewoon gezinnen van 15 kinderen bij elkaar wipt ontstaat er vanzelf een reizigersoverschot. Beter verplaatsen ze die scholen naar Ede.
Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijn #incestthuisbest
Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijn #incestthuisbest
Die is in Ede minstens zo hard nodig als in Amersfoort
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.
Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.
Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij schuldig. De NS, en niemand anders.
Ja, zo kun je het ook zien inderdaad. Maar goed, ik ben er wel een beetje klaar mee. En ik heb ook geen zin en energie meer om steeds maar weer een gefundeerde mening te hebben. For what? In de hoop gehoord te worden? Laat ook maar, verspilde energie.
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.
Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.
Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij schuldig. De NS, en niemand anders.
Ah, die 15 souffleurs zijn gelukkig allemaal overduidelijk onafhankelijk en helemaal niet vooringenomen, zodat de MVBOV altijd een weloverwogen statement kan maken.
De MVBOV valt nu definitief door de mand als het schoothondje van FMN.
Die toon, mensen uitmaken voor zakkenvullers, ongelooflijk. Ik ben echt verbaasd dat de MVBOV zich zo verlaagt. Schokkend voor een club die beweert reizigersbelangen te behartigen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 08-12-2015 22:21:20 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De "EuroCity" tussen Brussel & Basel gaat binnenkort definitief verdwijnen. Nadat de Zwitserse rijtuigen al verdwenen waren, en de trein niet een aantal keer per week meer doorreed naar Chur, kwam natuurlijk al steeds meer een einde in zicht.
7 uur met deze EuroCity Brussel>Basel. Je betaalt (vol tarief) ¤95,20 voor die trein. Vroegboeken is er bij deze EuroCity niet bij. Je kan met vroegboeken op dezelfde datum ook de Thalys nemen + een TGV voor ¤51. Reisduur: 5u43. Of ¤61, met nog ergens een stoptreintje tussendoor, maar dan wel 5u13 reistijd. En als je gaat vliegen, kan je op de juiste dagen al rechtstreeks vliegen met Brussels Airlines voor ¤39, en doe je er 1u05 of 1u10 over. Er zijn ook enkele momenten bij dat het in precies 1u kan voor ¤41. En dan beweren dat die trein nog concurreert met het vliegtuig op deze lange afstand? Nee. Was te verwachten dat de trein er mee zou nokken... Heb de reizigersaantallen wel vaker gezien. Tussen Brussel & Luxemburg ging het altijd wel, want je mocht je normale ticket ook gebruiken (ook binnenlands).
Let wel: Bij het vliegtuig heb ik de eventuele extra bagagekosten en dergelijke niet meegerekend. De prijzen zijn via Google Flights opgezocht zonder verder door te klikken. Edit: Bij Brussels Airlines betaal je ¤20 voor een bagagestuk (geen handbagage) tot max. 23kg. Handbagage is gratis.
Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
moet max 10 minuten lopen zijn en dikke schnitzel hebben voor max 15 euro En dat kan vast wel
Dat lukt wel . Of twee gewone i.pv.1 dikke?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 8 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende: De "EuroCity" tussen Brussel & Basel gaat binnenkort definitief verdwijnen. Nadat de Zwitserse rijtuigen al verdwenen waren, en de trein niet een aantal keer per week meer doorreed naar Chur, kwam natuurlijk al steeds meer een einde in zicht.
7 uur met deze EuroCity Brussel>Basel. Je betaalt (vol tarief) ¤95,20 voor die trein. Vroegboeken is er bij deze EuroCity niet bij. Je kan met vroegboeken op dezelfde datum ook de Thalys nemen + een TGV voor ¤51. Reisduur: 5u43. Of ¤61, met nog ergens een stoptreintje tussendoor, maar dan wel 5u13 reistijd. En als je gaat vliegen, kan je op de juiste dagen al rechtstreeks vliegen met Brussels Airlines voor ¤39, en doe je er 1u05 of 1u10 over. Er zijn ook enkele momenten bij dat het in precies 1u kan voor ¤41. En dan beweren dat die trein nog concurreert met het vliegtuig op deze lange afstand? Nee. Was te verwachten dat de trein er mee zou nokken... Heb de reizigersaantallen wel vaker gezien. Tussen Brussel & Luxemburg ging het altijd wel, want je mocht je normale ticket ook gebruiken (ook binnenlands).
Let wel: Bij het vliegtuig heb ik de eventuele extra bagagekosten en dergelijke niet meegerekend. De prijzen zijn via Google Flights opgezocht zonder verder door te klikken. Edit: Bij Brussels Airlines betaal je ¤20 voor een bagagestuk (geen handbagage) tot max. 23kg. Handbagage is gratis.
Leuk treintje, wanneer stopt deze definitief?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
ok, thx.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
En daarom zou ik graag een een spoorboekje of pdf van wat Internationale verbindingen willen hebben. Maar nee, 't lijkt wel of 't collectief Is afgeschaft. Frankrijk doet niet meer aan drukwerk en aan pdf. En ook de offline Eurail/Intervall planner op Android is nog steeds niet geüpdatet...
Op dinsdag 8 december 2015 23:20 schreef James1988 het volgende: Die screenshots mag je wel eens naar @DB_Bahn sturen, misschien fixen ze het dan in een volgende update.
Ben ben toch potdomme niet de eerste autist die dit ontdekt OF er zich druk overmaakt?
Mwoah, vaak niet veel soeps -Greco kop- en als ze met zo oud zijn als mij minstens één kind uitgepoept. Het is dat Buckler niet meer gebrouwen wordt...
Mwoah, vaak niet veel soeps -Greco kop- en als ze met zo oud zijn als mij minstens één kind uitgepoept. Het is dat Buckler niet meer gebrouwen wordt...
Het biermerk bestaat nog wel, maar is hier vrijwel niet verkrijgbaar
Mooi! Ik schaam me zo dat ik de ontwikkelingen van het Nieuwjaarsrondje zo slecht volg. als ik er ben, vind ik het altijd erg gezellig (en ik hoop wederzijds)!
Moet ik zelf nog ergens voor zorgen qua tickets? Wat is thans het reisschema (niet op het sein nauwkeurig)?
Nope. Greavy heeft de ICE-tickets nu dus geregeld, en wanneer we onderweg zijn trekken we wel een NRW-ticket of twee uit de automaat voor de rest van de treinen.
Op woensdag 9 december 2015 00:35 schreef Bitlord het volgende: En waarvoor heb ik dat ticket eigenlijk gekocht? Vanaf Arnhem? Utrecht? Retour? Ik lees soms niet mee hier...
Op woensdag 9 december 2015 00:38 schreef Bitlord het volgende: En hoe kom ik met mijn chipkaart dan uiteindelijk in Köln? Dus hoe zit het met de heenreis naar (eerste stop buitenland mij onbekend)
Het startpunt is Enschede, daar reis je heen met je OV-C en check je uit. Vanuit Enschede reizen we met NRW-tickets richting Keulen.
In 2009 was het traject tussen Utrecht Centraal en Harmelen aansluiting waarschijnlijk een van de drukste dubbelsporige trajecten van het land, met 10 IC's en 2 stoptreinen per uur per richting, en daarnaast nog goederentreinen en eventuele extra's.
Onder die laatste categorie past ook de SSN, die op 12 juni 2009 met de 01 1075 een gezelschapsrit Rotterdam-Tilburg-Utrecht-Den Haag reed. Het perron langs spoor 2 op Utrecht Terwijde, waar de stoomloc langs rijdt, was tijdelijk en is bij het gereedkomen van de viersporigheid weggehaald.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ben ben toch potdomme niet de eerste autist die dit ontdekt OF er zich druk overmaakt?
of op FB zetten bij DB dan is er misschien nog wel iemand morgen heelvroeg wakker .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanaf december 2016 zal MTR de Pendeltåg-lijnen rond Stockholm gaan exploiteren. Nu doet Stockholmståg AB dat, een dochterbedrijf van SJ. De concessie heeft een looptijd van 10 jaar en kan nog met 4 jaar worden verlengd.
Mijn trein is 10 minuten terug met een snelremming tot stilstand gekomen bij Lage Zwaluwe. “Geen treinverkeer mogelijk tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht, maar we weten nog niet waarom."
Het OBIS-scherm is optimistisch: "Dit is station Rotterdam Centraal"
De Britse overheid heeft bekendgemaakt naar wie de Northern en Transpennine-franchises zullen gaan. Northern gaat naar Arriva (nu Serco-Abellio), TPE blijft bij First.
Tja, als tussen Schiedam en Rotterdam de Hoekselijn-sporen niet goed benut (kunnen) worden is het geen wonder dat het niet lekker past als er meer treinen gaan rijden.
Op woensdag 9 december 2015 11:10 schreef dennistd het volgende: Voor de liefhebber: de 1304 is weer onderweg, net als twee andere goederentreinen op weg naar Bentheim.
43308 (RRF 4401 met ketels): Kijfhoek - Baarn 10:25 - Apeldoorn 11:12 - Almelo 11:52 - Bad Bentheim 47705 (CapTrain): Kijfhoek - Ac 10:42 - Baarn 11:25 Amf 11:32/12:31 - Apeldoorn 13:13 - Almelo 13:53 - Bad Bentheim 41795 (HSL 1304 met ketels): IJsselmonde 10:05 - Abdcoude 11:14 - Baarn 11:55 - Apeldoorn 12:42 - Almelo 13:22 - Bad Bentheim
Nice, even een kijkje nemen straks
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Tja, als tussen Schiedam en Rotterdam de Hoekselijn-sporen niet goed benut (kunnen) worden is het geen wonder dat het niet lekker past als er meer treinen gaan rijden.
Het viel me nog wel mee dat er slechts 20 mio nodig is om de IC's wel op Schiedam C te kunnen laten stoppen tov het niet laten stoppen. Vraag me af wat dat dan vraagt, daar bouw je niet heel veel voor..
Het viel me nog wel mee dat er slechts 20 mio nodig is om de IC's wel op Schiedam C te kunnen laten stoppen tov het niet laten stoppen. Vraag me af wat dat dan vraagt, daar bouw je niet heel veel voor..
Als dagelijkse forens ben ik er alleen maar blij mee dat er niet meer gestopt zou gaan worden de afgelopen jaren is er alleen maar reistijd bijgekomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zometeen een testritje met de binnenlandse Flixbus Den Bosch-Rotterdam en terug. Mogen Fernbus-reisverslagen hier ook?
Sta nu aan de achterkant van Den Bosch te wachten op de bus van 12:30. Geen bordjes of iets dergelijks die wijzen op de Flixbus. Er staat één vrouw met een koffer om zich heen te kijken.
Ik hoop dat de stroomaansluiting werkt zo, dan kan ik nog wat werken.
Ik wil er wel graag over klagen. Die chauffeurs weten blijkbaar zelf ook niet waar de halte in Enschede is (voor het station, inrijden via de Piet Heinstraat). Dus zetten ze hem maar gewoon op het busstation neer, waar ze ons in de weg staan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 9 december 2015 12:38 schreef dennistd het volgende: Ik wil er wel graag over klagen. Die chauffeurs weten blijkbaar zelf ook niet waar de halte in Enschede is (voor het station, inrijden via de Piet Heinstraat). Dus zetten ze hem maar gewoon op het busstation neer, waar ze ons in de weg staan
Waar is de officiele plek dan? Vòor het station waar ook altijd de NS pendelbussen komen? Want ik zie flix al maanden dat ding gewoon voor die glazen wachtruimte neerploppen Tussen het wachthok en de bussen. Kan ik er weer omheen lopen om te zien of mijn bus er al staat... zucht
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2015 12:49:31 ]
Het is een soort van noodbus die bij onvoldoende groene bussen uit het ongeregeld vervoer wordt gehaald en op deze lijn wordt ingezet. Daarom ook geen Wifi aanwezig. Ook geen koelkast aanwezig met versnaperingen.
Op woensdag 9 december 2015 12:29 schreef Bitlord het volgende: 0 reizigers stappen uit, 0 reizigers voor de bus richting Rotterdam (uitgezonderd mijzelf).
Omzet 1 euro.
ik mag hopen dat ze zich een bepaalde termijn hebben gegeven om rendabel te worden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Waar is de officiele plek dan? Vòor het station waar ook altijd de NS pendelbussen komen? Want ik zie flix al maanden dat ding gewoon voor die glazen wachtruimte neerploppen Tussen het wachthok en de bussen. Kan ik er weer omheen lopen om te zien of mijn bus er al staat... zucht
Voor het station, tussen de wachtruimte en het treinstation.
Chauffeur reed vanmorgen van Nijmegen naar Rotterdam met 3 reizigers. Daarna naar Den Bosch met 2. Toen verplichte rust, wat verklaart waarom er niemand uit de bus stapte toen ik instapte.
Wellicht dat ze een BelFlixbus kunnen inzetten. Rijdt alleen bij vraag. Ik ben zelf niet eens een normale reiziger, want ga over een uurtje weer terug naar Den Bosch. Dus deze verbinding trekt eigenlijk 0 reizigers, daar waar de trein er thans waarschijnlijk op dezelfde verbinding er 100 trekt per halfuur.
Met 2 overstappen bij het reguliere OV in Tilburg en Rotterdam Centraal (op metro) zou ik om 13:58 op Rotterdam Zuidplein aankomen. Eens kijken hoelaat het met lijn 825 wordt.
Op woensdag 9 december 2015 13:20 schreef Ajaxfan het volgende: Mensen hier ervaring met treinreizen in Canada en vooral Ontario? Wat is op de lijn Brantford- Montreal een mooi deel?
Vroeg jij dat een maand geleden ook al of was dat iemand anders?
ik mag hopen dat ze zich een bepaalde termijn hebben gegeven om rendabel te worden
Ze zijn net bezig in Nederland. In Duitsland is het enorm succesvol. Daar wil Keulen nu zelfs fernbussen uit de binnenstad weren. Ga je ten onder aan je eigen succes.
En om 13:30 kwam ook de bus uit Nijmegen aan. Een extra lange drieasser om alle reizigers mee te kunnen nemen. De bussen vertrekken vanaf Zuidplein vanaf perron X, dat is achter perron A van de bus naar Goeree-Overflakkee. Ook hier geen enkel bordje of iets.
Hoewel, op de plattegrond van het busstation staat wel dat touringcars vanaf perron X vertrekken.
Kon ik niet zien, vraag het zo wel aan de chauffeur. Mijn chauffeur van net gaat zo naar Nijmegen, dus ik vermoed dat de drieasser zo naar Den Bosch gaat.
Zometeen om 14:40 de bus weer naar Den Bosch. Met regulier OV kom ik om 16:21 aan, afhankelijk van de verstoring bij Dordrecht.
Deze bus vertrekt prima op tijd, toch niet de drieasser, maar een Nederlandse bus. Die had vandaag al wat meer mensen mee: Den Bosch - Rotterdam: 12 Rotterdam - Nijmegen: 10 Nijmegen - Rotterdam: 0 en nu Rotterdam - Den Bosch: 1
Er zouden oorspronkelijk nog 2 mensen opstappen op Lombardijen, maar die zijn uiteindelijk niet op komen dagen. Zo ben ik op de heen- en terugweg de enige.
[ Bericht 43% gewijzigd door Bitlord op 09-12-2015 14:59:41 ]
Möglich war die Parallelfahrt ausnahmsweise heute Mittag bei der feierlichen Inbetriebnahme der Neubaustrecke Erfurt - Halle/Leipzig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 9 december 2015 12:38 schreef dennistd het volgende: Ik wil er wel graag over klagen. Die chauffeurs weten blijkbaar zelf ook niet waar de halte in Enschede is (voor het station, inrijden via de Piet Heinstraat). Dus zetten ze hem maar gewoon op het busstation neer, waar ze ons in de weg staan
Antwerpen was ook een zootje de eerste keer qua halte Flixbus..topen waren ze 2 dagen bezig.. t is dat die bus zo opvalt...
Op de voorste rij kan ik uitstekend zitten met 2 meter lengte. Dan nog 12 centimeter tussen knie en wand.
Gewoon een nieuwe Setra, volgens mij is dat niet veel slechter als een VIRM
Heb je overal zoveel Lebensraum? En kun je eventueel een stoel met extra beenruimte kopen?
Heeft Flixbus überhaupt bussen? Ik moest denken aan dit nieuwsbericht http://www.rtvdrenthe.nl/(...)laire-Duitse-Fernbus Gaat dat bedrijf dan met hun eigen bussen rijden voor Flixbus (eventueel in FB huisstijl) of zullen ze enkel de chauffeurs leveren?